Oud 05-12-2009, 18:07
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Citaat:
Huhu, ik lees het ook voor Inktaap .
Ik ben ongeveer op de helft en ik vind het een beetje zeurderig. Ik wil natuurlijk niet te veel verklappen, want je moet het nog lezen, maar ik vind het 'ongeluk' heel stom en eigenlijk een beetje ongeloofwaardig...
Maar op zich is het een goed boek, helemaal niet saai (ook niet super spannend, maar als je van een goed boek houdt waar je veel over na kunt denken is het een prima boek).
Ik heb 'm al bijna uit hoor.

Ik vind het op zich wel leuk, maar zoals onze docent zei: het is niet erg leuk om als tiener over de liefdesperikelen van een oude lesbie te lezen. Daar ben ik het wel een beetje mee eens.
Advertentie
Oud 06-12-2009, 13:55
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vond 'Over de liefde' ook niet zo leuk, terwijl ik het in principe ontzettend ergerlijk vind om altijd maar over heteroperikelen te lezen, maar dit was weer net wat te veel geneuzel voor me, of gewoon te intelligent Er zaten wel mooie dingen in, geloof ik, maar ik kan me er eigenlijk niet zoveel van meer herinneren, terwijl ik het pas een half jaar terug gelezen heb.

Ik lees nog steeds Middernachtskinderen, maar ik heb net Blinde Vink ook uitgelezen en ik heb voor Sinterklaas het boekje van Claudia de Breij gekregen, dus die ga ik nu ook lezen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 06-12-2009, 16:47
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik heb 'm al bijna uit hoor.

Ik vind het op zich wel leuk, maar zoals onze docent zei: het is niet erg leuk om als tiener over de liefdesperikelen van een oude lesbie te lezen. Daar ben ik het wel een beetje mee eens.
Ow , nou wat vond jij van het ongeluk?

Ik vind het boek eigenlijk wel interessant om te lezen, en het is i.i.g. beter dan Godverdomse Dagen op een Godverdomse Bol, vind ik.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 06-12-2009, 21:45
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Citaat:
Ow , nou wat vond jij van het ongeluk?

Ik vind het boek eigenlijk wel interessant om te lezen, en het is i.i.g. beter dan Godverdomse Dagen op een Godverdomse Bol, vind ik.
Maar dat komt omdat je bij Gvd dagen het plot al kent, daardoor is het minder leuk om lange stukken te lezen. Vind ik dan.

Dat ongeluk? Wel apart, natuurlijk, maar ook weer niet héél onrealistisch. Ik vind het wel een beetje onduidelijk hoe groot het gat in haar geheugen nou is; is ze alleen het stuk van het ongeluk vergeten of ook alles met Jula?
Oud 07-12-2009, 09:07
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Blauw water - Simone vd Vlugt
Oud 07-12-2009, 21:26
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Gelezen heb ik: De vliegeraar - Khaled Hoesseini
Echt een prachtig boek. Meteen de film er achteraan gekeken, ook mooie verfilming, alleen dat einde

Nu herlees ik: De kleine blonde dood - Boudewijn Büch
Omdat ik dat in de derde klas las en het mijn eerste "literatuur"ervaring was naast De moeder van David S. en ik benieuwd was hoe ik er nu tegenaan kijk.
En omdat ik in de rest geen zin had.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar hoe Godenslaap van Erwin Mortier is, voor diegene die dat aan het lezen was(?)! Als het leuk is, ga ik er ook in beginnen!
Oud 08-12-2009, 00:26
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Ik ben begonnen in Slaap met me van Joanna Briscoe, maar nu ben ik weer aan het leren voor tentamen dat ik hem even moet laten liggen. Sorry Larry.
Citaat:
hahaha forgiven .
! En we lezen verder!
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 08-12-2009, 21:01
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Ik ben nu : Brand in Berlijn '' aan het lezen..Ook echt een aanrader.
ik hou niet zo van die Romantische verhalen.. Ik heb daar een hekel aan !
Liever wat spannende boeken !! 2e wereld oorlog..of een andere oorlog..Okè,best raar..Maar ik vind het de beste boeken,want ik leef daar echt in mee..
Of hele avontuurlijke verhalen !!
Oud 09-12-2009, 21:55
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Laten wij aanbidden - Ann-Marie MacDonald
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 10-12-2009, 14:34
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Laten wij aanbidden - Ann-Marie MacDonald
Dat is echt zoooooo'n mooi boek
Oud 10-12-2009, 18:07
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De schaduw van de wind - Carlos Ruiz Zafon
Oud 10-12-2009, 20:34
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Dat is echt zoooooo'n mooi boek
Ik weet het, heb 'em al twee keer eerder gelezen, jaaaren geleden.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 11-12-2009, 10:31
lantaarnpaal
lantaarnpaal is offline
The book thief - Markus Zusak
Oud 12-12-2009, 02:44
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Gelezen heb ik: De vliegeraar - Khaled Hoesseini
Echt een prachtig boek.
Best een mooi boek ja, alleen een begin waar zeer moeilijk doorheen te komen is. Ik kan me moeilijk inleven bij de situatie die hem uiteindelijk in moeilijkheden bracht. Daarna werd het wel steeds beter.

Maar eens begonnen met de boekversie van The Hitchhiker's Guide (Engels). Schijnt weer heel anders te zijn dan de andere versies.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 12-12-2009, 12:45
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Niccolò Ammaniti - Ik haal je op, ik neem je mee.

Ik geloof dat ik van zijn boeken hou.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 12-12-2009, 14:36
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
The sound and the fury van Faulkner. Ingewikkeld, maar het boek is het zo waard om in te duiken.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 12-12-2009, 23:20
Giles
Avatar van Giles
Giles is offline
Ik heb Wuthering Heights uit en vond iedereen eigenlijk vooral vervelend. Niet tragisch en getergd. En ik miste het derde volume

Straks begin ik in Angel's game van Zafon.
__________________
'I wanna torture you. I used to love it, and it's been a long time. I mean, the last time I tortured somebody, they didn't even have chainsaws.'
Oud 14-12-2009, 15:25
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Best een mooi boek ja, alleen een begin waar zeer moeilijk doorheen te komen is. Ik kan me moeilijk inleven bij de situatie die hem uiteindelijk in moeilijkheden bracht. Daarna werd het wel steeds beter.

Maar eens begonnen met de boekversie van The Hitchhiker's Guide (Engels). Schijnt weer heel anders te zijn dan de andere versies.
Wat bedoel je dan precies, je kunt je moeilijk in hem inleven, in zeg maar zijn reactie (of geen reactie) bij die situatie in het begin?
Ik kon me op zich wel inleven in zijn reactie, maar begrijpen was wel een tweede. Verder een schitterend boek. Ik heb vorig weekend ook de film eindelijk eens gekeken (ik wilde eerst het boek lezen), en dat is echt een mooie verfilming! Alleen zo jammer van het einde, dat verpestte eigenlijk de hele film (het einde in de film is wat anders dan in het boek).
Oud 14-12-2009, 15:28
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
De ondraaglijke lichtheid van het bestaan - Milan Kundera.

Op zich een best leuk boek, het begint met een introductie over de filosofie van het bestaan, de eigenlijk niet bestaande moraliteit en gaat vervolgens over in verhalen over een zekere polygamische Tomas die liefde leert kennen.
Nu heb ik moeite met zijn perspectieven te ontdekken tussen de korte anekdotes, aangezien ik van helderheid houd en had ik toch iets anders van het boek verwacht met zo'n titel.
Desalniettemin is 't een erg leuk boek om te lezen.
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Oud 14-12-2009, 21:51
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Haar naam was Sarah van Tatiana de Rosnay net uit. Tot aan het midden was het een goed boek. Ik kreeg meerdere malen kippenvel van het verhaal. Ik vind het een beetje jammer hoe ze het verhaal afgerond heeft.

Edit: ik ben nog niet begonnen in een nieuw boek.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 14-12-2009, 21:51
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ik lees Dooi van Rascha Peper. Ik heb geen idee waarom, maar ik vind het een heerlijk boek.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 15-12-2009, 22:57
wup
wup is offline
Pijnstillers van Carry Slee (omdat ik even een boek moest wat in een paar uur uit kan)
Oud 16-12-2009, 21:55
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Wat bedoel je dan precies, je kunt je moeilijk in hem inleven, in zeg maar zijn reactie (of geen reactie) bij die situatie in het begin?
Ja. Zó zwak, ik had het gevoel dat ik me in zo'n situatie nog eerder voor m'n kop zou schieten. Ik heb de film verder niet gezien.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 17-12-2009, 17:51
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ja. Zó zwak, ik had het gevoel dat ik me in zo'n situatie nog eerder voor m'n kop zou schieten. Ik heb de film verder niet gezien.
Best grappig, ik kon me juist zo goed in die situatie inleven dat ik er totaal naar van werd en het boek opzij moest leggen.

Ik lees nog altijd Rushdie *zelfkwelling*
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 18-12-2009, 13:16
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Best grappig, ik kon me juist zo goed in die situatie inleven dat ik er totaal naar van werd en het boek opzij moest leggen.
Dat heb ik ook bij sommige boeken! Dan moet ik het boek opzij leggen omdat ik niet verder wil lezen wat er gaat gebeuren, ik vind het geweldig als een boek mij zo kan boeien.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 18-12-2009, 15:42
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dat heb ik ook bij sommige boeken! Dan moet ik het boek opzij leggen omdat ik niet verder wil lezen wat er gaat gebeuren, ik vind het geweldig als een boek mij zo kan boeien.
Geweldig? Ik was de hele verdere dag totaal van de kaart en depressief (oké, misschien voelde ik me die dag sowieso al niet zo goed). Ik vind het echt het walgelijkste boek ooit. En ja, op een bepaalde manier is het natuurlijk geweldig als een boek je zo kan raken, een schrijver heeft toch graag dat zijn lezers zich in de personages kunnen inleven, maar als je een boek voor je plezier wil lezen, zit daar toch wel echt een grens aan

Ik lees trouwens naast Rushdie ook het boek Het oude Rome voor vijf dinarii per dag en dat is heel leuk, het is een reisgids, maar dan alsof het het jaar 200 is
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 18-12-2009, 16:06
Larry Flint
Larry Flint is offline
Is Rushdie echt zo erg?

Ik lees nog steeds Godenslaap voor mezelf en The Woman Warrior - Maxine Hong Kingston voor studie
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 18-12-2009, 17:45
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Over de liefde uit. Ik weet niet wat ik nu ga lezen, misschien Dertien van David Mitchell.
Oud 18-12-2009, 17:56
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Larry Flint: Duivelsverzen en Shalimar de Clown vond ik geweldig, maar Middernachtskinderen is echt heel erg ondoordringbaar. Het is ook gewoon heel dik, ik ben nu over de vierhonderd bladzijdes, dus dat is sowieso al een reden dat het lang duurt, maar er zitten eigenlijk géén dialogen in en wel heel veel lange zinnen en het springt van hot naar her, met allerlei symbolen en voorspellingen en weet ik veel wat, dus het is gewoon lastig om te lezen. Maar nu wil ik het natuurlijk wel uitlezen, ik heb Literatuurwetenschap gestudeerd, dus ik zou dit toch moeten kunnen, kom nou
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 19-12-2009, 22:03
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Richard Bachman - De regelaars.

Het is erg goed geschreven maar ik word er niet blij van.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 20-12-2009, 14:00
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Herman Koch - Het Diner

Erg leuk geschreven.
Oud 20-12-2009, 17:36
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Geweldig? Ik was de hele verdere dag totaal van de kaart en depressief (oké, misschien voelde ik me die dag sowieso al niet zo goed). Ik vind het echt het walgelijkste boek ooit. En ja, op een bepaalde manier is het natuurlijk geweldig als een boek je zo kan raken, een schrijver heeft toch graag dat zijn lezers zich in de personages kunnen inleven, maar als je een boek voor je plezier wil lezen, zit daar toch wel echt een grens aan
Haha, dan hebben wij misschien hetzelfde soort walging beleefd om een andere reden. Ik heb dat boek ook twee dagen niet aangeraakt, ondanks dat ik op vakantie was en dan normaal een boek per 1 à 2 (rust-)dagen lees.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Oud 21-12-2009, 16:48
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik heb Middernachtskinderen uit! Ik denk dat het ook kwam omdat ik telkens maar tien bladzijdes las, gistermiddag heb ik in een keer vijftig bladzijdes of zo gelezen en toen vond ik het een stuk beter

En nu lees ik Hadassa van Tommy Tenney (wat een naam)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 21-12-2009, 16:50
lapzwans
lapzwans is offline
Onsterfelijkheid - Milan Kundera
__________________
shut up! I'm dreaming
Oud 21-12-2009, 21:16
wup
wup is offline
Ik ga een dezer dagen maar een beginnen in Last night in twisted river, van John Irving en ik heb zo het vermoeden dat ik daar wel even zoet mee ben...
Oud 21-12-2009, 23:17
Dorieen
Dorieen is offline
Ik wil gaan beginnen aan Nieuwe Maan van Stephenie Meyer.
Oud 22-12-2009, 11:24
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Possession - A.S. Byatt. Ik vind het heel leuk en grappig, want het gaat over twee literatuurwetenschappers, in wie ik mezelf een beetje herken.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 22-12-2009, 12:39
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
Ik wil gaan beginnen aan Nieuwe Maan van Stephenie Meyer.
³
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Oud 23-12-2009, 09:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Gisteren eindelijk 'de schaduw van de wind' uitgelezen. Dat boek was wat dikker, maar daarnaast las het taalgebruik ook niet zo makkelijk weg als de meeste andere boeken die ik lees. Het was wel een mooi boek.
Nu ben ik begonnen in 'het zevende sacrament' van David Hewson.
Oud 23-12-2009, 16:55
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik heb Turks Fruit van Jan Wolkers uit, ik vond het een mooi gepassioneerd verhaal, alleen dat zo letterlijk beschrijven van seksuele dingen hoeft van mij niet zo.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 26-12-2009, 22:44
Emily.
Emily. is offline
Citaat:
Haar naam was Sarah van Tatiana de Rosnay net uit. Tot aan het midden was het een goed boek. Ik kreeg meerdere malen kippenvel van het verhaal. Ik vind het een beetje jammer hoe ze het verhaal afgerond heeft.

Edit: ik ben nog niet begonnen in een nieuw boek.
Heb het als kerstcadeutje gekregen. Ben benieuwd. Meer dan sensatie over WO2?
Zou voor school eigenlijk moeten beginnen in To Kill A Mockingbird, maar om de een of andere reden spreekt het boek me niet zo aan
Oud 28-12-2009, 16:31
lapzwans
lapzwans is offline
Ik lees De kleine miezerige god van Esther Gerritsen, maar ik kom niet echt goed in het verhaal.
__________________
shut up! I'm dreaming
Oud 28-12-2009, 16:49
jeffreytjee
Avatar van jeffreytjee
jeffreytjee is offline
de advokaat van de duivel
Oud 28-12-2009, 17:04
Verwijderd
Wat ik was - Meg Rosoff
Oud 29-12-2009, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Hihi, Jill Mansell. Mag wel hoor Freyja, ontspanning is ook belangrijk. Ik vond Alles nieuw leuk, het gaat over een kunstacademiestudente, dus ben wel benieuwd wat jij ervan vindt.
Nu ongeveer halverwege, en ik vind het wel geinig, maar die zogenaamde kunst die de jonge hoofdpersoon maakt vind ik maar twijfelachtig Het boek op zich is wel tof, verhaal kabbelt een beetje, maar de illustraties maken het echt leuk.

Verder net Robin Hobb uit, de nieuwste, Drakenhoeder geloof ik, en ik vond deze weer ouderwets heerlijk. Die wereld voelt gewoon als thuiskomen, en het is fijn dat ze niet hetzelfde verhaal eeuwenlang uitspreidt, maar gewoon nieuwe verhalen heeft die in dezelfde wereld spelen.

En ik ben nog bezig met Gewassen Vlees van die ene gast, maar ik zit er om in dubio - ik vind het bij vlagen echt grappig, maar de hoofdpersoon staat me zó enorm tegen, het kan me gewoon niet schelen wat hem overkomt want hij is een kansloze oninteressante sukkel. Waarom dit soort boeken zo geniaal zijn volgens de Nederlandse canon snap ik niet helemaal, want de enige meerwaarde zit hem wat mij betreft vooralsnog in de humor die erin zit en de aandacht voor taal en geschiedenis. Het verhaal an sich en de personages zijn tamelijk tot volstrekt oninteressant. Nou ja, we wisten natuurlijk al dat de Nederlandse literatuur zich nauwelijks bezighoudt met interessante personages, laat staan met het interessante fenomeen "plot".

Maar goed, het duurt mijn vriendje allemaal te lang, dus nu heeft hij het boek van mij afgepakt en kan ik hem momenteel helemaal niet verder lezen
Oud 29-12-2009, 13:04
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Het spijt me, mam - Claire Rainwater Jacobs

Wat een rotverhaal, alles loopt door elkaar en het loopt totaal niet lekker.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 29-12-2009, 13:17
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Renate Dorrestein - Mijn zoon heeft een seksleven en ik lees mijn moeder roodkapje voor
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Oud 29-12-2009, 17:35
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Charles Dickens - A Christmas Carol
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 29-12-2009, 17:50
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Heb het als kerstcadeutje gekregen. Ben benieuwd. Meer dan sensatie over WO2?
Sensatie over WOII? Het boek ging niet echt over de tweede wereld oorlog maar meer om wat de Franse politie deed in de tweede wereld oorlog. Het boek heeft in het begin heel veel 'sensatie', in de zin van voortreffelijk beschreven gevoelens die je echt raken (). Daarna vond ik het zelf wat minder worden, die beschrijvingen. En haar aandacht voor details was ook minder. Dat vond ik echt jammer. Wil je me vertellen wat jij van het boek vond als je het uit hebt?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 30-12-2009, 10:28
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb gisteren Gaudi in Manhattan van Carlos Ruiz Zafon gelezen. Nu ben ik bezig in De duivel en het meisje van Paulo Coelho.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.