Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2004, 19:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 15-11-2004 @ 20:05 :
Maar die mensen kom je in alle culturen en religies tegen de Islam niet uitgezonderd
en in alle culturen en religie worden ze veroordeeld, dus geen reden om uitzonderingen te maken als die mensen toevallig moslims zijn, denk je ook niet?

Citaat:
makelville schreef op 15-11-2004 @ 20:05 :
Je weet best wat ik bedoel je kan ook stellen dat atheisten geen normen en waarden hebben en voldig van god los zijn
van god los kan ik niet anders dan met je eens zijn, nog sterker, de meesten zijn er nog trots op ook.

je kunt dat idd doen, als je kan aantonen dat atheisme bruut en gewetenloos gedrag voorschrijft bekeer ik me mischien wel. :
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2004, 22:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 15-11-2004 @ 19:50 :
Waarom word daar toch zo zwaar opgehamerd bijv. als het een tasjesdief betrefd moeten ze er ook even bij vermelden dat het een moslim was..........ja hoor alsof dat relevant is
dat zou grote onzin zijn, maar deze terreur die ze wilden uitvoeren was terreur die zij baseerden op gronden binnen de islam: islamitische terreur dus.

"Protestanten beraamden een aanslag op Gerry Adams in Belfast" is in dat oogpunt ook een doodnormale en niet suggestieve titel.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 22:56
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Maar Makelville heeft wél gelijk als ze zegt dat bij iedere diefstal (bijv.) de nationaliteit wordt vermeld. Als het een allochtoon is, natuurlijk. Ik heb nog nooit horen zeggen: "... werd gepleegd door een Nederlander". Maar als het toevallig een Marokkaan is, hoor je het wél.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 22:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-11-2004 @ 23:56 :
Maar Makelville heeft wél gelijk als ze zegt dat bij iedere diefstal (bijv.) de nationaliteit wordt vermeld. Als het een allochtoon is, natuurlijk. Ik heb nog nooit horen zeggen: "... werd gepleegd door een Nederlander". Maar als het toevallig een Marokkaan is, hoor je het wél.
Ja dat vind ik stom. Zeg dan op zn minst een Marokkaanse Nederlander of Nederlandse Marokkaan alssie een dubbele nationaliteit had ofzo. En anders gewoon geen nationaliteit.

Maar t ging hier om religie: "moslim"
niet om nationaliteitsvermelding
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 23:01
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-11-2004 @ 23:59 :
Ja dat vind ik stom. Zeg dan op zn minst een Marokkaanse Nederlander of Nederlandse Marokkaan alssie een dubbele nationaliteit had ofzo. En anders gewoon geen nationaliteit.

Maar t ging hier om religie: "moslim"
niet om nationaliteitsvermelding
Ook dat onderschiedt kan de gemiddelde Nederlander niet maken. Een Marokkaan is per definitie moslim en een moslim persé een Marokkaan (of Turk). Dat staat dan weer gelijk aan allochtoon of buitenlander. En dan heb je nog geluk als ze het niet meteen aan 'terrorist' linken.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 23:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-11-2004 @ 00:01 :
Ook dat onderschiedt kan de gemiddelde Nederlander niet maken. Een Marokkaan is per definitie moslim en een moslim persé een Marokkaan (of Turk). Dat staat dan weer gelijk aan allochtoon of buitenlander. En dan heb je nog geluk als ze het niet meteen aan 'terrorist' linken.
Dan moeten die gare lui die aanslagen plegen dat zelf maar bedenken.

Dr is niks suggestiefs aan die titel.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 23:11
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-11-2004 @ 00:05 :
Dan moeten die gare lui die aanslagen plegen dat zelf maar bedenken.

Dr is niks suggestiefs aan die titel.
Natuurlijk wel. Uit het artikel blijkt dat de drie verdachten een aanslag wilden plegen, maar wegens gebrek aan bewijs zijn vrijgelaten. Ze waren dus onschuldig. In de titel wordt er over gesproken over 1 miljoen Nederlandse moslims die een aanslag wilden plegen in Portugal.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 23:13
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 16-11-2004 @ 00:05 :
Dan moeten die gare lui die aanslagen plegen dat zelf maar bedenken.

Dr is niks suggestiefs aan die titel.
Ik heb het niet over die titel, ik reageerde enkel op Makelville op déze pagina, en toen had ze gelijk.
Ow, en dat gare lui aanslagen plegen zou niet moeten betekenen dat Nederlanders dan de Marokkanen als terroristen gaan zien. Dat moeten wij onze mede-Nederlanders aanrekenen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 23:15
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 16-11-2004 @ 00:11 :
Natuurlijk wel. Uit het artikel blijkt dat de drie verdachten een aanslag wilden plegen, maar wegens gebrek aan bewijs zijn vrijgelaten. Ze waren dus onschuldig. In de titel wordt er over gesproken over 1 miljoen Nederlandse moslims die een aanslag wilden plegen in Portugal.
Goed

'Nederlandse moslims wilden aanslag plegen in Portugal'
had moeten zijn
'Nederlandse moslims werden verdacht van het plegen van een aanslag in Portugal'

te lang



en dat het er drie waren boeit niet veel. Aantallen worden heel zelden in titels genoemd, tenzij het om doden en gewonden gaat
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 23:17
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-11-2004 @ 00:13 :
Ik heb het niet over die titel, ik reageerde enkel op Makelville op déze pagina, en toen had ze gelijk.


ah ok. Ik zat nog op de pagina hiervoor.

Citaat:

Ow, en dat gare lui aanslagen plegen zou niet moeten betekenen dat Nederlanders dan de Marokkanen als terroristen gaan zien. Dat moeten wij onze mede-Nederlanders aanrekenen.
De meeste gare gasten komen uit Saoedi Arabie anyways

nouja, in het algemeen en met name in de VS dan. In Europa vermoed ik toch meer lui uit Marokko en Algerije (ivm aanslag in Marokko en Spanje).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 23:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Madfet schreef op 16-11-2004 @ 00:11 :
Natuurlijk wel. Uit het artikel blijkt dat de drie verdachten een aanslag wilden plegen, maar wegens gebrek aan bewijs zijn vrijgelaten. Ze waren dus onschuldig.
Daarom werd er ook vermeld dat ze weer zijn vrijgelaten.

De titel zien als "alle moslims ter wereld wilden in Portugal een aanslag plegen" heel heel heel erg vergezocht, en verre van waar naar mijn mening.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 08:47
Verwijderd
Qua nieuwswaarde is er niets mis met zo'n titel.

Echter, een beetje nadenken en consideratie mag ook wel van de media, natuurlijk. Zo moeilijk is het toch niet om te bedenken dat er nu eenmaal veel domme, xenofobe randdebielen in Nederland wonen, die na een veelvuldig "Moslim dit, moslim dat" alleen maar racistischer worden?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 13:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Brandstichting in Duitse moskee

In een moskee in de Duitse plaats Sinsheim is in de nacht van woensdag op donderdag brand gesticht met een molotovcocktail. Een vrouw die bij de moskee woont slaagde erin het vuur te doven. De schade bleef daardoor beperkt tot de voordeur.
http://nieuws.nl/bericht/5/50094
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2004, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-11-2004 @ 00:15 :
Goed

'Nederlandse moslims wilden aanslag plegen in Portugal'
had moeten zijn
'Nederlandse moslims werden verdacht van het plegen van een aanslag in Portugal'

(...)
Het is gewoon een goede titel die de lading dekt. Bovendien is het feit dat het moslims zijn nieuwswaardig, omdat er misschien voor deze verdachten wel eens een verband zou kunnen zitten tussen hun denkbeelden en hun plannen een aanslag te plegen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 09:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Gosh, je kunt ook overdrijven
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 13:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
maar ja, de World Socialsts, wat wil je ook, zij vinden dat de politiek, de media en 'de elite' verantwoordelijk zijn voor elke scheet die gelaten wordt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 13:56
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 15-11-2004 @ 20:10 :
en in alle culturen en religie worden ze veroordeeld, dus geen reden om uitzonderingen te maken als die mensen toevallig moslims zijn, denk je ook niet?


van god los kan ik niet anders dan met je eens zijn, nog sterker, de meesten zijn er nog trots op ook.

je kunt dat idd doen, als je kan aantonen dat atheisme bruut en gewetenloos gedrag voorschrijft bekeer ik me mischien wel. :
De laatste tijd worden er anders alle moslims erop aangekeken.

Serie moordenaars zijn altijd atheisten die voor god willen spelen een bewezen pyschologisch profiel
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 13:57
Verwijderd
Het is wel érg gekleurd, maar voor het grootste deel hebben ze gewoon gelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 14:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 23-11-2004 @ 14:56 :
De laatste tijd worden er anders alle moslims erop aangekeken.

Serie moordenaars zijn altijd atheisten die voor god willen spelen een bewezen pyschologisch profiel
het gebrek aan voorbeelden bij dit soort stellingen is altijd een leuke constatering om te maken.

Verder zou ik wel willen weten welke gedragswetenschapper dit 'bewezen psychologisch profiel' heeft samen gestelt...


(en voordat dat weer begint, mocht je met Stalin op de proppen willen komen, kijk dan oudere topics op religie eens na, daarin had ik dat al weerlegd)

daar tegenover kan ik een behoorlijke reeks namen stellen van mensen die behoorlijk op hun bijbel gesteld waren, en vervolgens de meest gruwelijke misdaden begingen.

Albert Fish bijvoorbeeld, slachtte en verminkte tientallen kinderen, en at enkelen zelfs op. Albert Fish was een fanatiek christen.

een sticker om op bijbels te plakken van The English Atheist bevat ook nog een leuke lijst met namen:



maar ja, we dwalen offtopic..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 14:58
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
makelville schreef op 23-11-2004 @ 14:56 :
Serie moordenaars zijn altijd atheisten die voor god willen spelen een bewezen pyschologisch profiel
Dit is echt de grootste onzin ooit. Wie heeft je dit wijsgemaakt, de lokale imam?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 15:00
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
cliff richard er ook echt bij
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:09
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-11-2004 @ 15:26 :
een sticker om op bijbels te plakken van The English Atheist bevat ook nog een leuke lijst met namen:
[afbeelding]


maar ja, we dwalen offtopic..
Een beetje onzin, he, om een sticker op de Bijbel te plakken met namen van criminelen en dictators? Er zullen zeker evenzoveel, als niet meer, mensen zijn die de Bijbel hebben gelezen en veel goede dingen hebben gedaan. Wat dacht je van Willem van Oranje, Michiel de Ruyter en Erasmus (zo even uit het lijstje van Grootste Nederlanders geplukt)? Moet ik dan een sticker met hún namen óver die andere sticker plakken ofzo? Ik vind het een heel kinderachtig bedenksel; zo'n sticker. Ik moet zeggen dat ik op dit forum de atheïsten onverdraagzamer vind dan de gelovigen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-11-2004 @ 21:09 :
Een beetje onzin, he, om een sticker op de Bijbel te plakken met namen van criminelen en dictators? Er zullen zeker evenzoveel, als niet meer, mensen zijn die de Bijbel hebben gelezen en veel goede dingen hebben gedaan. Wat dacht je van Willem van Oranje, Michiel de Ruyter en Erasmus (zo even uit het lijstje van Grootste Nederlanders geplukt)? Moet ik dan een sticker met hún namen óver die andere sticker plakken ofzo? Ik vind het een heel kinderachtig bedenksel; zo'n sticker. Ik moet zeggen dat ik op dit forum de atheïsten onverdraagzamer vind dan de gelovigen.
goh, ik ben t met je eens
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:18
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
hmm, ik las in de krant een stukje over een leraar die dit soort dingen al mee maakte van moslim kinderen in de trend van, als wij eenmaal ouder zijn nemen wij nederland over e.d. ik zoek et nog ergens,...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:19
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-11-2004 @ 21:09 :
Een beetje onzin, he, om een sticker op de Bijbel te plakken met namen van criminelen en dictators? Er zullen zeker evenzoveel, als niet meer, mensen zijn die de Bijbel hebben gelezen en veel goede dingen hebben gedaan. Wat dacht je van Willem van Oranje, Michiel de Ruyter en Erasmus (zo even uit het lijstje van Grootste Nederlanders geplukt)? Moet ik dan een sticker met hún namen óver die andere sticker plakken ofzo? Ik vind het een heel kinderachtig bedenksel; zo'n sticker. Ik moet zeggen dat ik op dit forum de atheïsten onverdraagzamer vind dan de gelovigen.
idd beetje onzin zo'n sticker
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 20:21
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 23-11-2004 @ 21:12 :
goh, ik ben t met je eens
Zullen we erop toosten?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 07:49
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 23-11-2004 @ 15:58 :
Dit is echt de grootste onzin ooit. Wie heeft je dit wijsgemaakt, de lokale imam?
Begrijpt er hier niemand sarcasme
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Vrouwen, the aftermath
Verwijderd
42 30-03-2012 10:29
ARTistiek Een nieuwe vlag?
Jehebtmelief
8 04-02-2010 20:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederlander keert wereld de rug toe
Mu
28 06-05-2004 03:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Andere kijk op multicultuur door een moslimbroeder
Boosoog
2 20-10-2003 14:10
Levensbeschouwing & Filosofie Europa tegenover de Islam
Klager
58 24-02-2002 22:31
ARTistiek *kijkt vertederd naar het vel papier*
elsbizkit
3 01-12-2001 18:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:41.