Oud 31-10-2003, 10:54
Verwijderd
Supermarkten willen af van eurocent

Uitgegeven: 31 oktober 2003 07:56

DEN HAAG - Verscheidene supermarkten beginnen binnenkort een proef waarin zij de muntjes van één en twee eurocent uit de kassa's bannen. De winkels gaan de kassabon afronden op vijf eurocent. Dat heeft de Consumentenbond vrijdag gezegd.

De Consumentenbond maakt samen met onder andere het Platform Detailhandel en De Nederlandsche Bank onderdeel uit van het Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer (MOB). Volgens de bond heeft het MOB op verzoek van de supermarkten tot de proef besloten.

De Consumentenbond heeft begrip voor de proef, omdat sommige leden van de bond ook af willen van de kleinste euromunten. Wel vreest het dat de afrondingen in het voordeel van de supermarkten zullen uitpakken. "Wij gaan kijken of de proef neutraal uitpakt voor de klanten", aldus een woordvoerder van de Consumentenbond.

*********************

Op zich is het nog niet zo'n slecht idee: je loopt niet meer met de kleine rommel in je portemonnee. Aan de andere kant worden alle bedragen naar boven afgerond met als gevolg dat we nog meer geld kwijt zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2003, 10:58
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Dan ronden ze toch lekker in voordeel van de klant af? Altijd naar beneden?

Helaas zie ik dit niet gebeuren...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 12:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Ze kunnen toch weer dat systeem invoeren wat we ooit bij de gulden hadden?

FL 1,57 wordt FL 1,55
en
FL 1,58 wordt FL 1,60


En dan in Euro's
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 12:17
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Ik hoor net op de radio dat men vindt dat je dat niet alleen in nederland in kunt voeren, maar dat je dat met de hele europese uni moet doen.

Hier ben ik het niet mee eens, heel veel bedrijven rekenen al zo en dat gaat ook goed.
Het voordeel zou zijn dat je niet meer dat kleine grut in je portomonnai. En als je het gemiddeld over een jaar berekent, zul je niet veel meer of minder hebben uitgegeven dan normaal.
Ik vind het een goed plan, voer maar in!!
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 12:23
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Multilot schreef op 31-10-2003 @ 12:17:
Ik hoor net op de radio dat men vindt dat je dat niet alleen in nederland in kunt voeren, maar dat je dat met de hele europese uni moet doen.

Hier ben ik het niet mee eens, heel veel bedrijven rekenen al zo en dat gaat ook goed.
Het voordeel zou zijn dat je niet meer dat kleine grut in je portomonnai. En als je het gemiddeld over een jaar berekent, zul je niet veel meer of minder hebben uitgegeven dan normaal.
Ik vind het een goed plan, voer maar in!!
argument is onzin, er is al een ander EU-landdat het gedaan heeft. Je krijgt natuurlijk wel de absurde situatie dat sommige munten die in Nederland gedrukt zijn, met een Nederlands srtaatshoofd in hel Europa behalve Nederland (en Finland) wettig betaalmiddel zijn.

Verdr vind ik het persoonlijk heel fijn om op precieze bedragen uit te komen. (ik geef mijn rooie muntjes dan ook erg veel uit).
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 12:37
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
weg ermee, ik irriteer me er elke keer weer aan als ik mijn kassa moet tellen, of als er van die leuke klanten zijn die hun kleingeld kwijt moeten
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 12:41
Verwijderd
Yo nieuwswaarde
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 14:24
Verwijderd
Kansloos als je voor bent. Je geld word afgepakt, tenzij er altijd in het voordeel van de klant word afgerond. Bah.
Verder sluit jeje af van de Eu met zo'n eigen systeem, lekker hoor, in Nederland moet het weer allemaal anders en lekker eigenzinnig. Het is ook leuk voor de toeristen die genept worden.

Als ik mn geld niet terug krijg gepast, dan bel ik gewoon de politie, want het is bedrog ende diefstal
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 14:57
ganralph
ganralph is offline
het platform detailhandel wil ook bij 2ct naar beneden en bij 3ct naar boven afronden; dan is het gewoon jammer als jij steeds voor e25,03 en je buurman voor e25,02 boodschappen doet - het totaal blijft hetzelfe.

en wat nou voor gezanik: mijn geld wordt afgepakt? het is gewoon iets waar je aan moet wennen.

als de supermarkt voor 55ct n fles frisdrank in koopt en ze willen er 10% winst opmaken, dan kost die fles dus 60,5ct. als ie uiteindelijk voor 61ct in de winkel ligt, dan hoor ik jullie ook niet janken dat je die halve cent terug wilt.

waarom is het dan wel goed als 1ct de kleinste norm is, en 5 ct niet? gewoon ff wennen

ik vind het veel irritanter als ik bij de kassa sta, 9,99 moet afrekenen en dat de kassiere dan de halve winkel door moet om ergens n losse cent te vinden.

(en ja, ik ben ook student die over elke euro 2 keer nadenkt voor ie em uitgeeft)
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 14:59
Go
Avatar van Go
Go is offline
Wat mij betreft mogen ze die 1 en 2 eurocent bet afschaffen, maar doe het dan weleens in het voordeel van de consument, die niet naar boven afronden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 14:59
ganralph
ganralph is offline
wordt alleen lastig als je nog wel met 1 en 2 ct kunt blijven betalen (bijvoorbeeld voor toeristen):

als ik 5ct afreken met 3x2 ct dan hebben ze natuurlijk geen cent wisselgeld meer.

ik weet ook niet of dit in Finland nog wel kan? iemand?
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 15:53
chris9 tje
chris9 tje is offline
Hmmz.. ik vind het wel vervelend eigenlijk. Ik werk namelijk in een winkel waar alle prijzen eindigen op .25, .50, .75,.95 of .00
(we moeten nl alle prijzen uit ons hoofd weten en het moet makkelijk op te tellen zijn bij boeketten maken e.d.)

gevolg: chronisch te kort aan 5-cent munten. Nu hebben we wel altijd heel veel centen en 2-centen. Dus dan kan je daar mooi 5 cent van maken.
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:16
Verwijderd
Het is allemaal wel heel leuk, maar het is natuurlijk te gek voor woorden dat we in europa een ander systeem gaan hanteren dan de andere landen
En verder wil ik gewoon mn wisselgeld terug, ook voor die cent heeft iemand hard gewerkt
Een afrondingssysteem is gewoon belachelijk.
Dan moeten ze in de winkels maar voor ronde prijzen zorgen ipv van dit soort idiote plannetjes door te voeren
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:35
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gothic schreef op 31-10-2003 @ 10:58:
Dan ronden ze toch lekker in voordeel van de klant af? Altijd naar beneden?
Euh, ik weet niet hoe oud je bent, maar 'vroeger', pre-euro dus, deden ze dat ook met centen. Prijzen werden dat ook altijd op 5 cent afgerond, simpelweg omdat er geen cent-stukken meer bestonden.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:35
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 31-10-2003 @ 16:16:
Dan moeten ze in de winkels maar voor ronde prijzen zorgen ipv van dit soort idiote plannetjes door te voeren
Zat je daar pre-euro ook over te zeiken?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-10-2003 @ 16:35:
Zat je daar pre-euro ook over te zeiken?
Nee, maar toen waren er ook geen centen en geen verenigd europa
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:38
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 31-10-2003 @ 14:24:
Kansloos als je voor bent. Je geld word afgepakt, tenzij er altijd in het voordeel van de klant word afgerond. Bah.
Mijn god, ben je echt zo dom? Denk ff na.

1, 2 cent -> 0 cent
3, 4 cent -> 5 cent

6,7 cent -> 5 cent
8, 9 cent -> 10 cent

Hallo! Afronden is dus gewoon 50/50. Netto ga je d'r dus helemaal niks op achteruit.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-10-2003 @ 16:38:
Mijn god, ben je echt zo dom? Denk ff na.

1, 2 cent -> 0 cent
3, 4 cent -> 5 cent

6,7 cent -> 5 cent
8, 9 cent -> 10 cent

Hallo! Afronden is dus gewoon 50/50. Netto ga je d'r dus helemaal niks op achteruit.
Hangt er net van af wat je koopt, verder is het een principe kwestie, en vind ik het absoluut fout om tegen de EU in te gaan. Samen hebben we voor dit betalingssysteem gekoezen, dan houden we er ons ook gewoon aan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-10-2003, 16:48
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik vindt het wel een goed plan, niet meer dan gezeur met al dat kleingeld. En idd, je gaat er niet op vooruit en niet op achteraf. Alleen hoe zit het idd dan met als buitenlanders hier komen en zij hebben nog wel de 1 en 2 cent mogen zij dan daar nog wel mee betalen? Dan kan je het beter in alle EMU landen afschaffen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:50
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 31-10-2003 @ 16:43:
Hangt er net van af wat je koopt, verder is het een principe kwestie, en vind ik het absoluut fout om tegen de EU in te gaan. Samen hebben we voor dit betalingssysteem gekoezen, dan houden we er ons ook gewoon aan.
Ja, het maakt ook een wereld van verschil dat je geen gehannes meer hebt met die muntjes he!

Princiepes prima, zolang ze maar niet compleet ongefundeerd zijn. Wees blij dat we in Nederland ook nog zelf beslissingen mogen nemen, anders konden we de regering wel helemaal opdoeken.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:50
Verwijderd
Het is in mijn ogen vooral een kwestie van europese eenheid die geschonden word
Verder ben ik niet van plan anderen mijn geld te geven
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:52
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 31-10-2003 @ 16:48:
Alleen hoe zit het idd dan met als buitenlanders hier komen en zij hebben nog wel de 1 en 2 cent mogen zij dan daar nog wel mee betalen?
Tuurlijk, het blijft een geldig betaalmiddel. Er is alleen een kans dat als je met 3x2 eurocent betaalt dat ze je die ene cent niet kunnen wisselen, maar als je daar moeilijk over gaat doen kun je beter meteen voor een trein springen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 16:52
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 31-10-2003 @ 16:50:

Verder ben ik niet van plan anderen mijn geld te geven
Netto geef je ook geen geld. Bovendien, als je er zulke grote problemen mee hebt kun je altijd gewoon pinnen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 17:02
Verwijderd
Inderdaad dat kan
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 20:12
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik vind het overdreven om 1 en 2 cent af te schaffen en bedragen op ruim 11 guldencent af te ronden.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2003, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 31-10-2003 @ 16:52:
Netto geef je ook geen geld. Bovendien, als je er zulke grote problemen mee hebt kun je altijd gewoon pinnen.
Als ik boodschappen doe is het altijd al voor meer dan een tientje, dus pin ik altijd. Geen gehannes met die muntjes.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 21:13
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 31-10-2003 @ 16:50:
Het is in mijn ogen vooral een kwestie van europese eenheid die geschonden word
Verder ben ik niet van plan anderen mijn geld te geven
Finland heeft t allang afgeschaft (de 1 en 2 cent) en er zijn nog een paar landen die dat willen...dus rot op met die eenheid


Enne, je geeft helemaal geen geld weg, de kans is 50/50 dat t in je voordeel of nadeel uitpakt.
-----


Eindelijk zeg, ze riepen t vorig jaar ook al trouwens, maar ja in NL roepen ze wel vaker wat, maar dan zijn ze ondertussen al weer 10 jaar verder Hoop dat t er nu wel es van gaat komen, want die 1,2 cent gebruiken toch maar weinig mensen én als t wordt gebruikt, komt dat door de prijs die je moet betalen
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 22:18
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Het zat er aan te komen natuurlijk. De meeste mensen liepen continu met bergen van die kleine ***muntjes in hun portemonnee, want er was geen hond die ze uitgaf (ikzelf ook niet); je kreeg ze alleen maar terug. Je kon er helemaal niks mee, geen frisdrankautomaat accepteerde die krengen. Het was alleen leuk voor pietlutten die graag exact gepast wilden betalen.

De enigen die nadeel hebben bij dit voorstel zijn zwervers: die kregen soms wel eens zo'n lading 1 en 2 eurocenten van iemand die er weer eens veel te veel van had (zelf heb ik dat iig een paar keer gedaan).
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 00:02
chris9 tje
chris9 tje is offline
ja jemig, dat je er zoveel in je portemonee hebt, komt omdat je ze niet uitgeeft. En dat terwijl veel mensen achter de kassa er juist om zitten te springen. Zo zijn er ook veel mensen die altijd met pin betalen omdat ze zogenaamd niet aan dat nieuwe geld kunnen wennen...

ga het gewoon eens contant uitgeven. Je moet toch oefenen voordat je weet hoe het werkt..

geen 1 of 2 cent willen is opzich hetzelfde als dat ze in italie een briefje van 1 en 2 euro willen... Is ook alleen een kwestie van wennen.

maar voordat je went moet je wel veel met het geld omgaan. Dus weg met dat gepin, betaal gewoon eens met dat kleingeld in je protemonee....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 01:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 01-11-2003 @ 00:02:
ja jemig, dat je er zoveel in je portemonee hebt, komt omdat je ze niet uitgeeft. En dat terwijl veel mensen achter de kassa er juist om zitten te springen. Zo zijn er ook veel mensen die altijd met pin betalen omdat ze zogenaamd niet aan dat nieuwe geld kunnen wennen...

ga het gewoon eens contant uitgeven. Je moet toch oefenen voordat je weet hoe het werkt..

geen 1 of 2 cent willen is opzich hetzelfde als dat ze in italie een briefje van 1 en 2 euro willen... Is ook alleen een kwestie van wennen.

maar voordat je went moet je wel veel met het geld omgaan. Dus weg met dat gepin, betaal gewoon eens met dat kleingeld in je protemonee....
pff! als iedereen dat zou doen dan moet je 2x zo lang in de kassarij gaan staan sta je daar die muntjes uit je portomonnee te peuteren en ondertussen een wiskundesom aan t berekenen.

italie is cool, eigenlijk zou al t geld van papier moeten zijn, veel simpeler om in je portomonnee te doen, lekker duidelijk, lekker licht, oprotten met die muntjes
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 02:47
Verwijderd
wie het kleine niet eert is het grote niet weert, ik geef mn kleingeld liever aan een zwerver of aan een goed doel dan aan een supermarkt die zo even 8 miljoen losse centen verdient
En als de supermarkten er zo'n moeite mee hebben, waarom prijzen ze dan niet gewoon rond
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 11:43
Roonstip
Roonstip is offline
Omdat rond prijzen commercieel niet aantrekkelijk is. Als iets 1,99 is verkoop je veel meer dan als datzelfde product 2,00 is
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 11:52
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 01-11-2003 @ 02:47:
wie het kleine niet eert is het grote niet weert, ik geef mn kleingeld liever aan een zwerver of aan een goed doel dan aan een supermarkt die zo even 8 miljoen losse centen verdient
En als de supermarkten er zo'n moeite mee hebben, waarom prijzen ze dan niet gewoon rond
God het is echt moeilijk voor je om te begrijpen dat het netto niks uit maakt he? Gemiddeld zal er even vaak naar boven als naar beneden afgerond worden, dus KOST HET JE NIET MEER GELD. Zo moeilijk is dat toch niet?

En verder, wat mij betrefd zo snel mogelijk afschaffen die kleine troep. Ik word er strontziek van.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 11:59
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 31-10-2003 @ 16:16:

Dan moeten ze in de winkels maar voor ronde prijzen zorgen ipv van dit soort idiote plannetjes door te voeren
en hoe denk je dat ze in de winkel ronde prijzen maken?

nee hoor, dan zullen ze niet afronden...

als jij ronde prijzen wil, dan gaan ze je pak melk ook van 58ct afronden naar 60ct
als je zo alle prijzen 'rond' gaat maken, dan wordt je meer genaaid dan wanneer er ff 2ct bij je totaal wordt opgeteld
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 12:01
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Belachelijke actie. Ik ga in supermarkten dan ook lekker NIET mijn 5 eurocent muntjes uitgeven, maar m'n 1 en 2 eurocenten. 2 euro en 5 cent alstublieft. Dat wordt dus een twee euromunt en 3 centjes en 1 2eurocentje...
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 12:12
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 01-11-2003 @ 02:47:
wie het kleine niet eert is het grote niet weert, ik geef mn kleingeld liever aan een zwerver of aan een goed doel dan aan een supermarkt die zo even 8 miljoen losse centen verdient
En als de supermarkten er zo'n moeite mee hebben, waarom prijzen ze dan niet gewoon rond
OMG

Die muntjes verdwijnen niet hoor, dus je kan ze nog altijd aan zwervers geven!
Bovendien, zoals jij t zegt: dan zou iets van 58 cent, 60ct worden, dus 2ct duurder en als je dan 10 dingen koopt, wordt je voor 20ct genaaid, ipv voor 2ct als ze t bij je totaalbedrag afronden!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-11-2003, 12:13
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
meelman schreef op 01-11-2003 @ 12:01:
Belachelijke actie. Ik ga in supermarkten dan ook lekker NIET mijn 5 eurocent muntjes uitgeven, maar m'n 1 en 2 eurocenten. 2 euro en 5 cent alstublieft. Dat wordt dus een twee euromunt en 3 centjes en 1 2eurocentje...
Waar slaat dit op?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 14:44
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
ik vind dat het gewoon kan blijven bestaan, de 1 guldencent ok, dat was nog minder dan een halve eurocent! ze gaan alles toch naar boven afronden. nu is het lekker precies
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 14:51
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
mensen ff ter uwer alle info:

zoals de meneer van de supermarktenbelangenorganisatie of iets anders onzinnigs het gisteren op tv uitlegde viel het allemaal wel mee

je mag nog altijd met 1 en 2 cent betalen, bij het pinnen wordt er niks afgerond

en het mooiste, de artikelen worden niet afgerond, nee de KASSABON wordt afgerond. dus je totale bedrag aan boodschappen. snappie-vous?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 14:53
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 01-11-2003 @ 14:51:
mensen ff ter uwer alle info:

zoals de meneer van de supermarktenbelangenorganisatie of iets anders onzinnigs het gisteren op tv uitlegde viel het allemaal wel mee

je mag nog altijd met 1 en 2 cent betalen, bij het pinnen wordt er niks afgerond

en het mooiste, de artikelen worden niet afgerond, nee de KASSABON wordt afgerond. dus je totale bedrag aan boodschappen. snappie-vous?
ja ik snap het, maar ze moeten wel naar beneden afronden want anders wordt het leven weer duurder.
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 14:55
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
tsja maandag koop je totaal voor 23,73 en het kost je 23,75
dinsdag koop je totaal voor 23,72 en het kost je 23,70

ik zie het probleem echt niet

@Gauloises
als je het een beetje handig aanpakt kun je er geld op verdienen, als het naar beneden afgerond wordt niks zeggen en als ze het naar boven afronden met 1 en 2 centmuntjes betalen
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 14:56
Domino
Avatar van Domino
Domino is offline
Gewoon doorvoeren, klaar.

Je hebt altijd zeikerds die bang zijn voor verandering, alhoewel het in dit geval op geen enkele manier goed onderbouwd wordt.
__________________
*Nothing's date-maatje :o* - *BBC-member :D* *Freelance avatar ontwerper :swingsmilie:* PvGF-lid :cool:
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 14:58
Domino
Avatar van Domino
Domino is offline
Citaat:
sexylexy schreef op 01-11-2003 @ 14:53:
ja ik snap het, maar ze moeten wel naar beneden afronden want anders wordt het leven weer duurder.
Vriend, ga eerst even wat wiskunde volgen. Er is hier nu werkelijk 10 keer uitgelegd dat het niet uitmaakt.

Er wordt evenveel omhoog afgerond als omlaag; op de lange termijn kom je op dezelfde uitgaven uit.
__________________
*Nothing's date-maatje :o* - *BBC-member :D* *Freelance avatar ontwerper :swingsmilie:* PvGF-lid :cool:
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 15:32
NN
NN is offline
Ik heb een dusdanig vertrouwen in het Nederlandse bedrijfsleven dat ik er verzekerd van ben dat zij niet minder worden van een dergelijke verandering. Of de consument er ook wat aan heeft valt te betwijfelen.

Waarom is over invoering van de 1 en 2 centmunten niet nagedacht voor de invoering van de euro?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Roonstip schreef op 01-11-2003 @ 11:43:
Omdat rond prijzen commercieel niet aantrekkelijk is. Als iets 1,99 is verkoop je veel meer dan als datzelfde product 2,00 is
Nee, inderdaad, dat weet ik ook, maar dan moeten ze het maar niet aanbieden voor die prijs

Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 01-11-2003 @ 14:55:
tsja maandag koop je totaal voor 23,73 en het kost je 23,75
dinsdag koop je totaal voor 23,72 en het kost je 23,70

ik zie het probleem echt niet

@Gauloises
als je het een beetje handig aanpakt kun je er geld op verdienen, als het naar beneden afgerond wordt niks zeggen en als ze het naar boven afronden met 1 en 2 centmuntjes betalen
Dat had ik ookal bedacht


Het gaat mij erom dat ik zelf mag bepalen wie er met mijn geld vandoor gaat, en dat een supermarkt niet heeft te bepalen of ze mij 2 cent meer of minder mogen afnemen. Ze betalen maar gewoon zoals het hoort, op de cent precies.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 15:36
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 01-11-2003 @ 15:32:
Ik heb een dusdanig vertrouwen in het Nederlandse bedrijfsleven dat ik er verzekerd van ben dat zij niet minder worden van een dergelijke verandering. Of de consument er ook wat aan heeft valt te betwijfelen.

Waarom is over invoering van de 1 en 2 centmunten niet nagedacht voor de invoering van de euro?
Die twijfels heb ik ook, stel dat die supermarkten iedere week erin slagen 8 miljoen mensen 1 cent afnemen, reken de winst maar uit. Daar zijn constructies mee te bedenken met oog op de verschillende verkoop van producten.

Maar bovenal, eigen baas in eigen beurs
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 15:54
Hydraul!C FunK
Avatar van Hydraul!C FunK
Hydraul!C FunK is offline
Voor de mensen die denken dat ze ineens alle prijzen per product gaan afronden: dat is niet zo.

Dat was "vroeger" toch ook niet zo!?

De prijzen blijven gewoon hetzelfde maar het totale eindbedrag wordt afgerond.
__________________
..::: Funked Up! | What The Funk? | Funk You! | Roland Clark - RESIST! :::..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 16:11
Atje85
Atje85 is offline
Wat een zeikerds hier, t zelfde wat ze nu willen gebeurde ook met de Gulden vroeger, toen hoorde je niemand zeiken, maar omdat t nu toevallig met de euro is is t opeens een groot probleem
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 16:12
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 01-11-2003 @ 15:33:
Nee, inderdaad, dat weet ik ook, maar dan moeten ze het maar niet aanbieden voor die prijs
Dus jij wil wel meer per product bepalen?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 01-11-2003 @ 16:11:
Wat een zeikerds hier, t zelfde wat ze nu willen gebeurde ook met de Gulden vroeger, toen hoorde je niemand zeiken, maar omdat t nu toevallig met de euro is is t opeens een groot probleem
Destijds bestond er ook geen cent

Citaat:
Atje85 schreef op 01-11-2003 @ 16:12:
Dus jij wil wel meer per product bepalen?
Nee, dat niet, maar als de supermarlkten zo'n probleem hebben met die centen, dan moeten ze gewoon anders prijzen en niet proberen te bepalen of ze wel of niet 2 cent van mij mogen afnemen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Stukje 10-10
Gemaskerde Bromvlieg
4 18-10-2002 14:44
Verhalen & Gedichten Stukje 10-10
Gemaskerde Bromvlieg
4 18-10-2002 14:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.