Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2002, 23:09
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
Heey Mensen,

Mijn naam is Anna. Het afgelopen jaar was ik vice-voorzitter van het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS).

Het LAKS is een organisatie van, voor en door scholieren. De vereniging bestaat al sinds april 1984. Leden zijn scholieren (en scholen) in het Voortgezet Onderwijs. Het LAKS organiseert diverse activiteiten voor scholieren en behartigt hun belangen.

Een bestuurslid is samen de andere bestuurders verantwoordelijk voor alles wat er in en om LAKS gebeurt. Een zware en verantwoordelijke functie die ook erg leuk is. Als bestuurder ben je verantwoordelijk voor een aantal activiteiten van LAKS en zorg er samen met de projectcoördinatoren voor dat een project ook inderdaad loopt. Daarnaast vergader je regelmatig met mede-bestuurders en (afhankelijk van de bestuursfunctie) met externe contactpersonen. Deze functie kost het meeste tijd. Als bestuurslid ben je zeker 20 uur per week kwijt aan het LAKS

Ik heb niet alleen heel veel plezier gehad bij het LAKS, maar ik heb ook heel veel geleerd en meegemaakt bij het LAKS, zoals een goede vergadering leiden; een conferentie in het buitenland, met een heleboel jongeren die hetzelfde doen in andere landen van europa; politici ontmoet, en nog veel meer.

Heb je interesse.....???
mail mij: anna@laks.nl
of kijk op de site http://www.laks.nl
(wil jij je aanmelden als bestuurslid, neem dan contact op met mij!!!)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2002, 15:01
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
mensen, jullie kunnen ook hier reageren, ik heb al 1 aanmelding binnen...... ik wil meeeeeeeeeeeer
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 15:10
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ehm, wat moet ik me er bij voorstellen? Ik bedoel, moet ik voor vergaderingen naar weet ik waar? (graag info waar het weet ik waar is) Het lijkt me wel leuk maar raden jullie examenleerlingen af om lid te worden of juist aan? (vanwege drukte)
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 20:45
Psychopath
Avatar van Psychopath
Psychopath is offline
kost voor mij veel te veel tijd!
__________________
"Well if it’s from the internatz it must be true!" © Jamie Hyneman 27-5-2009
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:02
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
Citaat:
alpha schreef:
Ehm, wat moet ik me er bij voorstellen? Ik bedoel, moet ik voor vergaderingen naar weet ik waar? (graag info waar het weet ik waar is) Het lijkt me wel leuk maar raden jullie examenleerlingen af om lid te worden of juist aan? (vanwege drukte)

Eigenlijk raden wij het af om als eindexamenkandidaat in het bestuur te gaan, maar alles is mogelijk.
Je kunt voor een periode van een aantal maanden bij LAKS.
Zelf ben ik driekwart jaar bestuurslid geweest, en dat vond ik persoonlijk genoeg.
Het kantoor staat op de westermarkt (bij de westerkerk) in Amsterdam. Vanaf het station ongeveer 3 minuten met de tram.
kwartiertje lopen.
Het is de bedoeling dat je iedere zaterdag naar het kantoor gaat voor een bestuursvergadering (dit kan ook zondag zijn hangt van het bestuur af), en van je functie binnen het bestuur hangt het af of je wel of niet vaak doordeweeks weg moet (meestal Den Haag).

Het is wel de bedoeling dat je school jou veel vrijheid geeft, en ook je ouders, want het is de bedoeling dat jij ook schooldagen kunt missen.

Ik hoop dat ik zo wat meer info heb kunnen geven
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 21:09
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Jammer, ik woon dan een beetje uit de richting. Zo'n twee uur met de trein, vertragingen niet meegerekend.

Maar goed, ik denk dat deze info zeker ook voor anderen wel belangrijk is of niet?
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 11:33
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
natuurlijk, maar 2 uur treinen is gemiddelde reistijd.
Ik moest 1,5 uur heen en 1,5 uur terug.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 11:54
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
AnnaLAKS schreef:
natuurlijk, maar 2 uur treinen is gemiddelde reistijd.
Ik moest 1,5 uur heen en 1,5 uur terug.
Ik vind 2 uur heen en 2 uur terug toch echt wat te veel. En de kans dat je vertraging hebt op Adam CS is zodanig groot dat het gemiddeld wel meer dan 2 uur heen en terug wordt.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 18:35
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
Dat is zeker waar... het treinreizen is voor veel mensen een reden om geen bestuurslid te worden van LAKS.
Ik zelf vond het reizen totaal geen probleem, omdat ik LAKS zelf hartstikke leuk vond en het reizen ervoor over had. ook vond ik het super om de stad a'dam beter te leren kennen, en die leer je heel snel kennen als je er minstens 1 keer per week rondloopt.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 18:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
AnnaLAKS schreef:
Dat is zeker waar... het treinreizen is voor veel mensen een reden om geen bestuurslid te worden van LAKS.
Ik zelf vond het reizen totaal geen probleem, omdat ik LAKS zelf hartstikke leuk vond en het reizen ervoor over had. ook vond ik het super om de stad a'dam beter te leren kennen, en die leer je heel snel kennen als je er minstens 1 keer per week rondloopt.
Ik ben gek op treinen.
En ja, Amsterdam is een geweldige stad, gisteren nog geweest voor een vergadering, meteen een wandelingetje door Centrum (West) aan vast geknoopt...

Maarre, ik moet afhaken voor het LAKS (Daniel uit Zutphen), het ziet er nl. naar uit dat ik wel ga beginnen met MBO Maritiem Officier in Zwolle... morgen al.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 20:20
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
sjeesus. dat het LAKS zelfs zo ver moet gaan voor bestuursleden ...

Nouja... In die goeie oude tijd...
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 21:12
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
Dat is heel erg jammer Daniel, veel plezier met je nieuwe studie.

Ja ik vind het ook heel erg jammer dat het LAKS tegenwoordig op deze manier bestuursleden moet zoeken, maar het kost veel tijd, en ik probeer op deze manier mensen met LAKS kennis te laten maken, en kijken of ze interesse hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 21:40
tacidvs
tacidvs is offline
Hehe, dacht al dat het LAKS zo down was... sja? Misschien voor mensen die geen leven hebben op zaterdagmiddagen? Komt wel mooi uit dan hier met al die nerds.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 22:04
Verwijderd
Waar the fuck slaat het op? Wat heb je echt aan zo'n landelijke organisatie. Ik stel me er een beetje een lugubere scholierenvakbond bij voor, we zijn verdomme nog kinderen

Ik zie het voordeel er dus niet echt van in...
Met citaat reageren
Oud 19-08-2002, 22:39
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
Nou nou... ik ben echt de grootste nerd die er rondloopt hoor, echt enorm!
Nee het spijt me... ook bij het LAKS zitten er mensen die gewoon elk weekend uitgaan, veel vrienden hebben, maar als ik voor mezelf spreek in ieder geval, ik vind school zelf enorm saai, en ik vind LAKS een uitdaging.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 00:12
Verwijderd
Citaat:
AnnaLAKS schreef:
Nou nou... ik ben echt de grootste nerd die er rondloopt hoor, echt enorm!
Nee het spijt me... ook bij het LAKS zitten er mensen die gewoon elk weekend uitgaan, veel vrienden hebben, maar als ik voor mezelf spreek in ieder geval, ik vind school zelf enorm saai, en ik vind LAKS een uitdaging.
Dat zeg ik niet. Zelf ga ik politicologie studeren. Dus opzich interesseert het me wel. Ik ben dus ook zo'n "nerd"

Ik zie de voordelen alleen niet zo...jullie zijn een organisatie die de belangen van scholieren in het algemeen behartigen? Wat dan? Klachten over de eindexamens kan ik me heel goed voorstellen maar verder... Het komt zo luguber op mij over, hoe dat komt weet ik echt niet --> soory voor de vaagheid.

Ik vind het dan ook erg raar dat ik nooit wat over het LAKS heb gehoord op mijn school, en dan zit je nog wel in Amsterdam op school.

Laatst gewijzigd op 20-08-2002 om 00:18.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 00:27
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
halve banaan schreef:


Dat zeg ik niet. Zelf ga ik politicologie studeren. Dus opzich interesseert het me wel. Ik ben dus ook zo'n "nerd"

Ik zie de voordelen alleen niet zo...jullie zijn een organisatie die de belangen van scholieren in het algemeen behartigen? Wat dan? Klachten over de eindexamens kan ik me heel goed voorstellen maar verder... Het komt zo luguber op mij over, hoe dat komt weet ik echt niet --> soory voor de vaagheid.

Ik vind het dan ook erg raar dat ik nooit wat over het LAKS heb gehoord op mijn school, en dan zit je nog wel in Amsterdam op school.
mwoah het laks zorgt er ook voor dat een scholierenstaking binnen de perken blijft van het gezonde verstand en dat de scholieren de boel niet gaan slopen (niet dus, zoals ook wel te verwachten was ). Nouja. Het LAKS is ook wel een organisatie die de scholierenbelangen behartigt tegenover 'de staat' waardoor de scholieren altijd gehoord worden...

PS:
Ik dacht persoonlijk ook al dat het LAKS "down" was... Maar er zijn dus blijkbaar bestuursleden uit een blikkie getrokken.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 00:37
Verwijderd
Citaat:
Tampert schreef:


mwoah het laks zorgt er ook voor dat een scholierenstaking binnen de perken blijft van het gezonde verstand en dat de scholieren de boel niet gaan slopen (niet dus, zoals ook wel te verwachten was ). Nouja. Het LAKS is ook wel een organisatie die de scholierenbelangen behartigt tegenover 'de staat' waardoor de scholieren altijd gehoord worden...

PS:
Ik dacht persoonlijk ook al dat het LAKS "down" was... Maar er zijn dus blijkbaar bestuursleden uit een blikkie getrokken.
Vanuit dat oogpunt is het inderdaad wel ok, maar wat weten wij nou van staken? De meeste scholieren zijn puberale kindertjes waarbij de hormonen door het lijf schieten. Ze zijn dus opgefokt, en denken niet echt rationeel na

Ik had er dus nog nooit van gehoord, die landelijke staking een paar jaar terug was dus ook grotendeels georganiseerd door het laks?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-08-2002, 15:05
Verwijderd
Mij lijkt het op zich wel leuk, alleen jammer dat ik nu niet meer op de middelbare school zit... misschien is het anders een idee om een van de beheerders van de site te mailen om te vragen of het op de beginpagina komt? Op dit deel van het forum komen niet echt heel veel mensen...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 18:13
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
Heey bedankt voor de tip!

Mensen die voor LAKS werken hebben duidelijk geen negatieve kijk op scholieren.
Ik ben zelf een halfjaar vice-voorzitter geweest. Als vice-voorzitter onderhield ik samen met de voorzitter de politieke contacten. Dit betekend dat je van te voren grote stukken tekst moest doorlezen over bijvoorbeeld de basisvorming of de TweedeFase. Daarna had je een overleg met de staatssecretaris van Onderwijs (Karin Adelmund), en met een aantal ambtenaren en andere vertegenwoordigers van organisaties.
Bij LAKS werken niet alleen maar scholieren, maar we hebben ook medewerkers, die goed weten wat je moet doen, en wat belangrijk is. Deze helpen ons goed.
Verder hield ik mij bezig met de externe contacten (hieronder verstaan wij andere (inter)nationale organisaties.
Ik mocht hiervoor ook hele leuk dingen doen, zoals naar conferentie in het buitenland.

Het LAKS wordt bij politici gezien als een serieuze organisatie. LAKS is de officiele scholierenorganisatie.
Wij worden serieus behandelt, en wij kunnen dus ook echt iets bereiken.
De meeste scholieren denken dat LAKS niets kan bereiken, omdat zij zelf misschien niets kunnen bereiken op hun eigen school.
Ik heb gemerkt dat dit alles behalve de waarheid is.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 18:30
Verwijderd
Citaat:
AnnaLAKS schreef:
Heey bedankt voor de tip!

Mensen die voor LAKS werken hebben duidelijk geen negatieve kijk op scholieren.
Ik ben zelf een halfjaar vice-voorzitter geweest. Als vice-voorzitter onderhield ik samen met de voorzitter de politieke contacten. Dit betekend dat je van te voren grote stukken tekst moest doorlezen over bijvoorbeeld de basisvorming of de TweedeFase. Daarna had je een overleg met de staatssecretaris van Onderwijs (Karin Adelmund), en met een aantal ambtenaren en andere vertegenwoordigers van organisaties.
Bij LAKS werken niet alleen maar scholieren, maar we hebben ook medewerkers, die goed weten wat je moet doen, en wat belangrijk is. Deze helpen ons goed.
Verder hield ik mij bezig met de externe contacten (hieronder verstaan wij andere (inter)nationale organisaties.
Ik mocht hiervoor ook hele leuk dingen doen, zoals naar conferentie in het buitenland.

Het LAKS wordt bij politici gezien als een serieuze organisatie. LAKS is de officiele scholierenorganisatie.
Wij worden serieus behandelt, en wij kunnen dus ook echt iets bereiken.
De meeste scholieren denken dat LAKS niets kan bereiken, omdat zij zelf misschien niets kunnen bereiken op hun eigen school.
Ik heb gemerkt dat dit alles behalve de waarheid is.
Dit is al een stuk duidelijker
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 18:48
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
alstjeblieft!
We hebben nog meer functies.
Ik zal ze allemaal kort uitleggen, zodat je een idee hebt wat LAKS precies doet.

Voorzitter: man naar buiten toe; pers; politiek
Vice-voorzitter: (zie vorig berichtje)
Secretaris: interne regelneef (weet alles over de organisatie); notules (vaak wordt deze door iedereen omstebeurt geschreven)
penningmeester: geldzaken
Bestuurslid ScholenNetwerk: Stuurt het project waar LAKS mee bezig is --> het opzetten van kleine regio's, op deze manier kunnen scholieren met hulp van LAKS, dingen voor elkaar krijgen op hun eigen school/gemeente
Bestuurslid Thema's en Projecten: stuurt en hoofdverantwoordelijke van de projecten zoals Einexamenklachtenlijn; en de thema dagen

Iedereen heeft binnen het bestuur een eigen taak, dit is heel fijn, want op deze manier kun jij op jouw manier jouw dingen doen!



p.s. kan iemand mij helpen hoe ik in contact kan komen met de beheerder van deze pagina?! (op de een of andere manier kan ik geen prive berichten sturen)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 19:29
Verwijderd
Citaat:
AnnaLAKS schreef:
alstjeblieft!
We hebben nog meer functies.
Ik zal ze allemaal kort uitleggen, zodat je een idee hebt wat LAKS precies doet.

Voorzitter: man naar buiten toe; pers; politiek
Vice-voorzitter: (zie vorig berichtje)
Secretaris: interne regelneef (weet alles over de organisatie); notules (vaak wordt deze door iedereen omstebeurt geschreven)
penningmeester: geldzaken
Bestuurslid ScholenNetwerk: Stuurt het project waar LAKS mee bezig is --> het opzetten van kleine regio's, op deze manier kunnen scholieren met hulp van LAKS, dingen voor elkaar krijgen op hun eigen school/gemeente
Bestuurslid Thema's en Projecten: stuurt en hoofdverantwoordelijke van de projecten zoals Einexamenklachtenlijn; en de thema dagen

Iedereen heeft binnen het bestuur een eigen taak, dit is heel fijn, want op deze manier kun jij op jouw manier jouw dingen doen!



p.s. kan iemand mij helpen hoe ik in contact kan komen met de beheerder van deze pagina?! (op de een of andere manier kan ik geen prive berichten sturen)
Gaaf.

Euuhmm volgens mij is questor de "baas" van dit alles (questor@endoria.net)? Help mij eens mensen.

Verder kan je het beter eerst proberen via het feedback forum denk ik, daar komen veel forumbaasjes. n die kunnen je vanzelfspreken helpen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 19:48
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
dank je wel!!!

Ik heb weer een nieuwe aanmelding...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 19:53
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
je moet niet questor mailen, maar gewoon scholieren.com. Dan komt ie bij jon aan. Je kunt ook gewoon jon direct mailen: jon@scholieren.com
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2002, 19:57
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
halve banaan schreef:


Euuhmm volgens mij is questor de "baas" van dit alles (questor@endoria.net)? Help mij eens mensen.

LoL

Jon is de baas van alles hiero... info@scholieren.com (maar die is de eerst volgende dagen nog op vakantie)
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 19:58
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
BEDANKT MENSEN!!!
Ik hoop dat het gaat lukken!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 19:59
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
zeg...
Weer over LAKS!

voor LAKS is de achterban enorm belangrijk!
stel een lijstje samen van de positieve en negatieve kanten van de middelbare school (onderwerpen als TF, Basisvorming; VMBO-t, onmogelijke roosters... etc)
Wij kunnen er iets mee doen!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 20:04
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:


LoL

Jon is de baas van alles hiero... info@scholieren.com (maar die is de eerst volgende dagen nog op vakantie)
Zeg jongen, sinds wanneer is dit geen scholieren pagina meer?!
(ik had heel kort gevraagt op 'feedback' of ik dus op de begin pagina kon met dit topic, er kwam niet echt een positieve reactie)

Dit is DE pagina voor scholieren, en is er dan geen andere mogelijkheid om een soort van plekje (als de organisatie) op de site te krijgen!?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Tofke_H schreef:


LoL

Jon is de baas van alles hiero... info@scholieren.com (maar die is de eerst volgende dagen nog op vakantie)
wie is questor dan? Baas van endoria? Hij had hier toch ook wat mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2002, 23:28
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik ben niet geïnteresseerd in één van die bestuurleden hoor (geen tijd) maar ben eigenlijk wel benieuwd wat het LAKS dan precies doet. Je hebt natuurlijk al een hoop uitgelegd, maar kan je dan eens aangeven wat het LAKS bijvoorbeeld bereikt heeft de afgelopen paar jaar?
Ik weet wel van die klachtenlijn voor examenleerlingen en dat er toen een vraag was gesteld die niet mocht worden gesteld waarbij het LAKS uiteindelijk ervoor zorgde dat iedereen de punten kreeg (deed het LAKS toch?) maar zijn er nog meer dingen?
Ben wel benieuwd... en denk dat voor mensen die twijfelen het misschien ook wel handig is om een paar specifieke voorbeelden te horen...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 08:54
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
AnnaLAKS schreef:
!
stel een lijstje samen van de positieve en negatieve kanten van de middelbare school (onderwerpen als TF, Basisvorming; VMBO-t, onmogelijke roosters... etc)
Wij kunnen er iets mee doen!
1) We zitten opgescheept met een organisatie die gelijk staat aan een landelijk gecentraliseerd equivalent van leerlingenraden onder welke naam dan ook, waarvan we onmogelijk kunnen bevroeden wat voor'n nut het heeft en waardoor we om de haverklap worden lastig gevallen met zinloze waanzin.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 11:36
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
halve banaan schreef:


wie is questor dan? Baas van endoria? Hij had hier toch ook wat mee te maken?
hij is hier systeembeheerder
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 11:45
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
AnnaLAKS schreef:
Zeg jongen, sinds wanneer is dit geen scholieren pagina meer?!

(ik had heel kort gevraagt op 'feedback' of ik dus op de begin pagina kon met dit topic, er kwam niet echt een positieve reactie)

Dit is DE pagina voor scholieren, en is er dan geen andere mogelijkheid om een soort van plekje (als de organisatie) op de site te krijgen!?
zoals al gezegd is, mail jon eens wie weet doet hij er wat mee. Het kan een tijdje duren voor je antwoord krijgt, omdat hij nog op vakantie is.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 14:45
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:


hij is hier systeembeheerder
Weer wat geleerd
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 16:19
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Anna, over dat soort dingen moet je mij of Jon hebben, maar Jon is op vakantie.
Ik heb je een mailtje gestuurd op annaETlaks.nl
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-08-2002, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Simon schreef:
Anna, over dat soort dingen moet je mij of Jon hebben, maar Jon is op vakantie.
Ik heb je een mailtje gestuurd op annaETlaks.nl
Doet je @ het niet
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 22:42
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
Kijk eens aan... heb een afspraak gemaakt met Simon! Dan kunnen we het allemaal goed bespreken! HARTSTIKKE BEDANKT!!!!

Ik kan wel wat concrete voorbeelden geven over wat IKZELF heb gedaan.

Ik hield mij vooral bezig met de Basisvorming.
Dit betekent dat ik stukken (grote stukken) moest lezen over de bavo, wou ik goed kunnen meepraten over de problemen.
Ik kan niet zeggen dat er iets duidelijks is gebeurd door LAKS, maar wij mogen meepraten, en op deze manier wordt er vaak wel iets meegenomen in het besluit.
Op een gegeven moment had ik een debat met andere partijen en politici in Den Haag. Dit was echt super fat! omdat ik als ENIGE onder de 18 jaar daar zat, en echt super serieus genomen werd door iedereen.
Achteraf kreeg ik allerlei complimenten van iedereen, en dat gaf mij echt een goed gevoel, want ik had mij ongelooflijk goed voorbereid.

Volgend jaar mag LAKS in het bestuur van de CEVO, de CEVO is zeg maar het bestuur dat de eindexamens regelt.
Dit betekent dat wij meer invloed krijgen op de eindexamens, maar wij mogen de eindexamens niet zien (en dat is opzich ook logisch...toch!?)

LAKS is momenteel bezig met een Tweede Fase Onderzoek. Dit is het eerste onderzoek dat uitgaan van de scholieren. We hebben nu al een aantal scholen bezocht. Dan kijken wij naar de faciliteiten en hoe de Tweede Fase nou op DIE school geregeld is.
We praten met leerlingen, doen een enquete, praten met de leraren en de schoolleiding.
Omdat dit zo'n enorm groot onderzoek is (dat door het bestuur en een aantal actieve leden zelf gemaakt is (hier zijn we natuurlijk trots op), wordt dit ook heel serieus genomen door de kamer. Als het onderzoek afgerond is (hopelijk volgend jaar) zullen wij een rapport schrijven dat wij dan naar Den Haag sturen. Politici hebben ons beloofd dit als een officieel onderzoek te beschouwen (misschien veranderd er dan iets positiefs in dit systeem).

Verder houdt LAKS zich bezig met EEKL (eindexamenklachtenlijn). Dit is een bekend project, en vooral ook heel leuk.
De klachten worden serieus genomen, en dat is een goede zaak.

Wanneer er VEEL klachten over een bepaald probleem binnenkomen (zie TF een aantal jaren terug) houden wij demonstraties (dit helpt natuurlijk niet altijd).

Laks is een serieuze organisatie, die door de belangrijke partijen, heel serieus genomen wordt, alleen helaas niet altijd door onze achterban, en dat vind ik zeer spijtig!
Hopelijk zal hier verandering in komen!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 22:48
tacidvs
tacidvs is offline
Ja, maar als ik het goed begrijp, worden jullie alleen serieus genomen.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 22:59
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Het klinkt heel leuk allemaal zou het graag willen doen maar dan komt het probleem. HELPPPPPPPPPPP.
waar haal ik de tijd vandaan.
Maandags en dinsdags RT, woensdag en vrijdag schaken en donderdags en zaterdags werken. hmmmmmm nee sorry niks voor mij en zit ik ook nog is in het eindexamen jaar. Jammer als ikhet eerder had geweten dit dan misschienwel maar organiseer te veel nu sorry kan je niet helpen.
wel leuk dat het kan trouwens wist het niet

GRTZ
ivo
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 23:02
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
Maakt ook niets uit hoor! ik vind het al hartstikke leuk dat je interesse toont!
Ik vind het sowieso zo leuk dat er veel reactie komt op dit onderwerp!


We worden heel serieus genomen ja, en dat is een goede zaak! want anders zouden wij niets bereiken!
Nu ik bestuurslid-af ben kan ik mij veel meer bezig houden met de achterban!
Zodra wij veel steun hebben zal het allemaal nog veel beter lopen.
Maar we kunnen niet alles in 1x krijgen!
We hebben nu onze naam bij de politiek, en nu nog bij de scholieren!
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 23:47
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
teveel tijd helaas
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 08:12
tacidvs
tacidvs is offline
En voor alle LAKS-leden die écht doof zijn: JULLIE KRIJGEN NIETS VOOR ELKAAR BEHALVE DAT JE ZOGENAAMD SERIEUS WORDEN GENOMEN! t'a!
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 19:43
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
Jezus ja, met zo'n instelling kom jij er echt wel he!?!?!
Sooooo... echt niet normaal!
Je kunt ook niet alles tegerlijk hebben!
Wat ik dus al zei, is dat we nu onze naam hebben bij de politici, maar dat we nog niet bekend genoeg zijn bij onze achterban!
(jongen wat denk je dat ik aan het doen ben?)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 20:27
tacidvs
tacidvs is offline
Je opwinden? Beetje vreemd dat het LAKS zich eerst op de publiciteit richt en daarna pas op de achterban?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 20:44
Verwijderd
Citaat:
AnnaLAKS schreef:
(jongen wat denk je dat ik aan het doen ben?)
zieltjes winnen via een forum, dat is niet echt normaal. als jullie echt dingen konden verrichten en de goede contacten hadden, zouden jullie niet zulke trieste acties hoeven uit te voeren. dat ze 15-jarige scholieren als vice-voorzitter laten dienen zegt me wel genoeg.
en zeg eens, wanneer hebben jullie voor het laatst echt iets gedaan waar alle scholieren wat aan hadden?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2002, 22:06
klootzak2002
klootzak2002 is offline
LAKS,

past wel bij die naam, ik krijg het idee dat het een saai clubje mensen is.
die eiegenlijk veel moeten doen voor niks, een soort groen links of sp.

of een andere derde rangs partij maar dan minder.
ik bedoel als je al meteen vice geval bent, moet dat wel een nutteloze funktie zijn.
anders ga je niet zo kansloos scholieren benaderen.

zitten er trouwens lekker wijven bij LAKS die vraag intresseert mij niet maar vele andere wel, denk ik zo.
__________________
*kus jessiej* kloot·zak (de ~ (m.)) 1 [vulg.] ellendeling 2 balzak, scrotum
Met citaat reageren
Oud 23-08-2002, 21:38
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
zo..zo...

Ik moet toegeven dat het misschien een beetje kansloos is dat ik via scholieren.com leden probeer te werven.

Natuurlijk hebben wij ons niet alleen gericht op de publiciteit, maar LAKS bestaat sinds 1984. We hebben pieken en dalen gehad.
Op een gegeven moment hadden we onwijs veel steun van onze achterban, maar niemand nam ons serieus. Toen moesten we meer tijd steken in de politici.

ik was dus vice-voorzitter (ben trouwens bijna 17, dus toch echt geen 15 jaar, sorry), omdat ik geen voorzitter wou zijn.
We hadden ook in die tijd geen voorzitter, en ik ben dus een paar maanden vice-voorzitter geweest (maar tegerlijker ook voorzitter).
Voorzitterschap beviel mij minder goed dan het vice-voorzitterschap, omdat ik het onderhouden van de internationale contacten heel erg leuk vond. Ik leerde allemaal mensen kennen van Finland tot aan Macedonie.

LAKS heeft mijn leven verrijkt!

Ik zal uitleggen waarom ik ben gestopt met LAKS (ik begrijp dat jullie mij als een een of andere loser zonder leven beschouwen).
Afgelopen jaar heb ik havo4 gedaan, dit jaar had ik niet gehaald als ik niet was gestopt met LAKS. Niet dat ik niet goed kan leren, nee ik vind de stof redelijk simpel. Maar ik wou nog een leven buiten school, en ook buiten LAKS. Dus als ik niet op school, of in Amsterdam zat, zat ik bij mijn vrienden, in de kroeg, of was ik aan het stappen. Ik had geen tijd om iets te doen als 'leren'.

Daarom wil ik het dit jaar, als lid van de sollicitatiecommissie het iets rustiger aan doen, wil het graag allemaal vanuit de computerkamer regelen. Heb geen tijd en zin om allerlei steden in Nederland af te reizen om leden te werven. Daarom doe ik het op deze manier. kun je kansloos noemen! ik noem het gewoon energie besparing.

Ik heb een aantal aanmeldingen gehad. Na een aanmelding bel ik met diegene, en dan maak ik wel een echte afspraak met ze, om te kijken of hij/zij in het bestuur zou passen, etc....

Op het laatste moment ben ik opgehouden als bestuurslid. Dit bevalt mij goed, want nu heb ik weer tijd om nutteloze dingen te doen, zoals iedereen van mijn leeftijd. Maar ik heb zeker geen spijt van LAKS.
Ik kan zometeen zeggen dat mijn CV er beter uitziet. AL heb ik het daarvoor zeker niet gedaan. Ik heb gewoon een soort stage gedaan, en ik heb meer kennis over die wereld dan andere jongeren waarbij elke dag hetzelfde is.
opstaan --> school --> vrienden --> slapen, weekend: uitslapen --> werken --> stappen.

Dat leven trekt mij niet. Ik wil variatie, anders ga ik me echt doodvervelen. Je kunt mij nu wel continu gaan lopen afzeiken, maar wees blij dat niet iedereen zo oppervlakkig is, en dat er ook mensen zijn die zich wel willen inzetten, voor zaken die JIJ misschien als onzin beschouwt!

Het klopt wel dat LAKS enorm hard werkt, en soms er inderdaad niets voor terugkrijgt. Helaas.... leven is hard. Jammer dan!

Over de knappe meisjes bij LAKS kan ik niets zeggen. Dat zul je maar zelf moeten bekijken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 10:18
tacidvs
tacidvs is offline
Ik hoop dat mij ooit een baan onthouden wordt omdat er een of andere truttestijn met een jaartje LAKS op haar CV aan komt zetten, weet ik ook gelijk bij wat voor'n dwazen ik gesolliciteerd heb

Laten we het anders stellen: WAT heeft het LAKS ons in vredesnaam te bieden, waarvoor wij onze steun IN WELKE VORM zouden moeten geven en WAT zou het LAKS daarmee dan kunnen DOEN?

Jullie praten alleen maar, lijken wel politici.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 12:19
AnnaLAKS
AnnaLAKS is offline
goede grap jongen!

Als scholieren ons steunen kunnen wij daar naar handelen.
LAKS doet namelijk altijd van zijn leden willen. Wij voeren de mening van de leden uit.
Omdat we het afgelopen jaar met te weinig bestuursleden zaten was het onmogelijk om heeel erg veel te doen als organisatie.
We hebben ons Tweede Fase onderzoek gedaan (wat ik al eerder heb verteld).
We hebben een klachtenlijn en nog meer.

Het is overduidelijk dat jij je mening al hebt gevormt over LAKS, of misschien over mensen die zich inzetten voor andere in het algemeen (zijn wij rechts?!!?!?).

Het kan mij persoonlijk totaal geen flikker schelen of jij wel of niet LAKS een goede organisatie vindt. Wees iedergeval blij dat er 'iets' is waar jij zou kunnen klagen, mocht er iets gebeuren bij jou op school.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29.