Oud 17-06-2003, 19:03
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb gisteren m'n alleralleraller eerste sollicitatiebrief ooit gestuurd naar Velvet in R'dam en nou kreeg ik net een mailtje terug of ik even een korte CV wilde sturen. Nou weet ik wel dat je wat over jezelf moet vertellen, maar ik weet niet zo goed hoe. Moet je gewoon een verhaaltje vertellen met oa. waar je op school zit en wat je interesseert, of moet je echt een soort van schema maken?
Hoe hebben jullie dat gedaan?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2003, 19:06
RayMania
Avatar van RayMania
RayMania is offline
"Volgens mij" moet je vertellen waar je allemaal gewerkt hebt, maar omdat dit jouw 1e sollicitatiebrief is (en denk ik dus ook 1e werk) heb je geen CV.

Ik weet het ook niet precies ....
__________________
http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ !!!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:33
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja, maar ik had in het eerste mailtje al gezegd dat ik voor het eerst werk ging zoeken, dus ik denk niet dat ie dan wil weten waar ik gewerkt heb.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:40
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
personelijke gegevens:
naam:
voornamen:
adres:
postcode:
plaats:
nationaliteit:

over je school:
op welke scholen je gezeten heb of je een diploma heb (zo neit waneer je die van plan bent die te behalen) hoelangje er gezeten heb op die school bijv september 1999 juli 2003

werkgevers:

en tevens wat jij verder nog belangrijk vind
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 19:42
Verwijderd
Citaat:
lotjesnotje schreef op 17-06-2003 @ 20:40:
personelijke gegevens:
Persoonlijke gegevens

(Niet lullig bedoeld, slechts ter verbetering. )
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 20:03
M@niac
Avatar van M@niac
M@niac is offline
http://solliciteren.pagina.nl/

Voor al je vragen, wat zeg je dan
__________________
/* Vanwege de economische crisis zijn wij genoodzaakt om Uw fiets van de zaak bij deze te vorderen *\
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 20:19
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Een goede cv bevat het volgende (heb ik van mijn vader die loopbaanbegeleiding gestudeerd heeft en dat dus geleerd heeft)(ik heb er wat voorbeelden in laten zitten, het is een cv van mij van minstens een jaar geleden):

Curriculum Vitae

Persoonlijke gegevens
Achternaam:
Voornaam:
Adres:
Postcode en woonplaats:
E-mail:
Telefoon:
Geboortedatum:
Nationaliteit:
Geslacht:
Burgerlijke staat:

Doelstelling:
Omdat ik momenteel geen werk heb, ben ik op zoek naar iets leuks. Ik ben erg geïnteresseerd het netjes houden van fora. Volgend jaar ga ik de studie forumbaas volgen. Die studie is erop gericht het forum een beetje netjes te houden. Daarom ben ik nu erg gemotiveerd werk te vinden waarbij ik het forum netjes kan houden.

Ervaring:
Schrijf hier de dingen die je goed kunt, de ervaring die je met dingen/activiteiten hebt en motiveer deze. Probeer het zo te doen dat de ervaring wel aansluit op hetgeen waar je naar solliciteert. Bijvoorbeeld:
Plannen:
Op het VWO wordt er in de Tweede Fase van je verwacht dat je goed je huiswerk, werkstukken, leren voor repetities, enzovoorts kan plannen. Ik heb drie jaar in de Tweede Fase gezeten en heb dan ook veel moeten plannen om VWO te halen.
Typen:
Dit heb ik mijzelf aangeleerd met een programma op de pc en een cursusboek. Ik kan met ongeveer 200 aanslagen per minuut typen.
Communiceren:
Het is erg belangrijk goed te kunnen communiceren als je in een winkel werkt. Je moet duidelijk op de klanten overkomen om misverstanden te voorkomen. Als er onenigheid is tussen de klant en de verkoper, moet die onenigheid zo goed mogelijk worden opgelost om ruzies te voorkomen. Klantvriendelijkheid is hierbij een sleutelwoord. Omdat de communicatievaardigheid erg belangrijk is in een winkel, heb ik deze vaardigheid zo goed mogelijk ontwikkeld.
Adviseren:
Advies geven over welke product een klant het beste zou kunnen kopen was één van de belangrijkste taken in de fotowinkel. Het luisteren naar de klant en het combineren van gegevens zijn hierbij erg belangrijk. Deze technieken heb ik me steeds meer eigen gemaakt.

Opleiding en cursussen
Schrijf hieronder de opleidingen en eventuele cursussen die je in je leven hebt gevolgd. De laatste die je gedaan hebt bovenaan en bijvoorbeeld de basisschool (als je die opschrijft) onderaan. Basisschool is overigens niet echt noodzakelijk (ik heb die er niet tussen staan, in mijn voorbeeld wel, maar iedereen heeft dat gedaan). Schrijf er ook bijvoorbeeld de vakken bij die je hebt gehad. Ik zal weer mijn voorbeeld erbij zetten
1999 - heden: VWO (Christelijke school).
vakken (o.a.): Biologie, Scheikunde, Natuurkunde, Wiskunde, Aardrijkskunde, Nederlands, Engels.
1996 - 1999: Basisschool.

Werkervaring
Schrijf hieronder de werkervaring die je hebt. Dus waar je van wanneer tot wanneer gewerkt hebt. Zet weer het laatste baantje dat je hebt gehad bovenaan en het eerste baantje onderaan. Zet daar ook bij wat je taak was bij dat baantje. Voorbeeld volgt weer
03-‘03 – heden
- Werken bij Nipo.
· Taak: Telefonisch enquêteren.
07-’99 – 03-’03
- Werken bij scholieren.com
· Taak: Bijhouden van het forum.

Interessen:
Schrijf hier de interesses die je hebt, dus eigenlijk je hobby's ofzo (de dingen die ik neer heb gezet zijn overigens volstrekte onzin).
- piano spelen
- computeren
- met mijn vriend knuffelen
- buiten zitten
- theaters bezoeken

Persoonlijk profiel:
Schrijf hier wat voor soort persoon je bent en wat belangrijk voor je is. Een voorbeeld hieronder heb ik verzonnen
Ik ben een rustig en vriendelijk persoon. Ik hou van eerlijkheid en wil ook dat anderen eerlijk tegen mij zijn. Ik heb veel uithoudingsvermogen en kan mij goed op taken concentreren.
Ik vind het moeilijk om veel dingen tegelijk te doen, maar dat los ik op door ze na elkaar te doen mits dat mogelijk is.
Ik vind het erg leuk nieuwe dingen te leren en toe te passen.








Zo, dit was ff een voorbeeld. Het meeste heb ik verzonnen (heel veel klopt ook voor geen meter, zoals data enzo). Misschien kan je er wat van bakken. Je hoeft natuurlijk niet zo'n uitgebreid cv te maken, je zou ook kunnen volstaan met persoonlijke gegevens, opleidingen en cursussen en werkervaring. In ieder geval heb ik al heel wat positieve reacties op mijn cv's gekregen. Eigenlijk moet je cv een beetje je 'visitekaartje' zijn, want daar kijken ze meestal als eerste naar. Je moet eigenlijk alles vertellen in je cv en je sollicitatiebrief moet een begeleidend schrijven zijn zeg maar.

Ohja, de opmaak moet er natuurlijk ook goed uitzien, dat is wel heel belangrijk. En geen spelfouten.

Dit is een beetje een algemeen verhaaltje, in ieder geval veel succes ermee! En degenen die dit onzin vinden, zo'n uitgebreide cv: dan doe je het natuurlijk niet. Maar ik heb gemerkt dat je er veel voordeel mee doet!

Succes!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 09:00
iamcj
Avatar van iamcj
iamcj is offline
Heb je niets te doen Maaike?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 18:00
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Okee, ik heb een soort van verhaal dingetje gestuurd met scholen en hobbies en wat me aaspreekt in t werk bladiebla, en ik krijg net een meeltje terug of ik vrijdag even wil bellen om wat dingetjes te bespreken. Met als slotzin 'tenk joe,hoop vrijdag wat van je te horen'. Ik heb dus zo'n gevoel dat het wel goed zit
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 21:36
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
iamcj schreef op 18-06-2003 @ 10:00:
Heb je niets te doen Maaike?
Hmm, soms ff ontspanning nodig tijdens het leren . Ik zou graag niet meer leren, nog even.....
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 21:36
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Noekie schreef op 18-06-2003 @ 19:00:
Okee, ik heb een soort van verhaal dingetje gestuurd met scholen en hobbies en wat me aaspreekt in t werk bladiebla, en ik krijg net een meeltje terug of ik vrijdag even wil bellen om wat dingetjes te bespreken. Met als slotzin 'tenk joe,hoop vrijdag wat van je te horen'. Ik heb dus zo'n gevoel dat het wel goed zit
Klinkt wel zo inderdaad .

Succes nog!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren CV Buiteland
Kwark89
3 24-02-2008 11:48
Werk, Geld & Recht Lastige dingen bij het maken van een cv
Verwijderd
18 12-01-2008 19:45
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Een CV maken?
Oktay-Y
8 04-05-2007 20:15
Huiswerkvragen: Exacte vakken [NA] Cv-ketel vervangen...
Ndimension
8 12-09-2004 11:39
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Sollicitatiebrief + CV
Balance
10 13-01-2004 20:35
Werk, Geld & Recht Wie kan me helpen met m'n Turkse CV?
Yolcu
0 18-10-2003 19:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.