Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2019, 21:17
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Sterkte. <3
Advertentie
Oud 20-06-2019, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Yeah, maar opzich is het wel belangrijk om te weten of het een M2 of een 2.5" moet zijn.
Google liet iets zien van 2.5" SATA-3 en ik kocht het verhaal
Oud 20-06-2019, 21:18
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Knuffel Enilorac!
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 20-06-2019, 21:18
Verwijderd
Zo kut. Bah.
Oud 20-06-2019, 21:18
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Inderdaad , maar ja.
Oud 20-06-2019, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Google liet iets zien van 2.5" SATA-3 en ik kocht het verhaal
Ja bij mij ook maar mijn vorige laptop werd geleverd met een 2.5" terwijl er een fucking twee M2 sloten in aanwezig waren. Totale waanzin maar dat krijg je als je innovatiemanagement een bestelling laat doen
Oud 20-06-2019, 21:20
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Van 256 naar 512; waarom niet meteen naar 1TB. Die SSD zal langer relevant zijn. Een Samsung 860 EVO of zo. Gaat prima lukken.

En pls, er zit geen meerwaarde in zelf een SSD vervangen.
Ik zou inderdaad een 1TB SSD nemen.
Oud 20-06-2019, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Zo kut. Bah.

Laatst gewijzigd op 20-06-2019 om 22:28.
Oud 20-06-2019, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Ja bij mij ook maar mijn vorige laptop werd geleverd met een 2.5" terwijl er een fucking twee M2 sloten in aanwezig waren. Totale waanzin maar dat krijg je als je innovatiemanagement een bestelling laat doen
HAHAHA
Oud 20-06-2019, 21:22
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ja bij mij ook maar mijn vorige laptop werd geleverd met een 2.5" terwijl er een fucking twee M2 sloten in aanwezig waren. Totale waanzin maar dat krijg je als je innovatiemanagement een bestelling laat doen
LLLLLLLLLLLL
Oud 20-06-2019, 21:36
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Van 256 naar 512; waarom niet meteen naar 1TB. Die SSD zal langer relevant zijn. Een Samsung 860 EVO of zo. Gaat prima lukken.

En pls, er zit geen meerwaarde in zelf een SSD vervangen.
1TB lijkt me nogal veel (dus duurder) en zorgt er vooral voor dat ik te veel op de laptop laat staan. Ik heb een desktop met 4TB hard schijf en nog een 1TB harde schijf over als in mijn oude SSD in mijn reserve-laptop zet.

Snelheid winst bij een nieuwe SSD is fijn, maar het belangrijkste is dat ik een bruiloft (80GB) kan inladen om vlot de eerste selectie te doen. Na het afwerken bewaar ik alle files toch elders, dus die 80GB komt ook binnen no time weer vrij.

Op mijn huidige SSD heb ik 40GB vrije ruimte op dit moment, dus net niet genoeg om even al die foto's lokaal op te slaan. 250GB extra zou dus al ruim in mijn behoefte moeten voorzien.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 20-06-2019, 21:39
Verwijderd
Waarom zou je überhaupt nog ronddraaidisks willen gebruiken? Koop dan gewoon een Intel 660p van 2TB ofzo. Shit gaat niet stuk. Ook niet superperformance en valt snel terug naar 150MB/sec maar zoveel betrouwbaarder dan grote HDDs.
Heb je weleens gehoord van een MTBF? Mean Time Between Failures?
Oud 20-06-2019, 21:40
Verwijderd
Ik ben wel echt met masturbeerbeer hoor
Oud 20-06-2019, 21:42
Verwijderd
Hebben jullie genoten van de langste dag vandaag trouwens?
Oud 20-06-2019, 21:43
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Zeker.
Oud 20-06-2019, 21:53
Verwijderd
Citaat:
1TB lijkt me nogal veel (dus duurder) en zorgt er vooral voor dat ik te veel op de laptop laat staan.
Nou, volgens mij wisselen ze voor 120 euro van eigenaar, is toch te overzien? Plus: de 1TB-upgrade blijft langer relevant. Een 512GB is vandaag de dag domweg niet rendabel meer om te kopen.

Citaat:
Snelheid winst bij een nieuwe SSD is fijn, maar het belangrijkste is dat ik een bruiloft (80GB) kan inladen om vlot de eerste selectie te doen.
Ik verwacht niet dat je echt veel merkt bij SSD vs SSD. Tenzij je naar NVMe gaat, maar dat is niet zo.

Citaat:
Op mijn huidige SSD heb ik 40GB vrije ruimte op dit moment, dus net niet genoeg om even al die foto's lokaal op te slaan. 250GB extra zou dus al ruim in mijn behoefte moeten voorzien.
Tsja. Dan doe je een 512GB schijf, for all I care.
Oud 20-06-2019, 21:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Waarom zou je überhaupt nog ronddraaidisks willen gebruiken? Koop dan gewoon een Intel 660p van 2TB ofzo. Shit gaat niet stuk. Ook niet superperformance en valt snel terug naar 150MB/sec maar zoveel betrouwbaarder dan grote HDDs.
Heb je weleens gehoord van een MTBF? Mean Time Between Failures?
Omdat ik juist niet alles op m'n laptop wil hebben staan en omdat ik die 4TB harddisk in m'n desktop (die ik vooral gebruik voor opslag) dus gewoon al heb.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 20-06-2019, 21:59
Verwijderd
Maar die 4TB schijf is de zwakke schakel. Doe het gewoon niet. Luister naar de experts. Migreer naar iets anders.
Oud 20-06-2019, 22:01
Verwijderd
Godsamme wat is Bob Ross toch fantastisch.
Oud 20-06-2019, 22:03
Verwijderd
Dat klopt. Net als Mr. Rogers <3
Oud 20-06-2019, 22:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nou, volgens mij wisselen ze voor 120 euro van eigenaar, is toch te overzien? Plus: de 1TB-upgrade blijft langer relevant. Een 512GB is vandaag de dag domweg niet rendabel meer om te kopen.
Dat had je ook gelijk kunnen zeggen, i.p.v. zonder toelichting of kennis van mijn situatie en behoefte te zeggen "pak 1TB"...

En
Citaat:
En pls, er zit geen meerwaarde in zelf een SSD vervangen.
is ook nogal een onnodige kut opmerking naar iemand die iets nieuws wil leren. Ik kan m'n laptop zelf open schroeven en onderdelen vervangen, maar een SSD vervangen en alle data overzetten heb ik nog nooit zelf gedaan. Lijkt me handig om wel te kunnen en heeft voor mij dus wel meerwaarde.

Citaat:
Nou, volgens mij wisselen ze voor 120 euro van eigenaar, is toch te overzien? Plus: de 1TB-upgrade blijft langer relevant. Een 512GB is vandaag de dag domweg niet rendabel meer om te kopen.



Ik verwacht niet dat je echt veel merkt bij SSD vs SSD. Tenzij je naar NVMe gaat, maar dat is niet.

Ik heb een tijd geleden een leen-SSD in m'n laptop gehad van de lokale computer winkel en die was wat vlotter dan mijn huidige SSD. Merkbaar sneller ook. Vandaar mijn vraag.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 20-06-2019, 22:14
Verwijderd
Caro: Sterkte en een beetje liefde van mij voor jou/jullie. Ik heb gemist waarvoor precies, maar toch krijg je het van mij.
Oud 20-06-2019, 22:15
Verwijderd
Als je echt zonnodig [sic] dwars wil doen dan deze: https://tweakers.net/pricewatch/1131...evo-500gb.html
Oud 20-06-2019, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Dat had je ook gelijk kunnen zeggen, i.p.v. zonder toelichting of kennis van mijn situatie en behoefte te zeggen "pak 1TB"...
Euh, juist. Heb je nog zand in je kut van de laatste keer dat ik je ergens op heb aangepakt of..? Daar komt bij, je wil iets nieuws leren, maar nog geen minuut iets checken op Pricewatch is teveel gevraagd?

Citaat:
En is ook nogal een onnodige kut opmerking naar iemand die iets nieuws wil leren. Ik kan m'n laptop zelf open schroeven en onderdelen vervangen, maar een SSD vervangen en alle data overzetten heb ik nog nooit zelf gedaan. Lijkt me handig om wel te kunnen en heeft voor mij dus wel meerwaarde.
Ja, eh, het is wat schroefjes aandraaien en een wizard volgen. Heeft geen educatieve waarde, dat is alles wat ik zeg. Je kunt dan beter, ik noem maar wat, een crash course MySQL gaan doen. Daar heeft iedereen wat aan, als je begrijpt wat ik bedoel, met je zure gebitch om niets.
Oud 20-06-2019, 22:17
Verwijderd
Fucking kutvolk ook. Advies vragen, dat krijgen en dan zo reageren.
Oud 20-06-2019, 22:19
Verwijderd
Geen idee wie je bent, maar reageer gewoon niet meer op haar joh.
Oud 20-06-2019, 22:21
Verwijderd
Citaat:
Geen idee wie je bent, maar reageer gewoon niet meer op haar joh.
Met die opmerking over MySQL doelde ik op haar gefaal met forumsoftware.

XOXO Tuna
Oud 20-06-2019, 22:23
Verwijderd
@Bas: nog niet aan gedacht! Hij lijkt zich op zich wel stand te houden, maar ik ga het onthouden om toch eens ter sprake te brengen. Dank voor de tip.
Oud 20-06-2019, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Met die opmerking over MySQL doelde ik op haar gefaal met forumsoftware.

XOXO Tuna
Ik dacht dat je dat nog geheim wilde houden schatje

xxxxxxxxx
Oud 20-06-2019, 22:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Euh, juist. Heb je nog zand in je kut van de laatste keer dat ik je ergens op heb aangepakt of..? Daar komt bij, je wil iets nieuws leren, maar nog geen minuut iets checken op Pricewatch is teveel gevraagd?



Ja, eh, het is wat schroefjes aandraaien en een wizard volgen. Heeft geen educatieve waarde, dat is alles wat ik zeg. Je kunt dan beter, ik noem maar wat, een crash course MySQL gaan doen. Daar heeft iedereen wat aan, als je begrijpt wat ik bedoel, met je zure gebitch om niets.
Ik vraag puur waar ik moet letten als ik er één koop. Ik krijg een hoop advies, maar geen antwoord op die vraag.

Ik kan best zelf bepalen of ik 500 GB of meer wil, en prijzen vergelijken, maar dan moet ik wel weten waar ik op moet letten. Bepaalde snelheid of merken die beter of slechter zijn o.i.d. Ik vraag om advies omdat ik er zelf wel het één en ander van weet, maar dat soort dingen niet.

Het lijkt mij waardevol om zelf te kunnen zonder dat ik iemand nodig heb om het voor me te doen. En het stelt inderdaad vast niet heel veel voor, maar ik denk dat ik er meer aan heb om dat zelf een keer gedaan te hebben (en dus in de toekomst te kunnen) en het vaker kan gebruiken dan alle MySQL, C++ en Python die ik ooit geleerd heb.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 20-06-2019, 22:38
Verwijderd
Citaat:
@Bas: nog niet aan gedacht! Hij lijkt zich op zich wel stand te houden, maar ik ga het onthouden om toch eens ter sprake te brengen. Dank voor de tip.
Misschien nog een tip; een ex-collega van me, zijn vrouw was terminaal en we stonden een sigaartje te roken in de pauze en anderen vroegen allemaal "hoe gaat het nou met Ineke enzo" en ik dacht ja hallo dat weten we toch allemaal ze gaat DOOD, for fucks' sake. En toen ze weg waren vroeg ik; "R, hoe is het eigenlijk met jou?"

Drie jaar later, toen ik al niet meer voor die school maar voor de bovenliggende organisatie werkte, zag ik voorbijkomen dat hij uit dienst ging. Toen heb ik hem direct gebeld ook echt rond deze tijd midden in de nacht, en hij zei toen "Weet je, jij bent de enige die ooit aan me heeft gevraagd, hoe is het nou met JOU, en dat heeft meer voor me gedaan dan je je kan voorstellen."
Vanaf dat moment ben ik daar meer op gaan letten en ook bijvoorbeeld bij de vader van m'n schoonzusje, als ik daar langs het huis kwam fietsen of ik kwam langs het tankstation waar hij achter de kassa stond omdat hij z'n bedrijf op had gegeven om voor z'n zieke vrouw te kunnen zorgen, ging ik even koffie drinken en hij is er nog steeds dankbaar voor, ook al is hij verder een bos prikkeldraad.

Mensen cijferen zichzelf weg in dit soort situaties en daardoor gaan ze nog harder onderuit.

Nou ja, het is geen tip maar eerder een observatie waar je misschien iets mee kan in de omgang. Misschien ben ik wel gewoon raar aan het praten van m'n oxazepam.
Oud 20-06-2019, 22:40
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik heb goede ervaringen met Crucial-SSD's (MX200/MX500). De MX500 is alweer een tijdje op de markt en een redelijk veilige keuze denk ik. Als hij de HDD moet vervangen, heb je de SATA-variant nodig, geen M.2.

Met het overzetten van installaties heb ik verder geen ervaring, maar dat moet ook wel te doen zijn.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 20-06-2019, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Misschien nog een tip; een ex-collega van me, zijn vrouw was terminaal en we stonden een sigaartje te roken in de pauze en anderen vroegen allemaal "hoe gaat het nou met Ineke enzo" en ik dacht ja hallo dat weten we toch allemaal ze gaat DOOD, for fucks' sake. En toen ze weg waren vroeg ik; "R, hoe is het eigenlijk met jou?"

Drie jaar later, toen ik al niet meer voor die school maar voor de bovenliggende organisatie werkte, zag ik voorbijkomen dat hij uit dienst ging. Toen heb ik hem direct gebeld ook echt rond deze tijd midden in de nacht, en hij zei toen "Weet je, jij bent de enige die ooit aan me heeft gevraagd, hoe is het nou met JOU, en dat heeft meer voor me gedaan dan je je kan voorstellen."
Vanaf dat moment ben ik daar meer op gaan letten en ook bijvoorbeeld bij de vader van m'n schoonzusje, als ik daar langs het huis kwam fietsen of ik kwam langs het tankstation waar hij achter de kassa stond omdat hij z'n bedrijf op had gegeven om voor z'n zieke vrouw te kunnen zorgen, ging ik even koffie drinken en hij is er nog steeds dankbaar voor, ook al is hij verder een bos prikkeldraad.

Mensen cijferen zichzelf weg in dit soort situaties en daardoor gaan ze nog harder onderuit.

Nou ja, het is geen tip maar eerder een observatie waar je misschien iets mee kan in de omgang. Misschien ben ik wel gewoon raar aan het praten van m'n oxazepam.
Ik snap je en dat doe ik ook al. Doe ik met enige regelmaat, niet alleen in deze situatie. Vragen naar omgeving ipv degene om wie het gaat. Dank voor het meedenken!
Oud 20-06-2019, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Ik heb goede ervaringen met Crucial-SSD's (MX200/MX500). De MX500 is alweer een tijdje op de markt en een redelijk veilige keuze denk ik. Als hij de HDD moet vervangen, heb je de SATA-variant nodig, geen M.2.

Met het overzetten van installaties heb ik verder geen ervaring, maar dat moet ook wel te doen zijn.
Windows 10 is de eerste Windows sinds 9x die niet geherinstalleerd hoeft te worden op nieuwe hardware maar die zo meegaat naar een nieuw mobo/processor zelfs van diverse generaties later.

Mocht dat ooit aan de hand zijn.
Oud 21-06-2019, 08:08
Verwijderd
Haha, rare religekkies bitchen om krankzinnige redenen bij de verkeerde provider. Die reacties van Netflix, Neil Gaiman, en de rest van de sane world

// Nou, komende tijd maar 'ns leren koken op een inductieplaat. Ben benieuwd.
Oud 21-06-2019, 08:51
Verwijderd
What the actual fuck
Oud 21-06-2019, 09:01
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik was al helemaal vergeten dat ik het moest kijken. Dank religiegekkies.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 21-06-2019, 09:05
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 21-06-2019, 10:26
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Kaartjes voor Alter Bridge in the pocket
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 21-06-2019, 10:47
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
wtf
Oud 21-06-2019, 11:55
Verwijderd
Ik vind Aziraphale & Crowley echt krankzinnig goed gecast in Good Omens. Anathema Device had ik een stukje jonger (en minder heet, de tering -- War was even hitsig als ik had verwacht, spot on) in mijn hoofd zitten en ook Adam met z'n posse was erg spot on. Eigenlijk was alles en iedereen waanzinnig goed gecast zeg. Zeldzaam.
Oud 21-06-2019, 16:17
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Witcher 3 eindelijk uit
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 21-06-2019, 17:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Vandaag iemand gezien die als kind polio gehad heeft. Echt indrukwekkend. Dan snap je helemaal niet dat er zoveel weerstand is tegen vaccineren.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 21-06-2019, 18:09
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ja echt abnormaal dat mensen durven zeggen dat polio "wel niet zo erg is want ik ken iemand en die is ok".
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 21-06-2019, 18:47
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Je ziet het gelukkig heel erg weinig. Helaas waarschijnlijk de keerzijde van het succes, mensen hebben echt geen idee.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 21-06-2019, 19:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In een nascholing boek van ons staat dat veel artsen ook niet meer goed weten wat ze aan moeten met patiënten die polio gehad hebben.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-06-2019, 20:19
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Oké ik weet echt bar weinig van polio dus wellicht is dit een hele domme vraag. Als je polio overleeft dan ben je toch niet meer verlamd? Ander ga je toch gewoon dood?Zijn mensen die polio overleven en daar gevolgen van hebben dan mensen met post polio syndroom waar ze dan vaak uiteindelijk aan overlijden? Of is het niet je leeft/gaat dood?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 21-06-2019, 20:24
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Na deze post dacht ik dat ik natuurlijk iik prima even zelf kan zoeken naar een antwoord op al deze vragen ik haal wat nare infectie ziektes door elkaar geloof ik.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 21-06-2019, 20:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mensen met postpolio syndroom kunnen last hebben van verlammingen, pijn en verminderde spierkracht. Het is niet dood of levend en gezond.

Wist ik ook niet voor ik dat boek las hoor.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-06-2019, 20:51
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Oké ik weet echt bar weinig van polio dus wellicht is dit een hele domme vraag. Als je polio overleeft dan ben je toch niet meer verlamd? Ander ga je toch gewoon dood?Zijn mensen die polio overleven en daar gevolgen van hebben dan mensen met post polio syndroom waar ze dan vaak uiteindelijk aan overlijden? Of is het niet je leeft/gaat dood?
Restverschijnselen komen best veel voor, je hebt dingen die je meteen hebt en nooit meer weg gaan, maar ook nog een post polio syndroom waarbij je op latere leeftijd opnieuw problemen had.

Zoiets zag ik dus nu:
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.