Oud 12-10-2004, 22:37
aap777
aap777 is offline
Als je hebt gefitnessed wat kun je dan het beste erna eten en/of drinken? Ik had gehoord van een kennis dat als je niets erna eet of drinkt dat het hele fitnessen geen zin heeft gehad omdat je dan ook bijna geen spieren opbouwt.

Is dat inderdaad zo? Lijkt me beetje raar.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 22:42
YPrue
Avatar van YPrue
YPrue is offline
Ik drink altijd water tijdens en na het fitnessen. Wat ik eet hangt ervan af hoe laat ik klaar ben.
__________________
Boogie, ik zal je nooit vergeten...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 22:42
Mara
Mara is offline
Tijdens en na 't fitnessen gewoon water drinken.

Vlak na 't fitnessen niet meteen iets eten, wacht een half uurtje. Dat is niet zo moeiljik, want je moet je dan eerst nog omkleden, douchen en naar huis. Dan zit je daar zo aan.

Wat je kan eten? Ligt er natuurlijk aan hoe laat je gaat fitnessen, of je nog een hele dag voor je hebt of niet. Maar wat volgens mij wel goed is is iets eiwitrijks. Vlees, vis, kwark, kaas.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 22:59
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Lol, zodra ik klaar ben met fitnessen (moet ik wel eerst een half uur naar huis fietsen) gaat gewoon de snoepkast open. Heb nu naast me staan/liggen:
1 choco reep (eet ik niet helemaal op hoor)
1 zakje chips
1 groot glas cola

Dit valt opzich nog wel mee. Niet veel, niet weinig...

Btw, ik ben niet dik, eigenlijk te weinig vet...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 23:25
squat
squat is offline
Op zich is het niet zo raar wat die kennis van jou zegt. Er zit een kern van waarheid in. Je moet inderdaad eten om spieren op te bouwen.

Bezoek anders www.dutchbodybuilding.com . Je kan daar een hoop info vinden wat betreft voeding. Het aankomen aan spiermassa heeft veel te maken met eten.

Na het trainen kan je direct eten. Zorg dat je een hoop suiker en eiwitten binnen krijgt. Door je training zijn GLUT-4 receptoren verplaatst naar het oppervlak van de cel waardoor glucose (een soort suiker) direct de cel ingevoerd wordt om de verbruikte spierglycogeen aan te vullen. Door het eten van snelle (whey) eiwitten wordt je lichaam uit catabole staat gehaald en kan het beginnen met het herstellen van de beschadigde spiervezels.

Maar dit heeft allemaal nog niet het gevolg dat je in spiermassa aankomt. Daar zal je meer calorieen voor moeten eten op een dag dan dat je verbruikt. En om te zorgen dat je zo veel mogelijk spier aan komt en zo weinig mogelijk vet is het verstandig om op een (vreet)dieet te gaan.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 00:34
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Nou wat Squat zegt klopt wel maar het is niet helemaal het juiste doel.

Allereerst moet je uiteraard gewoon genoeg caloriën eten in de juiste verhouding wil je groeien, maar het gaat hier om eten ná het trainen.

Idd die gevoeligheid na het trainen die Squat uitlegd klopt, maar het gaat niet zozeer om gewone suiker, eerder om dextrose.

Ook hier gaat het niet hoofdzakelijk om het aanvullen van je verbruike glycogeen, 0.8gram dextrose en 0.4 gram Whey proteine per kg vvm is de regel om in een shake te verwerken binnen een uur na je training.

Die dextrose zorgt er voor dat er een maximale afgifte van insuline bewerkstelligd word door de alvleesklier, je bloedsuikerniveau ligt toch al plat na de training en een piek is om verschillende redenen nodig.

Allereerst om je katabole toestand op te heffen. Ten tweede om gebruik te maken van de sensitiviteit van de spieren en zo snel mogelijk aan het herstelproces te beginnen.

Na het trainen pluk je de vruchten van je testosteronspiegel en de verhoogde GH ( groeihormoon ) afgifte, in combinatie met insuline leid dit tot een krachtige anabole respons, te weten, GH en insuline samen zijn o.a. verantwoordelijk voor de productie van IGF-1 ( insulin-like growth factor ), een belangrijke factor in de aanmaak van nieuw weefsel.

Waneer je direct na het trainen je insuline dus laat pieken hef je je katabole ( afbrekende ) toestand op en je profiteert optimaal van je anabole hormoon afgiften. Wanneer je het ook nog eens op Whey proteine houd, dat snel opgenomen word, lukt het het lichaam om met behulp van de hoge insulinespiegel veroorzaakt door de dosis dextrose om die proteine direct in de spiercellen te verwerken.

Belangrijk is dus om het op deze middelen te houden, het moet snel opneembaar zijn om te pieken, binnen een uur om gebruik te kunnen maken van je anabole status, en een niet onbelangrijk detail : een te zware maaltijd kort na het trainen verprutst niet alleen deze kans door zn trage opname, het zet het spijsverteringssysteem ook hard genoeg aan het werk om het bloed uit je belaste spieren weg te trekken richting je maag darm kanaal, terwijl je juist op dat moment ( voedingsrijk ) bloed nodig hebt in je spiercellen.

Wat ik er dan nog bij zou aanraden is voor het trainen een vitamine C tablet te nemen, time released eventueel, om de cortisone aanmaak door de trainingsbelasting af te zwakken.

Daarnaast valt eventueel nog wat te doen met bepaalde kruiden, zink etc om GH en test. spiegel te beïnvloeden, maar dunkt me dat je hier al je handen aan vol hebt zonder je ook nog om die timing druk te moeten maken.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 13-10-2004 om 00:38.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 00:42
squat
squat is offline
Ik hoopte al dat je niet deze thread zou lezen en mij ging verbeteren. Maar toch goed dat je het doet hoor, leer ik ook nog wat van.

En nu slapen! Je hebt je rust nodig om te groeien.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 00:43
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Whaha het klopte toch wat je zei ?
Het viel alleen nog ietwat aan te vullen that shouldn't be a problem

Overigens zou ik ook niet hoger gaan dan die 0.8 gram dextrose per kg vvm, onderzoek heeft uitgewezen dat dat voldoende is om een maximale productie van insuline te verwezenlijken en over méér is nog weinig bekend maar de kans bestaat dat structurele overdosering, dus nog hoger dan deze richtlijn, op latere leeftijd uit kan komen in klachten in de richting van diabetes, insulineverstoring, -insufficientie enz enz.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 13-10-2004 om 00:45.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 14:37
kevertje84
Avatar van kevertje84
kevertje84 is offline
ik fitness ook sinds een week, jaja echt waar, en ik eet na het trainen hooguit een appel of zow. Ik drink wel veel water. Een paar uur voor het trainen eet ik gewoon en drink ik extra veel zodat ik vlak voor het sporten niet zoveel hoef te drinken, want dat is niet fijn. klotst zo
__________________
duzzz
Met citaat reageren
Oud 13-10-2004, 22:52
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
dextrose, kun je dat ook in potten kopen of moet ik aan pakjes dextro denken
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 09:43
aim
aim is offline
gewoon een zakje, bij de zonnatura producten
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 13:56
squat
squat is offline
Jup, gewoon in zakken van 500 gram bij de supermarkt. Dextrose, glucose en druivensuiker is allemaal hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 15:12
jojobro
jojobro is offline
ik eet meestal vlak voor dat ik ga sporten een banaan, tijdens het sporten water, erna druivensuiker mengen door water en een kiwi erbij.
Maar doe je fitness of krachttraining?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 15:31
Linda1985
Linda1985 is offline
ik eet na t sporten altijd een appel en een madarijn of banaan erbij, voor de rest drink ik alleen water tijdens/na t sporten
__________________
Eej...Houdoe he!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 12:50
Evil creature
Avatar van Evil creature
Evil creature is offline
als je calorien verbrand moet je lichaam ze afscheiden, drink dus veel zodat je kan pissen.
__________________
V.N.W.D.A.B
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 22:09
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Evil creature schreef op 15-10-2004 @ 12:50 :
als je calorien verbrand moet je lichaam ze afscheiden, drink dus veel zodat je kan pissen.


Wat is dat voor kletspraat. Calorie is niets anders dan een term om de energiewaarde ( kJ ) van een product aan te tonen. Die kilojoules wat daarbij vrijkomen zijn de feitelijke energie, das elektrisch termogene energie hoor dat hoef je later niet uit te pissen.

Afval van je spijsvertering ja, dat "ontlast" je.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26
Balance
500 08-09-2012 19:00
Lichaam & Gezondheid Vreetbui
100% puur kattevlees
18 25-08-2004 19:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.