Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2009, 16:08
supergirl#1
supergirl#1 is offline
Bij mijn broertje (12) op school is het inmiddels verplicht douchen vanaf groep 6. Moeders moeten toezicht houden of ze douchen (meisjes en jongens wel apart). Ook de juf houd toezicht. Ze doen het uit oogpunt van hygiene. Vinden jullie da niet vreemd of gebeurd dit meer?
__________________
[URL=http://img11.imageshack.us/i/14591.gif/][IMG]http://img11.imageshack.us/img11/508/14591.th.gif[/IMG][/URL]
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 16:18
dianaotten
Avatar van dianaotten
dianaotten is offline
Ik vind het niet vreemd, bij ons op school MOEST het ook persee..
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 16:23
Verwijderd
Bij ons is vroeger vaker gezegt dat we moesten douchen. Maar gecontroleerd werd er nooit en ze wilde ons ook niet dwingen, dus gebeurde het ook niet. Ondanks dat ik er zelf ook geen fan van ben, ben ik er wel een voorstander van omdat je minder preuts voor je eigen lichaam wordt. Als dat al op de basisschool wordt gedaan is het misschien niet zo eng meer als het op oudere leeftijd wel zal moeten (bijvoorbeeld bij de voetbalvereniging, sauna of wat dan ook).
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 21:54
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Ik vind dat onzin, doe het dan vanaf groep 3 ofzo...
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 22:20
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Bij ons is vroeger vaker gezegt dat we moesten douchen. Maar gecontroleerd werd er nooit en ze wilde ons ook niet dwingen, dus gebeurde het ook niet. Ondanks dat ik er zelf ook geen fan van ben, ben ik er wel een voorstander van omdat je minder preuts voor je eigen lichaam wordt. Als dat al op de basisschool wordt gedaan is het misschien niet zo eng meer als het op oudere leeftijd wel zal moeten (bijvoorbeeld bij de voetbalvereniging, sauna of wat dan ook).
Daar ben ik het niet mee eens. Op een bepaalde leeftijd ben je gewoon onzeker over je lichaam en daar groei je (als het goed is) gewoon overheen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-09-2009, 22:42
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik heb nooit verplicht hoeven douchen, niet op de basisschool, niet op de middelbare school en ik heb ook nooit op een teamsport gezeten. Nu kom ik in een situatie dat ik wel gezamelijk moet gaan douchen met andere meiden en ik zie er echt torenhoog tegenop. Ik had liever gehad dat ik er op jongere leeftijd al mee in aanraking was gekomen, dan had ik het denk ik nu niet zo moeilijk gevonden. Want om mij heen hoor ik reacties 'dat is toch heel normaal' maar dat vind ik dus niet.
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 05:13
Verwijderd
Op zich vind ik het niet heel vreemd (er vanuitgaande dat het na de gym is)...maar wie er toezicht moet houden vind ik wel vreemd.

Wij moesten vroeger ook douchen na de gymles. En de gymdocent controleerde zo nu en dan. En dat vind ik dus niet kunnen en dat vond ik toen ook al niet, net als veel andere meiden. Met als gevolg dat we dus zelden douchten (één keer uit protest met badpak aan). Ik vind ook niet dat moeders/juffen bij jongens kunnen controleren (ja, je eigen moeder, maar om nou iedere keer alle moeders er bij te laten zijn...?).

Ik ben er ook niet minder preuts door geworden oid...vraag me sowieso af of het daar echt bij zal helpen...ik denk dat daar ook heel veel andere dingen bji komen kijken...
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 10:46
Verwijderd
Ik vind het goed. Ik vind het wel raar dat er ouders moeten komen, want in principe kunnen een mannelijk en vrouwelijk leraar/lerares dat gewoon doen hé. Ik merk dat ik, omdat ik in mijn hele middelbare schooltijd maar 1x heb gedouched dat ik niet bepaald relaxt ben over gezamelijk douchen. Als ik in mijn middelbare schooltijd ertoe was "gedwongen" om samen te douchen was ik nu waarschijnlijk minder preuts geweest en minder kritsch over mijn eigen lichaam.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 11:31
Verwijderd
Wij moesten het wel en op de basisschool deden we 't ook wel tot groep 7 ofzo, toen wilden steeds meer meisjes niet en niet veel later werd er alleen een beetje met water uit de kraan gewassen. We hadden een mannelijke docent en die controleerde alleen bij de jongens.
Op de middelbare school moest het ook, maar er waren maar zelden meisjes die het deden en er werd niet gecontroleerd (ik geloof dat de docent luisterde of de douches aan waren, meer niet).
Ik heb er trouwens zelf nooit problemen mee gehad, ben niet zo preuts wat dat betreft. Ik snap ook wel dat het verplicht is, maar aan de andere kant snap ik niet dat ze niet gewoon hele simpele hokjes maken, want in de gymzaal met 1 gescheiden douche gingen meiden wel douchen... Als kinderen niet samen willen douchen, waarom het dan toch blijven proberen?
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 14:37
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Bij mijn basisschool hoefde het geloof ik niet, in elk geval deden we het niet, op de middelbare school moest het, maar deden we het pas toen ze alles verbouwd hadden en we aparte hokjes hadden. Ik ben geen voorstander van gezamelijk douchen, de meeste mensen voelen zich er totaal niet prettig bij en het werkt pesten alleen maar in de hand. Douchen verplicht stellen is dan wel weer zo hygiënisch, dus er moeten maar gewoon vaker aparte hokjes gemaakt worden.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 15:24
fib
Avatar van fib
fib is offline
Ik vind het werkelijk waar belachelijk! dat er hulp-ouders worden ingezet om het douchen te controleren Als meisje in groep zes wilde ik ook helemaal niet naakt worden gezien door mijn jufvrouw. Waar is dat nou weer voor nodig? Ruiken ze zo sterk dan?

Ik kan me voorstellen dat er veel redenen zijn waarom de kinderen niet douchen. Enig idee waarom die kids niet douchen?
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 14:18
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik heb nooit verplicht hoeven douchen, niet op de basisschool, niet op de middelbare school en ik heb ook nooit op een teamsport gezeten. Nu kom ik in een situatie dat ik wel gezamelijk moet gaan douchen met andere meiden en ik zie er echt torenhoog tegenop. Ik had liever gehad dat ik er op jongere leeftijd al mee in aanraking was gekomen, dan had ik het denk ik nu niet zo moeilijk gevonden. Want om mij heen hoor ik reacties 'dat is toch heel normaal' maar dat vind ik dus niet.
Volgens mij heeft dat dan meer met jouw onzekerheid te maken. Ik ging vroeger ook liever niet douchen, maar ik ben er echt niet preuts door geworden. Sterker nog, nu na het sporten ga ik zonder problemen relax onder de douche staan. Verder vind ik controles door docenten en moeders echt niet kunnen. Gun die kinders toch wat privacy.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het werkelijk waar belachelijk! dat er hulp-ouders worden ingezet om het douchen te controleren Als meisje in groep zes wilde ik ook helemaal niet naakt worden gezien door mijn jufvrouw. Waar is dat nou weer voor nodig? Ruiken ze zo sterk dan?
De zweetontwikkeling komt dan wel op gang. En zeker na het sporten kan dat wel ruiken. Ik weet wel dat ik er erg last van had en blij was dat ik kon douchen. Gelukkig had mijn gymzaal op de basisschool een afgesloten douche, op de middelbare school nam ik altijd een washandje mee.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 15:46
Mara
Mara is offline
Bij ons op de basisschool kón het niet eens. Op de middelbare school hadden ze 3-4 douches, voor zowel jongens als meisjes, door elkaar. Daar hoefde ook niemand te douchen en niemand deed dat ook. De jongens probeerden dat altijd te verdoezelen met 1/2 bus Axe per keer.

Toen ik voor het eerst gezamenlijk moest douchen (sportschool) vond ik het ook wat ongemakkelijk, maar na de eerste keer vond ik het helemaal geen probleem mee.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 17:45
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Ik geef zelf gymlessen op een basisschool, en hier wordt ook na af loop gedoucht. Het is toch veel frisser om lekker gedoucht te zijn in plaats van de hele dag stinken in een klaslokaal ?
Er zijn hier geen moeders aan wezig, wel moet ik toezicht houden samen met de gebruikelijke groepsleerkracht.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 21:07
Verwijderd
Kijk de mensen die zeggen dat het lekker fris is om na het sporten en gezweet te hebben te douchen kun je geen ongelijk geven.

MAAR. In de lente/zomer (tegenwoordig is het ookal 30 graden in april) zweet je je eigen ook helemaal de tering en dan komt er nog bij dat die kinderen lopen te hollen en te dazen op het schoolplein. Dan hoeft er na elk speelkwartier niet gedoucht te worden? Nu is het winter en lopen ze 1 uurtje te gymen (waarvan zeker 15 min omkleden is, dus te vergelijken met een buitenspeelkwartier) en moeten ze verplicht douchen? Dat is gewoon krom.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 12:19
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Ik vind het ook een beetje overbodig. Ik ben zelf juf van groep 4/5. En ik geef ook gymlessen omdat ik een bewegingdiploma heb gehaald. Ze krijgen het wel warm van de lessen, en sommige kinderen zweten. Maar douchen na de tijd is echt niet nodig. Ze komen soms van een speelkwartier bezweter terug dan van een gymles.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 18:47
Verwijderd
Ik vind het raar om zoiets te verplichten, laat mensen lekker zelf uitzoeken of ze willen douchen na de gymles of niet. Bij ons was dat nooit verplicht en ik ben er niet bepaald preuts op geworden, op 't moment dat ik op een festival wilde douchen en er waren alleen gezamenlijke doucheruimtes was dat ook /care en er gewoon onder springen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 19:10
Verwijderd
Bij mij was het ook verplicht, en is er nooit een probleem mee geweest.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 19:57
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Vind wel raar dat het pas vanaf groep 6 verplicht wordt...

En uiteraard is dat verplicht, niet vanwege het feit dat die kinderen zo gaan zweten van een uurtje gym, maar gewoon om ze vanuit een hygiënisch oogpunt op te voeden. (Niet alle ouders doen dat)
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 17:05
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Citaat:
Kijk de mensen die zeggen dat het lekker fris is om na het sporten en gezweet te hebben te douchen kun je geen ongelijk geven.

MAAR. In de lente/zomer (tegenwoordig is het ookal 30 graden in april) zweet je je eigen ook helemaal de tering en dan komt er nog bij dat die kinderen lopen te hollen en te dazen op het schoolplein. Dan hoeft er na elk speelkwartier niet gedoucht te worden? Nu is het winter en lopen ze 1 uurtje te gymen (waarvan zeker 15 min omkleden is, dus te vergelijken met een buitenspeelkwartier) en moeten ze verplicht douchen? Dat is gewoon krom.
Ik weet niet wat voor gymlessen die kinderen dan krijgen, maar bij mij is het toch echt een vol uur gymen, waarbij bijna net word stil gezeten. en die kinderen zweten al behoorlijk, vooral richting groep 6/7/8. Omkleden duurt daar zowiezo geen kwartier maar hooguit 5 minuten.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet wat voor gymlessen die kinderen dan krijgen, maar bij mij is het toch echt een vol uur gymen, waarbij bijna net word stil gezeten. en die kinderen zweten al behoorlijk, vooral richting groep 6/7/8. Omkleden duurt daar zowiezo geen kwartier maar hooguit 5 minuten.
Dan ben jij een goede lerares. Als jij het voor elkaar krijgt die kinderen aan- en uitgekleed te krijgen in hooguit 5 minuten.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 20:54
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Onzin dat kan ik ook. Maar je moet de spullen vaak nog opbouwen en de activiteiten ook uitleggen, en dat hoort allemaal bij je drie kwartier/1 uur gymles. Daardoor benut je echt niet de hele gymtijd met volop bewegen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2009, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Onzin dat kan ik ook. Maar je moet de spullen vaak nog opbouwen en de activiteiten ook uitleggen, en dat hoort allemaal bij je drie kwartier/1 uur gymles. Daardoor benut je echt niet de hele gymtijd met volop bewegen.
Serieus? Ik dacht dat wij er altijd 10 minuten over deden op de middelbare school! Ja, en dan alleen van kleren naar gympak 10 minuten en weer terug (ja dat terug ging bij mij altijd super snel, want was blij dat de les was afgelopen.)
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 08:49
Verwijderd
Wij hadden altijd salmonella op school geloof ik, dus wij hoefden nooit
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 22:24
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
nja bij ons duurt dat omkleden maar 5 minuten en dat opbouwen is al gedaan. blijft de hele dag staan voor elke groep.
aan het einde van de dag zijn er altijd kinderen die na het douchen nog even willen opruimen, vinden ze leuk. dus dat neemt geen tijd in beslag.

Ik blijf bij mening dat douchen na het gymmen echt niet raar is.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2009, 22:30
J-Stylez
Avatar van J-Stylez
J-Stylez is offline
Douche na het gymmen is inderdaad niet raar.
Maar ik vind dat iedereen vrij in z'n keuze moet staan.

Ik zelf zou het ook niet prettig vinden om in een douche met al me klasgenootjes gezellig te staan babbelen.
__________________
Ietz ?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 21:30
Beautyyx
Beautyyx is offline
wow zo raar om ze te laten contorleren., ikweetnog ik deed mn handoek mee nemen mn onderbroek aan houden mn handdoek gebruikte ikomhet voor me te houden! ik vind het echt niet normaal het is je eigenkeuse of je wilt of niet wilt douchen! ga je tog lekker vertrouwt in je eigen douche thuis niets is beter als dat!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2009, 22:10
Verwijderd
Citaat:
nja bij ons duurt dat omkleden maar 5 minuten en dat opbouwen is al gedaan. blijft de hele dag staan voor elke groep.
aan het einde van de dag zijn er altijd kinderen die na het douchen nog even willen opruimen, vinden ze leuk. dus dat neemt geen tijd in beslag.

Ik blijf bij mening dat douchen na het gymmen echt niet raar is.
Vind je ook dat het verplicht moet worden?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 08:22
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
trekt op niets, ik kan veel kankeren op mijn middelbare school maar ze waren wel redelijk wat betreft douchen

je mocht douchen maar het hoefde niet, werd nooit gecontroleerd en ze verzochten je vriendelijk om bv. schone schokken aan te trekken als je na de gymles nog andere vakken had
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 18:01
voussavez?
Avatar van voussavez?
voussavez? is offline
Dat je verplicht moet douchen, oké. Ben ik geen voorstander van, maar iedere school heeft zo zijn regels. Maar dat er leraressen meekijken? Dat vind ik ronduit vreemd. Als je in de doucheruimte staat, ga je heus wel onder de douche staan lijkt me.
__________________
ceci n'est pas une signature
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 16:37
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
en het werkt pesten alleen maar in de hand
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Juist onder de douche voelen pestkoppen zich vaak ook maar kwetsbaar en ondernemen ze geen actie. En nadien pesten is alleen maar een inkoppertje.

Douchen verplicht stellen vind ik een groot woord, maar kinderen ermee opvoeden dat ze na het sporten douchen vind ik helemaal niet verkeerd. Juist voor kleine kinderen werkt dat heel goed, aangezien zij gewoon nog doen wat hen verteld wordt en zich daar niet raar bij voelen. Als ze dan wat ouder worden en zich onzeker gaan voelen denk ik dat daar in de eerste plaats over gepraat moet worden en de redenen van die onzekerheid achterhaald moeten worden. Pas als een goed gesprek en het delen van meningen die onzekerheid niet wegneemt moet er naar mijn idee gekeken worden naar de optie om niet te douchen.

Vergelijk het een beetje met menstruatie. Daarover is bij ons in de klas gepraat tijdens hvo. Dat was voor een paar meisjes echt een hele opluchting aangezien zij allemaal dachten de eerste of de enige in de klas te zijn en zich daar heel druk om maakten. Na dat gesprek voelden ze zich een stuk zekerder. (Ik was zelf overigens nog niet zo ver.)
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 18:24
wup
wup is offline
Bij ons was het ook verplicht, volgens mij groep 6,7 en 8. Achteraf vind ik het heel gek dat de docent dat controleerde, dus ook als het een man was. Ik vond het niet echt tof, aangezien het een grote tieten-vergelijk-sessie was eigenlijk. Wat op zich wel logisch is, maar toch niet leuk. Ik ben er zeker niet minder preuts door geworden, misschien alleen maar meer juist.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 20:27
Verwijderd
Bij ons op de basisschool hoefde niet gedoucht te worden. Vind ik zelf ook niet nodig eigenlijk.
Vanaf de brugklas wel, en dat vond ik heel erg, iedereen volgens mij. Dan krijg je net borsten en schaamhaar en dan wil je echt niet naakt zijn voor iedereen, hallo. Ik kan me herinneren dat we alleen de eerste 2 gymlessen werden gecontroleerd door onze gymlerares (die ging gewoon zitten toekijken in de kleedkamer ) maar daarna niet meer, en niemand ging toen ook nog douchen. Wel een beetje vies nu ik er zo over nadenk. Ik zou nu wel willen douchen, en zou het ook niet echt erg meer vinden (stel dat er geen hokjes zouden zijn).
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 20:33
Verwijderd
In groep 6 hadden wij ook schoolzwemmen, en dan zag je elkaar in de (gezamelijke ) kleedkamer ook naakt. Vond ik ook echt niet leuk, want toen ging iedereen me pesten met dat ik al een beetje borsten kreeg.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 16:17
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Wij moesten op de basisschool verplicht douchen. Tot groep 4 was dat gemengd daarna de jongens en meisjes gescheiden. Op de het middelbaar moesten we ook douchen (2.5 uur gym+niet douchende tieners= veel stank). Maar daar had wel iedereen zijn eigen douchehokje daar hadden we 15 minuten voor met omkleden erbij. Op de andere middelbare school waren er wel douches maar omdat je binnen minuten alweer in een klaslokaal moest zitten deed niemand dat. Je kreeg namelijk wel gewoon straf als je 2 minuten te laat in de les was. Ik heb nooit problemen gehad met het douchen. Maar volgens mij komt dat echt niet door het schooldouchen maar ligt dat meer aan mezelf.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2009, 22:15
Ghislaine91
Ghislaine91 is offline
Citaat:
Bij mijn broertje (12) op school is het inmiddels verplicht douchen vanaf groep 6. Moeders moeten toezicht houden of ze douchen (meisjes en jongens wel apart). Ook de juf houd toezicht. Ze doen het uit oogpunt van hygiene. Vinden jullie da niet vreemd of gebeurd dit meer?
Ik vind het maar vreemd. Laat ze toch kiezen, joh! Zó erg zullen ze toch wel niet stinken?! Ik denk niet dat het niet kan wachten tot ze weer thuis zijn en ik ben dan ook blij dat dat toen ik nog op de basisschool zat niet zo was
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 10:45
HOI-hoi-HOI
Avatar van HOI-hoi-HOI
HOI-hoi-HOI is offline
Ik vind het wel goed dat er een mogelijkheid is om te douchen op scholen, maar ik vind niet dat ze gedwongen moeten worden. Sommigen kinderen zijn al van kleins af aan erg onzeker over hun lichaam en durven zoiets gewoon niet.
Je moet gewoon vrije keuze hebben of je wilt douchen of niet. In een open ruimte douchen zou ik zelf ook niet erg prettig vinden, tenzij je je bikini ofzo aanhebt. Dan is het niet erg. Het beste is denk ik gewoon aparte hokjes en dat iedereen mag kiezen of die wil blijven stinken of niet. Bij ons op school mogen we niet eens douchen,, dan komen we te laat voor het volgende lesuur zeggen ze. Ik vind dat ook helemaal niet erg, ik stink toch (bijna) nooit na het gymmen, waarschijnlijk komt dat door mijn inzet die ik geef tijdens het gymmen (niks dus)
__________________
ik ben serieus hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 20:14
{*just me*}
Avatar van {*just me*}
{*just me*} is offline
toen ik nog op de basisschool zat moesten we vanaf groep 3 al douchen en toen hield een leraar en lerares toezicht.
__________________
niet de enige wel de echte!!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 20:24
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
toen ik nog op de basisschool zat moesten we vanaf groep 3 al douchen en toen hield een leraar en lerares toezicht.
Bij ons ook zo

En toen had ik me stiekem een keer niet gedouched, en toen moest ik in mn eentje douchen terwijl de rest allemaal al aangekleed was en toe stond te kijken
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 07-11-2009, 20:53
{*just me*}
Avatar van {*just me*}
{*just me*} is offline
Citaat:
Bij ons ook zo

En toen had ik me stiekem een keer niet gedouched, en toen moest ik in mn eentje douchen terwijl de rest allemaal al aangekleed was en toe stond te kijken
haha denk je slim af te zijn, moet je het als nog doen en dan tien keer zo erg omdat iedereen je aan kijkt en dat probeerde je juist te verkomen.
__________________
niet de enige wel de echte!!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 19:39
LW
Avatar van LW
LW is offline
Nah nee ik vind het een beetje overbodig, en ook niet prettig voor de kinderen...
Zweten gebeurd ook wel als je van je huis naar school toe fietst vaak nog meer dan van een gymlesje op de basisschool, want dat is toch alleen maar voor de lol.
En ik zou het zelf ook heel vervelend vinden als ik op die leeftijd moest douchen, beetje genant vind ik zelf.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2009, 21:06
Verwijderd
Als je het vanaf groep drie gewend bent doe je dat gewoon, want in groep drie denk je er nog niet over na, en in groep 7 denk je er niet meer bij na en douche je gewoon.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 01:54
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
Scholen waar ik zat vanaf me 6e moest je al douchen, en ook op de middelbare vanaf de brugklas. Dus ja, het douchen is normaal.

Citaat:
Nah nee ik vind het een beetje overbodig, en ook niet prettig voor de kinderen...
Zweten gebeurd ook wel als je van je huis naar school toe fietst vaak nog meer dan van een gymlesje op de basisschool, want dat is toch alleen maar voor de lol.
En ik zou het zelf ook heel vervelend vinden als ik op die leeftijd moest douchen, beetje genant vind ik zelf.
Mijn ervaaring is dat je eraan went, en schaamte is dan niet echt meer aanwezig.
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 14:28
Juana__
Juana__ is offline
Bij mij werd er nooit gedoucht (er waren misschien 2 douche's ofzo)... ik heb het nooit iemand weten doen.

Wel werd er in een gemeenschappelijke kamer omgekleed. Toen ik 16 ofzo was begon ik strings te dragen... en daar werd toen al over gebabbeld (leuk was het om aan de jongens door te vertellen dat ik strings droeg)... hehe, kan ik me gaan inbeelden hoe erg het zou geweest zijn voor die arme klasgenoten als ze gemeenschappelijk zouden moeten douchen... Ik zat blijkbaar in een superpreutse klas hehe (en eentje wist zelf aan die leeftijd niet wat een string was)

Ik heb ook de mening van dat douchen niet verplicht zou moeten zijn, maar wel mogelijk (wat er bij mij niet echt was)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2009, 21:20
Verwijderd
Wij hoefden op de basisschool nooit te douchen, hadden wel gescheiden kleedkamers, maar 1 docent en 37 beginnende pubers is een no go met douchen. Dus dat deden we niet.
Op de middelbare school moesten we in de brugklas wel douchen en de gymdocent (en man dus) kwam controleren. Daar waren wij dames niet blij mee en gingen snel douchen, want hij liep toch alleen door de zaal heen en weer. Maarja, die kerel was wel maf.
Daarna hoefde het niet meer en deden we het ook niet. Pas in de 5e en 6e geloof ik gingen sommige uit zichzelf weer douchen, maar meestal hadden we de laatste uren gym, dus dan ging iederen liever thuis douchen. Ik douchte wel altijd als we daarna nog les hadden, maar anders niet.
Douchen in de sportschool ofzo heb ik nooit een probleem gevonden, maarja of ik dat doe hangt er ook vanaf hoe laat ik ga.
Dus, ik vind mezelf niet echt preuts, maar ik douche nou eenmaal liever thuis dan tussen de kakelende wijven op de sportschool.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 15:47
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Bij ons was het ook verplicht, volgens mij groep 6,7 en 8. Achteraf vind ik het heel gek dat de docent dat controleerde, dus ook als het een man was. Ik vond het niet echt tof, aangezien het een grote tieten-vergelijk-sessie was eigenlijk. Wat op zich wel logisch is, maar toch niet leuk. Ik ben er zeker niet minder preuts door geworden, misschien alleen maar meer juist.
Citaat:
Wij hoefden op de basisschool nooit te douchen, hadden wel gescheiden kleedkamers, maar 1 docent en 37 beginnende pubers is een no go met douchen. Dus dat deden we niet.
Op de middelbare school moesten we in de brugklas wel douchen en de gymdocent (en man dus) kwam controleren. Daar waren wij dames niet blij mee en gingen snel douchen, want hij liep toch alleen door de zaal heen en weer. Maarja, die kerel was wel maf.
Daarna hoefde het niet meer en deden we het ook niet. Pas in de 5e en 6e geloof ik gingen sommige uit zichzelf weer douchen, maar meestal hadden we de laatste uren gym, dus dan ging iederen liever thuis douchen. Ik douchte wel altijd als we daarna nog les hadden, maar anders niet.
Douchen in de sportschool ofzo heb ik nooit een probleem gevonden, maarja of ik dat doe hangt er ook vanaf hoe laat ik ga.
Dus, ik vind mezelf niet echt preuts, maar ik douche nou eenmaal liever thuis dan tussen de kakelende wijven op de sportschool.
Ik ben ook leerkracht en zou me er zo raar bij voelen als ik bij de meisjes moest gaan controleren. Dat doe je gewoon niet. (Zo vind ik ook dat vrouwelijke leerkrachten niet bij de jongens hoeven te gaan kijken).

Citaat:
Ik vind het wel goed dat er een mogelijkheid is om te douchen op scholen, maar ik vind niet dat ze gedwongen moeten worden. Sommigen kinderen zijn al van kleins af aan erg onzeker over hun lichaam en durven zoiets gewoon niet.
Je moet gewoon vrije keuze hebben of je wilt douchen of niet. In een open ruimte douchen zou ik zelf ook niet erg prettig vinden, tenzij je je bikini ofzo aanhebt. Dan is het niet erg. Het beste is denk ik gewoon aparte hokjes en dat iedereen mag kiezen of die wil blijven stinken of niet. Bij ons op school mogen we niet eens douchen,, dan komen we te laat voor het volgende lesuur zeggen ze. Ik vind dat ook helemaal niet erg, ik stink toch (bijna) nooit na het gymmen, waarschijnlijk komt dat door mijn inzet die ik geef tijdens het gymmen (niks dus)
Ik ben ook voorstander van de vrije keuze... Maar dan toch zonder controle in de doucheruimte. Tevens is het makkelijker als je aparte ruimtes hebt, dat neemt toch een gevoel van onzekerheid weg.

Op kamp hadden wij ook altijd de keuze tussen een gemengde en aparte douche...en daar klaagde gek genoeg nooit niemand (groep 6,7 en 8). En er was ook geen toezicht bij de naakte leerlingen. Alleen achteraf controle of er goed was opgeruimd en geen zwembad was (dreigementen dat ze anders wel kwamen controleren .
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.