Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2002, 11:20
Sinqi
Avatar van Sinqi
Sinqi is offline
waarvoor is dat vak nou precies? Meer dan de helft van mijn klas (ik dus ook) vindt het een ongelooflijk nutteloos vak.
__________________
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you wanna be tough, grow a vagina. Those things can take a pounding
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2002, 12:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
tja, 't is kunstgeschiedenis. Beetje algemene ontwikkeling denk ik maar dan wat uitgebreider voor mensen die er in geïnteresseerd zijn.
In de praktijk blijkt het meer een vak die wordt gebruikt om je uren mee op te vullen maar goed

*heeft zelf ook een hekel aan het vak, maar 't zat verplicht in m'n profiel*
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:17
Verwijderd
Kunstgeschiedenis en kunstbeschouwing
Het is een van de leukste vakken
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 14:56
Croeloes
Croeloes is offline
Erg nutteloos vak!!!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 17:05
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
verschilt btw onwijs veel per school wat je bij het vak doet...

sommigen kijken films, doen excursies, bekijken dingen in de praktijk enz.

wij leren alleen maar over de geschiedenis van kunst bij de oude grieken en romeinen... en dat uit een saai theorieboek :/

kijk, dan wordt je mening over het vak gelijk wel wat anders!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2002, 18:31
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Sinqi schreef:
waarvoor is dat vak nou precies? Meer dan de helft van mijn klas (ik dus ook) vindt het een ongelooflijk nutteloos vak.
ik heb zo'n hekel aan mensen die zo praten... zeker wat ckv2 betreft. hoezo nutteloos??? weet je wel wat je allemaal leert, tis zo goed voor je algemene ontwikkeling, je leert namen kennen, je weet dingen die heel veel anderen niet weten...

je zult bovendien niet voor nix cm gekozen hebben... waarom kies je cm als je je niet interesseert voor cultuur?

ik kan het echt alleen maar triets vinden als mensen vakken nutteloos vinden... als je het nutteloos vindt zorg dan zelf dat t nuttig wordt
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 08:29
Sinqi
Avatar van Sinqi
Sinqi is offline
Citaat:
sublime schreef:


ik heb zo'n hekel aan mensen die zo praten... zeker wat ckv2 betreft. hoezo nutteloos??? weet je wel wat je allemaal leert, tis zo goed voor je algemene ontwikkeling, je leert namen kennen, je weet dingen die heel veel anderen niet weten...

je zult bovendien niet voor nix cm gekozen hebben... waarom kies je cm als je je niet interesseert voor cultuur?

ik kan het echt alleen maar triets vinden als mensen vakken nutteloos vinden... als je het nutteloos vindt zorg dan zelf dat t nuttig wordt
nou... ik kies cm omdat ik een hekel heb aan exacte vakken en om aardrijkskunde, wiskunde A2 en economie2 te voorkomen
__________________
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you wanna be tough, grow a vagina. Those things can take a pounding
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Croeloes schreef:
Erg nutteloos vak!!!
Alleen de nuttelooste vakken zijn leuk anders heb je er niks aan
Met citaat reageren
Oud 11-09-2002, 16:22
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Sinqi schreef:
nou... ik kies cm omdat ik een hekel heb aan exacte vakken en om aardrijkskunde, wiskunde A2 en economie2 te voorkomen
maar dan heb je dus een ergere hekel aan exacte vakken dan aan cm vakken... waarom dan zo zeuren over ckv2; je kunt er echt veel meer leren dan je denkt... en tis altijd beter dan natuurkunde, scheikunde of wiskunde..... toch?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 10:09
Sinqi
Avatar van Sinqi
Sinqi is offline
Citaat:
sublime schreef:


maar dan heb je dus een ergere hekel aan exacte vakken dan aan cm vakken... waarom dan zo zeuren over ckv2; je kunt er echt veel meer leren dan je denkt... en tis altijd beter dan natuurkunde, scheikunde of wiskunde..... toch?
ik heb er een hekel aan omdat ik er nix van snap...
__________________
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you wanna be tough, grow a vagina. Those things can take a pounding
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 12:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
sublime schreef:


ik heb zo'n hekel aan mensen die zo praten... zeker wat ckv2 betreft. hoezo nutteloos??? weet je wel wat je allemaal leert, tis zo goed voor je algemene ontwikkeling, je leert namen kennen, je weet dingen die heel veel anderen niet weten...

je zult bovendien niet voor nix cm gekozen hebben... waarom kies je cm als je je niet interesseert voor cultuur?

ik kan het echt alleen maar triets vinden als mensen vakken nutteloos vinden... als je het nutteloos vindt zorg dan zelf dat t nuttig wordt
jij weet niet hoe het er aan toe gaat op andere scholen.
ckv2 is zo verschillend in de praktijk en daarnaast vindt niet iedereen het leuk om dingen over de grieken en romeinen te leren.
Ik heb bijvoorbeeld niet voor niets latijn laten vallen, dat was omdat ik een hekel had aan de verhalen en het idee had dat ik er totaal niks van leerde (jaja, jij zal het er wel niet mee eens zijn, maar ik zie niet in wat ik later aan de kennis van die namen heb).

en als je c en m kiest weet je toch nog niet wat ckv2 is? ik niet iig, want ik had het nog nooit gehad.
ook ik koos het omdat ik geen aardrijkskunde, economie, natuurkunde en scheikunde wilde. Toen bleef er maar één ding over. Weet ik veel dat ckv2 zo saai zou worden...

Niet iedereen heeft dezelfde mening als jij hoor, wat betreft de stof die je leert (of niet leert) bij ckv2.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 16:18
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Sinqi schreef:
ik heb er een hekel aan omdat ik er nix van snap...
van ckv niet of van exact niet?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2002, 16:35
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
linda85 schreef:


verhaal
mmm ik weet dat er een verschil is in hoe je les krijgt. ik krijg zelf bv helemaal geen les. mijn leraar is een idioot eerste klas, weet nooit waar we zijn in het boek, warhoofd van hier tot tokyo en je raakt volledig gefrustreerd, maar dat maakt ckv2 niet minder interessant... het vak opzich vind ik echt heel leuk. en ik weet niet hoe t bij jullie ingevuld, maar wij hebben t nauwelijks over de grieken en de romeinen gehad, dat hebben wij juist bij kcv.... ckv2 gaat bij ons over de gehele kunstgeschiedenis... we zijn bv begin vorig jaar begonnen met de 20ste eeuw... das echt heel leuk.... persoonlijk vind ik ons boek gewoon geweldig, heel veel afbeeldingen en voorbeelden. daardoor wordt het echt interessant... maar je hebt wel gelijk dat niet iedereen het interessant vind, maar imo betekend niet interessant niet hetzelfde als niet nuttig.

smaken verschillen maar ik vind het echt zwaar irritant als mensen bepaalde vakken op school nutteloos gaan noemen. ik ben echt niet het rolmodel voor de ideale leerling en aan sommige vakken heb ik ook echt een hekel, maar zo lang je er toch zit kun je er maar t beste uithalen wat er inzit. je weet nooit waar je het nog voor kunt gebruiken.

opzich leren wij van de lessen absoluut nix, maar ik zorg ervoor dat ik zelf wat opsteek. dat zal deels komen doordat het me interesseert, maar aan de andere kant wil ik graag veel weten. ik vind wiskunde afschuwelijk, ik kan er meestal nix van, maar toch ben ik blij dat ik weet wat de stelling van pythagoras is... kwestie van algemene ontwikkeling...

en als jij toen je cm koos niet wist wat ckv was is er echt iets mis met de voorlichting bij jullie. hoe kun je nou kiezen als je niet weet wat er te kiezen valt?

maar goed, mijn conclusie; ckv is echt niet saaj je moet alleen zelf zorgen dat ut leuk wordt, nadruk leggen op wat jouw interesseert. en okee je moet de verplichte stof doornemen, maar als je het een beetje handig aanpakt kun je er makkelijk je eigen draai aangeven. als je bv bezig bent met een hoofdstuk over de renaissance zoek je uit die periode iets dat je wel interesseert... als je je daar op richt kom je vanzelf dingen tegen die je in eerste instantie zwaar saai leken, maar achteraf wel in het geheel passen...

ookal ben ik echt geinteresseerd in kunst, dat betekend niet dat ik alles interessant vind. mode bijvoorbeeld boeit me nix, dus gym en werkkleding aan het ebgin van de 20ste eeuw in rusland ook niet maar als je een beeld hebt van die tijd krijg je vanzelf meer inzicht ook in de stomme dingen zonder er echt op in te gaan.

zo werkt het bij mij tenminste. ik werk al jaren met alle vakken zo dat wat ik nuttig en leuk vind eerst komt en dan volgt de rest vanzelf. leraren zijn makkelijk te overtuigen hoor, van het nut van je bezigheden

heel verhaal en waarschijnlijk kan ik je toch niet overtuigen van de leukigheid van ckv, maar ja... het leuke aan ckv is, vind ik, dat je zoveel je eigen interesses kunt volgen

en al het bovenstaande is mijn mening dus dit zijn geen feiten dus daar hoeft niemand iets over te zeggen. bij mn vorig verhaal was dat blijkbaar niet helemaal duidelijk

Laatst gewijzigd op 12-09-2002 om 16:37.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 09:02
Sinqi
Avatar van Sinqi
Sinqi is offline
Citaat:
sublime schreef:


van ckv niet of van exact niet?
van exact...
__________________
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you wanna be tough, grow a vagina. Those things can take a pounding
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 15:33
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Sinqi schreef:
van exact...
dan snap ik t
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 13:27
Paulaah
Avatar van Paulaah
Paulaah is offline
Het is inderdaad kunstgeschiedenis, erg interessant vind ik het ook niet, maar dat komt ook door de lerares die ik ervoor heb..
Opzich zitten er soms wel leuke onderwerpen tussen vind ik..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 16:45
After4Ever ruled
After4Ever ruled is offline
FF Vraagje,

Zijn er ook mensen hier die ckv2 in combinatie met Muziek hebben?? Ik snap namelijk die percantage regeling niet echt, het schijnt nu zo te zijn dat het ckv2 cijfer de helft van je totale cijfer samen met muziek is, weten jullie hier meer van??

groetjes marleen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2002, 17:29
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
After4Ever ruled schreef:
FF Vraagje,

Zijn er ook mensen hier die ckv2 in combinatie met Muziek hebben?? Ik snap namelijk die percantage regeling niet echt, het schijnt nu zo te zijn dat het ckv2 cijfer de helft van je totale cijfer samen met muziek is, weten jullie hier meer van??

groetjes marleen
ik snap er ook niet veel van, maar volgens mij is het bij ons zo dat het cijfer van muziek 60% telt en het cijfer can ckv2 40%. slaat imo nergens op, want voor ckv 2 moeten wij veel meer leren en zeker dit jaar voeren we bij muziek geen klap uit. vorig jaar hadden we nog een beetje mzuiekgeschiedenis en algemene theorie... maar goed. volgens mij verschitl het per school, zou het eens navragen bij je docenten... misschien dat zij het wel begrijpen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-09-2002, 13:15
Verwijderd
Citaat:
After4Ever ruled schreef:
FF Vraagje,

Zijn er ook mensen hier die ckv2 in combinatie met Muziek hebben?? Ik snap namelijk die percantage regeling niet echt, het schijnt nu zo te zijn dat het ckv2 cijfer de helft van je totale cijfer samen met muziek is, weten jullie hier meer van??

groetjes marleen
Bij ons heet het niet CKV 2 of 3 enzovoorts
maar gewoon eindexmenvak tekenen , daarnaast heb je muziek.
Bij tekenen krijgen we 2 uur praktijk en, 2 uur theorie wat neer (komt op ckv2). Allebei tellen ze 50% van je eindcijfer tekenen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Ckv2
lautie
14 15-11-2005 16:15
HAVO Ckv2
sweetblondgirl
6 26-05-2005 07:51
Algemene schoolzaken CKV2 en CKV3 samengenomen?
Kaaskopper
16 25-04-2005 16:43
Eindexamens 2003 wat is je score van CKV2?
Bianca16*
22 26-04-2003 17:01
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie bijbels en boeken(ckv2)
*charm girl*
0 27-10-2001 15:02
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Heeft iemand samenvattingen van CKV2?
boeh
0 06-04-2001 18:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.