Oud 12-06-2019, 20:52
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik ben vanmorgen met volle overtuiging van de trap gedonderd . Nu tintelt mijn been al de hele dag en vraag ik me af of ik ermee op pad moet
Advertentie
Oud 12-06-2019, 20:52
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
O ha, lekker bovenaan. Feest is dat.
Oud 12-06-2019, 20:54
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik ben vanmorgen met volle overtuiging van de trap gedonderd . Nu tintelt mijn been al de hele dag en vraag ik me af of ik ermee op pad moet
beterschap
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 12-06-2019, 20:54
Verwijderd
Ik weet dat ik eigenlijk geen dokter mag spelen. Maar kreeg een ingeving, misschien moet ik eens op een symptoom zoeken in combinatie met gedrag: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4339789/

Nou heb ik het niet zo erg maar pijn op dezelfde plek, was helemaal weg nadat ik na m'n vorige clusterperiode helemaal gestopt was en nu begint het weer op te komen.
Oud 12-06-2019, 21:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan altijd de HAP bellen voor overleg, PM.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-06-2019, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Ik ben vanmorgen met volle overtuiging van de trap gedonderd . Nu tintelt mijn been al de hele dag en vraag ik me af of ik ermee op pad moet
Ik heb er weleens twee dagen last van gehad. Komt goed.
Oud 12-06-2019, 22:01
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik moet hierbij ineens denken aan aarbei dr waanzinnige blauwe plek toen ze van de trap afdonderde
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 12-06-2019, 22:01
Verwijderd
Hahahaha, voorover ook gewoon naar beneden
Oud 12-06-2019, 23:14
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Hahahaha, voorover ook gewoon naar beneden
Haha wat Hoe dan?
Oud 12-06-2019, 23:16
Verwijderd
Daar moet ik echt zo oneindig diep terug voor in mijn chatgeschiedenis, dat krijg ik nooit meer naar boven zoef weet het nog wel maar de zichtbare plekken waren echt paarszwart en ze zei zelf "ik heb er echt veeeeeeel minder last van dan je zou denken als je er naar kijkt" dus dat scheelde wel. Ik meen me te herinneren dat er nog niet eens alcohol in het spel was
Oud 12-06-2019, 23:38
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ik heb er weleens twee dagen last van gehad. Komt goed.
Dit vind ik trouwens oprecht een geruststelling

Citaat:
Je kan altijd de HAP bellen voor overleg, PM.
Dat is het plan, mocht het morgen nog zo zijn. Eerst toch maar gewoon een pijnstiller erin en een blok slaap
Oud 12-06-2019, 23:39
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Mijn huisgenoot kwam net echt stomdronken binnen en ligt nu met haar hoofd bij mij op schoot te slapen. Het is aandoenlijk.
Oud 12-06-2019, 23:42
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Mijn huisgenoot kwam net echt stomdronken binnen en ligt nu met haar hoofd bij mij op schoot te slapen. Het is aandoenlijk.
O O F
Oud 12-06-2019, 23:51
Verwijderd
Er zit een bekende van me bij Pauw. Met z'n mocromaffia toch nog even shinen Eikel is 't in het echt.
Oud 12-06-2019, 23:52
Verwijderd
Citaat:
Dit vind ik trouwens oprecht een geruststelling
Mooi Ik ben ook vrij goed in van de trap vallen hoor. Dit jaar nog maar twee keer gebeurd.
Oud 12-06-2019, 23:56
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Mooi Ik ben ook vrij goed in van de trap vallen hoor. Dit jaar nog maar twee keer gebeurd.
Oef, dat is echt vervelend! Ik denk dat ik sinds m’n 14e ofzo niet meer van de trap gevallen ben. Of in ieder geval niet op zo’n manier dat het echt zeer deed ofzo. Wel eens een stukkie op mijn poot doorgesjeest
Oud 13-06-2019, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Oef, dat is echt vervelend! Ik denk dat ik sinds m’n 14e ofzo niet meer van de trap gevallen ben. Of in ieder geval niet op zo’n manier dat het echt zeer deed ofzo. Wel eens een stukkie op mijn poot doorgesjeest
Ik heb twee wenteltrappen en ik vlieg erop en eraf en met spullen in je handen (want verdomme ik ga *niet* nog een keer naar beneden voor alleen die twee pakken vla), of een halve verhuizing dan, tja, dat gaat niet altijd even goed.

De tweede keer dit jaar was omdat m'n lichaam besloten had dat er wel genoeg bewogen was voor vandaag. Dat leverde wel een batterijtje aan bloedonderzoeken en dergelijke op.
Oud 13-06-2019, 00:02
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Dat klinkt inderdaad ook niet heel gezond nee! Gaat het nu wel goed met je dan?
Oud 13-06-2019, 00:04
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Daarom zijn glijbanen veel beter.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-06-2019, 00:09
Verwijderd
Net ging het over de commotie rond de fatshaming van die onbelangrijke vlieg van RTL Boulevard (waarom nemen mensen iets serieus wat er op dit programma komt?), anyway, ik ben geen fan van fatshaming, ik heb zelf ook behoorlijk moeite met op gewicht blijven maar dan de andere kant op (en niet vanwege een psychisch issue), en ik kan er met m'n hoofd gewoon niet bij dat het zo okay wordt gevonden om plussize een redelijk groot platform te geven en dat het okay zou zijn, terwijl we rokers en rookwaar (in mijn ogen best wel terecht) uit het zicht verbannen. Het is toch echt een gezondheidsissue en er bestaat niet zoiets als "gezond overgewicht".

En dan moet ik altijd denken aan: http://southpark.cc.com/full-episodes/s07e13-butt-out
Oud 13-06-2019, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Dat klinkt inderdaad ook niet heel gezond nee! Gaat het nu wel goed met je dan?
Tot en met afgelopen zaterdag ging het uitstekend!
Oud 13-06-2019, 00:14
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Tot en met afgelopen zaterdag ging het uitstekend!
Beterschap dan voor nu!
Oud 13-06-2019, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Net ging het over de commotie rond de fatshaming van die onbelangrijke vlieg van RTL Boulevard (waarom nemen mensen iets serieus wat er op dit programma komt?), anyway, ik ben geen fan van fatshaming, ik heb zelf ook behoorlijk moeite met op gewicht blijven maar dan de andere kant op (en niet vanwege een psychisch issue), en ik kan er met m'n hoofd gewoon niet bij dat het zo okay wordt gevonden om plussize een redelijk groot platform te geven en dat het okay zou zijn, terwijl we rokers en rookwaar (in mijn ogen best wel terecht) uit het zicht verbannen. Het is toch echt een gezondheidsissue en er bestaat niet zoiets als "gezond overgewicht".

En dan moet ik altijd denken aan: http://southpark.cc.com/full-episodes/s07e13-butt-out
Denk jij dat iedereen met een normaal dieet die een of twee keer per week gaat sporten een relatief normaal figuur zou moeten kunnen hebben? Oprechte vraag.
Oud 13-06-2019, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Net ging het over de commotie rond de fatshaming van die onbelangrijke vlieg van RTL Boulevard (waarom nemen mensen iets serieus wat er op dit programma komt?), anyway, ik ben geen fan van fatshaming, ik heb zelf ook behoorlijk moeite met op gewicht blijven maar dan de andere kant op (en niet vanwege een psychisch issue), en ik kan er met m'n hoofd gewoon niet bij dat het zo okay wordt gevonden om plussize een redelijk groot platform te geven en dat het okay zou zijn, terwijl we rokers en rookwaar (in mijn ogen best wel terecht) uit het zicht verbannen. Het is toch echt een gezondheidsissue en er bestaat niet zoiets als "gezond overgewicht".
Ik ben het zelfs met die onbelangrijke vlieg eens. En daar voeg ik aan toe dat ik de schrijnend magere paspoppen evengoed een groot probleem vind. Daar moet ik dan ook wel bij opmerken dat er natuurlijk wel verschil zit tussen actief fatshamen en passief het "ok" vinden.

Roken past niet goed in deze weegschaal; overgewicht vormt niet echt een gezondheidsrisico voor anderen. Passief roken veroorzaakt longkanker bij niet-rokers. Daarnaast is de oorzaak achter roken vrij eenvoudig aan te wijzen: een nicotineverslaving, gestimuleerd door de tabaksindustrie én lobby. Dat is toch van een andere orde en impact dan iemand die -bijvoorbeeld- van kind af aan geleerd heeft om eten te gebruiken als middel om te dealen met (heftige) emoties. Of iemand waarbij de stofwisseling significant anders werkt of is gaan werken dan de normaal. Het één is niet per se beter of slechter dan de ander, het is vooral ánders. Niet te vergelijken. Dat zegt niets over de moeilijkheid het op te lossen, uiteraard.

Begrijp mij niet verkeerd eah, overgewicht is zéker een probleem en de verschuiving van de norm (zie Amerika) is een ramp.

Ik vooral aan die aflevering waar Cartman z'n mobility scooter krijgt
Oud 13-06-2019, 10:44
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
'sup, ik ben een dikkie en ben dat m'n hele leven al geweest. Ik ben ook kerngezond, ondanks m'n maat 48.
De hele ophef is omdat er aannames worden gedaan (dikke mensen sporten niet) en er oordelen worden geveld ('zo'n strakke outfit moet je toch niet willen, draag dan wat wijds!')
Niemand wil graag dik zijn, maar feit is gewoon dat dikke mensen bestaan en er ook gewoon mogen zij . Net als mensen die dun zijn, of gemiddeld.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 13-06-2019, 10:47
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Btw: ik zit in de flixbus op weg naar Duitsland en ik wil een beetje sterven. Het ruikt naar schimmel en muffe bejaarden en achter me zit een Poolse knul die geen seconde stil kan zitten. Ik voel de hele tijd knietjes prikken en dan hoor ik ook nog es een constante snotstroom. Oh wee als ik ziek word.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 13-06-2019, 11:15
Verwijderd
Citaat:
'sup, ik ben een dikkie en ben dat m'n hele leven al geweest. Ik ben ook kerngezond, ondanks m'n maat 48.
Uit nieuwsgierigheid; hoe weet jij dat je kerngezond bent? Laat jij jaarlijks je lichaam helemaal doormeten, bijvoorbeeld op bloeddruk, cholestorol, bloedsuiker, en insulineresponse?

Ik heb namelijk geen overgewicht en ben ondanks mijn hoge leeftijd nog prima in vorm, maar ik zou niet durven stellen dat ik "kerngezond" ben. Er zijn zóveel factoren en variabelen waar ik nooit bij stil sta omdat er geen reden voor is. Dat maakt echter niet dat ze er per definitie dan ook niet zijn.

Citaat:
De hele ophef is omdat er aannames worden gedaan (dikke mensen sporten niet)
Toch is er voor het leeuwendeel weinig mis met de constatering dat er in ieder geval te lang te weinig is gesport, ofwel, te lang teveel intake tegenover te weinig verbranding. Ik snap waar je heen wil, en ik wil daar graag ook heen, maar niet zonder de kanttekening dat het een glijdende schaal is én dat het domweg jaarlijks doden oplevert. Als ik mij niet vergis factor drie minder dan rokers.

Citaat:
en er oordelen worden geveld ('zo'n strakke outfit moet je toch niet willen, draag dan wat wijds!')
Iedereen wordt beoordeeld op alles. Ik ben niet van mening dat hier "no go"-areas moeten zijn. Neemt niet weg dat er een wereld van verschil zit tussen een statement als "Dat vind ik niet de meest gelukkig gekozen outfit." of "WTF wat denk je, laat ik mijn muffintop eens flink showen? HAHAHA". Maar goed; dat is een kwestie van fatsoen (en vaak ver te zoeken).

Citaat:
Niemand wil graag dik zijn, maar feit is gewoon dat dikke mensen bestaan en er ook gewoon mogen zij . Net als mensen die dun zijn, of gemiddeld.
Niemand zegt ook dat ze niet mogen bestaan; er zijn wel kanttekeningen bij te plaatsen. Zoals gezegd; mensen gaan er domweg dood aan (al dan niet indirect) en laten we wel wezen; de maatschappij is niet echt ingericht op dikke mensen. En dat is niet het probleem van de maatschappij, als je per se naar een verantwoordelijke op zoek bent.

Laatst gewijzigd op 13-06-2019 om 11:27.
Oud 13-06-2019, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Denk jij dat iedereen met een normaal dieet die een of twee keer per week gaat sporten een relatief normaal figuur zou moeten kunnen hebben? Oprechte vraag.
Aangezien een normaal dieet volledig op de persoon zelf afgestemd dient te worden; ik weet dit 100% zeker.

Edit: Sterker nog; ik denk dat je helemaal niet hoeft te sporten.

Laatst gewijzigd op 13-06-2019 om 11:42.
Oud 13-06-2019, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Aangezien een normaal dieet volledig op de persoon zelf afgestemd dient te worden; ik weet dit 100% zeker.
Ja, dit was dus ook mijn eerste gedachte. Er is geen "normaal dieet"; er zijn hooguit richtlijnen. En zelfs die richtlijnen hoef je niet per dag te hanteren; het gaat om je gemiddelde intake. Uiteraard zal hier een bovengrens aan zitten, het tijdbestek.
Oud 13-06-2019, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Roken past niet goed in deze weegschaal; overgewicht vormt niet echt een gezondheidsrisico voor anderen. Passief roken veroorzaakt longkanker bij niet-rokers.
De kans is ongeveer 30% verhoogd ten opzichte van normaal en dat is voor mensen die met rokers wonen, niet voor mensen die buiten weleens bij de rokers staan... Wat is de prevalentie van longkanker onder niet-rokers? Al praktisch verwaarloosbaar toch? Ik heb het vermoeden dat binnen een kilometer van de A10 wonen gevaarlijker is eigenlijk.

Citaat:
Daarnaast is de oorzaak achter roken vrij eenvoudig aan te wijzen: een nicotineverslaving, gestimuleerd door de tabaksindustrie én lobby. Dat is toch van een andere orde en impact dan iemand die -bijvoorbeeld- van kind af aan geleerd heeft om eten te gebruiken als middel om te dealen met (heftige) emoties. Of iemand waarbij de stofwisseling significant anders werkt of is gaan werken dan de normaal. Het één is niet per se beter of slechter dan de ander, het is vooral ánders. Niet te vergelijken. Dat zegt niets over de moeilijkheid het op te lossen, uiteraard.
Ik snap niet zo goed waar je heen wil, want het is natuurlijk prima te vergelijken. Je kan alles met elkaar vergelijken, de vraag is of het zin heeft. Ik denk dat je hier kan spreken over twee brede maatschappelijke issues die veel leed & externe kosten met zich mee zouden kunnen brengen. Daarnaast kan je ook prima de maatschappelijke reactie meten en vergelijken. Ik denk gewoon niet dat we überhaupt ongezonde leefstijlen zouden moeten promoten, laat staan dat we moeten doen dat het normaal is. Dat was mijn punt.
Oud 13-06-2019, 11:44
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Er is nogal een verschil tussen de discussie "media/marketing/commercie moet beter hun best doen om allerlei lichaamstypes beter te vertegenwoordigen" en de stelling "overgewicht is prima!"
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 13-06-2019, 11:45
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Aangezien een normaal dieet volledig op de persoon zelf afgestemd dient te worden; ik weet dit 100% zeker.

Edit: Sterker nog; ik denk dat je helemaal niet hoeft te sporten.

Als je alleen eet wat je verbruikt dan zou dat, theoretisch, niet hoeven, als je puur kijkt naar je metabolisme. Maar beweging is niet alleen maar goed voor de verbranding, het heeft ook andere positieve effecten.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 13-06-2019, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Ja, dit was dus ook mijn eerste gedachte. Er is geen "normaal dieet"; er zijn hooguit richtlijnen. En zelfs die richtlijnen hoef je niet per dag te hanteren; het gaat om je gemiddelde intake. Uiteraard zal hier een bovengrens aan zitten, het tijdbestek.
Yeah, zeker weten. Alan Alda heeft ooit een Discovery docu gemaakt over diëten met superlage kcal-aantallen. Echt de helft van de normale hoeveelheid. De mensen die meededen waren gezonder dan wie dan ook. Hadden alleen wel veel honger. Eens kijken of ik dat terug kan vinden.
Oud 13-06-2019, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Als je alleen eet wat je verbruikt dan zou dat, theoretisch, niet hoeven, als je puur kijkt naar je metabolisme. Maar beweging is niet alleen maar goed voor de verbranding, het heeft ook andere positieve effecten.
Dat klopt, maar het punt wat ik wilde maken hier was meer dat mensen relatief lui zijn, makkelijk de auto pakken of de bus voor kleine stukjes terwijl dat nou juist die momenten zijn waarop lichaamsbeweging ingezet kan worden, et cetera.
Oud 13-06-2019, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Uit nieuwsgierigheid; hoe weet jij dat je kerngezond bent? Laat jij jaarlijks je lichaam helemaal doormeten, bijvoorbeeld op bloeddruk, cholestorol, bloedsuiker, en insulineresponse?

Ik heb namelijk geen overgewicht en ben ondanks mijn hoge leeftijd nog prima in vorm, maar ik zou niet durven stellen dat ik "kerngezond" ben. Er zijn zóveel factoren en variabelen waar ik nooit bij stil sta omdat er geen reden voor is. Dat maakt echter niet dat ze er per definitie dan ook niet zijn.



Toch is er voor het leeuwendeel weinig mis met de constatering dat er in ieder geval te lang te weinig is gesport, ofwel, te lang teveel intake tegenover te weinig verbranding. Ik snap waar je heen wil, en ik wil daar graag ook heen, maar niet zonder de kanttekening dat het een glijdende schaal is én dat het domweg jaarlijks doden oplevert. Als ik mij niet vergis factor drie minder dan rokers.



Iedereen wordt beoordeeld op alles. Ik ben niet van mening dat hier "no go"-areas moeten zijn. Neemt niet weg dat er een wereld van verschil zit tussen een statement als "Dat vind ik niet de meest gelukkig gekozen outfit." of "WTF wat denk je, laat ik mijn muffintop eens flink showen? HAHAHA". Maar goed; dat is een kwestie van fatsoen (en vaak ver te zoeken).



Niemand zegt ook dat ze niet mogen bestaan; er zijn wel kanttekeningen bij te plaatsen. Zoals gezegd; mensen gaan er domweg dood aan (al dan niet indirect) en laten we wel wezen; de maatschappij is niet echt ingericht op dikke mensen. En dat is niet het probleem van de maatschappij, als je per se naar een verantwoordelijke op zoek bent.
Dit zou ik geschreven kunnen hebben, niets aan toe te voegen.
Oud 13-06-2019, 11:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
overigens vind ik dit ook superfascinerende materie:


https://www.topics.nl/-depressie-ont...7-b7eea04e9e08
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 13-06-2019, 11:53
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Dat klopt, maar het punt wat ik wilde maken hier was meer dat mensen relatief lui zijn, makkelijk de auto pakken of de bus voor kleine stukjes terwijl dat nou juist die momenten zijn waarop lichaamsbeweging ingezet kan worden, et cetera.

oh zeker. Zitten is het nieuwe roken enzo ;v Maar als je er voor kiest om de makkelijke optie te pakken, dan moet je dat wel ergens weer compenseren.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 13-06-2019, 11:54
Verwijderd
Citaat:
overigens vind ik dit ook superfascinerende materie:


https://www.topics.nl/-depressie-ont...7-b7eea04e9e08
En de oplossing voor heel veel depressies zit in psilocybine lees ik in de diverse blaadjes. Geen wonder dat ik altijd zo'n buikpijn krijg van paddo's
Oud 13-06-2019, 12:12
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Uit nieuwsgierigheid; hoe weet jij dat je kerngezond bent? Laat jij jaarlijks je lichaam helemaal doormeten, bijvoorbeeld op bloeddruk, cholestorol, bloedsuiker, en insulineresponse?
Ik ben idd recentelijk nog getest op de hele rambam.

Op de rest van je post ga ik geen uitgebreid antwoord geven, want ik lig bijna te maffen hier in de bus. Ik blijf iig van mening dat grote maat =/= ongezond, en al was dat wel zo, iemands gezondheid is verder nobody's business.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 13-06-2019, 12:14
Verwijderd
Citaat:
iemands gezondheid is verder nobody's business.
U bent bij deze gediskwalificeerd uit de discussie en uit de maatschappij, u bent de zwakste schakel. Tot ziens
Oud 13-06-2019, 12:15
Verwijderd
Echt een kankerachterlijke opmerking van je.
Oud 13-06-2019, 12:19
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Thanks plok, ik ook van jou.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 13-06-2019, 12:19
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Het is gewoon ongezond om te veel te wegen. PUNT.
Draai en keer het zoals je wil maar het is een risicofactor voor tig dingen.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-06-2019, 12:21
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Denk jij dat iedereen met een normaal dieet die een of twee keer per week gaat sporten een relatief normaal figuur zou moeten kunnen hebben? Oprechte vraag.
Iedereen zonder gezondheidsproblemen of medicatie die op je gewicht kunnen inspelen. Ja.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-06-2019, 12:25
Verwijderd
Interessante discussie Worden wel vaker wat dingen door elkaar gehaald bij discussies over gewicht. Het is niet ingewikkeld om op gewicht te komen/blijven; minder/meer/evenveel innemen dan/als je verbrand al naar gelang je wilt afvallen/aankomen/gelijkblijven. Dat het niet ingewikkeld is, maakt het nog niet gemakkelijk. Er kan bijvoorbeeld een hele psychologische component achter zitten (voorbeeld van emotie-eten dat je van jongs af aan gewend bent). Of je kan wel beseffen dat je meer/minder moet eten om aan te komen, maar dat niet gemakkelijk kúnnen. Deadlock was twee jaar geleden in Maastricht en we aten hetzelfde gerecht op het terras. Waar ik met gemak vier gehaktballen à la Liègoise wegwerkte, kwam Bas niet verder dan anderhalf of twee (weet het niet meer precies) en zat gewoon hartstikke vol.

Het jammere is dat mensen zich al snel persoonlijk aangevallen voelen als je zegt dat op gewicht komen niet ingewikkeld is. Snap ik ook wel weer; niemand wil dik zijn, als je overgewicht hebt weet je dat zelf heus wel en het is niet echt goed voor je mentale gezondheid om daar heel erg mee te gaan zitten kniezen. Vervelend als dan mensen de hele tijd er op wijzen én ook nog aangeven dat het o zo simpel is om af te vallen! Maar tegelijkertijd is het onzin om de algemene stelling dat dik zijn ongezond is en dat we dat niet zouden moeten promoten zo persoonlijk op te nemen. Of met de dooddoener te komen dat er mensen zijn die gezond dik zijn of whatever. Ja, er zijn mensen die hun hele leven gerookt hebben en kraakgezond 90 zijn geworden. Dat maakt roken niet opeens gezond. Overgewicht kost levensjaren en maakt ook nog eens de kwaliteit van (een deel van) die levensjaren die overblijven minder goed.

For who cares: ik ben 1 meter 94 en heb dit decennium zowel boven de 100kg als precies 75 kg gewogen.
Oud 13-06-2019, 12:26
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Aangezien een normaal dieet volledig op de persoon zelf afgestemd dient te worden; ik weet dit 100% zeker.

Edit: Sterker nog; ik denk dat je helemaal niet hoeft te sporten.
Een dieet is het grootste deel. Want minder calorieën in is makkelijker dan de verbranden.

Sporten zelf is natuurlijk ook belangrijk. Of tenminste fysieke activiteit voor je cardiovasculaire systeem, botdensiteit, bloeddruk, mentale gezondheid etc.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 13-06-2019, 12:30
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Toen ik nog op school zat fietste ik elke dag anderhalf uur en at ik bijna niks (want depressieve puber) en alsnog kreeg ik van de gymjuf de opmerking dat ik 'es moest gaan bewegen ofzo'.
Geloof me, ik heb al zo lang ik kan lopen issues met m'n lichaam en zulk soort opmerkingen hebben nog nooit geholpen.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 13-06-2019, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Het is gewoon ongezond om te veel te wegen. PUNT.
Draai en keer het zoals je wil maar het is een risicofactor voor tig dingen.
Effect op gewrichten, artrose, artritis, verhoogde kans op hart- en vaatziekten (en die laten pas van zich horen als het fout gaat), sterk verhoogde kans op diverse soorten kanker+het is een zeer complicerende factor bij behandeling (toegegeven, bij vrouwen minder dan bij mannen vanwege de manier waarop vet in het lichaam opgeslagen wordt), verhoogde kans op diverse soorten kankers alleen al vanwege het overgewicht, nog niet eens de kansen meegerekend die verhoogd zijn vanwege de slechte eetgewoontes, verstoorde darmflora met bijbehorend spectrum aan klachten (zie Carn's link).

Maargoed, op dit moment zijn je meetwaarden goed eah. Twee van de 52 weken per jaar geen alcohol drinken en dan 0% blazen is ook een resultaat.
Oud 13-06-2019, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Toen ik nog op school zat fietste ik elke dag anderhalf uur en at ik bijna niks (want depressieve puber) en alsnog kreeg ik van de gymjuf de opmerking dat ik 'es moest gaan bewegen ofzo'.
Geloof me, ik heb al zo lang ik kan lopen issues met m'n lichaam en zulk soort opmerkingen hebben nog nooit geholpen.
Ik ga je verder negeren want je voegt niets toe en zit al in de slachtofferrol.
Oud 13-06-2019, 12:32
Verwijderd
Citaat:
De kans is ongeveer 30% verhoogd ten opzichte van normaal en dat is voor mensen die met rokers wonen, niet voor mensen die buiten weleens bij de rokers staan... Wat is de prevalentie van longkanker onder niet-rokers? Al praktisch verwaarloosbaar toch? Ik heb het vermoeden dat binnen een kilometer van de A10 wonen gevaarlijker is eigenlijk.
It has been estimated that domestic exposure to SHS in the UK causes around 2,700 deaths in people aged 20-63 and a further 8,000 deaths a year among people aged 65 years and older. clicky

Ja, binnen een kilometer van de A10 of Schiphol wonen doet de zaak inderdaad geen goed. Alleen hoe is dat relevant voor het statement dat passief roken doodt?

Citaat:
Ik snap niet zo goed waar je heen wil, want het is natuurlijk prima te vergelijken. Je kan alles met elkaar vergelijken, de vraag is of het zin heeft.
Dat het een zinloze vergelijking is, leek mij helder, maar goed: dan schrap ik de zin "Niet te vergelijken." in het blok dat je citeert, wat jij wil.

Citaat:
Ik denk dat je hier kan spreken over twee brede maatschappelijke issues die veel leed & externe kosten met zich mee zouden kunnen brengen. Daarnaast kan je ook prima de maatschappelijke reactie meten en vergelijken. Ik denk gewoon niet dat we überhaupt ongezonde leefstijlen zouden moeten promoten, laat staan dat we moeten doen dat het normaal is. Dat was mijn punt.
Mijn punt is dat roken ánderen daadwerkelijk doodt, in tegenstelling tot de maatjes-méér. Mijn punt is eveneens dat de achterliggende oorzaken dermate verschillen, dat de vergelijking volstrekt zinloos is. Het is ook zinloos om "leed" te vergelijken; wat zet overgewicht tegenover de schade van SHS?

Denk je dat hier mensen zijn die wel van mening zijn dat ongezonde leefstijlen gepromoot moeten worden? Ik grap wat, geen zorgen. Ik besef dat een gezonde leefstijl promoten wat anders is dan een ongezonde leefstijl ontmoedigen maar ook dit vlak illustreert bij uitstek waarom je vergelijking zinloos is; de tabaksindustrie en haar lobby. Dat is de énige echte boosdoener in geval van roken: en hoe.

Decennia van verdoezelen. Liegen. Bedriegen. Traineren. Pseudo-wetenschappelijke onderzoeken kopen. In diskrediet brengen van artsen, wetenschappers, en onderzoeken. Je produkt zo snel verslavend mogelijk engineeren, met wat voor toevoegingen dan ook. De vijand van de maatschappij, het échte kwaad in de mens.

Voor hen die denken dat ik dit wel érg dik of dramatisch aanzet; lees dit eens. Dát is de oorzaak van rokers (c.q. nicotineverslaafden). Hier is redelijk in kaart gebracht hoe de industrie werkt.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.