Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2005, 22:41
DG
Avatar van DG
DG is offline
De laatste tijd, kom ik steeds vaker van deze uitspraken tegen van forummers, en dit maakt me dan ook best wel bezorgd.

Hoe komen die mensen er bij dat als je mavo doet, of lager je dan dom zou zijn of lui bent.
Voor alle duidelijkheid: Als het goed is, wordt iedereen naar een opleiding gestuurd waar diegene goed op zijn plaats is,
er zijn altijd mensen geweest die moeite hebben met wat leren, en er zijn mensen die overal zo doorheen gaan.
Daarom zijn de mensen die moeite hebben met leren, een lagere opleiding gaan doen, en het si niet zo, dat als zij nu 10 uur per dag gaan leren opeens VWO kunnen gaan doen oid.
Deze mensen doen als het goed is al hard hun best en het mavo is voor hun al net zo lastig, als het VWO dat iemand doet die wat makkelijker leert.

Het ligt niet zo simpel dat je lui bent als je Mavo doet, je kan niet hoger(of alleen door heel veel(te veel) moeite te doen.


Ben ik nou naief, en kijk er als enige zo tegen aan,
of zijn er nog meer mensen die dit vinden, en is het hopelijk toch maar een kleine groep die denkt, dat mensen met een lagere opleiding dom zijn?
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2005, 22:44
Kinky
Avatar van Kinky
Kinky is offline
Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Ik heb ook Mavo gedaan (advies) maar had eigenlijk wel Havo kunnen doen.
Maar voel me nu neit dommer ofzo. Via een mbo kom je ook op het HBO. En dan heb je nog een extra diploma ook. En dat vind ik persoonlijk wel weer slimmer. Kun je altijd nog op terugvallen...
__________________
Welkom, Kinky. Je laatste bezoek: 10-05-2007 om 23:58
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 22:47
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
Kinky schreef op 26-05-2005 @ 23:44 :
Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Ik heb ook Mavo gedaan (advies) maar had eigenlijk wel Havo kunnen doen.
Maar voel me nu neit dommer ofzo. Via een mbo kom je ook op het HBO. En dan heb je nog een extra diploma ook. En dat vind ik persoonlijk wel weer slimmer. Kun je altijd nog op terugvallen...
logish want dat duurt ook langer
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 22:48
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Er zijn vast mensen die op het VMBO zitten alleen omdat ze lui zijn. Maar ik denk dat sit slechts een klein aandeel vormt. Ik vind het wordt 'dom' ook niet echt toepaslijk, want dom betekend voor mij iig bijan hetzelfde als lui, dom is als je het gewoon niet wil kunnen. Maar het merendeel heeft denk ik gewoon last met een aantal vakken, of met het leren zoals dat op het HAVO en VWO gaat.

Maar ik vrees ook dat misschien oorzaak en gevolg vaak verkeerd om eindigen. Namelijk dat mensen op het VMBO zich bestempeld gaan voelen als dom/onintelligent en daarom zich daar dan maar mee schikken. Dat is pas echt dom als je het mij vraagt, maar helaas denk ik dat het gebeurt.

Overigens merk ik minder van een VMBO-afkeur op dit forum minder dan van de alfa afkeur van sommigen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 22:50
DG
Avatar van DG
DG is offline
alfa-afkeur?
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 22:54
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik ben het zeker met je eens dat mensen op het vmbo niet luier zijn dan mensen die havo of vwo doen. Maar als ze met dezelfde inspanning een minder hoog niveau halen lijkt me dat exact onder de definitie van dom(mer) vallen. Veel mensen hebben moeite met dat woord omdat het niet bepaald positief klinkt maar dit is in mijn ogen toch echt een passend woord.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 22:55
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
DG schreef op 26-05-2005 @ 23:50 :
alfa-afkeur?
'NT is het beste profiel, CM is voor domme mensen'
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 23:03
Tugurio
Tugurio is offline
mensen die vmbo doen zijn dom.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 23:06
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
De meeste mavo-ers zijn gewoon geen mensen die goed zijn in theorie. Laat ze praktijk doen en ze zijn blij . Ik snap sowieso niet wat iedereen toch met een hoge diploma's. Wat heb je eraan om de titel master te hebben als je nog geeneens een stekker op een snoer kan zetten?
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 23:11
Verwijderd
ook op vwo zitten domme mensen, en luie mensen (*schuldig*). Ik vind het een redelijk kansloze uitspraak. Zoals Kinky zegt is er de mogelijkheid om alsnog een hbo-diploma te halen. Je doet er een jaar langer over. nou en? Je kan toch ongeveer hetzelfde dan?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2005, 23:18
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Aangezien er genoeg redenen zijn waarom iemand op dat moment niet in staat was hoger te halen dan de mavo is het onzin om alle mavo'ers dom en lui te noemen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 00:49
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik zit op het vmbo omdat ik lui ben
Moet wel zeggen dat het me nu wel een beetje TE makkelijk afgaat waardoor ik alleen maar luier word
Neem nou die examens... voorbereiding doe ik niet aan... vlieg er zo doorheen...
Maarja... lekker veel vrije tijd
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 06:35
Verwijderd
De mensen die aan het einde van de 2e naar het VMBO zijn gegaan waren onder te verdelen in drie klassen : mensen die gewoon goed op hun niveau zat, mensen die liever eerst vmbo deden omdat ze anders op havo/vwo te veel op hun teentjes moesten lopen, mensen die gewoon geen zin hadden om zich in te spannen.

Ik kan mezelf ontiegelijk ergeren aan de mensen die zeggen "ja, ik kan wel havo, maar ik doe het niet omdat ik zoveel moet doen dan". Dan denk ik : doe het dan gewoon.

Mensen die vmbo hebben gedaan zijn niet dommer, nee, ze weten meestal andere dingen die jij niet leert. (Kijk niet naar wiskunde/nask1/nask/biologie maar naar de praktische vakken..).. Ik kan niet omgaan met zagen en alles en dat kan iedereen uit de TL-techniek klas echt drie keer wel..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 07:00
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 27-05-2005 @ 07:35 :
Ik kan mezelf ontiegelijk ergeren aan de mensen die zeggen "ja, ik kan wel havo, maar ik doe het niet omdat ik zoveel moet doen dan". Dan denk ik : doe het dan gewoon.
Dan denk ik altijd: je kan het niet, want je dóét het niet. Motivatie is ook een groot deel van schoolprestaties.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 08:00
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Je hebt misschien wel gelijk, maar er is ook een (groot) deel op het vmbo die gewoon niks uitvoeren, school maar bs vinden en op die manier daar beland zijn, dus er zitten 2 kanten aan. Wat wel zo is, is dat je niet iedereen over één kam mag scheren.
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 08:02
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-05-2005 @ 08:00 :
Dan denk ik altijd: je kan het niet, want je dóét het niet. Motivatie is ook een groot deel van schoolprestaties.
motivatie + (practische)inteligentie + sociale vaardigheden + vast nog wel wat -> je toekomst.

Dit is natuurlijk heel zwart - wit , maar iemand met een goede motivatie en goede sociale vaardigheden, zal meer bereiken dan iemand met iq >152 zonder een van deze factoren.

Mischien btje slecht geformuleerd maar in neem aan dat jullie begrijpen wat ik bedoel

Ik vind mavo/vmbo tl en daaronder zeker niet dom, althans niet zonder hun te kennen. Wel heb ik een hekel om langs hun scholen te fietsen . Dat komt door het gedrag wat een klein deel van het vmbo vertoont --> mensen generaliseren het.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 08:25
Verwijderd
Citaat:
Love_Fulfilled schreef op 27-05-2005 @ 09:00 :
Je hebt misschien wel gelijk, maar er is ook een (groot) deel op het vmbo die gewoon niks uitvoeren, school maar bs vinden en op die manier daar beland zijn, dus er zitten 2 kanten aan.
Wat is de andere kant dan? Er zijn inderdaad verschillende groepen vmbo-ers, maar op de havo ook en zelfs op het vwo zijn er genoeg leerlingverschillen om ze in groepen op te delen.

Citaat:
I love stars schreef op 27-05-2005 @ 09:02 :
Ik vind mavo/vmbo tl en daaronder zeker niet dom, althans niet zonder hun ze te kennen.
Ik vind ze inderdaad ook niet dom. Het is gewoon een ander schooltype met minder theorie en meer praktijk. Het gaat er gewoon om dat je op het niveau zit dat je aankunt. Als je op het vmbo zit terwijl je bijvoorbeeld havo kan doen, dan ben je dom. Alhoewel... misschien zit je dan ook wel weer op het goede niveau, aangezien je motivatie er niet naar is om havo te doen.

Het valt mij trouwens op dat het vaker vmbo-leerlingen zijn die de vwo-leerlingen uitschelden omdat ze toevallig iets 'hogers' doen. Alsof ze niet trots zijn op wat zij zelf doen. Dat is toch raar?

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 08:30.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 08:38
Wawl
Wawl is offline
Ik vind MBO'ers dom terwijl mensen uit het WO mij dom vinden.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2005, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 27-05-2005 @ 09:38 :
Ik vind MBO'ers dom terwijl mensen uit het WO mij dom vinden.

Dat is geen politiek correcte opvatting Wawl, foei!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 08:46
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Het is wel zo dat mensen die mavo doen, dat er een heel groot deel slim genoeg is voor havo, maar daar gewoon geen zin in heeft.
Of ze gaan een vak leren wat meer op de praktijk rust, dan op de theorie.

Mensen die zeggen dat mavo'ers dom zijn, zijn zelf dom, je kan geen mensen beoordelen op hun opleiding, wel op wat ze kunnen en niet kunnen, een VWO kan 2 linkse handen hebben, waarbij misschien een mavo student wel goed uit de voeten kan komen.

Je hebt natuurlijke rotte appels, dat heb ik zelf ook wel gezien. Zat ook op de mavo. Advies was havo, maar daar had ik geen zin in. Had gewoon geen zin in school meer, maar nu zie ik alles weer helder, laat mij elk jaar maar genoeg bij leren, liefst zoveel mogelijk, alleen maar nuttig, althans voor mij .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 08:47
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-05-2005 @ 09:45 :

Dat is geen politiek correcte opvatting Wawl, foei!
Het was ook niet geheel eerlijk. Sowieso is spreken in termen zoals 'dom' en 'lui' ook ontzettend puberaal.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 27-05-2005 @ 09:47 :
Het was ook niet geheel eerlijk. Sowieso is spreken in termen zoals 'dom' en 'lui' ook ontzettend puberaal.
Ik deel mijn jaargenoten ook regelmatig in in 'dom' en 'lui'. En bij rechten heb je heel wat domme en luie mensen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 10:26
DG
Avatar van DG
DG is offline
even voor alle duidelijkheid, ik vind dus niet dat die mensen dom zijn, tenzij ze, zoals al vaker is gezegd, er echt geen ene flikker voor doen, en liever lui zijn dan moe.
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 10:29
Verwijderd
'Die' mensen als in vmbo'ers, neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 11:01
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-05-2005 @ 11:17 :
Ik deel mijn jaargenoten ook regelmatig in in 'dom' en 'lui'. En bij rechten heb je heel wat domme en luie mensen.
Oja, maar die wetenschap deel je dan niet met diezelfde mensen. Dát getuigt van klasse.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2005, 11:48
Verwijderd
Mensen gebruiken het woord dom te pas en te onpas, en dat stoort mij inderdaad ook. Iemand op de mavo hoeft niet dom te zijn, en iemand op het vwo hoeft niet slim te zijn. (nou, ok, meestal wel, maar het hoeft niet). Zulke woordjes dekken de lading gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 12:14
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Waarom zou je niet proberen hoger op te komen ipv een veel te makkelijke opleiding te doen? In dat opzicht vind ik je dan dom ja.

Als je niet goed kan leren, moet je ook niet meer doen dan je best. Maar ik weet gewoon dat er best een aantal slimme mensen vmbo (oude mavo) doen en gewoon niks uitvoeren, deze mensen zijn lui. Anderen zijn beter in de praktijk, dan heb je aan vwo/uni ook niet zo veel (omdat je dan eerst heel wat jaren zit te studeren).
Ik weet niet hoeveel procent van de leerlingen daar echt op zijn plaats zit.

Het maakt mij weinig uit of je MAVO of VWO hebt gedaan, als je maar doet wat je echt aan kunt/leuk vindt. Op andere mensen neerkijken is ook dom.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 13:12
Verwijderd
Nee, de meeste mensen die VMBO doen zijn dom en/of lui, natuurlijk niet allemaal.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 27-05-2005 @ 12:01 :
Oja, maar die wetenschap deel je dan niet met diezelfde mensen. Dát getuigt van klasse.
Ik heb laatst een keer echt ruzie gemaakt in de klas omdat er gezeik ontstond over het wel of niet inleveren van een opdracht die je voor dat college gemaakt moest hebben, en sommige mensen gingen daar enorm over mekkeren. Heel onvolwassen. Toen liet ik me wel even ontvallen 'hoe oud ben je nu helemaal, zestien'
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 13:34
UnderControl
Avatar van UnderControl
UnderControl is offline
Het is toch logisch dat mensen die op een lager niveau leren/studeren gemiddeld dommer zijn? Minder intelligent klinkt misschien wat beter, maar het is alleen maar handig dat ieder op zijn eigen niveau kan leren.
__________________
Logic will break your heart.....
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 13:35
Verwijderd
Ik denk dat het niet zozeer gaat om het gebruik van de woorden 'allemaal' dan wel 'gemiddeld', maar meer om de zin waarin het woord 'dom' hier gebruikt wordt.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 13:53
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-05-2005 @ 14:23 :
Ik heb laatst een keer echt ruzie gemaakt in de klas omdat er gezeik ontstond over het wel of niet inleveren van een opdracht die je voor dat college gemaakt moest hebben, en sommige mensen gingen daar enorm over mekkeren. Heel onvolwassen. Toen liet ik me wel even ontvallen 'hoe oud ben je nu helemaal, zestien'
Hehe, of: 'je lijkt wel een kind van 12'. Dat heb ik wel eens tegen iemand gezegd.
__________________
Wauwel.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 14:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Er zitten wel een aantal luie mensen tussen ja, maar die zitten er ook op de havo of op t vwo. Dat maakt niet zo'n verschil.

Maar ik vind het zwaar irritant als vmbo'ers gaan ontkennen dat vwo'ers over het algemeen intelligenter zijn dan hen (dus een hoger IQ). En ja, die zijn er. Ook op dit forum.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 14:48
FreeZzze
FreeZzze is offline
Ik denk alleen wel dat de VWO'ers en HAVO'ers meer nerds zijn dan de VMBO'ers al doe ik zelfs HAVO . Ik denk dus dat we ook de positieve kant van de VMBO'ers en de negative kant van de VWO/HAVO'ers moeten belichten. En dom is gewoon woord voor niet zo intelligent maar dan met ene negatieve lading
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 14:55
just-miej
Avatar van just-miej
just-miej is offline
ik voel mezelf niet dom ik heb ook vmbo gedaan vmbo tl... maarre het ligt toch meestal aan de persoon en niet aan de opleiding want iemand met vwo kan met sommige dingen ook best dom zijn...

k vind het dus van de persoon afhangen
__________________
I wish I could.. but I don't want to...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 15:06
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
FreeZzze schreef op 27-05-2005 @ 15:48 :
Ik denk alleen wel dat de VWO'ers en HAVO'ers meer nerds zijn dan de VMBO'ers al doe ik zelfs HAVO . Ik denk dus dat we ook de positieve kant van de VMBO'ers en de negative kant van de VWO/HAVO'ers moeten belichten. En dom is gewoon woord voor niet zo intelligent maar dan met ene negatieve lading
Ik denk juist precies het tegenovergestelde. Veel Mavo'ers zijn dus slecht in theorie en hebben een veel minder goede concentratie, leren gaat ze dus moeilijker af. Maar op het VMBO van tegenwoordig wordt eigenlijk vooral theorie gevraagd (dat is ook de klacht op dit moment, mensen die goed met hun handen zijn worden teveel in de boeken gestopt, terwijl ze gewoon een vak moeten leren waar ze goed in gaan en willen zijn). Gevolg hiervan is dat ze veel moeten doen om toch hun papiertje te halen.
VWO'ers: in mijn geval gymnasiasten (en dan denk ik eigenlijk, voornamelijk gymnasiasten), zoals ik en veel van mijn klasgenoten/vrienden zitten niet op het Gymnasium omdat we zo stuud of nerd zijn en zo hard werken, maar simpelweg omdat wij een 'gave' hebben meegekregen: we leren makkelijk.
Ik denk zelfs dat ik in 6 jaar gymnasium minder mijn best heb hoeven doen, huiswerk moeten maken, moeten blokken dan de gemiddelde VMBO'er in 4 jaar. Bovendien heb ik naast mijn schoolwerk nog veel meer buitenschoolse activiteiten (feestcommissie, veel sport, debatteren etc..) gedaan en hogere cijfers gehaald dan de gemiddelde VMBO'er en zo zijn er nog veel meer bij ons op school.
Hieruit kan ik dus concluderen dat noch de VMBO'ers dom zijn, noch dat Gymnasiasten (Havo'ers denk ik wel veel meer) nerds of stuudjes zijn.

VMBO'ers hebben over het algemeen alleen een andere gave, meestal met de handen werken, dan de 'slimme mensen'. En zijn dus niet dom.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2005, 15:32
Freestyler*
Freestyler* is offline
gemiddeld genomen vind ik vmbo'ers dommer dan hoger opgeleiden

lui vind ik weer iets totaals anders
en associeer ik minder met opleidingsniveau
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 15:47
one.
one. is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 26-05-2005 @ 23:54 :
Ik ben het zeker met je eens dat mensen op het vmbo niet luier zijn dan mensen die havo of vwo doen. Maar als ze met dezelfde inspanning een minder hoog niveau halen lijkt me dat exact onder de definitie van dom(mer) vallen. Veel mensen hebben moeite met dat woord omdat het niet bepaald positief klinkt maar dit is in mijn ogen toch echt een passend woord.
'Minder intelligent.' Klinkt best positief, toch?

Het is gewoon zo dat mensen die op de MAVO zitten over het algemeen gewoon minder slim zijn. Het IQ is lager, dus ben je minder slim.
Citaat:
I love stars schreef op 27-05-2005 @ 09:02 :
motivatie + (practische)inteligentie + sociale vaardigheden + vast nog wel wat -> je toekomst.

iemand met een goede motivatie en goede sociale vaardigheden, zal meer bereiken dan iemand met iq >152 zonder een van deze factoren.
Het is maar wat je onder bereiken verstaat. Degene met goede sociale vaardigheden zal een grotere vriendenkring hebben etc. en degene met het IQ >152 zal waarschijnlijk meer geld gaan verdienen, dat is nu eenmaal zo.

Doorgeschoten gelijkheidsideaal.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 16:02
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Mijn vrienden die VMBO hebben gedaan zijn allemaal dom en lui. Ik wil niet generalizeren maar stiekem ben ik het wel met de stelling eens. En wanneer men VMBO'ers vergelijkt met HAVO'ers en VWO'ers is er natuurlijk geen sprake van generalizatie meer.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 16:30
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
men gaat er gelijk van uit dat als je gymnasium gedaan hebt ofzo, dat je dan gelijk beter bent. maar er zijn zat mensen die een betere baan met een vmbo dilpoma dan mensen die een baantje hebben wat eigenlijk niks is met een vwo-diploma.

ik doe zelf Havo, maar wil echt de kappersopleiding doen. Sommige verklaren me voor gek, maar dit is echt iets wat ik dolgraag wil! ik maak wel mijn Havo af, zodat ik als er later iets voorvalt terug kan vallen op mijn diploma!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 16:48
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
natuurlijk zijn vmbo'ers niet allemaal dom! Ze kunnen als ze zouden willen doorstuderen, en dan alsnog de universiteit halen (duurt wel lang denk ik, en ik denk niet dat de meeste mensen zin hebben in zo lang naar school gaan).
maar kijk, als mensen mij uitmaken voor nerd omdat ik op het gymnasium zit, ben ik heel gauw geneigd om die figuur uit te schelden voor domme vmbo'er die toch achter de kassa terecht komt (wat eigenlijk nergens meer op slaat aangezien je een havo-diploma nodig schijnt te hebben voor de ah). maar ik hou meestal toch m'n mond, omdat ik dan hetzelfde doe als de roepende mensen, in hokjes stoppen...


@BrunetJuh: gewoon doen! doe wat je leuk vind!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 17:18
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 26-05-2005 @ 23:54 :
Ik ben het zeker met je eens dat mensen op het vmbo niet luier zijn dan mensen die havo of vwo doen. Maar als ze met dezelfde inspanning een minder hoog niveau halen lijkt me dat exact onder de definitie van dom(mer) vallen. Veel mensen hebben moeite met dat woord omdat het niet bepaald positief klinkt maar dit is in mijn ogen toch echt een passend woord.
Als je dom genoemd wordt en je weet dat je het niet bent, dan is dat niet leuk.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 17:25
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Vice schreef op 27-05-2005 @ 18:18 :
Als je dom genoemd wordt en je weet dat je het niet bent, dan is dat niet leuk.
Inderdaad, wat wil je hier precies mee zeggen?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 17:35
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 27-05-2005 @ 18:25 :
Inderdaad, wat wil je hier precies mee zeggen?
Het was meer een algemene opmerking.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 17:48
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Vice schreef op 27-05-2005 @ 18:18 :
Als je dom genoemd wordt en je weet dat je het niet bent, dan is dat niet leuk.
als je dom genoemd wordt en je weet dat je het ook bent, dan is dat ook niet leuk

@yavanna
dat van dat lang studeren en je dan alsnog opwerken van vmbo naar universiteit lijkt me voor veel vmbo'ers niet haalbaar.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 19:21
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ik heb TL gedaan. Ik ben/was niet dom, maar was wel erg lui altijd. Ik haatte Wiskunde, en had gewoon niet het idee waarom ik beter mijn best zou doen. Ik ben begonnen op Havo, maar dat ging dus niet door.

Maar het klopt wel dat vmbo'ers over het algemeen minder intelligent zijn. Het VMBO is ook een samenraapsel van vbo en mavo, en tussen die 2 leerwegen zitten ook weer verschillende niveau's. Zo is TL (theoretische leerweg) MAVO D, maar je hebt ook Kaderberoeps en dat is weer een niveau lager. En dat niveau zie je duidelijk, niet alleen in prestaties maar ook in gedrag.

Het VMBO is bedacht om kansloze jongeren een papiertje te kunnen geven wat ogenschijnlijk nog enige waarde heeft. Dat de intelligentere leerling (Theoretische leerweg dus) daar de dupe van zijn, tja dat is zeer jammer. Maar over het algemeen kun je wel zeggen dat VMBO'ers minder gemotiveerd zijn, dat klopt wel als je het mij vraagt.

Maar ik doe nu MBO(niv 4), en mijn toekomst ziet er goed uit, dus wat boeit het wat je doet, als je er maar goed in bent he.

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 19:23.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 27-05-2005 @ 20:21 :
Ik heb TL gedaan.
Jij?!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 21:24
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Er zitten mensen tussen die echt niet anders kunnen en inderdaad veel leren maar ook aardig wat die gewoon te lui zijn hoor
Zelf was ik ook lui, nja ik was ook een vroege leerling en speelde dus met leeftijdsgenootjes nog buiten (die zaten op de basisschool, ik op de middelbare) en heb dus niets uitgevoerd en mn mavo diploma 3 jaar geleden gehaald.
Dit jaar doe ik eindexamen vwo
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 21:43
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 27-05-2005 @ 20:21 :
Maar het klopt wel dat vmbo'ers over het algemeen minder intelligent zijn. Het VMBO is ook een samenraapsel van vbo en mavo, en tussen die 2 leerwegen zitten ook weer verschillende niveau's. Zo is TL (theoretische leerweg) MAVO D, maar je hebt ook Kaderberoeps en dat is weer een niveau lager. En dat niveau zie je duidelijk, niet alleen in prestaties maar ook in gedrag.

Het VMBO is bedacht om kansloze jongeren een papiertje te kunnen geven wat ogenschijnlijk nog enige waarde heeft. Dat de intelligentere leerling (Theoretische leerweg dus) daar de dupe van zijn, tja dat is zeer jammer. Maar over het algemeen kun je wel zeggen dat VMBO'ers minder gemotiveerd zijn, dat klopt wel als je het mij vraagt.
Het is best wel jammer dat ze alles vmbo noemen, want door die paar rotte appels die op het laagste niveau zitten heeft gelijk het hele vmbo een niet zo'n positieve naam gekregen. Als je ook kijkt in dit topic heeft iedereen het vmbo in het algemeen, terwijl er tussen de niveaus best wel veel verschil zit.

Maar ik had altijd gedacht dat het vmbo meer beroepsgericht was vanwege de sectoren waarmee ze werken.

Offtopic, je doet de zelfde opleiding als ik.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2005, 21:57
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 27-05-2005 @ 22:07 :
Jij?!

Jah, Ik heb altijd een hekel aan school gehad. Maar ik ben toch wel intelligent genoeg . Ik heb een interesse in literatuur en politiek en heb principes die menig vmbo'er irrelevant achten.

Maar het is inderdaad jammer dat ze alle vbo'ers (de ik denk met me handen mensen) en de mavo-kliek (ik kan het wel, maar ben te lui-mensen) op één hoop gooien. Maar ey, ik doe MBO niv 4, ik kan zo doorstromen naar HBO als ik zometeen klaar ben. HKU gaat het worden hopelijk.

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 22:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Vakken weg door tekort aan leraren'
Gatara
213 17-10-2005 18:15
Psychologie Met zware tegenzin naar school
Eend
28 10-10-2004 11:51
Algemene schoolzaken "ik doe echt niks op school"
Young Grow Old
73 05-05-2004 17:40
Levensbeschouwing & Filosofie Criteria om mensen op te beoordelen
Skyrise
100 11-02-2004 09:34
De Kantine Mc
sans plomb
69 01-10-2003 11:53
Levensbeschouwing & Filosofie Superstring theorie (noorderlicht)
proycon
22 15-04-2002 19:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.