Advertentie | |
|
![]() |
|
Jouw hond komt niet graag op het terras, omdat ze een connectie legt tussen de schokken van dat bandje en het komen op het terras (omdat ze altijd blaft op het terras).
Als je honden straft moet je dit meteen na afloop van het gedrag doen, anders heeft het geen (of een ander) effect! Zoals nu dus, de blafband heeft dus als effect dat ze niet meer op het terras komt. Vergelijk het bandje eens met een ouder die zijn kind (lichamelijk/geestelijk) mishandelt. Je krijgt alleen maar "positieve correcties" waardoor het dier bang (en eventueel zelfs aggressief) wordt! Een kind die alleen maar geslagen wordt en nooit eens een complimentje krijgt, krijgt ook psychische en fysieke klachten. Zie hier mijn post over het trainen van dieren, waarin precies is uitgelegd wat positieve correctie is. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Terras > blaffen > iets vervelends > terras eng. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ons hondje bijv (hebbe we uit het asiel dus niet totaal op kunnen voeden vanaf het begin zegmaar) is heel onzeker, dus als hij ff niet weet wat ie moet, of hij snapt de situatie niet gaat hij blaffen. Ik zou er mee oppassen, met zon halsband. En ik vind ook dat de TS er beter over na had moeten denken en in overleg met de buren een oplossing hadmoeten vinden. Die hond heeft 2 jaar?? kunnen blaffen en nu krijgt hij ineens stroom om iets waarvan hij niet eens wist dat het niet mocht ![]() Oja ![]() Ik zou die halsband afdoen, je weet dat ze er niet goed op reageerd en ik denk dat je je hond alleen maar angstiger krijgt.
||
Jullie mening is nu ook wel duidelijk. Ik zei toch ook al dat ik (wij) er geen voorstander van ben (zijn). Het is idd waarschijnlijk de gemakkelijkste oplossing.
Maar iedereen loopt hier te roepen van zoek een andere oplossing, maar is er iemand die concrete andere oplossingen heeft? (Ik ga straks wel nog even kijken in dat topic dat x-spekkie-x aangaf.) Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik denk trouwens niet dat die halsband de gemakkelijkste oplossing is. Ben bang dat het blaffen er totaal afgaat en dat je er meer problemen mee in huis haalt.
||
Citaat:
![]() |
||
Citaat:
Het is ook zo dat het bandje de eerste keer gewoon een piepje geeft, en dat is eigenlijk voldoende om haar te laten stoppen met blaffen. @wizkid: Ik ben haar baasje niet, en het zijn hier thuis nog steeds mijn ouders die het voor het zeggen hebben.
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar ik ben zeer blij te horen dat jullie het allemaal veel beter zouden aanpakken ![]()
||
Citaat:
Ik denk dat je buren ook wel moeten begrijpen dat ze niet van je kunnen verlangen dat je zo'n band bij je hond omdoet, met alle consequenties van dien voor z'n gedrag later. Want het is gewoon een vorm van mishandeling, wat waarschijnlijk niet eens werkt. Trouwens zo vaak kun je niet lekker buitenzitten in Nederland dus de rest van het jaar hebben ze er vast nauwelijks of geen last van. En als ze het echt zo erg vinden, dan hadden ze heus wel eerder aan de bel getrokken. Je hebt het zeker via via gehoord...
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
1) Die kennel is groter dan 2 bij 2 meter. 2) We hebben die kennel geplaats met bedoeling dat ze daar kon blijven als wij niet thuis waren. Maar uiteindelijk is dat misschien maar 2 of 3 keer gebeurd. 3) Ze blaft niet overmatig veel, gewoon te veel volgens de buren. (Het is trouwens een mechelse herder, staat bij mijn weten niet gekend als blaffer.) 4) Ik ga maar verder op jouw volgende reactie: we wonen niet in een rijtjes huis. En het is geen jack russel. 5) Ik vind het ook immens zielig voor haar (lees dan toch). Maar het is idd, zoals markoz zei, mijn ouders die dat beslist hebben, onder druk van het gebuurte, en doordat ze er vol lof over waren in de dierenwinkel.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
|||
Citaat:
1. oké. 2. Dat vertelde je er niet bij ![]() 3. Mechelse herder, Dit is een waakhond en die blaffen vanzelfsprekend best veel. Heb het zelfs nog nagezocht voor je ![]() 4. Dat van de Jack Russell was een voorbeeldje natuurlijk. En wat ik met dat rijtjeshuis bedoel snap je toch ook wel? Ik bedoel daar gewoon mee dat je dicht op elkaar woont. Dat zijn VOORBEELDEN. 5. Jij schrijft dat je het zielig vindt. Dan zorg er in godsnaam voor dat die hond dat bandje niet meer om hoeft. Je kan toch zeker je ouders overtuigen dat dit dierenmishandeling is?? Citaat:
![]() Maar van een aantal soorten, zoals de Jack Russell en (helaas) ook de Mechelse herder is toch duidelijk dat ze graag en veel blaffen. Daar hoef je geen kenner voor te zijn ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je deze tijd niet hebt en je omgeving zou er last van kunnen hebben zou je dus beter een hond kunnen nemen die niet zo veel blaft. Niets tegenstrijdigs toch?
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
maar ja, genoeg hierover..
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sorry hoor maar voor mensen die op het idee komen op hun hond een schokband om te doen heb ik totaal geen respect. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
Waarom honden blaffen/burengerucht Verwijderd | 7 | 13-02-2013 15:26 | |
Psychologie |
Muziektopic #8 Verwijderd | 406 | 07-02-2013 09:46 | |
De Kantine |
Wat kun je wel waarderen? #8975689576 Little Phoebe | 500 | 15-09-2010 01:45 | |
Flora & Fauna |
Blaffen van hondje Verwijderd | 7 | 31-10-2008 08:22 | |
Flora & Fauna |
Mijn hond bijt andere mensen Chloe Siere | 48 | 21-01-2008 20:40 | |
ARTistiek |
Lopen met de hond. DarkCat | 9 | 04-02-2002 12:09 |