Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2003, 17:23
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef op 08-09-2003 @ 18:20:
Daar hebben we het al een keer over gehad geloof ik Frans heb je ook nodig in een studie die niet zoveel met frankrijk te maken hebt. Er is nl nogal veel literatuur in het Frans. Je hebt in je vervolgopleiding een grotere kans om nog een keer frans tegen te komen dan gym....
Ligt er maar net aan wat voor vervolgopleiding je gaat doen.

Dingen die met gym te maken hebben ben ik nu al twee keer tegen gekomen, Frans nog niet één keer.

Het enige argument wat ik goed vind en wat ik, volgens mij, nog niemand heb horen zeggen is: vakken als Frans kun je op een gegeven moment laten vallen, gym niet. Misschien dat iemand al iets in die richting gezegd heeft. Ik heb Frans bv. na de tweede laten vallen, gym heb ik t/m 5 havo gehad. Maar dat je het niet kunt laten vallen, geeft denk ik toch ook wel een beetje aan dat het vak kennelijk toch ook wel nut heeft. Ze zullen het iig niet voor niks verzonnen hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2003, 17:34
Another Way
Avatar van Another Way
Another Way is offline
I ben 12 jaar gepest, maar gek genoeg niet onder het gymmen Nou ja, als laatste gekozen worden mnaar dat telt niet mee
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:54
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 08-09-2003 @ 15:55:


Je kan mensen ook leren kennen buiten sport// En wie ben jij om te bepalen of mensen verplicht superveel sociale contacten moeten hebben, of verplicht een supermooi figuur moeten hebben?
Je doet net of dr wat mis met dat meisje is alleen omdat ze haar vriendinnen alleen van school kent.
Dat zeg ik niet.

Feit is wel dat er een discussie was over uitgaan enzo. Opgestart door haar. Een vriendin zei, ze kan alleen maar met ons (zoveel (close) vriendinnen heeft ze al niet op school) en dat laat ze ook merken. Steeds heeft ze het erover -ik ben het gedeeltelijk met r eens, maar das iets anders- en toen zei die vriendin dat ze verder niemand echt kende buiten school. Niet van sport bijvoorbeeld. Waar wij wel mensen van kennen. Vandaar die gedachte. Want je krijgt er misschien geen hartsvriendinnen mee, maar het is óók sociaal goed.

Bovendien stelde ik voor dat sport 'verplicht zou moeten worden', maar dat is alleen maar om aan te geven dat er meer bewogen moet worden in Nederland. Nederlandse jeugd is te dik, das vaak genoeg in het nieuws geweest dacht ik zo.. Natuurloijk ligt dat ook aan andere factoren, zoals het eten. Maar dat sporten stelde ik voor bt deze discussie.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 17:57
Verwijderd
Nadeel is alleen dat mensen die niet willen sporten dat toch niet doen. En als iemand alleen maar niks staat te doen, dan heeft dat geen zin.

Sociale contacten kan iemand ook ergens anders op doen. Dan zou je dingen als bv. muziekles/orkest, scouting, tekenclub en al dat soort dingen in verenigingsverband verplicht kunnen stellen. Qua sociale contacten is het allemaal hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 18:54
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-09-2003 @ 18:23:
Ligt er maar net aan wat voor vervolgopleiding je gaat doen.

Dingen die met gym te maken hebben ben ik nu al twee keer tegen gekomen, Frans nog niet één keer.

Het enige argument wat ik goed vind en wat ik, volgens mij, nog niemand heb horen zeggen is: vakken als Frans kun je op een gegeven moment laten vallen, gym niet. Misschien dat iemand al iets in die richting gezegd heeft. Ik heb Frans bv. na de tweede laten vallen, gym heb ik t/m 5 havo gehad. Maar dat je het niet kunt laten vallen, geeft denk ik toch ook wel een beetje aan dat het vak kennelijk toch ook wel nut heeft. Ze zullen het iig niet voor niks verzonnen hebben.
Frans laten vallen kan alleen op de havo en de mavo en lager

Als je vwo wil doen en je bent slecht in talen kan je daarop van niveau zakken of blijven zitten (wat bij mij dus gebeurd is)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 19:00
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Dat zeg ik niet.

Dat suggereer je

Feit is wel dat er een discussie was over uitgaan enzo. Opgestart door haar. Een vriendin zei, ze kan alleen maar met ons (zoveel (close) vriendinnen heeft ze al niet op school) en dat laat ze ook merken. Steeds heeft ze het erover -ik ben het gedeeltelijk met r eens, maar das iets anders- en toen zei die vriendin dat ze verder niemand echt kende buiten school. Niet van sport bijvoorbeeld. Waar wij wel mensen van kennen. Vandaar die gedachte. Want je krijgt er misschien geen hartsvriendinnen mee, maar het is óók sociaal goed.

Ik denk dat dat nog altijd HAAR zaak is

Bovendien stelde ik voor dat sport 'verplicht zou moeten worden', maar dat is alleen maar om aan te geven dat er meer bewogen moet worden in Nederland. Nederlandse jeugd is te dik, das vaak genoeg in het nieuws geweest dacht ik zo.. Natuurloijk ligt dat ook aan andere factoren, zoals het eten. Maar dat sporten stelde ik voor bt deze discussie. Het is niet realistisch in de eerste plaats.. in de 2e plaats vind ik het ook niet goed omdat het je mening opdringen is. En het feit dat de jeugd te dik is ligt geloof ik nog altijd aan dat ze teveel eten en te ongezond eten. Zullen we voortaan ook maar de macdonalds afschaffen, en de lekkersafdeling in de supermarkten vervangen door wortels Snap je waar ik heen wil?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 19:01
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 08-09-2003 @ 19:54:
Frans laten vallen kan alleen op de havo en de mavo en lager

Als je vwo wil doen en je bent slecht in talen kan je daarop van niveau zakken of blijven zitten (wat bij mij dus gebeurd is)
Hoe denk je dat ik op de mavo terecht ben gekomen.

Zonder talen had ik vwo kunnen doen, maar ja, talen horen er nou eenmaal bij...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 19:02
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 08-09-2003 @ 20:00:
Het is niet realistisch in de eerste plaats.. in de 2e plaats vind ik het ook niet goed omdat het je mening opdringen is. En het feit dat de jeugd te dik is ligt geloof ik nog altijd aan dat ze teveel eten en te ongezond eten. Zullen we voortaan ook maar de macdonalds afschaffen, en de lekkersafdeling in de supermarkten vervangen door wortels Snap je waar ik heen wil?
Het ligt er ook aan dat de jeugd steeds minder beweegt.
't heeft dus twee oorzaken.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 19:05
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-09-2003 @ 20:02:
Het ligt er ook aan dat de jeugd steeds minder beweegt.
't heeft dus twee oorzaken.
Ja

En de combinatie van die 2 zorgt ervoor dat er zoveel mensen te dik zijn
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 19:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-09-2003 @ 20:01:
Hoe denk je dat ik op de mavo terecht ben gekomen.

Zonder talen had ik vwo kunnen doen, maar ja, talen horen er nou eenmaal bij...
Je bent niets minder hoor omdat je mavo hebt gedaan, laat dat duidelijk zijn
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-09-2003 @ 20:53:
Je bent niets minder hoor omdat je mavo hebt gedaan, laat dat duidelijk zijn
Dank je wel. Ik voel me daardoor (gelukkig) ook niet echt minder.
En ik zit inmiddels op het hbo.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-09-2003 @ 20:58:
Dank je wel. Ik voel me daardoor (gelukkig) ook niet echt minder.
En ik zit inmiddels op het hbo.
mja. Mavo is wel leuk natuurlijk, maar persoonlijk zit ik liever op het vwo, omdat bij ons de mavo (vmbo dus) nogal bevolkt is door voornamelijk minder leuke mensen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 08-09-2003 @ 21:23:
mja. Mavo is wel leuk natuurlijk, maar persoonlijk zit ik liever op het vwo, omdat bij ons de mavo (vmbo dus) nogal bevolkt is door voornamelijk minder leuke mensen.
Als het altijd een kwestie van leuk was, ik had niet echt een keus.

De mavo waar ik op heb gezeten stond als slecht bekend, maar de docenten waren erg toegewijd en hebben mij wel mijn zin in school en leren weer terug gegeven en daar ben ik ze nog steeds erg dankbaar voor.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 21:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 07-09-2003 @ 17:12:
Ik ben vroeger idd altijd gepest bij gym omdat ik niets van bakte, hoe goed ik me ook inzette of mn best deed, ik was er gewoon niet goed in. Ondanks dat er in de afgelopen jaren niemadn ooit op het idee is gekomen om daar mij nog mee lastig te vallen of zich er nog druk over te maken, ben ik altijd nog met die gevoelens van angst naar gym gegaan. Nu moet ik wel bijzeggen dat ik in de laatste jaren een leraar had die graag naar prestaties keek en niet naar de inzet, en ik presteerde echt niet goed hoeveel ik ook oefende of mn best deed, wat natuurlijk mijn beeld van gym niet veel verbeterde. Natuurlijk moeten leerlingen lessen volgen, daar valt niet onder uit te komen en dat is begrijpelijk. Maar gym is in mijn ogen een vak waar je niets van leert waar je iets aan hebt in je verdere leven, maar wel een uitstekend vak om slechte mensen eruit te pikken en flink de pan in te hakken, netzolang totdat ze er niet meer aan willen medoen. Gym zou dus vanuit het aspect dat het niets bijdraagt aan je opleiding moeten worden afgescaft, met als voordeel dat er minder snel een situatie optreed waarin zwakkere leerlingen er uit gepikt worden.

Ik ben wel van mening dat het goe dis de gepeste weg te halen, het zorgt ervoor dat de gepeste minder te leiden heeft. Het is voor de gepeste onmogelijk om de problemen op te lossen, en als leerkracht heb je er ook niet de mogelijkheden toe. De verplaatsing van een gepeste naar een andere klas waar het beter gaat werkt alleen maar in het voordeel van de gepeste. Van mij mag je het ontlopen noemen, maar daar is niets mis mee alsje daarmee een betere situatie voor jezelf kunt creëeren.

Ik wel best de mening van andere mensen horen, alleen zit daar teveel onbegrip in voor de gepeste. Diegene heeft een situatie waar je nauwelijks uit kunt komen. Verder is het pesten zeer emotioneel, en is het niet te begrijpen met wat voor gevoelens de gepesten moeten omgaan. Mij valt op dat er teveel onbegrip ervoor heerst wat zich er na een tijd afspeelt in de hoofden van de gepesten. Als je een keer het stadium van angst hebt bereikt dan kom je daar niet meer zo makkelijk uit, en dan zou je er alles voor over hebben om niet meer in de situatie te komen waarvoor je bang bent.
Oke, ik begrijp hoe je d'r over denkt, alleen kan ik die mening helaas niet delen.
Ik zelf ben ook zat gepest (onder andere met sporten, maar ook 'gewoon') en dat ging d'r zo erg aan toe dat ik niet eens meer naar school durfde uit angst 'hen' weer tegen te komen en ook in het sporten kreeg ik een ontzettende hekel. Hiermee wil ik maar even vaststellen dat ik hééél goed weet hoe het voelt en wil ik het beeld wat jij hebt (althans, wat ik DENK dat jij hebt: 'het zal wel meevallen in haar situatie') even uit de weg ruimen. Maar ik ervaarde dat het alleen maar erger werd als ik wegbleef van het sporten. Het pesten ging er niet mee weg; er was alleen maar één mogelijkheid minder.
In het begin werd ik niet op school gepest, maar zodra ik op de sport niet meer kwam opdagen, zochten ze mij op andere plaatsen op. Op die manier verergerde het dus juist, ipv dat het probleem werd opgelost. Mensen werden tegen mij opgezet en iedereen negeerde me. Pas toen ik me (maanden later) besloot groots op te stellen, meer zelfvertrouwen kreeg en toch naar school + sporten ging, ging het beter. En daarom ben ik er ook zo tegen mensen gym te laten missen wanneer ze er gepest worden. Het pesten houdt namelijk niet op, echt niet! Het geeft ze alleen een mogelijkheid ervan te ontsnappen die (even) heel mooi lijkt. Maar de illusie dat daarmee het pesten ook meteen ophoudt is volgens mij niet de juiste. En dat baseer ik niet alleen op m'n eigen ervaring; ik heb het vaker in mijn omgeving gezien. Pas wanneer je het oplost is het afgelopen. En ik weet wel dat dat ontzettend moeilijk is, maar echt, ik denk niet dat stoppen met gym de juiste oplossing is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 21:09
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
Candystriped schreef op 03-09-2003 @ 23:13:
text





__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Pas wanneer je het oplost is het afgelopen. En ik weet wel dat dat ontzettend moeilijk is, maar echt, ik denk niet dat stoppen met gym de juiste oplossing is.
Stoppen met gym zal natuurlijk nooit de de gehele oplossing zijn. Maar wanneer is een probleem opgelost, er zijn zoveel manieren om problemen op te lossen, voor de een zal die oplossing zitten door in verzet te komen, bij de ander door een verplaatsing, en bij weer een ander door niet naar gym te gaan.

Citaat:
Daar hebben we het al een keer over gehad geloof ik Frans heb je ook nodig in een studie die niet zoveel met frankrijk te maken hebt. Er is nl nogal veel literatuur in het Frans. Je hebt in je vervolgopleiding een grotere kans om nog een keer frans tegen te komen dan gym....
Inderdaad, bij een heel groot deel van de universitaire studies zal frans weer terug komen. Ondanks dat veel werk van franse schrijvers en filosofen vertaald is, is het toch zeer bruikbaar om een zekere kennis van frans te hebben. Gym zal bij zo goed als geen studie meer terug komen

Citaat:
Voor het geval je het nu nog niet door mocht hebben: ja, ik ben gepest. En niet alleen maar 'wij vinden jou niet aardig'. Kortom, je hebt dus ongelijk.
Als je dat nou meteen gezegt had ipv er steeds weer over te beginnen te vragen waarom ik het idee heb dat jij niet gepest bent en hoe ik dan nou zou kunnen weten of dat nou wel of niet zo is, dan hadden wij elkaar een hoop werk bespaard
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 06:18
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 10-09-2003 @ 01:05:
Als je dat nou meteen gezegt had ipv er steeds weer over te beginnen te vragen waarom ik het idee heb dat jij niet gepest bent en hoe ik dan nou zou kunnen weten of dat nou wel of niet zo is, dan hadden wij elkaar een hoop werk bespaard
Ik vind het onzin omdat steeds te moeten zeggen, mensen moeten er maar gewoon van uit gaan dat anderen ook best weten waar ze het over hebben en niet zo wantrouwend zijn en meteen maar conclusies trekken ed. Net zo goed als dat een gepest iemand echt niet per se de enige is die weet hoe iets in elkaar zit.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 07:56
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Stoppen met gym zal natuurlijk nooit de de gehele oplossing zijn. Maar wanneer is een probleem opgelost, er zijn zoveel manieren om problemen op te lossen, voor de een zal die oplossing zitten door in verzet te komen, bij de ander door een verplaatsing, en bij weer een ander door niet naar gym te gaan.

op·los·sing (de ~ (v.), ~en)
1 vloeistof waarin een andere stof is opgelost
2 beëindiging van een probleem op bevredigende wijze => antwoord, het ontbrekende stukje van de puzzel, raad

Wat is er bevredigend aan het niet meer naar gym gaan doordat je je heb laten wegpesten? Ik kan dat niet echt een oplossing noemen.

Inderdaad, bij een heel groot deel van de universitaire studies zal frans weer terug komen. Ondanks dat veel werk van franse schrijvers en filosofen vertaald is, is het toch zeer bruikbaar om een zekere kennis van frans te hebben. Gym zal bij zo goed als geen studie meer terug komen Het is misschien nuttig, maar niet vereist.

Als je dat nou meteen gezegt had ipv er steeds weer over te beginnen te vragen waarom ik het idee heb dat jij niet gepest bent en hoe ik dan nou zou kunnen weten of dat nou wel of niet zo is, dan hadden wij elkaar een hoop werk bespaard

Wat maakt het feit dat zij wel of niet gepest is uit? Telt haar mening nu opeens wel mee, alleen omdat zij gepest is? (Leonoors mening telde al de hele tijd mee in mijn ogen, voordat je me verkeerd begrijpt)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 09:51
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Ik gebruikte altijd een mooie smoes waarom ik niet mee wilde doen.

Als je nu je oor dichtbij het scherm houdt, zal ik 'm in je oor fluisteren.

Ik zei de meester dat ik tegen elke vorm van sport was, aangezien een sportend mens meer CO2 in de lucht brengt - en dus het milieu vervuild. Daarnaast zou je nog kunnen bagatelliseren of sport wel gezond is. Jaarlijks zijn er meer dan honderdduizend opnames in ziekenhuizen in verband met sportblessures. Geef aan dat jij daar niet bij wilt zitten.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Wat maakt het feit dat zij wel of niet gepest is uit? Telt haar mening nu opeens wel mee, alleen omdat zij gepest is? (Leonoors mening telde al de hele tijd mee in mijn ogen, voordat je me verkeerd begrijpt)
Natuurlijk telt haar mening mee, de mening van ieder persoon op het forum telt in mijn ogen. Ook de mening van leonoor, of zij gepest is of niet. Mij zul je ook niet hebben horen zeggen dat haar mening niet telt.
Desondanks stelden jullie beiden steeds de vraag waarom ik op het idee kwam, wat ik steeds weer geprobeerd heb duidelijk te maken. Als zij nou gewoon meteen gezegt had dat ik ongelijk had omdat zij daadwerkelijk was gepest, ipv te zeggen dat ik geen idee heb van of het nou wel of niet zo is, waardoor ik mij genoodzaakt zag om nader proberen te specificeren waarom ik dacht dat zij niet gepest zou zijn. Zij had gewoon mijn gehele veronderstelling onderuit kunnen halen door onmiddelijk te zeggen dat ze gepest was, maar ipv daarvan vroeg ze zich af waarom ik op het domme idee kwam wat dan nader poogde te verklaren. Kortom, als ze het direct gezegt had hadden wij vele posts achterwege kunnen laten.

Citaat:
Wat is er bevredigend aan het niet meer naar gym gaan doordat je je heb laten wegpesten? Ik kan dat niet echt een oplossing noemen.
Als je daardoor het pest gedrag vermijd dan is het probleem pesten toch opgelost, en voor een slachtoffer kan het zeer bevredigend zijn om niet meer gepest te worden.

Citaat:
Jaarlijks zijn er meer dan honderdduizend opnames in ziekenhuizen in verband met sportblessures.
Zeker, dat gevaar is natuurlijk niet te verwaarlozen. Sporten kan zeer gevaarlijk zijn, ook op school wanneer men afhankelijk word van mensen die de veiligheids regels niet voldoende in acht nemen. Natuurlijk heeft sport ook positieve effecten.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 11:11
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Natuurlijk telt haar mening mee, de mening van ieder persoon op het forum telt in mijn ogen. Ook de mening van leonoor, of zij gepest is of niet. Mij zul je ook niet hebben horen zeggen dat haar mening niet telt.
Desondanks stelden jullie beiden steeds de vraag waarom ik op het idee kwam, wat ik steeds weer geprobeerd heb duidelijk te maken. Als zij nou gewoon meteen gezegt had dat ik ongelijk had omdat zij daadwerkelijk was gepest, ipv te zeggen dat ik geen idee heb van of het nou wel of niet zo is, waardoor ik mij genoodzaakt zag om nader proberen te specificeren waarom ik dacht dat zij niet gepest zou zijn. Zij had gewoon mijn gehele veronderstelling onderuit kunnen halen door onmiddelijk te zeggen dat ze gepest was, maar ipv daarvan vroeg ze zich af waarom ik op het domme idee kwam wat dan nader poogde te verklaren. Kortom, als ze het direct gezegt had hadden wij vele posts achterwege kunnen laten.

Maar wat maakt het uit, nu blijkt dat ze wel gepest is?

Het feit dat zij wel of niet gepest is maakt niks uit in de discussie of gepeste kinderen ontziening voor gym moeten krijgen of niet.

Als je daardoor het pest gedrag vermijd dan is het probleem pesten toch opgelost, en voor een slachtoffer kan het zeer bevredigend zijn om niet meer gepest te worden. Nee, ik denk niet dat je het zo oplost.. Want het pesten gaat buiten gym nog gewoon door, en als je weer met gym begint, begint het pesten ook weer.

Ja, dat zal best maar het is geen oplossing.

Zeker, dat gevaar is natuurlijk niet te verwaarlozen. Sporten kan zeer gevaarlijk zijn, ook op school wanneer men afhankelijk word van mensen die de veiligheids regels niet voldoende in acht nemen. Natuurlijk heeft sport ook positieve effecten. Als gym echt zo gevaarlijk zou zijn zou het niet gegeven worden. Bovendien is een gymleraar meer dan iemand die je les geeft, hij weet ook van de gevaren af en zal geen dingen vragen die te gevaarlijk zijn en mocht het toch misgaan kan die helpen. Een gymleraar is er op getraind.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 10-09-2003 @ 11:55:
Natuurlijk telt haar mening mee, de mening van ieder persoon op het forum telt in mijn ogen. Ook de mening van leonoor, of zij gepest is of niet. Mij zul je ook niet hebben horen zeggen dat haar mening niet telt.
Desondanks stelden jullie beiden steeds de vraag waarom ik op het idee kwam, wat ik steeds weer geprobeerd heb duidelijk te maken. Als zij nou gewoon meteen gezegt had dat ik ongelijk had omdat zij daadwerkelijk was gepest, ipv te zeggen dat ik geen idee heb van of het nou wel of niet zo is, waardoor ik mij genoodzaakt zag om nader proberen te specificeren waarom ik dacht dat zij niet gepest zou zijn. Zij had gewoon mijn gehele veronderstelling onderuit kunnen halen door onmiddelijk te zeggen dat ze gepest was, maar ipv daarvan vroeg ze zich af waarom ik op het domme idee kwam wat dan nader poogde te verklaren. Kortom, als ze het direct gezegt had hadden wij vele posts achterwege kunnen laten.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind het nl niet zo heel veel uitmaken of ik wel of niet gepest ben. Ook zonder gepest te zijn kan iemand een mening hebben en weten waar hij of zij het over eens. Je hoeft je ook dan niet genoodzaakt te voelen jezelf nader te verklaren, zeker niet als je al overdreven duidelijk bent geweest.
Dat ik gepest ben, vind ik persoonlijk weinig toevoegen aan de discussie of gepeste kinderen ontziening voor gym moeten krijgen of niet.
Voor de weet ik niet hoeveelste keer: wantrouw mensen niet meteen zo. Enz.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 17:46
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 10-09-2003 @ 08:56:
op·los·sing (de ~ (v.), ~en)
1 vloeistof waarin een andere stof is opgelost
2 beëindiging van een probleem op bevredigende wijze => antwoord, het ontbrekende stukje van de puzzel, raad

Wat is er bevredigend aan het niet meer naar gym gaan doordat je je heb laten wegpesten? Ik kan dat niet echt een oplossing noemen.
Er zijn op dat moment toch geen andere alternatieven meer? En een oplossing hoeft lang niet altijd bevredigend te zijn, zeker omdat dat begrip voor iedereen een andere betekenis heeft.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 17:59
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Nee, ik denk niet dat je het zo oplost.. Want het pesten gaat buiten gym nog gewoon door, en als je weer met gym begint, begint het pesten ook weer.

Ja, dat zal best maar het is geen oplossing.

hmmz.. op zich heb je daar misschien wel gelijk in....
maar ik denk dat het zinvol is om als school te zeggen van: jij durft niet naar gym? Oke, dan niet, maar je gaat wel naar een leerlingbegeleider (om het probleem op te lossen.)
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 18:14
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Zaina schreef op 10-09-2003 @ 18:46:
Er zijn op dat moment toch geen andere alternatieven meer? En een oplossing hoeft lang niet altijd bevredigend te zijn, zeker omdat dat begrip voor iedereen een andere betekenis heeft.
Er zijn wel alternatieven Ik denk dat er in deze hele discussie al genoeg anderen alternatieven zijn gezegd
Gewoon met gym stoppen is in mijn ogen geen opossing als je daarmee het pesten wil oplossen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 18:15
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
chris9 tje schreef op 10-09-2003 @ 18:59:
hmmz.. op zich heb je daar misschien wel gelijk in....
maar ik denk dat het zinvol is om als school te zeggen van: jij durft niet naar gym? Oke, dan niet, maar je gaat wel naar een leerlingbegeleider (om het probleem op te lossen.)
Ja zoiets is wel goed denk ik Maar dan moet de leerlingbeleider wel echt helpen en actief zijn Dus niet dat je daar 1 keer per maand even een half uurtje zit om te vertellen hoe het met je gaat
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Als gym echt zo gevaarlijk zou zijn zou het niet gegeven worden. Bovendien is een gymleraar meer dan iemand die je les geeft, hij weet ook van de gevaren af en zal geen dingen vragen die te gevaarlijk zijn en mocht het toch misgaan kan die helpen. Een gymleraar is er op getraind.
Het gevaar bij gym schuilt in een klein hoekje, bij de meest lullige oefeningen kan iets al ernstig misgaan. Ik persoonlijk vind het gevaren argument op zich nog nieteens zo slecht.

Citaat:
Het feit dat zij wel of niet gepest is maakt niks uit in de discussie of gepeste kinderen ontziening voor gym moeten krijgen of niet.
Het heeft er wel mee te maken hoeveel waard eik aan haar posts kan hechten.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 20:09
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Het gevaar bij gym schuilt in een klein hoekje, bij de meest lullige oefeningen kan iets al ernstig misgaan. Ik persoonlijk vind het gevaren argument op zich nog nieteens zo slecht.

Ja misschien, maar alles in het leven heeft risico's.> en om daarom nou te stoppen met leven.


Het heeft er wel mee te maken hoeveel waard eik aan haar posts kan hechten.


Citaat:
Natuurlijk telt haar mening mee, de mening van ieder persoon op het forum telt in mijn ogen. Ook de mening van leonoor, of zij gepest is of niet. Mij zul je ook niet hebben horen zeggen dat haar mening niet telt.
Dit was een quote van Gauloises.. Je spreekt jezelf wel een beetje tegen he

Laatst gewijzigd op 10-09-2003 om 20:26.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 20:22
Verwijderd
Citaat:
dyfusica schreef op 10-09-2003 @ 21:09:
Dit was een quote..
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 20:26
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-09-2003 @ 21:22:
Ik bedoelde te zeggen: Dit was een quote van Gauloises maar ik was die laatste 2 woorden vergeten
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 23:39
Verwijderd
Ik spreek mezelf niet tegen, haar mening telt natuurlijk wel mee, maar of ik hem ook echt serieus neem speelt daarbij ook een rol
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 08:48
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-09-2003 @ 00:39:
Ik spreek mezelf niet tegen, haar mening telt natuurlijk wel mee, maar of ik hem ook echt serieus neem speelt daarbij ook een rol
Als je vind dat een mening telt zeg je daar in mijn ogen mee dat je hem serieus neemt. Misschien zijn het niet letterlijk dezelfde dingen maar het betekent in mijn ogen ongeveer hetzelfde

Daarnaast vind ik het ook een beetje dom als je alleen de mening van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt serieus neemt.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 14:28
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 11-09-2003 @ 13:01:
'T zijn altijd die vrouwen die niet meegymmen. "Ik ben ongesteld" Ja bullshit, iedere week zeker?
Lees de thread even door aub
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Axilithor schreef op 11-09-2003 @ 15:56:
Maar mijn vraag blijft nog steeds: waarom altijd vrouwen die niet meegymen?
Omdat meiden niet genadeloos neer worden gehaald als ze niet meedoen. Jongens onder elkaar zijn volgens mij veel stoerder onder gym, dus als je dan niet meedoet ben je een watje. Meiden 'begrijpen' het meestal van elkaar, ofzo.

Ik vind het nog steeds dikke aanstellerij hoor, niet meedoen met gym.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 10-09-2003 @ 20:21:
Het heeft er wel mee te maken hoeveel waard eik aan haar posts kan hechten.
Dat maakt dus werkelijk helemaal niets uit. Of iemand nou wel of niet gepest is onder gym, of ze nou wel of niet de 'dramatische' dingen heeft meegemaakt die jij blijkbaar hebt meegemaakt, dat geeft zeker jou het recht nog steeds niet om te zeggen dat ze er niets van weet. Ik denk zelfs dat jij te subjectief bent op dit vlak en dat iemand die er minder mee te maken heeft gehad zich veel beter een oordeel kan vormen, dan iemand die er middenin heeft gestaan.

Jij ziet alles toch van de negatieve kant, als ik het zo lees.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 16:48
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 11-09-2003 @ 15:56:
Over de mensen die zoveel problemen met gym hebben:
Mensen gaan je echt niet alleen haten/pesten omdat je toevallig niet goed in gym bent ofzo. Gewoon meedoen en alleen als je om lichamelijke redenen niet KUNT meedoen, dan pas vind ik het gerechtigd dat je iets vervangends doet. Je kunt btw zelf ook wel oefenen in sport, dat je geen bal kunt raken ligt er gewoon puur aan omdat je zoiets nooit doet. Meisjes 'spelen' niet meer wanneer ze 10 jaar zijn enzo. Jongens blijven voetballen enz op grasveldjes.
Helaas is dat niet altijd zo. Het komt wel voor dat je daarom gepest wordt. Maar meestal gebeurt dat dan ook buiten gym.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 16:53
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 11-09-2003 @ 15:56:
Over de mensen die zoveel problemen met gym hebben:
Mensen gaan je echt niet alleen haten/pesten omdat je toevallig niet goed in gym bent ofzo. Gewoon meedoen en alleen als je om lichamelijke redenen niet KUNT meedoen, dan pas vind ik het gerechtigd dat je iets vervangends doet. Je kunt btw zelf ook wel oefenen in sport, dat je geen bal kunt raken ligt er gewoon puur aan omdat je zoiets nooit doet. Meisjes 'spelen' niet meer wanneer ze 10 jaar zijn enzo. Jongens blijven voetballen enz op grasveldjes.
Jij weet duidelijk niet waar je over praat. Lees de topic door en zorg voor een betere reply.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 16:59
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 11-09-2003 @ 17:13:
Dat maakt dus werkelijk helemaal niets uit. Of iemand nou wel of niet gepest is onder gym, of ze nou wel of niet de 'dramatische' dingen heeft meegemaakt die jij blijkbaar hebt meegemaakt, dat geeft zeker jou het recht nog steeds niet om te zeggen dat ze er niets van weet. Ik denk zelfs dat jij te subjectief bent op dit vlak en dat iemand die er minder mee te maken heeft gehad zich veel beter een oordeel kan vormen, dan iemand die er middenin heeft gestaan.

Jij ziet alles toch van de negatieve kant, als ik het zo lees.
Ik denk dat het er niet perse om gaat dat iemand het meer of minder mee te maken mee heeft gehad.. Maar meer om hoe men er mee omgaat.. Ik krijg de indruk dat hij nogal verbitterd is over het feit dat hij gepest is, en dan krijg je gewoon een heel ander oordeel dan iemand die het verwerkt heeft en verder met zn leven is
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Jij ziet alles toch van de negatieve kant, als ik het zo lees.
Als de negatiefe kant de positiefe kant overheerst in mijn ogen, dan kan ik moeilijk anders

Citaat:
Ik denk zelfs dat jij te subjectief bent op dit vlak en dat iemand die er minder mee te maken heeft gehad zich veel beter een oordeel kan vormen, dan iemand die er middenin heeft gestaan.
Ik ben inderdaad zeer subjecief, dat zal ik niet kunnen ontkennen, maar of iemand die er buiten staat een beter oordeel kan vormen is maar de vraag, ik denk dat het begrip moeilijker op te brengen is in dat geval.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:08
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 11-09-2003 @ 15:56:
Haha Nee, sorry, die is echt ff te lang om hem te lezen. Misschien dat ik dat zo nog wel doe.

Ik heb hem ff half/half gelezen. Op den duur werd het nogal een welles nietes discussie en dat begon te vervelen.

Gelukkig had ik altijd 9'es voor gym, maar ik heb nooit iemand uitgescholden of uitgelachen omdat hij/zij iets niet kon.

Over de mensen die zoveel problemen met gym hebben:
Mensen gaan je echt niet alleen haten/pesten omdat je toevallig niet goed in gym bent ofzo. Gewoon meedoen en alleen als je om lichamelijke redenen niet KUNT meedoen, dan pas vind ik het gerechtigd dat je iets vervangends doet. Je kunt btw zelf ook wel oefenen in sport, dat je geen bal kunt raken ligt er gewoon puur aan omdat je zoiets nooit doet. Meisjes 'spelen' niet meer wanneer ze 10 jaar zijn enzo. Jongens blijven voetballen enz op grasveldjes.

Ik ken mensen die een motorische achterstand van 2 jaar hadden, die hebben het mbv lessen ook weer bijgehaald, en nu zijn ze nix slechter dan de rest.

Maar mijn vraag blijft nog steeds: waarom altijd vrouwen die niet meegymen?
We vallen in de herhaling

Maar ik vind dat je niet alleen om lichamelijke redenen niet mee hoeft te doen.. Ik zal mezelf eens als voorbeeld nemen.. Lichamelijk is er niks met mij mis, maar toch heb ik een ziekte. Ik kan moeilijk schakelen, en ik kan slecht tegen indrukken (en nog een zooi andere dingen, maar die zijn nu niet relevant).. Lichamelijk zou ik best naar gym kunnen, maar ik zou achteraf zo ziek zijn dat het de moeite niet waard is.> En bovendien is het voor mij veel moeilijker om gewoon mee te doen.. Ik maak teveel fouten doordat schakelen moeilijk gaat.. De laatste gymles waar ik in heb meegedaan moesten we iets simpels doen als trefbal, maar ik raakte zo in de war dat alles om me heen draaide en ik nauwelijks meer in de gaten had wat er om me heen gebeurde.
Vind jij dat ik toch mee moet doen met gym, ondanks dat het mij heel ziek zou maken en ik toch aan de kant zou moeten zitten?

Dit was even een vrij extreem voorbeeld van mensen met niet lichamelijke klachten die toch in mijn ogen niet met gym mee hoeven doen.

Ik vind bijvoorbeeld dat als je een fobie ergens voor heb je ook ontzien mag worden, maar alleen voor dat onderdeel.. Simpel omdat het niet werkt om iemand iets te laten doen die doodsbang is, dat werkt averechts.

Ik vind dat je wel ontziening mag krijgen voor bijvoorbeeld faalangst, maar dan moet je bijvoorbeeld wel iets alternatiefs doen om de faalangst tegen te gaan

Laatst gewijzigd op 11-09-2003 om 17:12.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Axilithor schreef op 11-09-2003 @ 15:56:
Je kunt btw zelf ook wel oefenen in sport, dat je geen bal kunt raken ligt er gewoon puur aan omdat je zoiets nooit doet. Meisjes 'spelen' niet meer wanneer ze 10 jaar zijn enzo. Jongens blijven voetballen enz op grasveldjes.
Dat jij mensen kent die een motorische achterstand in hebben gehaald, betekend niet meteen dat alle mensen met een motorische achterstand dat kunnen. En dat is lang niet altijd een kwestie van niet willen. Helaas.

Citaat:
Maar mijn vraag blijft nog steeds: waarom altijd vrouwen die niet meegymen?
Er zijn ook jongens die niet meegymmen. En er zijn ook een heleboel 'vrouwen' die wel meegymmen.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 11-09-2003 @ 18:02:
1. Als de negatiefe kant de positiefe kant overheerst in mijn ogen, dan kan ik moeilijk anders

2. Ik ben inderdaad zeer subjecief, dat zal ik niet kunnen ontkennen, maar of iemand die er buiten staat een beter oordeel kan vormen is maar de vraag, ik denk dat het begrip moeilijker op te brengen is in dat geval.
1. Doe er dan wat aan.
2. Dat weet je niet. Begrip is altijd wel op te brengen. Jij bent in ieder geval te subjectief, dat zeg je zelf al.

En zoals dyfusica al zei: volgens mij ben je inderdaad nogal verbitterd. Wat voor vreselijke dingen - in jouw ogen dan - heb jij dan wel niet meegemaakt? Want compromissen sluiten wil of kan je niet.
En geloof me, daar kom je dus geen steek verder mee.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 11-09-2003 @ 18:12:
Er zijn ook jongens die niet meegymmen. En er zijn ook een heleboel 'vrouwen' die wel meegymmen.
Ik weet eerlijk gezegd het waarom ook niet. Ik vraag me ook wel eens af wat nou het wezenlijke verschil tussen de mentaliteit van jongens en van meisjes is. Komt dat nog uit de oertijd of zo?

Maar goed, dat is weer een compleet andere discussie en dan gaan we teveel offtopic, vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Want compromissen sluiten wil of kan je niet.
Waarom zou ik een compromis moeten sluiten over iets waar ik op een bepaalde manier over denk

Citaat:
Ik vind bijvoorbeeld dat als je een fobie ergens voor heb je ook ontzien mag worden, maar alleen voor dat onderdeel.. Simpel omdat het niet werkt om iemand iets te laten doen die doodsbang is, dat werkt averechts.
Is er bij de gepeste niet na een tijd een fobie ontstaan? Hij of zij is dan doodsbang voor gym.

Citaat:
Lichamelijk is er niks met mij mis, maar toch heb ik een ziekte. Ik kan moeilijk schakelen, en ik kan slecht tegen indrukken (en nog een zooi andere dingen, maar die zijn nu niet relevant).. Lichamelijk zou ik best naar gym kunnen, maar ik zou achteraf zo ziek zijn dat het de moeite niet waard is.> En bovendien is het voor mij veel moeilijker om gewoon mee te doen.. Ik maak teveel fouten doordat schakelen moeilijk gaat..
Een gepeste is ook ziek na gym, ook op basis van mentale factoren.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 19:17
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Is er bij de gepeste niet na een tijd een fobie ontstaan? Hij of zij is dan doodsbang voor gym. Niet alleen voor gym En er is toch echt een verschil tussen pesten en een fobie hebben


Een gepeste is ook ziek na gym, ook op basis van mentale factoren. Ja Het grote verschil alleen dat er wat aan te doen valt bij pestgedrag.. Bij dat wat ik heb veel minder (er is wel iets voor te doen, maar veel minder)
En jij kan in principe doorgaan met waar je mee bezig bent.. Als ik niet toegeef eraan dan gebeuren er echt ongelukken.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:23
Verwijderd
Het was natuurlijk niet helemaal eerlijk van mij jou problemen met die van pest gedrag gelijk te stellen
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:50
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-09-2003 @ 21:23:
Het was natuurlijk niet helemaal eerlijk van mij jou problemen met die van pest gedrag gelijk te stellen
Niet alleen niet eerlijk.. Ook nog eens niet vergelijkbaar

Maargoed mijn situatie was slechts als voorbeeld bedoeld om duidelijk te maken dat je geen lichamelijke klachten nodig heb omm ontzien te moeten worden bij gym.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 22:54
Verwijderd
Dit opend ook weer nieuwe manieren om ontziening te krijgen
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 07:49
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-09-2003 @ 23:54:
Dit opend ook weer nieuwe manieren om ontziening te krijgen
Ik word ontzien voor alle vakken, en ga zowieso nauwelijks naar school toe ivm dat wat ik heb.

Maar kunnen we aub dit als een voorbeeld laten en gewoon verdergaan met waar we het eerst over hadden
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 09:02
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 12-09-2003 @ 09:49:
Hmm, da's wel vervelend idd. Heb je dit dan ook bij andere dingen in 't leven? Zoals het verkeer bijv. Ik weet niet of je zelf al auto rijd, of lest ofzo? Ik vind het wel moeilijk om me in jouw situatie in te leven. Als er maar 1 bal is kun je die toch in principe gewoon volgen?
Ja Heb het met alles.

Autorijden, hmm.. gelukkig ben ik er nog te jong voor maar anders zou het denk ik ook best veel zijn..

Ja Maar je moet meer dan 1 bal volgen, je moet ook op iedereen om je heen letten enzo, en je moet terwijl je de bal volgt heen en weer rennen enzo..


Maar kunnen we het nu aub over niet meegymmen voor anderen hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het is alsof ik niet leef!
Dreamer1234
21 15-11-2016 08:32
Algemene schoolzaken Gymmen. Schoenen of blote voeten?
annaromijn
67 08-08-2011 17:45
De Kantine Jouw dag #4
TopDrop
500 20-11-2007 17:41
Lichaam & Gezondheid vraag
DeNiSeTjUh
14 09-07-2003 11:39
Lifestyle Gymmen en bewegen op blote voeten
Dreamwave
81 18-05-2003 19:40
Psychologie Hoe gaan jullie met je littekens om???
** Lieve2002 **
118 10-12-2002 13:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.