Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2002, 16:57
NY
NY is offline
Ik ben een Americaanse die in Nederland naar school is geweest. Het niveau in Nederland is beter dan in America en ik wil graag hier studeren. University College lijkt me hel leuk, maar ik zou er graag wat meer van weten en dat niet wat er in de boekjes staat, maar wat diegene vinden die er zelf zitten.

I'm an American who has done her school in Holland. Because the level of academics is higher here, I'd like to go to university here. University College seems perfect for me, but I'd like to know some more about it. Not the stuff that's in all the brochure, but more what the people who go there think about it.

Al vast bedank voor je reactie / Thanks for your reply!!
Advertentie
Oud 27-10-2002, 17:54
Verwijderd
Is op University College alles in het Engels? Zo nee, dan moet je je Nederlands nog een beetje bijschaven.
Oud 27-10-2002, 17:59
wyner
wyner is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=191931

Weet niet of het niveau gelijk is aan die van de nederlandse uni's... veel meer werk qua volume, maar dus ook minder diepgang. Verder is het bekend als meer "schools" dan de uni's, met aanwezigheidsplicht e.d. Je zou het misschien kunnen beschouwen als op HBO-niveau, maar dan niet zo zeer practisch als "theoretisch". Kan ook wel kloppen aangezien ze alleen Bachelor diploma's geven--net als het HBO--voor een Master zul je alsnog naar een uni moeten gaan. Ex-klasgenoten die er naartoe gaan hebben het ovgs wel ontzettend naar hun zin, je moet alleen niet verwachten dat het net als het middelbaar onderwijs ook relatief hoger staat tov Amerikaanse universiteiten.

Vooral met de invoering van het BaMa systeem in de universiteiten lijkt me dat je net zo goed (zo niet beter) naar een NLse universiteit gaat. Er zijn zelfs een aantal studie's die Engels als voertaal hebben, als je dat zou willen.

PS Hey NY, je hebt toch niet toevallig International Baccalaureate gedaan?

Laatst gewijzigd op 27-10-2002 om 18:04.
Oud 27-10-2002, 18:34
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #10
Diamera
500 30-11-2013 09:00
Studeren University College #7
harpje
500 10-04-2010 10:18
Studeren University College #6
Verwijderd
500 13-04-2009 18:32
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 19:17
Studeren University College #4
CoolJessy
500 29-06-2007 14:17
Algemene schoolzaken University College Maastricht
Suzanne87
2 17-03-2007 20:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.