Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2004, 19:03
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Was even mixer aan het testen;

http://www.strain.nl/Carn4.mp3

Niet echt strak of samenhangend, maar geluidkwaliteit vrij behoorlijk voor een oude shure sm48 (bij de bassdrum) en een goedkope no-name zangmicrofoon als overhead. Eigenlijk toch nog iets van n mic zien te scoren voor hihat/snare. Let niet op de fout ingezette fills en het flutterige voetenwerk , heb liever kritiek op geluidskwaliteit
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2004, 19:22
lifeafterdeath
Avatar van lifeafterdeath
lifeafterdeath is offline
eerste mp3 van dit forum die ik helemaal heb geluisterd

klonk goed !

alleen kwa geluidskwaliteit kunnen er wel wat dingen beter want die (volgens mij heten ze zo) "rides" hoorde je soms wat minder dan de bass en de snare.

klinkt lekker (vooral het begin )
__________________
I live in the black, have no guiding lights and I'm whispering in your dreams....
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 19:36
Emoboy
Avatar van Emoboy
Emoboy is offline
als ik niet let op de fout ingezette fills en het flutterige voetenwerk:

klinkt redelijk. ik vind de toms en bass matig klinken. maar de bekkens en snare vind ik heeeeel vet!
__________________
hoempapa
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 19:38
Emoboy
Avatar van Emoboy
Emoboy is offline
Citaat:
Emoboy schreef op 30-01-2004 @ 20:36:
als ik niet let op de fout ingezette fills en het flutterige voetenwerk:

klinkt redelijk. ik vind de toms en bass matig klinken. maar de bekkens en snare vind ik heeeeel vet!
maar ik doe het je niet na
ik zal morgen eens een stukje van mijn drums-opnames online zetten.
10 x zo kut
en dan al niet te spreken over mijn drumkunsten
__________________
hoempapa
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 19:44
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
bass ligt er idd veel te hard in....of de snare en toms juist niet.

Ik heb een oude shure sm48 gebruikt voor de bassdrum, en een no-name cheapo zangmicrofoon als overhead. Ik wilde graag de overhead wat harder, maar vanwege de brakheid ervan kreeg ik meteen een overstuurd bekken geluid. Dus ik heb nu goed klinkende bekkens, maar zwak tom en snare geluid; toch n keer een mic voor snare/hihats kopen. (of gewoon een fatsoenlijke mic set voor drums).
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 21:10
Verwijderd
voetwerk is idd niet altijd even strak, misschien wel door de opname, maar in het begin maak je ook een foutje, wel jammer. t klinkt niet echt helemaal lekker naar mijn gevoel. Begin wel maar na ongeveer 1/4 van het nummer tot halverwege wordt het allemaal wat rommelig, veel fills die niet allemaal lekker liggen in het stuk vind ik. Ook wel combinaties die naar mijn gevoel niet echt lekker gaan. Soms lijk je wel zachter en dan weer harder te spelen of je lijkt wel even wat sneller te gaan en dan weer naar je oorspronkelijke tempo. Maar wel knap , ik doe het je niet na iig
Met citaat reageren
Oud 30-01-2004, 21:43
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Roxane schreef op 30-01-2004 @ 22:10:
voetwerk is idd niet altijd even strak, misschien wel door de opname, maar in het begin maak je ook een foutje, wel jammer. t klinkt niet echt helemaal lekker naar mijn gevoel. Begin wel maar na ongeveer 1/4 van het nummer tot halverwege wordt het allemaal wat rommelig, veel fills die niet allemaal lekker liggen in het stuk vind ik. Ook wel combinaties die naar mijn gevoel niet echt lekker gaan. Soms lijk je wel zachter en dan weer harder te spelen of je lijkt wel even wat sneller te gaan en dan weer naar je oorspronkelijke tempo. Maar wel knap , ik doe het je niet na iig
Ja, zit ergens een stuk in waar ik qua puls helemaal de mist in ga, volgens mij kom ik een halve tel te vroeg of te laat uit, maar daarna doe ik volgens mij weer hetzelfde om weer op de tel uit te komen. In iedergeval, probeerde uit te komen

verder kritiek.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 13:24
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Dude koop een metronoom
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 13:46
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Shakeel schreef op 31-01-2004 @ 14:24:
Dude koop een metronoom
die betast ik al vaak genoeg
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 13:58
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Nee, maar ff serieus dat is ook echt het enige. De potentie om een goede drummer te worden heb je zeker. De skills en de ideeen zijn er.. nu alleen nog ff aan de strakheid en dynamiek werken en alles is top

Btw, ken je virgil donati? Zo niet download dan onmiddelijk wat van hem
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Shakeel schreef op 31-01-2004 @ 14:24:
Dude koop een metronoom
ik denk niet dat je die nog gaat horen wanneer je aan het drummen bent Maar ik zou idd werken aan het houden van een constant tempo
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:19
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Citaat:
Roxane schreef op 31-01-2004 @ 15:10:
ik denk niet dat je die nog gaat horen wanneer je aan het drummen bent Maar ik zou idd werken aan het houden van een constant tempo
Ooit gehoord van een metronome met headphones?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Shakeel schreef op 31-01-2004 @ 15:19:
Ooit gehoord van een metronome met headphones?
euh oh ja, hehe, dat heb ik ook eens uitgeprobeerd maar dat hoor ik op een gegeven moment ook niet meer en raak er alleen maar door de war, maar dat ligt dan mij I guess
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 15:38
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Ach je kan altijd nog zon ding huren die ze in de bouw gebruiken om palen in de grond te stampen.


BOOM.... BOOM.... BOOM.... BOOM....
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 16:19
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
metronoom heeft ook lichtjes
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 18:11
Chameleon2000
Chameleon2000 is offline
Ja, mijne heeft ook lichtjes maar op de 1 of andere manier lukt de beat volgen op lichtjes mij niet echt
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 19:40
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Shakeel schreef op 31-01-2004 @ 14:58:
Nee, maar ff serieus dat is ook echt het enige. De potentie om een goede drummer te worden heb je zeker. De skills en de ideeen zijn er.. nu alleen nog ff aan de strakheid en dynamiek werken en alles is top

Btw, ken je virgil donati? Zo niet download dan onmiddelijk wat van hem
Dank u voor de correcte kritiek, daar werk ik ook het meeste aan. Maar die solo was niet echt gericht om mijn strakheid te laten zien, meer om de recorder en mixer te testen. binnenkort komt er een nieuwe kit, dus dan zullen we eens bikkelen

Donati....natuurlijk. Maar niet echt mijn drummer, Ik ben meer van de Dave Weckl / Vinnie Colaiuta kant. Verder vind ik Thomas Lang en Dennis Chambers erg goed. Ik kan nog wel een waslijst opnoemen maar die 4 zijn toch het dominanst op het moment

Over metronomen, in principe is zo`n piepje hard genoeg (mits je niet teveel bekken geluid inbrengt), maar ik speel altijd met een koptelefoon, werkt als n tiet. Probeer de laatste tijd niet op de lampjes te letten en alleen op de click om het gevoel wat te interniseren (sp?).
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.