Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2005, 12:36
teirg
teirg is offline
Wij hebben onze hond al een viertal jaar, maar nu pas is aan het licht gekomen dat onze buren (ook die van een paar huizen verder) zich ergeren aan haar geblaf. Overdag zit ze namelijk boven op een terras, en dan blaft ze graag naar passerende honden, of spelende kinderen. Doordat ze zo hoog zit, is dit nogal ver te horen.

Omdat we geen problemen willen met onze buren willen, zijn we een schokband gaan halen. Die geeft telkens een schokje als ze blaft. We zijn er eigenlijk ook niet echt voorstander van, maar we moeten iets doen.

Nu merken we dat ze redelijk uit haar doen is. Ze is echt bang van dat bandje, en gaat niet meer graag op haar terras, terwijl dat vroeger geen enkel probleem was. Maar we hebben besloten om het twee weken vol te houden, en te kijken wat het effect is.

Nu is mijn vraag ofdat er hier nog mensen zijn die zo'n bandje hebben geprobeerd? Wat was het effect bij jullie hond? Ging het geblaf over, ook na een tijd zonder bandje?

Ik zou graag een paar andere ervaringen horen. Want ik vind het nu eigenlijk echt zielig voor dat beestje.
Oud 22-06-2005, 12:48
wizkid
wizkid is offline
Sorry maar ik heb echt de neiging om agressief te worden als ik dit soort dingen zie/hoor.
K vind zo'n schokbandje echt het domste en achterlijkste ding wat iemand kan hebben om een hond niet te laten blaffen. Ik zou een andere oplossing nemen om hem niet meer te laten blaffen. Zeg gewoon heel hard foei en hou je hand fftjes boven op zn mond als je dat herhaalt en je beloont hem als hij het wel goed doet blaft ie na een tijdje niet meer hoor (uit ervaring).
Oud 22-06-2005, 13:23
11568
11568 is offline
Van wat ik heb gehoord mag je die schokbanden NOOIT zomaar, in een keer omdoen en is dat het laatste middel waarnaar je moet grijpen. Beetje makkelijk zo.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 13:40
Verwijderd
Vind je het gek dat ze band is voor zo'n bandje, doe hem zelf eens om om te kijken hoe dat voelt, ik denk dat jij er dan ook bang van zult zijn.

Er zijn, volgens mij, zoveel andere manieren, die wel diervriendelijk zijn, om een hond het blaffen af te leren. Waarom proberen jullie eerst die niet? Waarom idd meteen naar het 'makkelijkste' grijpen? 'k vind het nogal zielig voor die hond.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 14:02
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Jouw hond komt niet graag op het terras, omdat ze een connectie legt tussen de schokken van dat bandje en het komen op het terras (omdat ze altijd blaft op het terras).

Als je honden straft moet je dit meteen na afloop van het gedrag doen, anders heeft het geen (of een ander) effect! Zoals nu dus, de blafband heeft dus als effect dat ze niet meer op het terras komt.

Vergelijk het bandje eens met een ouder die zijn kind (lichamelijk/geestelijk) mishandelt. Je krijgt alleen maar "positieve correcties" waardoor het dier bang (en eventueel zelfs aggressief) wordt! Een kind die alleen maar geslagen wordt en nooit eens een complimentje krijgt, krijgt ook psychische en fysieke klachten.

Zie hier mijn post over het trainen van dieren, waarin precies is uitgelegd wat positieve correctie is.

Oud 22-06-2005, 18:54
Anki
Anki is offline
Ik weet niet of het al gepost is, heb de overige posts niet gelezen. Maar is nog een ander diervriendelijk middel tegen blaffen. Dat is ook een band, en zodra de hond blaft, spuit daar een citroen-achtig geurtje uit. De hond associeert dat met blaffen, en vind dat dus helemaal niet fijn. Ze zal hiervan waarschijnlijk niet uit haar doen raken zoals bij die band van jullie.

Ik zelf heb hier geen ervaring mee, heb het alleen gehoord..
Oud 22-06-2005, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Anki schreef op 22-06-2005 @ 19:54 :
Dat is ook een band, en zodra de hond blaft, spuit daar een citroen-achtig geurtje uit. De hond associeert dat met blaffen, en vind dat dus helemaal niet fijn. Ze zal hiervan waarschijnlijk niet uit haar doen raken zoals bij die band van jullie.
jawel, want het concept blijft hetzelfde.

Terras > blaffen > iets vervelends > terras eng.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 19:13
Verwijderd
Het is iig iets diervriendelijker...

Toch zou ik proberen te zoeken naar andere oplossingen. Schakel desnoods Martin Gaus in oid. (Of informeer bij zo'n hondentrainingscentrum ofzo.)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 21:48
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Geen schokbanden
TEGEN TEGEN TEGEN!!!!

Je maakt je hond bang.. dat wil je toch niet?
Probeer het op een andere manier op te lossen.
Haal hem naar binnen als hij blaft, en roep foei als hij te langblaft.
Dit werkt dat moet houd dit even vol die schokband is NIETS!!

WIj hebben nu een pup en die is ook echt aan het waken en blaft tegen alles
wij gebruiken ook foei etc.. en werkt prima..
Oud 23-06-2005, 08:24
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Wat lees ik nu dan?
Iemand die een schokband bij een hond om doet Bij een hond uit mijn straat had de eigenaar dat ook gedaan, de dierenbescherming is er zelfs nog voor langs gekomen. Want bepaalde versies zijn verboden.

Zo'n schokband is gewoon een martelwerktuig . als je dat soort dingen gaat gebruiken dan is er toch iets goed mis aan het gaan. Je kunt een (jonge) hond ook gewoon leren dat hij niet moet blaffen bij iedereen die langs loopt, doen wij ook. Na 4 jaar is dat een beetje moeilijk, een hond iets afleren wat hij altijd heeft gemogen is heel moeilijk, maar dan zijn er nog alternatieven genoeg Zoals Anki bijvoorbeeld schrijft. Maar je had toch zeker van te voren kunnen verzinnen dat een hond die de hele dag blaft overlast veroorzaakt. Alhoewel mensen die een hond een schokband om doen zijn niet de slimste natuurlijk ...
Oud 23-06-2005, 08:54
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
weet je wat ze zouden moeten doen? elke keer als een baasje zo'n belachelijk idee bedenkt moeten ze met zo'n elektrische vliegemepper dat baasje een corrigerende tik op z'n neus geven. ik denk dat het werkt
Oud 23-06-2005, 09:00
Stefanie
Stefanie is offline
Misschien is/was het een idee om je hond beter op te voeden? Ik ken zoveel mensen waarvan de hond het niet in zn hoofd haalt om constant te blaffen omdat ie gewoon goed is opgevoed.

Sorry, maar met zo'n belachelijk bandje maak je me heel erg boos. Ik ga jou toch ook geen schokken geven als je een paar keer de muziek hard hebt staan? En dat je het dan ook nog voor de buren doet
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 09:00
ExVaal
ExVaal is offline
Typisch geval van mensen die hun hond niet de baas zijn. Volgende keer toch maar een poes kopen?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 09:01
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 23-06-2005 @ 10:00 :
Misschien is/was het een idee om je hond beter op te voeden? Ik ken zoveel mensen waarvan de hond het niet in zn hoofd haalt om constant te blaffen omdat ie gewoon goed is opgevoed.

Sorry, maar met zo'n belachelijk bandje maak je me heel erg boos. Ik ga jou toch ook geen schokken geven als je een paar keer de muziek hard hebt staan? En dat je het dan ook nog voor de buren doet
schokbandjes bij cavia's helpen trouwens ook niet!
Oud 23-06-2005, 09:13
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Ben ik met je eens maar je weet niet altijd waarom een hond blaft.
Ons hondje bijv (hebbe we uit het asiel dus niet totaal op kunnen voeden vanaf het begin zegmaar) is heel onzeker, dus als hij ff niet weet wat ie moet, of hij snapt de situatie niet gaat hij blaffen.

Ik zou er mee oppassen, met zon halsband. En ik vind ook dat de TS er beter over na had moeten denken en in overleg met de buren een oplossing hadmoeten vinden. Die hond heeft 2 jaar?? kunnen blaffen en nu krijgt hij ineens stroom om iets waarvan hij niet eens wist dat het niet mocht

Oja TS evt tip: lees het boek van Jan Fennell is, de vrouw die naar honden luisterd. Daar staan heel veel verklaringen in over gedrag van honden.

Ik zou die halsband afdoen, je weet dat ze er niet goed op reageerd en ik denk dat je je hond alleen maar angstiger krijgt.
Oud 23-06-2005, 12:35
teirg
teirg is offline
Jullie mening is nu ook wel duidelijk. Ik zei toch ook al dat ik (wij) er geen voorstander van ben (zijn). Het is idd waarschijnlijk de gemakkelijkste oplossing.

Maar iedereen loopt hier te roepen van zoek een andere oplossing, maar is er iemand die concrete andere oplossingen heeft? (Ik ga straks wel nog even kijken in dat topic dat x-spekkie-x aangaf.)

Citaat:
Constant blaffen doet onze hond helemaal niet, het is enkel als ze een andere hond hoort, of kinderen ziet spelen met een bal. Dat is helemaal niet zo raar denk ik, of heeft niet te maken met een slechte opvoeding
Oud 23-06-2005, 12:43
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
teirg schreef op 23-06-2005 @ 13:35 :

Constant blaffen doet onze hond helemaal niet, het is enkel als ze een andere hond hoort, of kinderen ziet spelen met een bal. Dat is helemaal niet zo raar denk ik, of heeft niet te maken met een slechte opvoeding
Dan valt het idd nog mee, kan je niet in overleg met de buren een oplossing verzinnen? Dat je de hond overdag een aantal uren binnenhoud? *vooral met dit weer*.

Ik denk trouwens niet dat die halsband de gemakkelijkste oplossing is. Ben bang dat het blaffen er totaal afgaat en dat je er meer problemen mee in huis haalt.
Oud 23-06-2005, 12:46
wizkid
wizkid is offline
Citaat:

Maar iedereen loopt hier te roepen van zoek een andere oplossing, maar is er iemand die concrete andere oplossingen heeft? (Ik ga straks wel nog even kijken in dat topic dat x-spekkie-x aangaf.)
Sorry maar er zijn oplossingen gegeven. Als je zelf trouwens niets beters kan bedenken dan een schokband weet ik niet of je wel zo'n goede baas bent, want als je er een echte tegenstander van was had je hem ook niet gepakt.
Oud 23-06-2005, 12:56
teirg
teirg is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 23-06-2005 @ 13:43 :
Dan valt het idd nog mee, kan je niet in overleg met de buren een oplossing verzinnen? Dat je de hond overdag een aantal uren binnenhoud? *vooral met dit weer*.

Ik denk trouwens niet dat die halsband de gemakkelijkste oplossing is. Ben bang dat het blaffen er totaal afgaat en dat je er meer problemen mee in huis haalt.
We laten ze inderdaad veel binnen hoor, ze is vandaag nog geen enkele keer op het terras geweest. We gebruiken het ook zo weinig mogelijk, en als we er gewoon mee spelen en zo blaft ze wel nog, dus het blaffen gaat er niet volledig uit.

Het is ook zo dat het bandje de eerste keer gewoon een piepje geeft, en dat is eigenlijk voldoende om haar te laten stoppen met blaffen.

@wizkid: Ik ben haar baasje niet, en het zijn hier thuis nog steeds mijn ouders die het voor het zeggen hebben.
Oud 23-06-2005, 13:02
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
teirg schreef op 23-06-2005 @ 13:56 :
We laten ze inderdaad veel binnen hoor, ze is vandaag nog geen enkele keer op het terras geweest. We gebruiken het ook zo weinig mogelijk, en als we er gewoon mee spelen en zo blaft ze wel nog, dus het blaffen gaat er niet volledig uit.

Het is ook zo dat het bandje de eerste keer gewoon een piepje geeft, en dat is eigenlijk voldoende om haar te laten stoppen met blaffen.

@wizkid: Ik ben haar baasje niet, en het zijn hier thuis nog steeds mijn ouders die het voor het zeggen hebben.
Natuurlijk gaat het in ieder gezin anders dan bij mij thuis, maar als mn ouders zoiets bij de hond deden (wat ze nooit zouden doen) en ze zouden daarbij niet naar me luisteren zou ik die band gewoon stuk maken heb ze ff pech gehad met hun schokjes. Maarja daar kan je veel problemen mee krijgen en begrijp dan ook best dat een groot deel van de mensen dat niet zou doen.
Oud 23-06-2005, 13:30
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Er zijn al een aantal oplossingen genoemd hoor. Lees dit topic maar eens door. Of is dat ook te veel moeite? Net als het zoeken naar een fatsoenlijke oplossing voordat je met een martelwerktuig aan de slag gaat

Citaat:
Euhm jou hond zorgt voor overlast. Een goed opgevoede hond bezorgt niemand overlast
Oud 23-06-2005, 14:20
teirg
teirg is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 23-06-2005 @ 14:30 :
Er zijn al een aantal oplossingen genoemd hoor. Lees dit topic maar eens door. Of is dat ook te veel moeite? Net als het zoeken naar een fatsoenlijke oplossing voordat je met een martelwerktuig aan de slag gaat
De enige concrete oplossingen die ik kon vinden was luid foei zeggen als ze het doet of zo'n bandje die een geur afscheidt. Wij zijn helaas niet altijd boven, dus dat foei roepen lukt niet. Van zo'n bandje dat geur afscheidt had ik idd nog nooit gehoord, en vind ik persoonlijk ook veel beter klinken dan een schokbandje, maar daar kwam direct ook al kritiek op.

Maar ik ben zeer blij te horen dat jullie het allemaal veel beter zouden aanpakken
Oud 23-06-2005, 14:25
markoz
markoz is offline
Sorry hoor.. Maar een hond hoort volgens mij te blaffen Dat is gewoon aan een hond.. Tuurlijk kan ie het overdrijven.. Maar wat ik me afvraag is waarom die buren nu pas klagen en niet 4 jaar geleden? Of doet hij het pas sinds kort? En als ze zich al 4 jaar er zich aan storen... Dan moeten die buren zich niet zo aanstellen.

Voor de rest zou ik persoonlijk mijn hond gewoon lekker buiten laten lopen en als ik door heb dat ie blaft, afstraffen met foei.. ABSOLUUT geen band.. noch 1 die schokken geeft, nog 1 met een geurtje
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 15:01
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Wij hebben thuis ook een hond die constant blaft, daar kun je gewoon niets tegen doen, dat zit gewoon in het karakter. Het straffen van die hond maakt ook niets uit, blaffen doet ze toch wel. Onze buren maken er geen probleem van, terwijl het echt een enorme takkeherrie is soms, omdat ze onze 2 andere honden ook aan het blaffen maakt.

Dus met opvoeden etc heeft het helemaal niets te maken. Maar zo'n band omdoen dat vindt ik wel heel overdreven..

Je moet zelfs maar eens zo'n ding omdoen voor de grap, dan snap je de reactie van de hond misschien.

Of je kunt natuurlijk proberen om haar op een andere manier te straffen, b.v. afzonderen of ergens tijdelijk opsluiten, en duidelijk maken dat je het er niet mee eens bent. Sluit haar desnoods binnen op terwijl iedereen buiten op het terras zit. Zo straffen wij onze andere hond altijd, omdat ie er niet tegen kan als hij ergens alleen moet zitten En dat voelen ze wel hoor...

Doe in ieder geval die band maar snel af.
Oud 23-06-2005, 15:05
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
markoz schreef op 23-06-2005 @ 15:25 :
Sorry hoor.. Maar een hond hoort volgens mij te blaffen Dat is gewoon aan een hond.. Tuurlijk kan ie het overdrijven.. Maar wat ik me afvraag is waarom die buren nu pas klagen en niet 4 jaar geleden? Of doet hij het pas sinds kort? En als ze zich al 4 jaar er zich aan storen... Dan moeten die buren zich niet zo aanstellen.

Voor de rest zou ik persoonlijk mijn hond gewoon lekker buiten laten lopen en als ik door heb dat ie blaft, afstraffen met foei.. ABSOLUUT geen band.. noch 1 die schokken geeft, nog 1 met een geurtje
Inderdaad, ik snap die buren ook niet. Maar het komt natuurlijk omdat het zo'n geweldig weer is de laatste tijd en ze vaker buiten zitten.

Ik denk dat je buren ook wel moeten begrijpen dat ze niet van je kunnen verlangen dat je zo'n band bij je hond omdoet, met alle consequenties van dien voor z'n gedrag later. Want het is gewoon een vorm van mishandeling, wat waarschijnlijk niet eens werkt.

Trouwens zo vaak kun je niet lekker buitenzitten in Nederland dus de rest van het jaar hebben ze er vast nauwelijks of geen last van. En als ze het echt zo erg vinden, dan hadden ze heus wel eerder aan de bel getrokken. Je hebt het zeker via via gehoord...
Oud 23-06-2005, 15:07
markoz
markoz is offline
Oh.. en trouwens.. weten die buren dat jullie die hond nu zo'n band om doen? Misschien hebben ze wel duizendmaal liever dat jullie dat beest laten blaffen, dan dat ie zo'n band om moet
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 16:27
teirg
teirg is offline
Welja, het schijnt dat de ganse wijk er over roddelt en er 'last' van heeft. (Persoonlijk denken we dat een van de buren de rest heeft opgezet, maarja.) Ze zit daar inderdaad al 4 jaar, en er was ons nog nooit iemand komen zeggen dat ze er een probleem mee hebben.

Het is nu pas een beetje per toeval uitgekomen, en de buur die het vertelt heeft zat er wel een beetje mee dat hij het moest zeggen. Mijn ouders zijn het hem gaan vertellen dat ze zo'n bandje zijn gaan kopen, maar blijkbaar vindt hij dat niet erg.

In plaats van op het terras kan ze wel in haar hondenkennel beneden. Maar daar zit ze echt niet graag, ze ziet daar niemand en ze zit daar gans de tijd zonder ophouden te huilen. Daarom ook dat mijn ouders zo'n bandje toch een betere uitkomst vonden. Nuja, ik hoop iig dat het bandje er vlug af mag, en ze toch iets minder blaft zodat iedereen tevreden is.
Oud 23-06-2005, 16:37
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Wat bedoel je met "kennel" toch niet een hok van 2 bij 2 meter?
Volgens mij zijn jullie echte "dierenvrienden" daar he.

En inderdaad de ene soort blaft meer dan de ander. Bijvoorbeeld Jack Russells blaffen graag en veel. Een verstandige hondeneigenaar let daar op bij de aanschaf van een hond ...
Als je dicht op elkaar woont moet je dus al niet een hond hebben die de hele dag blaft.

Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 16:39.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 16:40
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Inderdaad, schokband afschaffen die handel.
Kwestie van opvoeden.. je kunt het een hond spelenderwijs nog wel afleren als ze pup zijn.
Oud 23-06-2005, 16:41
markoz
markoz is offline
Alsof zij er iets aan kan doen dat haar ouders die hond een bandje om doen.. En ik kan het me opzich ook best voorstellen, ik bedoel.. Als zo'n hele buurt erover klaagt sta je toch onder een bepaalde druk, zo'n bandje is vervolgens wel een extreme reactie, maar als hun bijvoorbeeld bij een dierenwinkel is verteld dat het goed helpt en de hond er haast geen last van heeft. Ik gok ook maar wat hoor.. want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze zoiets kopen terwijl ze weten dat het een kwelling voor de hond zal zijn..
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 16:41
markoz
markoz is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 23-06-2005 @ 17:40 :
Je kunt het een hond spelenderwijs nog wel afleren als ze pup zijn.
Ja.. bij een pup wel.. maar bij een hond van 4 jaar niet meer aangezien die al lang en breed volwassen is
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 16:45
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
markoz schreef op 23-06-2005 @ 17:41 :
Alsof zij er iets aan kan doen dat haar ouders die hond een bandje om doen.. En ik kan het me opzich ook best voorstellen, ik bedoel.. Als zo'n hele buurt erover klaagt sta je toch onder een bepaalde druk, zo'n bandje is vervolgens wel een extreme reactie, maar als hun bijvoorbeeld bij een dierenwinkel is verteld dat het goed helpt en de hond er haast geen last van heeft. Ik gok ook maar wat hoor.. want ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze zoiets kopen terwijl ze weten dat het een kwelling voor de hond zal zijn..
Ten eerste: Mijn ouders hebben al tientallen jaren honden. En nog nooit ook maar 1 klacht gehad. Dat ligt echt aan de manier van opvoeden en aan de keuze van de hond. Kijk je kan wel zeggen die Jack Russells zijn klein en lief maar ze blaffen dus heel veel. Dan moet je zo'n hond niet nemen als je in een rijtjeshuis woont en niet de moeite neemt dat beest fatsoenlijk op te voeden. En dan ten tweede, elk normaal denkend mens weet toch dat een schok pijnlijk is en al helemaal in je hals.
Oud 23-06-2005, 16:48
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Ja.. bij een pup wel.. maar bij een hond van 4 jaar niet meer aangezien die al lang en breed volwassen is
Dan hadden ze zich dat eerder moeten bedenken. Als een hond de hele dag blaft lijkt het me toch logisch dat je buren er last van hebben. Dan leer je je hond dat dus af van kleins af aan. Dan is er geen enkel probleem en heb je geen martelwerktuigen nodig.
Oud 23-06-2005, 16:49
teirg
teirg is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 23-06-2005 @ 17:37 :

En inderdaad de ene soort blaft meer dan de ander. Bijvoorbeeld Jack Russells blaffen graag en veel. Een verstandige hondeneigenaar let daar op bij de aanschaf van een hond ...
Als je dicht op elkaar woont moet je dus al niet een hond hebben die de hele dag blaft.
Leuk hé, mensen afzeiken die je niet kent.

1) Die kennel is groter dan 2 bij 2 meter.
2) We hebben die kennel geplaats met bedoeling dat ze daar kon blijven als wij niet thuis waren. Maar uiteindelijk is dat misschien maar 2 of 3 keer gebeurd.
3) Ze blaft niet overmatig veel, gewoon te veel volgens de buren. (Het is trouwens een mechelse herder, staat bij mijn weten niet gekend als blaffer.)
4) Ik ga maar verder op jouw volgende reactie: we wonen niet in een rijtjes huis. En het is geen jack russel.
5) Ik vind het ook immens zielig voor haar (lees dan toch). Maar het is idd, zoals markoz zei, mijn ouders die dat beslist hebben, onder druk van het gebuurte, en doordat ze er vol lof over waren in de dierenwinkel.
Oud 23-06-2005, 16:50
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
was hij vroeger ook al zo blafferig??
Oud 23-06-2005, 18:31
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 23-06-2005 @ 17:37 :

Je overdrijft. Die hond blaft niet constant alleen als ie mensen ziet. Dat is geen overdreven reactie dat doen veel honden. En bij de aanschaf vaan een hond kan je niet zien of ie veel blaft meneer de kenner.
Oud 23-06-2005, 20:34
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
teirg schreef op 23-06-2005 @ 17:49 :
Leuk hé, mensen afzeiken die je niet kent.

1) Die kennel is groter dan 2 bij 2 meter.
2) We hebben die kennel geplaats met bedoeling dat ze daar kon blijven als wij niet thuis waren. Maar uiteindelijk is dat misschien maar 2 of 3 keer gebeurd.
3) Ze blaft niet overmatig veel, gewoon te veel volgens de buren. (Het is trouwens een mechelse herder, staat bij mijn weten niet gekend als blaffer.)
4) Ik ga maar verder op jouw volgende reactie: we wonen niet in een rijtjes huis. En het is geen jack russel.
5) Ik vind het ook immens zielig voor haar (lees dan toch). Maar het is idd, zoals markoz zei, mijn ouders die dat beslist hebben, onder druk van het gebuurte, en doordat ze er vol lof over waren in de dierenwinkel.
Ten eerste, ik zeik geen mensen af. Maar mensen die dieren zoiets aan doen daar kan ik niet tegen en dan wil ik wel eens dingen zeggen die niet zo aardig zijn.

1. oké.
2. Dat vertelde je er niet bij
3. Mechelse herder, Dit is een waakhond en die blaffen vanzelfsprekend best veel. Heb het zelfs nog nagezocht voor je. Het staat letterlijk in de encyclopedie. Ik ken er zelf 2 en die blaffen allebei ook veel (maar dat zegt natuurlijk niet zo heel veel). Ze blaffen naar alles wat langs loopt. Dat komt omdat ze de hele dag alleen thuis zijn. Dit hadden de eigenaars ze waarschijnlijk wel af kunnen leren toen ze nog pup waren.
4. Dat van de Jack Russell was een voorbeeldje natuurlijk. En wat ik met dat rijtjeshuis bedoel snap je toch ook wel? Ik bedoel daar gewoon mee dat je dicht op elkaar woont. Dat zijn VOORBEELDEN.
5. Jij schrijft dat je het zielig vindt. Dan zorg er in godsnaam voor dat die hond dat bandje niet meer om hoeft. Je kan toch zeker je ouders overtuigen dat dit dierenmishandeling is??

Citaat:
cookie16 schreef op 23-06-2005 @ 19:31 :
Je overdrijft. Die hond blaft niet constant alleen als ie mensen ziet. Dat is geen overdreven reactie dat doen veel honden. En bij de aanschaf vaan een hond kan je niet zien of ie veel blaft meneer de kenner.
Als je goed leest wat ik schrijf dan zie je dat het verhaaltje over de Jack Russell een voorbeeld is .
Maar van een aantal soorten, zoals de Jack Russell en (helaas) ook de Mechelse herder is toch duidelijk dat ze graag en veel blaffen. Daar hoef je geen kenner voor te zijn .
Oud 23-06-2005, 21:35
Verwijderd
Citaat:
0oFZo0 schreef op 23-06-2005 @ 21:34 :
Als je goed leest wat ik schrijf dan zie je dat het verhaaltje over de Jack Russell een voorbeeld is .
Maar van een aantal soorten, zoals de Jack Russell en (helaas) ook de Mechelse herder is toch duidelijk dat ze graag en veel blaffen. Daar hoef je geen kenner voor te zijn .
Eerst zeg je dat ze die hond vast slecht hebben opgevoed omdat 'ie zoveel blaft, en vervolgens zeg je dat het een hond is die graag en veel blaft, dat dat er bij hoort en je daar geen kenner voor hoeft te zijn. Sorry, maar dat vind ik redelijk tegenstrijdig.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 07:07
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
z0pje schreef op 23-06-2005 @ 22:35 :
Eerst zeg je dat ze die hond vast slecht hebben opgevoed omdat 'ie zoveel blaft, en vervolgens zeg je dat het een hond is die graag en veel blaft, dat dat er bij hoort en je daar geen kenner voor hoeft te zijn. Sorry, maar dat vind ik redelijk tegenstrijdig.
Ook al blaft een Mechelse Herder van nature veel, als je hem van kleins af aan leert dat dat niet altijd nodig is kan je hem/haar dat zeker leren. Alleen dat kost veel tijd...
Als je deze tijd niet hebt en je omgeving zou er last van kunnen hebben zou je dus beter een hond kunnen nemen die niet zo veel blaft. Niets tegenstrijdigs toch?
Oud 24-06-2005, 07:18
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
teirg schreef op 23-06-2005 @ 17:49 :

Lekkere ouders heb jij dan. En ik blijf erbij als jij het echt zo erg vindt als dat je zegt had je ook zelf wel actie ondernomen door dat bandje weg te gooien, ook al hadden je ouders de beslissing genomen het toch om te doen.
Oud 24-06-2005, 07:21
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
z0pje schreef op 23-06-2005 @ 22:35 :
Nu blijkt het een hond te zijn die veel en graag blaft (waarbij het dus moeilijker is om het hem af te leren), maar als het niet zo'n hond was dan hadden ze hem slecht opgevoed (want dan heeft ie niet de neiging om veel te gaan blaffen als ie dan toch veel blaft is er iets mis gegaan in de opvoeding).
Oud 25-06-2005, 12:14
teirg
teirg is offline
Citaat:
wizkid schreef op 24-06-2005 @ 08:18 :
Lekkere ouders heb jij dan. En ik blijf erbij als jij het echt zo erg vindt als dat je zegt had je ook zelf wel actie ondernomen door dat bandje weg te gooien, ook al hadden je ouders de beslissing genomen het toch om te doen.
Aan dat bandje heb je twee van die dopjes en daarover kan je een soort plastiekje schuiven. Als ze blaft hoort ze dan wel nog een piepje, maar ze krijgt niets van schokken meer. Dat heb ik eergisteren gedaan (zonder medeweten van ouders), en doordat ze nog altijd maximum twee blafjes geeft na elkaar, mag het zo blijven. Ze gedraagt haar nu ook weer helemaal als anders, dus dat komt wel in orde.
Oud 25-06-2005, 18:29
Anki
Anki is offline
Hier wordt echt van alles naar iedereens hoofd geslingerd..
Een KENNEL is een algemene benaming voor een plaats waar je hond in kan zodat hij/zij niet kan ontsnappen..Er staat nergens dat dat dan 2 bij 2 is.
Wij wonen bijvoorbeeld helemaal in het buitengebied met weet ik hoeveel hectare erom heen zodat onze honden vrij los kunnen lopen, maar als wij weg gaan en het is warm weer, hoeven ze niet binnen te blijven, dus gaat ze in de 'kennel'. En die is cker geen 2 bij 2 ..
Eerder 12 bij 12 ofzo.
Dus niet zo snel vooroordelen jullie!
Die ouders van Teirg wisten kennelijk geen raad meer, en hebben zo'n band gekocht. Teirg was het er niet mee eens, maar het is niet haar hond. Teirg vind het zelf ook heel vervelend, anders zou ze het hier niet posten, en dat is ook heel goed te zien aan haar laatste zin:
Citaat:
Ik zou graag een paar andere ervaringen horen. Want ik vind het nu eigenlijk echt zielig voor dat beestje.
Laat geloof ik wel degelijk zien, dat het haar wél uitmaakt...

Maar dit :
Citaat:
Lees dit topic maar eens door. Of is dat ook te veel moeite? Net als het zoeken naar een fatsoenlijke oplossing voordat je met een martelwerktuig aan de slag gaat
Je weet niet alles over de situatie, en je gaat zwaar aanvallend doen, Teirg vraagt om hulp, omdat ze zich er lullig door voelt, en het enige wat jullie doen, is haar afzeiken!..

@Teirg : Probeer het op een diervriendelijk manier te doen. Blaft je hond, zeg dan haar/zijn naam, en dan duidelijk 'NEE'
Of: wat ook wil werken, is met snoepjes die je hond heerlijk vind. Blaft hij/zij, zeg je zijn naam, en dan 'NEE', je wacht tot ie stil is, en dan zeg je 'goed zo' en geef je een snoepje.
Mijn ouders hebben jarenlange ervaring met honden en iemand vroeg precies dezelfde vraag, op deze manier hebben we het opgelost.
Je hond mag natuurlijk wel blaffen als er iemand binnen komt, want dan is het gewoon waaks zijn...
Onze honden blaffen als er iemand de oprijlaan op rijd, ook als hij/zij uit zijn of haar auto stapt, en pas als ik zeg dat het goed is, dan zijn ze weer stil, en beloon ik ze door te zeggen, 'goed zo,' of 'zo issie braaf!!' en aai ik ze...
Werkt!

Als ik in mijn post, 'jullie' gebruik, kan diegene die ik bedoel wel begrijpen dat hij/ zij het is!
Oud 25-06-2005, 18:37
Verwijderd
Ik vind het zielig dat het hondje meteen zo bruut gestraft word. Straffen is goed, maar begin pas na een tijd (na andere methodes geprobeerd te hebbe) met zoon schokband.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 18:50
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Anki schreef op 25-06-2005 @ 19:29 :
(...)
Wij hebben oplossingen gegeven hoor en dan nog wij mogen daarbij ook onze mening geven over bepaalde zaken en als we daarbij 'aanvallend' zijn is dat jammer.
Oud 25-06-2005, 19:25
Anki
Anki is offline
Citaat:
wizkid schreef op 25-06-2005 @ 20:50 :
Wij hebben oplossingen gegeven hoor en dan nog wij mogen daarbij ook onze mening geven over bepaalde zaken en als we daarbij 'aanvallend' zijn is dat jammer.
Aanvallend zijn kan ook best, maar niet té... en dit is gewoon iemand helemaal af zitten kraken terwijl ze zelf om een oplossing vraagt.
maar ja, genoeg hierover..
Oud 26-06-2005, 08:19
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
teirg schreef op 25-06-2005 @ 13:14 :
Aan dat bandje heb je twee van die dopjes en daarover kan je een soort plastiekje schuiven. Als ze blaft hoort ze dan wel nog een piepje, maar ze krijgt niets van schokken meer. Dat heb ik eergisteren gedaan (zonder medeweten van ouders), en doordat ze nog altijd maximum twee blafjes geeft na elkaar, mag het zo blijven. Ze gedraagt haar nu ook weer helemaal als anders, dus dat komt wel in orde.
Gelukkig, goedzo!

Citaat:
Anki schreef op 25-06-2005 @ 19:29 :
Hier wordt echt van alles naar iedereens hoofd geslingerd..
Een KENNEL is een algemene benaming voor een plaats waar je hond in kan zodat hij/zij niet kan ontsnappen..Er staat nergens dat dat dan 2 bij 2 is.
Je hond mag natuurlijk wel blaffen als er iemand binnen komt, want dan is het gewoon waaks zijn...
Onze honden blaffen als er iemand de oprijlaan op rijd, ook als hij/zij uit zijn of haar auto stapt, en pas als ik zeg dat het goed is, dan zijn ze weer stil, en beloon ik ze door te zeggen, 'goed zo,' of 'zo issie braaf!!' en aai ik ze...
Werkt!
Kijk hier hebben we tenminste wat aan, zo kan het dus ook

Citaat:
Secret Agent schreef op 25-06-2005 @ 19:37 :
Ik vind het zielig dat het hondje meteen zo bruut gestraft word. Straffen is goed, maar begin pas na een tijd (na andere methodes geprobeerd te hebbe) met zoon schokband.
Begin HELEMAAL NOOIT! met zo'n schokband!!

Citaat:
Anki schreef op 25-06-2005 @ 20:25 :
Aanvallend zijn kan ook best, maar niet té... en dit is gewoon iemand helemaal af zitten kraken terwijl ze zelf om een oplossing vraagt.
maar ja, genoeg hierover..
Dus als iemand zijn/haar hond mishandelt dan mag ik daar niets van zeggen?
Sorry hoor maar voor mensen die op het idee komen op hun hond een schokband om te doen heb ik totaal geen respect. Ook al schrijven ze dat ze medelijden hebben, als ze dat echt had dan had die hond niet zo'n band om.
Oud 26-06-2005, 08:54
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 26-06-2005 @ 09:19 :

Dus als iemand zijn/haar hond mishandelt dan mag ik daar niets van zeggen?
Sorry hoor maar voor mensen die op het idee komen op hun hond een schokband om te doen heb ik totaal geen respect. Ook al schrijven ze dat ze medelijden hebben, als ze dat echt had dan had die hond niet zo'n band om.
Lezen grapjurk
Oud 26-06-2005, 10:47
Anki
Anki is offline
Zij mocht niet beslissen over die band..Dat deden haar ouders.
Stop nou eens met zeuren, het gaat er niet om wie er gelijk heeft of niet, het gaat om een oplossing!
Oud 26-06-2005, 10:49
wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Anki schreef op 26-06-2005 @ 11:47 :
Zij mocht niet beslissen over die band..Dat deden haar ouders.
Stop nou eens met zeuren
Niet om het een of het andere maar je doet even hard mee om je gelijk te krijgen...
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten