Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2012, 15:20
woutii
woutii is offline
Hallo allemaal

Ik zit met een probleem. Ik ben namelijk verschrikkelijk slecht in engelse brieven schrijven. Heb al 3 keer een 2 gehaald voor het oefenen met schrijven van engelse brieven. Volgende week heb ik dus een engelse schrijftoets.

Mijn probleem is vooral dat ik een laag woordenschat heb, daardoor moet ik veel worden opzoeken in een woordenboek. Bovendien is mijn grammatica ook erg slecht. Fouten zoals naam, adres aanhef enzo maak ik niet fout, maar das gewoon leerwerk.

Ik vroeg me dus af of jullie nog goede tips voor mij hebben. Of hoe ik mij eigenlijk nog binnen een week kan voorbereiden op deze toets om toch nog een goed cijfer te behalen

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2012, 15:24
Verwijderd
Gewoonweg veel brieven schrijven en die laten nakijken door mensen die goed zijn in Engels. Misschien willen je leraren dit wel voor je doen of je ouders eventueel. Als je er meer mee bezig bent dan raak je vanzelf vertrouwd met zinnen maken en je woordenschat zal er ook door vergroot worden. Woorden die je vaak gebruikt zul je dan niet meer op hoeven te zoeken. Of dat echt binnen een week lukt weet ik niet, maar het is wel hoe je je het beste kan voorbereiden op je toets.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 19:03
woutii
woutii is offline
zou iemand kunnen kijken of er fouten in zitten. in heb het idee dat ik deze best goed heb gemaakt.

Dear Paul,

Thank you for your letter, Paul. Did you hear something about project X Haren in the Netherlands. I am writing to let you know that a teenager’s 16th birthday party turns into a riot after 3000 people turn up when she leaves Facebook invite open to anyone. There were reports of six people hurt, three seriously, as shops were vandalized and looted, a car set on fire and street signs and lampposts were damaged in the northern Dutch town of Haren. Some party-goers even wore T-shirts made for the occasion. One read: ‘Project Haren September 21. Videos of the night posted on YouTube have been already been viewed several thousands times. A Dutch teenager (Merthe) who forgot to mark her birthday invitation as private on Facebook. So she made a little mistake.

Perhaps it is time for local authorities to take the time to figure out how social media work. Because Facebook invited everyone.

The newspapers show faces of the project x Haren suspects. To identify all troublemakers. Because anyone who was involved in the violence or vandalism should report to the police or they will be picked up at their homes.
I hope camera and video footage will allow them to identify other rioters. I says it will plan to try to reclaim the cost of policing operation and the clean-up from the youths who have been arrested.

Because I feel sad for the girl. Her sweet sixteen is totally ruined. It was just a little mistake. I trust this problem will be solved as soon as possible. I am looking forward to hearing from you soon.

Yours Sincerely,
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 20:06
Verwijderd
Dear Paul,

Thank you for your letter, Paul. Did you hear something about project X Haren in the Netherlands? I am writing to let you know that a teenager’s 16th birthday party turned into a riot after 3000 people turn up when she leaves Facebook invite open to anyone. Deze zin klopt niet. Ik zou de hele zin anders formuleren, eerder iets als 'after she set the Facebook page settings public. There were 3000 people that turned up in Haren.. There were reports thatsix people were hurt, three seriously, as Ik zou as niet gebruiken hier. Het betekent iets als terwijl of omdat. Die mensen raakten sowieso gewond, niet alleen maar omdat er werd ingebroken in winkels Ik zou het helemaal weglaten. shops were vandalized and looted, a car was set on fire and street signs and lampposts were damaged in the northern Dutch town of Haren. Some party-goers ik weet niet of dit een woord is. Maar ik weet eerlijk gezegd niet echt een goed ander woord, misschien eerder iets als participants even wore T-shirts made for the occasion. One read: ‘Project Haren September 21'. Videos of the night posted on YouTube have already been viewed thousands of times. A Dutch teenager (Merthe) who forgot to mark her birthday invitation as private on Facebook Wat is de functie van deze zin? Je hebt al gezegd dat het was nadat een facebook pagina niet werd ingesteld op privé maar publiek, dus het is een beetje onlogisch om deze zin nog een keer te hebben. Geldt trouwens ook voor de zin hierna.. So she made a little mistake.

Perhaps it is time for local authorities to take the time to figure out how social media work. Because Facebook invited everyone. Nogmaals, deze zin is niet echt logisch. Je hebt het over autoriteiten die social media moeten gaan snappen en dan verwacht ik een stuk over waarom dan, of wat de rol van de autoriteiten was. Maar dan ga je terug naar Facebook. Waarom? Bovendien nodigde Facebook natuurlijk niet iedereen uit, dat deden mensen zelf. Maar vooral, waarom staan deze twee zinnen hier?

The newspapers show faces of the project x Haren suspects. To identify all troublemakers. Wat doet deze zin (je kunt het niet echt een zin noemen, maar bij gebrek aan beter) hier? Hoort het bij de zin daarvoor? Dan moet je er één zin van maken. Zo niet, haal hem dan gewoon weg. Because Dit kan gewoon weg. Anyone who was involved in the violent acts or vandalism should report to the police or they will be picked up at their homes.
I hope camera and video footage will allow them wie is them? De politie? De overheid? De buurtbewoners to identify other rioters. I say it wie is it? will plan to try to reclaim the cost of police operation and the clean-up from the youths who have been arrested. Ik snap niet wat je bedoelt met deze zin. Ze willen de kosten claimen, dat is duidelijk. Maar wat wil je met het tweede gedeelte zeggen? Het is absoluut niet een logische zin. Ik denk dat je hem beter in twee stukken kan opdelen en het tweede gedeelte nog even opnieuw moet formuleren.

Because Waarom because? Omdat wat? Kun je weglaten. I feel sad for the girl. Her sweet sixteen is totally ruined. It was just a little mistake. I trust this problem will be solved as soon as possible.

I am looking forward to hearing from you soon.

Yours Sincerely,
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 20:08
Verwijderd
Wat ik merk is dat je bizar weinig samenhang hebt in je brief. De zinnen volgen niet logisch op elkaar. Heb je in het Nederlands ook moeite met het schrijven van brieven? Zo ja, dan moet je echt werken aan logische brieven schrijven. Zo niet, dan zou ik voorstellen om eerst eens gewone Nederlandse brieven te schrijven en die dan te vertalen naar het Engels, zodat je de samenhang erin houdt. Als je dan een beetje snapt hoe je samenhang in de brieven krijgt in het Engels kun je het eens direct proberen.

Je grammatica vind ik eigenlijk best wel goed . Er zaten wel wat kleine foutjes in, maar goed, als ik zo'n brief schrijf maak ik ook fouten natuurlijk! Dus dat doe je goed! Ook vind ik hier in ieder geval niet echt uit spreken dat je een slechte woordenschat hebt ofzo, ik weet niet hoe lang je hiermee bezig bent geweest, maar als je hem binnen de tijd voor je toets hebt geschreven dan hoef je je denk ik niet zorgen te maken over dat al het opzoeken van woorden zoveel tijd kost!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.