Oud 30-03-2012, 02:15
Verwijderd
Nova Zembla

Ik probeerde er zonder vooroordelen in te gaan, maar dat hield ik niet lang vol, want in de eerste minuten was het meteen al helemaal niks.

Ten eerste overtuigt het gewoon niet. Bijvoorbeeld al door de totale miscast van een Teun Kuilboer, of een Victor Reinier. Hij is veel te bekend, je kijkt naar Victor Reinier met een snor, die speelt dat hij in de 16e eeuw leeft. Je bent je er sowieso constant van bewust dat je naar een film zit te kijken.

Vrijwel iedereen acteert belachelijk, maar eigenlijk is dat ze nauwelijks aan te rekenen omdat het script gewoon niet geloofwaardig je strot uit te krijgen is. Het taalgebruik is ook verschrikkelijk onovertuigend. Het lijkt wel alsof de makers een leuk idee hadden, maar geen flauw idee hadden hoe ze er 2 uur mee gingen vullen, en nog even vergaten dat ze naast decors ook teksten en een verhaal nodig hadden.
Echt het slechtste script dat ik in tijden gehoord heb.

Daarbij vraag ik me trouwens de toegevoegde waarde van het 3D af. Ik kan geen scenes bedenken die zich daarvoor leenden.

Ik denk dat dit alleen een leuke film is voor mensen die nog nooit een film gezien hebben. Verder voor níemand. Alle filmclichés denkbaar, en dan ook nog eens slecht uitgevoerd.

Ik wou dat ik meer kon geven, maar 2/10 voor de moeite en de eindcredits, en meer kan ik er niet uitpeuren.
Advertentie
Oud 30-03-2012, 02:36
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Nova Zembla

*bevat spoilers*

Arnie dacht even een film te maken die de typisch oubollige Nederlandse film overstijgt; in plaats daarvan krijgen we een ridicule, tergend saaie aanéénrijging van cliché's en lang uitgesponnen scènes, waarin niets, maar dan ook NIETS gebeurt.

Spoiler


Werkelijk alle cliché's zijn opengetrokken, inclusief wauwelmuziek en Titanicse taferelen. Je moet toch wat als Céline Dion niet wil komen opdraven voor een soundtrack.

Toch nog een puntje voor Doutzens inkijk en de soms fraaie decors. Verder kun je de film mijden als de blafkanker. Of, zoals ze volgens de film in 16e-eeuws Nederlands zouden zeggen: Niet kijken, gek.

2/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.

Laatst gewijzigd op 30-03-2012 om 08:55. Reden: Voor het gemak maar even tussen spoilertags gezet ;)
Oud 30-03-2012, 10:56
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Citaat:
[Daarbij vraag ik me trouwens de toegevoegde waarde van het 3D af. Ik kan geen scenes bedenken die zich daarvoor leenden.
Was ook totaal overbodig, ik had echt het gevoel naar een bewegende kijkdoos te kijken. Draak van een film
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 30-03-2012, 17:23
Verwijderd
Le Havre
Ik vond 'm fijn, alsof je in een levende kijkdoos kijkt ofzo. Ik vond het einde zo zielig, terwijl de mensen met wie ik 'm keek allemaal heel opgelucht waren
Spoiler


Ik hou wel van het rare sfeertje

8/10

edit: oh, ik zie dat oma het hierboven ook over een kijkdoos heeft, toevallig
Oud 30-03-2012, 22:59
Verwijderd
Chinjeolhan Geumjassi
7/10
Aparte film maar niet zo tof als Oldeuboi, toch prima kijkvermaak. Koreanen en wraak, toppieee.
Oud 31-03-2012, 00:19
Verwijderd
Crimes and Misdemeanors

Aardig om te volgen, maar Woody Allen is wel duidelijk de leukste factor in de film. Het ontbreekt eigenlijk een beetje aan jonge mensen. Iedereen in deze film is rond de 50, en dat maakt het, hoe oppervlakkig dat misschien ook van me is, toch een beetje stoffig.

Ook de jaren 80 look helpt niet mee. Ik heb daar echt een hekel aan in films. De kleding, de kapsels, de intererieurs, bah.

Apart dat er twee verhaallijnen door elkaar lopen, hoewel de thematiek wel met elkaar overeenkomt. Moraliteit, de juiste keuze maken, reputatie. Tja. Niet slecht ofzo, maar ook niet heel leuk.

6,3/10
Oud 31-03-2012, 10:03
Verwijderd
Intouchables

Erg leuke en lieve film
Oud 31-03-2012, 17:44
Verwijderd
The Divide; 6.5/10

Wat in het begin nog een verschrikkelijke standaard kutfilm leek te worden wisten ze door enigszins overtuigend acteerwerk (uit de onverwachte hoek!) en wat freaky wendingen mij toch de film af te laten kijken. Geenszins een meesterwerk, maar helemaal zo slecht nog niet.
Oud 01-04-2012, 00:11
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Play it again, Sam

Gaaf. Echt een Woody Allen-film die zich (bijna) kan meten met Manhattan en Annie Hall. Vooral de slapstickmomenten waren dolkomisch. Hier en daar ging ie wat over the top, maar de loserness van Woody is goed neergezet, net als Humphrey Bogart. Die stem was vooral heel overtuigend. Een mooie ode aan Casablanca, maar in precies de juiste vorm gegoten

8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 01-04-2012, 05:37
Verwijderd
2 Days in Paris

Erg leuk. Heb hiermee weer een film gevonden die precies in mijn straatje past. Een film die het moet hebben van de dialogen boven een eventueel plot. En erg goed uitgevoerd ook.
Het begint op zich vrij alledaags, waar ik altijd graag naar mag kijken, maar het is zo interessant mogelijk gehouden door er toch een aantal wat meer 'spannende' elementen aan toe te voegen. Helaas dat het tegen het einde allemaal wat overdreven wordt met alle gebeurtenissen. Het had van mij wel wat normaler mogen blijven.

Een erg goed geschreven script, het blijft telkens interessant en leuk om te volgen.

Wat is Julie Delpy toch een heldin, en bah wat is ze mooi.

8,5/10
Oud 01-04-2012, 17:37
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Wrath of the Titans

In de loop van de film wel leuk, maar dat is ook alles. Ik vind het jammer dat ze er niet gewoon iets veel toffers van maken.

Penny's Shadow

...
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 03-04-2012, 02:37
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Shawshank Redemption

Herkijk, en ik moet bekennen dat ik de film veel beter vind dan ik hem ooit heb gevonden. Vroeger vond ik de film altijd een beetje oversentimenteel en gelikt en Hollywoods aandoend, maar nu ik hem opnieuw gekeken heb, moet ik zeggen dat het allemaal behoorlijk goed in elkaar steekt. Mooi gefilmd, duidelijk, helder, niet te sentimenteel, cinematografisch werkt alles prima. Ik begin zelfs een beetje in te zien waarom de film zo massaal populair is...!

Het wordt geen nummer 1 voor mij, maar ik vond het wel een mooie film in veel opzichten.

Van een 6,5* naar een 8/10!
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 04-04-2012, 09:58
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
The Hunger Games

Fijn fijn fijn! Goede verfilming, de belangrijkste passages uit het boek zaten er echt in. Goede rollen, vooral Katniss. Ook Haymitch was tof trouwens. Vond alleen de
Spoiler


7,5/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 04-04-2012, 16:01
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
American reunion

Niets meer en niets minder dan ik er van verwacht had. Het is trouwens ook erg lang geleden dat ik andere delen heb gezien. Maar naar mijn smaak zat er iets teveel "drama" in en iets te weinig humor.
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 04-04-2012, 18:27
Verwijderd
Once

Nee, viel me tegen. Normaal zijn dit soort films zeker mijn smaak, maar dit was teveel (zeik)muziek en te weinig verhaal/romance.
Leuk om eens te zien, verder niet speciaal.

6,5/10
Oud 04-04-2012, 20:46
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
The Intouchables - 7,8/10

How to train your dragon - 7,5/10

Coraline - 7,5/10

My neighbour Totoro - 7,4/10

En nergens tieten.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.

Laatst gewijzigd op 07-04-2012 om 18:03.
Oud 05-04-2012, 10:47
Verwijderd
Transformers 3

Ik zeg het niet snel, maar wat een prutfilm. Dat ging dus echt helemaal nergens over. Whiny hoofdpersoon die op de meest onlogische momenten in woede uitbarst, met een totaal onsympathieke vriendin die elke vijf minuten andere kleren draagt. De motivatie van de 'slechten' was mij stukken duidelijker dan die van de 'goeden' en was ook meer inleefbaar. Grappig bedoelde sidekicks die alleen irritant waren. Verhaaltje dat pas halverwege de film op gang kwam. Achtervolgingen die helemaal in slow motion waren. Continu vioolmuziek waarvan de tempowisselingen niet goed getimed waren met de scenewisselingen - en dat is niet iets waar ik op let, maar toch viel het me op.
En nog niet eens tieten.

Laatst gewijzigd op 05-04-2012 om 10:53.
Oud 06-04-2012, 04:57
Verwijderd
Easy A

Tja Emma Stone. Ze is ontzettend getalenteerd en geknipt voor dit genre. Door haar komische timing en de leuke grappen maakt het niet eens meer uit dat het hele verhaaltje eigenlijk al vrij snel niet zo boeiend meer is. Apart was het wel, het wordt nooit heel duidelijk waarom ze precies verzeild raakt in heel het gedoe, maar ach, waarom over het verhaal praten, Emma's performance maakt het het aanzien waard, ook al was er uberhaupt geen verhaallijn geweest.

Het korte intermezzo met Lisa Kudrow is erg vreemd ineens. Zij heeft dusdanig last van het Swiebertje-effect dat ze nooit meer ten tonele kan verschijnen zonder dat er neonpijlen met PHOEBE VAN FRIENDS!!! naar haar wijzen. Kon niks met haar rol en haar verschijnen in de film.

Af en toe vreemde muziekkeuzes, ik hoorde We go together van Grease in een soort nieuwe uitvoering....?

Maar joh, dat ben ik allemaal alweer vergeten. Emma Stone! Ik haat haar een beetje.

7,8/10
Oud 06-04-2012, 05:02
Verwijderd
amg, zie nu dat WolterB 'm ook precies een 7,8 heeft gegeven, what are the odds
Oud 06-04-2012, 13:32
Verwijderd
Intouchables
Ik vond hem heel sterk. Mooie balans tussen humor en ontroerende momenten, wordt nergens te sentimenteel. En de twee hoofdrolspelers waren erg goed, vooral de oude man. Zijn kop alleen al. Met de rest van zijn lijf deed ie ook niet zoveel, huhuhuhu.

Mijn avonturen door V. Swchwrm
Eén van mijn favoriete kinderboeken, dus deze moest ik echt zien. Leuk, en fijn. Heel creatief gemaakt, en daarbij de Hollandse kneuterigheid omarmd en vrolijkmakende typetjes als bijfiguren. Ook het jongetje is goed gecast. En hier en daar ook nog echt ontroerend. Je moet er wel echt van houden, het is nogal fragmentarisch en een beetje zweverig af en toe, en bovenal natuurlijk heerlijk absurd allemaal.
Oud 06-04-2012, 14:12
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Vampire Girl vs. Frankenstein Girl

Ik dig slechte Japanse splatterfilms doorgaans wel, vooral die van Iguchi en Nishimura, maar dit ging gewoon echt nergens over. Maar stiekem toch ook weer wel. En ondanks mijn niet aflatende gezucht en gesteun, was de film voorbij voordat ik er erg in had. Zo gaat dat bij mij echt altijd.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 06-04-2012, 22:17
Verwijderd
Rapunzel

Leuk
Oud 07-04-2012, 01:33
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:

How to drain you dragon - 7,5/10
?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 07-04-2012, 02:09
Verwijderd
High School Musical

Waar ik het tot voor kort nog slecht maar erg vermakelijk vond, vind ik het nu slecht en vrij vervelend. Alleen Ryan en Sharpay en hun liedjes zijn nog wel aardig. Ashley Tisdale is een vrij goede actrice voor dit genre.
Verder.... mwa. Vanessa Hudgens kan ik wel schieten zo vervelend, en Zac Efron is gewoon de ultieme gaylord, sorry. Die LOOKS. Verschrikkelijk.

Fijn om te merken dat ik enigszins opgegroeid ben.

4,5/10
Oud 07-04-2012, 02:10
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
High School Musical

Ik heb even een wat lange recensie geschreven, daarom in een spoiler:

Spoiler


-∞/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 07-04-2012, 12:56
Croque
Avatar van Croque
Croque is offline
Hoe ben je op het idee gekomen om ook maar te beginnen met kijken?
Oud 07-04-2012, 13:18
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
High School Musical

Ik heb even een wat lange recensie geschreven, daarom in een spoiler:



-∞/10
Offtopic:
__________________
you're not my demographic
Oud 07-04-2012, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Hoe ben je op het idee gekomen om ook maar te beginnen met kijken?
'moest' van mij
Oud 07-04-2012, 18:03
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
?
oeps
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 07-04-2012, 18:08
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
had maar zomaar een vampier crossover kunnen zijn natuurlijk
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 08-04-2012, 04:13
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
2 Days in Paris

Adam Goldberg vond ik aanvankelijk niet echt een symapthiek hoofd hebben of bijzonder grappig, maar naarmate de film vordert, leef je wel iets meer met hem mee.
Julie Delpy was voor een 42(?)-jarige chick nog best schattig maar wat neurotisch.
De chemie tussen de twee was soms wat ver te zoeken.

De rest van de film bestond uit een hoop snel, Frans geneuzel, dat soms een beetje op de zenuwen werkte (zoals Jack dat ervaarde), maar soms was het ook wel grappig. Het middenstuk was het leukst

6,8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 08-04-2012, 21:19
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Casualties of War

Vietnamdrama over het verkrachten en vermoorden van een Vietnamees meisje door een aantal soldaten, met Michael J. Fox als moraalridder die het allemaal niet kan aanzien. Hij is een beetje een miscast, met zijn veel te jongensachtige uiterlijk.
De rest van de cast overacteert hier en daar verschrikkelijk, en Michael J. Fox is wel heel erg aan het mijmeren over hoe onrechtvaardig en idioot het allemaal is. Het werd daardoor af en toe een beetje ongeloofwaardig.

6/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 09-04-2012, 03:55
Verwijderd
Billy Elliot

Ja, leuke film, hoewel het er soms niet helemaal uitkwam. Kwam niet helemaal lekker op gang.

Maar het ventje is erg leuk, het dansen is leuk. Niet supermemorabel, maar wel ruim voldoende.

7,5/10
Oud 11-04-2012, 14:46
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Fashion Hell: Horny House of Horror - 4/10

Saaier dan ik had verwacht, met tamme gore en lompe editing. Maar soms wel nog wel goed voor een glimlach.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 14-04-2012, 13:00
ik_eet_egels
Avatar van ik_eet_egels
ik_eet_egels is offline
Intouchables
http://www.imdb.com/title/tt1675434/

Hoort in mijn persoonlijke top 10, kan hem iedereen aanraden. Ontroerend af en toe, maar met name veel gelachen.

8,5/10.
__________________
Čech is uit zijn doel, Čech is uit zijn doel....!
Oud 14-04-2012, 15:08
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Neverending Story

Het blijft een van mijn favoriete films en ik heb er wederom enorm van genoten en stiekem een traantje gelaten aan het einde

10/10
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 16-04-2012, 02:14
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
J. Edgar Hoover

Meh. Leonardo DiCaprio's 'aging' make-up (en dat van de overige personages) is ronduit ongeloofwaardig, en ze lijken ook totaal niet op hun reallife counterparts. Zijn hoofd ziet er uit als een hoop klei en botox op zijn hoofd geplakt, met rigide wangen en voorhoofd. Verschrikkelijk.

Het verhaal zelf was een fragmentarische aaneenschakeling van belangrijke gebeurtenissen, met als rode draad de vermeende homoseksuele relatie met zijn rechterhand bij de FBI, Clyde Tolson. Een heleboel zaken in de film zijn gebaseerd op vage geruchten en verzinsels, waardoor het de zoveelste biopic is die het moet hebben van overgedramatiseerde dingen in plaats van een geschiedkundige film. Prima als dat een goeie film op zou leveren, maar het blijft desondanks vrij saai en droog.

4/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 17-04-2012, 09:33
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
The Help

Over het racisme in het zuiden van de VS in de 60's en de dagelijkse beslommeringen van zwarte huishoudelijke hulpjes.
Een beetje erg Hollywoods, inclusief tearjerkers, strijkkwartetten en enkele luchtige momenten. Het deed een beetje denken aan The Color Purple. Goed geacteerd door de hoofdrolspelers, al waren sommige personages een beetje over the top.

7/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 17-04-2012, 09:54
Verwijderd
Ik vond alleen de negers goed
Oud 17-04-2012, 18:30
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik vond alleen de negers goed
Ja, klopt. Die gillende keukenwijven waren veel te karikaturaal (ik kan me niet voorstellen dat ze ZO irritant waren irl), maar Emma Stone deed het wel aardig voor iemand die komische rollen gewend is.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 17-04-2012, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Ja, klopt. Die gillende keukenwijven waren veel te karikaturaal (ik kan me niet voorstellen dat ze ZO irritant waren irl), maar Emma Stone deed het wel aardig voor iemand die komische rollen gewend is.
Mwa, neu. Naast dat ik haar vreselijk miscast vond, vond ik ook dat ze niks bijzonders maakte van de rol, terwijl ik het personage toch behoorlijk gaaf vind.
Oud 18-04-2012, 00:55
Verwijderd
The Emperor's New Groove

Mwa. Gelukkig een korte film, want een nogal mager verhaal. Vaak flauw en ongeloofwaardig ook. Waarom zou dat John Goodman-personage aan Kuzco's kant staan? Naast Kuzco weinig interessante personages, hoewel Yzma nog wel aardig geanimeerd was.
De rest van de film ziet er ook wel aardig uit, hoewel soms wat simplistisch, op andere momenten wel weer aardig creatief.
Verder, tja, het was niet super Disney-achtig, door de voice-over en andere luchtige dingetjes, en het was af en toe wel een beetje grappig, maar meer ook niet.

Had trouwens op meer liedjes gehoopt, dat eerste liedje zet meteen leuk de toon voor de film, maar die sfeer komt helaas later niet meer terug.

6,3/10
Oud 18-04-2012, 01:00
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik dacht dat het aan mij lag, maar ik vond hem ook enorm tegenvallen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 18-04-2012, 12:42
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ik vind het een geweldige film <3

'the groooooove, the grooooooooooove'
'yay i'm a llama again'
'scary beyond all reason'
de lama gevormde cactus nadat deze vergiftigd was
kronk uberhaupt
die kindertjes <3
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 18-04-2012, 15:52
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
En dat ze die lange route doen en er ineens eerder zijn
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 19-04-2012, 00:52
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Intouchables

Zeer mooi, uitstekende film. Zelden zo hard gelachen en toch zo geroerd, zonder dat de film belerend of moraliserend wordt. Gewoon een heel mooi verhaal, perfect tot in de puntjes.
__________________
you're not my demographic
Oud 19-04-2012, 12:14
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Step brothers

Soms vind ik Will Ferrel leuk, soms niet. Maar in deze film paste hij echt perfect als stiefbroer van Reilly. Heeft hij leuk voor zichzelf geschreven .
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 19-04-2012, 12:38
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
En dat ze die lange route doen en er ineens eerder zijn
ja dat, lekker droog

maar goed, gelukkig vind niet iedereen hetzelfde leuk
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 20-04-2012, 00:54
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
A Beautiful Mind

Her-herkijk, en voorheen vond ik het altijd een beetje een oversentimentele film met te Hollywoodse taferelen. Maar eigenlijk valt niet zo veel op de film aan te merken. De cinematografie en omgevingen zijn allemaal prima in orde, het acteerwerk is uitstekend en het drama werkt wel goed. En schizofrenie/psychoses zijn altijd wel fascinerend.

Dus van een 7/10 naar een 8/10
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Oud 20-04-2012, 00:55
Verwijderd
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Welke film heb jij het laatst gezien, wat vond je ervan en zaten er nog tieten in?
Uice
500 29-02-2008 23:41
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 08:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36.