Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik zou vooral moeite in steken voor Aardrijkskunde. De andere twee vakken zal je over de 5,5 lijn moeten gooien. Ga streven voor een 6 - 6,5.
Je gaat het halen, met deze cijfers moet het kunnen. Je moet volgens de slaag-zakregeling een 5,5 gemiddeld staan. Aangezien wiskunde een 5 is en de rest hoger dan een 6 slaag je voor de kernvakken. Als je een 4 haalt voor je examens moet je alles een 6 of hoger halen inclusief dat je daarvoor een 6,0 gem. onafgerond staat. Dus leer heel goed voor Aardrijkskunde. Je mag twee 5en staan en een vier, maar dan moet je gemiddelde minstens een 6 onafgerond zijn en alles moet een 6 of hoger zijn. Aan je cijfers zie ik dat het net niet een 6 gemiddeld is. En ja het gaat inderdaad over je CE-gemiddelden. Bron: https://www.mijneindexamen.nl/havo/p...g-zakregeling/ Laatst gewijzigd op 06-05-2019 om 21:02. |
![]() |
|
Scholen voeren helaas dit soort gesprekken voornamelijk voor hun eigen hachje: je valt inderdaad in een risicogroep omdat je onvoldoendes staat. Sommige scholen voeren dit soort gesprekjes met hun leerlingen. Hierbij zeggen ze dat het in het belang van de leerling is, maar het past vooral in hun eigen straatje. Hoe minder mensen uit de risico-groep examens doen, des te groter de kans op een hoog slagenspercentage (als je niet meedoet, zak je sws niet).
Dus ja, je zult waarschijnlijk even flink aan moeten trekken om je examens te halen. Maar als je je gewoon goed inzet, betekent dit echt niet dat je niet kunt slagen. Let goed op de vakken waar je nu onvoldoende voor staat: daar moet je nml op je examen op scoren om te compenseren. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic #119 Verwijderd | 500 | 05-10-2020 18:34 | |
Psychologie |