Oud 07-11-2003, 14:35
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ik wil dus zo ontzettend graag het huis uit(miss nook niet, maar iig weg van me pa...en dat kan maar op een manier en das het huis uit.) de reden... het gaat niet tussen mij en mijn pa.. heb ff geen zin om dit verder uit te leggen een aantal mensen weten wel waarom.

Ik probeerde er dus vanmiddag rustig met mijn moeder over te praten.. maar het liep uit tot knallende ruzie..
Ik heb haar 3 keer gevraagd om mij uit te laten praten. maar dat deed ze niet...
Omdat ze vind dat ik niet zelfstandig kan wonen kwam ik met begeleid kamerwonen(wat ook door jeugdzorg en begeleiding van school is voorgesteld) maar daar heeft ze zo'n verkeerd beeld van..
Ze denk gelijk aan ontspoorde jongeren enz..
Ook loopt ze maar de hele tijd te zeuren over geld..de hele tijd..
en dat ze dr geld kwijt is aan me zus enz.. dat is wel waar maar wat heb ik daaraan?
Toen begon ze dat ik verkeerd bezig ben naar me vader toe.en dat mijn gedrag en mijn beeld naar me vader komt door me zus... das echt de grootste onzin die ik heb gehoord.. ik heb mijn eigen gevoel..
Ze luisterde niet, terwijl ik alleen maar wou vragen om eens serieus over dat begeleid wonen te denken.. omdat ze dr een verkeerd beeld van heeft.
Ze gaf me het gevoel dat ik een aansteller ben,en dat de problemen met me vader alleen mijn schuld zijn.

Net kwam ze weer... ze vertelde dat ze gewoon een te grote muur omzich heen heeft naar de hulpverlening toe, ze is te bang mij kwijt te raken, net zoals ze me zus kwijt is geraakt. Ik vroeg of ze mij hier wou laten.. hier, waar ik doodongelukkig ben? hierop zei ze niet veel.. ze vroeg of ik het op wou schrijven, zodat ik het aan dr vriend kan laten lezen.. die kan haar miss wel overtuigen.. maar volgens mij wilt ze niet overtuigd worden.. ze wil dr niet eens overnadenken.. en ze moest janken... ze kon het gewoon niet aanhoren
Ook had ze het een paar keer over"dit kan ik toch niet aan je vader vertellen,dat er nog een gaat" nou, mijn pa geeft mij toch alleen maar het gevoel dat hij mij weg wilt hebben... en dat heeft ie ook ooit tegen me moeder gezegd (hij was niet boos toen) hij zei toen; ik ben dr liever kwijt dan rijk.

Mijn moeder heeft een keer gezegd vanmiddag tijdens de ruzie.. dan neem je maar een kamer bij me vriend.. als ze dat nou eens zou menen.. maar ik weet dat ze dat niet meende.. want daar heb k het zo vaak over gehad..

Ik snap heel goed dat me moeder mij niet kwijt wilt, en dat ze daardoor bang is naar de hulpverlening vanwege het gedoe met mijn zus. Maar wat moet ik nu? zo kom ik nooit verder...

srry, als het allemaal een beetje vaag is... kwam dr niet
meer helemaal uit.

kuzz mir

Laatst gewijzigd op 07-11-2003 om 14:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2003, 14:45
Fantôme
Fantôme is offline
hoi lieve mir!

om bij het begin te beginnen weet ik waarom, wat er speelt en wat er heeft gespeeld.

goed, nogmaals, ik vind je geen aansteller, en ik denk ook niet dat je moeder dat vind.

Toch, niet verdrietig of boos worden, snap ik jou moeder ook wel.
Ze houd van je, heeft ooit al zoiets meegemaakt, met haar andere dochter (jouw zus) van wie ze, vanzelfsprekend, evenveel hield.
Mir, ze is bang om je kwijt te raken....
Weetje, ik vond het heel knap van je moeder, om terug te komen, en eerlijk te zijn, van wat haar op het hart lag.
En ik denk, dat je daar ook respect voor zou kunnen hebben (en volgens mij heb je dat ook wel).

Dat je moeder zei dat je anders maar een kamer bij haar vriend moest nemen... Geen gek idee, maar dat zag je zelf ook al.
maarrr, jij bent bang dat ze het niet meent.
praat met haar.
nogmaals ja...
en vraag haar; 'mam, meende je dat, dat ik bij (naam haar vriend) een kamer zou kunnen nemen?!'
hopelijk is het antwoord ja, en is ze in gaan zien, dat het tussen jou en je vader echt niet gaat.

Mir, leg je moeder uit, hoe je je onder deze omstandigheden voelt, en waarom / hoe je je denkt beter te gaan voelen als je uit huis bent.

mir, je moeder is gewoon bang van een herhaling van het verleden.
maar daar kom jij niks verder mee.
vertel haar gewoon alles wat op je hart ligt.

liefs, en dikke knuffel. wendy
Oud 07-11-2003, 14:46
Verwijderd
Weet je dat wel zeker?? Weet je wat er allemaal bij komt kijken, op jezelf wonen??
EEn lijstje: huur betalen, koken boodschappen doen, het huis aan kant hebben en houden, maandelijkse lasten als water gas en licht, je was doen, en nog veel en veel meer dingen die ik vergeten ben.
Voor dit soort problemen is hulpverlening, maar als ik jou was zou ik me proberen koud te stellen voor de problemen, en gewoon je eigen ding doen ( ik weet het het is makkelijker gezegd dan gedaan ).
Als je 18 bent en je gaat eventueel studeren, of werken liggen die dingen allemaal net even iets simpeler, probeer het ook even praktisch te bekijken.

Ik ken je probleem niet precies, en wil het ook niet bagatelliseren, maar dit lijkt een beetje op weglopen, en dat blijft zich alsmaar tegen je keren.

Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 14:50
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Weet je dat wel zeker?? Weet je wat er allemaal bij komt kijken, op jezelf wonen??
EEn lijstje: huur betalen, koken boodschappen doen, het huis aan kant hebben en houden, maandelijkse lasten als water gas en licht, je was doen, en nog veel en veel meer dingen die ik vergeten ben.
Voor dit soort problemen is hulpverlening, maar als ik jou was zou ik me proberen koud te stellen voor de problemen, en gewoon je eigen ding doen ( ik weet het het is makkelijker gezegd dan gedaan ).
daarom wil iknaar begeleid kamer wonen... maar tja.. me moeder is idd bang om mij kwijt te raken.. maar ik kan hier niet blijven..
dat van die kamer bij dr vriend zei ze zo'n beetje omdat ze wanhopig was..
nou, k weet het echt niet..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 15:40
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 07-11-2003 @ 15:50:
daarom wil iknaar begeleid kamer wonen... maar tja.. me moeder is idd bang om mij kwijt te raken.. maar ik kan hier niet blijven..
dat van die kamer bij dr vriend zei ze zo'n beetje omdat ze wanhopig was..
nou, k weet het echt niet..
Ik snap je moeder wel...wat je al zei, ze is bang om je kwijt te raken enz... Blijf er over praten met je moeder, probeer haar te overtuigen van het feit dat het zo niet gaat (en vraag idd nog eens naar die kamer bij die vriend ed). Wat ik nu alleen niet snap, je moeder heeft een vriend, maar je vader woont ook bij jullie? Of woont hij niet bij jullie? Of is die vriend en gewone vriend?

Ik denk dat ook bij begeleid wonen veel komt kijken...ik weet niet in hoeverre ik dat 'begeleid' voor moet stellen...maar ik denk dat het toch ook al wel vrij zelfstandig is... En ik weet niet of dat handig is, zeker in de situatie waarin je nu zit...je staat er dan zelf voor...en kun je dat aan?

Je zit in 5 havo, nog iets minder dan een jaar en je kunt gaan studeren...misschien is het iets om over na te denken om dan op kamers te gaan? Je hebt dan nog een tijd om jezelf een beetje op orde te krijgen, je voor te bereiden op dat op kamers gaan, enz. Plus dat je dan 18 bent en dus veel meer rechten (maar ook plichten hebt) ed.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 15:46
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2003 @ 16:40:

Ik denk dat ook bij begeleid wonen veel komt kijken...ik weet niet in hoeverre ik dat 'begeleid' voor moet stellen...maar ik denk dat het toch ook al wel vrij zelfstandig is... En ik weet niet of dat handig is, zeker in de situatie waarin je nu zit...je staat er dan zelf voor...en kun je dat aan?

ze vertelde mij, dat je gewone begeleiding hebt en wat zwaardere die wat zwaardere zou ik dan nodig hebben.. je word begeleid met vanalles.. hoe je dingen financiel moet regelen en dingen die je niet weet. ook hele simpele dingen.. je leert echt hoe je zelfstandig moet wonen.. ook word je begeleid met problemen, onzekerheid, hoe je meer zelfvertrouwen krijgt..
iig dit heb ik ervan begrepen. ik ga er nog meer info over vragen maar dit is mij verteld.

Je zit in 5 havo, nog iets minder dan een jaar en je kunt gaan studeren...misschien is het iets om over na te denken om dan op kamers te gaan? Je hebt dan nog een tijd om jezelf een beetje op orde te krijgen, je voor te bereiden op dat op kamers gaan, enz. Plus dat je dan 18 bent en dus veel meer rechten (maar ook plichten hebt) ed.
Ik wil het ook pas als ik mijn examen heb gehaald..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 17:27
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2003 @ 16:40:
Wat ik nu alleen niet snap, je moeder heeft een vriend, maar je vader woont ook bij jullie? Of woont hij niet bij jullie? Of is die vriend en gewone vriend?
jah, me moeder heeft een vriend en daar is mijn moeder vaak.. hij woont hier vlakbij..
mijn ouders wonen nog bij elkaar.. uhh, tja.. snap het zelf ook niet zo goed.. het is nogal vaag allemaal..
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 19:20
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 07-11-2003 @ 16:46:
ze vertelde mij, dat je gewone begeleiding hebt en wat zwaardere die wat zwaardere zou ik dan nodig hebben.. je word begeleid met vanalles.. hoe je dingen financiel moet regelen en dingen die je niet weet. ook hele simpele dingen.. je leert echt hoe je zelfstandig moet wonen.. ook word je begeleid met problemen, onzekerheid, hoe je meer zelfvertrouwen krijgt..
iig dit heb ik ervan begrepen. ik ga er nog meer info over vragen maar dit is mij verteld.
Op zich wel handig, maar misschien kun je er al eerder mee beginnen? Met dat leren zelfstandig te zijn, dingen financieel regelen, koken, enz?

Citaat:
Ik wil het ook pas als ik mijn examen heb gehaald..
Misschien een stomme vraag...maar waarom ga je dan niet gewoon op kamers? Misschien kan je moeder dat wel accepteren en hulp heb je nu ook, die kun je misschien houden en die kan je er dan mee begeleiden. (Ga wel in een studentenhuis wonen...tenminste, dat raad ik je aan, anders ben je teveel alleen, denk ik.)
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 19:45
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-11-2003 @ 20:20:
Op zich wel handig, maar misschien kun je er al eerder mee beginnen? Met dat leren zelfstandig te zijn, dingen financieel regelen, koken, enz?

Misschien een stomme vraag...maar waarom ga je dan niet gewoon op kamers? Misschien kan je moeder dat wel accepteren en hulp heb je nu ook, die kun je misschien houden en die kan je er dan mee begeleiden. (Ga wel in een studentenhuis wonen...tenminste, dat raad ik je aan, anders ben je teveel alleen, denk ik.)
omdat ik het,denk k, toch wel nodig heb.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 19:58
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 07-11-2003 @ 20:45:
Waarom denk je dat?

(Vrijwel iedereen die op zichzelf gaat wonen is zenuwachtig en moet dingen leren, houd dat ook in je achterhoofd. )
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 19:24
Nona
Nona is offline
Beetje late toevoeging, sorry...

Citaat:
mir_1986 schreef op 07-11-2003 @ 20:45:
Dat idee had ik een paar maanden geleden over mezelf ook. Maar zodra ik zag hoe een heleboel mensen die ik kende op kamers gingen wonen kwam ik erachter dat het zo moeilijk nog niet was. Je hoeft alleen voor jezelf te zorgen meestal, dat scheelt al heel wat, je mag je eigen tijd indelen, alleen financieel gezien kan het even lastig zijn. Maar zelfs dat kan heel snel goed komen.
Oud 08-11-2003, 19:38
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Ik heb vandaag met de vriend van me moeder het erover gehad.. hij is er niet negatief over... alleen had ik het gevoel dat hij alleen de negatiefe dingen dr over tegen mij zei.. hij gaat met mijn moeder praten.. om haar de positiefe dingen in te laten zien.. ik heb hem heel duidelijk gezegd dat thuisblijven geen oplossing meer is.. en als ik dan toch het huis uit moet dan is zo'n woongroep/begeleid wonen toch juist goed.. tuurlijk weet ik dat het allemaal niet makkelijk is... maar ik wil gewoon echt weg...

hij weet nu precies hoe ik erover denk.. en hij vind dat ik het wel kan proberen geloof ik...

het gesprek voelde alleen zo negatief... ik ben er niet gerust op dat hij me moeder overtuigd krijgt.. terwijl ik dat zo graag wil..

kom dr weer niet helemaal uit...

@ kruimel: ik denk echt dat het het beste voor mij is.. ik kan niet zo goed uitleggen waarom, maar helemaal zelfstandig wonen kan ik niet...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 19:40
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 08-11-2003 @ 20:38:
@ kruimel: ik denk echt dat het het beste voor mij is.. ik kan niet zo goed uitleggen waarom, maar helemaal zelfstandig wonen kan ik niet...
Dat weet je niet. Niet te negatief over jezelf denken!
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 19:43
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-11-2003 @ 20:40:
Dat weet je niet. Niet te negatief over jezelf denken!
ga er nou maar ff vanuit dat ik het wel weet oke?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 19:44
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 08-11-2003 @ 20:43:
ga er nou maar ff vanuit dat ik het wel weet oke?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 19:48
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-11-2003 @ 20:44:
Nee.
moet ik dan echt een punthoofd van jou krijgen....
nee, geloof me... ik kan het niet allemaal zelf... en zo'n woongroep /begeleid wonen/kamertrainingscentrum lijkt me echt goed...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 19:50
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 08-11-2003 @ 20:48:
moet ik dan echt een punthoofd van jou krijgen....
nee, geloof me... ik kan het niet allemaal zelf... en zo'n woongroep /begeleid wonen/kamertrainingscentrum lijkt me echt goed...
Ja, met zo'n leuk rood puntmutsje er op.

Wat ik alleen maar wil zeggen is dat je niet kunt weten of je het wel of niet kan. Het is nieuw voor je, maar dat is het voor iedereen die voor het eerst op kamers gaat. Het is voor iedereen spannend of misschien zelfs wel eng, maar door te doen leer je het.

Als je denkt het niet te kunnen en je krijgt de kans om met zo'n project mee te doen, dan moet je dat ook zeker doen en je je er niet door mij ervan laten weerhouden. Ik vraag me alleen af of je niet te negatief over jezelf denkt. (Ik denk dat je meer kan dan jezelf denkt. )
Met citaat reageren
Oud 08-11-2003, 19:54
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-11-2003 @ 20:50:
Ja, met zo'n leuk rood puntmutsje er op.

Als je denkt het niet te kunnen en je krijgt de kans om met zo'n project mee te doen, dan moet je dat ook zeker doen en je je er niet door mij ervan laten weerhouden. Ik vraag me alleen af of je niet te negatief over jezelf denkt. (Ik denk dat je meer kan dan jezelf denkt. )
de begeleiding op school leek het echt wat voor mij.. en jeugdzorg ook.. en die kunnen mij daar aanmelden..

srry, k ben echt heel negatief over mezelf..
[/B]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-11-2003, 19:09
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
vandaag was ik weer bij mijn moeder en dr vriend.. ik zei op een gegeven moment wat over me opleiding, wat ik volgend jaar wou gaan doen,... of HBO-V voltijd of duaal..
toen zei ze heel sarcastisch: " los eerst maar eens je woonprobleem op"
ze heeft daar miss wel gelijk in maar dan mag ik nu wel een beginnen enz.. en die klote toon van dr ook..
dus ik dacht of ze(mijn moeder en dr vriend) hebben het dr over gehad en het heeft niks uitgemaakt of ze moeten het dr nog over hebben..
dat eerste was dus het geval bleek..
wat ze precies zei weet ik allemaal niet meer
ze zei: Dan huur je hier maar een kamer waar je nu zit..
ik snap niet wat ze daar nu weer mee bedoelde.. de hulpverlening vind ze allemaal kut.. maar ze begrijpt gewoon niet dat ik echt doodongelukkig ben bij me vader. ze snapt het niet... ik maakte ook een opmerking(oke, miss neit zo slim) dat morgenavond de hel weer begint..(dan komt me pa thuis) ze zei:"ja,hier reageer ik niet meer op hoor"
ze vind dat ik niet zelfstandig kan wonen, op kamer.. daar heeft ze gelijk in..dat weet ik zelf ook, daarom kwam ik met dat begeleid gebeuren..maar volgens haar kan ik dat ook niet, en weet ik niet wat ik mezelf aan doe.. Tuurlijk weet ik ook wel de nadelen.
Ook begon ze over jeugdzorg.. dat ze me zouden helpen om beter met de situatie om te gaan enz.. jah, dat is ook zo.. maar OOK hoe ik vroeg of laat op een goede manier het huis uit kon..
en nu zegt ze:"jah, en nu zitten ze je te helpen je het huis uit te krijgen"...

Ik weet het niet meer hoor, me moeder wil me gewoon thuis laten,.. terwijl dat niet meer gaat..
Dan zou je zeggen laat haar dan zien hoe jhet echt met je gaat.. vertel haar van je am enz...
maar dat kan ik echt niet.. ze gaat helemaal flippen dat weet ik zo zeker..
ik probeer te stoppen met am... maar krijg na dit gezeik zo'n zin..

wel moest ik voor de vriend van me moeder die folders meenemen..

maar nu voelt het alsof ik hier nooit weg kom... alleen op kamers zelfstandig kan ik echt niet.. (en dat is gvd gewoon zo) begeleid wonen(woongroep) mag dus niet.. en thuis.. daar word k gek en zal ik nooit gelukkig worden,.. tuurlijk ben ik niet gelijk helemaal gelukkig als k het huis uit ben.. nee, dan heb ik rust.. en kan ik pas verder werken met mezelf...

ik hoop dat het te volgen was.. ben aan het janken en erg teleurgesteld..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2003, 19:14
Sannetje
Sannetje is offline
ik lees je en ik begrijp je worstelingen heel goed. Ik ga nu even niet inhoudelijk hierop in..
Ik weet niet wat er tussen jou en je vader speelt, maar zo te merken is het behoorlijk serieus. Als je echt niet weg kunt MET hulp van je moeder, doe het dan zonder. vertel jeugdzorg hoe nodig het is, en als zij niets (kunnen) doen, schakel evt de kinderbescherming in en regel een uithuisplaatsing.
Er zijn opties, hoewel die niet altijd makkelijk te vinden zijn. Maar als jij daar ECHT weg moet, dan moet je jezelf niet in de steek laten en er dus alles aan doen om daar ook inderdaad weg te komen.

succes!
Oud 09-11-2003, 20:19
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 09-11-2003 @ 20:14:
ik lees je en ik begrijp je worstelingen heel goed. Ik ga nu even niet inhoudelijk hierop in..
Ik weet niet wat er tussen jou en je vader speelt, maar zo te merken is het behoorlijk serieus. Als je echt niet weg kunt MET hulp van je moeder, doe het dan zonder. vertel jeugdzorg hoe nodig het is, en als zij niets (kunnen) doen, schakel evt de kinderbescherming in en regel een uithuisplaatsing.
Er zijn opties, hoewel die niet altijd makkelijk te vinden zijn. Maar als jij daar ECHT weg moet, dan moet je jezelf niet in de steek laten en er dus alles aan doen om daar ook inderdaad weg te komen.

succes!
ik weet ook niet wat er aan de hand is tussen mir en haar vader,maar als je de kinderbescherming inshakelt zou het dan niet juist erger worden tussen haar en haar moeder? Maar ik weet niet wat er met haar en haar vaders is. maar mij lijkt het nog niet zo verstandig.
Oud 09-11-2003, 20:21
ekki
ekki is offline
Citaat:
miss-suus schreef op 09-11-2003 @ 21:19:
ik weet ook niet wat er aan de hand is tussen mir en haar vader,maar als je de kinderbescherming inshakelt zou het dan niet juist erger worden tussen haar en haar moeder? Maar ik weet niet wat er met haar en haar vaders is. maar mij lijkt het nog niet zo verstandig.
Soms MOET je gewoon even aan jezelf denken en niet aan iemand anders. Anders red je het niet in je leven, als je altijd maar rekening houdt met andere mensen. Natuurlijk is dat ook wel heel belangrijk, maar ik denk in dit geval niet zo.
Oud 09-11-2003, 20:24
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
ekki schreef op 09-11-2003 @ 21:21:
Soms MOET je gewoon even aan jezelf denken en niet aan iemand anders. Anders red je het niet in je leven, als je altijd maar rekening houdt met andere mensen. Natuurlijk is dat ook wel heel belangrijk, maar ik denk in dit geval niet zo.
wordt het dan niet nog erger voorjezelf als er juist meer problemen er door komen thuis?
Oud 09-11-2003, 20:45
ekki
ekki is offline
Citaat:
miss-suus schreef op 09-11-2003 @ 21:24:
wordt het dan niet nog erger voorjezelf als er juist meer problemen er door komen thuis?
Ja, daar heb je wel gelijk in. Er zal dus een middenweg gevonden moeten worden.
Oud 09-11-2003, 20:51
miss-suus
miss-suus is offline
Citaat:
ekki schreef op 09-11-2003 @ 21:45:
Ja, daar heb je wel gelijk in. Er zal dus een middenweg gevonden moeten worden.
inderdaad, maar wij kunnen d'r niet over oordelen, we kunnen haar idd wel proberen te helpen.
Oud 10-11-2003, 08:27
Verwijderd
Je bent straks iig 18 en dan mag je zelf voor een heel groot deel weten wat er wel of niet mag. Tuurlijk zou het fijner zijn om het met toestemming van je ouders of iig je moeder te doen, maar als dat niet kan en je wilt echt weg, dan kan dat in principe wel.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 11:24
Eend
Eend is offline
Heej meis,
Ik ken de situatie uit huis willen wel, maar de situatie dat ouders je tegenwerken ken ik alleen maar van een 15jarig meisje.

Ik wil alleen zeggen, dat jij 17 bent en al wil je uit huis, dan kun je dat heel simpel regelen door samen met je hulpverlener een leefgroep of een kamertraining op te sporen. Daar moet je dan wss een gesprek aanvragen en dan wordt je aangemeld bij het Rio voor de indicatie.

Wedden dat je uit huis kan komen
Oud 10-11-2003, 14:06
Sannetje
Sannetje is offline
Citaat:
miss-suus schreef op 09-11-2003 @ 21:24:

ligt eraan...als je ouders je uiteindelijk vooral ellende bezorgen, kun je er beter weg zijn. Klinkt hard, maar het is zo.
Oud 10-11-2003, 14:21
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Sannetje schreef op 10-11-2003 @ 15:06:
ligt eraan...als je ouders je uiteindelijk vooral ellende bezorgen, kun je er beter weg zijn. Klinkt hard, maar het is zo.
True, als het thuis echt heel rot gaat, denk ik dat een kind in die thuissituatie liever weg is dan er nog woont!

Lieve Mir, ik weet ook niet wat er speelt, maar veel doet dat er niet toe (niet vervelend bedoeld)...
Ik vind het heel rot dat je moeder wil dat je bij je vader blijft wonen...Als ik het goed begrijp woon jij nu alleen met je vader en je moeder met haar vriend in een ander huis?

Is het geen oplossing om bij je moeder te gaan wonen?

Liefs
Oud 10-11-2003, 16:28
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 10-11-2003 @ 15:21:

Lieve Mir, ik weet ook niet wat er speelt, maar veel doet dat er niet toe (niet vervelend bedoeld)...
Ik vind het heel rot dat je moeder wil dat je bij je vader blijft wonen...Als ik het goed begrijp woon jij nu alleen met je vader en je moeder met haar vriend in een ander huis?

Is het geen oplossing om bij je moeder te gaan wonen?

Liefs
uhh, me moeder woont eigenlijk ook hier..het wisselt nogal wanneer ze waar is...
Alleen zij heeft geen last van me pa... en ziet niet alles wat er gebeurd.. volgens haar valt hget wel mee allemaal en ligt het voor een deel ook aan mij.. (das vast wel waar, maar dat deel is dan wel heel mini ,maar dat gelooft ze niet )
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 16:30
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Eend schreef op 10-11-2003 @ 12:24:
Heej meis,
Ik ken de situatie uit huis willen wel, maar de situatie dat ouders je tegenwerken ken ik alleen maar van een 15jarig meisje.

Ik wil alleen zeggen, dat jij 17 bent en al wil je uit huis, dan kun je dat heel simpel regelen door samen met je hulpverlener een leefgroep of een kamertraining op te sporen. Daar moet je dan wss een gesprek aanvragen en dan wordt je aangemeld bij het Rio voor de indicatie.

Wedden dat je uit huis kan komen

jah... dat weet ik dat ik met mijn hulpverlener zo ver kan komen enz.. maar tja. als ik dat allemaal die verbreekt mijn moeder ook met mij het contact... (dat het contact met me vader verbroken word maakt me geen reet uit) en het klinkt miss heel erg stom oid. maar ik kan echt niet zonder contact met me moeder..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 16:43
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 10-11-2003 @ 17:30:

jah... dat weet ik dat ik met mijn hulpverlener zo ver kan komen enz.. maar tja. als ik dat allemaal die verbreekt mijn moeder ook met mij het contact... (dat het contact met me vader verbroken word maakt me geen reet uit) en het klinkt miss heel erg stom oid. maar ik kan echt niet zonder contact met me moeder..
Niemand heeft het recht (ook jeugdzorg niet) om het contact tussen jou moeder en jou weg te nemen. Als ze dat willen kan je ze daar ook op wijzen. Buiten je moeder dingen ondernemen lijtk me geen verstandig plan. Kies een goed moment uit, ga bij haar zitten en vertel je verhaal en laat haar jou niet onderbreken. Vraag niet om haar toestemming. Die krijg je in de eerste instantie toch niet omdat zij al veel nare ervaringen heeft gehad met Jeugdzorg door jouw zus als ik het goed begrepen heb wat ik me dan goed voor kan stellen, maar niet al te diplomatiek is.

Laat de situatie eerst even een paar weken bedaren. Vervolgens kies je een goed moment om met haar te praten.
Vertel je verhaal, waarom jij dat graag wil, wat je mogelijkheden zijn, wat je van plan bent te gaan doen. Ze kan dan gaan dreigen met contact verbreken. Maar ze is en blijft je moeder en zij zal dat dreigement nooit waar kunnen maken als ze zo veel om jou geeft als ze zegt. Wijs haar daar niet op, laat haar daar zelf maar achter komen. Maar ga dus niet in discussie, heeft ze iets te melden, luister, maar ga niet in discussie. Dan wordt het een welles nietus spelletje wat geen van beiden kunnen winnen. Belangrijker is dat zij naar jou luistert.

Vervolgens, ga je naar je jeugdzorg consulent, je vertelt je plan, hoe je moeder reageerde en evt om hulp bij het praten met je moeder. Jeugdzorg heeft de mogelijkheid om een gesprek aan te gaan tussen jou en je moeder met aanwezigheid van de consulent die een heleboel evt onduidelijkheden voor je moeder uit kan leggen en in kan springen waar het fout dreigt te gaan tussen jullie. Je consulent zal je op alle mogelijke manieren stuenen als die achter jouw beslissing staat en wat ik begrepen heb doet deze dat ook... Daardoor kan deze ten eerste pogen om het verkeerde beeld dat je moeder heeft weg te nemen en ten tweede aangeven dat jouw plan het beste voor jou zou zijn.

Waarschijnlijk kom je hiermee al een heel eind.
Oud 10-11-2003, 16:52
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 10-11-2003 @ 17:43:
*knip*
thnx voor je bericht.. ik laat het nu maar rusten bij me moeder,.. morgen moet ik naar jeugdzorg en ga ik vertellen hoe me moeder deed enz... ook vraag ik of ze folders en dingen voor me heeft..
ik weet het allemaal ff niet... vanavond komt me pa weer thuis
en me 3e probleem am... iemand zag het vandaag op school.. en woensdag 2 uur gym...
pff..
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 17:12
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 10-11-2003 @ 17:52:
thnx voor je bericht.. ik laat het nu maar rusten bij me moeder,.. morgen moet ik naar jeugdzorg en ga ik vertellen hoe me moeder deed enz... ook vraag ik of ze folders en dingen voor me heeft..
ik weet het allemaal ff niet... vanavond komt me pa weer thuis
en me 3e probleem am... iemand zag het vandaag op school.. en woensdag 2 uur gym...
pff..

Meisje, alsjeblieft, maak je niet te druk. Het is nu allemaal even verwarrend en moeilijk, maar zie het van de positieve kant: je hebt voor jezelf een beslissing gemaakt waar veel moed voor nodig was en ook vooral veel besef van de situatie. Dat was geheid moeilijk en hard, maar je hebt het wel even gedaan! En dat verdient alle respect en bewondering van de wereld. Dus ook die van jou. Je hebt nog een weg te gaan, maar vanaf nu is het voor jezelf duidelijk wat je wil en wat je kan, 3 kwart van de weg heb je al gelopen. Laat je hulpverlener je helpen met de laatste loodjes, want meer zijn het niet. Ga er zelf niet over piekeren en moeilijk denken, laat je hulpverlener je helpen. Jij hebt jou aandeel voor het moment even gedaan. Wees daar blij mee...
Oud 10-11-2003, 18:01
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
*bom ontploft*
me moeder begon dr zelf over...
weer knallende ruzie..
het ging meer over me zus dan over mij,..
ik behandel mij vader verkeerd.ik ben net zo afschuwelijk monster als me zus.
mijn gedrag komt door me zus..
dat ik hier dood ongelukkig ben dat valt wel mee.. tja..
ach, het is nu te verwarrend..
ze begrijpt me totaal verkeerd..
ze zegt dat ze me niet helpt met me eigen graf graven.. (hulpverlening) tewijl thuis mij graf word.. dat heb k ook gezegd...
ik ben net zo als me zus.. en als ik 18 ben mag ik opzouten.. met een brood en een kartonnen doos..
op 29 mei mag ik opkrassen.. bedankt ma/.. bedankt voor je steun...

ik begrijp het niet meer...
kan niks uitlegge ben totaal in de war.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 18:02
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 10-11-2003 @ 18:12:
Meisje, alsjeblieft, maak je niet te druk. Het is nu allemaal even verwarrend en moeilijk, maar zie het van de positieve kant: je hebt voor jezelf een beslissing gemaakt waar veel moed voor nodig was en ook vooral veel besef van de situatie. Dat was geheid moeilijk en hard, maar je hebt het wel even gedaan! En dat verdient alle respect en bewondering van de wereld. Dus ook die van jou. Je hebt nog een weg te gaan, maar vanaf nu is het voor jezelf duidelijk wat je wil en wat je kan, 3 kwart van de weg heb je al gelopen. Laat je hulpverlener je helpen met de laatste loodjes, want meer zijn het niet. Ga er zelf niet over piekeren en moeilijk denken, laat je hulpverlener je helpen. Jij hebt jou aandeel voor het moment even gedaan. Wees daar blij mee...
IK mag dr dus never heen.... komt niks van in...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2003, 18:05
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 10-11-2003 @ 19:02:
IK mag dr dus never heen.... komt niks van in...
En vanaf nu is mogen niet een kwestie meer. Ga morgen naar je consulent, leg het probleem voor en vraag om onmiddelijke tijdelijke opvang mocht de consulent ook niet tot je moeder door weten te dringen. Als het op zo'n manier moet is het het beste dat je per direct vertrekt. Hier worden zowel jij als je moeder niet beter van. En dat zal je consulent ook begrijpen.
Oud 11-11-2003, 22:05
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
vandaag tja.. ik naar de jeugdzorg alles verteld.. er komt wrs een aanmelding bij altrecht (vanwege am, depressie?, eetprobleem?)
we hebben het wel over begeleid kamerwonen/woongroepen/kamertrainingscentrums gehad... ze vind het het beste voor mij.. iig iets om te proberen.. en zij wilt doen wat het beste is voor mij..
ze heeft delen uit een soort van dagboek van de laatste 2 weken.. naja, die waren echt ronduit negatief en daaruit bleek wel hoe graag ik wel wilde.. maar ik kan het echt niet zonder contact met me moeder..
zij denkt dat ze mijn moeder wel mee kan krijgen.. maar van de hele hulpverlening neemt ze niks aan...
dus vroeg die vrouw van wie zou ze iets aannemen.. naar wie luistert ze.. jah, naar de vriend maar blijkbaar heeft dat ook niet geholpen..
miss naar B. maar daar deed ze laatst ook weer raar over..

ik heb verder vandaag maar gewoon gedaan wat ik altijd doe.. toen ik thuis kwam en me ouders waren er ook negeerde me moeder mij compleet, want tja,.. we hebben ruzie.. het enige wat me vader kon zeggen is dat me moeder gelijk heeft en dat er niks van in komt.
ik bleef maar rustig enz. ging er niet op in.. toen werd me moeder kwaad dat ik deed alsof dr niks aan de hand was...
tuurlijk is dat niet goed, ik vind dat je ruzie's moet uitpraten.. maar dit uitpraten lukt niet..
zij vind dat ik niet naar haar luister.. (luistert zij wel naar mij?) dat ik alleen maar wil horen wat ik wil.. (tja.. ik had zo gehoopt dat ze het met me eens was) ik laat haar niet uitpraten( )
vanavond kreeg ik 2 smsjes van dr...
1e:
weet niet of je al thuis bent maar ik blijf hier. je hebt me toch niet meer nodig.
mama
antwoord:
wat moet ik hierop zeggen? je weet zelf ook wel dat dit onzin is.
2e sms:
je hoeft niks te zeggen.luisteren is al teveel moeite. doe jij maar wat je wilt.
antwoord;geen

want ik weet het niet meer, ik weet helemaal niks meer, als we dit gaan uitpraten dan word het alleen maar erger.. dus laat ik het rusten.. dan krijg ik over me heen dat ik niet kan doen alsof dr niks is.
ik weet het echt niet meer, ik weet niks meer zeker..

ohw, ja me zus vertelde dat ze morgen met me moeder gaat praten waarschijnlijk over geld, ook zei me moeder dat het over mij ging, nou krijgt me zus straks de schuld.. dat ze mij heeft opgestookt oid en dat dit allemaal door haar komt.. enz...

Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 00:48
AngelLena
AngelLena is offline
En als je je moeder nou eens een sms terug stuurt (is in dit soort gevallen vaak beter dan face to face staan, vooral als ze je niet uit laten praten, via sms hebben ze geen keuze) dat jij eerder het gevoel hebt dat zij niet naar jou luistert, dat je weet hoe zij erover denkt maar dat jij het gevoel hebt dat zij niet eens open staat voor jou ideeen en meningen en argumentatie ervoor. Dat je best bereid bent om naar haar te luisteren en dat naar jou weten ook doet, maar ook graag het gevoel wil krijgen dat ook jou mening gerespecteerd wordt en dat nu niet krijgt?

Niet met verwijten gaan gooien als: jij luistert niet naar mij, jij respecteert mijn mening niet etc etc, maar meer met meningen gooien.

Ik heb het gevoel dat jij niet bereid bent om naar mij te luisteren, dat jij niet open staat voor mijn ideeen en mijn mening niet respecteert. Ik weet hoe jij erover denkt mam, maar ik zou het fijn vinden als je mij in ieder geval uit zou laten praten en zou denken over wat ik te zeggen heb zonder meteen te oordelen.
Oud 12-11-2003, 21:22
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
vanmiddag belde de vriend van mijn moeder hij wilde nog een keer praten. Hij had namelijk weer met me moeder gesproken, en dit keer zag ze wel meer positieve dingen...ze is nu iets opener dr naartoe..maar hij zei wel dat ie het dr nog heel vaak over moest hebben met mijn moeder.
ja.. ik ben dr nog niet gerust op, wel ga ik nu gewoon de aanvraag regelen (als het allemaal nog kan ivm altrecht)
maar toch ookal is dit positief weet ik niet waar ik aan toe ben, en weet ik het allemaal nog steeds niet..
ook is dr weer een hoop gezeik met me zus, maar dat zal ik jullie besparen..
kuzzz mir
Met citaat reageren
Oud 13-11-2003, 23:35
AngelLena
AngelLena is offline
Ik denk dat je het geval van je zus en jouw eigen geval totaal los van elkaar moet zien. Dat je moeder dat niet kan is enigzins logisch, jullie zijn allebei haar vlees en bloed, maar jij hebt verder in principe niets met je zus te maken.

Verder gaf je zelf al aan dat het vreselijk positief is dat je moeder er al iets meer open voor staat. Ze heeft waarschijnlijk nog een weg te gaan, maar elk stapje vooruit is er weer 1. Doe je aanvraag zou ik zeggen en wacht rustig af. Ik denk dat het allemaal misschien nog wel wat positiever uit kan pakken dan je in eerste instantie verwacht had.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten