Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2008, 16:21
Zonnemeisje
Avatar van Zonnemeisje
Zonnemeisje is offline
Beste mensen,

Ik heb mij ingeschreven voor Life Science and Technology in Groningen, als tweede keus na de uitloting voor geneeskunde. Deze studie (LS&T) is het eerste halfjaar exact hetzelfde als Biologie, Farmacie en Farmaceutische wetenschappen. Na het eerste jaar is nog makkelijk te switchen tussen deze 4.

Zelf ben ik van plan volgend jaar opnieuw te loten voor Geneeskunde. Het is dus de bedoeling dat ik maar 1 jaar deze studie doe, tenzij het super bevalt.

Nu is het zo dat de colleges voor biologie en LS&T worden gegeven in Haren, zo'n half uur fietsen vanuit groningen, terwijl dezelfde colleges voor Farmacie en Farmaceutische wetenschappen midden in Groningen worden gegeven. Ik vindt dat raar, en wil ook liever les midden in Groningen. Wat te doen?

Ik wilde aan de faculteit vragen hoe dit werkt en of de colleges ook te volgen zijn in groningen maar de faculteit is pas bereikbaar op 4 augustus en dat is de inschrijving al niet meer te veranderen. Mijn vraag is, ken je iemand die deze opleiding doet of er meer van weet, breng mij dan alsjeblieft in contact. Zoniet, wat zou jij doen in deze situatie?

Groetjes Zonnemeisje
__________________
DOE DE DEUR DICHT..!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2008, 18:08
Verwijderd
6 minuutjes trein is toch wel te overzien? Als 't mooi weer is kan je lekker fietsen als je zin hebt, als 't regent spring je in de trein of neem je een bus... Ik denk niet dat je kan switchen, dan moet je helemaal van studie wisselen (dus ipv LS&T naar Biologie, Farmacie of Farmaceutische Wetenschappen).
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 23:27
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Gewoon bij de universiteit (secretariaat of betrokken professor) navragen of het hetzelfde curriculum is (als je er geen practica van hebt, en het curriculum identiek is, kan je vast gewoon die lessen meevolgen). Ik zou er echter niet te moeilijk over doen tenzij je lessenrooster heel erg gevuld is. Als het elke dag een gehaast van hier naar ginder is, kan ik je bezordheid begrijpen. En ik vind het maar raar dat een faculteit niet bereikbaar is tijdens de vakantie: ze doen normaal toch ook nog iets anders dan enkel lesgeven?
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 14:16
Maku
Maku is offline
De bus van Groningen naar Haren doet er echt niet lang over, iedere dag dat ik naar school fietste heb ik ook veel mensen uit zien stappen vlakbij het Biologisch centrum. Dus alleen reizen is ook al niet nodig. Met zowel de fiets, de trein als de bus is het makkelijk. Dus ik zou niet te moeilijk doen en gewoon daar heen gaan.
Bovendien is het van het Biologisch centrum naar het centrum van Groningen goed in 20 minuten te doen op de fiets, dus ook dat valt nog best wel mee.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2008, 14:28
Verwijderd
Of je schrijft je alsnog in voor farmacie en switcht na een half jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Iemand Aub???
Samar
6 19-10-2008 20:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Altijd nog een tweede kans
Verwijderd
0 03-06-2004 20:48
Verhalen & Gedichten [Verhaal] Pijnlijke Eenvoud
juliettebinoche
59 11-01-2004 22:12
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 18:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.