Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2003, 17:42
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
EeYloow Iedereen!
We hebben al sinds een tijdje dat onze hond maar niet verder wilt lopen!
Hij vertikt het gewoon..
Als we gaan wandelen in de buurt, gaat hij opeens stil staan, en kijkt je aan met die ogen van : Doei! ik ga naar huis..
Trek je hem dan toch mee blijft hij stil staan en begint naar achter te trekken..
Waar we ook gaan..
De enige methode is om hem op te tillen..
Maar hij is een beetje zwaar!
Dus.. Hebben meerdere mensen dit ook?
En wat zijn de adviezen..
Aan ons gedrag kan het niet liggen, want we zijn altijd wel vrolijk..

DoeJ Anne
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2003, 18:23
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
MoO schreef op 09-08-2003 @ 18:42:
Aan ons gedrag kan het niet liggen, want we zijn altijd wel vrolijk..

ik zeg niet dat het perse aan jullie gedrag ligt.. maar het feit dat jullie vrolijk zijn zegt maar heel weinig over jullie gedrag
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 20:01
Verwijderd
Geef hem een schop

Nee, doe toch maar niet. Gewoon heropvoeden
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 20:59
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Neem een speeltje mee? een balletje oid. Hou hem dat voor en doe speels (ik weet niet of jullie hond speels is, das wel een must hierbji) beetje motiveren. maak andere rondjes, niet altijd het zelfde rondje lopen. Das best saai hoor!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 21:18
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
als de hond niet mee wil moet je nooit toe geven. wil jij verder lopen gewoon mee trekken. als je er aan toe geeft maakt de hond de link en gaat de hond vaker het verband leggen en het maar weigeren.gewoon meetrekken als hij gaat liggen of gaat terkken gewoon mee nemen. als hij dan uit zich zelf gaat lopen na een 100 meter belonen. met een speeltje of iets lekkers.


succes chretienne
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 07:50
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
gewoon leuk maken die wandeling....koekje geven als ie braaf is...balletje gooien....een keer de andere kant op!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 10:40
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
is ie helemaal gezond???


niet dat ie flinke HD heeeft en jij sleurt hem over straat...

effe naaar de dierenarts lijkt me voor onderzoek
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 12:01
Verwijderd
Ja uh, als jij een hond van 12 hebt, en je gaat 5 kilometer wandelen in dit weer.. Dan zou _ik_ ook zeggen tyft lekker op.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 15:38
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
Citaat:
chretienne schreef op 10-08-2003 @ 22:18:
als de hond niet mee wil moet je nooit toe geven. wil jij verder lopen gewoon mee trekken. als je er aan toe geeft maakt de hond de link en gaat de hond vaker het verband leggen en het maar weigeren.
Hij wurmt zich uit de riem!
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 16:15
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
dan gebruik je een slipketting
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 16:47
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
Citaat:
MoO schreef op 11-08-2003 @ 16:38:
Hij wurmt zich uit de riem!
dan heb je een te grote halsband. gebruik een slip ketting. maar kijk uit niet van flamigo. dat is de slechtste kwaliteit die je maar kan hebben. de slip ketting moet netjes over zijn hoofd gaan en niet te groot of te klein zijn. als hij dan niet luisterd kan je hem gelijk corrigeren.

chretienne
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 17:22
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
MoO schreef op 11-08-2003 @ 16:38:
Hij wurmt zich uit de riem!
dan zit de riem niet strak genoeg

er moet genoeg ruimte zijn om 2 vingers in de stoppen als de riem vastzit.. alle extra ruimte is onnodig
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 17:24
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
Ace*Dusty schreef op 11-08-2003 @ 17:15:
dan gebruik je een slipketting
slipketting is slecht.. en die moet je alleen gebruiken als een hond totaal niet reageert op mildere correcties
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 17:26
Verwijderd
Mag ik eens vragen hoever jij met die hond loopt, en hoe oud ie is?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 18:48
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 11-08-2003 @ 18:24:
slipketting is slecht.. en die moet je alleen gebruiken als een hond totaal niet reageert op mildere correcties
hoe kom je daarbij?

slipketting is niet slecht voor een hond. ik heb nog nooit meegemaakt en mijn baas ook niet dat de hond eronder heeft geleden. wij gebruiken de slipketting al sinds dat de stichting bestaat. het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat als je een schowhond hebt. want het enige wat van een slipketting wel gebeurt is dat de haren kunnen afbreken.

chretienne
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 18:50
faan
Avatar van faan
faan is offline
/offtopic ik ben moO's broer
In een wandeling zo'n 300 à 400 (ieuw ben echt slecht in afstanden schatten) meter heen en terug. Het is echt een normale wandeling. Hij is 10 jaar. Ook wil ik even zeggen dat de hond graag een bepaalde route verkiest als we de poort uitgaan. Bij deze route ligt er vaak stront en voedsel op de grond. Je wilt natuurlijk dat ie dat niet pakt, maar hij heeft het vaak eerder geroken dan dat wij gezien hebben.. En onze hond kun je echt niet gaan slepen met zo'n slipketting, dan ben ik echt bang dat er nagels gaan breken . Hij is ook een kruising met een tekkel en basset.. dus zijn poten zijn geen stevige dingen.
__________________
Fy fan fitta! Jag behöver kuk!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 18:55
dyfelena
Avatar van dyfelena
dyfelena is offline
Citaat:
faen schreef op 11-08-2003 @ 19:50:
/offtopic ik ben moO's broer
In een wandeling zo'n 300 à 400 (ieuw ben echt slecht in afstanden schatten) meter heen en terug. Het is echt een normale wandeling. Hij is 10 jaar. Ook wil ik even zeggen dat de hond graag een bepaalde route verkiest als we de poort uitgaan. Bij deze route ligt er vaak stront en voedsel op de grond. Je wilt natuurlijk dat ie dat niet pakt, maar hij heeft het vaak eerder geroken dan dat wij gezien hebben.. En onze hond kun je echt niet gaan slepen met zo'n slipketting, dan ben ik echt bang dat er nagels gaan breken . Hij is ook een kruising met een tekkel en basset.. dus zijn poten zijn geen stevige dingen.
zeg eevn 1 vraagke

wie laat wie uit

jij of de hond..

Jij bepaalt waar je loopt, en hoever.. niet de hond
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 19:00
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
10 jaar dan kan een hond al bijna lichamelijk versleten zijn, ik kan het weten want ik heb er zelf ook 3!

Mischien heeft die versleten knieen of iets anders, weet jij veel. Anders ga eens naar de dokter, of loop gewoon korte afstanden wat die WEL leuk vind.

Iedereen wordt ouder..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-08-2003, 19:22
dyfelena
Avatar van dyfelena
dyfelena is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 11-08-2003 @ 20:12:
Ja daag. Als mijn hond niet verder wil lopen dan bekijkt hij het maar, ik ga hem niet dwingen. Dan beslist hij het dus, maar zou jij het op prijs stellen als je ouders (Die in feite ook nog een beetje baas over je zijn) je elke zondag verplicht zouden laten fietsen oid. Als dat beest geen zin heeft, dan maar niet.

Het kan trouwens ook door de warmte komen, onze hond heeft de laatste we(e)k(en) ook geen zin om te lopen. Komt wel weer.
ik doelde meer hierop: Ook wil ik even zeggen dat de hond graag een bepaalde route verkiest als we de poort uitgaan. Bij deze route ligt er vaak stront en voedsel op de grond. Je wilt natuurlijk dat ie dat niet pakt, maar hij heeft het vaak eerder geroken dan dat wij gezien hebben..
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:35
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
Citaat:
Ace*Dusty schreef op 11-08-2003 @ 17:15:
dan gebruik je een slipketting
Germ!
Maarre ik heb het balletje al meegenomen en vandaag de koekjes..
En het werkte!
Dankje voor het advies
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:40
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-08-2003 @ 18:26:
Mag ik eens vragen hoever jij met die hond loopt, en hoe oud ie is?
hijs 13 geworden maar gedraagt zich als een hond van 5..
we lopen 2 km of zo? k ben niet zo goed in meten dus..
we lopen er een half uur op.. kan dat dan?
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 18:44
MoO
Avatar van MoO
MoO is offline
faen schreef op 11-08-2003 @ 19:50:
/offtopic ik ben moO's broer
In een wandeling zo'n 300 à 400 (ieuw ben echt slecht in afstanden schatten) meter heen en terug. Het is echt een normale wandeling. Hij is 10 jaar. Ook wil ik even zeggen dat de hond graag een bepaalde route verkiest als we de poort uitgaan. Bij deze route ligt er vaak stront en voedsel op de grond. Je wilt natuurlijk dat ie dat niet pakt, maar hij heeft het vaak eerder geroken dan dat wij gezien hebben.. En onze hond kun je echt niet gaan slepen met zo'n slipketting, dan ben ik echt bang dat er nagels gaan breken . Hij is ook een kruising met een tekkel en basset.. dus zijn poten zijn geen stevige dingen.
---------------------------
Hijs helemaal geen 10 jaar tuup!
hijs in 1990 geboren..
BROERS!
__________________
i'm fixing a hole where the rain gets in
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 19:09
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
Citaat:
MoO schreef op 12-08-2003 @ 19:35:
Germ!
Maarre ik heb het balletje al meegenomen en vandaag de koekjes..
En het werkte!
Dankje voor het advies
heb balletje zal wel werken, maar iets lekkers gaat ie ook weer afwijkend gedrag van vertonen, dan gaat hij voortaan om alles schooien. ik ga dat niet doen denkt dan de hond want dan krijg ik iets lekkers.

chretienne
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:30
Demo
Demo is offline
Onze hond wandelt de laatste tijd ook niet meer graag..
S'avonds wel, als het donker is. Misschien komt het ook wel door de warmte.

Dus overdag lopen we nu alleen ff een rondje door de buurt, en s'avonds laat een lange wandeling. Onze hond is sowieso heel lui, dus die heeft geen behoefte aan uren wandelen

~Demo
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 12:35
nandatje
Avatar van nandatje
nandatje is offline
Onze hond heeft ook van die periodes dat hij niej ver wil lopen, mooi makkelijk voor ons Maar wij trekken hem zo ver mogelijk meej, zodat hij nog wel ''iets'' kan ''doen'' Haha snap je... Onze hond is echt een ubern00b hoor... Want als hij bijvoorbeeld een vliegtuig hoort is hij al bang, wat een n00b
__________________
I still luv my skattiej... Frank nevah wanna lose ya (L) Koeitjuhs rules (*)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2003, 20:15
the_republican
the_republican is offline
Dat probleem heb ik ook vaak met de hond. Vooral als het warm is. Dat wil hij (zij) er gewoon niet uit. Alleen 's morgens en 's avonds. En dan 's avonds even goed bewegen.
Maar soms wil hij gewoon niet lopen en moet ik 'm echt meetrekken.

Gewoon een koppig beest....

Wat voor hond heb jij eigenlijk zelf? (ras) Sommige rassen zijn gewoon eigenwijs en proberen je de baas te spelen. (Zoals die hond van ons. Een akita-inu.)
Met citaat reageren
Oud 14-08-2003, 21:31
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
nandatje schreef op 13-08-2003 @ 13:35:
Onze hond heeft ook van die periodes dat hij niej ver wil lopen, mooi makkelijk voor ons Maar wij trekken hem zo ver mogelijk meej, zodat hij nog wel ''iets'' kan ''doen'' Haha snap je... Onze hond is echt een ubern00b hoor... Want als hij bijvoorbeeld een vliegtuig hoort is hij al bang, wat een n00b


sorry dit moest gewoon even..

als je hond bang is moet je dr geen aandacht aan geven.. anders blijftie bang.. nooit troosten ofzo..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De heldhaftige grensoversteek van Matthias Verbeek
Reynaert
9 04-01-2006 15:07
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Verhalen & Gedichten Memoires van een veeteler
Raffie
4 07-06-2004 21:18
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
ARTistiek Verhaal: De wandeling
MAS187
6 13-07-2001 16:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.