Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2006, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 10-12-2006 @ 11:58 :
Fuse en ik zitten allebei niet bij een corps, maar wel bij verschillende verenigingen (dacht ik wat betreft Fuse) terwijl dat ook niet echt kleine verenigingen zijn. De mijne zit op ongeveer 450 leden, niet heel groot, maar zeker ook niet klein. Ook is het geen semi-corporale vereniging. Maar jij doet echt alsof ze allemaal zo achterlijk duur zijn, of het halve corpsen zijn etc en dat vind ik getuigen van weinig kennis van zake.
Si.

Maar wat ik probeerde te zeggen is dat hoeveel je ook betaald, het altijd weer bij je terug komt. Ik betaal naast 15 euro contributie p/m ook elke dispuutsavond een tientje. Dus maandelijks is dat 55 euro. Maar dan kan ik wel vier avonden in die maand ongelimiteerd bier drinken en worden alle andere activiteiten gesponsord om de prijs te drukken.
Er zijn trouwens ook disputen die dit niet hebben. Die hebben een contributie van 10 euro en that's it, maar die hebben ook niet de voordelen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2006, 14:40
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Weed schreef op 04-12-2006 @ 21:02 :
Bedankt voor alle antwoorden
ik zit nog te twijfelen tussen R'dam & A'dam ...
Rotterdam is geen studentenstad, heeft geen gezellig centrum, erg weinig kroegen die erg ver uit mekaar liggen, en er lopen te veel aso's rond.

Amsterdam haalt het natuurlijk niet bij Utrecht, maar is een stuk leuker.

Citaat:
Vice schreef op 05-12-2006 @ 22:55 :
Ik doe zelf HBO, maar ik ken niemand van mijn opleiding die bij een studentenvereniging zit. Volgens mij is het toch echt meer iets voor het WO.
Ik ken genoeg HBOers die bij Veritas of Unitas zitten/gezeten hebben, en dat zijn aardig traditionele verenigingen.

Citaat:
nare man schreef op 06-12-2006 @ 03:16 :
Trouwens 'chickas' vind je niet bij studentenverenigingen. Je vindt er meisjes, eventueel herten of misschien wijven. Maar 'chickas', daarvoor moet je toch echt naar de negerghetto's van Rotterdam.
De correcte terminologie leert 'ie wel tijdens de intro

Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 09-12-2006 @ 01:07 :
Allemaal netwerken. Het corps is grof gezegd gewoon een clubje studenten van rijke ouders.
Euh, nee hoor. Iedereen kan lid worden.

En wat betreft het 'duur' zijn van verenigingen; dat valt erg mee. Het bier is er stukken goedkoper dan in een cafe in ieder geval, die contributie zuip je er zo weer uit

Laatst gewijzigd op 11-12-2006 om 14:45.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 21:31
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Li schreef op 11-12-2006 @ 11:30 :
Nee, een vereniging is een meerwaarde waar mensen inderdaad (zoals snees al zei) denken vriendschappen te sluiten en waar het niet puur draait om netwerken zoals jij van mening bent. Als je vanuit het oogpunt van "netwerken" lid wordt hou je het echt niet vol elke week gezellig met elkaar te samen te komen.
Over het algemeen kijken corpsleden niet op mensen neer en jij zegt dat je respect hebt voor mensen die wel op hun eigen kracht een goede positie bereiken. Daarmee impliceer je dat mensen die lid zijn van het corps dus niet op eigen kracht een goede positie bereiken.
Dus ben het niet met je eens
Ah, wat jammer nou... Ik denk dat je bij elke studentenvereniging wel plezier kunt hebben, maar Ik ben helaas toch echt van mening dat het corps over het algemeen leden heeft van rijke ouders en dat netwerken daar een grote rol spelen. Punt is dat er daarom bij het corps ook veel leden rond lopen die er lid zijn geworden omdat "pa dat zo graag wilt". En daar sta ik niet achter...
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 11-12-2006 @ 15:40 :
Euh, nee hoor. Iedereen kan lid worden.
Ja, lid worden is iets anders dan ook in een prominente jaarclub zitten. Als je ouders veel betalen en je kunt wekelijks lunchen in het Kurhaus, ja, dan maak je het wel. Tenzij je in clubje suf wilt zitten zul je wel echt moeten lappen. Klinkt hard, maar een goede vriendin van me heeft het bij Vindicat meegemaakt. Nu wilden haar ouders toevallig dat ze lid werd, maar er zijn er ook die nog van een koude kermis thuiskomen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2006, 23:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 12-12-2006 @ 00:08 :
Nu wilden haar ouders toevallig dat ze lid werd[...]
Wtf? Hebben ze haar ook een kingsize pak condooms meegegeven? En wat coke misschien?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 09:22
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 11-12-2006 @ 22:31 :
Ah, wat jammer nou... Ik denk dat je bij elke studentenvereniging wel plezier kunt hebben, maar Ik ben helaas toch echt van mening dat het corps over het algemeen leden heeft van rijke ouders en dat netwerken daar een grote rol spelen. Punt is dat er daarom bij het corps ook veel leden rond lopen die er lid zijn geworden omdat "pa dat zo graag wilt". En daar sta ik niet achter...
Dus dan ga je meteen maar commentaar leveren op alle studentenverenigingen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 09:27
Li
Avatar van Li
Li is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-12-2006 @ 00:08 :
Ja, lid worden is iets anders dan ook in een prominente jaarclub zitten. Als je ouders veel betalen en je kunt wekelijks lunchen in het Kurhaus, ja, dan maak je het wel. Tenzij je in clubje suf wilt zitten zul je wel echt moeten lappen. Klinkt hard, maar een goede vriendin van me heeft het bij Vindicat meegemaakt. Nu wilden haar ouders toevallig dat ze lid werd, maar er zijn er ook die nog van een koude kermis thuiskomen.
Ik vind dat je het contrast een beetje raar afschildert. Mijn vriendje zit in het zogezegde clubje 1 en daar zitten ook genoeg gasten bij die minder poen hebben hoor. Ze worden er echt niet raar op aangekeken dat ze een keer een feestje of een borrel skippen. Oh en ze lunchen nooit in het Kurhaus
Buiten dat hoeft een minder prominent clubje niet minder leuk te zijn. Veel mensen willen helemaal niet in een clubje 1 oid te zitten en kiezen bewust voor een minder prominente vriendengroep en die hebben het ook erg naar hun zin.

Dat wat mephostophilis zegt over dat coke klopt wel. Amsterdam is al erg, maar in Rotterdam kunnen al die "gave" clubjes er ook wat van
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 10:49
Jones
Door de jaren heen heeft iedereen toch wel gemerkt dat je deze discussie (hier) helemaal niet moet voeren..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 12:34
Li
Avatar van Li
Li is offline
Citaat:
Jones schreef op 12-12-2006 @ 11:49 :
Door de jaren heen heeft iedereen toch wel gemerkt dat je deze discussie (hier) helemaal niet moet voeren..
Tja, ik ben idealistisch ingesteld
Ik heb het zelf heel erg naar m'n zin erbij en ik vind het prima als mensen niet van studentenverenigingen houden, maar dat extreme afgezeik vind ik gewoon een beetje overdone
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 12:45
Jones
Citaat:
Li schreef op 12-12-2006 @ 13:34 :
Tja, ik ben idealistisch ingesteld
Ik heb het zelf heel erg naar m'n zin erbij en ik vind het prima als mensen niet van studentenverenigingen houden, maar dat extreme afgezeik vind ik gewoon een beetje overdone
Ik ben het helemaal met je eens maar je schiet er niks mee op De mensen die ergens lid willen worden doen dat toch wel en de mensen die dat niet willen blijven er verre van. De rare fabels en verhalen krijg je toch nooit de wereld uit.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 13:24
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-12-2006 @ 00:08 :
Ja, lid worden is iets anders dan ook in een prominente jaarclub zitten. Als je ouders veel betalen en je kunt wekelijks lunchen in het Kurhaus, ja, dan maak je het wel. Tenzij je in clubje suf wilt zitten zul je wel echt moeten lappen. Klinkt hard, maar een goede vriendin van me heeft het bij Vindicat meegemaakt. Nu wilden haar ouders toevallig dat ze lid werd, maar er zijn er ook die nog van een koude kermis thuiskomen.
Je stelt het hier wel een beetje zwart-wit...Tussen prominente clubjes 1 t/m 3 en club suf zitten ook nog een stuk of 10 andere clubs die niet zo gebrand zijn op geld, maar waar wel superleuke meiden in zitten waar je erg veel lol mee kan hebben .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 14:16
Verwijderd
Jaja, maar niet op dinsdag borrelen - dat zegt genoeg
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 16:21
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ik zoek een christelijke studentenvereniging. Ben overigens bereid max. €300,- lid geld over te maken.
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 21:19
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Snees schreef op 12-12-2006 @ 15:16 :
Jaja, maar niet op dinsdag borrelen - dat zegt genoeg
Heb je het nou tegen mij? Wij borrelen sowieso niet op dinsdag.
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Nuck schreef op 12-12-2006 @ 22:19 :
Heb je het nou tegen mij? Wij borrelen sowieso niet op dinsdag.
De rolleyes waren niet al te serieus bedoeld, alleen even om het 'mooiste verticale'-gebeuren te kritiseren.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2006, 22:12
Verwijderd
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef op 12-12-2006 @ 17:21 :
Ik zoek een christelijke studentenvereniging. Ben overigens bereid max. €300,- lid geld over te maken.
In welke stad?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 13:38
Vehendi
Vehendi is offline
Wat zijn die clubs waar jullie het over hebben?

En wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de grote studentenverenigingen in Leiden?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 15:08
el commandante
el commandante is offline
Citaat:
Vehendi schreef op 13-12-2006 @ 14:38 :
Wat zijn die clubs waar jullie het over hebben?

En wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de grote studentenverenigingen in Leiden?
Je hebt in Leiden 5 grote studenteverenigingen: Minerva, Augustinus, SSR-Leiden, Catena en Quintus.

Minerva en Quintus zijn de corporale verenigingen, Minerva in meerdere mate dan Quintus. Veel weet ik hier niet van moet ik eerlijk toegeven.

Augustinus is de grootste vereniging en is een algemene gezelligheidsvereniging.
SSR is ook een algemene gezelligheidsvereniging.

Het verschil tussen Stinus en SSR is dat SSR een stuk kleiner is, dat Augustinus werkt met jaarclubjes (cordialen), SSR met disputen (niet verplicht). De verpichtingen zijn bij beiden niet heel groot, SSR heeft er minder (dagdienst of afwassen eens in de 6 weken)

Catena is een beetje de "odd one out": ze hebben totaal geen structuren of verplichtingen. Eigenlijk is het meer een café met leden. Het staat bekend als de alternatieve vereniging, wat in zekere zin ook wel zo is.

Mocht je nog vragen hebben: shoot!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 15:20
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
Snees schreef op 12-12-2006 @ 23:12 :
In welke stad?
A'dam centrum of oost.
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 16:51
Verwijderd
Citaat:
el commandante schreef op 13-12-2006 @ 16:08 :
Je hebt in Leiden 5 grote studenteverenigingen: Minerva, Augustinus, SSR-Leiden, Catena en Quintus.

Minerva en Quintus zijn de corporale verenigingen, Minerva in meerdere mate dan Quintus. Veel weet ik hier niet van moet ik eerlijk toegeven.

Mocht je nog vragen hebben: shoot!
Minerva is hét corps in Leiden en Quintus hoort juist bij de 'papen' (het AHC). Wel iets om te overwegen als je lid wil worden...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 17:38
Verwijderd
Je moet juist geen rekening houden met 'corps/AHC/intercity'-blabla. Het gaat erom waar (voor jou) de leukste mensen zitten.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 18:29
Vehendi
Vehendi is offline
Wat bedoel je met hét corps? En heb je eik nog een kans om je propedeuse te halen als je bij minerva gaat?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Vehendi schreef op 13-12-2006 @ 19:29 :
Wat bedoel je met hét corps? En heb je eik nog een kans om je propedeuse te halen als je bij minerva gaat?
In alle studentensteden zit een studentencorps, de oudste studentenvereniging in zo'n stad, opgebouwd uit disputen en jaarclubs etc.
Daarnaast vind je in elke stad ook jongere clubs, die bijvoorbeeld op gereformeerde of katholieke grondslag zijn gestoeld.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 19:36
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 13-12-2006 @ 18:38 :
Je moet juist geen rekening houden met 'corps/AHC/intercity'-blabla. Het gaat erom waar (voor jou) de leukste mensen zitten.
Ja joh, je kiest voor het corps omdat je tijdens je introductieweek daar zo gezellig gedanst hebt...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 19:55
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 13-12-2006 @ 20:36 :
Ja joh, je kiest voor het corps omdat je tijdens je introductieweek daar zo gezellig gedanst hebt...
Ik vind het zielig als mensen kiezen voor het corps, enkel en alleen omdat het het corps is. Zelfde geldt trouwens voor alle andere verenigingen die eventueel een bepaalde 'status' hebben. Ik ben lid geworden van de vereniging die mij, qua mensen, het meest aansprak. De achtergrond en general opinion doen mij niet zoveel.

Jou wel?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 20:02
Jones
Citaat:
Snees schreef op 13-12-2006 @ 20:35 :
In alle studentensteden zit een studentencorps, de oudste studentenvereniging in zo'n stad, opgebouwd uit disputen en jaarclubs etc.
Daarnaast vind je in elke stad ook jongere clubs, die bijvoorbeeld op gereformeerde of katholieke grondslag zijn gestoeld.
Dit klopt natuurlijk niet. Enschede hoopt nog steeds. Het corps zijn gewoon de corpora van Nederland onder 1 noemer. De corpora zijn veelal de oudste verenigingen van de stad en hebben officieel een protestantse (of niet godsdienstige) grondslag. Hiervan merk je nu echter weinig meer. (www.corps.nl)

Tegenover de corpora staan de AHC-verenigingen. De AHC-verenigingen hebben bijna allemaal een katholieke grondslag en zijn in bijna alle steden later gesticht dan de corpora. Maar zijn over het algemeen genomen net zo oud (en dus net zo traditioneel) (www.ahc-verenigingen.nl)

Deze 2 groepen vallen onder de noemer corporale verenigingen. Dat wil dus zeggen: traditionele verenigingen, met een ontgroening/kennismakingstijd, een structuur van jaarclubs, disputen en dergelijke. Binnen deze verenigingen zijn tal van sporten ondergebracht en heb je de mogelijkheid om plaats te nemen in een commissie die bijv. de feesten organiseert, de bar draaiend houdt, zorg draagt voor de eettafel of voor het maandblad.

Aan de andere kant van het spectrum heb je de alternatieve (jonge) verenigingen. Hoe ze georganiseerd zijn en dergelijke laat ik me maar niet over uit aangezien ik daar niks van af weet

Als je je niet ziet zitten bij een traditionele/corporale vereniging en ook niet bij een alternatieve vereniging dan kan je ook nog kiezen voor de verenigingen van het Intercity-verbond. Wel de structuur van jaarclubs en commissies maar met wat minder traditie en een wat meer relaxte mentaliteit.

Dit moet genoeg zijn om een beetje duidelijkheid te scheppen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Jones schreef op 13-12-2006 @ 21:02 :
Dit klopt natuurlijk niet. Enschede hoopt nog steeds. Het corps zijn gewoon de corpora van Nederland onder 1 noemer. De corpora zijn veelal de oudste verenigingen van de stad en hebben officieel een protestantse (of niet godsdienstige) grondslag. Hiervan merk je nu echter weinig meer. (www.corps.nl)
Wat klopte er dan niet aan mijn post? Enschede en Tilburg zijn gewoon geen studentensteden.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 00:01
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Ieke schreef op 12-12-2006 @ 10:22 :
Dus dan ga je meteen maar commentaar leveren op alle studentenverenigingen.
Quote van mij:
"...dat het corps over het algemeen leden heeft..." Ik denk dat je over dat "in het algemeen..." hebt gelezen... Zoals gezegd, ik ben ervan overtuigd dat je bij het corps een geweldige tijd kan hebben, maar over het algmeen sta ik dus niet achter het corps. En zowieso vind ik de meeste studentenverenigingen top, dus ik lever echt geen commentaar op ALLE studentenverenigingen
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 08:54
Jones
Citaat:
Snees schreef op 14-12-2006 @ 00:18 :
Wat klopte er dan niet aan mijn post? Enschede en Tilburg zijn gewoon geen studentensteden.
Tering.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 10:57
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Snees schreef op 14-12-2006 @ 00:18 :
Wat klopte er dan niet aan mijn post? Enschede en Tilburg zijn gewoon geen studentensteden.
En Maastricht?
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 11:16
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
el commandante schreef op 13-12-2006 @ 16:08 :
Je hebt in Leiden 5 grote studenteverenigingen: Minerva, Augustinus, SSR-Leiden, Catena en Quintus.

Minerva en Quintus zijn de corporale verenigingen, Minerva in meerdere mate dan Quintus. Veel weet ik hier niet van moet ik eerlijk toegeven.


quintus is niet corporaal
serieus je kunt kiezen uit disputen en uiteraard heb je een paar met jasje dasje tussen zitten, maar dit geld niet voor gehele vereniging
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Jones schreef op 14-12-2006 @ 09:54 :
Tering.
We zijn weer lekker op dreef hè Bertus...
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 15:55
el commandante
el commandante is offline
Citaat:
pyres schreef op 14-12-2006 @ 12:16 :
quintus is niet corporaal
serieus je kunt kiezen uit disputen en uiteraard heb je een paar met jasje dasje tussen zitten, maar dit geld niet voor gehele vereniging
Misschien, daar heb ik zelf geen goed inzicht in. Jullie zijn toch wel corporaler dan Stinus, als je het zo zou kunnen indelen?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 10:50
Verwijderd
Kijk gewoon rond waar je je prettig voelt, het Corps is inderdaad supermooi, maar als je goed doet kan je jezelf enorm ontwikkelen.

Een 'kennismakingstijd/ontgroening' is ook iets wat je doorkomt, ja het is geen pretje maar je kan aftellen.

Succes iig, en kijk maar rond,, als je maar íets doet!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 11:48
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
el commandante schreef op 15-12-2006 @ 16:55 :
Misschien, daar heb ik zelf geen goed inzicht in. Jullie zijn toch wel corporaler dan Stinus, als je het zo zou kunnen indelen?
nee niet waar

quintus heeft disputen en elk dispuut doet z'n eigen ding
tuurlijk zitten daar een paar bij van het corporale maar over het algemeen valt het best mee... vind ik persoonlijk

ik sta zelf op een donderdagborrel met mijn dispuut en de donderdagdisputen zijn over het algemeen wel wat corporaler dan die disputen die op maandag borrelen
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 12:58
el commandante
el commandante is offline
Citaat:
pyres schreef op 18-12-2006 @ 12:48 :
nee niet waar

quintus heeft disputen en elk dispuut doet z'n eigen ding
tuurlijk zitten daar een paar bij van het corporale maar over het algemeen valt het best mee... vind ik persoonlijk

ik sta zelf op een donderdagborrel met mijn dispuut en de donderdagdisputen zijn over het algemeen wel wat corporaler dan die disputen die op maandag borrelen
Als jij het zegt zel het wel zo zijn. Ik heb nooit echt goed hoogte gekregen van het preciese systeem van Quintus...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 14:33
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
el commandante schreef op 18-12-2006 @ 13:58 :
Als jij het zegt zel het wel zo zijn. Ik heb nooit echt goed hoogte gekregen van het preciese systeem van Quintus...
wat snap je niet dan
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 15:34
el commandante
el commandante is offline
Citaat:
pyres schreef op 18-12-2006 @ 15:33 :
wat snap je niet dan
Ik vind het vaak een beetje tegenstrijdig klinken. Aan de ene kant hoor je dat het niet verplicht is om bij een dispuut te gaan en is er geen ontgroening, maar aan de andere kant hoor ik dat wanneer je iets wil bereiken binnen quintus, dat je dan wel bij een dispuut moet zitten. Met andere woorden, zonder dispuut stel je niks voor (dit is niet mijn stelling, dit is wat ik gehoord heb).
Ook zie ik regelmatig in oktober/november mensen over straat lopen die duidelijk bezig zijn met hun dispuutsontgroening, dus in zekere zin is er dan wel nog ontgroening. Of zie ik dat dan verkeerd?

En dat borrelen op maandag dan wel donderdag, is dat verplicht als dispuut of als dispuutslid?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 16:12
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
el commandante schreef op 18-12-2006 @ 16:34 :
Ik vind het vaak een beetje tegenstrijdig klinken. Aan de ene kant hoor je dat het niet verplicht is om bij een dispuut te gaan en is er geen ontgroening, maar aan de andere kant hoor ik dat wanneer je iets wil bereiken binnen quintus, dat je dan wel bij een dispuut moet zitten. Met andere woorden, zonder dispuut stel je niks voor (dit is niet mijn stelling, dit is wat ik gehoord heb).
Ook zie ik regelmatig in oktober/november mensen over straat lopen die duidelijk bezig zijn met hun dispuutsontgroening, dus in zekere zin is er dan wel nog ontgroening. Of zie ik dat dan verkeerd?

En dat borrelen op maandag dan wel donderdag, is dat verplicht als dispuut of als dispuutslid?
nou ik weet niet van wie je die verhalen hoort ....

ja bij quintus behoor je wel bij een dispuut te komen, daarom is die Vrije Activiteiten Periode van 8 weken ook ingesteld om zeker ervan te zijn dat iedereen zo snel mogelijk een dispuut vind. soms komt het voor dat mensen geen dispuut vinden, door ziekte in de vap-periode ofzo. ookal vind je geen dispuut je kunt wel gewoon borrelen en natuurlijk mag je komen.....

en elk dispuut heeft een ontgroening, alleen de een is wat minder erg dan de ander. het dispuut kiest mensen waarvan ze weten dat de ontgroening wel bij hun zal passen en dat ze ook wel weten dat ze het aankunnen.

edit: en over dat borrelen.... we hebben zoveel disputen bij quintus dat de disputen nooit tegelijk kunnen borrelen. daarom is de ene helft van de disputen ingedeeld op maandag en de andere helft op donderdag. en natuurlijk is het wel zo leuk als je zo vaak mogelijk probeert te komen. soms gebeuren er ook wel leuke dingen; zoals ludieke acties van mensen die een dispuutstrui zijn kwijtgeraakt
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 10:44
el commandante
el commandante is offline
Citaat:
pyres schreef op 18-12-2006 @ 17:12 :
nou ik weet niet van wie je die verhalen hoort ....

ja bij quintus behoor je wel bij een dispuut te komen, daarom is die Vrije Activiteiten Periode van 8 weken ook ingesteld om zeker ervan te zijn dat iedereen zo snel mogelijk een dispuut vind. soms komt het voor dat mensen geen dispuut vinden, door ziekte in de vap-periode ofzo. ookal vind je geen dispuut je kunt wel gewoon borrelen en natuurlijk mag je komen.....

en elk dispuut heeft een ontgroening, alleen de een is wat minder erg dan de ander. het dispuut kiest mensen waarvan ze weten dat de ontgroening wel bij hun zal passen en dat ze ook wel weten dat ze het aankunnen.

edit: en over dat borrelen.... we hebben zoveel disputen bij quintus dat de disputen nooit tegelijk kunnen borrelen. daarom is de ene helft van de disputen ingedeeld op maandag en de andere helft op donderdag. en natuurlijk is het wel zo leuk als je zo vaak mogelijk probeert te komen. soms gebeuren er ook wel leuke dingen; zoals ludieke acties van mensen die een dispuutstrui zijn kwijtgeraakt
Ach je vangt wel eens wat op hier en daar

Bij ons heb je ook van die weken, 4 in totaal, waarin er een commissie is die de eerstejaars stimuleert naar SSR te komen. Ze leren de disputen kennen en ook de verschillende commissies. Na die weken (NC-Uit) organiseren disputen naar eigen inzicht open activiteiten, waar eerstejaars naar meekunnen. Als ze het dispuut leuk vinden en de mensen leuk vinden kunnen ze zich aanmelden. De meeste disputen hebben dan nog een stemming, maar niet allemaal. Bij veel disputen stelt dat ook niet zoveel voor.

Daarnaast hebben de disputen geen ontgroening, maar de meeste wel een inauguratie. Wat daar allemaal gebeurt weet ik niet, omdat dat geheim is.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 13:47
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-12-2006 @ 15:40 :
Rotterdam is geen studentenstad, heeft geen gezellig centrum, erg weinig kroegen die erg ver uit mekaar liggen, en er lopen te veel aso's rond.
Hoorde juist dat dit wel meeviel?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 18:46
Li
Avatar van Li
Li is offline
Ik vind juist dat je veel leuke (studenten)tenten hebt in Rotterdam: de stoep, hoekzicht, bijna heel kralingen is student. In al die kroegjes daar vind je genoeg studenten hoor. Je moet in grote steden de studenten niet in de stad zoeken (Rotterdam en Amsterdam), maar als je op de juiste plekken komt vind je er echt veel studenten. En Rotterdam heeft natuurlijk de bikini

edit: beetje onsamenhangende tekst over studenten
Met citaat reageren
Oud 19-12-2006, 21:19
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Magican schreef op 19-12-2006 @ 14:47 :
Hoorde juist dat dit wel meeviel?
sorry maar ik vind r'dam ook totaal niet gezellig overkomen
die koopgoot alleen al ;x
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 09:19
Li
Avatar van Li
Li is offline
Citaat:
pyres schreef op 19-12-2006 @ 22:19 :
sorry maar ik vind r'dam ook totaal niet gezellig overkomen
die koopgoot alleen al ;x
Alsof je voor de studentenplekken in de koopgoot moet kijken... Dat is net zoals studenten zoeken op het damrak
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 09:23
Jones
Studenten vind je inderdaad op beide plekken niet maar dan blijft het damrak wel een stuk gezelliger dan de koopgoot. Er zitten vast wel studenten in Rotterdam maar daar krijgt het centrum niet ineens een gezelligere uitstraling door.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 09:44
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Jones schreef op 20-12-2006 @ 10:23 :
Studenten vind je inderdaad op beide plekken niet maar dan blijft het damrak wel een stuk gezelliger dan de koopgoot. Er zitten vast wel studenten in Rotterdam maar daar krijgt het centrum niet ineens een gezelligere uitstraling door.
Het centrum van Rotterdam haalt het niet bij Amsterdam, dat lijkt me duidelijk. Maar toch heeft het op bepaalde plekken wel sfeer. Bijvoorbeeld oude haven/haringvliet, zeker als je er in de zomer op de terassen kan zitten. Ook als ik vanaf Woudenstein over de maasboulevard naar het centrum fiets en het uitzicht over de bruggen heb kan ik Rotterdam echt wel waarderen.
Zitten op het balkon van mijn studentenvereniging (aan haringvliet, monumentaal pand) kan ik ook erg waarderen. Het balkon zit aan de kant van de maasboulevard en je hebt uitzicht op de 3 bruggen (Brienenoort, Willemsbrug en Erasmusbrug) Daar in de buurt heb je ook studentenflats (best hoog) met ook een superuitzicht.
Het centrum zelf (Lijnbaan koopgoot etc) heeft geen uitstraling en is imo ook gewoon lelijk. Maar Rotterdam kan best wel sfeer hebben, het is alleen beter zoeken dan in A'dam.
Ook het studentenleven is best aanwezig, als je zelf student bent zit je er midden in, maar zoals gezegd dat moet je dus niet in de koopgoot zoeken.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 13:51
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Li schreef op 20-12-2006 @ 10:19 :
Alsof je voor de studentenplekken in de koopgoot moet kijken... Dat is net zoals studenten zoeken op het damrak
die zul je daar ook hebben

maar ff zonder dolle
ik vind rotterdam gewoon geen studentenstad
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 23:13
Verwijderd
ik vind studentenverenigingen gewoon "vrienden" kopen, ik heb liever echte vrienden, die me leuk vinden om wie ik ben en niet omdat ik dronken gevoerd ben, me een week niet mag wassen en dan in een luier door de stad moet fietsen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 23:58
Verwijderd
Right, en dat geldt voor alle studentenverenigingen. Je vindt jezelf ongetwijfeld heel ruimdenkend en origineel, maar raad eens zus, dat ben je totaal niet.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 00:04
Verwijderd
wat ben je toch een schatje... je weet toch dat iedereen net zo generaliseert als jij?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studentenvereniging kiezen?
ah1508
1 20-05-2014 07:22
Studeren Spijt van aanmelding studentenvereniging
tenEleven
8 29-08-2011 16:42
De Kantine Studentenvereniging
Mr.Mark
37 25-04-2011 20:58
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Ozzy A
157 22-06-2006 03:00
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
DP17
335 17-10-2005 11:21
Lifestyle studentenverenigingen: levensstijl?
Optima
49 10-06-2003 10:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.