Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2006, 15:16
HtZ
HtZ is offline
Yow mensjes,
Heeft iemand toevallig enig idee, hoeveel pagina's tekst bij een spreekbeurt Nederlands gelijk is aan tien minuten praten? Op een normaal tempo dan.... En zonder plaatjes ensjit, gewoon aalleen lullen...
Thnx
__________________
Viva La Revolución!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2006, 16:13
Barry K
Barry K is offline
Ik denk als het puur 'opleestekst' is: 3 a4'tjes.

Wanneer je een wat interactievere spreekbeurt houd, met bijvoorbeeld tijdens je spreekbeurt een schema/grafiek die je op het bord tekent, dat uitlegt... nog wat vragen na afloop krijgt dan wordt het natuurlijk minder.

Probeer vooral bij een spreekbeurt er op te letten dat het niet zo'n 'doodsaai oplees gedram' wordt, dit voorkom je onder andere door:
- Een leuk / interessant (voor iedereen) onderwerp te kiezen
- Goed en duidelijk te spreken (let op je intonatie, niet dat op 1 toon maar doorpraten)
- Niet alleen maar te praten, probeer ook bijvoorbeeld te verwijzen naar een illustratie (in powerpoint of het bord).
- Natuurlijk (indien mogelijk) is een beetje interactie ook leuk
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 16:17
blubblubblub
Avatar van blubblubblub
blubblubblub is offline
Het beste kun je gewoon de tijd opnemen om te kijken hoe lang het duurt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 16:37
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Ik ga altijd uit van 5 minuten per vol a4. Dus dat zou in jouw geval 2 a4'tjes zijn.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2006, 21:31
Klaas B.
Klaas B. is offline
Ik heb vandaag een presentatie van circa 7 minuten moeten houden, waarin ik 3 pagina's tekst brabbelde. Er stond echter een aantal schematische overzichten in, wat het totale papiergebruik reduceert naar circa anderhalf A4'tje.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2006, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Klaas B. schreef op 05-04-2006 @ 22:31 :
Ik heb vandaag een presentatie van circa 7 minuten moeten houden, waarin ik 3 pagina's tekst brabbelde. Er stond echter een aantal schematische overzichten in, wat het totale papiergebruik reduceert naar circa anderhalf A4'tje.
Dat wilde ik ongeveer gaan zeggen; voor mij is 10 min. spreken 1,5 A4'tje tekst. Maar dan doe ik het wel uit m'n hoofd (de tekst is er om me te helpen als ik verdwaal) en met sheets erbij (waar ik af en toe iets op aanwijs).

Maak eerst je tekst, zeg eens 1,5 A4 en oefen dan twee keer, de derde keer laat je een stopwatch meelopen en doe je alsof het nu echt is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.