Oud 24-08-2011, 15:10
Greenie
Greenie is offline
Goedemiddag,

Ik zit in mijn examenjaar voor het VWO en ik heb het idee dat ik nog wel wat aan mijn Duits moet spijkeren... Om deze reden wil ik jullie vragen mij een beetje in de goede richting te sturen. Ik heb het voornemen om een hoop Duitse documentaires te gaan bekijken om mijn taalgebruik te stimuleren, probleem is echter dat ik geen idee heb waar ik documentaires kan vinden.

Als iemand weet waar ik online documentaires kan bekijken, of iemand weet waar een lijst gesitueerd is met een reeks documentaires en dat hier zou kunnen meedelen,waardeer ik dat ten zeerste.

Groet, Greenie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2011, 22:12
Kesa
Kesa is offline
Veel Duitse media hebben tegenwoordig een 'Mediathek', een soort van uitzending gemist. Hier een aantal links daarvan:

ZDF Mediathek:
- ZDF Zoom
- 37 Grad
- Dokumentation - staan ook fotoseries bij, zul je even moeten zoeken naar de docu's.
Verder kun je bovenaan nog zoeken naar uitzendingen via 'Sendungen A-Z' of per thema via 'Themen', het ZDF biedt nog véél meer videomateriaal dan alleen bovenstaande programma's/rubrieken. Kijk ook bijvoorbeeld naar Abenteuer Wissen als je iets meer van wetenschap houdt.

Deutsche Welle Mediathek
- Of het uitdagend is voor je weet ik niet, maar je zou buiten de Mediathek van de DW ook eens hier kunnen kijken. Het biedt luister-/kijkmateriaal aan mét de gesproken tekst uitgewerkt om zo je vaardigheden te trainen. Het is B1-B2-C1 niveau, dus nogmaals, of het uitdagend genoeg voor je is weet ik niet.

Das Erste Mediathek ( van ARD )
- Documentaires o.a. bij: 'Themen' -> 'Politik & Weltgeschehen' -> Reportage/Dokumentation.

Ik hoop dat je hier al iets aan hebt. Mocht je meer willen of iets specifieks willen, kun je het altijd vragen .

Laatst gewijzigd op 25-08-2011 om 12:14.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 23:22
Verwijderd
Duits journaal kijken is misschien ook een idee. Ik kan me herinneren dat ik in de franse les wel gewoon op internet naar een frans journaal kon kijken op de site van die tvzender waarvan het journaal was. Misschien is er ook zoiets in het duits?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 23:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb voornamelijk Duits geleerd (na school) door Duitse muziek te luisteren (Tokio Hotel, Nena, Rammstein) en Duitse programma's te kijken (Türkisch für Anfänger). Misschien is dat een idee? Ja, en das erste kijken enzo.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 23:32
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
Misschien is er ook zoiets in het duits?
Dat kan o.a. hier:

ZDF: klik o.a. hier en hier

ARD: klik --> Themen --> Nachrichten & Wetter --> o.a. 'Tagesthemen'.

WDR: klik --> Sendungen A-Z --> 'L' --> 'Lokalzeit aus...'

Het is wel zo dat het kijken van nieuws niet meer uitdagend zou moeten zijn voor een eindexamenkandidaat op het VWO. Het kijken van documentaires zijn al iets uitdagender, mede omdat die doorgaans ook wat langer zijn dan het nieuws en ook komt er soms meer vaktaal van een bepaald thema aan bod.

Het luisteren van Duitse muziek kan natuurlijk ook nog als manier om je Duits bij te spijkeren, of zet simpelweg een Duitse radiozender op.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2011, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Dat kan o.a. hier:

ZDF: klik o.a. hier en hier

ARD: klik --> Themen --> Nachrichten & Wetter --> o.a. 'Tagesthemen'.

WDR: klik --> Sendungen A-Z --> 'L' --> 'Lokalzeit aus...'

Het is wel zo dat het kijken van nieuws niet meer uitdagend zou moeten zijn voor een eindexamenkandidaat op het VWO. Het kijken van documentaires zijn al iets uitdagender, mede omdat die doorgaans ook wat langer zijn dan het nieuws en ook komt er soms meer vaktaal van een bepaald thema aan bod.

Het luisteren van Duitse muziek kan natuurlijk ook nog als manier om je Duits bij te spijkeren, of zet simpelweg een Duitse radiozender op.
oh ja dat weet ik niet heb duits al snel laten vallen
Met citaat reageren
Oud 29-11-2012, 02:13
pieterz
Je kan gratis online documentaires kijken op http://documentaire24.nl/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Tv uitzending documentaire over Nederlandse SS'ers
anrojove
1 18-04-2012 16:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Documentaire Nederlandse SS'ers
anrojove
5 31-10-2011 23:03
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Kan iemand mij helpen? ( met Duits )
scholier19
17 05-05-2011 11:44
De Kantine Waar kwam je laatst pas achter? #veel
Little Phoebe
500 22-11-2010 00:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Berlusconi
Verwijderd
3 03-07-2003 19:38
Films, TV & Radio stel...jij bent regiseur...
Field
25 30-11-2001 18:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:38.