Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2011, 16:24
Verwijderd
Hey,
Over een week vertrek ik met m'n school naar Parijs.
Mijn leraars wisten me al mee te delen dat alles (ook eten en drinken) zeer duur is in Parijs.
Ik wou ze al te slim af zijn door te zeggen: 'dan springen we gewoon een plaatselijke supermarkt binnen.'
Het antwoord daarop was dat er geen supermarkten in Parijs te vinden waren.
Toen ik echter op Google Maps keek, zag ik dat er wel degelijk waren en nog zeer veel ook.
Nu vroeg ik me gewoon af of er daar ergens ook betaalbare supermarkten zijn of dat alles effectief peperduur is.
Als je trouwens ook een website weet waar zulke informatie zou kunnen opstaan, houd deze dan ook niet voor jezelf.
Greets
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2011, 17:31
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Toen ik in Parijs was kon ik idd ook geen supermarkt vinden. Ik vraag me dan ook echt af waar dat de mensen hun boodschappen doen. Er zat er bij ons wel 1tje dicht bij het hotel, maar dit was niet echt midden in het centrum.
Je zou kunnen zoeken op carrefour city, die zou in het centrum ergens moeten zitten..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2011, 19:43
Kesa
Kesa is offline
Toen ik vorig schooljaar met school naar Parijs ging, zat er een supermarkt incl. bakker om te hoek van ons F1-Hotel ( van de bakker toen veel gebruik gemaakt ). Ik heb het net even via Google Maps gezocht en het schijnt een Monoprix supermarkt te zijn. Als je met Google Maps een beetje boven Parijs gaat zitten en je zoekt naar 'Monoprix' krijg je genoeg adressen waar zo'n supermarkt zit.

Op de site van Monoprix kun je tevens zien wat voor producten etc. ze allemaal hebben, stiekem vind ik het zelf nog wel aardig aan de prijs. Toch kan ik me niet herinneren dat we toen niet veel geld kwijtwaren daar, maar je moet geen prijzen à la Lidl of Aldi in Parijs verwachten.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 14:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Er zijn wel supermarkten, en die zijn hopen goedkoper dan, zeg, de horeca, maar ze zijn klein, zitten vaak in achterafstraatjes en hebben geen grote uithangborden, daarom mis je ze al snel. De echte supermarkten met lagere prijzen vind je op industrieterreinen in en voorsteden. Maar goed, dan moet je wel even behoorlijk wat moeite doen om daar te komen, en in sommige voorsteden van Parijs is het niet pluis.

Als je als typische toerist alleen de monumenten en hoofdstraten af loopt weet je vrij zeker dat je geen supermarkt tegen zult komen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Toen ik vorig schooljaar met school naar Parijs ging, zat er een supermarkt incl. bakker om te hoek van ons F1-Hotel ( van de bakker toen veel gebruik gemaakt ). Ik heb het net even via Google Maps gezocht en het schijnt een Monoprix supermarkt te zijn. Als je met Google Maps een beetje boven Parijs gaat zitten en je zoekt naar 'Monoprix' krijg je genoeg adressen waar zo'n supermarkt zit.

Op de site van Monoprix kun je tevens zien wat voor producten etc. ze allemaal hebben, stiekem vind ik het zelf nog wel aardig aan de prijs. Toch kan ik me niet herinneren dat we toen niet veel geld kwijtwaren daar, maar je moet geen prijzen à la Lidl of Aldi in Parijs verwachten.
Heb net ontdekt dat als je in Google Maps naar een kaart van Parijs surft en dan 'supermarkten en grootwarenhuizen' intikt, je automatisch een overzicht krijgt van alle supermarkten. Bedankt voor de tip.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2011, 10:27
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Dit is te laat voor TS maar misschien nuttig voor anderen:

Er zijn wel degelijk normale supermarkten in Parijs (ik woon er nu 9 maanden) die niet echt duurder zijn dan de supermarkten buiten parijs. Ze zijn wel erg klein. Het zijn ook gewoon supermarkten van ketens: Simply market, Franprix, Monoprix (die is wel duurder dan andere).
De supermarktjes die lang open zijn en in achteraf straatjes zitten zijn 'alimentation generale' of 'epicerie' en die zijn bijna even duur als horeca. Ik vraag me ook af wie daar heen gaat buiten toeristen om.

Als je op google maps op franprix ofzo zoekt, dan zie je dat er genoeg in parijs zitten. Daar betaal je gewoon nog steeds 30 cent voor 1,5 liter water.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.