Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2003, 17:23
Mindfields
Mindfields is offline
De wals van de enen

Met mijn poten stevig in de klei en mijn blik op oneindig, zag ik enen over mijn proefwerk blaadjes walsen. Met een perfecte rechte lijn vulden zij alle leegtes die een mens als ik in zich heeft. Hun symmetrische vorm en hun gladde oppervlak deden mij sidderen van vervuld verlangen. Zij dansten een metrische dans zonder ook maar muziek nodig te hebben. Hun beweging was als abstract te beschrijven, strak, zonder van hun geloof af te wijken. Mijn hart maakte een tiental sprongen van uiterst pure vreugde. Dit godsgeschenk in de vorm van een proefwerk Grieks kon mij niet meer afgenomen worden. Het volgende uur, wiskunde of een ander onzin vak (uiteraard bèta) deponeerde een andere lieflijke docent een dezelfde geschenk op mijn tafeltje. Ook deze vond het zwart van mijn tas. Terwijl ik een monoloog voerde in mijn hoofd, wist ik dat mijn enen gesprekken voerden, ik wist dat zij samen de wildste plannen bedachten, terwijl ik doorleefde. Eenmaal thuis gekomen pakte ik hen uit en stopte hen bij hun vriendjes. Ik bekeek mijn kleine verzameling met een groot hart. De een was rood, de ander zwart. De een was kaarsrecht, de ander liep lichtelijk krom. Toch hadden zij een ding gemeen: zij verzorgden mijn vreugde. Allemaal gaf ik hen toen een plekje in mijn kamer. Er zat een zekere ordening in: mijn Griekse enen bedekten mijn Trainspotting posters, mijn wiskunde enen mochten mijn plafond versieren en de rest stopte ik na lang nadenken toch maar onder mijn kussen. Die nacht droomde ik een onstuimige droom. Het was een droom vol zessen en zevens, met hun lelijke a-symmetrische vormen. Rillend werd ik wakker en onder mijn kussen vond ik mijn geluk. Met pijn in mijn hart nam ik die ochtend afscheid van mijn enige, echte vrienden. School kon die dag mijn verlangen niet vervullen, aangezien ik geen proefwerken terug kreeg. Chagrijnig kwam ik thuis.
De telefoon ging:

‘Goeiemiddag, met je mentor, ik wilde even zeggen dat je bent blijven zitten, maar dat wist je waarschijnlijk zelf al. Hehehehe.’

Ik legde kalm de hoorn erop en huilde. Ik huilde totdat ik geen tranen meer over had.

Gelukkig had ik vakantie; ik zou mijn gekoesterde enen bouwen tot een warm nest, een toevluchtsoord om me te verstoppen in het doublurejaar waarin ik het zonder hun gezelschap zou moeten stellen, alvorens ik hernieuwd en vernieuwd kon doorgaan me te wentelen in hun eenvoudige pracht.

Gelukkig walsten mijn enen hun trage wals rondom mij voort, tot in het oneindige.


----
verbeteringen? suggesties?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2003, 17:39
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
mooi, veel symboliek, mooi 'ritme' ,puur . meer heb ik niet te zeggen. ik houd hier wel van.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 22:01
Azathoth
Avatar van Azathoth
Azathoth is offline
! Maar dat wist je al.
__________________
''Is it possible for me to reserve the BBC2 channel for the commencement of this televisual feast?''
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 22:04
Orchid
Avatar van Orchid
Orchid is offline
Grappig.
__________________
Because the holes in my soul host no thrill.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 16:15
Masquerade
Avatar van Masquerade
Masquerade is offline
Yay. Wat een leuk verhaal! Echt goed gedaan.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 18:16
Twijg
Avatar van Twijg
Twijg is offline
Geweldig
Alhoewel het misschien niet helemaal mijn stijl is, neemt dat niet weg dat ik het echt geweldig vind!

Wat ik jammer vind is dat het vanaf: Goedenmiddag met je mentor, een beetje afgeraffeld lijkt.....misschien niet zo bedoeld, maar het komt wel zo over, en dat vind ik erg jammer want het neemt het bijzondere van je verhaal weg.

Het zou misschien leuk zijn als je door bleef gaan in de schrijfstijl waarmee je begonnen was.
Maar ik vind het echt geweldig, heel leuk verzonnen, en geweldig geschreven.
Ik zou wel meer van je willen lezen
__________________
the world's an elvish sight
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 19:22
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Twijg schreef op 22-12-2003 @ 19:16:
Geweldig
Alhoewel het misschien niet helemaal mijn stijl is, neemt dat niet weg dat ik het echt geweldig vind!

Wat ik jammer vind is dat het vanaf: Goedenmiddag met je mentor, een beetje afgeraffeld lijkt.....misschien niet zo bedoeld, maar het komt wel zo over, en dat vind ik erg jammer want het neemt het bijzondere van je verhaal weg.

Het zou misschien leuk zijn als je door bleef gaan in de schrijfstijl waarmee je begonnen was.
Maar ik vind het echt geweldig, heel leuk verzonnen, en geweldig geschreven.
Ik zou wel meer van je willen lezen
Wow, bedankt je hebt wel gelijk met dat mentor stukje, maar dat heb ik sowieso wel vaker; ik begin heel overdreven en dan heb ik de neiging om op het eind wat af te zwakken..
Misschien kan ik nog een alternatief verzinnen.. kijk nog wel even.
Maar bedankt voor 't compliment! Als ik thuis ben (ben nu op vakantie ) zal ik je wel nog een stukje van me sturen, als je dat leuk vindt.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 16:53
Xabzof
Avatar van Xabzof
Xabzof is offline
JIJ hebt talent!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 21:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Mooi geschreven!

Heb je meer van zulke dingen geschreven?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Albaster en de Heilige Graal
Verwijderd
4 03-01-2006 16:03
Verhalen & Gedichten Een lelijk meisje
SiemdeCyper
25 18-12-2004 12:04
Verhalen & Gedichten Van het leven
EggeD
12 26-05-2004 09:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wethouder voor bezoek aan de Wallen uit de laan gestuurd
het dappere meisje
109 21-01-2004 21:57
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De buren.
Verwijderd
7 12-10-2002 14:01
ARTistiek dag uit het leven van een straatveger in amsterdam
de wijze jodokus
9 06-01-2002 11:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.