Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2010, 14:58
KingKong
KingKong is offline
Maakt muziek op dingen bij jullie los?
Zoals een troostend gevoel als je het even niet ziet zitten, of een gevoel van geluk?
Misschien moet je hier wel redelijk emotioneel voor zijn, maar ik ben ook aardig nuchter dus het lijkt me dat dit niet alleen bij mij is.

Ik heb ook wel is gehad dat ik me heel erg kut voelde en dat ik door een bepaald nummer door de tekst me daarna een stuk beter voelde.

ook vind ik het onderweg het fijnst om muziek te luisteren, dat zet me aan het denken en ik krijg altijd veel ambitie en inspiratie als ik muziek luister terwijl ik in de auto/trein zit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2010, 21:12
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik luister momenteel veel naar Trinity, leren kennen door twee vriendinnen. Ik kom erbij tot rust, terwijl ik niet eens gelovig ben
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 15:41
Verwijderd
Als ik niet lekker in mij vel zit, en ik hoor zielige muziek voel ik mij alleen maar slechter. Dus meestal zet ik dan keiharde rock op.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 19:09
silentbob
silentbob is offline
muziek heeft bij mij altijd ander effect afhankelijk van de situatie en het doel

kan ik 's avonds echt niet in slaap komen, luister ik ff muziek en lukt het daarna wel
word ik 's ochtends wakker en ben ik nog heel slaperig, zet ik muziek op om wakker te worden

verveel ik me, luister ik muziek en verveel ik me niet meer zo(mits ik zin heb muziek te luisteren)

ben ik laat en moet ik snel fietsen, zet ik muziek op
heb ik juist behoefte aan wat ontspanning, zet ik muziek op

denk ik wat teveel na en wil ik ff mn hoofd 'leeghalen' van gedachtes, zet ik muziek op
terwijl ik, als ik dat wil, met muziek juist ook goed diep kan nadenken

in alle gevallen is het muziek waar ik van hou, dus metal/rock, luister ik naar muziek waar ik echt niet van hou(rap bijv. of slome nl-talige smartlapmuziek) heeft het juist eerder het tegenovergestelde effect
bij mij hangt het dus niet af van de soort muziek maar van mijn stemming en het doel waarom ik muziek luister, heb wat we bij muziek in de 1e en 2e leerden over mineur en majeur dat de ene je somber en de ander je blij zou maken ook altijd complete onzin gevonden
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 20:37
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Door vooral de toonhoogte en ook de maat van de muziek kan het gevoelens bij je oproepen.
Iedereen zal dat wel hebben, neem ik aan.
Daarbij brengt het ook weer herinneringen omhoog, meestal komen die wel goed over, dus kan je je weer goed voelen.
Zelf bijvoorbeeld als ik weer dat zwoele zomernummer van afgelopen zomer luister....^^
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 22:09
Verwijderd
Micheal buble, als ik die luisteren word ik altijd emotioneel...Mischien door zijn indringende stem ofzo!
En natuurlijk bepaalde liedjes waar je herinneringen mee ophaalt,

Ik denk dat iedereen dat wel heeft..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 00:13
KingKong
KingKong is offline
Ik heb zo ook bij bepaalde liedjes die werken als een soort pep talk, dus wanneer ik me even niet helemaal lekker in me vel zit dan zet ik zo'n nummer op en dan is alles weer goed!
ook merk ik echt dat wanneer ik een avondje ga blowen/na chillen/ waterpijp roken dat ik altijd rustige soul/jazz/hiphop opzet en soms reggae. Dat maakt de sfeer helemaal af!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Columnwedstrijd] Het klinkt me als muziek in de oren
flyaway
0 03-12-2010 10:01
Muziek Hoe belangrijk is muziek voor jou?
Sudoku.
31 02-11-2010 21:30
Algemene schoolzaken Vragenlijst Profielwerkstuk Muziek
rockerbaby
12 29-11-2009 08:27
Muziek Marilyn Manson-achtige muziek
Verwijderd
157 01-03-2005 14:43
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Vragen over muziek, dus als je tijd hebt...
Bassist_of_JC
18 26-02-2005 13:23
Muziek Muziek gemaakt met behulp van computers...
mcsun
51 13-08-2002 13:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.