Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom kun je niet mooi zijn met vier wielen onder je lichaam? Je bent gewoon dezelfde, hetzelfde lichaam, hetzelfde gezicht, dezelfde benen etc. Ik snap dat dit moeilijk is om je voor te stellen, maar ga dan een keer naar een psycholoog. Ik denk dat als jij nooit ziek was geweest, je ook onzeker zou zijn. Je hebt gewoon een erg laag zelfbeeld, hetzij door al je ziektes, hetzij door opmerkingen of pesterijen. Ik denk dat je daar wat aan moet doen. Je blijft ziek en dat verandert niet. De situatie is deze en daar zul je mee moeten dealen. Nu is de vraag hoe kan ik het zo dragelijk mogelijk maken? Even op een rijtje: - Denk niet voor anderen. Het is niet bewezen dat zij bepaalde dingen over jou denken. Jij denkt dat zij dat denken, maar heb je een conreet bewijs?? - Als anderen opmerkingen maken, denk dan goed na wie die mensen zijn. Hecht je zoveel waarde aan die mensen dat hun opmerkingen je pijn doen? - Jouw onzekerheid ligt niet aan jouw ziekte, maar aan jouw zelfbeeld. Als jij een beter zelfbeeld zou hebben, zou jij je al minder onzeker voelen en je minder aantrekken van anderen. - Je kan de situatie niet veranderen en dus zal je een manier voor jezelf moeten vinden om het zo dragelijk mogelijk te maken. Het nare van een lichamelijke beperking is dat het geestelijk ook voor ongemakken zorgt. Maar daarvoor zijn psychologen. Raadpleeg zo iemand, of raadpleeg een maatschappelijk werker. Zij kunnen je allicht een stapje verder helpen.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Vragen over angst. fizzle-fluffy | 29 | 23-09-2008 18:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Angst bang demoon1qaz | 1 | 13-10-2007 13:26 | |