Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2007, 18:28
Verwijderd
Omdat ik er Media & Cultuur ga doen, omdat het tof is om te weten of er mensen zijn die 't zelfde gaan doen zodat je naar ze kan zwaaien bij de Intreeweek, omdat een centrale plaats voor vragen over een bepaalde universiteit wel handig is en omdat ik zin heb in studeren.

En stiekem ook omdat ik me afvraag of je UvA-mailadres nog gewijzigd kan worden, want nu sta ik er in met een officiele naam terwijl die echt bullcrap is. (Het komt er op neer dat ik eigenlijk Masha heet maar dat er bij de verhuizing van Rusland naar Nederland iets mis ging waardoor ik nu per ongeluk in de bureaucratie bekend sta als ZEGIKNIETWANTHETISSTOM.) Maar ze willen zeker geen 'roepnaam' instellen als email-iets, als het uberhaupt te veranderen valt? En kan ik er dan wel heen bellen en vragen of ik op tentamenlijsten of klassenlijsten of whatever wel met m'n onofficiele naam ingeschreven kan worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2007, 19:22
Verwijderd
Ik vind een algemeen UvA topic prima, mogen alle vragen over blackboard / wat dan ook hier natuurlijk ook. Blijft het overzichtelijk. Wel wil ik nu alvast zeggen dat chat-achtige-reacties verwijderd zullen worden. Zorg dus dat het een beetje nuttig blijft.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 19:35
Verwijderd
Hoi schat,

Ik ga in 2008 Bèta-gamma studeren. Helaas moet je me dus nog een jaartje missen.

Het spijt me
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 07:14
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Ik wens de officiële naam via PM te ontvangen
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 07:16
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Ik ken trouwens niemand die daadwerkelijk z'n universiteitsadres gebruikt, dus verwacht maar niet al te veel imago-probz.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 10:14
Verwijderd
Inderdaad, het enige waarvoor je dat adres gebruikt is de standaard uni mail.

En ik ben ook aanwezig op de UvA vanaf september
Met citaat reageren
Oud 16-08-2007, 10:49
Krynn
Krynn is offline
Nou...docenten mailen je er altijd op, en als mensen willen ruilen van werkgroep krijgen ze dat adres...en...

...eigenlijk moet ik niets over dat mailadres zeggen, want ik studeer in Utreg, maar da's mede omdat de UvA organisatorisch gezien zo ver-schrik-ke-lijk is. Was. Nee, is. In ieder geval bij Letterenstudies en Kunstgeschiedenis.

Toch nog ontopic, yay.
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 09:53
Verwijderd
Nee, emailadressen zijn niet meer te wijzigen. Je staat vaak dan ook zo op de lijsten enzo.

Ik studeer al 1 jaar aan de UvA dus eigenlijk mag ik hier niet komen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 13:43
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 14-08-2007 @ 19:28 :
Omdat ik er Media & Cultuur ga doen, omdat het tof is om te weten of er mensen zijn die 't zelfde gaan doen zodat je naar ze kan zwaaien bij de Intreeweek, omdat een centrale plaats voor vragen over een bepaalde universiteit wel handig is en omdat ik zin heb in studeren.

En stiekem ook omdat ik me afvraag of je UvA-mailadres nog gewijzigd kan worden, want nu sta ik er in met een officiele naam terwijl die echt bullcrap is. (Het komt er op neer dat ik eigenlijk Masha heet maar dat er bij de verhuizing van Rusland naar Nederland iets mis ging waardoor ik nu per ongeluk in de bureaucratie bekend sta als ZEGIKNIETWANTHETISSTOM.) Maar ze willen zeker geen 'roepnaam' instellen als email-iets, als het uberhaupt te veranderen valt? En kan ik er dan wel heen bellen en vragen of ik op tentamenlijsten of klassenlijsten of whatever wel met m'n onofficiele naam ingeschreven kan worden?
Officieel kan het vast niet, maar als je de situatie uitlegt misschien wel?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 18-08-2007 @ 10:53 :
Nee, emailadressen zijn niet meer te wijzigen. Je staat vaak dan ook zo op de lijsten enzo.

Ik studeer al 1 jaar aan de UvA dus eigenlijk mag ik hier niet komen.
Jawel, daar is het een algemeen topic voor.

Maar mja, ik zal ze wel even bellen ofzo. Was ik nou maar niet bang geweest om de bureaucratie in de war te maken, bij het invullen van al die shite
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 16:38
Verwijderd
Ik vind het trouwens jammer dat er allemaal leuke feestjes zijn in de introductieweek op dagen waarop er geen nachtbus rijdt. Want daar kan ik dan niet heen, wúú.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 22:37
Verwijderd
Derde post achter elkaar, lal.

Weet iemand hoe lang het duurt voor je een bevestigingsemail krijgt van de intreeweek? Ik heb volgens mij al ruim een week geleden oid geld overgemaakt maar ik heb nog geen bevestiging van ze gekregen. Terwijl het met internetbankieren ging dus in theorie zouden ze 't heel snel binnen moeten hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2007, 22:43
Verwijderd
Ach, ze lopen met de gewone inschrijvingen ook al achter, dus dat zal hierbij niet heel anders zijn
Met citaat reageren
Oud 19-08-2007, 02:16
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 18-08-2007 @ 23:37 :
Derde post achter elkaar, lal.

Weet iemand hoe lang het duurt voor je een bevestigingsemail krijgt van de intreeweek? Ik heb volgens mij al ruim een week geleden oid geld overgemaakt maar ik heb nog geen bevestiging van ze gekregen. Terwijl het met internetbankieren ging dus in theorie zouden ze 't heel snel binnen moeten hebben.
Maak daar maar twee maanden van, of nooit. Het is wel de UvA waar we het hier over hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 17:35
first eror
first eror is offline
Ik ben lame. Ik gebruik al 3 jaar m'n UvAadres.
En ik wil best een keer zwaaien in OMHp008.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 20:19
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
UvA gebruikt de naam in je paspoort, en daar kan je niet vanaf komen. Maar als het goed is stond in je russische paspoort geen Masha, maar Maria. Lijsten heb je niet zoveel mee te maken, daar staat vaak alleen je achternaam op met voorletters, maar dat weet niet zeker voor de UvA. Dat lijkt me lastig te vernueken bij welke overschrijving dan ook, en als ze Maria gebruiken is dat toch niet zo stom? Of hebben ze je vadersnaam gebruikt?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 20:36
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ik begin 3 september met mijn studie sociologie aan de UvA. Ik ben uiteraard aanwezig bij de intreeweek, gelukkig kan ik een aantal nachten bij mijn zus en tante slapen.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 20-08-2007 @ 21:19 :
UvA gebruikt de naam in je paspoort, en daar kan je niet vanaf komen. Maar als het goed is stond in je russische paspoort geen Masha, maar Maria. Lijsten heb je niet zoveel mee te maken, daar staat vaak alleen je achternaam op met voorletters, maar dat weet niet zeker voor de UvA. Dat lijkt me lastig te vernueken bij welke overschrijving dan ook, en als ze Maria gebruiken is dat toch niet zo stom? Of hebben ze je vadersnaam gebruikt?
HOE WEET JIJ DAT IK MARIA HEET

Ik ga nu even een uurtje paranoïde in een hoekje zitten ktnx
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-08-2007, 00:17
one.
one. is offline
Hoor je boeken etc. inmiddels al besteld te hebben? Zo ja, hoe dan, want we weten toch niet welke boeken we moeten kopen?
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 09:36
Verwijderd
Ik heb mijn boeken al besteld, kreeg een formulier van de vereniging die het met korting aanbied en heb daar meteen besteld. Maar bij mij is er vanmiddag (intro) ook nog mogelijkheid om te bestellen. .

Over 3.5 uur begint mijn introductie van de faculteit, en ik heb er echt 0.0 zin in
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 11:20
one.
one. is offline
Ok mooi, ik ga alleen morgen even naar de faculteit, dan kan ik het daar vast wel bestellen.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 27-08-2007 @ 10:36 :

Over 3.5 uur begint mijn introductie van de faculteit, en ik heb er echt 0.0 zin in
Nou, veel succes op de universiteit met zo'n instelling.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 27-08-2007 @ 13:14 :
Nou, veel succes op de universiteit met zo'n instelling.
Schat, ik ben tweedejaars én heb mijn P al binnen met alles rond de 8 van een andere studie. En doe nu een tweede universitaire studie ernaast, dus ik denk dat het wel lukt met mij en de universiteit.

Ik had alleen geen zin in het standaard welkomstpraatje, is dat nou echt zo gek?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 20:26
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 27-08-2007 @ 17:59 :

Ik had alleen geen zin in het standaard welkomstpraatje, is dat nou echt zo gek?
Eigenlijk wel
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 27-08-2007 @ 21:26 :
Eigenlijk wel
Waarom?

Het is een verhaaltje van de studieadviseur met dingen die ik al weet, een verhaaltje van de studentenvereniging waar ik me al voor heb aangemeld, een verhaaltje van de studentenraad. Nou. Ik sta er springend voor naast mijn bed hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-08-2007, 20:53
Verwijderd
Citaat:
Poggy schreef op 27-08-2007 @ 21:49 :
Waarom?

Het is een verhaaltje van de studieadviseur met dingen die ik al weet, een verhaaltje van de studentenvereniging waar ik me al voor heb aangemeld, een verhaaltje van de studentenraad. Nou. Ik sta er springend voor naast mijn bed hoor.
Ik zeg helemaal niet dat je er springend naast je bed voor hoeft te staan, ik vind het alleen niet een teken van een goede instelling als je nog niet eens energie voor een intro ergens kan opduiken. Blijkbaar verschillen we daarover van mening
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 27-08-2007 @ 21:53 :
Ik zeg helemaal niet dat je er springend naast je bed voor hoeft te staan, ik vind het alleen niet een teken van een goede instelling als je nog niet eens energie voor een intro ergens kan opduiken. Blijkbaar verschillen we daarover van mening
Ik ben toch gewoon geweest? Dus die energie heb ik wel ergens kunnen opduiken. Ik was ook nooit van plan om niet te gaan, ik vind het alleen niet leuk. En dat vond jij raar..

Op zich best een goede instelling, ook naar dingen gaan die niet zo leuk zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 21:11
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Eerste dag intreeweek achter de rug. Erg vermoeiend maar wel nuttig. Ik verwacht dat morgen nog leuker zal zijn omdat ik een beetje weet wat ik kan verwachten.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 21:57
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sylph schreef op 27-08-2007 @ 21:26 :
Eigenlijk wel
uh eigenlijk niet, ik heb er ook geen zin in!
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 14:36
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Mensen, dit is niet bedoeld als een chat-topic. Onnodig commentaar is niet gewenst en zal worden gewist.
__________________
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 11:53
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
En, zijn er nog mensen naar de intreeweek gegaan? Wat vond men ervan?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 20:21
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
En, zijn er nog mensen naar de intreeweek gegaan? Wat vond men ervan?
Er zaten bij mij in de de nachtbus allemaal sjaarsen die echt heeel erg wasted waren. Ik gok zo dat het een leuk feestje was
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 19:52
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Omdat ik er Media & Cultuur ga doen, omdat het tof is om te weten of er mensen zijn die 't zelfde gaan doen zodat je naar ze kan zwaaien bij de Intreeweek, omdat een centrale plaats voor vragen over een bepaalde universiteit wel handig is en omdat ik zin heb in studeren.
Ik doe dezelfde studie! Welke werkgroep zit jij? En ochtend of middag pas?

Mij bevalt het tot nu toe allemaal wel, alleen was het eerste college één groot vraagteken. Maar dat kwam omdat ik niet wist dat je al een hoofdstuk had moeten lezen en omdat ik constant aantekeningen zat te maken.
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 19:55
Verwijderd
Ik heb een leuke werkgroep.. Gelukkig wat oudere mensen al. Amsterdam bevalt me wel.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 22:39
one.
one. is offline
De school en de groep valt me mee, alleen zie ik veel mensen echt hele bladzijdes volschrijven met aantekeningen en ik vraag me af waarom.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 14:49
Lethe
Lethe is offline
Vinden jullie het ook zoveel leerwerk?
__________________
Nice
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-09-2007, 17:42
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ja. Ik ben momenteel begonnen met een lange worsteling om door een engels boek over methodologie te komen en er iets van te snappen. Het lukt aardig maar je moet er echt tijd in stoppen en iets doen wat ik niet meer super gewend ben. Nouja, werken wel, alleen iets lezen en erbij moeten nadenken niet echt.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 18:37
Lethe
Lethe is offline
Ik zie het nu al somber in
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 18:39
Verwijderd
En het word alleen maar meer
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 16:05
Lethe
Lethe is offline
Ik was echt met het kutste boek begonnen, echt niet te lezen tenzij je er met je volle concentratie bij bent en elke bladzijde drie keer leest.
Maar gelukkig zijn mijn andere boeken een stuk makkelijker te lezen en te begrijpen. Ik vind privaatrecht wel interessant; publiekrecht fucked up
__________________
Nice
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Algemene introductieweken topic
Nikster
25 21-08-2012 09:33
Studeren Introductieweek studiestad 2012!
Tink*
4 13-08-2012 09:02
Lichaam & Gezondheid De zon en zonnecremes
Apomes
16 27-05-2007 22:08
Werk, Geld & Recht Wanneer is het plagiaat/schending van auteursrecht?
Droomvlucht
20 13-11-2006 11:02
Verhalen & Gedichten ERETOPIC II: P.C. Hooft
Halogeen
129 31-03-2005 17:35
Algemene schoolzaken UvA of VU
hardhitter
61 14-07-2004 18:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.