Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2003, 21:40
belgo
Avatar van belgo
belgo is offline
Je moet met speciale pas betalen (uiteraard niet compatibel met WELK ander systeem dan ook), onder het motto dat er dan geen contant geld meer op school is, dus dan zal er minder gestolen worden. Ook zou het de school veel rompslomp besparen.

Ondertussen kosten de apparaten een fortuin, is er maar 1 oplaadautomaat (dus LANGE rijen, en je moet nog steeds kleingeld meenemen) en bij veel dingen moet je alsnog contant betalen (dus je hebt pas EN kleingeld nodig om school te overleven).

Verder mag je geen discman/mp3 speler gebruiken in de les, terwijl 80% van de lessen draaien om zelfstandig werken (dus geen contact met docent, onrustige klas, veel geklets )
__________________
so young but so cold
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2003, 21:52
Nebula
Nebula is offline
Wij hebben verspreid door onze school briefjes hangen met regels erop. Eén van die regels is dat je je eigen troep moet opruimen, maar ook de troep van anderen. Het tweede gedeelte van die regel houdt dus in dat de concièrges weten dat mensen zich niet aan het eerste gedeelte zullen houden.
Ik moest een keer van zo'n eikelige concièrge andermans kauwgom van een tafeltje afschrapen en een klef boterhamzakje weggooien
Waar heb je dan nog concièrges voor....
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 22:17
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Bij ons is het niet echt alleen de regel, maar de situatie:
De regel is dat mobieltjes verboden zijn. Nou hadden wij dus op school zo'n kwartjestelefoon als je wilde bellen. Maar die telefoon is niet meer aangepast naar euro's, want 'iedere leerling heeft tegenwoordig toch een mobieltje'
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 12:15
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Qamra schreef op 28-07-2003 @ 08:46:
Dat hadden wij ook hoor.. De concierges hebben genoeg te doen..
Ik vind het niet erg, onze 'aula beurt' valt onder les tijd

Jullie hebben echt zulke vage regels

Bij ons gaat de mediatheek ook om 15.00 dicht. Beetje vervelend als je nog wat voor school wilt doen en de hele dag les hebt.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 13:15
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
als je 2 x te laat bent geweest moet je om half 8 al op school zijn. op een normale school is dat 8 uur ofzo...moet ik om 6 uur opstaan . en ik woon 5 min. van mn school
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 13:25
Verwijderd
Citaat:
hppa schreef op 09-08-2003 @ 21:10:
Wat is het Daltonuur?
*kopieert van haar schoolwebsite*

Citaat:
In het dagelijkse Daltonuur(d-uur) bepalen leerlingen zelf aan welk vak ze werken. Leerlingen kunnen in het Daltonuur extra uitleg vragen, een toets inhalen, een gemaakte toets bespreken of aan een groepsopdracht werken. Leerlingen kunnen er ook voor kiezen in stilte zelfstandig te studeren (Dalton-Stil).
Vanzelfsprekend moeten leerlingen leren met deze vrijheid om te gaan. Mentoren hebben daarom een belangrijke rol bij de invulling van de Daltonuren. Zo zien zij hoe leerlingen met hun vrijheid omgaan en kunnen ze hen waar nodig rechtstreeks op hun gedrag aanspreken.


maarjah dat is mijn school
en dus niet het Stedelijk dalton lyceum (maar 't helenparkhurst)
maar toch

Nog een absurde regel bij ons op school:
- Je moet als je naar de mediatheek wil in d-uur of tijdens les een briefje mee van de docent waarvan je les hebt met specifiek erop wat je gaat doen..(wel samenwerken/niet samenwerken/wel pc/ geen pc etc..) en meestal zijn die briefjes op!

- Onder de les niet naar het toilet
- Geen mobieltjes anders ben je hem een week of 2 kwijt
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 17:02
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Je mag geen werkstukken/verslagen rotzooi meer inleveren in een postvakje van een leraar maar je moet het hem/haar persoonlijk geven of een andere plek afspreken.

Belachelijke regel, zelfs de leraren vinden het onhandig en zeggen dat het gewoon in het postvakje mag/moet.
__________________
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 18:12
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 10-08-2003 @ 18:02:
Je mag geen werkstukken/verslagen rotzooi meer inleveren in een postvakje van een leraar maar je moet het hem/haar persoonlijk geven of een andere plek afspreken.

Belachelijke regel, zelfs de leraren vinden het onhandig en zeggen dat het gewoon in het postvakje mag/moet.
wij kunnen niet eens dingen afleveren in de postvakjes van leraren... we moeten dan eerst bij de receptie vragen of ze het in het postvakje willen doen en dat weigeren ze altijd
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 15:47
darthraver
darthraver is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 10-08-2003 @ 14:15:
als je 2 x te laat bent geweest moet je om half 8 al op school zijn. op een normale school is dat 8 uur ofzo...moet ik om 6 uur opstaan . en ik woon 5 min. van mn school
hm :/ Als ik 1 keer te laat ben het eerste uur kan ik de volgende dag om half 8 op school staan
Als je een ander uur dan het eerste uur te laat bent moet je een uur corveeën...
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 16:17
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 10-08-2003 @ 14:15:
als je 2 x te laat bent geweest moet je om half 8 al op school zijn. op een normale school is dat 8 uur ofzo...moet ik om 6 uur opstaan . en ik woon 5 min. van mn school
Bij ons is dat de 4e keer pas! Dan moet je een hele week om 7.45 uur op school komen, en de school begint om 8.15.

Een historische gebeurtenis van mijn zus (van meer dan 5 jaar geleden): Mijn zus wordt uit de les gestuurd, moet zich melden. Krijgt te horen dat ze maar naar de congierge moet gaan om spullen te halen om te prikken (schoolplein ruimen). Zij komt daar, zegt die congierge ach, ga maar zitten ik heb nog chips en gevulde koeken. Hebben ze daar zitten chips eten.
Nou, wat een straf! Maar wel grappig. Gebeurt alleen nu niet meer.. andere congierge.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 10-08-2003 @ 14:25:
In het dagelijkse Daltonuur(d-uur) bepalen leerlingen zelf aan welk vak ze werken. Leerlingen kunnen in het Daltonuur extra uitleg vragen, een toets inhalen, een gemaakte toets bespreken of aan een groepsopdracht werken. Leerlingen kunnen er ook voor kiezen in stilte zelfstandig te studeren (Dalton-Stil).
Vanzelfsprekend moeten leerlingen leren met deze vrijheid om te gaan. Mentoren hebben daarom een belangrijke rol bij de invulling van de Daltonuren. Zo zien zij hoe leerlingen met hun vrijheid omgaan en kunnen ze hen waar nodig rechtstreeks op hun gedrag aanspreken.
dat noemen ze bij ons dan weer een Z-uur (zelfstandig werk uur)

En er bestaan geen tussenuren (als je een gatenkaasrooster hebt ook niet ) dat moet je zien als werkuren met vrije besteding. Even naar de supermarkt is dan dus echt overboooooodig.... (Schijnt)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 11:20
Verwijderd
oude school:
-geen kettingen aan je broek omdat een brug een andere brug ermee had gemept (vervolgens vliegen de schooltassen door de aula )

- en je mag dus ook niet zoenen op die school, tenminste, niet teveel, krijg je een zoenverbod van de conrector
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 12:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
dreen schreef op 10-08-2003 @ 18:02:
Je mag geen werkstukken/verslagen rotzooi meer inleveren in een postvakje van een leraar maar je moet het hem/haar persoonlijk geven of een andere plek afspreken.

Belachelijke regel, zelfs de leraren vinden het onhandig en zeggen dat het gewoon in het postvakje mag/moet.
die regel hebben wij ook sinds vorig jaar. komt omdat d'r een leerling is geweest die beweerde een belangrijk werkstuk in het postvakje te hebben gedaan van een docent. Docent had niks ontvangen en dus een hoop heibel. Uiteindelijk is die leerling naar één of andere raad gestapt en d'r is echt een heel gedoe om geweest. Daarom moeten we nou, als we iets in willen leveren maar de leraar is er niet, naar de locatieleider gaan. Je levert je zooi in, hij schrijft een briefje dat je het hebt ingeleverd en een kopie daarvan krijg je mee naar huis. Beide kanten hebben dus bewijs van inlevering.
Op zich wel goed, als het ook goed werkte... Vorig jaar ging ik een keer wat inleveren bij de locatieleider omdat ik mevrouw CKV niet kon vinden. Zegt ie 'nou, moet je maar wat beter zoeken. Ze loopt vast op de andere locatie rond en ik ga d'r echt niet voor je opzoeken vanwege één verslag. Daar ga je zelf maar heen'

En daar kon ik het dus mee doen...
(verslag uiteindelijk niet kunnen inleveren, maar ze begreep dat het niet mijn schuld was en ik mocht het dus alsnog een dag later inleveren)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 22:05
fib
Avatar van fib
fib is offline
slechts 1 persoon achter de computer (gaat moeilijk als je een opdracht in tweetallen moet maken)
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 15-08-2003, 23:15
Nessa
Avatar van Nessa
Nessa is offline
Wij mogen niet in de aula eten. We mogen er nie eens komen, alleen met voorstellingen en dat soort shit.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 10:44
Liessie
Avatar van Liessie
Liessie is offline
stomste regel: niet in de garderobe eten en drinken.
tjah... wat moet je anders als er geen 1 stoel meer over is in de aula..
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 09:16
Angel Of Faith
Avatar van Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Citaat:
omaltievo schreef op 14-07-2003 @ 15:55:
Jij woont vast in België.
Jeps idd ik heb zo het gevoel dat ons landje één van de meest strengste scholen van Europa heeft , we moeten idd in een rij staan er moet gezwegen worden. Dekkleedjes leg je op je bank (van die donkerblauwe dingen) zodat je bank niet besmeurd wordt. En een uniform trek je aan maar gelukkig moesten wij die alleen maar aan als we een schooluitstap deden en ohja we moesten em ook aan als we naar de kerk gingen, idd terwijl die kerk vlak voor onze school plaats vindt . En kweet nog een dom regeltje tot twee jaar geleden mochten we op de speelplaats niet eens eten, nopes we moesten naar een zaaltje van mss 4 vierkante meter alles gaan opeten, zodat de speelplaats niet vol ligt met alle soorten papiertjes... Ochja het schoolsysteem hier in België is niet zo moeilijk om uit te leggen. Wij mogen onze vakken niet kiezen, beginnen iedere dag hetzelfde uur: 8u20 en eindigen op dinsdag en donderdag om 17 uur, op maandag en vrijdag om 16 uur en op woensdag om 12 uur, iedere week dezelfde vakken en dit van begin september tot eind juni, 6 jaar aan een stuk... Ben ik effe blij dat ik van het middelbaar af ben zeg !
__________________
<~ Ik ben van niemand, alleen van mezelf!~>; no hope, no love, no glory... no happy ending; I should have kicked your ass instead!

Laatst gewijzigd op 19-08-2003 om 09:20.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2003, 16:55
mleen
Avatar van mleen
mleen is offline
stomme regel:

-voor lowlands mag je niet de hele vrijdag vrij maar pas vanaf 12 uur
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 14:45
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
als je je moet melden bij ons (en dat is al heel gauw) moet je dr om half acht zijn! en aangezien ik ongeveer 30 km van mijn school af woon, moet ik dan eerst 25 km firetsen ( dus om 5.00 gaan fietsen) en dan nog eens 10 min. met de bus...

maar de afdelingslater was zo vrien delijk de regel voor mij aan te passen...
nu zou ik mij nog maar om 7.45 moeten melden (en hoef ik dus pas om 5.30 weg te rijden)
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 20:11
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 19-06-2003 @ 23:15:
1e en 2e klassers mogen het schoolplein tijdensd de pauzes niet verlaten (alsof dat gecontroleerd word)

euhhhh

in de onderbouw krijg je geen tussenuren maar een invaller
ja inderdaad

en wat dat laatste punt betreft: daar ben ik nu dus vanaf
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 20:12
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Angel Of Faith schreef op 19-08-2003 @ 10:16:
Jeps idd ik heb zo het gevoel dat ons landje één van de meest strengste scholen van Europa heeft , we moeten idd in een rij staan er moet gezwegen worden. Dekkleedjes leg je op je bank (van die donkerblauwe dingen) zodat je bank niet besmeurd wordt. En een uniform trek je aan maar gelukkig moesten wij die alleen maar aan als we een schooluitstap deden en ohja we moesten em ook aan als we naar de kerk gingen, idd terwijl die kerk vlak voor onze school plaats vindt . En kweet nog een dom regeltje tot twee jaar geleden mochten we op de speelplaats niet eens eten, nopes we moesten naar een zaaltje van mss 4 vierkante meter alles gaan opeten, zodat de speelplaats niet vol ligt met alle soorten papiertjes... Ochja het schoolsysteem hier in België is niet zo moeilijk om uit te leggen. Wij mogen onze vakken niet kiezen, beginnen iedere dag hetzelfde uur: 8u20 en eindigen op dinsdag en donderdag om 17 uur, op maandag en vrijdag om 16 uur en op woensdag om 12 uur, iedere week dezelfde vakken en dit van begin september tot eind juni, 6 jaar aan een stuk... Ben ik effe blij dat ik van het middelbaar af ben zeg !
En alle middelbare scholen heten er Auschwitz?
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 22:30
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
je mag geen jassen in de klas. ok, daar kan ik nog mee leven, maar nu hadden ze begin vorig jaar ineens de kapstokken verwijderd uit de gang en die zijn nooit teruggezet.
en de leraren maar zeiken dat je hem dan maar in je tas moest doen waar ie niet inpast
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 00:15
zozze
Avatar van zozze
zozze is offline
Citaat:
Angel Of Faith schreef op 19-08-2003 @ 10:16:
Jeps idd ik heb zo het gevoel dat ons landje één van de meest strengste scholen van Europa heeft , we moeten idd in een rij staan er moet gezwegen worden. Dekkleedjes leg je op je bank (van die donkerblauwe dingen) zodat je bank niet besmeurd wordt. En een uniform trek je aan maar gelukkig moesten wij die alleen maar aan als we een schooluitstap deden en ohja we moesten em ook aan als we naar de kerk gingen, idd terwijl die kerk vlak voor onze school plaats vindt . En kweet nog een dom regeltje tot twee jaar geleden mochten we op de speelplaats niet eens eten, nopes we moesten naar een zaaltje van mss 4 vierkante meter alles gaan opeten, zodat de speelplaats niet vol ligt met alle soorten papiertjes... Ochja het schoolsysteem hier in België is niet zo moeilijk om uit te leggen. Wij mogen onze vakken niet kiezen, beginnen iedere dag hetzelfde uur: 8u20 en eindigen op dinsdag en donderdag om 17 uur, op maandag en vrijdag om 16 uur en op woensdag om 12 uur, iedere week dezelfde vakken en dit van begin september tot eind juni, 6 jaar aan een stuk... Ben ik effe blij dat ik van het middelbaar af ben zeg !
bij ons is het een beetje anders (ook in belgie)

school begint om 8u25, als je drie keer te laat bent moet je nablijven, en een maand lang om 7u30 op school zijn, tenzij je een controleerbare reden hebt. Als de bel gaat moet je in de rij gaan staan (je hebt een vaste plaats), en als de bel voor de tweede keer gaat moet je stil zijn. Dan komt de leraar en neemt hij de klas mee binnen. We hebben geen uniform, alleen mag je geen opvallende kledij dragen, geen blote buik, geen korte rokjes, geen sportkledij, geen oorringen voor jongens, geen opzichtige make-up, geen andere haarkleur dan de natuurlijke. Veel gezever dus Ehm... De indeling van de vakken is hetzelfde, je mag ze niet zelf kiezen, je krijgt een lessenrooster voor de hele week en dat blijft heel het jaar zo. Er zijn zeven lesuren in een dag, elk lesuur duurt 50 minuten. Tijdens de leswisseling moet je op je plaats blijven, tenzij je naar een ander lokaal moet. Tijdens de les is er geen sprake van discmans of eten Je volgt aandachtig mee met de les. Je mag alleen maar buiten in de pauzes, dwz van tien uur tot kwart na tien en van twaalf uur tot tien na één. Tijdens de middag worden er géén boterhammen in de gang gegeten, dat mag enkel in de eetzaal. De school mag ook niet verlaten worden door gelijk wie, tenzij je in de stad zelf een familielid wonen hebt (ze veronderstellen dus dat je daar dan gaat eten). Als er een les uitvalt wegens een leerkracht die afwezig is oid, komt er een leerkracht toezicht houden en moet je je bezighouden in stilte.
De school is uit om tien voor vier, je mag niet fietsen op de speelplaats, om half vijf moet iedereen weg zijn, niet rondhangen.

Ow en er mogen geen blikjes gedronken worden op de speelplaats, er mag niet gerookt worden, en ZEKER GEEN GSM!

Mijn school is gewoon één grote stomme regel

en dan is ze nog niet de strengste...
__________________
Massive
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 15:18
Aesar
Aesar is offline
Niet lopen in groepjes groter dan 4 man (tegen eventuele revoluties) Buigen voor de leraar, in de pauze meisjes op de eerste verdieping en jongens op de tweede. Dat zijn we de domste. Als je een a-regel overtreedt (dat zijn de strengste) dan komen er twee leraren met gumni knuppels op je af rennen
__________________
Naar de overwinning, altijd!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 15:19
Aesar
Aesar is offline
owja, je mag alleen tegen de leraar praten als die iets aan je vraagt, geen initiatief nemen. en in de pauzes alleen fluisteren
__________________
Naar de overwinning, altijd!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 15:21
Aesar
Aesar is offline
en gsm's kunnen niet, er staat op het dalk ook een stoorzender; je kan ze niet eens gebruiken
__________________
Naar de overwinning, altijd!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 15:29
Aesar
Aesar is offline
Ook wordt de schoolkrant gecensureerd

btw. het is wel een kost school, ook op zaterdag les.


Gelukkig gaat er verandering in komen. We hebben van die computertjes van de school, met een antennetje, zodat leraren informatie kan versturen. eigenlijk kan je alleen maar ontvangen, mnaar met 2 anderen heb ik hem omgebouwd; we kunnen nu ook versturen, en boven dien gebruik maken van inet door de wan die er is voor leraren. Het is ons gelukt een apperaatje achterover te drukken, die nu 24/7 alle mogelijke frequenties afgaat met een bericht. en laatst is het gelukt om uit te zenden naar een computer van een ander groepje, waarmee we nu kunnen communiceren. we proberen nu in te breken op het wan systeem, om ieder het bericht te sturen dat we iets gaan ondernemen, viva la revoluçion!
__________________
Naar de overwinning, altijd!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 15:32
Farfalla
Farfalla is offline
Het eerste wat me te binnen schiet is dat fietsen die buiten het rek worden gestald, weggesleept worden.
En als je zoveel keer te laat bent gekomen, moet je na de pauze de kantine schoon vegen. Allemaal prachtig, maar er wordt nauwelijks gecontroleerd bij deze telaatskomers en dus wordt er ook misbruik van gemaakt. Ze kunnen zo gerust een half uur later de les binnen komen (met een gratis flesje drinken!) zonder dat ze ook maar echt iets hebben uit gevoerd.
__________________
Doe maar gek, dan doe je al gewoon genoeg
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 13:47
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 19-06-2003 @ 23:15:
1e en 2e klassers mogen het schoolplein tijdensd de pauzes niet verlaten (alsof dat gecontroleerd word)

euhhhh

in de onderbouw krijg je geen tussenuren maar een invaller
dat is bij ons ook! echt dom, maja!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 13:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
oh ja, wij hebben trouwen een groot hek om het schoolplein staan. tijdens het eerste en tweede uur staat dit hek open, maar daarna gaat ie dicht. om naar de bovenbouwlocatie te gaan moet je dan omlopen via de onderbouwlocatie. dit zou uit voorzorg zijn dat niemand tijdens de pauzes het schoolplein kan verlaten en dat men niet eerder weggaat dan je rooster toelaat. bij de onderbouwlocatie zit namelijk een groot conciergehok. gelukkig weet geen een van die concierges hoe laat je uit bent en dus kan je alsnog langs ze lopen, waardoor het hek helemáál geen nut meer heeft. het enige wat ze bereiken is dat wij een stuk moeten omlopen.
bovendien zijn ze vaak te lui om het hek na het 6e weer te openen voor mensen die dan uit zijn, waardoor we die onderbouwlocatie wel erg vaak zien... :/
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 14:00
maysa
maysa is offline
in een school in de buurt heb je de één-tegel-regel
dat wil zeggen dat er dus tussen jongens en meisjes in tegel afstand moest zijn. Het zijn best nog grote tegels dus erg onhandig als je met een paar mensen tegelijkertijd wil praten...
__________________
eenzame zwerver aanhanger van mijn eigen denken en doen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 15:02
Orpa
Orpa is offline
Die Belgische scholen lijken me erger dan hier.

Hmm, domme regels:
De ene regel zegt de leerling heeft vrijheid om eruit te zien zoals hij zij zelf graag wilt De andere regel verbied petten en de volgende verbied kleding waar iemand aanstoot aan kan nemen.
Dus regel 1 klopt al niet meer. Regel 3 vind ik onzin, ik kan best aanstoot nemen aan de lange spijkerbroek en koltrui van mijn buurvrouw... Stel sukkels.

- Een docent heeft altijd voorrang (bij de klapdeuren aan het eind van een gang, bij de trap, bij de lokaal deuren)

- Een leerling dient de klapdeuren open te houden voor een docent, mits de docent volle handen heeft.

- Niet op de tafels in de gangen zitten (zouden ze niet tegen kunnen. Nou die dingen staan er al jaren en iedereen zit erop (veel te weinig stoelen) en ze kunnen het best hebben)

- Alleen een pc in het media bij het inleveren van je schoolpas. Dan krijg je een ander pasje met een pc nummer erop. En als je dan klaar bent moet je weet terug gaan ruilen.

- OZL (Openbaar Zeister Lyceum) leerlingen mogen niet in de vleugel komen van het OVZ (Openbaar VMBO/MAVO Zeist)

- Eten alleen in de kantine, buiten of op de apenrots (een stuk geel plastik in de vorm van een neptrap. Staat in de hal op de 2de verdieping)

- Niet eten op de 3de verdieping (iedereen doet het, niemand zegt er iets van)

- Tijdens de lessen mag je niet voor een lokaal gaan zitten als je een tussenuur heb. De tafels in de gang zijn ervoor dat leraren leeringen op de gang kunnen laten werken.

- Niet op de stoelen voor de kamers van de coördinator en de conrector zitten, tenzij je iets wilt vragen. Voor de rest zijn ze voor bezoek.

- Geen magic spelen op de 3de verdieping tijdens de lessen. (magic is een soort kaartspel)

- Ook al zijn je lessen om 2 uur voorbij en heb je niets gedaan, een leraar kan je altijd laten blijven na school tot kwart over 4.

- Niet hangen bij het boekenfonds

- Niet hangen bij de kluisjes

Ik denk dat dat het wel zo ongeveer was. Ik kan niet alle regels afkraken, ik zit in de commissie die ze goed moet keuren.
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 20:53
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
We hebben aanwezigheidsplicht.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 15:00
Sjoukie
Sjoukie is offline
ze hebben bij ons een nieuwe herkansingsregeling die echt te belachelijk is voor woorden

ten eerste je mag alleen ehrkansen met een 5,5 of lager (oke, is redelijk)

maarrr omdat er blijkbaar veel ll gewoon een toets niet leren en t maar op de herkansing aan laten komen elt nu het eerste cijfer, dus oook mee..

BELACHELIJKE EN VRESELIJKE REGEL!!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 10:53
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Als je bepaalde handelingsdelen voor Grieks en Latijn nie afhebt.. kan je het in de vakantie gaan maken.. errug vaag!!!
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:06
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Laura1988 schreef op 27-08-2003 @ 11:53:
Als je bepaalde handelingsdelen voor Grieks en Latijn nie afhebt.. kan je het in de vakantie gaan maken.. errug vaag!!!
O, dat valt wel mee. Wij bleven dan gewoon zitten. (maar omdat bijna de hele klas toen bleef zitten, hebben ze die regel weer veranderd. )
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 23:55
Harrie
Avatar van Harrie
Harrie is offline
Citaat:
Tourniquet- schreef op 22-06-2003 @ 10:11:
-
- je moet voldoendes staan voor de vakken die je tog nooit meer hebt.
ow dit vind ik een strakke
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 09:53
xxxJolientjexxx
xxxJolientjexxx is offline
Wij mogen op school geen NAALDHAKKEN dragen want dat beschadigt de vloer Nou draag ik ze niet maasr het is toch een belachelijke regel.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 10:56
Megadeth
Avatar van Megadeth
Megadeth is offline
Citaat:
xxxJolientjexxx schreef op 28-08-2003 @ 10:53:
Wij mogen op school geen NAALDHAKKEN dragen want dat beschadigt de vloer Nou draag ik ze niet maasr het is toch een belachelijke regel.
Ja idd.. cheapass vloer als zoeits het beschadigd

Btw, nog een domme regel vind ik : niet bellen tijdens de les.. als ik gebelt wordt is het meestal niet voor niks.. niet ouwehoeren ofzo maar gewoon serieus iets bespreken ofzo.. ik neem dan ook gewoon op en ga op de gang bellen.
__________________
What you put me through, fucking wooptiedoo.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 11:39
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-06-2003 @ 16:27:
We mogen (althans, mochten) niet door de hoofdingang naar binnen...
T mag nog steeds nie!! En al die leraren maar lekker door de hoofdingang.. grrrrrrrrrr..
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 13:18
Bellenblaas
Avatar van Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Als je bij gym geblesseerd bent en 2 lessen achter elkaar niet mee kan doen, moet je een zeer uitgebreide vervangende opdracht maken, anders wordt je uitgesloten van deelname aan het eindexamen
Volgens mij is dit een landelijke regel, maar hij blijft belachelijk
__________________
Home is where the heart is...
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 14:54
wissie
wissie is offline
Er zijn zo veel belachelijke regels bij ons op school.

Je mag bijvoorbeeld tijdens tussenuren het schoolterrein niet verlaten. Het wordt niet gecontroleerd en natuurlijk gaat iedereen gewoon weg. Maar welke gek heeft dat bedacht?

Verder zijn er aparte computers voor vmbo en havo/vwo en er zijn er veel te weinig voor het vmbo, dus die komen naar 'onze' computers en dat mag niet. Ik vind dat een nutteloze regel. Want soms is het bij de havo/vwo computers vol, en dan mag ik niet gaan internetten op een vmbo-computer. Ik vraag me ook af wat het verschil is tussen die computers.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 15:15
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ze gaan de hele school rookvrij maken en als je wel op het schoolplein rookt, word je er dan afgekickt

Maar dat duurt nog minstens 3 jaar voor het helemaal rookvrij is
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 15:17
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 28-08-2003 @ 14:18:
landelijke regel, maar hij blijft belachelijk
weet wel ongeveer zeker dat het geen landelijke regel is

ik ga al een half jaar neit naar gym toe maar toch heb ik dr nooit gezeik oiver gehad.. en ook toen ik nog 'gezond' was kon ik rustig een maand spijblen zonder echte probelemen te krijgen (ja tuurlijk moest ik vegen maar meer niet)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 16:03
Verwijderd
Citaat:
xxxJolientjexxx schreef op 28-08-2003 @ 10:53:
Wij mogen op school geen NAALDHAKKEN dragen want dat beschadigt de vloer Nou draag ik ze niet maasr het is toch een belachelijke regel.
opzich kan ik me daar best in vinden. als je met naaldhakken loopt beschadig je de vloer meer dan als er een olifant over de vloer loopt.

een olfifant is heel zwaar maar heeft ook grote voeten dus alle massa wordt over een redelijk groot oppervlak verspreid bij naaldhakken zit alle massa op 1 punt. stel je voor dat je 60 kg weegt dan drukt er dus 60 kg op 1 vierkante cm op de vloer en dus beschadigt die


stomste regel bij ons

in het studiehuis tijdens de werklessen(zelfstandige studieuren) mag je er alleen uit als je naar de wc moet. er zitten politieagenten (leraren) bij de klapdeur en daar moet je dan tegen zeggen dat je naar de wc gaat en als je iets anders wil doen houden ze je tegen.

als je je tijdens een werkles niet meld bij de leraar waar je je voor hebt ingeschreven en je bent toch het hele uur in het studiehuis geweest noteren ze je als afwezig en worden je ouders die dag nog gebeld

Maar de regels versoepelen toch na een paar weken dus ik heb goede hoop
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 19:42
*flowertjeuh*
*flowertjeuh* is offline
Dat je tussen het 1e en het 6e niet meer in de kantine mag zitten alleen nog in de pauze van n kwartier
__________________
*Make Love Not War*
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 22:03
Less Than Jake
Avatar van Less Than Jake
Less Than Jake is offline
Bij ons is het zo dat je zowat verplicht word om al je waardevolle spullen in een koffertje te doen met gym, zodat zij geen problemen krijgen met diefstal en, en dan zeggen ze erbij (ook in zo'n schoolboekje) dat het daar bijna onmogelijk is dat je spullen eruit worden gjat...todat op een dag mijn mobiel- tijdens een gymles- van 379 euro werd gejat..

tjah, en dan zeggen ze natuurlijk- met behuld van een regel voorop in het boekje van: de school stelt zich niet aansprakelijk voor diefstal- dat zij er nix aan konden doen en dat het op eigen risico was en dat ze het wel kut vonde voor me..later, na wat klagen en onderhandelen, kreeg ik de helft van mijn geld vergoed door de school, en toen ik dus bij de directeur aan kwam en de rekening liet zien, schold hij me uit voor sukkel en dwaas en hij zei dat ik gek in mijn hoofd was omdat ik zon mobiel kocht...

hij heeft het trouwens nog niet betaalt..


maareh voor de rest is het wel een koele school..
__________________
Real Name's Mo. MikeyMo -=-
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 16:23
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-06-2003 @ 18:12:
goed hè?

Over die drank op schoolfeesten: bij ons zijn de schoolfeesten in een discotheek, de tweedeklassers mogen geen drank en moeten voor 2300u weg zijn, daarna wordt er ook pas drank geschonken, dus vanaf de derde mag je je klem zuipen...

Grappig is wel dat na een vechtpartij buiten de discotheek bij het laatste schoolfeest de directie het wil gaan verbieden. Nu ging ik zowiezo al niet, maar ik vond het wel koel.
Op zich is dit niet zow leuk .. aangezien de leerlingenvereniging hier nou super veel werk aan heeft gehad!! En je je dood zit te vergaderen met de Ouderraad en de Directie.. die dan na de vergadering ff dood leuk zeggen.. dat wij eigenlijk toch geen inbreng hebben als llv.. grrrrrrrr..

Dat drank schenken is nu ook over.. je mag pas drank vanaf je 16e.. heb alleen nog geen idee hoe ze dat willen gaan controleren... maar ja...

En het eigenlijke probleem... de onveiligheid buiten RH duz.. die is nog steeds nie opgelost.. ..
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 15:58
Hoipiepeloi
Avatar van Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
Orpa schreef op 24-08-2003 @ 16:02:
- Ook al zijn je lessen om 2 uur voorbij en heb je niets gedaan, een leraar kan je altijd laten blijven na school tot kwart over 4.
wat gemeen
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 16:21
laura1984
laura1984 is offline
eenrichtingsverkeer op de trappen, om de kleine bruggers te sparen, dit jaar weer afgeschaft omdat niemand er zich aan hield
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken [Opmerking/Poll] Tijd voor verandering?
>:-)
3 21-03-2011 16:43
Psychologie Psychiatrische instelling.
ScheleKameel
21 26-08-2006 10:06
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'TMF en MTV moeten zelf censureren'
Love & Peace
214 15-11-2005 22:47
Algemene schoolzaken Geen LONSDALE!
E Che Guevara
73 14-12-2004 21:56
Levensbeschouwing & Filosofie ,,Nederland is de perfecte islamstaat''
Yousra
85 19-01-2004 10:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.