Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-08-2005, 20:01
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hogeschool Windesheim biedt sinds een tijdje universitaire studies aan in samenwerking met de Vrije Universiteit. Dit jaar gaat de studie gezondheid & leven van start. (of zoals sinds kort op de vu site staat: Gezondheid- en levenswetenschappen)
Site Windesheim
Site VU
De studie spreekt me erg aan en ik overweeg om volgend jaar dan ook aan deze studie te beginnen.
Toch heb ik wel een paar twijfels. Ze zeggen dat de studie gewoon van academisch/universitair niveau is, maar van anderen heb ik gehoord dat dat nog maar bewezen moet worden. Aangezien het een nieuwe studie is, zijn dat soort bewijzen er dus niet. Hoe kan ik zekerheid krijgen omtrent het niveau en de mate van waardering van buitenaf? Het lijkt me nogal lastig als over 4 jaar de studie niet echt gewaardeerd wordt, waardoor er lastig werk te vinden is.

Ook zou ik van jullie willen weten wat jullie van dit soort 'projecten' vinden. Daalt het niveau door vervaging van de grenzen tussen hbo of wo?
Misschien dat anderen me nog meer over deze nieuwe studie kunnen vertellen. Zoals waarom de VU een samenwerking met Windesheim aanging. Alle info is welkom.
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-08-2005, 22:57
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Naar de universiteit met havo
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 23:29
*** Sido ***
Avatar van *** Sido ***
*** Sido *** is offline
nee.. je hebt wel vwo nodig !
__________________
Steady as the goes.....
Met citaat reageren
Oud 16-08-2005, 23:50
Verwijderd
Dat probleem heb je altijd met nieuwe studies, HBO of universitair. Maar als het gaan om zoiets vaags als een 'universitaire studie op een HBO-instelling' zou ik er helemaal van afzien. Dat lijkt me gewoon weggegooide tijd en geld.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 00:24
swie
swie is offline
Als belg bekeken vind het ook maar vreemd omdat je daarna gewoon naar de universiteit kunt gaan om daar al bestaande masters te doen
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 08:48
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-08-2005 @ 00:50 :
Dat probleem heb je altijd met nieuwe studies, HBO of universitair. Maar als het gaan om zoiets vaags als een 'universitaire studie op een HBO-instelling' zou ik er helemaal van afzien. Dat lijkt me gewoon weggegooide tijd en geld.
Idd, er zijn vast studies op WO-niveau die hetzelfde en meer omvatten waar je meer aan hebt omdat ze 'echter' zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 09:47
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik zie het probleem echt niet.

Het verbaast me altijd hoe elitair universitaire studenten kunnen zijn, want zij zijn zo goed en volgen de enige echte studie en alleen zij studeren want dat doe je alleen maar op WO onderwijs.
Blablabla.

Wat een klinklare arrogante onzin allemaal.

Je moet gewoon kijken naar de kwaliteit van de opleiding en inderdaad de arbeidsmogelijkheden van de studie.

Dat de studie toevallig IN HET GEBOUW van een HBO instelling wordt gegeven zegt niks over de studie zelf.

Kom op mensen, kijk eens verder dan die WO brilletjes van je.

Groetjes
Ben(die zelf ook op de Uni zit, maar absoluut niet het idee heeft dat alleen hij studeert, want in dat geval wil hij graag onderscheid gaan maken tussen exacte wetenschappen en andere ´mindere` studies zoals een cursus rechten of Taal en Cultuur
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)

Laatst gewijzigd op 17-08-2005 om 09:58.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 10:05
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Als de studie je leuk lijkt, waarom zou je het dan niet doen?
Volgens mij is het trouwens gewoon een universitaire studie van de VU, die in Zwolle gegeven wordt. En dan lijkt het me logisch dat je er alleen met je vwo (of een hbo-propedeuse) heen kan en (na drie jaar) ook andere masters op de VU of op een andere universiteit kan volgen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Demon of Fire schreef op 17-08-2005 @ 10:47 :
Ik zie het probleem echt niet.

Het verbaast me altijd hoe elitair universitaire studenten kunnen zijn, want zij zijn zo goed en volgen de enige echte studie en alleen zij studeren want dat doe je alleen maar op WO onderwijs.
Blablabla.

Wat een klinklare arrogante onzin allemaal.

Je moet gewoon kijken naar de kwaliteit van de opleiding en inderdaad de arbeidsmogelijkheden van de studie.

Dat de studie toevallig IN HET GEBOUW van een HBO instelling wordt gegeven zegt niks over de studie zelf.

Kom op mensen, kijk eens verder dan die WO brilletjes van je.

Groetjes
Ben(die zelf ook op de Uni zit, maar absoluut niet het idee heeft dat alleen hij studeert, want in dat geval wil hij graag onderscheid gaan maken tussen exacte wetenschappen en andere ´mindere` studies zoals een cursus rechten of Taal en Cultuur
Wel beste Ben, ik denk eerder dat jij je anti-WO-brilletje eens moet afzetten. Er is hier namelijk niemand die zegt dat het slecht is alleen omdat het op een HBO-instelling wordt gegeven. Men heeft twijfels bij de zinsnede 'in samenwerking met (...)'. Maar belangrijker is het feit dat hier om een zgn. nieuwe opleiding gaat, waarvan het beroepsperspectief, de kwaliteit van opleiding en docenten, de kwaliteit van studiemateriaal en dergelijke nog niet of onvoldoende vaststaan.

Er is hier dan ook niemand die bombastisch met WO-trots loopt te pronken. Ware het niet dat ik uit je onderschrift had opgemaakt dat je zelf ook WO doet, had ik gedacht dat je zonder enige aanleiding weer begint te fulmineren tegen WO-studenten vanuit een typisch 'HBO-minderwaardigheidscomplex'.

Wouter (die zich groen en geel ergert aan mensen die kennelijk meningen lezen in de teksten van anderen die daar werkelijk met geen mogelijkheid in te lezen vallen, tenzij je zelf al met een knots van een vooroordeel begint te lezen).
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 10:34
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-08-2005 @ 11:26 :
Wel beste Ben, ik denk eerder dat jij je anti-WO-brilletje eens moet afzetten. Er is hier namelijk niemand die zegt dat het slecht is alleen omdat het op een HBO-instelling wordt gegeven. Men heeft twijfels bij de zinsnede 'in samenwerking met (...)'. Maar belangrijker is het feit dat hier om een zgn. nieuwe opleiding gaat, waarvan het beroepsperspectief, de kwaliteit van opleiding en docenten, de kwaliteit van studiemateriaal en dergelijke nog niet of onvoldoende vaststaan.

Er is hier dan ook niemand die bombastisch met WO-trots loopt te pronken. Ware het niet dat ik uit je onderschrift had opgemaakt dat je zelf ook WO doet, had ik gedacht dat je zonder enige aanleiding weer begint te fulmineren tegen WO-studenten vanuit een typisch 'HBO-minderwaardigheidscomplex'.

Wouter (die zich groen en geel ergert aan mensen die kennelijk meningen lezen in de teksten van anderen die daar werkelijk met geen mogelijkheid in te lezen vallen, tenzij je zelf al met een knots van een vooroordeel begint te lezen).
Jullie kritiek (kijk bijvoorbeeld naar de reactie van Andijvie en ja, ook die van jou) is goeddeels bepaald aan de hand van het feit dat het gegeven wordt OP EEN HBO instelling, terwijl dat er totaal niks mee te maken heeft.

Het gaat om de kwaliteit van de studie op zich. Dus het HBO gedeelte erbij halen heeft geen enkele argumentwaarde. (Maar wel typisch dat het gebruikt wordt)

Elke nieuw soort opleiding mag wel eens kritisch bekeken worden, waar het ook wordt gegeven....MBO, HBO of WO.

Groetjes
Ben(die gelukkig nooit geel en groen is
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 11:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
El Kim schreef op 16-08-2005 @ 23:57 :
Naar de universiteit met havo
Oordeel pas als je de situatie kent ajb.
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 11:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-08-2005 @ 00:50 :
Dat probleem heb je altijd met nieuwe studies, HBO of universitair. Maar als het gaan om zoiets vaags als een 'universitaire studie op een HBO-instelling' zou ik er helemaal van afzien. Dat lijkt me gewoon weggegooide tijd en geld.
Je hebt geen idee hoe ik dat wat meer kan testen. Ik kan natuurlijk vragen naar wie er les geven etc, maar voor de rest.

Wat jullie trouwens niet moeten vergeten is dat je ook veel modules (ofzoiets?) in Amsterdam kunt volgen. Misschien dat dat wat meer zekerheid biedt?

Voor mij zou het veel makkelijker zijn om Zwolle te studeren ipv in Amsterdam. In Amsterdam zou ik dan Gezondheidswetenschappen doen.

Nee niet doen is me iets te gemakkelijk, ik wil een weloverwogen keuze nemen. Alleen weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen met m'n research.
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 11:22
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
swie schreef op 17-08-2005 @ 01:24 :
Als belg bekeken vind het ook maar vreemd omdat je daarna gewoon naar de universiteit kunt gaan om daar al bestaande masters te doen
Het is een universitaire studie, geen hbo. Dus inprincipe is dat niet vreemd.
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 11:39
Verwijderd
Mijn kritiek gaat vooral uit naar het feit dat deze studie nieuw is en volgens een nieuwe methode wordt gegeven (een samenwerking met HBO en uni). Het idee is echt super, maar ik ben zo bang dat het niet zal werken. Op een studie die ouder is en meer gebonden is aan één instelling, heb je imo meer zekerheid. Dat heeft niets te maken met het feit dat ik pro-WO ben en anti-HBO ofzo. Ik heb alleen ervaring met een nieuw soort opleiding, en dat heeft me twee jaar gekost. Dat is gewoon zonde.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 12:18
swie
swie is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-08-2005 @ 12:22 :
Het is een universitaire studie, geen hbo. Dus inprincipe is dat niet vreemd.
waarom is die opleiding dan opgericht (is er in Nederland een wildgroei van opleidingen)

- Er zijn al genoeg gelijkaardige opleidingen.
- warom geef je het dan gewoon in de gebouwen van een hogeschool (ik zit zelf ook op een hogeschool en zou mij er persoonlijk ongeloofelijk aan ergere)
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 12:24
Verwijderd
Citaat:
swie schreef op 17-08-2005 @ 13:18 :
(...) (ik zit zelf ook op een hogeschool en zou mij er persoonlijk ongeloofelijk aan ergere)
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 12:39
swie
swie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-08-2005 @ 13:24 :
Waarom?
Ik heb mij dit jaar al opgewonden rond het wij zijn beter complex die somige mensen haden die van de unif kwamen (dus ze waren wel niet geslaagt )

Plus dit jaar voelde ik mij er al niet te gelukig bij met als gevolg dat ik het niet altijd zo zag zitten ...

plus een soort van minderwaardigheids complex dat er dit jaar door sommige lectoren nogmaar eens is ingevreven :
ASO(vwo) studenten waren
TSO (HAVO) was zo van we zullen wel zien.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
swie schreef op 17-08-2005 @ 13:39 :
Ik heb mij dit jaar al opgewonden rond het wij zijn beter complex die somige mensen haden die van de unif kwamen (dus ze waren wel niet geslaagt )

Plus dit jaar voelde ik mij er al niet te gelukig bij met als gevolg dat ik het niet altijd zo zag zitten ...

plus een soort van minderwaardigheids complex dat er dit jaar door sommige lectoren nogmaar eens is ingevreven :
ASO(vwo) studenten waren
TSO (HAVO) was zo van we zullen wel zien.
Ach kom, daar moet je je niet druk om maken. Laat ze gewoon zien dat jij het wel kan Mensen die uit de hoogte doen omdat ze van de uni komen (maar het niet hebben gehaald) moet je gewoon eens vragen waarom ze dan nu niet op de uni zitten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-08-2005, 12:49
swie
swie is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-08-2005 @ 13:42 :
Ach kom, daar moet je je niet druk om maken. Laat ze gewoon zien dat jij het wel kan Mensen die uit de hoogte doen omdat ze van de uni komen (maar het niet hebben gehaald) moet je gewoon eens vragen waarom ze dan nu niet op de uni zitten.
Daarom dat ik nu ook aan het blokken ben voor mij tweedezit
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 13:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
swie schreef op 17-08-2005 @ 13:18 :
waarom is die opleiding dan opgericht (is er in Nederland een wildgroei van opleidingen)

- Er zijn al genoeg gelijkaardige opleidingen.
- warom geef je het dan gewoon in de gebouwen van een hogeschool (ik zit zelf ook op een hogeschool en zou mij er persoonlijk ongeloofelijk aan ergere)
Dat waren mijn vragen ook.
Deze studie spreekt me aan, en lijkt me leuker dan bijv. gezondheidswetenschappen.
Waarom ze de samenwerking zijn aangegaan weet ik dus niet, daar ben ik wel benieuwd naar.

Windesheim heeft absoluut geen opleidingen in die richting, dus daarin valt ook geen logica te bedenken.
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 15:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hoe zit dat dan met je vrije ruimte? Een opleiding die ik pas aan het bekijken was, bevat een heel jaar aan studiepunten die je bij een andere opleiding moet volgen. Hoe kun jij dit doen als er maar 1 universitaire opleiding is? Naar een andere plaats gaan voor deze vakken? Niet erg praktisch lijkt mij... Ik denk dat je keuze in je vrije deel ed erg beperkt wordt.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 17:57
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-08-2005 @ 14:15 :
Waarom ze de samenwerking zijn aangegaan weet ik dus niet, daar ben ik wel benieuwd naar.
Op de site van Windesheim staat het volgende (zie hieronder), misschien dat je daar iets aan hebt.

Om kennis en ervaring uit te wisselen heeft Windesheim diverse samenwerkingsverbanden met andere onderwijsinstellingen. Ook internationaal werkt Windesheim nauw samen met diverse andere hogescholen en universiteiten. De samenwerkingsverbanden die opleidingen aangaan, zorgen ervoor dat er inhoudelijk onderlinge uitwisseling plaatsvindt en garanderen dat de kwaliteit van het onderwijs hoog is.

Windesheim en de Vrije Universiteit Amsterdam werken nauw samen en gaan fuseren. Beide onderwijsinstellingen bieden een scala van wetenschappelijke en beroepsgerichte bachelor- en masteropleidingen en gaan in de toekomst nog meer een rol van betekenis spelen in de (inter)nationale kennisinfrastructuur.

Concrete initiatieven
De samenwerking met de Vrije Universiteit heeft in Zwolle geleid tot een aantal concrete initiatieven, zoals de start van de wetenschappelijke bacheloropleiding Bedrijfswetenschappen en Gezondheid en Leven in Zwolle en de oprichting van het ESI Zwolle. Dit instituut richt zich op toegepast wetenschappelijk onderzoek. Verder zijn wetenschappelijke opleidingen in ontwikkeling op verschillende terreinen.Windesheim en de Vrije Universiteit zijn er van overtuigd dat zij samen beter kunnen inspelen op een aantal maatschappelijke tendensen dan elk afzonderlijk. Daarin ligt dan ook de motivatie om te fuseren naar één brede hoger onderwijs- en onderzoekinstelling met twee volwaardige campussen die elk hun eigen profiel kennen en als kenniscentra in hun regio zijn verankerd.

Ontwikkelingen
De ontwikkelingen waar het om gaat zijn de volgende:
• Internationalisering in samenhang met toenemende concurrentie
• Wederkerend onderwijs in brede variëteit
• Digitalisering
• Flexibilisering van leerroutes
• Meer competentiegericht opleiden
• Diffusere instellingsgrenzen wo en hbo
• Toenemend belang ho-instellingen als kennispoort voor hun omgeving
• Liberalisering en schaalvergroting

Identiteit
Dat juist VU en Windesheim samen willen optrekken, vindt niet alleen zijn grond in de ontwikkelingen in de kenniseconomie, maar ook in de identiteit van beide instellingen. Vanuit hun geschiedenis en wortels voelen VU en Windesheim zich geroepen tot het vormen van studenten tot betrokken leden van onze samenleving. Het is de ambitie van VU-Windesheim om bij te dragen aan een vitale samenleving. In eigen kring betekent dat het vormgeven van een vitale gemeenschap van studenten, docenten en onderzoekers waar de ontwikkeling van de student hand in hand gaat met goed docentschap, een robuuste intellectuele omgeving en christelijk humanistische opvattingen.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2005, 17:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-08-2005 @ 16:55 :
Hoe zit dat dan met je vrije ruimte? Een opleiding die ik pas aan het bekijken was, bevat een heel jaar aan studiepunten die je bij een andere opleiding moet volgen. Hoe kun jij dit doen als er maar 1 universitaire opleiding is? Naar een andere plaats gaan voor deze vakken? Niet erg praktisch lijkt mij... Ik denk dat je keuze in je vrije deel ed erg beperkt wordt.
Nee, zoals ik ergens al zij kun je zelf je pakket samenstellen. Je kunt dan kiezen voor vakken die gegeven worden in Amsterdam of voor die in Zwolle. Gezondheid en leven is niet de enige studie die in Zwolle gegeven wordt trouwens.
Het komt er dan op neer dat je soms één dag per week naar Amsterdam moet.
__________________
Met citaat reageren
Oud 18-08-2005, 20:05
Verwijderd
Het is wel gewoon WO niveau.
Maar het is natuurlijk de vraag of dit een goede opleiding is, omdat het een nieuwe opleiding is. Er is nog niemand van afgestudeerd en daarom ook niet bewezen of je er werk mee kan krijgen en wat voor werk
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 12:52
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
swie schreef op 17-08-2005 @ 13:18 :

gelijkaardige
offtopic, excuses, maar dit woord komt volgens mij nogal vaak voorbij op dit forum. Bestaat dit woord ? zo ja, wat betekent het dan ? of bedoelen de hooggeeerde mede-forummers toevallig het bestaande woord 'gelijkwaardig' ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2005, 12:55
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 19-08-2005 @ 13:52 :
offtopic, excuses, maar dit woord komt volgens mij nogal vaak voorbij op dit forum. Bestaat dit woord ? zo ja, wat betekent het dan ? of bedoelen de hooggeeerde mede-forummers toevallig het bestaande woord 'gelijkwaardig' ?
't Is een vlaams woord voor gelijkwaardig, 't is niet fout en ook gewoon een bestaand woord
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 15:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Heeft nog iemand een tip voor me ofzo?
__________________
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 13:07
Verwijderd
Ik doe momenteel (ok, in september begint het weer) een gecombineerd Windesheim/VU programma voor de lerarenopleiding Engels. Bij mij -het kan bij andere studies anders zijn- zit het zo:
In je derde jaar moet je een minor (bijvak) kiezen. Je krijgt de mogelijkheid voor een minor zorg, een verbreding (tweede schoolvak) of de verdiepingsminor. Je geeft dan eigenlijk aan dat je verder wilt naar de universiteit. Je blijft je HBO-opleiding volgen en daarnaast volg je vakken op universitair niveau (!). In het begin is dit alleen op het Windesheim, maar later ga je ook naar Amsterdam.

De samenwerking is nog nieuw en er zullen dus wat kinderziektes zijn die moeten overwonnen, maar op zich is het een erg goed initiatief om de doorstroming van HBO naar universiteit te stimuleren. Diploma's worden niet minder waard imo, aangezien het niveau van de WO hetzelfde is voor zowel HBO'ers and VWO'ers.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 16:52
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 19-08-2005 @ 13:55 :
't Is een vlaams woord voor gelijkwaardig, 't is niet fout en ook gewoon een bestaand woord
het is dus geen officieel nederlands woord, dus in die zin is het logisch dat het vreemd op me overkomt
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 17-08-2005 @ 12:18 :
Oordeel pas als je de situatie kent ajb.
Het is en was nooit de bedoeling van de havo dat je ermee naar de universiteit kon. De afkorting staat niet voor niets voor hoger algemeen vormend onderwijs, waar vwo staat voor voorbereidend wetenschappelijk onderwijs. Dan kun je hoog en laag springen, het feit ligt er gewoon dat havo niet opleidt voor WO. Niemand valt hier havo'ers aan of ze het niveau wel of niet aankunnen, hun vooropleiding is er gewoon niet voor bedoeld.

Over het wel en wee van nieuwe opleidingen: er valt uiteraard geen zinnig woord te zeggen over de arbeidskansen, maar als de opleiding als universitair of hbo is geaccrediteerd, dan val je er niet per sé een buil aan. Ze moeten dan namelijk voldoen aan bepaalde standaarden voor de lessen en het niveau dat ze aanbieden bijvoorbeeld. Het zegt echter nog niet zoveel over de organisatie, helaas.

Laatst gewijzigd op 20-08-2005 om 17:55.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 19:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 20-08-2005 @ 18:49 :
Het is en was nooit de bedoeling van de havo dat je ermee naar de universiteit kon. De afkorting staat niet voor niets voor hoger algemeen vormend onderwijs, waar vwo staat voor voorbereidend wetenschappelijk onderwijs. Dan kun je hoog en laag springen, het feit ligt er gewoon dat havo niet opleidt voor WO. Niemand valt hier havo'ers aan of ze het niveau wel of niet aankunnen, hun vooropleiding is er gewoon niet voor bedoeld.
Ik weet niet waar El Kim precies op doelde. De samenwerking tussen VU en Windesheim heeft niks te maken met HAVO, maar met HBO en WO. Daarom vond ik dat ze te snel oordeelde. Als ze iets anders bedoelde dan heeft ze helemaal te snel geoordeeld en is het een belachelijke reactie.
En jouw reactie vind ik ook raar, ik zeg helemaal niks over wat waar voor opleidt, ik stel gewoon een vraag over de kwaliteit van een nieuwe universitaire studie. Als 'jullie' zo graag over het verschil tussen WO en HBO (HAVO/VWO) willen praten, dan doen 'jullie' dat maar lekker in je eigen topic.
Citaat:
Over het wel en wee van nieuwe opleidingen: er valt uiteraard geen zinnig woord te zeggen over de arbeidskansen, maar als de opleiding als universitair of hbo is geaccrediteerd, dan val je er niet per sé een buil aan. Ze moeten dan namelijk voldoen aan bepaalde standaarden voor de lessen en het niveau dat ze aanbieden bijvoorbeeld. Het zegt echter nog niet zoveel over de organisatie, helaas.
Wat bedoel je precies met de organisatie? Kijk, het is bij mij wel bekend dat niet alle onderwijsinstellingen even goed hun zaakjes voor elkaar hebben. Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is of ik uiteindelijk met het diploma van die studie echt wat in handen heb. Dat van die standaarden vind ik wel interessant. Misschien dat ik daar wat zekerheid kan vinden.
__________________
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 19:59
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik geloof dat ik hier niet de antwoorden zal vinden die ik zoek, maar misschien is er iemand die weet hoe ik in contact kan komen met iemand die het wel weet?
Een onderwijsdeskundige, of weet ik wat.
__________________
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 20:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 20-08-2005 @ 20:59 :
Ik geloof dat ik hier niet de antwoorden zal vinden die ik zoek, maar misschien is er iemand die weet hoe ik in contact kan komen met iemand die het wel weet?
Een onderwijsdeskundige, of weet ik wat.
Probeer anders eens in de loop van het jaar een e-mailadres/telefoonnummer van iemand die het al doet te pakken te krijgen, daar hoor je vaak de beste dingen van.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 20-08-2005 @ 20:59 :
Ik geloof dat ik hier niet de antwoorden zal vinden die ik zoek, maar misschien is er iemand die weet hoe ik in contact kan komen met iemand die het wel weet?
Een onderwijsdeskundige, of weet ik wat.
038-4699699 > telefoonnummer studieinformatiecentrum Windesheim. Vragen naar iemand van de afdeling Gezondheid- en levenswetenschappen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 20:28
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
DutchECK schreef op 20-08-2005 @ 21:11 :
038-4699699 > telefoonnummer studieinformatiecentrum Windesheim. Vragen naar iemand van de afdeling Gezondheid- en levenswetenschappen
Daar had ik wel zelf op kunnen komen. Van een onderwijsinstelling vind ik niet dat je echt betrouwbare info krijgt. Ze willen hoe dan ook studenten werfen, al zou ik willen dat ze gewoon eerlijk zijn.

Ik zou het van iemand willen horen die er meer verstand van heeft en 'objectief' is.
__________________
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 20:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-08-2005 @ 21:07 :
Probeer anders eens in de loop van het jaar een e-mailadres/telefoonnummer van iemand die het al doet te pakken te krijgen, daar hoor je vaak de beste dingen van.
Yep, dat wil ik ook graag, maar dat kan nu idd nog niet. Een meeloopdag is altijd wel te regelen.
__________________
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2005, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 20-08-2005 @ 21:28 :
Daar had ik wel zelf op kunnen komen. Van een onderwijsinstelling vind ik niet dat je echt betrouwbare info krijgt. Ze willen hoe dan ook studenten werfen, al zou ik willen dat ze gewoon eerlijk zijn.

Ik zou het van iemand willen horen die er meer verstand van heeft en 'objectief' is.
Da's waar. Ik kan alleen helpen met de lerarenopleidingen, da's wel jammer...

Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 15:45
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-08-2005 @ 12:22 :
Het is een universitaire studie, geen hbo. Dus inprincipe is dat niet vreemd.
Jij doet toch havo? Daarom dacht ik dat

Maar goed, je hebt gelijk.

Waar ik me zorgen om maak bij zo'n studie is het feit dat je natuurlijk proefkonijn bent, en dat het niveau dalend is, of dat de wetenschappelijkheid van de studie in het geding komt.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 20-08-2005 @ 20:58 :
Dat van die standaarden vind ik wel interessant. Misschien dat ik daar wat zekerheid kan vinden.
Dat heeft te maken met de accreditatie van de opleiding. Daarmee moeten ze gewoon aan bepaalde standaarden voldoen, anders mogen ze het predikaat wo/hbo niet dragen. Het hoe of wat van die accreditaties weet ik ook niet precies.

Het stukje over havo/vwo was niet per sé op jou gericht. Ik begreep alleen wel dat je met havo dan WO kon gaan doen, en ik wilde aangeven dat de havo daar niet voor bedoeld is.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 18:19
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-08-2005 @ 17:16 :
Dat heeft te maken met de accreditatie van de opleiding. Daarmee moeten ze gewoon aan bepaalde standaarden voldoen, anders mogen ze het predikaat wo/hbo niet dragen. Het hoe of wat van die accreditaties weet ik ook niet precies.
Jammer, ik zal zelf nog even wat proberen.
Citaat:
Het stukje over havo/vwo was niet per sé op jou gericht. Ik begreep alleen wel dat je met havo dan WO kon gaan doen, en ik wilde aangeven dat de havo daar niet voor bedoeld is.
Nou ja, het lijkt me dat dat nooit kan. Direct van Havo naar WO (al vertelde een studievoorlichtster van de uni in Wageningen me dat wel, maar ze was ff in de war )
__________________
Met citaat reageren
Oud 22-08-2005, 18:23
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
El Kim schreef op 22-08-2005 @ 16:45 :
Jij doet toch havo? Daarom dacht ik dat

Maar goed, je hebt gelijk.
Ik heb havo gedaan ja. Helaas. Ik ben iemand die schijnbaar nogal tussen de twee niveau's in zit. HAVO was veels te gemakkelijk en VWO had ik met een jaar extra wel gekund (achteraf gezien ). Ik ga dit jaar HBO doen en ik ben nu aan het orienteren of de uni wat voor me zou zijn.
Citaat:
Waar ik me zorgen om maak bij zo'n studie is het feit dat je natuurlijk proefkonijn bent, en dat het niveau dalend is, of dat de wetenschappelijkheid van de studie in het geding komt.
Dit jaar beginnen ze met de studie, dus ik ben niet de allereerste, maar dan nog. Dat zit me ook niet echt lekker nee. De andere kant is dan weer dat ik anders Gezondheidswetenschappen in Amsterdam zou moeten doen. Amsterdam is niet mijn lievelingsstad en het is veel lastiger om daar dan nog een kamer te vinden (wat echt moet, aangezien ik 2 uur reizen van Amsterdam woon).
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 12:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Offtopic: Sandra, ik heb misschien de ideale oplossing voor je. Ik vertelde je een poosje terug dat ik een vriendin van mij ook gezondheid en leven wou studeren he? Dat gaat ze komend jaar doen als ze toegelaten wordt. En als ze toegelaten wordt zou je aan haar misschien wat vragen kunnen stellen. Als ik meer weet laat ik het je wel weten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 15:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-08-2005 @ 13:46 :
Offtopic: Sandra, ik heb misschien de ideale oplossing voor je. Ik vertelde je een poosje terug dat ik een vriendin van mij ook gezondheid en leven wou studeren he? Dat gaat ze komend jaar doen als ze toegelaten wordt. En als ze toegelaten wordt zou je aan haar misschien wat vragen kunnen stellen. Als ik meer weet laat ik het je wel weten
Das helemaal niet offtopic, gaaf en bedankt.
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-08-2005, 16:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 24-08-2005 @ 16:37 :
Das helemaal niet offtopic, gaaf en bedankt.
Niet echt offtopic idd maar het ging meer door op ons msn-gesprek dus vandaar
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hbo - uni?
Biomedisch124
7 04-06-2012 14:07
Studeren HAVO -> VWO -> WO of HAVO -> HBO -> WO
QWERTYNOPL
5 05-07-2009 21:55
Studeren Studie kiezen: Toegepaste Psychologie/Psychologie?
Anna17J
22 04-11-2008 10:40
Algemene schoolzaken [vervolgopleiding] Faalangst, het gevoel dat de studie je te hoog gegrepen is.
Severus
7 17-03-2005 09:00
Algemene schoolzaken HBO na WO?
Hawahaai
23 13-03-2005 19:06
De Kantine Wie is hier geen scholier?
Verwijderd
83 01-07-2002 18:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.