Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2011, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Jezus Stefanie, wat kijk je goede films en wat reageer je er fijn op
Ja, ik moet vaker luisteren naar jou en/of Noedelhap
Advertentie
Oud 29-08-2011, 17:35
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Toy Story 3

Tears were shed. 8/10
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Oud 29-08-2011, 18:41
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Jezus Stefanie, wat kijk je goede films en wat reageer je er fijn op
Ik zit haar van alles aan te raden en het werpt zijn vruchten af! Nu moet ik haar alleen nog aan The Godfather 1&2 krijgen, dan is mijn doel bereikt!
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 29-08-2011, 22:21
Verwijderd
Calimucho
Ja, inderdaad heel goed gespeeld, maar ik kon m'n aandacht er na een tijdje niet meer bij houden.
Oud 30-08-2011, 10:31
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
10/10 :')
Echt hé

Sunset is dan wel weer ver bovengemiddeld, tho. Ook opvallend, trouwens, dat s.commers momenteel een collectieve masturbatoire obsessie lijken te hebben met de producten van Mike Leigh. Ben zeer benieuwd hoe lang het zal duren

In Good Company - 6/10

Niet echt bijzonder, maar dankzij Quaid en Johanson en wat leuke grapjes goed te kijken. De film probeert iets te zeggen over het snoeiharde klimaat en de werkverhoudingen tussen jonge en oude personeelsleden van een Amerikaans bedrijf, maar dat komt maar ten dele uit de verf.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 30-08-2011, 10:35
Verwijderd
Ach het is gewoon die romantische shit. Bitches zijn dol op romantische shit
Oud 30-08-2011, 11:44
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Singin' in the rain

10/10
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 30-08-2011, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Ach het is gewoon die romantische shit. Bitches zijn dol op romantische shit
ach, deze bitch houdt lang niet altijd van romantische shit, maar in Before Sunrise is het dermate goed geacteerd en realistisch gedaan dat ik er wel van onder de indruk was, ja.
Oud 30-08-2011, 16:12
Verwijderd
Niets tegen romantische shit verder. (noch tegen bitches, bitches heb je nou eenmaal nodig) Ik ken er ook wel een paar die op hun manier tof zijn of lekker wegkijken, maar een 10 gaat me te ver! Maar dat kan natuurlijk ook aan het feit liggen dat ik die ethan hawke in die film een beetje een poesje vindt.

Oh nu we het toch over romantische films hebben. Hoe heet die ene film ookalweer met die knakker die samen met zijn vriendin in parijs haar ouders/vrienden gaat opzoeken en dat het daar dan niet helemaal volgens plan gaat? Die vond ik wel tof.
Oud 30-08-2011, 21:55
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Echt hé

Sunset is dan wel weer ver bovengemiddeld, tho. Ook opvallend, trouwens, dat s.commers momenteel een collectieve masturbatoire obsessie lijken te hebben met de producten van Mike Leigh. Ben zeer benieuwd hoe lang het zal duren
Die 'obsessie' is al jaren aan de gang. Heb jij iets tegen de beste man of tegen zijn films?
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 30-08-2011, 21:58
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Niets tegen romantische shit verder. (noch tegen bitches, bitches heb je nou eenmaal nodig) Ik ken er ook wel een paar die op hun manier tof zijn of lekker wegkijken, maar een 10 gaat me te ver! Maar dat kan natuurlijk ook aan het feit liggen dat ik die ethan hawke in die film een beetje een poesje vindt.

Oh nu we het toch over romantische films hebben. Hoe heet die ene film ookalweer met die knakker die samen met zijn vriendin in parijs haar ouders/vrienden gaat opzoeken en dat het daar dan niet helemaal volgens plan gaat? Die vond ik wel tof.
Before Sunrise is één van de weinig romantische films die ik wel dig, juist omdat het niet walgelijk zoetsappig is zoals de meesten binnen het genre.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 31-08-2011, 10:57
Verwijderd
Ik vond het zoetsappigheid juist naar een heel ander niveau brengen
Oud 31-08-2011, 11:18
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Die 'obsessie' is al jaren aan de gang. Heb jij iets tegen de beste man of tegen zijn films?
Behalve dat zijn films verder niets bijzonders zijn? Nee hoor. Maar het valt me gewoon op dat men hier op S.com buitenproportioneel loopt te dwepen met zijn werk. Dat zal vast niets met "hoge kwaliteit" te maken hebben, dus wat is het dan wel?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 31-08-2011, 20:17
Verwijderd
The Incredibles

Een stuk leuker dan ik me herinnerde. Voor Pixar de eerste film met mensen in de hoofdrol en de eerste film met spectaculaire actie, en ze nailen het weer.
Leuke visuele vondsten, goed geregisseerde en in beeld gebrachte actie, de karakters zijn allemaal geslaagd (vooral de schurk Syndrome vind ik erg goed vormgegeven en uitgewerkt) en het is allemaal wat volwassener dan voorgaande films.
Wat hou ik toch van Pixar, eigenlijk kan ik hier niet minder voor geven dan

9/10
Oud 31-08-2011, 23:57
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Behalve dat zijn films verder niets bijzonders zijn? Nee hoor. Maar het valt me gewoon op dat men hier op S.com buitenproportioneel loopt te dwepen met zijn werk. Dat zal vast niets met "hoge kwaliteit" te maken hebben, dus wat is het dan wel?
AFAIK is het vooral Absinthe die er veel over post, en Ste nu omdat ze ze voor het eerst ziet. Ik vind zijn werk ook wel geweldig (behalve het gedrocht Happy-Go-Lucky) maar post dat minder vaak.

Voor de rest is Mike Leigh niet zo bekend of aanbeden op s.com, dus je ziet spoken!
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 01-09-2011, 05:39
Verwijderd
Citaat:
Behalve dat zijn films verder niets bijzonders zijn?
Niet al zijn films nee. Maar ik ben ook vooral onder de indruk van zijn manier van acteurs regisseren en het spelniveau van zijn acteurs.
Oud 01-09-2011, 05:40
Verwijderd
Citaat:
Niets tegen romantische shit verder. (noch tegen bitches, bitches heb je nou eenmaal nodig) Ik ken er ook wel een paar die op hun manier tof zijn of lekker wegkijken, maar een 10 gaat me te ver! Maar dat kan natuurlijk ook aan het feit liggen dat ik die ethan hawke in die film een beetje een poesje vindt.

Oh nu we het toch over romantische films hebben. Hoe heet die ene film ookalweer met die knakker die samen met zijn vriendin in parijs haar ouders/vrienden gaat opzoeken en dat het daar dan niet helemaal volgens plan gaat? Die vond ik wel tof.
2 days in Paris. Die is hilarisch.
Oud 01-09-2011, 15:35
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
The Incredibles

Voor Pixar de eerste film met mensen in de hoofdrol en de eerste film met spectaculaire actie, en ze nailen het weer.
Alle films van Pixar hebben spectaculaire actie.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 01-09-2011, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Alle films van Pixar hebben spectaculaire actie.
Ik bedoel natuurlijk actie in de zin van explosies, achtervolgingen, destructie. Actiefilm-actie. Die heb ik in de eerste 5 Pixars toch een stuk minder gezien. Maar bedankt voor je altijd bijdehante bijdrages!
Oud 02-09-2011, 08:44
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik bedoel natuurlijk actie in de zin van explosies, achtervolgingen, destructie. Actiefilm-actie. Die heb ik in de eerste 5 Pixars toch een stuk minder gezien. Maar bedankt voor je altijd bijdehante bijdrages!
Pixar barst van de explosies, achtervolgingen en destructie. Alleen meestal op wat kleinere schaal dan in The Incredibles, maar dat maakt het niet minder spectaculair.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 02-09-2011, 16:46
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
X-Men first class

Het is gewoon zielig om te zien hoe weinig nieuws deze film aan de reeks toevoegt. Het is tijd dat de X-men reeks eens echt verder gaat in het verhaal in plaats van allerlei prequels of films over een specifiek karakter (hoewel die Wolverine niet onaardig was). Ik ben blij dat deze film gratis was.

4/10.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Oud 02-09-2011, 21:07
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
First Class een 4 geven en dan X-Men Origins: Wolverine niet onaardig noemen.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 02-09-2011, 23:24
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Harry Potter 7.2

Awesome <3 ik ben dan natuurlijk absoluut niet objectief, maar wat een toffe film. Ik vond de eindscene helemaal niet zo slecht als iedereen zei. Hij was wat kort, maar dat vind ik gewoon omdat het mij niet lang genoeg kan duren. Jammer dat het voorbij is maar het was een fijne film, lachen en huilen, en ik geef totaal niet objectief een

9/10
Oud 03-09-2011, 09:15
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Super

8/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 03-09-2011, 18:02
Verwijderd
Citaat:
X-Men first class
(hoewel die Wolverine niet onaardig was).
Wolverine is het beste voorbeeld van hoe je een x-men film kan verkloten.
Oud 03-09-2011, 19:57
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Citaat:
Super

8/10
Oh zat jij bij dat groepje mensen achter ons dat alles continu 'BRIL-JANT!' vond?
Ik vond 'm overigens maar zo zo, een 6,5 hooguit.
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Oud 04-09-2011, 06:54
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Recruit

Ongeloofwaardig spionnenverhaaltje met een macho Colin Farrell en Al Pacino. Dikke poep door een trechter.

4/10

Alien

Herkijk! Nog steeds zo briljant als toen.

8,5/10

Before Sunrise

Herkijk! Nog steeds zo briljant als toen.

9/10

Before Sunset

Herkijk! Nog briljanter dan toen.

van een 8 naar een 9/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 04-09-2011 om 15:37.
Oud 04-09-2011, 09:45
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Oh zat jij bij dat groepje mensen achter ons dat alles continu 'BRIL-JANT!' vond?
Ik vond 'm overigens maar zo zo, een 6,5 hooguit.
Want er waren natuurlijk niet meer mensen die 'em wel konden waarderen.

Gisteravond Four Lions gezien. Grappig en triest tegelijkertijd. 7,5/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 04-09-2011, 12:58
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Citaat:
Wolverine is (in mijn ogen) het beste voorbeeld van hoe je een x-men film kan verkloten.
Zo, dat is beter. Ik ben het echter wel met je eens dat er veel meer in zat dan eruit is gehaald. Maar ik vond hem vermakelijk.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Oud 04-09-2011, 13:05
Verwijderd
Ieder zijn ding. Ik vind the bold & the beautiful en stuk hoger niveau hebben dan dat gedrocht van een film

Maar ik ben ook opgegroeid met de strips vroeger, dus wellicht ben ik wat kritischer.

First class was ook niet briljant (integendeel) maar vele malen vermakelijker dan wolverine.
Oud 04-09-2011, 16:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Sunrise

3.481 / 4.068
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 04-09-2011, 21:43
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
The Killiers (1946)

Een Film-Noir zoals hij hoort te zijn. Burt Lancaster is sowieso een geweldige acteur en ook in deze film weet hij je ruim anderhalf uur te boeien. Absoluut niet het standaard format wat je bij een noir verwacht (hoewel dat goed uitgevoerd ook meer dan prima is).

9,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 04-09-2011, 22:19
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Laatste openluchtbiosavond met Mary and Max. Wat een fijne film . 8/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 05-09-2011, 16:49
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Awrence of Arabia 3.247/4.068
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 05-09-2011, 20:07
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Wickie de Viking (2009)

Laatste keer dat ik zo onafgebroken heb genoten van een film was bij Up. Hilarisch en onderhoudend van begin tot eind. Dat ik met de tekenfilmserie opgegroeid ben is een leuke bonus.
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Oud 06-09-2011, 01:05
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
The Italian Job

Nooit helemaal gezien, altijd maar stukjes. Hij is leuk niet moeilijk te volgen, leuke acteurs, goed verhaal.

7,5/10
Oud 07-09-2011, 12:42
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Willow is toch wel een heel fijne film. Jeugdsentiment <3. 8/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 07-09-2011, 20:10
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
The art of getting by (2011)

Wilde deze film al heel lang zien, en het verhaal levert wat ik er ongeveer van verwachtte: fatalisme, herkenbare problemen, en een romantische tint in een bescheiden film met een aangenaam tempo. De twee hoofdpersonen vertolken de rollen prima, en ik vind Emma Roberts gewoon erg fijn om naar te kijken.Het script had echter wel wat extra's kunnen gebruiken. Beide personages hadden beter uitgediept kunnen worden om hun relatie te verduidelijken. Met name het fatalisme van de hoofdpersoon verdient diepere gronden omdat die zienswijze niet slechts een individuele puberale kwaal is, maar het paradigma van velen, jong en oud, vertegenwoordigt. Zijn vrouwelijke tegenhanger blijft eigenlijk maar oppervlakkig. Het enige dat haar 'anders' maakt is het feit dat zij de hoofdpersoon wél ziet zitten. En die fantasie zien we al te veel tegenwoordig.

7/10
__________________
"Atheïsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Oud 08-09-2011, 00:02
Verwijderd
Beauty and the Beast

Ja, super. Heel erg entertaining, verveelt eigenlijk geen moment. Spanning (serieus, af en toe was het beest best wel eng) leuke karakters, leuke liedjes (hoewel het misschien wel iets minder mocht met de liedjes) gewoon bijna perfect. Behalve dan de prins die het beest uiteindelijk wordt, fucking lelijk :').
Vond hem iets leuker dan The Little Mermaid, dus die moet ik verlagen tot een 8,5

9/10
Oud 08-09-2011, 01:44
Verwijderd
In a better world
Erg mooi. Goed gespeeld, interessante dilemma's, boeiende personages.

Wall-E
Wat een leuke grappige en vooral originele Pixar. Hij is wat minder toegankelijk dan de meeste Pixars, vind ik. Vooral omdat er zo weinig in gepraat wordt en omdat het zo heerlijk abstract is. Love it.
Oud 08-09-2011, 21:07
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Life in a Day

Youtube-experiment waarbij mensen over de hele wereld beelden hebben ingezonden die gefilmd zijn op één dag, 24 juli 2010. Het resultaat is een 90-minuten durende reeks fragmenten die de everyday dingen uit het leven van verschillende personen en culturen laat zien.

Er zat een hoop opvallend creatief camerawerk tussen (headmounted camera, parachutesprong), en enkele hilarische (scheerbeurt, trouwerij) en sombere stukjes tussen (Love Parade-drama). Niet alles is even boeiend, maar het is wel fascinerend.

7,5
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 10-09-2011, 22:02
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Horrible Bosses
Geweldige film over drie werknemers die genoeg hebben van hun bazen. Het is vooral leuk omdat ze eigenlijk helemaal niets voorbereiden waardoor alles misgaat. Erg geestig.

From Dusk To Dawn
Tja. Het is allemaal heel erg cult en 'typisch Tarantino' en zo, maar eigenlijk is het een vreselijke film. Een redelijk sfeervolle gangsterfilm die plotseling uitmondt in een bloederige vampierfilm.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 11-09-2011, 22:13
Verwijderd
Sleeping Beauty

Een Disney die ik in eerste instantie overgeslagen had, maar door een discussie over visuele stijlen elders op het forum werd ik benieuwd. En inderdaad, dit is qua kleur en tekenstijl een van de mooiste Disney's die ik tot nu (her)zien heb. Mooie details, leuke stijl.

Het verhaal daarentegen heeft me vrijwel geen moment geboeid. Het sprookje is wat mij betreft te mager om er een film van te maken, en dat bleek ook wel uit alle overbodige opvulsel die erin zit.
Weinig humor ook, zeer matige liedjes en de lachwekkendste prins die ik ooit gezien heb (is hij doofstom ofzo, ik heb hem vrijwel niet horen praten?).

Een film die ik persoonlijk eerder bekijk als soort van schilderij, dan voor het verhaal.

6,9/10

Laatst gewijzigd op 11-09-2011 om 23:54.
Oud 13-09-2011, 00:41
Verwijderd
Aladdin

Een van de eerste en weinige Disney's met echt leuke en wat meer volwassen humor, dankzij Genie. Ook de vogel is aardig grappig.
De liedjes zijn erg leuk, en de film ziet er best oke uit, hoewel er mooiere Disney's zijn.
Wel is de CGI-grot ontzettend lelijk. Vast heel cool voor die tijd, maar echt heel erg out of place in de film.

Ook ergerde ik me af en toe een beetje aan het aapje Abu, en vond ik dat de tijger van Yasmine teveel menselijke trekjes toebedeeld kreeg, maar dat is een klein detail, en denk ik onontkombaar bij Disney-dieren. Wel complimenten trouwens voor hoe het kleedje tot leven gewekt wordt.

8,5/10
Oud 13-09-2011, 09:24
Verwijderd
Vorige week nog Aladdin gekeken met mijn neefjes van 4 en 6. Zij delen jouw kritiek op de tijger niet
Oud 13-09-2011, 10:42
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Cujo - 33/10

Een bloedserieuze horrorfilm over een rabiate Sint-Bernard. Echt hoor, de slapeloze nachten blijven maar komen :')

Ik heb in tijden niet zo hard gelachen om zulke oprechtheid.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 14-09-2011, 22:53
Verwijderd
The Social Network

Vrij aardige film.

In het begin dacht ik, wat moet dit worden, snelpratende irritante nerds en een hoop computerjargon waar ik niet bijster veel vanaf weet.

Later werd het wel een aardig verhaaltje, maar cinematografisch gebeurde er niet superveel bijzonders. Het had net zo goed een documentaire kunnen worden.
Leuke rollen wel, verder. Maar niet iets wat ik nog een keer zal kijken.

6,5/10
Oud 15-09-2011, 00:38
Verwijderd
Melancholia
Ja, ik vond hem behoorlijk vet en was zowaar onder de indruk van Kirsten Dunst. Charlotte Rampling was ook heerlijk. Charlotte Gainsbourg vond ik ook sterk, maar ik trok haar iets minder omdat ze zo'n zijig persoon speelde.

Crazy Stupid Love
Beetje impulsief mee naartoe gesleept. Ik vond het een verrassing. Oprecht een leuke film, die me hier en daar nog raakte ook, hoe cliché, Amerikaans en zoetsappig het soms ook was.
Oud 15-09-2011, 01:41
Verwijderd
De Leeuwenkoning

Eindelijk was het dan zo ver
En ik hoef er niet over uit te wijden denk ik. Schitterend meesterwerk.

10/10
Oud 15-09-2011, 09:25
Verwijderd
Griff the invisible. Tja. Rare film. Vaak houd ik daar wel van, maar deze film... nee.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #148
Verwijderd
500 16-08-2009 11:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.