Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 19:08
Verwijderd
Hoi!

Ik heb HAVO gedaan, met het profiel Cultuur & Maatschappij. Bij C&M was Economie-1 verplicht; het zat in het profieldeel.

Maar nu ga ik VWO doen (met weer hetzelfde profiel), en ik heb gehoord dat Economie-1 daar helemaal niet in het profieldeel zit.

Ik geloof dat niet. Ik bedoel, waarom zou het op de HAVO wel verplicht zijn in het profieldeel en op het VWO niet? Dat zou toch nergens op slaan.

Maar ik twijfel nu toch wel een beetje - is Economie-1 wettelijk niet verplicht in het profieldeel van C&M bij het VWO? Of toch wel? Of verschilt dat per school?

Wie kan me hier a.j.b. even uit helpen? Ik zou het graag willen weten, want Economie-1 is nou niet bepaald een van mijn sterkste vakken - ik zou heel blij zijn als ik dat straks op het VWO niet hoefde te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2003, 19:27
Verwijderd
idd officieel niet verplicht bij c&m vwo. maar misschien dat sommige scholen het wel verplicht stellen (geen idee)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 19:43
Verwijderd
Bij ons zit Economie 1 iig niet bij C&M in het profieldeel
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 20:23
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
Bij ons is economie (1) ook niet verplicht bij C&M, maar ik heb gehoord dat het op sommige scholen zo is om de verscheidenheid in verschillende vakkenpakketten te verkleinen (bv. geen C&M met biologie maar met economie) en zo de lesroosters eenvoudiger te houden.
__________________
Wat eenzaam leeft is levend dood.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 16:05
liesbethlykke
liesbethlykke is offline
bij ons heb je in de vierde economie die ec-1 heet.. maar op het invulformulier voor je profiel kon je geloof ik in het vrije deel ec-1 en ec-2 aankruisen..
dus nee. het is niet verplicht. (mm voegt niet zoveel toe, sorry)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 16:14
Verwijderd
ik heb c&m en in mijn profiel kun je de volgende vakken hebben

- geschiedenis 2
- duits 2
- frans 2
- wiskunde a1
- aardrijkskunde / Grieks / Latijn (ik heb Latijn)
- ... volgens mij verder niets meer


Ik heb wel economie1 in mijn vrije deel. En het is best wel te doen, beter dan M&O... als je je niet avonden aan je huiswerk wilt hebben, kies dat vak dan asjeblieft niet...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 17:34
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Bij ons is ec-1 niet verplicht op c&m, vwo
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 17:44
Suziewafel
Suziewafel is offline
Bij ons is economie 1 niet verplicht. Ik heb het gekozen in mijn vrije deel, omdat je met CM toch iets meer beperkt ben in de keuze van je studie later. Bij CM moet je wel een vak als economie of biologie in je vrije deel nemen, anders kom je niet aan je uren denk ik.
__________________
You're schizophrenic? Gee, that makes four of us.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 18:23
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Economie is op het VWO in C&M idd geen verplicht vak. Toch kiezen sommige scholen ervoor om dit verplicht te stellen voor CM, dit zodat er eventueel vrij gemakkelijk een overstap gemaakt kan worden naar EM, zonder al te veel gemist te hebben.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.