Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2008, 21:42
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Dat klinkt meer als evangelisch/baptist, maar dat kan aan mij liggen
Baptist niet, maar het reikt inderdaad naar evangelisch, waar men echt leeft voor de dood van Jezus en ook sterven voor Jezus en die samen het lichaam van Jezus vormen. Ze zijn ook vaak meer een gemeenschap dan andere stromingen (maar weer op een andere manier dan baptisten, die juist méér een gemeenschap zijn). Vaag allemaal he.
Advertentie
Oud 25-08-2008, 21:42
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Jongens, leg mij het verschil eens uit tussen alle Christelijke stromingen!
  • Katholiek
  • Protestants
    • Hervormd (weet ik vrij weinig van verder. Maar volgens mij meestal minder orthodox dan gereformeerd)
    • Gereformeerd (van 'niet erg orthodox (gereformeerd vrijgemaakt heeft volgens mij vrij veel gelijk met Nederlands hervormd?) tot erg orthodox (oud-gerformeerd enzo)
    • PKN (Protestantse Kerken Nederland, sinds een paar jaar pas. Verschillende hervormde en gereformeerde kerken die zijn samen gegaan)
  • Evangelisch
    - weet ik niet heel veel van, maar ook nog best veel verschillende soorten. Heel erg hallelujah-god-is-groot, of ook ingetogener.

Zoiets ongeveer
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 25-08-2008, 21:43
Verwijderd
Citaat:


Ik vind het schrijnend dat ik over bepaalde dingen die er gebeurd zijn niet kan praten of alleen over kan PM'en met de mensen die er bij waren
naamzoekslet
Oud 25-08-2008, 21:43
Verwijderd
Citaat:
naamzoekslet
Paddenkopje
Oud 25-08-2008, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Paddenkopje
Paddenkopje?
Oud 25-08-2008, 21:44
Verwijderd
Citaat:
ik vond ze eng en bekrompen. ze willen zo graag modern en open zijn dat ze juist heel erg krampachtig gingen doen.
Ja okay, maar ik vind het christendom sowieso een beetje krampachtig. helemaal niet mijn ding.

Ik geloof echter wel dat als iedereen zou leven naar Jezus' voorbeeld, de wereld een mooiere plek zou zijn!
Oud 25-08-2008, 21:44
Verwijderd
Citaat:
  • Katholiek
  • Protestants
    • Hervormd (weet ik vrij weinig van verder. Maar volgens mij meestal minder orthodox dan gereformeerd)
    • Gereformeerd (van 'niet erg orthodox (gereformeerd vrijgemaakt heeft volgens mij vrij veel gelijk met Nederlands hervormd?) tot erg orthodox (oud-gerformeerd enzo)
    • PKN (Protestantse Kerken Nederland, sinds een paar jaar pas. Verschillende hervormde en gereformeerde kerken die zijn samen gegaan)
  • Evangelisch
    - weet ik niet heel veel van, maar ook nog best veel verschillende soorten. Heel erg hallelujah-god-is-groot, of ook ingetogener.

Zoiets ongeveer
Evangelisch is in principe ook protestants, voor zover ik weet
Oud 25-08-2008, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Ja okay, maar ik vind het christendom sowieso een beetje krampachtig. helemaal niet mijn ding.

Ik geloof echter wel dat als iedereen zou leven naar Jezus' voorbeeld, de wereld een mooiere plek zou zijn!
tuurlijk. elke religie is in principe verzonnen om de wereld een betere plek te maken. jammer alleen dat zo ongeveer alle volgelingen complete debielen zijn.
Oud 25-08-2008, 21:45
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
ik vind mensen die geloven dom en zwak. blijkbaar hebben ze iets nodig, omdat ze het zelf niet kunnen, leven. opium voor het volk enzo. en ja, ik ben ook tegen moslims en joden als je het zo bekijkt. en tegen domme mensen, en dikke mensen en lelijke mensen en racisten, etc etc etc.
Hm, iedereen z'n kijk op het geloof. Geloof is inderdaad in mijn ogen een vlucht naar herkenbaarheid en zekerheid, en in de extremere vormen wel wat zwak dat ze niet met open ogen naar de wereld durven te kijken. Maar gelukkig gelooft het merendeel van de wereld in een God/Goden, dus is bijna iedereen dom en zwak en dat schept weer een band.
Oud 25-08-2008, 21:45
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
  • Katholiek
  • Protestants
    • Hervormd (weet ik vrij weinig van verder. Maar volgens mij meestal minder orthodox dan gereformeerd)
    • Gereformeerd (van 'niet erg orthodox (gereformeerd vrijgemaakt heeft volgens mij vrij veel gelijk met Nederlands hervormd?) tot erg orthodox (oud-gerformeerd enzo)
    • PKN (Protestantse Kerken Nederland, sinds een paar jaar pas. Verschillende hervormde en gereformeerde kerken die zijn samen gegaan)
  • Evangelisch
    - weet ik niet heel veel van, maar ook nog best veel verschillende soorten. Heel erg hallelujah-god-is-groot, of ook ingetogener.

Zoiets ongeveer
Merci, maar ik bedoelde ook meer over verschillen qua inhoud. Volgens mij eren de Katholieken ook Maria en de rest niet, maar ik kan me vergissen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 25-08-2008, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Hm, iedereen z'n kijk op het geloof. Geloof is inderdaad in mijn ogen een vlucht naar herkenbaarheid en zekerheid, en in de extremere vormen wel wat zwak dat ze niet met open ogen naar de wereld durven te kijken. Maar gelukkig gelooft het merendeel van de wereld in een God/Goden, dus is bijna iedereen dom en zwak en dat schept weer een band.
mensen blijven kuddedieren.
Oud 25-08-2008, 21:47
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ik vind het wel leuk dat André nu als enige weet of hij nu gelijk had of niet, eigenlijk.
De waarheid is een raadsel en dat gaat als volgt, het is een goede vriend, maar altijd te laat.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 25-08-2008, 21:47
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
  • Katholiek
  • Protestants
    • Hervormd (weet ik vrij weinig van verder. Maar volgens mij meestal minder orthodox dan gereformeerd)
    • Gereformeerd (van 'niet erg orthodox (gereformeerd vrijgemaakt heeft volgens mij vrij veel gelijk met Nederlands hervormd?) tot erg orthodox (oud-gerformeerd enzo)
    • PKN (Protestantse Kerken Nederland, sinds een paar jaar pas. Verschillende hervormde en gereformeerde kerken die zijn samen gegaan)
  • Evangelisch
    - weet ik niet heel veel van, maar ook nog best veel verschillende soorten. Heel erg hallelujah-god-is-groot, of ook ingetogener.

Zoiets ongeveer
In het Christendom heb je grofweg 2 stromingen. Katholiek en protestant. En de protestanten zette zich lekker tegen elkaar op, en zo zijn er tientallen stromingen. Sommigen zijn meer evangelisch, andere reiken naar katholicisme, andere naar het jodendom. Andere zijn het 'van oorsprong' protestantisme, over het algemeen in de nederland is dat de Nederlands Hervormde kerk.
Oud 25-08-2008, 21:48
Verwijderd
hé, moeten jullie niet even verhuizen naar religie ofzo? er was toch ook een subforum voor dat soort vraagstukken?
Oud 25-08-2008, 21:49
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Merci, maar ik bedoelde ook meer over verschillen qua inhoud. Volgens mij eren de Katholieken ook Maria en de rest niet, maar ik kan me vergissen.
Ja klopt. Ze zijn meer van de symbolen. Maar hoe het precies zit weet ik niet zo goed. Ik ben slechts 1 keer naar een katholieke dienst geweest in Nederland maar dat vond ik stom want dat wierook stinkt.
Oud 25-08-2008, 21:49
Verwijderd
Citaat:
tuurlijk. elke religie is in principe verzonnen om de wereld een betere plek te maken. jammer alleen dat zo ongeveer alle volgelingen complete debielen zijn.
Religies zijn niet verzonnen om de wereld een betere plek te maken, verzinsels worden gewoon via memetica geselecteerd op hun overdraagbaarheid.
Oud 25-08-2008, 21:50
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
hé, moeten jullie niet even verhuizen naar religie ofzo? er was toch ook een subforum voor dat soort vraagstukken?
Ja pff, daar kun je niet makkelijk oppelijk praten omdat forummers als "zoonvangod" enzo je alles haarfijn uit proberen te leggen en je van alles opleggen. Nee liever niet.
Oud 25-08-2008, 21:50
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
hé, moeten jullie niet even verhuizen naar religie ofzo? er was toch ook een subforum voor dat soort vraagstukken?
Och een beetje discussie is toch leuk? Misschien ook maar weer eens discusseren over kernfusie. Lucky luciano naamzoek
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 25-08-2008, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Religies zijn niet verzonnen om de wereld een betere plek te maken, verzinsels worden gewoon via memetica geselecteerd op hun overdraagbaarheid.
wat jij wilt
Oud 25-08-2008, 21:51
Verwijderd
Citaat:
mensen blijven kuddedieren.
Ik ben ook niet religieus en zal dat ook nooit zijn, maar waarom zou jouw ongeloof per definitie beter zijn dan geloven in een vredevol paradijs met jezus erin? En ben je ook geen kuddedier als je niet gelooft?
Oud 25-08-2008, 21:51
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ja klopt. Ze zijn meer van de symbolen. Maar hoe het precies zit weet ik niet zo goed. Ik ben slechts 1 keer naar een katholieke dienst geweest in Nederland maar dat vond ik stom want dat wierook stinkt.
Oh dat vind ik ook altijd vies. De pastoor van mijn gemeente is ook nooit echt zuinig met de wierook en ik heb het snel benauwd, trek je conclusies.

Geloven hier eigenlijk mensen, of wat geloven jullie, ik ben wel benieuwd. Ikzelf geloof wel, maar meer in reïncarnatie maar wel met een hogere macht/een God.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 25-08-2008, 21:51
Verwijderd
Citaat:
hé, moeten jullie niet even verhuizen naar religie ofzo? er was toch ook een subforum voor dat soort vraagstukken?
Now áll of us can learn and enjoy.
Oud 25-08-2008, 21:51
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
tuurlijk. elke religie is in principe verzonnen om de wereld een betere plek te maken. jammer alleen dat zo ongeveer alle volgelingen complete debielen zijn.
Nee, gelovigen maken de wereld geen betere plek. Helaas maken zij de wereld in hun ogen juist minder goed.
Oud 25-08-2008, 21:51
Verwijderd
Citaat:
wat jij wilt
Ja, als het ze te doen was om de wereld een betere plek te maken hadden ze wel gezegd: "dit is allemaal bullshit, beter luister je naar die wetenschappers".
Oud 25-08-2008, 21:51
Verwijderd
avonds
Oud 25-08-2008, 21:51
Kenichi
Avatar van Kenichi
Kenichi is offline
Dag zonen.
God zij ook met u
Oud 25-08-2008, 21:51
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Merci, maar ik bedoelde ook meer over verschillen qua inhoud. Volgens mij eren de Katholieken ook Maria en de rest niet, maar ik kan me vergissen.
Hm, het belangrijkste verschil tussen katholiek en protestant zijn idd de maria-verering (sowieso de heiligen. Katholieken 'vereren' vaak ook de andere heiligen, zoals de apostelen, en kunnen 'via' hen bidden tot god. Daarnaast zijn er ook minder sacramenten. In het Katholicisme heb je de ziekenzalving, en zo nog wat dingen als heilige sacramenten (gewijde handelingen). In de protestantse kerk zijn dit er maar twee (doop en avondmaal). Bovendien geloven katholieken bij het avondmaal (ik weet even niet meer hoe dat daar genoemd wordt?) dat het allemaal echt veranderd in vlees en bloed, terwijl protestanten het alleen als symbool zien.

Dat zijn volgens mij de belangrijkste verschillen.

Evangelisch heeft volgens mij helemaal geen sacramenten, maar daar kan ik ook helemaal naast zitten
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 25-08-2008, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Ja pff, daar kun je niet makkelijk oppelijk praten omdat forummers als "zoonvangod" enzo je alles haarfijn uit proberen te leggen en je van alles opleggen. Nee liever niet.


Citaat:
Och een beetje discussie is toch leuk? Misschien ook maar weer eens discusseren over kernfusie. Lucky luciano naamzoek
discussie is best leuk, maar sommige mensen "discussieren" net zoals mijn zus de politica: gewoon 800 keer hetzelfde vertellen in andere bewoordingen, doen alsof dat argumenten zijn en wachten tot de tegenpartij het opgeeft.
Oud 25-08-2008, 21:52
Verwijderd
Ik geloof niet in hogere machten of reïncarnatie, ik ben volkomen atheïst.
Oud 25-08-2008, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Oh dat vind ik ook altijd vies. De pastoor van mijn gemeente is ook nooit echt zuinig met de wierook en ik heb het snel benauwd, trek je conclusies.

Geloven hier eigenlijk mensen, of wat geloven jullie, ik ben wel benieuwd. Ikzelf geloof wel, maar meer in reïncarnatie maar wel met een hogere macht/een God.
Waarom geloof je in reïncarnatie en een hogere macht?
Oud 25-08-2008, 21:52
Verwijderd
ik vind het saai om het over het christendom te hebbehen!
Oud 25-08-2008, 21:53
Ford Prefect
Avatar van Ford Prefect
Ford Prefect is offline
'avond.

Citaat:
Hm, iedereen z'n kijk op het geloof. Geloof is inderdaad in mijn ogen een vlucht naar herkenbaarheid en zekerheid, en in de extremere vormen wel wat zwak dat ze niet met open ogen naar de wereld durven te kijken. Maar gelukkig gelooft het merendeel van de wereld in een God/Goden, dus is bijna iedereen dom en zwak en dat schept weer een band.
__________________
Dear Enemy: I curse you, and hope that something slightly unpleasant happens to you, like an onion falling on your head.
Oud 25-08-2008, 21:53
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
In het Christendom heb je grofweg 2 stromingen. Katholiek en protestant. En de protestanten zette zich lekker tegen elkaar op, en zo zijn er tientallen stromingen. Sommigen zijn meer evangelisch, andere reiken naar katholicisme, andere naar het jodendom. Andere zijn het 'van oorsprong' protestantisme, over het algemeen in de nederland is dat de Nederlands Hervormde kerk.
Hm, ik heb altijd de neiging om evangelisch, baptist, vergadering der geloven en andere voor mij onbekendere dingen los van protestants te zien. Maar dat ken ik er ook te slecht voor eigenlijk
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 25-08-2008, 21:53
Verwijderd
Ik doe een minor islamstudies, dat is pas interessant.
Oud 25-08-2008, 21:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Ik geloof nergens in.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 25-08-2008, 21:53
Verwijderd
Citaat:
ik vind het saai om het over het christendom te hebbehen!
Dan moet je een naaktfoto posten.
Oud 25-08-2008, 21:53
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Oh dat vind ik ook altijd vies. De pastoor van mijn gemeente is ook nooit echt zuinig met de wierook en ik heb het snel benauwd, trek je conclusies.

Geloven hier eigenlijk mensen, of wat geloven jullie, ik ben wel benieuwd. Ikzelf geloof wel, maar meer in reïncarnatie maar wel met een hogere macht/een God.
Ik weet het echt niet. Ik geloof denk ik teveel in de evolutie om de hand van God te kunnen zien in de wereld. Maar ik verdiep me wel in het geloof, misschien dat ik er iets in zie. Ik kan me heel goed verplaatsen in een gelovige en diep in m'n hart hoop ik ook te geloven dat er een God is, alleen lukt dat me niet. Misschien later. Waarom ik dat wil weet ik niet.
Oud 25-08-2008, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Ja, als het ze te doen was om de wereld een betere plek te maken hadden ze wel gezegd: "dit is allemaal bullshit, beter luister je naar die wetenschappers".
je weet zelf ook wel dat dat stierenpoep is. mensen zijn dom. om te zorgen dat ze zich toch enigszins bleven gedragen werd men bang gemaakt voor represailles in dit leven en daarna. eet geen varkensvlees. ga niet vreemd.

logisch: varkensvlees bederft snel én varkens lijken relatief veel op mensen, dus ziekten worden makkelijker overgedragen. ga niet vreemd, nee, duh, anders komt er ruzie en in kleine gemeenschappen zoals vroeger het geval was, was dat niet echt handig. vaak eindigde dat in minder mannen, wat een nadeel was voor de hele groep.
Oud 25-08-2008, 21:54
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Ja, als het ze te doen was om de wereld een betere plek te maken hadden ze wel gezegd: "dit is allemaal bullshit, beter luister je naar die wetenschappers".
Dat vraag ik me af. De wetenschappers trekken ook niet altijd aan het rechte eind. In tijden dat het minder gaat ondervinden mensen erg veel steun aan religie. Neem bijv WO-II. Men ondervond meer steun aan religie dan aan de wetenschap denk ik, aangezien de wetenschap het op dat moment mogelijk maakte om 2 kernbommen op japan te werpen... Er zijn maar weinig mensen die dat goedkeuren.

Ofwel, het is niet altijd zo zwartwit.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 25-08-2008, 21:55
Verwijderd
Mensen geloven vooral in God omdat het niet zo'n leuk idee is dat je doodgaat en daarna verdwenen bent.
Oud 25-08-2008, 21:55
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Hm, het belangrijkste verschil tussen katholiek en protestant zijn idd de maria-verering (sowieso de heiligen. Katholieken 'vereren' vaak ook de andere heiligen, zoals de apostelen, en kunnen 'via' hen bidden tot god. Daarnaast zijn er ook minder sacramenten. In het Katholicisme heb je de ziekenzalving, en zo nog wat dingen als heilige sacramenten (gewijde handelingen). In de protestantse kerk zijn dit er maar twee (doop en avondmaal). Bovendien geloven katholieken bij het avondmaal (ik weet even niet meer hoe dat daar genoemd wordt?) dat het allemaal echt veranderd in vlees en bloed, terwijl protestanten het alleen als symbool zien.

Dat zijn volgens mij de belangrijkste verschillen.

Evangelisch heeft volgens mij helemaal geen sacramenten, maar daar kan ik ook helemaal naast zitten
Oh dat met die sacramenten heb ik ooit eens vaag iets over geleerd bij Middelnederlandse letterkunde. Maar ik weet niet, ze zeggen altijd wel lichaam en bloed van Christus, maar ik weet niet of ik het dan fout doe ofzo, maar ik zie het als symbool en niet als echt.

Citaat:
Waarom geloof je in reïncarnatie en een hogere macht?
Ja, waarom geloof jij dat je weg bent als je dood gaat... en omdat er geen bewijs is voor iets anders is geen argument. Geloven is niet iets wat je uit kan leggen waarom je het doet denk ik.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 25-08-2008, 21:55
Verwijderd
Citaat:
ik vind het saai om het over het christendom te hebbehen!
Citaat:
Ik geloof nergens in.
Tadaa, discussie voorbij.
Oud 25-08-2008, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Dat vraag ik me af. In tijden dat het minder gaat ondervinden mensen erg veel steun aan religie. Meer steun dan aan de wetenschap denk ik, aangezien de wetenschap het op dat moment mogelijk maakte om 2 kernbommen op japan te werpen...

Ofwel, het is niet altijd zo zwartwit.
Nee, het is ook niet zwart-wit, eerder zeer donkergrijs-gebroken wit.
Oud 25-08-2008, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Mensen geloven vooral in God omdat het niet zo'n leuk idee is dat je doodgaat en daarna verdwenen bent.
pff. ik geloof juist niet in een god oid, omdat het me wel een fijn idee lijkt dat al deze shit ooit echt afgelopen is.
Oud 25-08-2008, 21:57
Verwijderd
Citaat:
pff. ik geloof juist niet in een god oid, omdat het me wel een fijn idee lijkt dat al deze shit ooit echt afgelopen is.
Pessimisme for life.
Oud 25-08-2008, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Ja, waarom geloof jij dat je weg bent als je dood gaat... en omdat er geen bewijs is voor iets anders is geen argument. Geloven is niet iets wat je uit kan leggen waarom je het doet denk ik.
Waarom ben je dan niet wat kritischer op jezelf en je irrationele onderbuikgevoelens?
Oud 25-08-2008, 21:57
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Maar ik verdiep me wel in het geloof, misschien dat ik er iets in zie. Ik kan me heel goed verplaatsen in een gelovige en diep in m'n hart hoop ik ook te geloven dat er een God is, alleen lukt dat me niet. Misschien later. Waarom ik dat wil weet ik niet.
Hier kan ik me best wel in vinden
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 25-08-2008, 21:57
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
je weet zelf ook wel dat dat stierenpoep is. mensen zijn dom. om te zorgen dat ze zich toch enigszins bleven gedragen werd men bang gemaakt voor represailles in dit leven en daarna. eet geen varkensvlees. ga niet vreemd.

logisch: varkensvlees bederft snel én varkens lijken relatief veel op mensen, dus ziekten worden makkelijker overgedragen. ga niet vreemd, nee, duh, anders komt er ruzie en in kleine gemeenschappen zoals vroeger het geval was, was dat niet echt handig. vaak eindigde dat in minder mannen, wat een nadeel was voor de hele groep.
Ja, dat 'geen varkensvlees' eten begrijp ik ook niet van de Joden (?) en Moslims. Heeft toch geen bal met een God te maken.
Oud 25-08-2008, 21:57
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, waarom geloof jij dat je weg bent als je dood gaat...
Dat is geen geloof.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 25-08-2008, 21:58
Verwijderd
Citaat:
pff. ik geloof juist niet in een god oid, omdat het me wel een fijn idee lijkt dat al deze shit ooit echt afgelopen is.
Emo hoor.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaikunde #743
Verwijderd
500 10-11-2009 20:24
De Kantine I thought everyone heard that the saai is the word! #373
TopDrop
500 11-10-2008 23:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.