Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2009, 13:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ik maak zelf eigenlijk puur een onderscheid in crimineel en niet criminele paspoorthouders.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 30-05-2009, 13:22
Verwijderd
[QUOTE=arPos;29297734
Wat ze eigenlijk bedoelen maar niet zeggen is; allochtonen uit geïndustialiseerde landen of niet. Ik maak zelf eigenlijk puur een onderscheid in crimineel en niet criminele paspoorthouders.

[/QUOTE]

Maar dat zeggen ze niet.
Oud 30-05-2009, 13:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Jawel, en dat is nou zo storend.
dat betwijfel ik (ivm de door mij genoemde formulieren). Toon maar aan dat het wel zo is
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 30-05-2009, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Het doet er veel aan toe, want dat werkt ook door tot de beeldvorming. En die beeldvorming zijn ze dan zelf schuld en niet de media of gare politici ofzo
Onzin, want wat die 90% doen wat ze moeten doen, namelijk werken.

Citaat:
ik doelde hierop:
Ja walgelijk toch?
Oud 30-05-2009, 13:27
Verwijderd
Citaat:
dat betwijfel ik (ivm de door mij genoemde formulieren). Toon maar aan dat het wel zo is
http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/078F5...b52p031art.pdf
Oud 30-05-2009, 13:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Onzin, want wat die 90% doen wat ze moeten doen, namelijk werken.
Nee, want het aantal niet-werkers ligt boven het gemiddelde. En dat werkt bij aan een negatieve beeldvorming.

Citaat:
Ja walgelijk toch?
ja
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 30-05-2009, 13:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
nee dus:

Citaat:
De laatste jaren is veel onderzoek gedaan naar de allochtone bevolking in Ne-
derland. Volgens de standaarddefinitie van het CBS worden tot de allochtone
bevolking alle personen gerekend van wie ten minste een van beide ouders in
het buitenland is geboren
. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen de eerste
generatie – in het buitenland geboren – en de tweede – in Nederland geboren.

Steeds meer is er ook behoefte aan informatie over de niet-westerse derde ge-
neratie, zoals over de mate waarin allochtonen en hun kinderen integreren en
over de effectiviteit van het (integratie)beleid.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 30-05-2009, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Nee, want het aantal niet-werkers ligt boven het gemiddelde. En dat werkt bij aan een negatieve beeldvorming.
Tuurlijk, maar dan is het alsnog niet rechtvaardig om de conclusie te trekken dat Marokkanen geen zak uitvoeren. En dat deze opvatting er is, heeft niets met cijfers te maken (immers al iemand deze zou kennen, zou diegene niet een dergelijke uitspraak doen), maar met negatieve beeldvorming,
Oud 30-05-2009, 13:31
Verwijderd
Citaat:
nee dus:
Ok, maar dat neemt niet weg dat het CBS ook registreert wie een derde generatie niet westerse "persoon" is.
Oud 30-05-2009, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Nee, want het aantal niet-werkers ligt boven het gemiddelde. En dat werkt bij aan een negatieve beeldvorming.
Hoe denkt de gemiddelde Nederlander over Oost-Duitsers of Zuid-Fransen?
Oud 30-05-2009, 13:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Ok, maar dat neemt niet weg dat het CBS ook registreert wie een derde generatie niet westerse "persoon" is.
Vanwege
Citaat:
Steeds meer is er ook behoefte aan informatie over de niet-westerse derde ge-
neratie, zoals over de mate waarin allochtonen en hun kinderen integreren en
over de effectiviteit van het (integratie)beleid.
Men zal er echt niet wakker van liggen als de kinderen van allochtonen doorgaan met couscous eten, maar als blijkt dat sociaal-economische zaken hetzelfde blijken en er nog steeds een taalachterstand is, dan is het toch wel noodzakelijk om dit eens goed te onderzoeken, lijkt mij.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 30-05-2009, 13:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hoe denkt de gemiddelde Nederlander over Oost-Duitsers of Zuid-Fransen?
Oost-Duitsers en Zuid-Fransen trekken voro 10% van hun bevolkingsgroep uitkering in Nederland?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 30-05-2009, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Vanwege

Men zal er echt niet wakker van liggen als de kinderen van allochtonen doorgaan met couscous eten, maar als blijkt dat sociaal-economische zaken hetzelfde blijken en er nog steeds een taalachterstand is, dan is het toch wel noodzakelijk om dit eens goed te onderzoeken, lijkt mij.
En daarom zijn mijn kinderen straks derde generatie niet-westerse allochtonen (mits ik natuurlijk in Nederland blijf, wat zeker niet het geval zal zijn).
Oud 30-05-2009, 13:39
Verwijderd
Citaat:
Oost-Duitsers en Zuid-Fransen trekken voro 10% van hun bevolkingsgroep uitkering in Nederland?
Nee. Mijn punt is dat de gemiddelde Nederlander - laat staan de gemiddelde PVV-stemmer - geen flauw benul heeft van de werkloosheidscijfers, dus dragen ze ook niet bij aan de beeldvorming. Als dat namelijk wel zo zou zijn, zou het eerder een positieve bijdrage zijn.
Oud 30-05-2009, 13:41
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Nouja, allicht dat ze het zo niet noemen kenji, ze noemen het ook vrijheid van onderwijs ipv christelijke indoctrinatiemogelijkheden, representatieve democratie ipv kapitalistische totalitaire monarchie en het recht om te zwijgen ipv je bek houden.

Citaat:
Trouwens kenji jij kan het walgelijk vinden maar we kunnen ook net als een niet nader te noemen islamitisch emiraat alles wat niet lokaal is "expats" noemen en als lokalen allerlij voordelen krijgen zoals als eerste geholpen worden, betere scholing e.d.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 30-05-2009, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Oost-Duitsers en Zuid-Fransen trekken voro 10% van hun bevolkingsgroep uitkering in Nederland?
Serieus wat verwacht je nou. Je haalt uit boerendorpen fabriekarbeiders naar Nederland, vervolgens veranderd onze economie en is er in die sector weinig werk meer te vinden, en vervolgens vind je het raar dat de werkloosheid in die groep wat hoger is als bij andere mensen in Nederland ook niet rekeninghoudend met andere factoren zoals discriminatie, gezondheid (de levensverwachting onder Marokkanen in Nederland is bv lager dan die van autochtone Nederlanders) en gebrek aan kennis van de Nederlandse taal.
Oud 30-05-2009, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Nouja, allicht dat ze het zo niet noemen kenji, ze noemen het ook vrijheid van onderwijs ipv christelijke indoctrinatiemogelijkheden, representatieve democratie ipv kapitalistische totalitaire monarchie en het recht om te zwijgen ipv je bek houden.
Even terugkomend op je verhaal over vermoedelijk de Arabische emiraten. De expats hebben het er prima (ook weer zon walgelijk woord, om onze eigen emigranten een bepaalde naam te geven, ipv gewoon migrant), maar hebben de zuid en zuidoost aziaten er echt een kut bestaan.
Oud 30-05-2009, 13:51
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Een beetje zoals 90% van de Marokkanen nu dus?
juist.
we passen allemaal dezelfde denkwijze toe hier.

daar waar de een zegt dat je marokkanen moet indelen in 'goede en slechte' zegt de ander dat je allochtonen moet (kunnen) indelen in goede en slechte. maar dat laatste is dan opeens walgelijk? het is slechts een verschil in schaal.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 30-05-2009, 13:53
Verwijderd
Dus westers staat voor goed, en niet westerse voor slecht?
Oud 30-05-2009, 13:53
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
ja ik dacht dat we het eens waren over die eufemistische termen?
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 30-05-2009, 13:54
Verwijderd
Nou, dat lijkt me behoorlijk uhmm, ik zeg maar wat hoor: racistisch?
Oud 30-05-2009, 13:55
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Even terugkomend op je verhaal over vermoedelijk de Arabische emiraten. De expats hebben het er prima
Marokkanen hebben het hier ook prima, en itt. in die emiraat heeft de lokale bevolking hier geen voordelen als binnenkomen bij de supermarkt en gelijk vooraan in de rij mogen staan.
Citaat:
(ook weer zon walgelijk woord, om onze eigen emigranten een bepaalde naam te geven, ipv gewoon migrant), maar hebben de zuid en zuidoost aziaten er echt een kut bestaan.
Nouja ik weet dat je hier tegen bent maar o.a. hierom ben ik tegen het dubbele paspoort, niet omdat het zo erg is een 2e paspoort te hebben maar omdat er dan geen twijfel is over nationaliteit, dan heb je met een nederlands paspoort de nederlandse nationaliteit en kan je dus door andere nederlanders afgerekend worden op crimineel gedrag.

Bovendien kan je de mensen die al zijn toegelaten in het verleden natuurlijk niet kwalijk nemen dat er immigratie is, wat wel enigzins bijdraagt aan slechte beeldvorming is zo'n 60.000 importhuwelijken.

Citaat:
Serieus wat verwacht je nou. Je haalt uit boerendorpen fabriekarbeiders naar Nederland
Mja, dit is bij marokkanen en turken niet echt meer van toepassing, ik bedoel alles boven de 50 beschouw ik al als verloren
Citaat:
vervolgens veranderd onze economie en is er in die sector weinig werk meer te vinden, en vervolgens vind je het raar dat de werkloosheid in die groep wat hoger is als bij andere mensen in Nederland
Mwoa dat had mee kunnen vallen als we niet de afgelopen tijd onder het mom van vrij verkeer van handel en personen (gek dat een plant als canabis dan niet vrij verhandeld mag worden maar enfin) roemenen, polen e.d. binnen hadden gelaten.
Citaat:
ook niet rekeninghoudend met andere factoren zoals discriminatie,
Mwoa, dit geld andersom natuurlijk net zo hard, durf er best een 10tje op te zetten dat ik als ik nu bij de mocro van de nachtshop solliciteer en er ook een Mo staat dat ik de minder favoriete ben; alhoewel ik werk nu ook voor een turk.
Citaat:
gezondheid (de levensverwachting onder Marokkanen in Nederland is bv lager dan die van autochtone Nederlanders)
Dat ligt aan de traditionele voeding.
Citaat:
en gebrek aan kennis van de Nederlandse taal.
Mja das toch echt hun eigen probleem, ik heb zelf niet het idee dat (zeke 2e en 3e generatie) slecht nederlands of te weinig nederlands spreekt maar het zou kunnen.
een andere oplossing daarvoor is natuurlijk op heel de wereld spaans, engels en chinees gaan leren.

Citaat:
Dus westers staat voor goed, en niet westerse voor slecht?
Mwoa eerlijkheidshalve eigenlijk andersom.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 30-05-2009, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Marokkanen hebben het hier ook prima, en itt. in die emiraat heeft de lokale bevolking hier geen voordelen als binnenkomen bij de supermarkt en gelijk vooraan de rij mogen staan.
Ben er geweest, dat was niet het geval.

Citaat:
Mwoa, dit geld andersom natuurlijk net zo hard, durf er best een 10tje op te zetten dat ik als ik nu bij de mocro van de nachtshop solliciteer en er ook een Mo staat dat ik de minder favoriete ben; alhoewel ik werk nu ook voor een turk..
Dat zal dan waarschijnlijk zn neef zijn.
Citaat:
Dat ligt aan de traditionele voeding.
De turkse en Marokkaanse keuken zijn ontzettend gezond.
Citaat:
Mja das toch echt hun eigen probleem, ik heb zelf niet het idee dat (zeke 2e en 3e generatie) slecht nederlands of te weinig nederlands spreekt maar het zou kunnen.
een andere oplossing daarvoor is natuurlijk op heel de wereld spaans, engels en chinees gaan leren.
Als pas sinds 1999 integratiecursussen zijn aangeboden en mensen actief werd gestimuleerd om Nederlands te leren...
Oud 30-05-2009, 14:00
Verwijderd
Citaat:
juist.
we passen allemaal dezelfde denkwijze toe hier.

daar waar de een zegt dat je marokkanen moet indelen in 'goede en slechte' zegt de ander dat je allochtonen moet (kunnen) indelen in goede en slechte. maar dat laatste is dan opeens walgelijk? het is slechts een verschil in schaal.
Het lijkt me beter en zinvoller om individuen te beoordelen op hun individuele acties.
Oud 30-05-2009, 14:02
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Hier in de buurt zijn er Marokkaanse ouders die haast geen Nederlands spreken, maar tegen hun kinderen toch alleen Nederlands praten.

Valt allemaal reuze mee, voor ouderen is het vaak te moeilijk om nog een compleet nieuwe taal te leren, maar over het algemeen gaat het goed.
Oud 30-05-2009, 14:03
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Nou, dat lijkt me behoorlijk uhmm, ik zeg maar wat hoor: racistisch?
dat klinkt erger dan het is. plus we hebben het niet over rassen maar over volkeren.

zoals ik al zei het is dezelfde denkwijze als zeggen dat sommige marokkanen goed zijn en andere slecht. dat leg jij positief uit (want geen onderscheid is zielig voor de goede) maar als we een beetje uitzoomen en het over verschillende volkeren hebben is het opeens negatief, terwijl je daar ook over kan zeggen dat geen onderscheid sneu is voor japanners oid
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 30-05-2009, 14:05
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ben er geweest, dat was niet het geval.
In dubai, dacht het wel.

Citaat:
Dat zal dan waarschijnlijk zn neef zijn.
lol vast, dan is het in alle autochtone gevallen ook "z'n neef"

Citaat:
De turkse en Marokkaanse keuken zijn ontzettend gezond.
Mwoa, erg lekker zeker (broodje mergez met ei en kaas, jammie) maar pas is er een onderzoek geweest en daaruit bleek o.a. dat de arabische keuken te weinig vitaminen en mineralen bevat die vooral voorkomen in knolgroenten.
Ook wordt er meer gebakken in die keukens dan in de west europese en dat levert sowieso al een aantal meer risico's op

Citaat:
Als pas sinds 1999 integratiecursussen zijn aangeboden en mensen actief werd gestimuleerd om Nederlands te leren...
Irrelevant, als jij ergens heen verhuisd dien je zelf een interesse te hebben de taal te willen leren, uiteraard is op verweg de meeste vlakken vooral de overheid enorm falend geweest, en nog steeds maar dat neemt niet weg dat je zelf uiteindelijk voor je leven zorg draagt.

Het is geen verwijt want het is natuurlijk dat het gebeurd, nederlanders in zuid frankrijk praten minder frans met elkaar dan marokkanen in nederland nederlands met elkaar spreken.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 30-05-2009, 14:06
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Het lijkt me beter en zinvoller om individuen te beoordelen op hun individuele acties.
dat zou mooi zijn, helaas is de wereld daar te complex voor en zul je, indien je beslissingen wilt nemen, mensen moeten indelen.

schrijnende gevallen heb je er dan altijd tussen zitten. vervelend maar if you wanna make an omelet you gotta break some eggs
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 30-05-2009, 14:08
Verwijderd
Citaat:
dat klinkt erger dan het is. plus we hebben het niet over rassen maar over volkeren.

zoals ik al zei het is dezelfde denkwijze als zeggen dat sommige marokkanen goed zijn en andere slecht. dat leg jij positief uit (want geen onderscheid is zielig voor de goede) maar als we een beetje uitzoomen en het over verschillende volkeren hebben is het opeens negatief, terwijl je daar ook over kan zeggen dat geen onderscheid sneu is voor japanners oid
Het is sneu voor Japanners om met Marokkanen in een groep gezet te worden?
Oud 30-05-2009, 14:08
Verwijderd
Citaat:
dat zou mooi zijn, helaas is de wereld daar te complex voor en zul je, indien je beslissingen wilt nemen, mensen moeten indelen.

schrijnende gevallen heb je er dan altijd tussen zitten. vervelend maar if you wanna make an omelet you gotta break some eggs
Deel je mensen in criminelen en niet-criminelen, of is de wereld daar ook te "complex" voor?
Oud 30-05-2009, 14:09
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
wel als de groep marokkanen bekend staat om bijv hun relatief hoge criminaliteitscijfers en de japanners niet
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 30-05-2009, 14:10
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Deel je mensen in criminelen en niet-criminelen, of is de wereld daar ook te "complex" voor?
dus ook 1 straf voor alle criminelen dan?
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 30-05-2009, 14:11
Verwijderd
Citaat:
wel als de groep marokkanen bekend staat om bijv hun relatief hoge criminaliteitscijfers en de japanners niet
Ik zie nog niet in waarom dat sneu zou zijn?
Oud 30-05-2009, 14:12
Verwijderd
Citaat:
dus ook 1 straf voor alle criminelen dan?
Oh, maar alle Marokkanen veroordelen omdat zij relatief crimineler zijn is wel ethisch verantwoord, wilde je zeggen?
Oud 30-05-2009, 14:16
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
als de gemiddelde marokkaan een grotere kans gedurende zn leven heeft om de criminaliteit te belanden dan de gemiddelde japanner is dat toch niet iets wat je wilt negeren? ethiek heeft daar niets mee te maken
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 30-05-2009, 14:17
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
En juist door dit soort uitspraken blijft het cirkeltje mooi rond.
Oud 30-05-2009, 14:19
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
dus een onderscheid in goede en slechte allochtonen is net zo goed een onderscheid als tussen slechte en goede marokkanen dan.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 30-05-2009, 14:25
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Eigenlijk zijn het beiden schijnvormen van onderscheid aangezien de diersoort; mens is en niet <vul volk in> of allochtonen.

feitelijk heb je alleen maar goede en slechte mensen waarbij goed en slecht ook nog iets vrij subjectief is.

Neemt niet weg dat als je in GB bent je ook aan de linkerkant rijdt hoe fatsoenlijk jij rechts rijden ook vindt
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 30-05-2009, 14:26
Verwijderd
Citaat:
dus een onderscheid in goede en slechte allochtonen is net zo goed een onderscheid als tussen slechte en goede marokkanen dan.
Precies criminele en niet-criminele allochtonen. Zelfs nog beter: criminele en niet-criminele Nederlanders. Ik zie niet in waarom Marokkanen de "slechte" allochtonen zouden zijn, vind het zelfs racistisch.
Oud 30-05-2009, 14:26
Verwijderd
Citaat:
dat zou mooi zijn, helaas is de wereld daar te complex voor en zul je, indien je beslissingen wilt nemen, mensen moeten indelen.

schrijnende gevallen heb je er dan altijd tussen zitten. vervelend maar if you wanna make an omelet you gotta break some eggs
Soms moet je mensen inderdaad indelen, maar wat is daar in dit geval het nut van? Als je criminaliteit wil aanpakken moet je nivelleren, nivelleren en nog eens nivelleren. En natuurlijk een effectief justitie- en politieapparaat hebben.
Oud 30-05-2009, 14:27
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Muggen dat zijn pas slechte allochtonen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Oud 30-05-2009, 15:00
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Soms moet je mensen inderdaad indelen, maar wat is daar in dit geval het nut van? Als je criminaliteit wil aanpakken moet je nivelleren, nivelleren en nog eens nivelleren. En natuurlijk een effectief justitie- en politieapparaat hebben.
wat bedoel je met nivelleren in deze context?

als je 100 mensen hebt waarvan er 10 crimineel zijn en die 10 hebben allemaal een hoed op. als ik begrijp wat je bedoelt met nivelleren dan zou jij dus zeggen dat 10% van de mensen crimineel is.

en dus vooral niet stellen dat 100% van de criminelen een hoed op heeft en dus te focussen op mensen met een hoed als je criminaliteit wilt aanpakken.

edit: het zal wel inkomens nivellering zijn, ik zat in een andere hoek te denken
__________________
man, it must be great being you watching me.

Laatst gewijzigd op 30-05-2009 om 15:06.
Oud 30-05-2009, 16:37
Verwijderd
Citaat:
wat bedoel je met nivelleren in deze context?

als je 100 mensen hebt waarvan er 10 crimineel zijn en die 10 hebben allemaal een hoed op. als ik begrijp wat je bedoelt met nivelleren dan zou jij dus zeggen dat 10% van de mensen crimineel is.

en dus vooral niet stellen dat 100% van de criminelen een hoed op heeft en dus te focussen op mensen met een hoed als je criminaliteit wilt aanpakken.

edit: het zal wel inkomens nivellering zijn, ik zat in een andere hoek te denken
Ja, natuurlijk bedoel ik inkomensnivellering.
Oud 30-05-2009, 16:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Profilering.

Het is een beetje van de zotte als je in Amsterdam iedere Japanner gaat controleren op evt gestolen tassen, als je weet dat 9 van de 10 daders Marokkaans is. [mijn cijfer is wederom fictief en dient slechts ter illustratie].

Dan kan je wel hoog en laag springen dat het discriminerend over komt maar die criminele Marokkanen dienen eens te gaan beseffen wat hun gedrag in deze zorgt voor de beeldvorming bij de ander en waarom die ander bij het zien van een Japanner niet krampachtiger de tas gaat vast houden dan wanneer ie een Marokkaan tegenkomt.

wat wordt het Kenji? Japan?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 30-05-2009, 16:55
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Soms moet je mensen inderdaad indelen, maar wat is daar in dit geval het nut van? Als je criminaliteit wil aanpakken moet je nivelleren, nivelleren en nog eens nivelleren. En natuurlijk een effectief justitie- en politieapparaat hebben.
Ik hoop dat jij later tot kapstersniveau genivelleerd wordt.
__________________
Guilty of being white.
Oud 30-05-2009, 17:07
Allochthony
Avatar van Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
Profilering.

Het is een beetje van de zotte als je in Amsterdam iedere Japanner gaat controleren op evt gestolen tassen, als je weet dat 9 van de 10 daders Marokkaans is. [mijn cijfer is wederom fictief en dient slechts ter illustratie].

Dan kan je wel hoog en laag springen dat het discriminerend over komt maar die criminele Marokkanen dienen eens te gaan beseffen wat hun gedrag in deze zorgt voor de beeldvorming bij de ander en waarom die ander bij het zien van een Japanner niet krampachtiger de tas gaat vast houden dan wanneer ie een Marokkaan tegenkomt.

wat wordt het Kenji? Japan?
Maar tegelijkertijd moeten de bevooroordeelde autochtonen eens beseffen dat door hun vooroordelen ze een deel van de Marokkaanse jeugd afzondert, waardoor deze weer eerder naar criminaliteit neigen.

Oud 30-05-2009, 17:14
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
oja tuurlijk, het is mijn schuld dat die marokkaan oude vrouwtjes berooft. nee zo zijn we gauw uitgepraat.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 30-05-2009, 17:17
Verwijderd
Citaat:
oja tuurlijk, het is mijn schuld dat die marokkaan oude vrouwtjes berooft. nee zo zijn we gauw uitgepraat.
Nee het is zeker de schuld van mijn nette Marokkaanse vriend, die last heeft van vooroordelen.
Oud 30-05-2009, 17:39
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
idd het is de schuld van die foute marokkaan zelf.

vervelend voor je homie, maar zo vallen we allemaal wel ergens in een groep waar vooroordelen over bestaan. feit blijft wel dat als je een marokkaan tegen komt je simpelweg meer kans hebt om een crimineel tegen te komen dan wanneer je een whatever tegen komt.

en even buiten statistiek om, foute marokkanen pik je er zo uit met die petjes en opgeschoren koppies. dus mocht jouw vriend er niet zo uit zien en een beetje normaal nederlands praten verdwijnen de meeste vooroordelen als sneeuw voor de zon
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 30-05-2009, 17:44
Verwijderd
Citaat:
idd het is de schuld van die foute marokkaan zelf.

vervelend voor je homie, maar zo vallen we allemaal wel ergens in een groep waar vooroordelen over bestaan. feit blijft wel dat als je een marokkaan tegen komt je simpelweg meer kans hebt om een crimineel tegen te komen dan wanneer je een whatever tegen komt.

en even buiten statistiek om, foute marokkanen pik je er zo uit met die petjes en opgeschoren koppies. dus mocht jouw vriend er niet zo uit zien en een beetje normaal nederlands praten verdwijnen de meeste vooroordelen als sneeuw voor de zon
Als je een man tegenkomt heb je ook meer kans dat 'ie crimineel is dan bij een willekeurig persoon.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Tussentijdse peiling
Verwijderd
435 31-03-2009 17:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist?
Verwijderd
217 25-12-2008 02:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.