Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2003, 22:21
Zlatan
Zlatan is offline
Oke ik snap het niet precies meer.(of juist wel?)
Ik heb VWO E&M + Latijn & Frans1,2. En KCV i.p.v. CKV1.
Ik heb uit het regelement opgemaakt dat het vrije deel NIET bij het profieldeel hoort, en dat ik dus in principe een onvoldoende voor én Latijn én voor een profielvak zou mogen hebben. Ook heb ik van mijn docente begrepen dat ik dan gewoon mijn Gymnasium diploma zou krijgen.
Tot slot heb ik begrepen dat je Latijn NIET kan laten vallen, mits je geen CKV1 hebt gedaan. Je zou dus als je Latijn wilt laten vallen, nog 'snel even' CKV1 moeten doen, omdat je KCV i.p.v. CKV1 hebt gedaan.
Klopt het beeld wat ik nu heb?
Advertentie
Oud 22-05-2003, 09:24
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Volgens mij is het uberhaupt niet mogelijk om Latijn te laten vallen, maar dat weet ik niet zeker. KCV en Latijn horen inderdaad niet tot het EM profieldeel, dat is alleen Wiskunde A12, Economie 12, Aardrijkskunde en Geschiedenis. Ik kwam voor m'n overgang naar klas 6 in de bespreekzone omdat ik een 5,38 op Wiskunde en een 5,48 op Economie stond...al m'n andere vakken waren voldoende. Natuurlijk hebben ze me wel over laten gaan, maar toch...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Oud 22-05-2003, 09:25
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Zlatan schreef op 21-05-2003 @ 23:21:
Oke ik snap het niet precies meer.(of juist wel?)
Ik heb VWO E&M + Latijn & Frans1,2. En KCV i.p.v. CKV1.
Ik heb uit het regelement opgemaakt dat het vrije deel NIET bij het profieldeel hoort, en dat ik dus in principe een onvoldoende voor én Latijn én voor een profielvak zou mogen hebben. Ook heb ik van mijn docente begrepen dat ik dan gewoon mijn Gymnasium diploma zou krijgen.
_________________________________________________
Tot slot heb ik begrepen dat je Latijn NIET kan laten vallen, mits je geen CKV1 hebt gedaan. Je zou dus als je Latijn wilt laten vallen, nog 'snel even' CKV1 moeten doen, omdat je KCV i.p.v. CKV1 hebt gedaan.
Klopt het beeld wat ik nu heb?
Tot de __ iig wel volgens mij. Verder weet ik het niet, maar dat lijkt me idd wel logisch.
Oud 22-05-2003, 09:28
Never Gonna Stop
Avatar van Never Gonna Stop
Never Gonna Stop is offline
Citaat:
Zlatan schreef op 21-05-2003 @ 23:21:
Oke ik snap het niet precies meer.(of juist wel?)
Ik heb VWO E&M + Latijn & Frans1,2. En KCV i.p.v. CKV1.
Ik heb uit het regelement opgemaakt dat het vrije deel NIET bij het profieldeel hoort, en dat ik dus in principe een onvoldoende voor én Latijn én voor een profielvak zou mogen hebben. Ook heb ik van mijn docente begrepen dat ik dan gewoon mijn Gymnasium diploma zou krijgen.
Tot slot heb ik begrepen dat je Latijn NIET kan laten vallen, mits je geen CKV1 hebt gedaan. Je zou dus als je Latijn wilt laten vallen, nog 'snel even' CKV1 moeten doen, omdat je KCV i.p.v. CKV1 hebt gedaan.
Klopt het beeld wat ik nu heb?
iets wat een keuzevak is kan je laten vallen..........maar je moet er 1 hebben waar je examen in doet enzow....(kgeloof dat je dan ook met ee n6 of hoger moet afronden) als je voor die andere dan ovoldoende hebt dan kan je het laten vallen het staat dan niet op je eindlijst laat je het staan dan zak je omdat je te veel onvoldoende hebt
__________________
*grote lekkere natte smakkurd voor stalkgirl--->mijn vriendinnetjuh!!!!*ze=kewl mensjhu:)xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Oud 22-05-2003, 10:50
Shygirl1703
Avatar van Shygirl1703
Shygirl1703 is offline
Volgens mij zit Latijn OF Grieks toch echt in je profieldeel hoor als je gymnasium doet... En dan kun je (als je het allebei hebt) het vak wat je in je vrije deel hebt laten vallen...

Als je maar 1 van de 2 hebt dan kun je het nooit laten vallen want dan krijg je geen gymnasium diploma en zul je ckv1 moeten gaan volgen ...
Oud 22-05-2003, 11:04
Zlatan
Zlatan is offline
Maar je mag er wel onvoldoende voor hebben, toch?
Oud 22-05-2003, 11:07
Kukelekwak
Kukelekwak is offline
Citaat:
Shygirl1703 schreef op 22-05-2003 @ 11:50:
Volgens mij zit Latijn OF Grieks toch echt in je profieldeel hoor als je gymnasium doet...
Latijn = vrije deel. Ik heb namelijk alleen latijn als extra vak
__________________
Ik hou van mij
Oud 22-05-2003, 13:12
Zlatan
Zlatan is offline
Citaat:
Kukelekwak schreef op 22-05-2003 @ 12:07:
Latijn = vrije deel. Ik heb namelijk alleen latijn als extra vak
En jij krijgt dus ook een gymnasium diploma (je hebt dus waarschijnlijk ook KCV gedaan) ?
Oud 22-05-2003, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Shygirl1703 schreef op 22-05-2003 @ 11:50:
Volgens mij zit Latijn OF Grieks toch echt in je profieldeel hoor als je gymnasium doet... En dan kun je (als je het allebei hebt) het vak wat je in je vrije deel hebt laten vallen...

Als je maar 1 van de 2 hebt dan kun je het nooit laten vallen want dan krijg je geen gymnasium diploma en zul je ckv1 moeten gaan volgen ...
Of Latijn en/of Grieks in de profieldeel zit dat verschilt per school, bij ons is het ook vrije deel.
En trouwens, een meisje uit mijn klas heeft 3 maanden geleden nog Latijn laten vallen (in de 6e dus) dus blijkbaar kan het mits je ckv inhaalt.
Oud 22-05-2003, 14:30
Summersmile
Summersmile is offline
Citaat:
Als je maar 1 van de 2 hebt dan kun je het nooit laten vallen want dan krijg je geen gymnasium diploma
Dat klopt niet hoor! Dit zijn de voorwaarden om een Gymnasiumdiploma te krijgen:

-Je doet 5% meer dan de atheneumleerling (=240 slu)
-Je hebt minstens een jaar Grieks EN Latijn gehad
-Je doet Latijn en/of Grieks in je vrije deel; de ene helft van de 480 slu van een van je klassieke talen hoort tot gemeenschappelijk, de ander tot vrij deel

Bij mij op school rekenen ze Latijn trouwens tot het gemeenschappelijk deel...weet niet waarom. Had zelf trouwens wel Grieks willen doen zeker nu ik hoor dat het examen een eitje was.
__________________
Ik zie je niet voordat ik je weer zie...:)
Oud 22-05-2003, 14:32
Black Butterfly
Avatar van Black Butterfly
Black Butterfly is offline
je kan latijn wel laten vallen, zelfs na je examens nog, mits je dan nog genoeg in je vrije deel hebt. Ik heb latijn vorig jaar ook gewoon laten vallen, heb ook nooit CKV gehad. Je hebt op deze manier alleen geen gymnasiumdiploma meer.
__________________
fladder.
Oud 22-05-2003, 15:12
Zlatan
Zlatan is offline
Citaat:
Summersmile schreef op 22-05-2003 @ 15:30:
Dat klopt niet hoor! Dit zijn de voorwaarden om een Gymnasiumdiploma te krijgen:

-Je doet 5% meer dan de atheneumleerling (=240 slu)
-Je hebt minstens een jaar Grieks EN Latijn gehad
-Je doet Latijn en/of Grieks in je vrije deel; de ene helft van de 480 slu van een van je klassieke talen hoort tot gemeenschappelijk, de ander tot vrij deel

Bij mij op school rekenen ze Latijn trouwens tot het gemeenschappelijk deel...weet niet waarom. Had zelf trouwens wel Grieks willen doen zeker nu ik hoor dat het examen een eitje was.
Heb je misschien een site waar die regels nog even officieel staan ofzo?
Oud 22-05-2003, 15:59
Shygirl1703
Avatar van Shygirl1703
Shygirl1703 is offline
Hallo!! dan had ik nou dit jaar toch helemaal niet meer op school gezeten... als ik Grieks nog had kunnen laten vallen.... Ik kreeg geen diploma hoor!! Had voor Grieks een 4 en voor Wiskunde A1 een 5...
Oud 22-05-2003, 17:39
JJJur
JJJur is offline
Duizenden discussies over geweest bij ons op school... here it is:

- Latijn zit standaard in je vrije deel, tenzij je C&M hebt
- MITS je nog een vak in je vrije deel hebt mag je het laten vallen, in dat geval moet je een aanvullende opdracht voor CKV uitvoeren (1 cultureel verslag bijvoorbeeld). (je diploma heet dan ook geen gymnasium meer)
Oud 22-05-2003, 18:45
Zlatan
Zlatan is offline
Citaat:
Shygirl1703 schreef op 22-05-2003 @ 16:59:
Hallo!! dan had ik nou dit jaar toch helemaal niet meer op school gezeten... als ik Grieks nog had kunnen laten vallen.... Ik kreeg geen diploma hoor!! Had voor Grieks een 4 en voor Wiskunde A1 een 5...
Maar jij doet/deed dus C&M en Grieks zit/zat dus waarschijnlijk in je profieldeel. Juist of niet?
Oud 22-05-2003, 19:04
@Moon
@Moon is offline
Hoi, ik doe zelf ook gymnasium. Maar ik heb gehoord dat je Latijn alsnog kan laten vallen. Via allerlei omwegen kan je je diploma toch halen, maar dan je Atheneumdiploma. Ze kunnen het zo regelen dat je een certificaat van je school krijgt dat je Latijn hebt gevolgd tot je CE. Ik zit zelf op een school waar alleen maar gymnasium te volgen is en dit is wat ik van mijn klasgenoten heb gehoord. Dus als het al bij ons kan, dan moet het zeker lukken. (krijg dan geen diploma van eigen school maar van andere ofsow, kunnen die docenten allemaal wel lekker regelen)
Oud 22-05-2003, 23:23
Shygirl1703
Avatar van Shygirl1703
Shygirl1703 is offline
Citaat:
Zlatan schreef op 22-05-2003 @ 19:45:
Maar jij doet/deed dus C&M en Grieks zit/zat dus waarschijnlijk in je profieldeel. Juist of niet?
Ik DEED Grieks ja en het zat idd in mn profieldeel, maar dat heeft er nu ff niks mee te maken... Het gaat er hierom dat ik het toen niet mocht laten vallen (nadat ik was gezakt) om vervolgens een atheneum diploma te krijgen ... de mogelijkheid om ff een verslagje van ckv in te leveren gaven ze niet bij ons op school.

Ik moest gewoon mn jaar overdoen... niet dus, ben naar de havo gegaan

en daar heb ik never spijt van gehad!!
Oud 23-05-2003, 07:48
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Als je dan latijn in je keuzedeel hebt (zoals bij ons), je hebt een 5 en je laat het niet vallen, krijg je dan nog wel je gymnasiumdiploma?
Ads door Google
Oud 23-05-2003, 08:07
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Is het niet op sommige scholen zo dat je ook als je geen Latijn of Grieks hebt, toch voor KCV mag kiezen in plaats van CKV1?
Want als dat zo is, kun je Latijn gewoon zonder problemen laten vallen.
Het lijkt me een beetje onzin dat je CKV1, hét vak waar je (volgens mij, kan er eigenlijk niet over oordelen) niets leert, nodig zou hebben voor een Atheneum diploma, terwijl je volgens mij veel meer leert met KCV.
Oud 23-05-2003, 11:12
Shygirl1703
Avatar van Shygirl1703
Shygirl1703 is offline
Citaat:
lucy48 schreef op 23-05-2003 @ 09:07:
Is het niet op sommige scholen zo dat je ook als je geen Latijn of Grieks hebt, toch voor KCV mag kiezen in plaats van CKV1?
Want als dat zo is, kun je Latijn gewoon zonder problemen laten vallen.
Het lijkt me een beetje onzin dat je CKV1, hét vak waar je (volgens mij, kan er eigenlijk niet over oordelen) niets leert, nodig zou hebben voor een Atheneum diploma, terwijl je volgens mij veel meer leert met KCV.
nee want op het gymnasium is KCV juist ook al een verplicht vak...
en CKV is verplicht op het atheneum..
Oud 23-05-2003, 12:23
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 23-05-2003 @ 08:48:
Als je dan latijn in je keuzedeel hebt (zoals bij ons), je hebt een 5 en je laat het niet vallen, krijg je dan nog wel je gymnasiumdiploma?
Ja. Gebeurt bij onze school zoveel. Er is alleen maar gymnasium en heb van een docent gehoord dat er veel leerlingen slagen met vijfen voor Latijn. Je krijgt dat papiertje wel
Oud 23-05-2003, 12:51
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
@Moon schreef op 23-05-2003 @ 13:23:
Ja. Gebeurt bij onze school zoveel. Er is alleen maar gymnasium en heb van een docent gehoord dat er veel leerlingen slagen met vijfen voor Latijn. Je krijgt dat papiertje wel
Was al bang dat ik 6 jaar voor niks latijn gehad had
Oud 23-05-2003, 17:55
Zlatan
Zlatan is offline
Citaat:
Shygirl1703 schreef op 23-05-2003 @ 00:23:
Ik DEED Grieks ja en het zat idd in mn profieldeel, maar dat heeft er nu ff niks mee te maken... Het gaat er hierom dat ik het toen niet mocht laten vallen (nadat ik was gezakt) om vervolgens een atheneum diploma te krijgen ... de mogelijkheid om ff een verslagje van ckv in te leveren gaven ze niet bij ons op school.

Ik moest gewoon mn jaar overdoen... niet dus, ben naar de havo gegaan

en daar heb ik never spijt van gehad!!
Maar het is nogal logisch dat je een profielvak niet kan laten vallen.
Het gaat er mij vooral om dat Latijn buiten het profieldeel valt (normaal gesproken). En dat ik dus én voor Latijn én voor een profieldeelvak een onvoldoende MAG halen.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen regels
***
10 09-07-2001 11:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.