Oud 23-02-2003, 15:46
Sjaan
Sjaan is offline
Haii allemaal!

Ik moet voor mijn filosofie PO een werkstuk maken, en ik heb gekozen voor het onderwerp: De identiteit van de mens.

Mijn hoofdvraag is: Wat is wezenlijk voor de identiteit van de mens?

Ik zou graag wat antwoorden van jullie krijgen op de volgende vraagjes:

Wat onderscheidt mensen van dieren? Of is er volgens jou geen wezenlijk verschil tussen dieren en mensen?

Wat onderscheidt een mens van een ander mens? Zijn er wezenlijke verschillen tussen mensen, of is ieder mens in principe precies hetzelfde?

Ik hoop dat jullie er fftjes over na willen denken, want ik zou ut errug fijn vinden om wat reactietjes van jullie te krijgen!!!

Alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2003, 16:13
Lizard
Lizard is offline
Citaat:
Sjaan schreef:

Wat onderscheidt mensen van dieren? Of is er volgens jou geen wezenlijk verschil tussen dieren en mensen?

Wat onderscheidt een mens van een ander mens? Zijn er wezenlijke verschillen tussen mensen, of is ieder mens in principe precies hetzelfde?
1. Intilligentie, betere communicatie
2. Karakter, uiterlijk zijn de verschillen, maar in de biologie is het ene mens precies hetzelfde als een ander mens, de genen enzo niet meegerekend

PS. sorry voor de korte antwoorden, heb niet veel tijd vandaag
Met citaat reageren
Oud 23-02-2003, 20:17
foogel
foogel is offline
wat onderscheidt mensen van dieren:
1 mensen bereiden hun eten (het is zeer wezenlijk hoe een bepaalde soort/cultuur met hun eten omgaat)
2 dieren gebruiken alleen geweld uit overlevingsdrang, mensen ook als teken van macht, frustratie enz...
3 mensen hebben behoefte aan luxe, dus meer dan wat ze nodig hebben, dieren gebruiken alleen dat wat ze echt nodig hebben
4 mensen kennnen gezelligheid, dieren niet

wat onderscheidt mensen van elkaar:
1 ieder mens is in principe goed en hetzelfde
2 mensen verschillen in hun waarden, zij handelen en denken verschillend omdat zij aan verschillende dingen meer of minder waarde hechten

ik hoop dat je er nog wat aan hebt... zo kijk ik er iig tegenaan

succes!
__________________
I doubt, so I might be
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 09:35
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
foogel: dieren kennen ook 'seks voor plezier', dus met 'dieren kennen geen gezelligheid' ben ik het niet helemaal mee eens. Maar hoe kun je gezelligheid hebben als je niet met elkaar kunt praten?

Ik denk dat er geen fundamenteel verschil tussen mensen en dieren is, enkel het verschil in intelligentie, wat het concept taal mogelijk maakt. En d.m.v. communicatie hebben mensen kunnen leren van elkaar, en zijn we geworden tot wat we nu zijn.

Wat maakt het ene mens anders dan de andere? Ervaring
Ik geloof dat de ervaring, dus invloeden van buitenaf, die al in de buik van de moeder beginnen, grotendeels het karakter van iemand bepalen. Het geërfde gedeelte speelt ook een rol, voor bijvoorbeeld uiterlijk.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 10:13
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
foogel: dieren kennen ook 'seks voor plezier', dus met 'dieren kennen geen gezelligheid' ben ik het niet helemaal mee eens. Maar hoe kun je gezelligheid hebben als je niet met elkaar kunt praten?
De dolfijn is een van de dieren die oa. plezier heeft in seks.

De meeste dieren doen het trouwens gewoon om te overleven.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 11:38
twim
Avatar van twim
twim is offline
Citaat:
Marcade schreef:
De dolfijn is een van de dieren die oa. plezier heeft in seks.

De meeste dieren doen het trouwens gewoon om te overleven.
Dan heb je die documentaire over dat apenras(ben naam ff kwijt) zeker niet gezien.
Die neukten alles wat los en vast zat

Maar ik denk dat het verschil in intelligentie ons onderscheid met het dierenrijk.

Mensen zijn denk ik vrijwel gelijk aan mekaar.
De verschillen die onstaan komen door opvoeding en hoe je je omgeving waarneemt.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 12:37
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Citaat:
Neophyte schreef:


Mensen zijn denk ik vrijwel gelijk aan mekaar.
De verschillen die onstaan komen door opvoeding en hoe je je omgeving waarneemt.
dus elke baby die geboren wordt is hetzelfde? En kinderen die door dezelfde ouders worden opgevoed zijn ook helemaal identiek? nurture-nature debat
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 12:59
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
de ijsprinses schreef:
dus elke baby die geboren wordt is hetzelfde? En kinderen die door dezelfde ouders worden opgevoed zijn ook helemaal identiek? nurture-nature debat
Ik geloof dat iemand met een lege geest op de wereld komt ja, afgezien van instinct (waar mensen nog maar heel weinig van hebben).

Maar een opvoeding is nooit hetzelfde. Er zijn oneindig veel factoren. Iedereen groeit anders op. En ik geloof dat de verbindingen die je als kind in je vroege levensjaren aanlegt, cruciaal zijn voor o.a. je karakter.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 18:22
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Ik ben het er niet helemaal eens dat de intilligentie mensen van dieren onderscheidt want dan zou iemand met een bijzonder laag IQ een dier zijn en waar ligt dan de grens?? ook kun je niet alleen praten doordat je intelligent bent, je hebt ook je stembanden keelholte lippen en tong nodig die lang niet bij alle dieren aanwezig zijn. het vermogen tot denken bepaald ook niet het onderscheid omdat aangetoont is dat chimpansee's dat ook kunnen. ik persoonlijk denk dat er niet echt een aantoonbaar verschil is behalve dat bij mensen alles veel complexer is.
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 19:27
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
www.waarheid.com geeft wel antwoorden op al die vragen heb ik het gevoel. Nou is dat natuurlijk ook maar een scriptie van iemand, maar vind het wel een mooie heldere. Misschien heb je er iets aan.
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 19:46
Sjaan
Sjaan is offline
Heeej, thnx al allemaal voor jullie antwoorden!!!! Ik kan er zeeeker wel wat mee!!! Discussier zeker verder als je daar zin in hebt!!! Via jullie gedachtes kan ik zelf ook een mening vormen!!!

Nogmaals bedankt!!!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 20:49
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Gandalf schreef:
Ik ben het er niet helemaal eens dat de intilligentie mensen van dieren onderscheidt want dan zou iemand met een bijzonder laag IQ een dier zijn en waar ligt dan de grens?? ook kun je niet alleen praten doordat je intelligent bent, je hebt ook je stembanden keelholte lippen en tong nodig die lang niet bij alle dieren aanwezig zijn. het vermogen tot denken bepaald ook niet het onderscheid omdat aangetoont is dat chimpansee's dat ook kunnen. ik persoonlijk denk dat er niet echt een aantoonbaar verschil is behalve dat bij mensen alles veel complexer is.
Mensen met een dergelijk laag IQ bestaan gewoon niet. Dan zou iemand een taal niet kunnen leren b.v. en zo dom heb ik nog nooit iemand gezien.

Waar is de grens? Waar ligt de grens voor volwassenheid? Dat valt ook niet zo 1-2-3 te zeggen. Een duidelijke grens is er niet. Maar wat vind jij mensen en wat dieren? Is een Neanderthaler een dier of een mens? Dat zit er ook al tussenin. Als de evolutieleer klopt, dan is de evolutie van aap tot mens ook niet zomaar gegaan, maar zijn er allerlei verschillende apensoorten, met homo sapien wat uiteindelijk de mensen werd wat we nu zijn.

Denken kan ook een slak, maar het vermogen tot verbanden leggen is wellicht de meest belangrijke intelligentie. Abstract denken kunnen dieren bijvoorbeeld niet.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 23:32
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
mensen zijn ook dieren
we staan er echt niet boven ofzo..
waarom wel?

Onderscheid tussen mensen en andere dieren is dat wij instaat zijn van een ingewikkeldere vorm van communicatie en een hogere hersencapaciteit. -> Mogelijkheid om meer verbanden te leggen dan andere dieren. (cognities, associaties)
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2003, 23:33
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Is instinct niet een vorm van abstract denken?
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 06:30
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef:
mensen zijn ook dieren
we staan er echt niet boven ofzo..
waarom wel?

Onderscheid tussen mensen en andere dieren is dat wij instaat zijn van een ingewikkeldere vorm van communicatie en een hogere hersencapaciteit. -> Mogelijkheid om meer verbanden te leggen dan andere dieren. (cognities, associaties)
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 06:33
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef:
Is instinct niet een vorm van abstract denken?
Nee. Abstract denken is denken aan dingen die niet concreet zijn. Bijvoorbeeld als ik denk aan de hemel of hel, daar heb je zelf geen ervaring mee, dus alles komt dan uit 'jezelf' uit je verbeelding, of uit je eigen logica (Descartes: ik denk, dus ik ben).

Van Dale:

ab·´stract (bn.)

1 niet als vorm voorstelbaar => ontastbaar, onstoffelijk; <=> concreet
2 niet door aanschouwing verkregen maar door redenering afgeleid
3 geen verband houdend met de zichtbare werkelijkheid
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 10:03
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Nee. Abstract denken is denken aan dingen die niet concreet zijn. Bijvoorbeeld als ik denk aan de hemel of hel, daar heb je zelf geen ervaring mee, dus alles komt dan uit 'jezelf' uit je verbeelding, of uit je eigen logica (Descartes: ik denk, dus ik ben).
.. wilde gooi .. Mensen zijn schizofreen van nature, en dieren niet. Daarom kunnen wij abstract denken, verbanden leggen, in onszelf praten .. en dieren niet
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 15:20
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
Enlightenment schreef:
Mensen met een dergelijk laag IQ bestaan gewoon niet. Dan zou iemand een taal niet kunnen leren b.v. en zo dom heb ik nog nooit iemand gezien.

Waar is de grens? Waar ligt de grens voor volwassenheid? Dat valt ook niet zo 1-2-3 te zeggen. Een duidelijke grens is er niet. Maar wat vind jij mensen en wat dieren? Is een Neanderthaler een dier of een mens? Dat zit er ook al tussenin. Als de evolutieleer klopt, dan is de evolutie van aap tot mens ook niet zomaar gegaan, maar zijn er allerlei verschillende apensoorten, met homo sapien wat uiteindelijk de mensen werd wat we nu zijn.

Denken kan ook een slak, maar het vermogen tot verbanden leggen is wellicht de meest belangrijke intelligentie. Abstract denken kunnen dieren bijvoorbeeld niet.
1 een chimpansee kan gebaren taal leren dit zegt dus al dat als je te dom bent om een taal te leren je automatisch al dommer bent dan een chimpansee.

2 dat bedoel ik juist er IS geen grens, je kunt geen grens trekken en er is dus geen verschil behalve dat bij mensen hun communicatie vermogen en denk vermogen veel hoger is.
een chimpansee kan trouwens wel keuzes maken en heeft een wil. een getrainde aap kun je gebarentaal leren en vragen stellen. dit is al gedaan en de aap antwoorde dat hij wou puzzelen. na een tijdje had hij er genoeg van en wou hij met een bal spelen. hij heeft dus wel een eigen wil.

3. Je moet niet vergeten hoeveel een kind van zijn ouders leert. hij zou nooit een goede taal kunnen als hij die niet in zijn omgeving gesproken zou worden. hij zou dan ook niet verder komen als vage kreten en gebarentaal.
en waneer in de evolutie een aap een mens werd is denk ik voor iedereen verschillend
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-02-2003, 23:33
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Sjaan schreef:

Wat onderscheidt mensen van dieren? Of is er volgens jou geen wezenlijk verschil tussen dieren en mensen? ik weet niet, vraag ik mezelf ook weleens af, waarom het nou juist de mensen zijn die zich zo hebben ontwikkeld en 'dieren' niet. maar in de biologie worden wij mensen toch als een 'soort dier' gezien, met DIERLIJKE cellen e.d.??

Wat onderscheidt een mens van een ander mens? Zijn er wezenlijke verschillen tussen mensen, of is ieder mens in principe precies hetzelfde? Nee, een mens is volgens mij niet precies hetzelfde, iedereen denkt op een andere manier wat ook weer met je opvoeding te maken heeft, maar ook met je genen...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2003, 19:14
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
hoeso doelloos
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 16:47
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
dolfijnen en sommige apen kunnen dan toch min of meer abstract denken?

Over hel en hemel denken is niet eens zo abstract het is iets wat je gelezen hebt gehoord hebt van anderen dus het bestaat.

Citaat:
1 niet als vorm voorstelbaar => ontastbaar, onstoffelijk; <=> concreet
2 niet door aanschouwing verkregen maar door redenering afgeleid
3 geen verband houdend met de zichtbare werkelijkheid
alleen deel 2 kunnen meeste dieren gewoon niet omdat ze niet goed genoeg kunnen communiceren. (hersencapicitiet-limiet van het spraak-luister-communicatie vermogen, zoiets?)
Daardoor kunnen ze 1 en 3 niet.

trouwens
Wij mensen zijn ook in alles getraint zitten vol met aangeleerde dingen,
Kijk eens naar je eigen handelen en denken... Hoeveel is echt van jezelf ?
Tenzij je een eigentaal spreekt met jezelf niet erg veel.

(pS ik weet nooit wat ik moest tekenen bij "beeldende vakken" als je zomaar iets moest tekenen schilderen. Dat snapte/snap ik niet. Kwamen welles ruzies van. srry offtopic)
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 20:26
moonchild
De mens verlangt naar macht, niet alleen over zichzelf maar over alles. De mens heeft zich verder ontwikkeld dan de andere diersoorten, de mens heeft zoveel mogelijk alles aan zichzelf aangepast in plaats van jezelf aan je leefomgeving aantepassen. Hierdoor zijn wij machtiger geworden dan andere diersoorten en dat onderscheidt ons nu van de andere diersoorten. De ontwikkelingen die wij hebben gemaakt en het streven naar macht over alles.

Ieder mens verschilt van elkaar. Als je voor het eerst geboren word ben je al anders, je hebt je eigenschappen al (voor een deel). Dit ontwikkeld zich steeds verder en bij iedereen (net iets) anders. Iedereen maakt iets anders mee en iedereen ervaart anders, zo ontwikkeld iedereen anders. Je onderscheidt mensen dus van elkaar door alles wat ze met de geboorte meegegeven is, alle ontwikkelingen die je door maakt, je manier van denken, voelen etc.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 14:59
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Sjaan schreef:
Haii allemaal!

Ik moet voor mijn filosofie PO een werkstuk maken, en ik heb gekozen voor het onderwerp: De identiteit van de mens.

Mijn hoofdvraag is: Wat is wezenlijk voor de identiteit van de mens?

Ik zou graag wat antwoorden van jullie krijgen op de volgende vraagjes:

Wat onderscheidt mensen van dieren? Of is er volgens jou geen wezenlijk verschil tussen dieren en mensen?

Wat onderscheidt een mens van een ander mens? Zijn er wezenlijke verschillen tussen mensen, of is ieder mens in principe precies hetzelfde?

Ik hoop dat jullie er fftjes over na willen denken, want ik zou ut errug fijn vinden om wat reactietjes van jullie te krijgen!!!

Alvast bedankt!!
Mensen onderscheiden zich van dieren door onze intelligentie, die ons in staat stelt de dieren ondergeschikt aan ons te maken.

Het onderscheid tussen mensen bestaat voor een deel uit de biologische bouw van verschillende mensen, en voor een deel uit verschillen in normen en waarden en de manier waarop we tegen dingen aankijken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 22:53
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
ik blijf erbij, dieren zijn in principe hetzelfde als mensen aleen mensen zijn veel complexer

enne .. "itsjustme", mensen passen hun omgeving niet aan zichzelf aan ze verpesten hem alleen. denk je dat als we zo nog een paar honderd jaar zo door gaan (mischien nog wel minder) en alles is bijwijze van spreken geasfalteerd en we hebben nix meer te eten door zware over bevolking, hebben we de wereld dan aan ons aangepast?? NEE, we hebben hem dan alleen verneukt (niet ik daar iets op tegen heb want dan sterft de mens uit en komen er wel weer nieuwe diersoorten etc.)
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 22:07
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Gandalf schreef:
ik blijf erbij, dieren zijn in principe hetzelfde als mensen aleen mensen zijn veel complexer

enne .. "itsjustme", mensen passen hun omgeving niet aan zichzelf aan ze verpesten hem alleen. denk je dat als we zo nog een paar honderd jaar zo door gaan (mischien nog wel minder) en alles is bijwijze van spreken geasfalteerd en we hebben nix meer te eten door zware over bevolking, hebben we de wereld dan aan ons aangepast?? NEE, we hebben hem dan alleen verneukt (niet ik daar iets op tegen heb want dan sterft de mens uit en komen er wel weer nieuwe diersoorten etc.)
Enneh gandalf ( )
mensen passen hun omgeving aan naar hun wil op dat moment,
daarbij houden ze geen rekening met milieu en gevolgen etc. Zolang het doel maar bereikt word.

Dat we blijkbaar meer vernietigen dan goed doen is vooral te danken aan onze eigen succesvolheid (overbevolking)

Trouwens meeste dieren zijn destrectief voor het milieu als er teveel van zijn.
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2003, 13:24
Gandalf
Avatar van Gandalf
Gandalf is offline
Citaat:
//ItsJustMe\\ schreef:
Trouwens meeste dieren zijn destrectief voor het milieu als er teveel van zijn.
dt bedoel ik juist! de meeste dieren zijn hetzelfde als de mensen. kijk naar een sprinkhanen plaag! ze vernietigen alle oogsten enz.
en uit eindelijk hun eigen voedsel waardoor er weer veel serven. dit houd zich zelf allemaal in even wicht en ditb gebeurd bij de mensen ook alleen daar gaat die ontwikkeling wat langzamer omdat die op veel grotere schaal is.
__________________
"All our science, measured against reality, is primitive and childlike -- and yet it is the most precious thing we have".
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 16:54
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Citaat:
Gandalf schreef:
dt bedoel ik juist! de meeste dieren zijn hetzelfde als de mensen. kijk naar een sprinkhanen plaag! ze vernietigen alle oogsten enz.
en uit eindelijk hun eigen voedsel waardoor er weer veel serven. dit houd zich zelf allemaal in even wicht en ditb gebeurd bij de mensen ook alleen daar gaat die ontwikkeling wat langzamer omdat die op veel grotere schaal is.
Jah precies ben het met je eens.
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=340403
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 19:38
Mir-idiotA
Citaat:
Sjaan schreef:
Haii allemaal!

Ik moet voor mijn filosofie PO een werkstuk maken, en ik heb gekozen voor het onderwerp: De identiteit van de mens.

Mijn hoofdvraag is: Wat is wezenlijk voor de identiteit van de mens?

Ik zou graag wat antwoorden van jullie krijgen op de volgende vraagjes:

Wat onderscheidt mensen van dieren? Of is er volgens jou geen wezenlijk verschil tussen dieren en mensen?
mensen willen meer en meer naarmate de technologie en wetenschap vordert. Zij kunnen dit ook. Dieren niet.

Citaat:

Wat onderscheidt een mens van een ander mens? Zijn er wezenlijke verschillen tussen mensen, of is ieder mens in principe precies hetzelfde??
Ieder mens heeft een ander karakter, ookal gaan ze op elkaar llijken door een ideaal.


Citaat:

Ik hoop dat jullie er fftjes over na willen denken, want ik zou ut errug fijn vinden om wat reactietjes van jullie te krijgen!!!

Alvast bedankt!!
waarschijnlijk heb ik de meest domme antwoorden gegeven maarja...ik ben niet zo slim met dit soort vragen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken W&L wordt Filosofie en verhuist naar Algemeen.
Verwijderd
75 12-10-2013 15:20
Drugs & Alcohol Welke paddo's? advies gevraagd
Tuinkabouter9
29 17-08-2007 21:50
Levensbeschouwing & Filosofie Verheerlijken van geweld en oorlog door intellectuelen
AsianDF
14 19-03-2006 14:40
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Filosofisch gesprek met een kind
Balance
10 16-05-2005 12:24
Levensbeschouwing & Filosofie Hitler en identiteit
Verwijderd
74 20-10-2004 18:36
Levensbeschouwing & Filosofie Pragmatiek, anti-metafysica, post-modernisme
Blitzkrieg Bop
13 27-08-2004 12:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.