Oud 30-07-2002, 19:55
Verwijderd
Vervelend is dat. Ik ben één van de mensen die eigenlijk nooit 'zomaar' verliefd wordt. In liefde op het eerste gezicht geloof ik niet (wel in lust op het eerste gezicht, maar da's een ander verhaal). Ik word nooit zomaar verliefd op een meisje wat ik nog maar oppervlakkig ken...het duurt een hele tijd, als ik haar wat beter ken kan ik pas eventueel verliefd op haar worden. Dat is een proces wat lang duurt en pas in gang kan worden gezet na langdurig of intensief contact.

Het probleem is nu dus, dat meisjes je dan eigenlijk nooit meer als 'serieuze' kandidaat zien. Op het moment dat je als jongen met een meisje omgaat, en het gaat hartstikke goed op vriendschappelijk terrein, dan ziet het meisje de jongen vrijwel altijd als 'goede vriend' en is ze dus op andere gebieden niet meer in hem geïnteresseerd. Je hoeft maar te kijken naar het aantal 'mijn beste vriend is verliefd op me, wat moet ik doen'-topics om te zien hoe vaak dit speelt.

Erg vervelend, want meisjes nemen je dus nooit serieus als 'vriend'. Ik heb wel eens gehoord: op het moment dat je als jongen met een meisjes over jongens praat, maak je geen kans meer. Dit is mijns inziens een waarheid als een koe. Je bent dat in principe 'te goed' om haar vriend te worden, je bent dan de derde, bij wie ze kan uithuilen als het niet goed gaat. Je staat erboven, je bent niet iemand op wie ze verliefd kan worden omdat ze je daarvoor te goed kent. Want in tegenstelling tot het clichématige gepraat wat hier soms wel eens de kop opsteekt, wordt niemand verliefd op de karaktereigenschappen van iemand. Het gaat altijd om het 'spannende'.

Vervelend is dat. Meningen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-07-2002, 20:25
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
Hoe je het beschrijft lijkt het te kloppen. Maar er zijn denk ik wel situaties mogelijk, waarbij het heel anders gaat en dat er na vrienschap wel liefde mogelijk is. Ligt denk ik geheel aan de personen, en wat bij jou voorkomt kan ook bij meisjes voorkomen.....gewoon nog even doorgaan met zoeken.

En anders ga een keer voor het onzekere!
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:28
niem
niem is offline
je moet gewoon laten merken dat je wel een kandidaat ben ipv een goeie vriend...

dus praat niet met haar over andere jongens... en zeg gewoon jij lijkt mij een hele leuke meid en ik zou je graag beter willen leren kennen...
maar je moet voor haar dus door bepaalde dingen wel duidelijk maken dat je een 'kandidaat' bent en niet een beste vriend...

en kijk je moet natuurlijk ook niet te lang wachten met 'stappen' ondernemen..

Ik als meisje heb ook een paar goeie vrienden... maar daar ga ik dus ook wel al lang mee om... stel nou dta jij een meisje leuk vind dan moet je niet te lang 'vriendschappelijk' met dr om blijven gaan... dan denkt zij nml dat je echt alleen maar vrienden met dr wil zijn... je moet dan wel laten merken dat je meer voor dr voelt...

Jah opzich is het wel lastig dat je niet zo snel verliefd wordt, maarjah ik doe het juist altijd andersom en geloof me dat werkt ook de meeste keren niet... ik neem met iemand en daarna leer ik diegene eigenlijk pas echt kennen... vaak loopt het dan uit op niets en drama's en als je net als jij eerst iemand beter leert kennen dan weet je echt zeker dat je voor diegene wil gaan..
*heeft zichzelf voorgenomen om nooit meer met iemand te nemen die ze eigenlijk nog niet echt kent*
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:31
niem
niem is offline
Ohjah en idd anders kan je idd ook een keer voor het onzekere gaan..

gewoon als een meid je leuk lijkt wat met haar nemen en haar gedurende jullie relatie kan je haar dan leren kennen... (Succes niet echt verzekerd, maar het kan wel...) mjah dan krijg je weer dat gezeik met uitmaken als het toch niet klikt enzo...

hmmm
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 20:56
Angeles
Angeles is offline
Op zich kan het wel, moet ik zeggen, er zijn altijd uitzonderingen op de regel. Ik ken twee mensen waarvan de een vroeger een relatie had met de vriend van de ander. Hij heeft haar altijd getroost in slechte tijden van die relatie en gepraat over haar relatie met die man. Toen dat uitging werden zij verliefd, inmiddels zijn ze getrouwd en hebben ze twee kinderen.

Ik denk dat je niet zo absoluut moet vasthouden aan het idee dat je geen kans meer kunt maken. Niet het feit dat zo'n meisje je als vriend ziet, maar meer jouw eigen instelling dat het niks meer kan worden zorgt ervoor dat het ook niks meer wordt, het wordt dan een soort selffulfilling prophecy en daar moet je sowieso erg voor uitkijken. Jij hebt jezelf het idee aangeleerd dat het niet werkt om eerst de kat uit de boom te kijken en daardoor ben je op voorhand al onzeker. En dat terwijl er natuurlijk ook genoeg meiden zijn die hetzelfde hebben als jij en het maar al te prettig vinden om niet te hard van stapel te lopen. En juist die meiden passen waarschijnlijk heel goed bij je.

Je hebt nu een aantal teleurstellingen te verwerken gekregen en dat is heel erg vervelend, maar trek daaruit niet de conclusie dat jouw manier van handelen niet de juiste is. Ik zal niet met cliché's gaan strooien dat op ieder potje een dekseltje past, maar hou wel in je achterhoofd dat jouw manier van eerst iemand leren kennen voor je stappen onderneemt op lange termijn waarschijnlijk succesvoller zijn dan snel op je doel afgaan vóór je weet of het überhaupt zin heeft - iets wat op korte termijn succesvol is, maar wel kan uitdraaien op een teleurstelling.

Als je een meisje leuk vindt, laat het haar dan gewoon merken en laat dat idee eens varen dat jij geen kans maakt. Nee heb je, ja kun je krijgen en misschien ga je een paar keer op je gezicht, maar de liefde is nou eenmaal soms even gokken en dat risico hoort erbij. Wie niet waagt, wie niet wint.

En denk erom. Dit klinkt misschien wél heel cliché, maar het wel waar: je zelfbeeld speelt een enorme rol. Don't sell yourself short, denk niet te snel dat iets een mislukking wordt voor je het echt geprobeerd hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 21:03
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
nare man schreef:
Vervelend is dat. Ik ben één van de mensen die eigenlijk nooit 'zomaar' verliefd wordt. In liefde op het eerste gezicht geloof ik niet (wel in lust op het eerste gezicht, maar da's een ander verhaal). Ik word nooit zomaar verliefd op een meisje wat ik nog maar oppervlakkig ken...het duurt een hele tijd, als ik haar wat beter ken kan ik pas eventueel verliefd op haar worden. Dat is een proces wat lang duurt en pas in gang kan worden gezet na langdurig of intensief contact.

Het probleem is nu dus, dat meisjes je dan eigenlijk nooit meer als 'serieuze' kandidaat zien. Op het moment dat je als jongen met een meisje omgaat, en het gaat hartstikke goed op vriendschappelijk terrein, dan ziet het meisje de jongen vrijwel altijd als 'goede vriend' en is ze dus op andere gebieden niet meer in hem geïnteresseerd. Je hoeft maar te kijken naar het aantal 'mijn beste vriend is verliefd op me, wat moet ik doen'-topics om te zien hoe vaak dit speelt.

Erg vervelend, want meisjes nemen je dus nooit serieus als 'vriend'. Ik heb wel eens gehoord: op het moment dat je als jongen met een meisjes over jongens praat, maak je geen kans meer. Dit is mijns inziens een waarheid als een koe. Je bent dat in principe 'te goed' om haar vriend te worden, je bent dan de derde, bij wie ze kan uithuilen als het niet goed gaat. Je staat erboven, je bent niet iemand op wie ze verliefd kan worden omdat ze je daarvoor te goed kent. Want in tegenstelling tot het clichématige gepraat wat hier soms wel eens de kop opsteekt, wordt niemand verliefd op de karaktereigenschappen van iemand. Het gaat altijd om het 'spannende'.

Vervelend is dat. Meningen?
Het hoeft zeker niet. Ik heb met een meisje over al haar vriendjes gepraat, wat ze leuk vond aan hun en wat niet, wat ze zoal deden... En toen ben ik zelf op haar verliefd geworden. En zij schijnt mij ook leuk te vinden.

Dus makkelijk om je meisjesloosheid op deze manier te verklaren, maar het is waarschijnlijk toch een andere reden.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef:
Het hoeft zeker niet. Ik heb met een meisje over al haar vriendjes gepraat, wat ze leuk vond aan hun en wat niet, wat ze zoal deden... En toen ben ik zelf op haar verliefd geworden. En zij schijnt mij ook leuk te vinden.

Dus makkelijk om je meisjesloosheid op deze manier te verklaren, maar het is waarschijnlijk toch een andere reden.
Het feit dat jíj er wél geluk mee hebt gehad, wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen (including me) geldt. Je neemt een uitzondering en bombardeert die tot regel.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 23:40
Stoetel
Avatar van Stoetel
Stoetel is offline
Citaat:
nare man schreef:


Het feit dat jíj er wél geluk mee hebt gehad, wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen (including me) geldt. Je neemt een uitzondering en bombardeert die tot regel.
Mjah, ik ken nog wel een aantal van die 'uitzonderingen'. Een vriend en vriendin van me waren al beste vrienden voor 2 jaar.Hadden allebei een ander lief, waarmee het uiteindelijk afgeraakt was en zijn dan samen iets begonnen.

Ik was trouwens ook al 3 maanden goed bevriend met mn huidige lief en we waren zowat beste vrienden, maar uiteindelijk zijn we ook een koppel geworden, want we zijn dan ook beiden van mening dat het toch beter is om iemand beter te leren kennen alvorens er iets mee te beginnen.

Dus jah, ik neem dan misschien ook wel wat uitzonderingen en bombardeer die vervolgens tot regel, want er zit wel waarheid in hetgeen je vertelt. Maar toch denk ik dat er wel meer uitzonderingen zijn dan je denkt. Dat hangt zowieso van persoon tot persoon af.

Maar als je dat zowieso een vriendschap hebt opgebouwd met een meisje en je meer voor haar voelt, waarom dan geen kleine hint geven? Ik kan me voorstellen dat je ergens misschien wel de angst kent om haar dan ook als vriendin te verliezen, maar praat er eens met haar over. Tenslotte heb je een neen en zit een ja er misschien wel in. Zo ging het eigenlijk in mijn situatie. Ik vind trouwens ook niet dat als iemand gevoelens voor een ander opbiecht de vriendschap stopgezet moet worden...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 01:09
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
verlieft worden moet je pas doe na de lust dan ben je ook niet in de "vriend" categorie gevallen en gaat t dus wel ok, en dat is prettig.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 18:33
Het Prutje
Het Prutje is offline
Blijbaar ben je toch op zoek naar een meisje dat ongeveer hetzelfde denkt over deze zaken (dwz die het belangrijk vindt iemand langer te kennen alvorens een relatie te bginnen) en dan komt het toch eigenlijk juist heel goed uit? Jij zou er niets aan hebben als een meisje vanaf de eerste blik verliefd op je zou worden, want het is dan toch niet wederzijds. (toch klopt er iets niet in mn redenering... *peins*)

Maar wacht maar, ze komt heus wel hoor, op een mooie zomerdag...
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 19:20
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
nare man schreef:


Het feit dat jíj er wél geluk mee hebt gehad, wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen (including me) geldt. Je neemt een uitzondering en bombardeert die tot regel.
Dat klopt, maar ik wil alleen maar aangeven dat het wel kan. En als het kan, dan heb jij dus gewoon nog kans.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 19:41
GeNeVa
Avatar van GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
nare man schreef:


Het feit dat jíj er wél geluk mee hebt gehad, wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen (including me) geldt. Je neemt een uitzondering en bombardeert die tot regel.

Jippii!

Ik ben ook een uitzondering....

Was hele tijd goede vrienden.. bijna een jaar! En nu zijn we very happy boyfriend and girlfriend... ook alweer bijna een jaar!

Er is nog hoop nare man... wees niet getreurd..
__________________
***life is...... being a prisoner in your own body***
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 19:45
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
GeNeVa schreef:



Jippii!

Ik ben ook een uitzondering....

Was hele tijd goede vrienden.. bijna een jaar! En nu zijn we very happy boyfriend and girlfriend... ook alweer bijna een jaar!

Er is nog hoop nare man... wees niet getreurd..
Hm, ik had het ook zo subtiel moeten brengen, geloof ik.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 19:48
mercutio
mercutio is offline
Citaat:
AtHell schreef:
verlieft worden moet je pas doe na de lust dan ben je ook niet in de "vriend" categorie gevallen en gaat t dus wel ok, en dat is prettig.
Waar SLAAT dit op???

Maar goed, ik heb een beetje hetzelfde probleem als jou, 'nare man'. Probleem is volgens mij vaak dat je bang bent dan ook nog ineens alles wat er (wel) was kapot te maken, wat je dan toch ook niet wilt eigenlijk...
Denk jij hier hetzelfde over?

Groeten,

Merc
__________________
Love, Love is all you need...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 20:56
Lizzy-x
Lizzy-x is offline
Er zijn zat meisjes die verliefd worden op een goede vriend, vaak houden die relaties uiteindelijk langer stand dan een relatie begonnen uit pure lust.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 21:23
Verwijderd
Ja, daar moet ik dus nu ook voor oppassen...mijn stomme gezeik zorgt er ooit nog voor dat ik helemaal niemand meer over heb

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 20:17.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 22:19
Jones
Ik snap wat je bedoeld, Friends heeft er ooit een hele aflevering aan gewijt (het verschijnsel "the friendzone") Ik heb het ook een paar keer gehad dat meisjes bang waren om de vriendschap te verpesten (en nog meer geblabla) erg irritant...de enige manier is om proberen een meisje wel beter te leren kennen maar niet in "the friendzone" te komen...lekker ingewikkeld
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 23:19
Alet
Alet is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ja, daar moet ik dus nu ook voor oppassen...mijn stomme gezeik zorgt er ooit nog voor dat ik helemaal niemand meer over heb


Ik krijg het helemaal met je te doen

Een goede vriend(24) van mij heeft hetzelfde probleem, hij is al jaren verliefd op zijn beste vriendin en heeft om deze verliefdheid zelfs alle contact met haar moeten verbreken.
Ik heb geen echte tips voor je, misschien kun je wat sex appeal tonen of tijdens het uitgaan laten zien dat je ook heel anders kan zijn dan de 'luisterende vriend'.

Het komt allemaal wel goed
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-08-2002, 05:05
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
hoi wuppie
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 08:36
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
oke ik ken dat probleem. Pas als ik goed bevriend ben wordt ik verliefd... En dan durf ik weer niet te zeggen dat ik verliefd ben omdat ik ander vriendschap verpruts, die ik ook niet kwijt wil!
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De scholieren-dichter.
Blood Fire Rage
34 14-11-2006 19:35
Verhalen & Gedichten [Columnwedstrijd] Kies de winnaar!
Verwijderd
41 06-10-2006 20:37
Vrije tijd GP van VS
bartke518
256 01-07-2005 20:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.