Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-12-2005, 10:05
sten-vvv
Avatar van sten-vvv
sten-vvv is offline
Hallo,

Ik zit momenteel in 4vwo en moet binnenkort mijn profiel gaan kiezen NG of NT

Hebben jullie deze keuze ook al moeten maken en mijn vraag is eigenlijk: Zit er veel verschil in de moeilijkheidsgraad en heb je meer uren bij NT?

Alvast Bedankt.
__________________
Non fingo hypotheses, Newton
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-12-2005, 10:25
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Je hebt iets minder uren bij N&T. Je moet bedenken of je iets met biologie wilt... Als je dat wilt, kun je N&G doen of gewoon N&T met bio...

Het belangrijkste is dat je goed bent in wiskunde. Wiskunde b2 imo het moeilijkste, bij ons werd het afgeraden als je het niet nodig had.
Scheikunde 2 is niet echt moeilijk. Na2 hangt er vanaf of je dat moeilijk vindt. Maar belangrijkste is Wib2.

Als je goed bent in exacte vakken en niet een technische studie wil doen, zou ik lekker N&G kiezen, kun je relax je jaar afsluiten. Heb je geen zin in bio, dan N&T.

Voor de zekerheid kun je bv N&T kiezen en bio erbij nemen, dan kun je altijd nog switchen... of je kiest N&G met wib2, na2 en sk2. Het enige is dat je die vakken wel kunt laten vallen, maar iets lastiger, omdat het 1 vak wordt, als je na2 kiest, heb je als vak na1,2.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 10:29
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 25-12-2005 @ 11:25 :
Je hebt iets minder uren bij N&T. Je moet bedenken of je iets met biologie wilt... Als je dat wilt, kun je N&G doen of gewoon N&T met bio...
Minder uren? Je hebt evenveel uren als mensen die NG doen

Kijk naar wat je wil en vooral : wil je biologie?
Ik zelf vond biologie niet te pruimen eigenlijk, het is wel interessant maar niet om mezelf er nou verplicht in te moeten verdiepen.

Scheikunde 2 schijnt niet zoveel voor te stellen.. Natuurkunde 2 is wat abstracter, maar ik vind het wel veel leuker dan natuurkunde 1. WiskundeB2 en WiskundeB1 verschillen enorm van elkaar.

Ik zou zeggen : pak het wiskunde B2 boek, kijk naar de meetkunde hoofdstukken en naar de hoofdstukken met voortgezette analyse. Als je denkt van "hee, dat wil ik echt leren " dan moet je gewoon NT gaan doen

Als je nog steeds twijfelt zou ik als profiel : NT + biologie1,2 doen Kan je altijd nog overstappen naar NG, en als je het zeker weet en je hebt geen zin meer in biologie dan heb je NT met biologie 1 gedaan
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 10:53
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
Citaat:
Gothic schreef op 25-12-2005 @ 11:25 :
Je hebt iets minder uren bij N&T. Je moet bedenken of je iets met biologie wilt... Als je dat wilt, kun je N&G doen of gewoon N&T met bio...
Minder uren? Meer uren bij N&T juist! In de vijfde hadden wij evenveel uren als NG, maar in de 6e hebben we 2 uren in de week meer NT-vakken.

Scheikunde stelt inderdaad niets voor, wiskunde moet liggen, het is hele andere wiskunde dan bij NG. Natuurkunde is niet heel veel lastiger dan bij NG, maar het is wel méér, dus het is wel handig als je er goed in bent.

Verder heb je als je NT kiest met name in de zesde heel veel uren in de week hetzelfde vak. Wij hebben nu bijvoorbeeld 6 uur wiskunde, 5 uur natuurkunde en 4 uur scheikunde. Af en toe is dat een beetje eentonig.

Biologie wordt trouwens ook best wel scheikundig, misschien kan je ook daar eens wat boeken van inkijken.

Laatst gewijzigd op 25-12-2005 om 10:58.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 11:29
Verwijderd
Wat je ook kunt doen:
N&T met bio12
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 14:26
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het aantal uren is bij elk profiel in totaal gelijk, het maakt wat dat betreft dus niet uit of je N&T of N&G gaat doen. Het kan wel zo zijn dat je met het ene profiel bijvoorbeeld in 5V meer uren hebt en met het andere in 6V meer uren maar het totaal aantal uren blijft gelijk.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 17:00
Verwijderd
NT is iets moeilijker, maar het verschil is niet erg groot.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 17:05
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-12-2005 @ 18:00 :
NT is iets moeilijker, maar het verschil is niet erg groot.
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 17:25
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
NT is qua scheikunde en natuurkunde nét dat beetje meer. het verschil zit vooral in wiskunde. bij NT heb je véél meer wiskunde dan bij NG.

het voordeel van NT is wel dat je 3 (en geen 4 zoals bij NG) vakken hebt. Alles heeft bij NT veel meer een samenhang omdat je te maken hebt met 3 vakken terwijl bij NG biologie het belangrijkste vak is.

Ik doe NG, mijn klasgenoten hebben allemaal dit profiel gekozen omdat ze iets medisch wilde gaan doen (nu in de 6e gaan er maar 2 medicijnen studeren).

Mbt de uren hebben NG en NT ongeveer evenveel uren maar daarbij is het wel dat op onze school NT-leerlingen véél meer tussenuren hebben ( ik denk dat dit komt omdat je weinig afwisseling hebt en je dus ff pauze nodig hebt ?? ofzo??)

Je moet dus echt kijken of je later de technische kan op wilt of ded gezondheid.
voor mij is het goed geweest dat ik NG heb gekozen ipv NT omdat ik
niet zó goed ben in wiskunde ( hier vallen ook de meeste mensen op af bij NT).

Nu na 2 SE's is het wel zo gebleken dat (op onze school) de SE's van NT en NG alleen bij wiskunde anders was ( natuurkunde en scheikunde hadden ongeveer hetzelfde) voor wiskunde moesten zij meer leren maar NT'ers hadden wel 1 vak minder. je kunt het dus zo stellen dat als NT studenten wiskunde leren de mensen van NG biologie leren

Als ik jou was zou ik NT kiezen met biologie1,2 erbij dan kun je nog altijd switchen.



op onze school was het zo dat je in de 5e pas echt een verschil kreeg tussen NG en NT.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 19:05
sten-vvv
Avatar van sten-vvv
sten-vvv is offline
Ja ik ben ook bijna zeker dat ik NTga doen met biologie 1,2. Maar heb je het dan niet veel te druk en bijna geen tussenuren??

Bedankt
__________________
Non fingo hypotheses, Newton
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 19:48
Verwijderd
Ikzelf heb voor NT gekozen zonder bio, heb daar een hekel aan. Opzich is het niet erg moeilijk, maar ik weet niet hoe het op NG is. Als je twijfelt zou ik NT met bio kiezen, zodat je ook later nog kan kiezen.

aantal tussenuren hangt af van je roostermakers. Je hebt het niet zo druk......hangt vooral af van hoeveel je in voorgaande jaren deed.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 20:06
Verwijderd
Citaat:
sten-vvv schreef op 25-12-2005 @ 20:05 :
Ja ik ben ook bijna zeker dat ik NTga doen met biologie 1,2. Maar heb je het dan niet veel te druk en bijna geen tussenuren??

Bedankt
NT met bio1,2 is echt heel goed te doen, daar hoef je je niet al te veel zorgen over te maken (behalve als je nu al matig staat voor de exacte vakken).
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 20:46
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ga mety je decaan praten. Helpt wel.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2005, 23:57
Verwijderd
Met je daar niet een jaar te laat mee
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 00:00
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 26-12-2005 @ 00:57 :
Met je daar niet een jaar te laat mee
Op sommige scholen kies je in 3 VWO een 'stroom', dus de natuur-stroom of de maatschappij-stroom, en pas aan het eind van de vierde maak je een keuze tussen de twee profielen van je stroom.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 09:54
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
blubblubblub schreef op 25-12-2005 @ 11:53 :
Minder uren? Meer uren bij N&T juist! In de vijfde hadden wij evenveel uren als NG, maar in de 6e hebben we 2 uren in de week meer NT-vakken.
Bij ons had je wel minder uren les. Dus dat is kennelijk per school verschillend, iets wat hij zelf moet uitzoeken...

Of het is in die paar jaar veranderd sinds ik niet meer op school zit...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 11:35
Verwijderd
Scholen mogen zelf weten hoe ze de vakken over de 3 jaar bovenbouw verdelen, zolang ze aan het eind maar aan het wettelijk vastgesteld aantal uren komen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 11:52
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik heb geen N&T gekozen, omdat ik scheikunde en natuurkunde niet echt geweldig vind. Ik vind beide zelfs nu al best lastig, ookal ligt dat bij scheikunde waarschijnlijk aan de leraar. De s2'ers hebben een veel leuke leraar.
Maar ik heb wb2 in m'n vrije ruimte gekozen. Ik moet je zeggen dat ik wiskunde niet zoveel meer moeilijker vind dan vorig jaar. M'n cijfers zijn zelfs ongeveer gelijk, dus rond de 6,5. Niet bijzonder hoog, maar wel het gemiddelde van mijn klas. Wb1 krijgt echt totaal andere repetities, terwijl dat bij scheikunde en natuurkunde niet het geval is (op mijn school tenminste). Zo worden er op mijn wiskunde repetities 'ingewikkelde' dingen gevraagd, en vaak niet de dingen die voorkomen in de eerste paragraven.

Ik zou zeggen; kijken eens boeken door en vraag aan leraren wat de lesstof inhoudt. Als je biologie erbij kiest kan je, als het te moeilijk blijkt te zijn, alsnog overstappen naar N&G.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-12-2005, 11:58
sdekivit
sdekivit is offline
even voor de duidelijkheid: met NG is het niet alleen maar medicijnen wat je kunt gaan studeren

--> je kunt bijvoorbeeld ook bij scheikunde terechtkomen via NG alleen via een andere route (bijvoorbeeld biomedische wetenschappen) alleen ja, het is wel biochemie dan.

Dus wil je iets biochemisch doen, dan is NT niet verplicht, maar is NG met sk2 zeer aan te raden.

--> een andere richting waar je uit kan komen is de farmaceutische industrie, dus medicijnontwikkeling bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 12:24
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 26-12-2005 @ 12:58 :
even voor de duidelijkheid: met NG is het niet alleen maar medicijnen wat je kunt gaan studeren

--> je kunt bijvoorbeeld ook bij scheikunde terechtkomen via NG alleen via een andere route (bijvoorbeeld biomedische wetenschappen) alleen ja, het is wel biochemie dan.

Dus wil je iets biochemisch doen, dan is NT niet verplicht, maar is NG met sk2 zeer aan te raden.

--> een andere richting waar je uit kan komen is de farmaceutische industrie, dus medicijnontwikkeling bijvoorbeeld.
Je kunt ook alle dingen studeren die niet profielafhankelijk zijn!
__________________
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 26-12-2005 @ 13:24 :
Je kunt ook alle dingen studeren die niet profielafhankelijk zijn!
Maar dat is wel een beetje verspilling van je profiel, nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 12:56
Estar
Estar is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-12-2005 @ 13:41 :
Maar dat is wel een beetje verspilling van je profiel, nietwaar?
Maar je moet toch een profiel hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 13:46
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-12-2005 @ 13:41 :
Maar dat is wel een beetje verspilling van je profiel, nietwaar?
Dat ligt er maar net aan. Ik heb N&G gedaan omdat dat profiel het makkelijkste en leukste is voor mij. De M-profielen liggen mij niet echt, vanwege de creatieve vakken en de 'leer'vakken. Het is wel jammer als je daarna weinig met bepaalde vakken doet, maar dat hou je volgens mij altijd. Het lijkt me sterk dat er opleidingen zijn waarin al je profielvakken terugkomen, daarvoor zijn profielen nog te breed.
__________________
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 17:54
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 26-12-2005 @ 13:24 :
Je kunt ook alle dingen studeren die niet profielafhankelijk zijn!
ik ga waarschijnlijk rechten doen en dat is niet profie-afhankelijk
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 26-12-2005, 18:03
sdekivit
sdekivit is offline
voor farmacie moet je ook heel wat weten van de menselijke biologie en farmacie is niet direct iets waarvan mensen zeggen dat ze daar N&G voor moeten hebben (eerder NT voor de scheikunde: medicijnen)

--> @ meph: N&G wil niet zeggen dat je medicijnen wilt gaan studeren. Er zijn talloze andere studies waarvoor je tenminste biologie moet hebben gedaan om te worden toegelaten en dus zijn deze studies geen verspilling van het gevolgde profiel op de middelbare school.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-12-2005, 08:58
Verwijderd
Citaat:
sdekivit schreef op 26-12-2005 @ 19:03 :
voor farmacie moet je ook heel wat weten van de menselijke biologie en farmacie is niet direct iets waarvan mensen zeggen dat ze daar N&G voor moeten hebben (eerder NT voor de scheikunde: medicijnen)

--> @ meph: N&G wil niet zeggen dat je medicijnen wilt gaan studeren. Er zijn talloze andere studies waarvoor je tenminste biologie moet hebben gedaan om te worden toegelaten en dus zijn deze studies geen verspilling van het gevolgde profiel op de middelbare school.
voor de mensen die denken dat N&T handig is voor farmacie

hier spreekt een tweedejaars farmacie

het is wel !!!!! ontzettend handig om biologie te hebben. wij moeten niet alleen alles over medicijntjes weten, maar ook over hoe ze werken in het lichaam en dan is het bijvoorbeeld best handig als je het woord receptor tegenkomt (en dat kom je vaak tegen) dat je dan weet waar het over gaat

het is ook wel te doen zonder biologie, maar als je een biologiebasis hebt is dat echt veel fijner

verder heb ik scheikunde 2 gevolgd (naast mijn N&G profiel) en ik moet zeggen dat ik er tot dusver nog niet echt wat aan gehad heb!!!

voor topicstarter --> als je het nog niet weet doe wat de rest hier zegt N&T met bio 1,2 dan kun je altijd nog switchen naar N&G

pssssssssst farmacie is erg leuk
Met citaat reageren
Oud 27-12-2005, 09:27
sdekivit
sdekivit is offline
ik ga in periode 3 dit jaar een tweedejaars vak bij farmacie volgen: de cursus infecties. Misschien komen we elkaar nog tegen (als je ook in utrecht studeert en als je infecties hebt gekozen)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 15:29
Bientjuuh
Avatar van Bientjuuh
Bientjuuh is offline
Waarom niet gewoon NT doen (met evt. bio )? Kun je strax alle kanten uit. Heb ik ook gedaan en vond NA2 en WiB2 veel cooler dan 1. Dat je een paar uur extra in de week hebt ..boeie
Heb je ook wat als je klaar bent heheh
__________________
There's nothing to be afraid of
Met citaat reageren
Oud 28-12-2005, 21:06
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
NT + bio12 + ander vak

met het ander vak erbij is je profiel heel flexibel.

Je kan er nog van alles mee , elke 2 vak laten vallen helemaal naar NG overstappen, of het andere vak laten vallen.

(Ik doe zelf NT +bio12 + ec1 , kan je alle kanten mee op qua vervolg opleidingen)
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 10:11
sten-vvv
Avatar van sten-vvv
sten-vvv is offline
Bedankt voor al jullie reacties. Ik denk dat ik er bijna zeker van ben NT met Bio1,2 te kiezen.

Maar wat is eigenlijk dan het grote verschil tussen Wis 1 en 2, Na 1 en 2, Sch 1 en 2 & Bio 1 en 2?
__________________
Non fingo hypotheses, Newton
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 10:39
sdekivit
sdekivit is offline
bij bio 2 krijg je metabolisme, moleculaire biologie (DNA/eiwitten wat dieper), orgaanfysiologie, ecologie, milieu en evolutie extra bovenop de bio 1.

Sk2 is gewoon sk1 + industriele chemie, een zeer beknopte inleiding in de thermochemie en analytische chemie

wiskunde en natuurkunde weet ik niet, want dat heb ik niet gedaan
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 10:53
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
wis 1 is ongeveer wat je nu bij wiskunde krijgt, maar dan wat moeilijker.
wis 2 is vnl. bewijzen, meetkunde, rijen.

nat 1 is elektriciteit, energie, dat soort dingen. Ook wat je nu krijgt eigenlijk, maar dan nog wat meer onderwerpen.
nat 2 is vnl. magnetische velden, wat meer stof over hoe een atoom in elkaar zit, foto-elektrisch effect, nog een hoofdstukje over mechanica. Bij natuurkunde 1 krijg je heel oppervlakkig hoe een atoom in elkaar zit, en bij natuurkunde 2 krijg je dat wat uitgebreider. Ik voel dat deze uitleg niet heel volledig is, dus vul maar aan.

sch 1 is zuren en basen, koolstofchemie, redoxreacties, evenwichtsvoorwaarden en nog wat kleinere onderwerpen.
sch 2 is heel weinig eigenlijk. Je moet een blokschema kunnen maken aan de hand van een verhaaltje, en nog wat dingen die ik niet meer weet, sch 2 stelt echt niets voor. Wij doen bijna nooit wat in de les, bovendien is het vak iets van een half jaar uitgevallen en we lopen niet eens achter.

bio 1 sluiten wij in de vierde af, wat ik me ervan kan herinneren is dat je vooral over een cel leert, turgor (heb je als het goed is al gehad), osmose, diffusie etc. Verder leer je over je afweerstelsel en de rest kan ik me niet meer herinneren.
bio 2 is best scheikundig (2/3 hoofdstukken), dat is vrij lastig. Verder gaat het verder in op wat je al zo vaak gehad hebt (voedingsstoffen, wat je moet eten en hoe het verwerkt wordt, waar je ze voor nodig hebt, etc)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 13:46
Verwijderd
Citaat:
blubblubblub schreef op 29-12-2005 @ 11:53 :
bio 1 sluiten wij in de vierde af, wat ik me ervan kan herinneren is dat je vooral over een cel leert, turgor (heb je als het goed is al gehad), osmose, diffusie etc. Verder leer je over je afweerstelsel en de rest kan ik me niet meer herinneren.
bio 2 is best scheikundig (2/3 hoofdstukken), dat is vrij lastig. Verder gaat het verder in op wat je al zo vaak gehad hebt (voedingsstoffen, wat je moet eten en hoe het verwerkt wordt, waar je ze voor nodig hebt, etc)
Aanvulling op blubblubblub d'r biologie uitleg:
Je krijgt: biologie & samenleving, celbouw en functie, deling/groei/ontwikkeling van cellen, voortplanting, levensloop van de mens (geboorte, ontwikkelingskenmerken, doodgaan), klassieke erfelijkheidsleer, moleculaire genetica, seksualiteit (wat is een spiraaltje, wat is abortus en SOA's ), Besturing van het menselijk lichaam (zenuwstelsels), hormonale regulatie, ethologie, de huid en afweer

Ik vond dit wel voldoende biologie, biologie vond ik vooral veel leeswerk omdat het enorm veel informatie is.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 13:48
Verwijderd
Citaat:
sten-vvv schreef op 29-12-2005 @ 11:11 :
Bedankt voor al jullie reacties. Ik denk dat ik er bijna zeker van ben NT met Bio1,2 te kiezen.

Maar wat is eigenlijk dan het grote verschil tussen Wis 1 en 2, Na 1 en 2, Sch 1 en 2 & Bio 1 en 2?
Kies je voor NT met Bio1,2 met de mogelijkheid nog te switchen naar NG, of gewoon omdat je NT wil doen met het keuzevak biologie?

Als je het kiest om nog te kunnen switchen dan zou ik als ik jou was een extra keuzevak erbij nemen (economie1 of bijvoorbeeld tekenen) als je dan switcht naar NG heb je tenminste een keuzevak wat niet in de beta-hoek ligt, en ben je niet vastgenageld aan wisB2, scheikunde2 of natuurkunde 2 in je keuzedeel.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 15:51
Verwijderd
Citaat:
sdekivit schreef op 27-12-2005 @ 10:27 :
ik ga in periode 3 dit jaar een tweedejaars vak bij farmacie volgen: de cursus infecties. Misschien komen we elkaar nog tegen (als je ook in utrecht studeert en als je infecties hebt gekozen)
ik studeer in utrecht en ik volg het vak ook ( is geen keuzevak voor ons zover ik weet)

tot over een paar weekjes dan he
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 12:59
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 26-12-2005 @ 12:58 :
--> je kunt bijvoorbeeld ook bij scheikunde terechtkomen via NG alleen via een andere route (bijvoorbeeld biomedische wetenschappen) alleen ja, het is wel biochemie dan.
Je kan toch ook sowieso Scheikunde studeren als je N&G hebt? Of Natuurkunde? Alleen Sterrenkunde oid niet dacht ik.
Ikzelf heb N&G met ec1, destijds gekozen omdat ik dan lekker veel keus heb, maar eigenlijk is dat nu een enorm minpunt omdat ik niet kan kiezen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-01-2006, 16:38
Verwijderd
Citaat:
kiek schreef op 01-01-2006 @ 13:59 :
Je kan toch ook sowieso Scheikunde studeren als je N&G hebt? Of Natuurkunde? Alleen Sterrenkunde oid niet dacht ik.
Ikzelf heb N&G met ec1, destijds gekozen omdat ik dan lekker veel keus heb, maar eigenlijk is dat nu een enorm minpunt omdat ik niet kan kiezen
Voor zover ik weet kun je (in ieder geval op sommige universiteiten) scheikunde studeren zonder dat je Sk2 hebt. (Ik meen me te herinneren dat Na2 in sommige gevallen wel aanbevolen/verplicht was, maar weet dit niet zeker.) Natuurkunde kun je volgens mij nergens studeren als je niet Na2 en WiB2 hebt gevolgd.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Friday schreef op 01-01-2006 @ 17:38 :
Voor zover ik weet kun je (in ieder geval op sommige universiteiten) scheikunde studeren zonder dat je Sk2 hebt. (Ik meen me te herinneren dat Na2 in sommige gevallen wel aanbevolen/verplicht was, maar weet dit niet zeker.) Natuurkunde kun je volgens mij nergens studeren als je niet Na2 en WiB2 hebt gevolgd.
Je kan in ieder geval in Delft wel Technische natuurkunde met NG doen. Ze hebben het liefste dan het liefst als voorkeur dat je WiskundeB2 hebt gehad, en anders moet je het tentamen Analyse 1 in het eerste blok in één keer halen. Natuurkunde 2 is dus niet verplicht
Met citaat reageren
Oud 03-01-2006, 14:28
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
N&T met Bio, als je twijfelt en een klein beetje uitdaging in je opleiding zoekt
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 04-01-2006, 16:20
Oom Struisvogel
Oom Struisvogel is offline
NT met Bio1,2 eco 1,2 gs2 en ak
dat is denk ik het makkelijkste als je nog niet weet wat je wilt
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 14:48
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Als je NT plus bio12 kiest en je switcht naar NG, kan je altijd SK2 als vrij keuze vak hebben. Dit stelt echt helemaal niks voor namelijk maar het telt wel mee.
NT plus Bio12 plus nog een vak wordt echt te zwaar, dan zit je 24/7 op school. Ik ken ook niemand die dit doet.
Ikzelf ben heerlijk tevreden met mn NG, sk2 gs2 fa2. Maar ben dan ook een wiskunde faler.
Laat eens weten wat je hebt gekozen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:12
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 02-02-2006 @ 15:48 :

NT plus Bio12 plus nog een vak wordt echt te zwaar, dan zit je 24/7 op school. Ik ken ook niemand die dit doet.
Volgens mij valt dat wel mee hoor, je zou nog eco1 er bij kunnen kiezen, dat is maar een klein vakje maar daardoor heb je ook tot economische studies toegang.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 17:22
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
Het ligt er ook een beetje aan wat je wilt worden natuurlijk. En je kan ook 2 profielen in 1 kiezen. Als je NT kiest met bio 12.

en ik weet niet hoe het bij jullie op school is, maar bij ons op school werd wiskunde b2, en natuurkunde 2 pas vanaf de vijde gegeven. In de vierde nog alles gelijk met NK1 en WIB1

en scheikunde twee krijg je als het goed is pas in de zesde. dus je kan altijd nog switchen als je in de vierde'/begin vijfde zit. als het bij jullie tenminste net zo werkt

kortom: in de vierde zijn de N-profielen nog vrijwel gelijk
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 18:08
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 02-02-2006 @ 15:48 :

NT plus Bio12 plus nog een vak wordt echt te zwaar, dan zit je 24/7 op school. Ik ken ook niemand die dit doet.
Niet? Bij ons op school hebben sowieso heel veel mensen N&T plus bio1,2 en dan ook nog Latijn of Grieks (verplicht, maar telt wél mee als extra vak).
Een meisje uit mijn jaar heeft N&T + bio1,2 + Latijn + Frans + filosofie, dus het kan prima.

Verder voor alle opheldering: op mijn school is het zo dat iedereen van N&T/N&G gewoon natuurkunde, scheikunde, wiskunde b en biologie heeft in de vierde. Zo kan je aan het eind van het jaar kiezen wat je precies wilt; in de 5e krijg je dan 1 of 1,2 en wel of geen biologie 1,2
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 18:30
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 02-02-2006 @ 15:48 :
NT plus Bio12 plus nog een vak wordt echt te zwaar, dan zit je 24/7 op school. Ik ken ook niemand die dit doet.
Ik doe NT + bio 1,2 + nog twee andere vakken.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:23
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-12-2005 @ 18:00 :
NT is iets moeilijker, maar het verschil is niet erg groot.
Volgens mij zou ik ng moeilijker vinden.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 14:39
allbecauseofyou
allbecauseofyou is offline
Ik heb NG met wiB1,2 (en Frans1,2) gekozen, maar ik heb er soms een beejte spijt van. Ik heb biologie nooit leuk gevonden en ik begin er echt een hekel aan te krijgen terwijl ik liever na1,2 had gedaan en dan ook maar sk1,2, want dat schijnt toch niet zoveel voor te stellen. Maar ja jammer dan, nog maar anderhalf jaar en dan ben ik er vanaf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Welk Profiel NG of NT
Verwijderd
7 11-05-2009 22:53
Studeren CM, EM, NG of NT?
Kujatochi
94 17-05-2006 18:24
Algemene schoolzaken Overstap: NG -> NT
Suqeunse
11 02-04-2004 15:28
Algemene schoolzaken Profiel
Mother Earth
60 25-10-2003 09:39
Algemene schoolzaken na mavo havo[NG]?
RaVenof
8 01-05-2002 09:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.