Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2002, 19:13
vigor mortis
vigor mortis is offline
hell, mijn tweelingzus en ik willen graag binnenkort een vogelspin kopen maar we hebben eiglijk geen flauw idee hoe je zo'n beest meot verzorgen en wat ie eet en waar ie in leeft en... naja we weten eiglijk nix. Heeft iemand hier daar misschien verstand van?
__________________
Dream Your Life And Die In Your Sleep ~*bite me*~ I Am A Razor Blade Please Cut Your Wrist With Me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2002, 12:55
poecilotheria
poecilotheria is offline
hey ik kan je wel aan een hoop info helpen ik heb er zelf ruim 45

ik kan je ook wel helpen aan een mooie spin voor een schappelijk prijsje
niet van dat dierenwinkelgezeik want daar betaal je je scheel en de voorlichting stelt geen ruk voor

stuur maar gewoon een e-mail naar me op/of voeg me toe op msn: riskfullife@hotmail.com

greetz Rob
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 09:29
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
hey ik kan je wel aan een hoop info helpen ik heb er zelf ruim 45
Are you insane?!!?

__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 09:33
Doc
Avatar van Doc
Doc is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
hey ik kan je wel aan een hoop info helpen ik heb er zelf ruim 45

ik kan je ook wel helpen aan een mooie spin voor een schappelijk prijsje
niet van dat dierenwinkelgezeik want daar betaal je je scheel en de voorlichting stelt geen ruk voor

stuur maar gewoon een e-mail naar me op/of voeg me toe op msn: riskfullife@hotmail.com

greetz Rob
Heb je een handelaars en kweek vergunning???
__________________
Ik ontken met kracht dat ik erkenning geef aan mensen die onkennen te erkennen onkennend miskend te zijn...:p
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 18:32
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Signy schreef:
Citaat:
poecilotheria schreef:
hey ik kan je wel aan een hoop info helpen ik heb er zelf ruim 45
Are you insane?!!?

iedereen is gek op zijn eigen manier he
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 18:33
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Doc schreef:
Heb je een handelaars en kweek vergunning???

nee tis puur hobbie kheb er nog niet mee gekweekt omdat de meeste dieren te jong zijn en handelen doe ik er niet in ik heb alleen nog maar bijgekocht
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 18:34
poecilotheria
poecilotheria is offline
als ik ermee zou kweken zou ik er wel een paar honderd hebben
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 15:02
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
hey ik kan je wel aan een hoop info helpen ik heb er zelf ruim 45

greetz Rob
tis puur interesse hoor, maar wat moet je nou in hemels naam met 45 vogelspinnen? (Je kan ze niet opeten voor zover ik weet...) en waar bewaar je die? nouwja, bewaren... maar die beesten hebben toch ook wat leefruimte nodig, lijkt mij?? hebben ze allemaal een eigen naam, en herken je ze ook, ofnie?
Tis opzich wel een melige hobby... Eten die beesten eigenlijk veel? anders betaal je je ook nog blauw aan het voer...
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 15:32
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Kat schreef:
tis puur interesse hoor, maar wat moet je nou in hemels naam met 45 vogelspinnen? (Je kan ze niet opeten voor zover ik weet...) en waar bewaar je die? nouwja, bewaren... maar die beesten hebben toch ook wat leefruimte nodig, lijkt mij?? hebben ze allemaal een eigen naam, en herken je ze ook, ofnie?
Tis opzich wel een melige hobby... Eten die beesten eigenlijk veel? anders betaal je je ook nog blauw aan het voer...
hehe in taiwan eten ze wel vogelspinnen als een delicatesse.

ik heb op mijn kamer 1 wand helemaal vol staan, ze hebben niet zo gek veel leefruimte nodig ik houd ze in bakken van 30x30x30cm dat is ruim voldoende voor de gemiddelde spin.....

ik geef ze zelf geen namen, ze hebben wel allemaal verschillende latijnse namen zoals b.v. de poecilotheria regalis (eerste naam is de famillie en de tweede is welke ondersoort het is) ik herken ook elke soort die ik hier heb zitten en van elke spin weet ik ook wat zijn karakter is (of ze moeten nog te klein zijn) en dat kan uitlopen van zeer zachtaardig tot zeer aggresief

ze eten op zich niet zo gek veel ik ben elke week gemiddeld zo'n 6/7 euro kwijt aan voer dus goedkoper dan een hond

ik hou ze omdat ik het gedrag zo mooi vind en de spin zelf, sommige maken complete webconstructies in hun bakken met allemaal gangen andere graven weer hele gangenstelsels onder de grond. ik heb nu 25/26 verschillende soorten zitten en elke soort heeft zo zijn eigen leefstijl + heel veel soorten zijn prachtig gekleurd! van echt fel metallic blauw tot verschillende tinten bruin in een hele mooie tekening over hun lijf

maar al bij al het zijn geen dieren om op je hand te nemen en door het huis te dragen ikzelf pak ze nooit op, bij sommige soorten zou het eventueel wel kunnen maarja hun vinden het toch niet geweldig dus laat maar lekker zitten.

daarom vind ik deze hobbie zo mooi

__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 15:46
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
hehe in taiwan eten ze wel vogelspinnen als een delicatesse.

ik heb op mijn kamer 1 wand helemaal vol staan, ze hebben niet zo gek veel leefruimte nodig ik houd ze in bakken van 30x30x30cm dat is ruim voldoende voor de gemiddelde spin.....

...

ze eten op zich niet zo gek veel ik ben elke week gemiddeld zo'n 6/7 euro kwijt aan voer dus goedkoper dan een hond

daarom vind ik deze hobbie zo mooi

stop je die beesten met z'n tweeen in 1 bak? anders zijn ze helemaal alleen. of eten ze mekaar dan op ofzo?
en kosten ze 6/7 euro per spin, of alles bij elkaar?
en wat eten ze nou precies? muizen of ratten ofzo? das wel zielig...
stel, ik zou een vogelspin nemen, zouden mijn kat + ratten dan nog veilig zijn?
en als je op vakantie gaat, vind je dan gemakkelijk iemand om op ze te passen?
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 16:17
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Kat schreef:
stop je die beesten met z'n tweeen in 1 bak? anders zijn ze helemaal alleen. of eten ze mekaar dan op ofzo?
en kosten ze 6/7 euro per spin, of alles bij elkaar?
en wat eten ze nou precies? muizen of ratten ofzo? das wel zielig...
stel, ik zou een vogelspin nemen, zouden mijn kat + ratten dan nog veilig zijn?
en als je op vakantie gaat, vind je dan gemakkelijk iemand om op ze te passen?
ze moeten allemaal appart (sommige soorten daargelaten maar dat zijn uitzonderingen)
en ik ben 6/7 euro in de week kwijt alles bijelkaar (het voer dan he)ik geef ze meestal krekels en de grotere spinnen ook soms sprinkhanen of een pinkie (ingevroren muisje zonder haren, zijn levend bijna niet aan te komen als je ze zelf niet fokt)en nee ik vind het niet zielig zo gaat het in de natuur ook dus.........

een spin hoeft niet giftig te zijn ! er zijn legio prachtig gekleurde soorten die de giftigheid hebben van een bij/wesp
je katten + ratten zijn dus volkomen veilig het zijn tenslotte geen dieren die je los rond laat lopen je moet er iig wel voor zorgen dat de bakken dan stevig genoeg staan zodat de kat hem niet om kan stoten dat is bij een kennis van me een keer gebeurd en die spin heeft toen de kat gebeten in zijn tong de kat heeft daar een paar dagen last van gehad maar is nu weer perfect in orde.
verder zijn er ook legio rustige soorten die niet zomaar zullen bijten (ze kunnen het natuurlijk wel altijd maar goed)

maar goed het zijn geen dieren om op je hand te houden om zo te showen of iets dergelijks dus als je een heel klein beetje oplet dan word je nooit gebeten!

greetz
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 13:02
poecilotheria
poecilotheria is offline
en als ik ooit weg ben past mijn zusje erop, als ik tenminste langer dan 4/5 dagen wegben ze kunnen best wel een tijdje zonder verzorging als het moet kan het wel 2 weken.
ik heb gelukkig een zusje die ook gek is van spinnen dus.............
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2002, 19:27
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
en als ik ooit weg ben past mijn zusje erop, als ik tenminste langer dan 4/5 dagen wegben ze kunnen best wel een tijdje zonder verzorging als het moet kan het wel 2 weken.
ik heb gelukkig een zusje die ook gek is van spinnen dus.............
Ik heb geen zusje... tja, maar ik ben niet vaak langer dan 2 weken weg... en anders zou ik heel misschien wel iemand zo gek krijgen die wat eten in de bak gooit ofzo...
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 12:06
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Kat schreef:
Ik heb geen zusje... tja, maar ik ben niet vaak langer dan 2 weken weg... en anders zou ik heel misschien wel iemand zo gek krijgen die wat eten in de bak gooit ofzo...
wil je mischien met spinnen beginnen ofzo ??
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 16:16
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
wil je mischien met spinnen beginnen ofzo ??
k heb eerst eens voorzichtig bij mijn ma gepeild wat zij van... spinnetjes vond... reactie was niet echt positief...
mijn pa vind dat dat soort dieren in het wild thuis horen... tja, kan ik ergens ook wel in komen... ach, k heb eigenlijk ook al zat huisdieren...
maar ze zijn wel schattig. misschien dat ik ooit, als ik mijn ouders heb omgepraat (of als ik niet meer thuis woon, dat gaat wat sneller denk ik) ook wel eens zo'n beestje koop... eerst nog maar eens goed over nadenken.

[Dit bericht is aangepast door Kat (25-02-2002).]
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 16:43
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Kat schreef:
k heb eerst eens voorzichtig bij mijn ma gepeild wat zij van... spinnetjes vond... reactie was niet echt positief...
mijn pa vind dat dat soort dieren in het wild thuis horen... tja, kan ik ergens ook wel in komen... ach, k heb eigenlijk ook al zat huisdieren...
maar ze zijn wel schattig. misschien dat ik ooit, als ik mijn ouders heb omgepraat (of als ik niet meer thuis woon, dat gaat wat sneller denk ik) ook wel eens zo'n beestje koop... eerst nog maar eens goed over nadenken.

[Dit bericht is aangepast door Kat (25-02-2002).]
dat probleem heb ik ook gekend ik heb er 5 jaar voor moeten zeuren (van mijn 8 tot mijn 13) maar ja eens komt de tijd
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2002, 16:52
Kat
Avatar van Kat
Kat is offline
Over 5 jaar hoop ik niet meer thuis te wonen. dan moet ik wel heeeel vaak blijven hangen...
maar ach, ik zou er toch eerst nog eens over na moeten denken voor ik een spin koop. ik heb toen ik 7 was eens een muis gekocht, zonder dat ik daar al te lang over nagedacht heb of dat vantevoren met mijn ouders had besproken. dat werd me niet in dank afgenomen...
__________________
mjah....vast
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 15:01
poecilotheria
poecilotheria is offline
ja ja kan ik inkomen zo zijn mijn zusjes ook

een spin moet je toch wel degelijk over nadenken want je kan er tot een 30 jaar aan vastzitten en verkopen is toch niet het makkelijkste (of je moet wat mensen kennen binnen de hobbie)
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-02-2002, 14:12
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Vogelspinnen zijn stoer!

Alleen een hele oude foto,en rare vlekken erop,maar goed,

Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 16:07
poecilotheria
poecilotheria is offline
Citaat:
Celesta schreef:
Vogelspinnen zijn stoer!
[IMG][/IMG]
Alleen een hele oude foto,en rare vlekken erop,maar goed,

een spin nooit op kleding laten lopen altijd over blote huid als je er al 1 over je laat lopen want in kleding kunnen ze blijven haken met kleine haakjes aan de uiteinden van de poten gevolg: spin raakt in paniek gaat bijten met een beetje pech en raakt zijn poot ook nog eens kwijt als het helemaal tegenzit
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 16:45
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
een spin nooit op kleding laten lopen altijd over blote huid als je er al 1 over je laat lopen want in kleding kunnen ze blijven haken met kleine haakjes aan de uiteinden van de poten gevolg: spin raakt in paniek gaat bijten met een beetje pech en raakt zijn poot ook nog eens kwijt als het helemaal tegenzit
Uhm dit was op een beurs met allemaal spinnen,waar je met een spin op een foto kon.
Die mensen weten echt wel wat ze doen hoor
Maar ik heb geen vogelspin als huisdier dus maak je geen zorgen dat ik een spin ontpoot ofzo

Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 16:49
poecilotheria
poecilotheria is offline
Celesta schreef:
Die mensen weten echt wel wat ze doen hoor


hehe dus niet die jij op je arm hebt kan wel degelijk blijven hangen met de haakjes aan zijn poten........ het kan zijn dat het stofje van jou jas zo glad was dat ze er geen acht op sloegen maar slim vind ik het zeker niet
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 16:59
Nena21
Avatar van Nena21
Nena21 is offline
Citaat:
poecilotheria schreef:
Celesta schreef:
Die mensen weten echt wel wat ze doen hoor


hehe dus niet die jij op je arm hebt kan wel degelijk blijven hangen met de haakjes aan zijn poten........ het kan zijn dat het stofje van jou jas zo glad was dat ze er geen acht op sloegen maar slim vind ik het zeker niet
Ja oke misschien wel,maar hallo ik was 10 ofzo,wist ik veel
En het was wel een hele gladde jas hoor,dus blijven hangen zal ook wel meevallen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 18:27
girlspider
Avatar van girlspider
girlspider is offline
Hey, ik doe mijn eindwerk over het verzorgen van vogelspinnen in gevangenschap. Dus, jij met je 45 vogelspinnen, zou ik eventueel contact mogen opnemen met je (via email) als ik ergens informatie over nodig heb???

Laat me iets weten asjeblieft :-)

--> blackeyed16@hotmail.com

xxx

__________________
~Nothing suffocates you more than the passing of everyday human events. And isolation is the oxygen mask you make your children breath in to survive~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Vogelspinnen eten?
Anno 1986
65 20-06-2004 11:11
De Kantine Wat heb je vannacht gedroomd?
*Shorty*
162 16-04-2004 11:16
Psychologie spinnenangst??????
HelpMePlease
51 25-07-2003 13:54
De Kantine "Ontsnapte vogelspin houdt gemoederen bezig"
Rabbi Daniel
43 09-09-2002 16:39
Algemene schoolzaken Politie opleiding!!
SpeedGerard
18 04-09-2002 20:35
Huiswerkvragen: Exacte vakken vogelspinnen
girlspider
1 06-11-2001 23:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.