Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2009, 21:16
yoursi
Avatar van yoursi
yoursi is offline
Hoi allemaal!

Voor een competitie (tsja, die dingen geven mij drive om dingen te maken) heb ik een ontwerp voor een Nintendo DSi (een of andere nieuwe soort nintendo) gemaakt:



Het 'idee' achter het ontwerp zit 'm in de betekenis van Nintendo; "Laat geluk over aan de hemel." Dat deed mij direct denken aan al die Griekse mythes, waar dat eigenlijk altijd wel terugkomt. Na een beetje research bracht het me bij het verhaal van de 'doos van pandora' (ik denk wel bekend bij de meeste), en daar is mijn ontwerp dan ook op gebaseerd; het is een 'mix' tussen een duif (hoop, het laatste wat er in de doos zat) en een fenix, want na de vrijlating van de hoop, onstond er uit het as een fenix. (althans, zo heb ik mij dat laten vertellen door mijn Latijnleraar)

Er zat een beetje een tijdsdruk achter, en dat zie je ook wel aan de afwerking. Maar hoe dan ook kan ik niet wachten op jullie commentaar!

Edit: 't ontwerp is gemaakt met Adobe Photoshop CS3, en een plaatje van een duif, ergens van google geplukt, stond model.

Laatst gewijzigd op 28-03-2009 om 22:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2009, 22:33
Meisje.
Avatar van Meisje.
Meisje. is offline
Het is goed dat je zo conceptueel denkt en niet zomaar iets maakt!
Alleen de uitwerking ziet er niet helemaal professioneel uit.

Ik ken dat probleem ook, bij grafische opdrachten had/heb ik vaak ingewikkelde concepten en daardoor blijft de vormgeving over.
Misschien is het slim om een deel van je concept te gebruiken. En dus ook maar een deel van je vormgeving. 1 duidelijk beeld vertelt veel meer dan allerlei losse beeldjes die in context niet duidelijk over komen.

En misschien moet je daarnaast ook letten op de doelgroep. Dit spreekt denk ik bijna alleen mensen aan die voor zon wat duistere sfeer gaan. De vormgeving van de Nintendo Wii is juist heel helder en algemeen bijvoorbeeld, en daardoor zal het meer (verschillende) mensen aanspreken.

Ik hoop dat je wat aan mn tips en gebrabbel hebt
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 10:19
yoursi
Avatar van yoursi
yoursi is offline
Citaat:
Het is goed dat je zo conceptueel denkt en niet zomaar iets maakt!
Alleen de uitwerking ziet er niet helemaal professioneel uit.

Ik ken dat probleem ook, bij grafische opdrachten had/heb ik vaak ingewikkelde concepten en daardoor blijft de vormgeving over.
Misschien is het slim om een deel van je concept te gebruiken. En dus ook maar een deel van je vormgeving. 1 duidelijk beeld vertelt veel meer dan allerlei losse beeldjes die in context niet duidelijk over komen.

En misschien moet je daarnaast ook letten op de doelgroep. Dit spreekt denk ik bijna alleen mensen aan die voor zon wat duistere sfeer gaan. De vormgeving van de Nintendo Wii is juist heel helder en algemeen bijvoorbeeld, en daardoor zal het meer (verschillende) mensen aanspreken.

Ik hoop dat je wat aan mn tips en gebrabbel hebt
Je hebt gelijk. Ik heb alleen vaak de eigenschap dat ik veel te veel wil, en dat ik hopeloos een poging doe van alles in een werkstuk te proppen. En dat is eigenlijk, vind ik zelf ook, heel erg zonde, want vaak zijn simpele dingen mooier omdat je het overzicht als toeschouwer dan niet kwijt bent. De volgende keer als er een dergelijke competitie ofzo is, of als ik zelf gewoon iets wil maken, ga ik ook proberen om het simpel te houden. Al is het maar om mezelf een beetje uit te testen.

Sowieso was het de bedoeling dat je voor de competitie geen algemeen Nintendo ontwerp zou maken dat in de winkels komt te liggen, maar een uniek ontwerp dat alleen voor jouwzelf bedoeld is. (hij wordt namelijk als je wint, in het echt nagemaakt en dan krijg je hem thuis opgestuurd) Maar het is wel een handige tip, want uiteindelijk is de doelgroep toch het begin van alles, denk ik zo!
__________________
Advoco muse.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2009, 21:49
Meisje.
Avatar van Meisje.
Meisje. is offline
Citaat:

Sowieso was het de bedoeling dat je voor de competitie geen algemeen Nintendo ontwerp zou maken dat in de winkels komt te liggen, maar een uniek ontwerp dat alleen voor jouwzelf bedoeld is. (hij wordt namelijk als je wint, in het echt nagemaakt en dan krijg je hem thuis opgestuurd) Maar het is wel een handige tip, want uiteindelijk is de doelgroep toch het begin van alles, denk ik zo!
Oooh kijk, dan is het fijn, dan heb je veel meer vrijheid
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Trapte jij in de 1 april grap?
Hanneke
50 05-04-2006 21:27
De Kantine Trapte jij in de 1 april grap?
Uice
8 02-04-2006 21:47
Psychologie Wat-roept-het-bij-je-op-topic #4
Miracle
494 26-04-2005 10:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:07.