Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2005, 09:54
Mara
Mara is offline
Welkom op het grote lijntopic

Zoals de titel al doet vermoeden zitten hier mensen die bezig zijn met hun lijn, de meesten om af te vallen, sommigen omdat ze aan willen komen. Je kan dit topic gebruiken om (voor jezelf) bij te houden hoe het gaat of om raad te vragen.

Enkele tips:
- Als je nieuw bent post dan je lengte, je gewicht en je BMI. Je BMI uitrekenen doe je door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat. Dus voor iemand van 1,70m en 80kg wordt dat:
80/1,70^2=27,7. Een gezond BMI ligt tussen de 20 en de 25. Zo is het voor duidelijker óf je eigenlijk wel moet afvallen en zo ja, hoeveel. We kunnen je dan betere adviezen geven.

- Als je wilt weten of je op dit moment gezond eet post dan wat je eet op een dag. Handig is ook als je de tijdstippen erbij vermeld waarop je het (ongeveer) eet. Vergeet niet de kleine dingen zoals boter die je op je brood doet! Ook in sausjes e.d. zitten veel calorieën.

- Als je een vraag hebt, kijk dan eerst of je het in één van de vorige lijntopics kan vinden. Vaak staat het antwoord daar al in. Natuurlijk hoef je niet tm. het éérste lijntopic door te bladeren, maar vaak staat het al in hetzelfde topic een paar pagina's terug.

- Wanneer je met je dieet begonnen bent let dan niet teveel op de weegschaal. Je gewicht is ongelofelijk variabel. Bedenk maar: In de ochtend weeg jij bijv. 70 kg. Op die dag drink jij 3 liter water. Een deel plas je natuurlijk uit, maar een deel blijft ook in je lichaam achter. 1 liter water staat gelijk aan 1 kg, dus reken maar uit Plus, dat is alleen nog maar water dat je binnenkrijgt, daar kom je voedsel nog bij.

- Als je je wekelijks weegt, doe het dan altijd op hetzelfde tijdstip. Dan hebben factoren zoals hierboven beschreven geen invloed. En ja, wekelijks wegen is beter dan dagelijks. Ten eerste wordt het dan niet zo'n enorme obsessie en ten tweede zie je per dag nauwelijks verschil, per week wegen is veel duidelijker

Tips m.b.t. het lijnen zelf:
- Probeer veel kleine porties te eten i.p.v. slechts drie maaltijden. Je metabolisme versnelt zo, en nog belangrijker: je hebt niet zo'n erg hongergevoel.

- Ga niet alleen lijnen, ga ook sporten! Behalve dat je vet verliest verbeter je je conditie en je algehele gezondheid.

- Iets wat ik zelf erg fijn vind is dat ik het aan mijn ouders en vrienden heb verteld dat ik af wil vallen. Mijn ouders houden er deels rekening mee en mijn vrienden ook. Ze begrijpen het als ik liever geen patat wil. Ook bieden ze mij geen snoep meer aan, puur om mij te helpen. Natuurlijk hoef je het niet elke vage bekende te vertellen, maar je goede vrienden kunnen je vaak helpen.

- Als je een 'vreetbui' op voelt komen ga dan iets anders doen. Heb je een hond? Ga met hem/haar wandelen! Op die manier verbrand je calorieën i.p.v. dat je ze binnenkrijgt. Zo zijn er nog tal van andere dingen die je kan gaan doen.

- Zorg dat je niet te dicht in de buurt bent van al dat lekkers. Als je eerst helemaal van boven naar beneden moet zal je minder snel iets eten dan wanneer er een zakje chips voor je neus ligt.

- Drink water, veel water! Vocht is sowieso goed voor je, water is het beste. Thee mag ook, of koffie zonder melk en suiker. Water zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt en het voert de afvalstoffen in je lichaam af.

Enkele nuttige links:
Het voedingscentrum . Hier kan je informatie vinden over voedingsmiddelen.

Overgewicht.nl . Een site over overgewicht. Heel veel info, tips, en ook een mogelijkheid om bij te houden wat je eet en hoeveel calorieën erin zitten.

Calorietabel . Voor wanneer je zelf calorieën wilt tellen.

Healthy Weight Forum Een Amerikaans forum over diëten. Je kan je wekelijkse gewicht invullen die in een grafiek wordt weergegeven. Ook zijn er fora over bijv. sporten, bepaalde diëten e.d.

Ik hoop dat de (vooral nieuwe) diëters hier iets aan hebben! Toevoegingen zijn altijd welkom!

Het vorige lijntopic.

Laatst gewijzigd op 10-01-2005 om 10:18.
Oud 10-01-2005, 12:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mooie openingspost

Ik zit op dit moment midden in de examentijd en dan vraag ik natuurlijk extra veel van mijn lichaam. Op dit moment ben ik ook een beetje ziekig dus nu wil ik echt zorgen dat ik goed eet om te voorkomen dat ik echt instort. Op dit moment ben ik het volgende van plan:

8.30 uur: twee boterhammen met zoet beleg: kokosbrood, jam, honing, hagelslag (omdat ik daar het beste op studeer) en een glas milk&fruit of melk

11.00 uur: een liga of sultana en iets te drinken (water, thee of siroop)

13.00 uur: vier boterhammen met hartig beleg en een glas vruchtensap

16.00 uur: een stuk fruit en wat te drinken

18.30 uur: normaal avondeten (rijst, pasta of aardappels met groente en vlees of vleesvervanger) en als toetje vla of magere vruchtenyoghurt.

20.30 uur: stuk fruit en drinken.

Tussendoor drink ik onbeperkt thee of water maar omdat ik daar niet altijd aan denk als ik studeer heb ik er ook echt vaste tijden voor ingepland en zorg ik er wel voor dat ik minstens een liter water drink (twee flesjes). Verder slik ik een multivitaminepil omdat ik anders ziek word (is altijd al zo geweest bij mij) en op het moment dat ik echt ziek ben slik ik soms vitamine C bij (helpt echt bij mij, ook al plas je teveel uit, ik weet ook niet hoe het zit).

Is dit een beetje goed voor tijdens het studeren en om beter te worden? Nog aanvullingen, dingen die weg moeten? Laat het me weten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-01-2005, 14:12
Verwijderd
@meelfriek: Yuh, ik meet meestal op de 5de en de 20ste van de maand, dus eerst had ik het uitgesteld van de 5de naar de 10de, maar ik denk dat ik het gewoon helemaal oversla tot de 20ste.
Oud 10-01-2005, 15:07
Verwijderd
Daantje_0705: Ik zou om 11 uur 1 van die boterhammen van je lunch afhalen, dus dan om 11 uur een liga of sultana en een boterham, en dan voor je lunch 3 boterhammen met hartig beleg en sap. Ik weet niet of jij dat ook hebt, maar als ik sochtends vroeg eet en alleen maar een snack tussendoor neem, dat ik dan gigantische trek heb voor lunch en meer eet dan eigenlijk zou moeten. Ik verdeel het dus meer in kleinere maaltijden, zodat ik nooit echte trek krijg.
Tis maar een tip, ik krijg nu ook het ene na het andere voorgeschoteld op school en zo kom ik makkelijker de dag door.

Trouwens ook een vraagje, wat zijn de pro's en con's van gedroogd fruit? Ik neem nu savonds gedroogde appel, banaan, mango of perzik, het is lekker, en gezonder dan chips (dunkt me ) maar is het dus alleen gedroogd, en gewoon hetzelfde als een stuk fruit eten? Of is het juist weer te veel suikers etc. en dus slecht?
Oud 10-01-2005, 15:28
saturday
saturday is offline
Hoi. Ik heb iets heel vaags.
Als ik bijvoorbeeld maandag smorgens op de weegschaal ga staan en ik eet de hele dag geen snoep, alleen maar 3x maaltijd,(brood + avondeten) ben ik de volgende morgen soms wel 5 kilo afgevallen.
Als ik op 1 dag snoep, patat, koek, chips etc.(niet veel) eet, en ook 3 maaltijden, ben ik weer aangekomen, 2 kilo ofzo.

Mijn gewicht schommelt dus enorm, dit lijkt me niet gezond.
Hoe zou dit kunnen komen?

Misschien kloppen de weegschalen niet waarop ik sta, maar dat denk ik niet.
Oud 10-01-2005, 15:36
Verwijderd
Je gewicht schommelt zowiezo enorm op een dag, sochtends wegen bv de meeste mensen minder dan s'avonds, daarom is het beter om je eens in de week te wegen, op hetzelfde tijdstip. Krijg je dan nog steeds van die verschillen?
Oud 10-01-2005, 15:37
Verwijderd


Wat er nu met me aan de hand is weet ik ook niet! Ik heb me zaterdagmorgen (rond een uur of 10) gewogen en toen woog ik 57,5 kilo. Nu woog ik me vanmorgen opnieuw, en gaf de weegschaal gewoon 60,0 kilo aan.

Kun je in 2 dagen tijd 2,5 kilo aankomen? Dat lijkt me alleen mogelijk als je echt heel veel eet, en ik heb zoveel niet gegeten die 2 dagen. Zaterdag was een 'lijndag' en zat ik rond de 1500 kcal, en zondag was voor mij dan een 'snoepdag' (Na een dikke week op mijn eten te hebben gelet mocht ik wel een dagje 'snoepen' van mezelf.) maar ik zat nog maar aan de 2500 kcal.

Hoe kan dit?

@Saturday: 5 kilo afvallen in een dag? Of 2 kilo aankomen in een dag? Dat lijkt me heel erg onwaarschijnlijk, ik denk echt dat er iets mis is met je weegschaal? En het feit dat je weegschalen(meervoud dus) zegt, betekent dat je je op meerdere weegschalen weegt neem ik aan. Soms geven 2 verschillende weegschalen hele andere dingen aan.
Oud 10-01-2005, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 10-01-2005 @ 16:37 :
Soms geven 2 verschillende weegschalen hele andere dingen aan.
Da's ook waar, daar kan het ook aan liggen

Die 2.5 Kilo kan in vocht zitten, 1 junkdag hoort niet zoveel verschil te maken, mischien houd je vocht vast, het kan van alles zijn, maar vet is het zeer waarschijnlijk niet (Dus ik zou me er niet vreselijk druk over maken als ik jou was) Verder weet ik het ook niet
Oud 10-01-2005, 15:58
-(L)-
Citaat:
Trouwens, een stomme vraag misschien, ik hoorde hier laatst dat er een maximum aan vet is dat je kunt verliezen in bijv. een week. Is er ook een maximum aan vet dat je lichaam kan aanmaken in een week? (Of in een dag?)
Ten eerste verschilt dat per persoon, en ten tweede ligt het eraan hoe je de dag erna verder gaat met eten. Als je weer normaal gezond gaat eten zal het beperkt blijven. Maar als je de dag erna, en de dagen daarna door blijft eten, dan zul je best wel wat aankomen.

Citaat:
Morgen is eigenlijk een weegdag maar ik denk dat ik het met een week uitstel.
Hoevaak per week wegen jullie jezelf? Ik zelf doe 't 1x per week, vaker heeft ook geen zin. (Goed beschreven in de beginpost MeelFriek, sommige mensen snappen niet dat je lichaam ook vocht opslaat )

Citaat:
Een gezond BMI ligt tussen de 20 en de 25.
Geldt dit niet voor volwassenen? En voor jongeren tussen 18,5 en 25? Of vergis ik me nu?

Citaat:
Iets wat ik zelf erg fijn vind is dat ik het aan mijn ouders en vrienden heb verteld dat ik af wil vallen. Mijn ouders houden er deels rekening mee en mijn vrienden ook. Ze begrijpen het als ik liever geen patat wil. Ook bieden ze mij geen snoep meer aan, puur om mij te helpen. Natuurlijk hoef je het niet elke vage bekende te vertellen, maar je goede vrienden kunnen je vaak helpen.
Helemaal mee eens! Mijn ouders houden er rekening mee met koken, bijvoorbeeld door geen suiker in bepaalde gerechten te doen. Dat van die patat herken ik ook, nu hoef je niet iedere keer een smoes te bedenken waarom je niet mee-eet.
Oud 10-01-2005, 17:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 10-01-2005 @ 16:58 :
[B]Hoevaak per week wegen jullie jezelf? Ik zelf doe 't 1x per week, vaker heeft ook geen zin. (Goed beschreven in de beginpost MeelFriek, sommige mensen snappen niet dat je lichaam ook vocht opslaat )
Ikzelf dus 1x per week

Citaat:
Geldt dit niet voor volwassenen? En voor jongeren tussen 18,5 en 25? Of vergis ik me nu?
In principe vanaf het moment dat je (grotendeels) bent uitgegroeid. Vaak wordt vanaf 18 jaar gezegd, maar sommigen zijn al eerder uitgegroeid, verschilt dus per persoon
Oud 10-01-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Hoevaak per week wegen jullie jezelf?
Ik deed het eerste iedere dag, iedere morgen.

Ik weet dat ik er niks aan heb, en dat het niet 'goed' is, maar ik heb periodes dat ik echt heel obsessief ben over mijn gewicht.

Nu probeer ik me minder te weten, maar ik haal de 3 x per week evengoed wel.
Oud 10-01-2005, 18:03
Kronkeltje
Avatar van Kronkeltje
Kronkeltje is offline
Ik ben van plan om me eens in de twee weken te gaan wegen...

Trouwens, ik heb me vanmorgen voor het eerst gewogen en het bleek dat ik 72 weeg ipv 75, wat ik dacht!
__________________
xxx

Laatst gewijzigd op 10-01-2005 om 18:13.
Oud 10-01-2005, 18:13
-(L)-
Citaat:
Ik ben van plan om me eens in de twee weken te gaan wegen...
Daar denk ik ook wel eens over na.
Voordeel: je hebt meer kans dat je iets bent afgevallen
Nadeel: je bent steeds nieuwsgierig naar of je al bent afgevallen etc. En uiteindelijk ga ik er dan toch weer opstaan...

Ik ga toch voor 1x per week, als je dan ziet dat je bent afgevallen (al is 't maar een beetje), dan motiveert dat toch weer voor de week erna
Oud 10-01-2005, 18:46
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Goede openingspost

Ik ben 1.65 ongeveer en 78 kilogram.
Mijn bmi is : 28.65

Behoorlijk veel te zwaar dus.
Maar ik heb er nog niet eerder wat aan gedaan om dat ik een luie donder ben en het is ook heel gelijkmatig over mijn lichaam verdeeld. Dus ik zie er niet mager/slank uit, maar gewoon in proportie en iets voller..

Maar ik zie in dat het niet goed is en ik wil er nu (tegelijk met enkele andere veranderingen) met een realistisch doel voor ogen iets aan veranderen.

Mijn doel is om als eerst 8 kilo kwijt te raken, niet geheel onrelealistisch, doch behoorlijk moeilijk.

Ik heb veel motivatie en stimulatie nodig en dat probeer ik dan ook overal vandaan te halen. Onder meer door hier te posten en op de hoogte te houden (als stok achter de deur)

Verder krijg ik van mezelf als de 8 kilo eraf is een discman, behoorlijk ouderwets inmiddels, maar ik wil er erg graag eentje!

Ook wil ik een stappenteller aanschaffen (niet te duur hoor), om een beetje het bewegen in de gaten te houden.

Ik heb het al wel vaker geprobeerd, maar nooit erg doordacht.
Ik weet wel ongeveer wat ik ga eten, het zou al heel wat zijn als ik van de tussendoortjes kan afblijven

Qua sport, ik heb onbeperkt abbonnement op de sportschool, ga ik dan ook 3 keer per week heen, cardio doe ik.. !

Tot zover wat informatie, tips of opmerkingen zijn altijd welkom..
Morgen gaat het feest beginnen (eigenlijk vandaag al als 'oefendagje') en dan zal ik ook mijn eet en beweegschema posten per dag.. !

Ieder ander die hier bezig is veel sterkte en succes toegewenst !

Liefs..
Oud 10-01-2005, 19:56
-(L)-
Citaat:
Qua sport, ik heb onbeperkt abbonnement op de sportschool, ga ik dan ook 3 keer per week heen, cardio doe ik.. !

Tot zover wat informatie, tips of opmerkingen zijn altijd welkom..
Morgen gaat het feest beginnen (eigenlijk vandaag al als 'oefendagje' ) en dan zal ik ook mijn eet en beweegschema posten per dag.. !
Echt goed dat je 3x per week sport, dat zal het afvallen in ieder geval flink bevorderen!
Zelf sport ik te weinig, maar het interesseert me ook eigenlijk vrij weinig. Ik ben in ieder geval al aardig wat kilo's kwijt

Citaat:
Onder meer door hier te posten en op de hoogte te houden (als stok achter de deur)
We moeten eigenlijk met z'n allen iedere week een verslag doen hier op 't forum, van hoe onze week verlopen is, is inderdaad een stok achter de deur. En het motiveert.
Oud 10-01-2005, 20:06
Bianca16*
Avatar van Bianca16*
Bianca16* is offline
Yoo!

Sinds vorige week weer begonnen met weight watchers en tadaaaa: in een week alweer 1,2 kilo afgevallen! Yippie!

Dat maakt 21,2 kilo in 1 jaar (eraf) !!!

Ohja, mn gewicht enzo:
Ik ben 1.82 en weeg nu 78.6 -> wel 's avonds net na het eten moet ik erbij zeggen.
's Morgens weeg ik zo'n 76 meestal.
Uhm, BMI tussen de 23 en 24.

Ben blij!
__________________
fantasy is what people want, but reality is what people need!
Oud 10-01-2005, 20:13
-(L)-
Citaat:
Sinds vorige week weer begonnen met weight watchers en tadaaaa: in een week alweer 1,2 kilo afgevallen! Yippie!
Kvolg ook weightwatchers, maar dan thuis. Heb je misschien nog handige tips? Kben namelijk een keer met een vriendin meegeweest naar een avond van de weight watchers, en ze gaven daar best wel goede tips moet ik zeggen!
Oud 10-01-2005, 20:50
Bianca16*
Avatar van Bianca16*
Bianca16* is offline
Uhm ja, ik wil je heel graag helpen natuurlijk.
Het boekje van de WW is mijn bijbel
Ik raad iedereen aan gewoon lekker veel te sporten, als het goed is gaat het weer lekkerder weer worden enzo, dus pak je skates of je fiets en trek erop uit.

Zo zijn die 20 kilo bij mij eraf gevlogen! In nog geen 5 maanden tijd!

Ik weet niet of jij ook echt het puntenprogramma volgt enzo, maar probeer je dan in elk geval wel aan je punten te houden.
Niet erboven, maar ook zeker niet eronder.
Probeer je lichaam aan het werk te houden met verbranding, ontbijt is natuurlijk daarom gewoon erg belangrijk!

Profiteer ook van het feit dat je aardappels (voor 2points), pasta (voor 4points) en volkorenpasta (voor 3points) ONBEPERKT kunt eten.
Vraag me niet hoe dat kan, want je zou toch zeggen dat gewoon iedere gram aardappel een calorische waarde heeft ( is natuurlijk ook zo ) maar goed, niet over nadenken, het werkt!

Ik weet natuurlijk niet of je moeite hebt met je aan het aantal punten te houden en of je honger hebt enzo.
Ik had dat best wel en eet dus gewoon veel brood (zo'n 8 boterhammen op een dag) met gewoon heel mager beleg, dun halvarine (HEEL dun) en kipfilet, rosbief, rookvlees en soms 20+ kaas met ketchup ofzo.
Komkommer redt mij ook altijd in moeilijke tijden
Vooral natuurlijk als je geen honger hebt, maar gewoon trek, het vult niet echt, maar je hebt toch het idee dat je iets eet (doe je ook, hehe).

Verder uhhhm. Probeer je aan de FIT-formule te houden.
Dus twee keer calcium op een dag, 2 liter water, 4 ons groenten en eet niet helemaal vetvrij!
Vet is immers nodig voor het vervoeren van de vitamines A, D, E en K in je lichaam.

Bak je stukje vlees (bij voorkeur kip of tartaar, liever in olijfolie dan in boter.
Olijfolie is beter vanwege de onverzadigde vetten.

Zo, ik heb weer lekker even jufvrouwtje gespeeld zie ik.
Maar ik hoop dat je er iets aan hebt, als je nog meer vragen wilt of specifieke tips... Misschien kan ik je helpen!

Succes!
Groetjes, Bianca.
__________________
fantasy is what people want, but reality is what people need!
Oud 10-01-2005, 20:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 10-01-2005 @ 21:13 :
Kvolg ook weightwatchers, maar dan thuis. Heb je misschien nog handige tips? Kben namelijk een keer met een vriendin meegeweest naar een avond van de weight watchers, en ze gaven daar best wel goede tips moet ik zeggen!
Waar kun je dan gaan? Lijkt me ook wel wat. Niet dat ik met dat puntensysteem blabla werk maar gewoon voor motivatie ofzo weet ik het lijkt me wel leuk om een keer uit te proberen.
Oud 10-01-2005, 21:45
Bianca16*
Avatar van Bianca16*
Bianca16* is offline
kijk op www.weightwatchers.nl voor een cursus bij jou in de buurt!
__________________
fantasy is what people want, but reality is what people need!
Oud 10-01-2005, 22:00
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Bianca16* schreef op 10-01-2005 @ 22:45 :
kijk op www.weightwatchers.nl voor een cursus bij jou in de buurt!
Thanks...hebben ze ook open dagen ofzo? Of is het alleen voor cursisten?
Oud 10-01-2005, 23:01
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
Ik ben vandaag naar de dokter geweest, en ik moet 20 kg afvallen en ik hoop dat het nog gaat lukken voor de zomer, en ik ga morgen een afspraak maken met de dietiste en ik hoop niet dat ik van die vieze calorie vrij voedsel krijg, want dat eet ik echt niet, (geloof ik nie in...bv WW..maar dat is weer geen calorie vrij maar het is niet even dikmaken als normaal voedsel en dan uiteindelijk ben je weer terug, ben k van overtuigd)..maar k zal es melden hoe ik het ga redden en wat ik moet eten....

owjah..lengte 1.70 ...gewicht 90 kg

BMI 31.14 ..dus levensgevaarlijk..(geen reactie op dit laatste )
Oud 10-01-2005, 23:37
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 10-01-2005 @ 16:58 ***
Ik weeg mezelf op de 5de en de 20ste van elke maand, ik ben dus ongeveer in september begonnen met op eten letten, toen in october en november ging het echt goed maar december ging echt verkeerd. Ik hou een meet en gewicht 'dagboek' bij, ik meet mijzelf dus op die dagen, s'ochtends vroeg VOOR het ontbijt.
Ik ben nu dus sinds 8 dagen weer begonnen met een echt 'dieet' en ben ook weer terug naar de sportschool, verder hou ik een eet-dagboek bij, en ook alle vitaminen en mineralen hou ik bij.

Ik merk trouwens ook dat ik hier eigenlijk best wel veel aan heb, ik vertel het namelijk niet aan mijn ouders, mijn hele familie weet natuurlijk dat ik bijna 10 kilo aan ben gekomen toen ik naar uni ging, in vrij korte tijd. Maar ik vertel het ze niet dat ik echt bezig ben met afvallen. Ik vraag mijn moeder wel om gezondere opties qua eten enzo, bv volkoren pasta, meergranen brood en dingen met weinig suiker enzo, en dat koopt ze ook voor me, het kost net zoveel als normaal eten en ze vind het zelf ook beter om zo gezond mogelijk te eten. Maar ik denk niet dat ze er echt begrip voor hebben dat ik echt af wil vallen...
Maar goed, een vriendin van mij is ook bezig met een paar kilo afvallen, en toen ze het vertelde sprong ik echt op van "heh, iemand bij wie ik m'n gedachten kwijt kan' en dit forum helpt ook echt als een stok achter de deur.

Ik weeg trouwens nou 66, ben begonnen op 69, 1.68m.
Oud 11-01-2005, 06:20
saturday
saturday is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 10-01-2005 @ 16:36 :
Je gewicht schommelt zowiezo enorm op een dag, sochtends wegen bv de meeste mensen minder dan s'avonds, daarom is het beter om je eens in de week te wegen, op hetzelfde tijdstip. Krijg je dan nog steeds van die verschillen?
Ik heb het rond dezelfde tijd gedaan.
En ja, ook per week kan het enorm verschillen.

Citaat:
@Saturday: 5 kilo afvallen in een dag? Of 2 kilo aankomen in een dag? Dat lijkt me heel erg onwaarschijnlijk, ik denk echt dat er iets mis is met je weegschaal? En het feit dat je weegschalen(meervoud dus) zegt, betekent dat je je op meerdere weegschalen weegt neem ik aan. Soms geven 2 verschillende weegschalen hele andere dingen aan.
Ja, ik heb het wel eens geprobeert op andere weegschalen. Maar die geven dan hetzelfde aan. En als ze nu allemaal verkeerd zijn, lijkt me raar.

Citaat:
Da's ook waar, daar kan het ook aan liggen. Die 2.5 Kilo kan in vocht zitten, 1 junkdag hoort niet zoveel verschil te maken, mischien houd je vocht vast, het kan van alles zijn, maar vet is het zeer waarschijnlijk niet (Dus ik zou me er niet vreselijk druk over maken als ik jou was) Verder weet ik het ook niet
Hmm vocht zou kunnen ja.. Ik weet het ook niet.
Ik had eens een excursie van school van 5 dagen.
Toen ik weer thuis kwam en weegde me, was ik 5,5 kilo afgevallen.
Oud 11-01-2005, 12:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
hmz het gezond eten lukt niet echt... ik blijf ontzettende honger hebben 's avonds, of het is vervelend ik weet het niet. De 3 dagen dat ik geprobeerd heb, zijn mislukt. 1e dag patat, 2e dag chips, 3e dag groot stuk chocola, schiet niet op zo .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-01-2005, 15:16
Fleurop
Avatar van Fleurop
Fleurop is offline
Het is alweer een tijd geleden dat ik hier heb gepost.
In mei vorig jaar ben ik begonnen met lijnen en ben toen 6 kilo afgevallen in een periode van 4 maanden (ongeveer).

Ik ben een tijd stabiel gebleven maar wil nu weer verder met lijnen omdat ik nog steeds te zwaar ben (hoewel ik me al heel wat beter in mijn vel voel -> letterlijk):

Gewicht: 82
Lengte: 1.68
BMI: 29.1
Broekmaat: 42

Dus ik ga er weer tegenaan. Het is mij eerst ook gelukt
Oud 11-01-2005, 15:26
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Goeiemiddag

Vandaag was op het vlak van afvallen behoorlijk teleurstellend, maar ik blijf het proberen, omdat het op andere gebieden ontzettend positief ging (wat me weer kracht geeft!)

7:00
2 bruine boterhammen zelfgemaakte bramenjam
1 beker melk

10:00
'n happer (ontbijtkoek)

11:00
1 mc chicken (400 calorieën )
1 grote patat (400)
mayo (60)
1 grote ijsthee (200)
1 mcflurry (380)

En dat was alles wat ik deze dag tot nu toe heb gegeten.
Zometeen nog bonensoep met brood (ongeveer 300 oid)
Komt op een totaal van zo'n 1800 oid.
Echt niet fijn Maar ik heb nog de kracht om door te gaan, dus ik hoop er maar het beste van..
xx
Oud 11-01-2005, 15:39
Mara
Mara is offline
Ok, dit is pas deprimerend. Nieuwe broeken gekocht. Ik had altijd maat 38, op m'n topgewicht was 't maat 40. Lijkt niet veel, maar ik ben maar een klein meisje De broeken zijn meestal te lang.

Ik ben dus inmiddels een paar kilo afgevallen en daarnaast zie ik ook dat ik wat strakker ben geworden. De 2 broeken die ik heb gekocht zijn maat 42 en 44, en ze zijn nog wel stretch

Dit is zo níet goed hoor mijn humeur.
Oud 11-01-2005, 15:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 11-01-2005 @ 16:26 :
Goeiemiddag

Vandaag was op het vlak van afvallen behoorlijk teleurstellend, maar ik blijf het proberen, omdat het op andere gebieden ontzettend positief ging (wat me weer kracht geeft!)

7:00
2 bruine boterhammen zelfgemaakte bramenjam
1 beker melk

10:00
'n happer (ontbijtkoek)

11:00
1 mc chicken (400 calorieën )
1 grote patat (400)
mayo (60)
1 grote ijsthee (200)
1 mcflurry (380)

En dat was alles wat ik deze dag tot nu toe heb gegeten.
Zometeen nog bonensoep met brood (ongeveer 300 oid)
Komt op een totaal van zo'n 1800 oid.
Echt niet fijn Maar ik heb nog de kracht om door te gaan, dus ik hoop er maar het beste van..
xx
Dit is absoluut NIET goed. Natuurlijk die mac niet, maar vooral dat je na 11 uur (die mac) alleen nog maar wat bonensoep met brood hebt gegeten. Dat je op een bepaald moment slecht bent gaan eten betekent niet dat je je de rest van de dag moet uithongeren! Gewoon verdergaan met je schema en de tijden die je gepland had.
Oud 11-01-2005, 15:50
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-01-2005 @ 16:40 :
Dit is absoluut NIET goed. Natuurlijk die mac niet, maar vooral dat je na 11 uur (die mac) alleen nog maar wat bonensoep met brood hebt gegeten. Dat je op een bepaald moment slecht bent gaan eten betekent niet dat je je de rest van de dag moet uithongeren! Gewoon verdergaan met je schema en de tijden die je gepland had.
Ik wou nog brood eten (om 2 uur, wat ik normaal ook doe), maar toen was ik dus mijn broodtrommel kwijt.. En ik kwam pas 4 uur thuis, en dan mag ik van m'n moeder niet meer eten..
Oud 11-01-2005, 16:06
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 11-01-2005 @ 16:50 :
Ik wou nog brood eten (om 2 uur, wat ik normaal ook doe), maar toen was ik dus mijn broodtrommel kwijt.. En ik kwam pas 4 uur thuis, en dan mag ik van m'n moeder niet meer eten..
hoe oud ben je?

En hoe gaat het met je sportplannen?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 11-01-2005 om 16:08.
Oud 11-01-2005, 16:07
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-01-2005 @ 16:39 :
Ok, dit is pas deprimerend. Nieuwe broeken gekocht. Ik had altijd maat 38, op m'n topgewicht was 't maat 40. Lijkt niet veel, maar ik ben maar een klein meisje De broeken zijn meestal te lang.

Ik ben dus inmiddels een paar kilo afgevallen en daarnaast zie ik ook dat ik wat strakker ben geworden. De 2 broeken die ik heb gekocht zijn maat 42 en 44, en ze zijn nog wel stretch

Dit is zo níet goed hoor mijn humeur.
Het ligt er wel een beetje aan waar en wat voor broeken je koopt... als je bv van Yes or No koopt, dan had ik opeens L, terwijl ik normaal S heb. Of bij de Steps is het ook weer anders... Waarom meet je niet cm'ers? Dan kun je alles beter in de gaten houden en die schommelen niet zo als bv gewicht.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-01-2005, 16:17
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-01-2005 @ 16:39 :
Ok, dit is pas deprimerend. Nieuwe broeken gekocht. Ik had altijd maat 38, op m'n topgewicht was 't maat 40. Lijkt niet veel, maar ik ben maar een klein meisje De broeken zijn meestal te lang.

Ik ben dus inmiddels een paar kilo afgevallen en daarnaast zie ik ook dat ik wat strakker ben geworden. De 2 broeken die ik heb gekocht zijn maat 42 en 44, en ze zijn nog wel stretch

Dit is zo níet goed hoor mijn humeur.
Je met echt niet naar die maten kijken!!!!Ik heb een broek maat 42, en een rokje maat 34, en die zitten allebei goed...
Oud 11-01-2005, 16:24
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Vraagje; waarom juist is het beter dat je in kleine porties eet en niet in drie grote? Stofwisseling versnelt ja, maar wat heeft dat dan tot gevolg?

Ik heb het vandaag eens uitgeprobeerd. Het beviel me wel, enkel dat ik het gevoel had dat ik al de hele dag door aan het eten was en precies al heel veel gegeten had.
Hier wat ik al gegeten heb:

7:30u : 2 witte boterhammen en een tas koffie (met suiker ja)
10:15u: 1 witte boterham
11:10: 1 witte boterham
12:00u: 1 minute soup, 1 witte boterham (om te doppen), 1 petit gervais, en 1 stukje kaas
16:30u: 1 witte boterham (had erge honger al)
straks rond 19u warm avondmaal

Is dit zowat inorde? Ik vind het er zo veel eten uitzien... Maar normaal eet ik smorgends meer, en smiddags eet ik normaal echt heel veel, omdat ik dan enorme honger heb (denk aan minstens 4 boterhammen)



Ik denk er nog aan om de boterham van 10:15 te vervangen door een appel.

's avonds (na 8u ofzo?) eten is niet goed heb ik gehoord... omdat het dan niet meer zo goed verteerd wordt ofzo?

Note: Ik wil niet echt afvallen, maar vooral wat overtollig vet weg (door veel sporten) en vermijden. Wil dus gewoon gezond eten.
Oud 11-01-2005, 16:35
Verwijderd
Fruitvliegje: Wat is petit gervais?
En ik zou idd wat fruit toevoegen, mischien ipv van een broodje om 10 of 11 uur bv twee stuks fruit. En ik zou liever bruinbrood of meergranen brood pakken dan witbrood, en om erge trek te vermijden om half 5 smiddags zou je bv wat van je lunch af kunnen halen en dat dan om 2 uur eten.

Ik eet meestal om
08:00,10:00,12:00,14:00,16:30,en rond 18:00/19:00
en dan s'avond een snack rond 21:00, ik probeer een beetje di etijden aan te houden. Zo heb ik de hele dag geen trek, en ik verdeel mijn 'grote'maaltijden dan over kleinere porties. Iemand postte een paar posts terug iets over het gevoel hebben de hele dag door te zitten eten? Dat gevoel krijg ik soms ook, maar als ik dan naar de voedig kijk, en wat ik werkelijk binnen krijg is het gewoon gezond
Oud 11-01-2005, 16:45
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-01-2005 @ 17:06 :
hoe oud ben je?

En hoe gaat het met je sportplannen?
Ik ben 15
Maar wel uitgegroeid, al behoorlijk lang, dus het is niet slecht, wat uberhaupt niet kan omdat het gaat om gezond eten en bewegen etc..

M'n sportplannen gaan goed, maar ik train altijd op een maandag, donderdag en zaterdag. Misschien als het beter kan een dag meer, maar ik heb gehoord dat je het best een beetje kunt spreiden omdat het je metabolisme versneld oid. Vandaar deze dagen, en het komt beter uit met school ed. !
Oud 11-01-2005, 16:50
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
@ Fruitvliegje:
Iid meer fruit, en waarom eet je wit brood? Je kan beter vezelrijk brood nemen, zeker als je op dieet bent. Wat eet je 's avonds?
En wat voor soort kaas (20+, 30+ e.d.) heb je gegeten?
En dat niet meer eten na 8 uur, eigenlijk iets eerder al geloof ik, is omdat je niet veel meer verbrand, omdat je natuurlijk gaat slapen. Dit geldt natuurlijk niet als je 's avonds een (intensieve) sport beoefent.
Oud 11-01-2005, 16:50
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 11-01-2005 @ 17:35 :
Fruitvliegje: Wat is petit gervais?
En ik zou idd wat fruit toevoegen, mischien ipv van een broodje om 10 of 11 uur bv twee stuks fruit. En ik zou liever bruinbrood of meergranen brood pakken dan witbrood, en om erge trek te vermijden om half 5 smiddags zou je bv wat van je lunch af kunnen halen en dat dan om 2 uur eten.

Ik eet meestal om
08:00,10:00,12:00,14:00,16:30,en rond 18:00/19:00
en dan s'avond een snack rond 21:00, ik probeer een beetje di etijden aan te houden. Zo heb ik de hele dag geen trek, en ik verdeel mijn 'grote'maaltijden dan over kleinere porties. Iemand postte een paar posts terug iets over het gevoel hebben de hele dag door te zitten eten? Dat gevoel krijg ik soms ook, maar als ik dan naar de voedig kijk, en wat ik werkelijk binnen krijg is het gewoon gezond
petit gervais is zo'n klein yoghurtje dat ze gewoonlijk aan kleine kindjes geven
is met fruitsmaakje.

Dus om 10 en 11 u beide een stuk fruit, en dan rond 14u een boterhammetje?
Fruit mag onbeperkt gegeten worden, niet?
Oud 11-01-2005, 16:55
fruitvliegje
Avatar van fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 11-01-2005 @ 17:50 :
@ Fruitvliegje:
Iid meer fruit, en waarom eet je wit brood? Je kan beter vezelrijk brood nemen, zeker als je op dieet bent. Wat eet je 's avonds?
En wat voor soort kaas (20+, 30+ e.d.) heb je gegeten?
En dat niet meer eten na 8 uur, eigenlijk iets eerder al geloof ik, is omdat je niet veel meer verbrand, omdat je natuurlijk gaat slapen. Dit geldt natuurlijk niet als je 's avonds een (intensieve) sport beoefent.
Meestal is hier thuis enkel wit brood. Maar ik zal eens aan m'n moeder vragen om ook bruin brood mee te nemen.
'savonds is het meestal van de trek, zo voor tv ofzo...
Als ik het niet kan weerstaan probeer ik toch nog iets gezond, zoals een appelsien of een boterhammetje. (daarvoor was het chips, chocolade, ... ofzo)

Hoeveel calorieën per dag is gezond?
Is rijstpap een grote zonde? Ik vind dat namelijk enorm lekker, en m'n moeder heeft net een pot meegebracht
Oud 11-01-2005, 17:21
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef op 11-01-2005 @ 17:55 :
Meestal is hier thuis enkel wit brood. Maar ik zal eens aan m'n moeder vragen om ook bruin brood mee te nemen.
'savonds is het meestal van de trek, zo voor tv ofzo...
Als ik het niet kan weerstaan probeer ik toch nog iets gezond, zoals een appelsien of een boterhammetje. (daarvoor was het chips, chocolade, ... ofzo)

Hoeveel calorieën per dag is gezond?
Is rijstpap een grote zonde? Ik vind dat namelijk enorm lekker, en m'n moeder heeft net een pot meegebracht

Volgens mij heeft rijstpap best veel calorieën: Witte rijst, melk, vanillesuiker en vast nog allerlei andere toevoegingen als je het niet zelf maakt. Rijst bevat sowieso niet echt weinig cal. en de melk is ws. ook vol dus ik zou het laten staan, als je het kan weerstaan.
Oud 11-01-2005, 17:23
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Ik had nog een klein vraagje :

Mijn moeder wil vanaf morgen of dit weekend zelf brood maken met zo'n machine.. Is dit slechter/ meer calorieën, kun je er minder van eten omdat het meer vult.. etc etc?

Ervaringen dus?
Oud 11-01-2005, 17:29
Verwijderd
Vandaag:

ontbijt:
twee bruine boterhammen met 20+ smeerkaas en een glas melk

verspreid tussen 11- 13 uur:
vier bruine boterhammen met 20+ smeerkaas (en water)

vanmiddag:
twee plakjes roggebrood met ham
stuk bloemkool, ofzo (van de stronk zeg maar)

zometeen: bloemkool ovenschotel
Oud 11-01-2005, 18:21
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 11-01-2005 @ 18:23 :
Ik had nog een klein vraagje :

Mijn moeder wil vanaf morgen of dit weekend zelf brood maken met zo'n machine.. Is dit slechter/ meer calorieën, kun je er minder van eten omdat het meer vult.. etc etc?

Ervaringen dus?
Wij bakken ons brood altijd zelf. Meestal snij je het wat dikker dan gewoon brood, dus kun je er minder boterhammen van eten. Tsja, het hangt er allemaal van af of je kant-en-klaarpakjes koopt, welke, of dat je zelf je eigen mengsel maakt. Volgens mijn huisarts was vooral eigen mengsel maken beter dan supermarktbrood omdat je niet al die additieven erindoet en nog wat. Ons brood vult toevallig heel goed, maar het brood dat een vriendin van mij bakt weer totaal niet. Ik zou niet weten hoe het met de calorieen zit. Volgens mijn vader is het ongeveer hetzelfde als in gewoon brood.
Oud 11-01-2005, 18:31
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 11-01-2005 @ 16:26 :
Goeiemiddag

Vandaag was op het vlak van afvallen behoorlijk teleurstellend, maar ik blijf het proberen, omdat het op andere gebieden ontzettend positief ging (wat me weer kracht geeft!)

7:00
2 bruine boterhammen zelfgemaakte bramenjam
1 beker melk

10:00
'n happer (ontbijtkoek)

11:00
1 mc chicken (400 calorieën )
1 grote patat (400)
mayo (60)
1 grote ijsthee (200)
1 mcflurry (380)

Goed begonnen...misschien moet je 's ochtends bij het ontbijt wat meer eten om vreetbuien te voorkomen. Je had beter bij het ontbijt een ei erbij kunnen eten of nog wat all-bran cereal weet ik het, dan had je om 11 uur waarschijnlijk niet zoveel gegeten. Ik zou voortaan ook ice tea light, of cola light drinken als je naar de mac gaat. De mcchicken was denk ik nog het minst erg van je lunch. Waarom neem je geen kleine friet? En een hamburger ofzo. Dan kom je veel lager uit op calorieen.

Je had dit ook beter kunnen verspreiden trouwens...je moet niet alles in 1 keer eten.
Oud 11-01-2005, 18:33
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 11-01-2005 @ 17:55 :
Hoeveel calorieën per dag is gezond?
Is rijstpap een grote zonde? Ik vind dat namelijk enorm lekker, en m'n moeder heeft net een pot meegebracht
2000-2200... daarmee zou je in principe niet moeten aankomen. Maar de meeste mensen halen dit verreweg niet. Ik kom aan de 1800/1900 zelfs als ik 's avonds patat eet en gewoon vette kaas.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 11-01-2005, 18:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-01-2005 @ 19:33 :
2000-2200... daarmee zou je in principe niet moeten aankomen. Maar de meeste mensen halen dit verreweg niet. Ik kom aan de 1800/1900 zelfs als ik 's avonds patat eet en gewoon vette kaas.
Ik val niet eens af op <1500 kcal + sport per dag.
Oud 11-01-2005, 18:40
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 11-01-2005 @ 19:33 :
2000-2200... daarmee zou je in principe niet moeten aankomen. Maar de meeste mensen halen dit verreweg niet. Ik kom aan de 1800/1900 zelfs als ik 's avonds patat eet en gewoon vette kaas.
Mijn klasgenoten halen dat allemaal wel.
Wat eet jij dan?
(btw, ik kom er dan ook nog niet aan hoor, maar ik moet dan ook meer gaan eten )
Oud 11-01-2005, 18:41
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 11-01-2005 @ 19:37 :
Ik val niet eens af op <1500 kcal + sport per dag.
Misschien eet je te weinig en slaat je lichaam alles op?
Oud 11-01-2005, 18:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 11-01-2005 @ 19:41 :
Misschien eet je te weinig en slaat je lichaam alles op?
Ik ben gewoon klein. Minder dan 1500, hoger dan 1200 is niet te weinig. Maar ik heb niet altijd zin om alles precies te meten. Dus bijvoorbeeld als ik maar een theelepel vet binnen krijg type ik dat in als een eetlepel vet omdat ik ergens anders waarschijnlijk meer calorieen binnen krijg dan ik denk (alhoewel ik het zo nauwkeurig mogelijk probeer te doen met een weegschaaltje en de voedingswaarde die erop staat), dus misschien schat ik het wel gewoon te hoog. Maar ja het lijkt me sterk dat ik te weinig binnen krijg... Mijn lichaam houdt gewoon van dit vet. Volgens mij zijn mijn cortisol levels ook niet helemaal in orde majah.
Oud 11-01-2005, 18:55
-(L)-
Citaat:
Het boekje van de WW is mijn bijbel
Ja bij mij dus ook. Maar ik dacht dat je misschien nog handige tips op de cursus zelf hebt gekregen ofzo...

Citaat:
Ik weet niet of jij ook echt het puntenprogramma volgt enzo, maar probeer je dan in elk geval wel aan je punten te houden.
Niet erboven, maar ook zeker niet eronder.
Ja dat volg ik. Ik heb 20 punten per dag, en dat houd ik prima vol zo.

Citaat:
Ik weet natuurlijk niet of je moeite hebt met je aan het aantal punten te houden en of je honger hebt enzo.
Ik had dat best wel en eet dus gewoon veel brood (zo'n 8 boterhammen op een dag) met gewoon heel mager beleg, dun halvarine (HEEL dun) en kipfilet, rosbief, rookvlees en soms 20+ kaas met ketchup ofzo.
Nee gelukkig heb ik niet zo vaak honger, meestal is het gewoon zo dat ik trek heb in iets. Boterhammen eet ik inderdaad ook heel veel, omdat dat vrij goed vult. En aardappelen eten helpt ook altijd wel als ik honger heb
Beleg eet ik trouwens niet op m'n brood, dat heb ik geschrapt om andere dingen te kunnen eten. Wel doe ik er iedere dag voor 2 punten boter op.

Citaat:
Bak je stukje vlees (bij voorkeur kip of tartaar, liever in olijfolie dan in boter.
Olijfolie is beter vanwege de onverzadigde vetten.
Dat is inderdaad ook een goede tip. Gelukkig heb ik het voordeel dat ik geen vlees lust, dus kan ik die punten ook al voor iets anders gebruiken.

Citaat:
Waar kun je dan gaan? Lijkt me ook wel wat. Niet dat ik met dat puntensysteem blabla werk maar gewoon voor motivatie ofzo weet ik het lijkt me wel leuk om een keer uit te proberen.
Die cursus wordt in verschillende plaatsen in Nederland gegeven. Ik volg gewoon de manier van eten, maar ik ga dus niet 1x per week naar de cursus toe. Maar zoals Bianca zegt, kijk op www.weightwatchers.nl voor een plaats bij jou in de buurt. Ik heb de boekjes met info en puntensysteem van een vriendin gekregen, die wel de hele cursus volgt.

Citaat:
Ik merk trouwens ook dat ik hier eigenlijk best wel veel aan heb, ik vertel het namelijk niet aan mijn ouders, mijn hele familie weet natuurlijk dat ik bijna 10 kilo aan ben gekomen toen ik naar uni ging, in vrij korte tijd. Maar ik vertel het ze niet dat ik echt bezig ben met afvallen.
Dat deed ik eerst (in mijn mislukte lijnpogingen van vroeger) ook nooit. Van de ene kant is het dan wel leuk om van andere te horen dat je bent afgevallen. Want als ze weten dat je bent 't lijnen dan gaan ze er op letten of je al smaller bent. Als t anderen gewoon opvalt (zonder dat ze weten dat je lijnt) is dat natuurlijk veel leuker, en weet je ook dat het succes heeft.
Sinds ik Weight Watchers volg heb ik het wel aan mijn ouders verteld. Eigenlijk had m'n moeder er geen problemen mee, want ik was flink (net geen BMI van 25). Die middag heeft ze me een weegschaaltje gekocht en sindsdien volg ik het. M'n beste vriendinnen weten het ook, en ik moet zeggen dat dat me best wel helpt.

Citaat:
Ik ben dus inmiddels een paar kilo afgevallen en daarnaast zie ik ook dat ik wat strakker ben geworden. De 2 broeken die ik heb gekocht zijn maat 42 en 44, en ze zijn nog wel stretch
Heb je niet toevallig broeken van een buitenlands merk ofzo gekocht? Wel vreemd, zeker als je bent afgevallen.

Citaat:
Je met echt niet naar die maten kijken!!!!Ik heb een broek maat 42, en een rokje maat 34, en die zitten allebei goed...
Het zijn dezelfde maten, alleen is 42 de confectiemaat, en 34 jeansmaat. http://www.vogelpoel-krommenie.nl/kleding/maten.html Hier kun je het zien.

Citaat:
@ Fruitvliegje:
Iid meer fruit, en waarom eet je wit brood? Je kan beter vezelrijk brood nemen, zeker als je op dieet bent.
Waarom zou ze? Witbrood bevat niet meer of minder calorieen hoor. Het enige verschil is dat bruin brood beter vult, omdat het meer vezels bevat. Dus voor het afvallen hoeft ze het niet te laten.

Citaat:
En dat niet meer eten na 8 uur, eigenlijk iets eerder al geloof ik, is omdat je niet veel meer verbrand, omdat je natuurlijk gaat slapen. Dit geldt natuurlijk niet als je 's avonds een (intensieve) sport beoefent.
In principe maakt het helemaal niet uit of je zo laat nog iets eet. Zolang je het dan maar bij een kleine portie houdt. Een grote maaltijd moet je inderdaad niet na +- 8uur nemen.

Citaat:
Fruit mag onbeperkt gegeten worden, niet?
In principe wel, maar je moet natuurlijk geen 8 stuks fruit gaan eten per dag, om zo andere dingen te schrappen. Verder moet je wel opletten met bananen, omdat deze zetmeel bevatten.

Citaat:
Mijn moeder wil vanaf morgen of dit weekend zelf brood maken met zo'n machine.. Is dit slechter/ meer calorieën, kun je er minder van eten omdat het meer vult.. etc etc?
Er zitten ongeveer evenveel calorieen in.
Of het vult ligt eraan wat voor brood ze maakt. Maar bruin brood vult iig beter dan wit.

Citaat:
Ik zou voortaan ook ice tea light, of cola light drinken als je naar de mac gaat.
Zo gezond is ice tea light niet. 'Light' wil alleen maar zeggen dat het minder calorieen bevat dan het oorspronkelijke product. Kies dan cola light, dat kan je onbeperkt drinken. Er zitten namelijk minder dan 18 kcal per Liter in, en het is dus als water op te vatten.

Zo, dat was het
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48
Mara
500 30-04-2005 16:11
Lichaam & Gezondheid Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41
Verwijderd
500 01-04-2005 08:17
Lichaam & Gezondheid Gezond (snel) aankomen, mogelijk ?
Zottuh
51 30-08-2004 13:05
Lichaam & Gezondheid afvallen
lingua
3 29-06-2003 19:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.