Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2003, 17:37
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Ik verveel me eigelijk al jaren, maar inplaats van huiswerk te maken zit ik de hele dag achter me pc, waar ik eigelijk best wel van baal.
Hobbies zoeken lukt niet zo, ik vind niet veel dingen leuk achteraf, doe overgens wel aan sport, vind ik niet super maarja ik doe het.
Ik vraag me eigelijk af wat jullie doen tegen verveling, want zelf zou ik het niet weten, en energie om huiswerk te maken heb ik op de een of andere manier niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2003, 17:43
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
ga computeren

in jouw geval ga ik meestal een tijdschrift lezen,

breakout, hitkrant , donald duck, kijk!, natuur en techniek
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 17:43
Tandpasta
Avatar van Tandpasta
Tandpasta is offline
Verveling is alleen te bestrijden door iets te gaan doen. Zo makkelijk is het.
__________________
Leef gezond met een schone mond!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 17:46
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik verveel me eigenlijk nooit (meer)....

Wat je kunt doen:

Maak een lijstje. Schrijf daar alel dingen op die je leuk vindt. Wat je nog moest opzoeken (betekenis van woorden of een verhaal uit de bijbel of wat dan ook) en zulke zooi. Als je iets leuks hebt gedaan schrijf je het ook op. Zo vul je je lijstje wel.

2 problemen:
1) het duurt ff voordat je zo'n lijstje hebt.
2) sommige mensen kunnen zo'n lijstje niet vullen, omdat ze ECHt nooit iets doen...


Dan kun je twee dingen doen. Ten eerste kun je dingen zoeken die je niet vervelen. De vraag is echter of dit gaat lukken, en of je er genoeg dingne mee vindt. Zelf zou ik voor optie 2 gaan. Doe iets aan je instelling. Ga gewoon dingen doen die je in het begin niet leuk lijken en wie weet wordt het daarna wel leuk. Vraag je af waarom je dingen niet leuk vindt. heb je daar wel echte gegronde redenen voor, of heb je het nog nooit/niet vaak geprobeerd en is het misschien wel leuk?

Dan zijn er 2 categorien "dingen die je kunt gaan doen":

a) in je eentje
b) groep
c) a+b

voordeel a: je kunt het altijd doen, je bent niet afhaneklijk van anderen.
Nadeel a: Weinig sociaal contact.
voordeel b) wel social contact, anderen houden je ook bezig en weten dingen die je kunt gaan doen.
NAdeel b) je bent wel afhaneklijk van anderen. Als zij niet kunnen, kun jij ook niet

c) combineert voordelen van a en b. Fietsen is zoiets. JE kunt alleen fietsen, maar ook met anderen. Dan denk je misschien "bah fietsen is saai", maar er zijn veel variaties: Wielrennen, mountainbiken, BMXen (flatland, street, park, dirt jump, vert). Dat was maar een voorbeeld
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 19:10
pessimistje
Avatar van pessimistje
pessimistje is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 06-10-2003 @ 18:46:
Ik verveel me eigenlijk nooit (meer)....

Wat je kunt doen:

Maak een lijstje. Schrijf daar alel dingen op die je leuk vindt. Wat je nog moest opzoeken (betekenis van woorden of een verhaal uit de bijbel of wat dan ook) en zulke zooi. Als je iets leuks hebt gedaan schrijf je het ook op. Zo vul je je lijstje wel.

2 problemen:
1) het duurt ff voordat je zo'n lijstje hebt.
2) sommige mensen kunnen zo'n lijstje niet vullen, omdat ze ECHt nooit iets doen...


Dan kun je twee dingen doen. Ten eerste kun je dingen zoeken die je niet vervelen. De vraag is echter of dit gaat lukken, en of je er genoeg dingne mee vindt. Zelf zou ik voor optie 2 gaan. Doe iets aan je instelling. Ga gewoon dingen doen die je in het begin niet leuk lijken en wie weet wordt het daarna wel leuk. Vraag je af waarom je dingen niet leuk vindt. heb je daar wel echte gegronde redenen voor, of heb je het nog nooit/niet vaak geprobeerd en is het misschien wel leuk?

Dan zijn er 2 categorien "dingen die je kunt gaan doen":

a) in je eentje
b) groep
c) a+b

voordeel a: je kunt het altijd doen, je bent niet afhaneklijk van anderen.
Nadeel a: Weinig sociaal contact.
voordeel b) wel social contact, anderen houden je ook bezig en weten dingen die je kunt gaan doen.
NAdeel b) je bent wel afhaneklijk van anderen. Als zij niet kunnen, kun jij ook niet

c) combineert voordelen van a en b. Fietsen is zoiets. JE kunt alleen fietsen, maar ook met anderen. Dan denk je misschien "bah fietsen is saai", maar er zijn veel variaties: Wielrennen, mountainbiken, BMXen (flatland, street, park, dirt jump, vert). Dat was maar een voorbeeld
Ik zit al gelijk vast, ik kan niks bekenden wat ik eigelijk leuk vind, en ook nog eens doe ik niks.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Ik zit al gelijk vast, ik kan niks bekenden wat ik eigelijk leuk vind, en ook nog eens doe ik niks.
Je kan natuurlijk ook dingen uit gaan proberen. Je neemt gewoon een proefles en als het bevalt ga je er mee verder, bevalt het niet, dan zoek je wat anders. Ga boeken lezen, origami doen, knutselen, sporten, schilderen, programmeren of zoek gewoon een baan.

Je passief opstellen werkt natuurlijk niet dus zoek iets wat je interesse wekt.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 20:15
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
pessimistje schreef op 06-10-2003 @ 20:10:
Ik zit al gelijk vast, ik kan niks bekenden wat ik eigelijk leuk vind, en ook nog eens doe ik niks.
JE moet neit van tevoren denken dat iets niet leuk is. Ga eens gewoon iets doen en oordeel achteraf of het leuk was of niet.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 20:24
pienie
Citaat:
pessimistje schreef op 06-10-2003 @ 20:10:
Ik zit al gelijk vast, ik kan niks bekenden wat ik eigelijk leuk vind, en ook nog eens doe ik niks.
vertel dan eens WAAROM je de dingen die je bedacht hebt te gaan doen niet leuk vind...

misschien isser dan wel meer hulp te bieden...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2003, 21:40
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ga een taal leren. Ergens staat het toch wel kick om gewoon vloeiend latijn te spreken. Of doe een creatieve cursus, leer een instrument bespelen, ga toneelspelen, zoek een baantje, ontwerp je eigen bedrijf. Er zijn zat dingen te doen op deze wereld.

Het eerste wat je nu moet doen is achter je computer vandaan komen, een lijstje maken met mogelijkheden (maakt niet uit of het je leuk lijkt), je ogen dichtdoen en prikken. Bellen of mailen, doen. Niet gaan zitten kniezen, dat doe je al veel te veel ik kan begrijpen dat het gaat vervelen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie een erg vervelend probleem ..
problemenenzo
16 10-04-2010 20:10
Algemene schoolzaken hoogbegaafd en verveling op school
Gevederde
209 09-02-2005 07:08
Liefde & Relatie verliefd en ik verveel me (de meest vreemde combi in eeuwen)
Charlottetje
8 16-01-2004 17:45
Liefde & Relatie "vriend" doet vervelend, wanneer ik samen ben met mijn vriendje
framboosje
8 13-03-2003 17:34
De Kantine vervelen vervelen vervelen - wat te doen tegen verveling
king112
18 28-07-2002 12:31
De Kantine vervelen is vervelend, maar is vervelend ook..
Verwijderd
25 12-06-2002 17:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.