Oud 20-02-2013, 00:28
aniN
Avatar van aniN
aniN is offline
Heb geen contact meer met mijn ouders dus ik zal daar geen keuze over kunnen maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2013, 01:24
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Citaat:
en jullie weten dat vaak iemand zelf uitmaakt voor hun dood of je donor bent? en als je dat niet hebt gedaan dan ben je automatisch donor.
Als nabestaande heb je geen recht om hiervoor te kiezen. tenzij je het orgaan zelf nodig hebt.
Maar als ik zou moeten kiezen zou ik zeggen: LEEGHALEN DIE BOEL! mensen hebben dat nodig die wel doorleven, die nog een heel leven voor de boeg hebben en ik vind het onverantwoordelijk en egoistisch als je geen donor hebt... maar dat is mijn mening.
Nee volgens mij werkt het in België inderdaad zo maar in Nederland niet. In Nederland moet je de keuze zelf kenbaar maken.
Ik snap de bezwaren om het niet te doen nooit zo goed. Heb dan als kind ook altijd al gezegd dat ze alles mogen hebben en als ik de keuze zou hebben over familieleden gaat ook daar mooi het mes in, als dat wil zeggen dat een ander daardoor langer leeft. Dan laat je familielid nog iets moois achter met de dood, hoe kut het dood zijn van familie ook is. Je krijgt je familielid niet terug door te weigeren dat deze persoon donor is.
__________________
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 04:14
Verwijderd
Citaat:
Het zijn hier allemaal utilisten pur sang, doe geen moeite.
Geen moeite voor wat, precies?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 06:26
Verwijderd
Citaat:
Het zijn hier allemaal utilisten pur sang, doe geen moeite.
Hij doet al geen moeite, geen argument te lezen buiten steeds weer herhalen dat hij het respectloos vindt.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Het zijn hier allemaal utilisten pur sang, doe geen moeite.
Hij weet niet eens wat het woord utilisten betekent, doe geen moeite.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 12:53
ictertje
ictertje is offline
Heb het door jaah
__________________
denken moet je aan paarden overlaten... die hebben een groter hoofd!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 13:16
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
als dat wil zeggen dat een ander daardoor langer leeft.
Ah ja een ander, die zelf geen donor is, die meervoudig moordenaar of kinderverkrachter is, hoera voor extra jaren voor een ander. zou jij echt blij zijn als Dutroux langer leeft dankzij een orgaan van een van je familieleden?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 14:07
Verwijderd
Citaat:
zou jij echt blij zijn als Dutroux langer leeft dankzij een orgaan van een van je familieleden?
Zou jij emoties voelen als je dood bent?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 14:12
Verwijderd
men pa wil het niet, men moeder vind het prima
dus als ze dood gaan lijkt me duidelijk hoe we dat doen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 14:53
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Zou jij emoties voelen als je dood bent?
Hij heeft het over organen van familieleden, niet die van jezelf.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 15:26
Verwijderd
Oh, dat is natuurlijk prima. Zolang Dutroux zelf ook maar een donor is.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 15:43
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Alsof jij weet wie die organen krijgt zoals gezegd het zal me worst wezen. Ja zelfs als het een moordenaar is, ik merk er niks van en of ik de organen van mijn ouders nu laat verbranden of ik red er een moordenaar mee en hopelijk nog wat onschuldigere mensen die daardoor een goed of beter leven kunnen hebben.
__________________
Met citaat reageren
Oud 20-02-2013, 17:06
bassiebe
bassiebe is offline
Citaat:
Ah ja een ander, die zelf geen donor is, die meervoudig moordenaar of kinderverkrachter is, hoera voor extra jaren voor een ander. zou jij echt blij zijn als Dutroux langer leeft dankzij een orgaan van een van je familieleden?
Er leven 17 miljoen mensen in nederland waarvan een enorm kleine fractie moordenaar of kinderverkrachter is. En jij haalt er natuurlijk Dutroux uit. Terwijl het meer gaat om de mensen die gewoon eerlijk leven, lief hebben, een vrouw hebben en miscchien zelfs kinderen. En jij kan ze redden maar dat wil je niet omdat jij daarvoor te egoistisch bent ook al rotten je organen weg en kan je er niks meer mee. En ja zelf ben ik er ook wel voor dat als jij een donor orgaan wilt ontvangen dat je zelf ook daarvoor donor moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 10:05
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik ben zelf geregistreerd als donor na mijn dood, en mijn vader ook.
Mijn moeder vind dingen rondom de dood/ouder worden eng en ze wilt nog niet beslissen, maar ze is wel pro-donor zijn dus ik denk dat ze het uiteindelijk wel als donor zal registreren.

Overigens vind ik het respect argument een beetje apart, je kan namelijk ook stellen dat het respectloos is naar de overleden persoon om zijn/haar organen als nutteloze dode objecten weg te gooien als er nog mensen mee gered kunnen worden.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades

Laatst gewijzigd op 22-02-2013 om 15:43.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 11:37
Verwijderd
Welke lichaamsdelen heb je gedoneerd? Of ben je passief donor?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 15:42
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik heb wel eens bloed gegeven maar ik zie wat je bedoelt, even aanpassen.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 22-02-2013, 23:43
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Mijn vriendin is vorige maand overleden. Maar aan orgaandonatie hebben we niet gedacht. zou dat ook nooit kunnen omdat ik het respectloos vind. maar oke dat is mijn mening. vind het ook lullig om er grapjes over te maken trouwens..
Maar als zij geregistreerd stond als orgaandonor, dan is het toch juist respectloos om daar geen rekening mee te houden.

Overigens is de kans vrij klein dat je organen na je dood nog bruikbaar zijn.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 13:02
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Overigens is de kans vrij klein dat je organen na je dood nog bruikbaar zijn.
Organen die verwijderd zijn na iemands dood kunnen toch worden ingevroren? Ik sta zelf overigens ook als donor geregistreerd, en na mijn dood komen al mijn nog bruikbare weefsels en organen direct voor anderen ter beschikking.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 23-02-2013, 13:13
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Organen die verwijderd zijn na iemands dood kunnen toch worden ingevroren? Ik sta zelf overigens ook als donor geregistreerd, en na mijn dood komen al mijn nog bruikbare weefsels en organen direct voor anderen ter beschikking.
Maar als iemand te lang dood is, zullen de organen ook niet (optimaal) meer werken. Sowieso moet je in het ziekenhuis sterven, zodat de organen er direct uit gehaald kunnen worden.

edit:
Per jaar sterven er zo'n 135.000 mensen en daaronder zijn er maar 220 die kunnen functioneren als orgaandonor.
__________________
Du bist ein N00b!

Laatst gewijzigd op 23-02-2013 om 13:22.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Harry Potter and the deathly saailows #1452
Trimm Trabb
500 08-07-2011 18:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Actieve donorregistratie
Reynaert
70 29-12-2008 20:30
Films, TV & Radio BNN's grote donorshow
Verwijderd
133 13-06-2007 19:49
Lichaam & Gezondheid orgaandonatie
derjw
20 05-11-2006 00:56
Lichaam & Gezondheid orgaandonatie
saartje 88
57 14-12-2004 13:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Donor automatisch? Aangeven wanneer je donor bent?
MissCzechMeOut
112 11-02-2004 11:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06.