Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2006, 16:55
Dreamer233
Dreamer233 is offline
Wat is een leukere studentenstad Utrecht of Amsterdam?

Ik heb bij de opendagen op HvA/ Fraijlemaborg (amsterdam) en hogeschool Utrecht gekeken. Ik ben vooral geintresseert voor de economische studie's, ik zat zelf te denken aan Commerciele economie of MER.

Ik zit erg te twijfelen tussen beide steden. De opleidingen in Amsterdam zijn beter en de locatie is veel mooier dan Utrecht. Maar ik hoor van veel mensen dat de stad Utrecht veel leuker is. Amsterdam zou te massaal en egoistisch zijn om te studeren.

Tips of ervaring? Laat maar hore...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2006, 17:12
fractuur
fractuur is offline
Geboren en getogen (en een jaar studie) in Utrecht, en sinds september studeer ik in Amsterdam. In Amsterdam zijn de lokaties idd mooier/beter, vooral als je op de VU of op de HBO's zit. Het zit allemaal bijelkaar en dat bevalt me beter dan de bouwput die de Uithof heet of het crossen tussen verschillende gebouwen in de binnenstad.

En qua stad.. Tsja. Ik weet niet wat je gewend bent? Ik kom dus zelf al uit Utrecht, en op gegeven moment is Utrecht gewoon te klein (en dus Groningen en de rest van de steden van dezelfde grootte ook). Ik vind Amsterdam juist wel relaxed omdat het zo groot is, maar dat is maar net wat je leuk vindt. Het studentenleven is er zeker wel. Minder gecentreerd dan in Utrecht, maar je kan gewoon stappen, zuipen, roeien en studeren met studenten. Geen probleem.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 19:51
Dreamer233
Dreamer233 is offline
Ik ben een klein dorpje met nog geen 400 inwoners gewent. Maar zie de groote als amsterdam zeker niet als bezwaar. Ik hoor alleen vaak dat amsterdam geen leuk studentenleven heeft; te massaal teveel ego's.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2006, 23:35
Verwijderd
Amsterdam is groot, Utrecht is wat kleiner. Het is maar net waar je van houdt. Ik woon zelf in Utrecht en ik vind het een onwijs leuke, gezellige stad, waar genoeg variatie is. Als studentenstad is het een topper. Alles is beter te overzien dan in Amsterdam, de stad is kleiner, maar nog steeds groot genoeg om na 4 jaar nog steeds nieuwe dingen te ontdekken. Kom je zelf al uit de omgeving, dan snap ik weer heel goed dat je voor Amsterdam gaat.
De Uithof is inderdaad geen gezellige plaats, maar daar zou ik zelf mijn stad niet op uitkiezen. Een ander groot verschil is het feit dat het percentage studenten in Utrecht buitengewoon hoog is (20%), in Amsterdam is dat natuurlijk heel anders en wordt je bovendien overspoeld door toeristen. Aantrekkelijk aan Amsterdam is natuurlijke het kleurrijke, en de vele mogelijkheden door alle faciliteiten die er geboden worden. In Utrecht kom je sneller in aanraking met het studentenleven zelf, dat levendiger is. Er zijn ook veel meer mensen lid van een vereniging Er zijn dan ook vele soorten verenigingen, je vindt altijd wel iets dat bij je past. Geen lid is ook prima.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 12:17
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 27-11-2006 @ 00:35 :
Amsterdam is groot, Utrecht is wat kleiner. Het is maar net waar je van houdt. Ik woon zelf in Utrecht en ik vind het een onwijs leuke, gezellige stad, waar genoeg variatie is. Als studentenstad is het een topper. Alles is beter te overzien dan in Amsterdam, de stad is kleiner, maar nog steeds groot genoeg om na 4 jaar nog steeds nieuwe dingen te ontdekken. Kom je zelf al uit de omgeving, dan snap ik weer heel goed dat je voor Amsterdam gaat.
De Uithof is inderdaad geen gezellige plaats, maar daar zou ik zelf mijn stad niet op uitkiezen. Een ander groot verschil is het feit dat het percentage studenten in Utrecht buitengewoon hoog is (20%), in Amsterdam is dat natuurlijk heel anders en wordt je bovendien overspoeld door toeristen. Aantrekkelijk aan Amsterdam is natuurlijke het kleurrijke, en de vele mogelijkheden door alle faciliteiten die er geboden worden. In Utrecht kom je sneller in aanraking met het studentenleven zelf, dat levendiger is. Er zijn ook veel meer mensen lid van een vereniging Er zijn dan ook vele soorten verenigingen, je vindt altijd wel iets dat bij je past. Geen lid is ook prima.
True. Behalve het laatste stuk over de verenigingen. Hoewel het percentage leden in Utrecht hoger ligt dan in Amsterdam is het minimaal in vergelijking met Groningen en Maastricht. Ik kan het niet staven, maar ik dacht dat in Utrecht maar 7% lid is.
Daarbij is de keuze tussen de verenigingen minder ruim dan in bovengenoemde andere steden.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2006, 15:43
Li
Avatar van Li
Li is offline
Ik woon en studeer zelf in Amsterdam en vind het daar echt top. Er is zeker wel een studentenleven (al moet je daar voor natuurlijk niet op het leidseplein zijn) en als je een beetje bekend wordt met de stad leer je alle leuke kroegjes en (goedkope) eetcafé's snel kennen.
Jammer van Utrecht vind ik dat je een beperkt uitgaansleven hebt, terwijl in Amsterdam elke avond ergens anders een mooi feestje is.
Het verenigingsleven is in Amsterdam ook levendig, veel mensen zijn wel ergens lid (sportvereniging of gezelligheidsvereniging). Wat dat betreft zijn er in Amsterdam voor iedereen genoeg mogelijkheden.
Nadeel van Amsterdam: dure kamers, hoor van vriendinnetjes van me dat de kamers in Utrecht goedkoper zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 10:51
Dreamer233
Dreamer233 is offline
Citaat:
Li schreef op 27-11-2006 @ 16:43 :
Ik woon en studeer zelf in Amsterdam en vind het daar echt top. .
Eindelijk es wat positieve verhalen , NOg meer?

Ik heb al logeer adres in amsterdam totdat ik daar een kamer heb gevonde en heb me daar ook al vast in geschreven bij studentenwoningweb voor alvast wat inschrijftijd.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 20:21
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Hee!

Ik studeer in A'dam en het is zeker een leuke stad om te studeren! Er is gewoon meer te doen dan in Utrecht en er is elke avond wel een feest, er zijn genoeg studenten- en sportverenigingen. Wat dat betreft is Amsterdam top.

Het nadeel van Amsterdam is dat het niet echt een studentenstad is. Je hebt ook niet echt het gevoel van een studentenstad als je er rond loopt. Een vriend van me studeert in Utrecht en daar heb je dat gevoel duidelijk wel.

Tis maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Als je voor een echte studentenstad gaat zou ik voor Utrecht gaan. Ben je meer voor de (vette) feesten / uitgaan etc. dan zou ik voor Amsterdam gaan.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 20:26
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
fractuur schreef op 26-11-2006 @ 18:12 :
Geboren en getogen (en een jaar studie) in Utrecht, en sinds september studeer ik in Amsterdam. In Amsterdam zijn de lokaties idd mooier/beter, vooral als je op de VU of op de HBO's zit. Het zit allemaal bijelkaar en dat bevalt me beter dan de bouwput die de Uithof heet of het crossen tussen verschillende gebouwen in de binnenstad.
Ahum, de locaties zijn mooier en als voorbeeld geef je de VU ... De VU is bij uitstek een bagger locatie in Amsterdam, midden tussen de hoofdkantoren van grote bedrijven en langs een drukke snelweg en spoorlijn (schiphol) en bovendien ook nog eens gelegen aan de rand van Amsterdam (Amstelveen)...

Mooie locaties vind je bij de UvA. De rechtenfaculteit is bijv. een supermooi complex in hartje Amsterdam. Ook de economie/psychologie/beta faculteit is mooi gelegen aan de roeterstraat.

Ik weet niet hoeveel gebouwen de HvA in Amsterdam heeft, maar van twee daarvan weet ik zowieso dat ze op bagger locaties liggen. Het amstelstation en eentje vlakbij het AMC. Ook niet echt toplocaties dus...
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 21:55
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 28-11-2006 @ 21:26 :
Ahum, de locaties zijn mooier en als voorbeeld geef je de VU ... De VU is bij uitstek een bagger locatie in Amsterdam, midden tussen de hoofdkantoren van grote bedrijven en langs een drukke snelweg en spoorlijn (schiphol) en bovendien ook nog eens gelegen aan de rand van Amsterdam (Amstelveen)...
Mjah, het is maar hoe je het bekijkt. Ik doelde meer op de gezelligheid in de gebouwen (die jaren 60 stijl krijgen ze idd nooit uit, maar ze doen hun best) en op dat alles bij elkaar ligt. In Utrecht was ik alleen maar heen en weer aan het racen tussen gebouwen (en dan heeft Geschiedenis nog een eigen gebouw), bovendien zit je al snel met je studie dag in dag uit op de Uithof. Sfeerloos geheel daar, dan zit ik toch liever op de VU.

Het station maar het alleen maar bereikbaarder. De binnenstad van Amsterdam is wat lastiger te bereiken. Toegegeven, ze liggen mooier. (behalve voor Geneeskunde, dan zit je ergens weggestopt in ZuidOost) Maar dan spelen er weer zaken als de matige organisatie enzo.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2006, 22:16
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Ik vind de VU een supperchille plek!
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 29-11-2006, 11:53
Dreamer233
Dreamer233 is offline
Fraijlemaborg is echt ontzettend mooi (naast arena) en ook goed bereikbaar. Waar moet je vooral niet wonen als student in Amsterdam?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 10:54
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 28-11-2006 @ 21:21 :
Het nadeel van Amsterdam is dat het niet echt een studentenstad is. Je hebt ook niet echt het gevoel van een studentenstad als je er rond loopt. Een vriend van me studeert in Utrecht en daar heb je dat gevoel duidelijk wel.
of juist een voordeel. als niet-verenigingslid vermaak ik me beter in Amsterdam dan in Maastricht waar ik gestudeerd heb.


Citaat:
Dreamer233 schreef op 29-11-2006 @ 12:53 :
Fraijlemaborg is echt ontzettend mooi (naast arena) en ook goed bereikbaar. Waar moet je vooral niet wonen als student in Amsterdam?
iedereen gaat roepen dat je binnen de ring moet wonen en niet in Oost, West, of Zuidoost. het ligt helemaal aan je zelf en aan de precieze lokatie. er zijn natuurlijk goede en minder goede buurten, maar garanties krijg je nergens. in veel "slechte" buitenwijken wordt hard gewerkt aan verbetering van de leef kwaliteit en daar vind je ook de (relatief) goedkope en (relatief) grote woonruimtes. ik zou ze dus niet uitsluiten. (ok, toegegeven Zuidoost is voor mij ook de allerlaatste optie)

ik heb 4 jaar probleemloos in Osdorp gewoond, terwijl ik in de binnenstad vaak genoeg rottigheid zie.

als ik nu opnieuw moest kiezen (maar ik heb een lekker plekje) dan zou ik vooral de voorzieningen (OV-bereikbaarheid, supermarkten, winkelcentrum) in de gaten houden. ik woon op een groot ov-kruispunt en heb 4 (goedkope) supermarkten op loopafstand. het is dan wel 20 minuten uit het centrum, maar ja vind op de grachtengordel maar eens een Aldi of Lidl - ik ga echt niet elke dag naar de Albert Heijn.
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 18:47
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Amsterdam! Ik vind het juist heerlijk dat er niet alleen maar studenten rondlopen in Amsterdam. Daarentegen zijn er wel zat plekken voor studenten, dus je kunt ze wel opzoeken. En Amsterdam is gewoon ongelofelijk mooi en boeiend. Ik ben verliefd.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 15:55
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 30-11-2006 @ 19:47 :
Amsterdam! Ik vind het juist heerlijk dat er niet alleen maar studenten rondlopen in Amsterdam. Daarentegen zijn er wel zat plekken voor studenten, dus je kunt ze wel opzoeken. En Amsterdam is gewoon ongelofelijk mooi en boeiend. Ik ben verliefd.
!!!!!!!!!!

Massaal en egoďstisch Het is natuurlijk een stuk groter dan Utrecht dus wordt er geroepen dat het té groot is en dat Utrecht gezelliger is. Onzin! Ik kom uit Veenendaal, wat al heel wat kleiner is dan Utrecht, maar ik vind Amsterdam zeker niet te 'massaal'. Het is spannender en rauwer dan Utrecht. En misschien zijn de Utrechtse inwoners iets vriendelijker (provencialer) maar ik heb iig geen last van ego's. 2e minpunt waar Utrechtse studenten graag op wijzen: toeristen. Tsja, ik vind het eigenlijk alleen maar grappig als je die verschillende talen om je heen hoort. Heb er wederom geen last van. En 'overspoeld' is ook wel wat overdreven.
En je maakt het zo gezellig als je het zelf wilt. Dat Amsterdam groot is is juist een pluspunt! Er is altijd wat te doen en je ziet ook eens andere mensen dan studenten. En met het uitgebreide OV in Amsterdam is alles goed bereikbaar.
Dat er meer studenten zijn in Utrecht hoeft geen garantie te zijn voor een beter studentenleven. Een vriendin van mij studeert er Rechten en komt totaal niet met andere studenten dan die van haar studie (werkgroep zelfs) in aanmerking (en ze is wel sociaal enz). Voor niet-verenigingmensen lijkt het me in Utrecht moeilijker om nieuwe vrienden te maken dan in Amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 16:24
fractuur
fractuur is offline
Utrecht is absoluut GEEN verenigingsstad! Echt niet! Het scheelt maar een paar procent met Amsterdam!

En Utrechters zijn juist wat botter en rauwer dan Amsterdammers vind ik. Ik heb vrij lang tussen de Utrechters gewerkt en als ze je mogen hebben ze alles voor je over, tegen vreemdelingen zijn ze onaardig en bot (vooral omdat ze zo recht door zee zijn).

Maar goed, ik moet nog in Amsterdam gaan wonen, maar ik heb al wel een paar keer parkeerregelaar moeten zijn in het Amsterdamse Bos en ik vind Amsterdammers zwaar relaxed.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 16:29
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Oh dat wist ik niet Het leek me een verenigingsstad iig. Maar anywayyy het belangrijkste is dat je in Amsterdam tenminste lekker uit kan gaan En dat Amsterdammers dus veel relaxter zijn blijkbaar
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 16:40
jet
Avatar van jet
jet is offline
amsterdam mn stadje!

nouja ik zit er nu pas een paar maanden maar ik vind het echt super. ik ben zelf wel lid geworden van een studenten(sport)vereniging maar vriendinnetjes van me niet en die vermaken zich ook prima. het enige nadeel is dat er weinig kamers zijn, en degene die er zijn zijn duur
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-12-2006, 11:08
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
kiek schreef op 02-12-2006 @ 16:55 :
Ik kom uit Veenendaal, wat al heel wat kleiner is dan Utrecht, maar ik vind Amsterdam zeker niet te 'massaal'.
He Veenendaal! Ik kom uit Scherpenzeel
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 11:40
Verwijderd
Ik studeer in Utrecht, zit niet bij een studentenvereniging en heb echt ontzettend veel nieuwe en leuke mensen leren kennen. het ligt nog altijd voor een groot deel aan jezelf. Nou heb ik wel een enorm actieve studievereniging, die echt wekelijks activiteiten organiseert, maar dan nog. Het ligt voor een groot deel aan jezelf of je een actief studentenleven hebt of niet.

Utrecht is gewoon mij stadsie <3
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 11:42
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 02-12-2006 @ 17:24 :
Utrecht is absoluut GEEN verenigingsstad! Echt niet! Het scheelt maar een paar procent met Amsterdam!
Vergeet niet dat Utrecht een veel kleinere stad is dan Amsterdam. Het de student-burger-ratio is in Utrecht veel gunstiger, met andere woorden je struikelt in de binnenstad letterlijk over de studenten, terwijl het in Amsterdam niet zo opvalt. Die stad is gewoon veel groter.

Laatst gewijzigd op 03-12-2006 om 11:46.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2006, 11:58
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-12-2006 @ 12:42 :
Vergeet niet dat Utrecht een veel kleinere stad is dan Amsterdam. Het de student-burger-ratio is in Utrecht veel gunstiger, met andere woorden je struikelt in de binnenstad letterlijk over de studenten, terwijl het in Amsterdam niet zo opvalt. Die stad is gewoon veel groter.
Vertel mij wat, Utrecht is zomers echt uitgestorven. Maar wat ik probeerde te ontkrachten is dat Utrecht geen stad is waar tientallen procenten van de studenten lid is van een vereniging (zoals in Maastricht en Groningen) en dat je daarom dus prima vrienden kan vinden zonder dat je lid bent. Dat je hier struikelt over de studenten lijkt me duidelijk.

En of het gunstiger is weet ik niet, dat ligt er maar net aan wat je leuk vindt. Ik ben de hoeveelheid zachte g's van importstudenten uit het zuiden eigenlijk wel zat, dus ik vertrek lekker naar Amsterdam.
__________________
.. zegt de liberaal.

Laatst gewijzigd op 03-12-2006 om 12:00.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 17:31
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-12-2006 @ 12:08 :
He Veenendaal! Ik kom uit Scherpenzeel
ja volgens mij wist ik dat al! had het opgemerkt in een topic over PWS enzo, hele tijd terug Ook op t CLV gezeten toch?

Citaat:
Anneka schreef op 03-12-2006 @ 12:40 :
Ik studeer in Utrecht, zit niet bij een studentenvereniging en heb echt ontzettend veel nieuwe en leuke mensen leren kennen. het ligt nog altijd voor een groot deel aan jezelf. Nou heb ik wel een enorm actieve studievereniging, die echt wekelijks activiteiten organiseert, maar dan nog. Het ligt voor een groot deel aan jezelf of je een actief studentenleven hebt of niet.

Utrecht is gewoon mij stadsie <3
Ja een actieve studievereniging is ook heel belangrijk, want die van mijn vriendin organiseert dus echt nooit leuke dingen. En zoals ik al zei is ze zelf wel heel sociaal, maar ze heeft gewoon 1 vaste werkgroep in een jaar wat ook al jammer is. Ik kan me voorstellen dat je niet echt makkelijk in contact komt met andere mensen dan die van je studievereniging en werkgroep (er zitten bij mij ook nog ong 250 anderen -dus niet van studievereniging, introweek of voorgaande werkgroepen- bij mn studie die ik allemaal ook maar vaagjes ken)
Het ligt idd ook wel aan je actieve studentenleven (en of je op kamers zit of aan sport doet) maar of je zelf zomaar op vreemden afstapt in de collegezaal... ik doe het niet zo vaak/snel iig!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 17:58
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Dreamer233 schreef op 29-11-2006 @ 12:53 :
Fraijlemaborg is echt ontzettend mooi (naast arena) en ook goed bereikbaar. Waar moet je vooral niet wonen als student in Amsterdam?
Ik hoor niet veel positieve verhalen over Noord maar dat ligt ook niet echt in de buurt van Fraijlemaborg, dus....
Voorheen hoorde ik ook niet zulke goede verhalen over zuid(oost) --> Bijlmer. Nu wonen 2 vriendinnen van mij daar en zover ik weet wonen zij er prima...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2006, 18:36
jet
Avatar van jet
jet is offline
kijk als je het voor het kiezen hebt zijn centrum, oud zuid, oud west, het deel van oost bij het centrum/artis prima. anders moet je ook genoegen nemen met zuid, bos en lommer, baarsjes en oost. maar zuid-oost is gewoon ver weg.
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2006, 07:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Noord is ook prima hoor. Daar staan ook veel studentenwoningen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 13:25
welle
Avatar van welle
welle is offline
Ik ken wel iemand die in Noord woonde, maar daar 's nachts helemaal niet terugdurfde naar haar eigen huis, en dan altijd ergens wilde blijven slapen. Kan ook aan haar liggen hoor. Maar ik heb in Noord wel altijd het idee dat ik de bewoonde wereld heb verlaten.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 14:27
Dreamer233
Dreamer233 is offline
Ik ken ook mensen die in noord wonen maar inderdaad, veilig is toch echt anders. Maar als iemand volgend jaar zijn kamertje gaat verlaten (en zit niet in Noord of Zuidoost) en komt dus vrij... ik heb altijd belangstelling!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 21:34
fractuur
fractuur is offline
In nieuw west zou ik ook maar al te graag wonen.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 22:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
welle schreef op 05-12-2006 @ 14:25 :
Ik ken wel iemand die in Noord woonde, maar daar 's nachts helemaal niet terugdurfde naar haar eigen huis, en dan altijd ergens wilde blijven slapen. Kan ook aan haar liggen hoor. Maar ik heb in Noord wel altijd het idee dat ik de bewoonde wereld heb verlaten.
Hm ja, ik was even in de war met iets anders. Al loop ik zelf wel gewoon 's nachts door Noord.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 18:34
Verwijderd
Ik woon en studeer net in Amsterdam en alles valt me 100% mee, beter nog: ik ben echt super blij met m'n keuze!

Ik vind het helemaal niet te groot, en dat terwijl ik uit een niet zo'n grote stad kom. Ik vind dat contacten maken en de stad leren kennen ook sneller dan verwacht gaat (maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen).
Wat ik vooral heel vet vind, is dat er zo ontzettend veel gebeurt in Amsterdam. Er is elke avond wel ergens een feest oid. Verder vind ik de locatie van m'n universiteit heerlijk (centrum) en de hoeveelheid verschillende winkels (bijv. kleding).
Wat ik iets minder vind, is hoe sommige Amsterdammers (in winkels) doen; sommige mensen doen ontzettend aardig maar er zijn ook mensen die een beetje uit de hoogte en vervelend doen. Maar daar moet ik misschien nog maar even aan wennen.
Oja, en ik word nog wel eens geirriteerd van automobilisten tijdens de spits.

Ik woon trouwens in West, nét over de ring, en ik vind het helemaal enig en alles. Lekkere aansluiting met tram/metro. Misschien is het niet de gezelligste en drukste locatie, maar ik vind het juist wel lekker rustig na die hectiek in de stad (colleges/winkelen) als ik 's avonds thuiskom en het is alsnog maar 20 minuten fietsen/trammen. Makkelijk te doen dus en het is leuk om te fietsen in Amsterdam vind ik, veel te zien.
Ik ben zelf wel blij dat ik niet in een groot studentencomplex/containers woon, hoewel dat misschien wel een vooroordeel is.. Het ligt er maar net aan wat je zoekt/met wie je gaat wonen/wat je tegenkomt/etc.

Utrecht ken ik daarentegen nauwelijks. Ik ken wel iemand die er op kamers woont en die vindt het er super leuk.
Volgens mij is Utrecht inderdaad veel meer echt een studentenstad, dus ook wel super gezellig. Maar ik hoef zelf niet zo nodig in een studentenstad te wonen, ik wil ook wel een beetje ander leven buiten het 'studentenleven' (dat je niet het gevoel hebt in 1 grote studentenwereld te leven). Zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 10:51
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 28-11-2006 @ 21:26 :
Ahum, de locaties zijn mooier en als voorbeeld geef je de VU ... De VU is bij uitstek een bagger locatie in Amsterdam, midden tussen de hoofdkantoren van grote bedrijven en langs een drukke snelweg en spoorlijn (schiphol) en bovendien ook nog eens gelegen aan de rand van Amsterdam (Amstelveen)...

Mooie locaties vind je bij de UvA. De rechtenfaculteit is bijv. een supermooi complex in hartje Amsterdam. Ook de economie/psychologie/beta faculteit is mooi gelegen aan de roeterstraat.

Ik weet niet hoeveel gebouwen de HvA in Amsterdam heeft, maar van twee daarvan weet ik zowieso dat ze op bagger locaties liggen. Het amstelstation en eentje vlakbij het AMC. Ook niet echt toplocaties dus...
Roeterseiland en oudemanhuispoort Ik studeerde daar vorig jaar Biomedische wetenschappen en onze faculteit was te klein, dus ik heb op beide locaties les gehad, en een half jaa rin het AMC. Topfaculteiten alledrie. Groot groot groot Als je biomedische wetenschappen wil studeren zou ik niet voor A'dam kiezen. De studie is goed, de faculteit is bagger. Ergens in het weiland in watergraafsmeer, 1 collegezaal en nergens eten te vinden. Compleet geisoleerd
Met citaat reageren
Oud 08-12-2006, 08:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 07-12-2006 @ 11:51 :
Roeterseiland en oudemanhuispoort
Inderdaad <3 Ik ben blij dat ik op de roeterseiland studeer
Met citaat reageren
Oud 09-12-2006, 00:34
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Citaat:
***ailá*** schreef op 07-12-2006 @ 11:51 :
Als je biomedische wetenschappen wil studeren zou ik niet voor A'dam kiezen. De studie is goed, de faculteit is bagger. Ergens in het weiland in watergraafsmeer, 1 collegezaal en nergens eten te vinden. Compleet geisoleerd
op de VU niet
Met citaat reageren
Oud 10-12-2006, 01:53
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
kiek schreef op 09-12-2006 @ 01:34 :
op de VU niet
sorry, misschien was ik wat te ongenuanceerd. Dit is idd de faculteit van de UvA, ik heb nix gezegd over de VU want daar heb ik niet gestudeerd m.a.w ik weet er niet zoveel vanaf
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 00:18
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
fractuur schreef op 28-11-2006 @ 22:55 :
Maar dan spelen er weer zaken als de matige organisatie enzo.
Vroeger was de UvA inderdaad chaotisch georganiseerd. Tegenwoordig is er heel veel verbeterd. Het is nog steeds redelijk bureaucratisch, maar er is wel mee te leven. Ik weet niet of de VU op dit punt beter/ slechter is.

De Amsterdammers zijn echt top! Ze zijn misschien iets minder aardig dan in t oosten van het land, zeker tegen buitenstaanders, maar je moet er denk ik een tijdje wonen om ze aardiger te vinden en aardiger gevonden te worden.

Wat ik ook erg vet vind aan A'dam is dat er heel veel rare mensen rond lopen. Zoals een gast die midden in de winter in z'n string door A'dam skeelert, maar ook als je bijv. in de metro staat. Regelmatig komt er dan weer zo'n half ontspoorde gast voorbij die een beetje gaat zingen enzo! Gasten die zich van niks of niemand iets aantrekken. Dan denk ik weer van: A'dam is toch wel erg vet!
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-12-2006, 21:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Qua organisatie vind ik het trouwens bij psychologie (UvA) goed geregeld. Soms moet je wel achter bepaalde zaken aan, maar dat is wel te overzien vind ik. Er zijn zat mensen waar je dingen aan kunt vragen. En bij de onderwijsbalie zijn ze zeer behulpzaam.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 20:10
Li
Avatar van Li
Li is offline
Citaat:
Dreamer233 schreef op 29-11-2006 @ 12:53 :
Fraijlemaborg is echt ontzettend mooi (naast arena) en ook goed bereikbaar. Waar moet je vooral niet wonen als student in Amsterdam?
Noord zou ik sowieso niet gaan wonen, dat hoort gewoon niet bij Amsterdam , verder zou ik liever niet wonen in zuid oost en bos en lommer. Een jongen van m'n studie woont in bos en lommer en is laatst bedreigd. Tuurlijk komt dat op andere plekken ook voor, maar als chick zou ik er niet over straat gaan 's nachts.

Plekken waar je wél moet wonen zijn duidelijk: centrum, oud-west, deels westerpark, oud-zuid, wallen, de pijp en de rivierenbuurt
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 09:37
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Li schreef op 18-12-2006 @ 21:10 :
Noord zou ik sowieso niet gaan wonen, dat hoort gewoon niet bij Amsterdam , verder zou ik liever niet wonen in zuid oost en bos en lommer. Een jongen van m'n studie woont in bos en lommer en is laatst bedreigd. Tuurlijk komt dat op andere plekken ook voor, maar als chick zou ik er niet over straat gaan 's nachts.

Plekken waar je wél moet wonen zijn duidelijk: centrum, oud-west, deels westerpark, oud-zuid, wallen, de pijp en de rivierenbuurt
ik word op de Wallen vaker lastiggevallen dan in Bos en Lommer.
Maar goed, ik heb een paar maanden in Utrecht gestudeerd (Uithof) en zit nu weer terug in Amsterdam, en A'dam bevalt me gewoon veel beter. Minder studenten, diverser.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 17-01-2007, 17:35
Mirela
Mirela is offline
AMSTERDAM!!!! De stad der steden, wat mij betreft.
Oud-West en de Baarsjes zijn goede buurten omdat je vlakbij het Centrum (binnen de ring) maar toch betaalbaar woont!
Als je bij een vereniging gaat kun je vrij makkelijk aan een kamer komen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2007, 07:15
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
jet schreef op 04-12-2006 @ 19:36 :
maar zuid-oost is gewoon ver weg.
Onzin. 10-15 min met de metro. Perfecte verbinding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren studentenverenigingen in Amsterdam en Utrecht
nellekevh
7 30-05-2009 11:29
Studeren Rechten in A'dam of Utrecht..
maartstaart
3 13-02-2007 20:26
Studeren Hogeschool Utrecht, Arnhem of Amsterdam?
C-TaL
7 07-06-2006 18:40
Studeren Taalwetenschap
Verwijderd
155 02-06-2006 20:18
Algemene schoolzaken Rechten op VU of UvA?
Winner
82 28-01-2005 13:41
Algemene schoolzaken fysiotherapie, amsterdam of utrecht???
Kevertje!
3 02-02-2003 16:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12.