Oud 26-05-2017, 18:26
Aquatje
Aquatje is offline
Hallo

Ik ben een studente interieurarchitect en ga binnenkort op stage bij een architectenbureau.
Ik moet voor mijn stageverslag een focusvraag of onderwerp stellen die ik wil onderzoeken tijdens de stage. Het moet een specifieke vraagstelling/onderwerp zijn, waarbij we eigenlijk al weten dat de stage dient om de grenzen en discipline binnen het vakgebied interieurarchitectuur te achterhalen, maar wat kan dan een specifieke focusvraag/onderwerp kunnen zijn?

Ik had gedacht aan bv: De meerwaarde van een interieurarchitect in een project.
Wat zijn de verantwoordelijkheden van een interieurarchitect? (maar dit is toch wel vanzelfsprekend dat je dit wilt gaan ontdekken tijdens de stage)

Om meer informatie te geven, koos ik voor een architectenbureau om te zien wat de taken en verantwoordelijkheden kunnen zijn van een interieurarchitect. We konden ook kiezen tussen andere sectoren maar ik koos dus specifiek een architectenbureau om daar mijn ervaringen op te doen, omdat ik ook later graag later in een architectenbureau wil werken en de architectuur wil toetsen en ontwerpen van ruimtes binnenin architectuur.

Ik weet niet of dit voldoende informatie is maar hieronder wat informatie over de focusvraag. Ik vind het vaag en misschien is er een chaos in mijn hoofd en kunnen jullie me helpen aub.


FOCUSVRAAG
Leidend voor dit proces is de vraag: Wat wil je, als ontwerper, specifiek leren uit de periode Externe Praktijk?

Om deze vraag te beantwoorden moet je het algemene niveau verlaten en vooraf zeer specifiek duiden wat je wil gaan leren. Je brengt in kaart wat je al weet en wat je kunt te weten komen zonder tussenkomst van het bedrijf in kwestie. Wat je al weet kun je samenvatten en opfrissen. Wat je kunt te weten komen is bepaald door wat je kan opzoeken.