Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2003, 12:03
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 23-08-2003 @ 12:51:
Lees vandaag maar eens het artikel 'Marokkanen' in de Telegraaf.

p.s er wordt nog aardig gepost hiero.

Ik lees geen Telegraaf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-08-2003, 12:12
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-08-2003 @ 13:03:
Ik lees geen Telegraaf
Zo'n opmerking had ik al verwacht.

Het artikel is wel goed geschreven en ben het er 100% mee eens.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 12:17
NN
NN is offline
Citaat:
Rechts=oke!!! schreef op 23-08-2003 @ 10:24:
En toch zijn de meeste marokanen crimineel
nix aan te doen

zal wel aan de cultuur ofzo ligge
Niet waar, binnen de groep mensen met een etnische achtergrond die is terug te herleiden tot de Marokaanse is het percentage criminelen wel hoger, maar het is zeker niet zo dat meer dan 50% van hen crimineel is.

En zeker is er wel wat aan te doen. Door deze mensen, in plaats van als maatschappelijke verschoppelingen te behandelen, met ze om te gaan als medelanders en hen scholing en werk te bieden hoeven ze ook niet in de criminaliteit terecht te komen.

Maar helaas vinden de meeste Nederlanders het leuker om op een maatschappelijk probleem te schelden dan het bij de vrucht af op te lossen.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 12:24
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
NN schreef op 23-08-2003 @ 13:17:

Maar helaas vinden de meeste Nederlanders het leuker om op een maatschappelijk probleem te schelden dan het bij de vrucht af op te lossen.
Kom we gaan nog een miljardje erin pompen..

En we hebben het al economisch niet zo makkelijk, maargoed NN maakt dat niet uit he, alle minderheden gaan voor!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 12:27
NN
NN is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 23-08-2003 @ 13:12:
Zo'n opmerking had ik al verwacht.

Het artikel is wel goed geschreven en ben het er 100% mee eens.
Als jij het artikel goed vind zal het wel weer op de stigmatiserende xenofobe manier van de Telegraaf zijn geschreven. Iets in de trant van: 'Oei wat zijn die Marokkanen toch crimineel', zodat alle LPF'ers zich er in kunnen terugvinden.

(Ik lees trouwens wel eens de Telegraaf. Als ik bij de kapper moet wachten of als ik in het buitenland geen echte Nederlandse krant kan krijgen.)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 12:39
NN
NN is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 23-08-2003 @ 13:24:
Kom we gaan nog een miljardje erin pompen..

En we hebben het al economisch niet zo makkelijk, maargoed NN maakt dat niet uit he, alle minderheden gaan voor!
Beste PrealK,

Regeren is vooruitzien! Ik zal niet ontkennen dat het op korte termijn geld zal kosten, maar op de langere termijn zal nu wat extra aandacht besteden aan minderheden zijn vruchten afwerpen. De criminaliteit zal dalen en de kosten voor uitkeringen e.d. ook.

Dat minderheden voor gaan wil ik niet stellen. Wel vind ik het heel redelijk om deze mensen, nadat ze decennia lang als dom werkvolk zijn behandeld (de gastarbeiders, weetjewel) hen wat begeleiding te bieden zodat ze een normaal zelfstandig bestaan kunnen opbouwen in deze maatschappij.

Het is toch een schande dat er soms mensen zijn die als dertig jaar in dit land wonen en nog geen Nederlands kunnen omdat ze nooit dat onderwijs hebben gekregen omdat ze hier "toch alleen maar waren gekomen om te werken"?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Prea|K schreef op 23-08-2003 @ 13:24:
Kom we gaan nog een miljardje erin pompen..

En we hebben het al economisch niet zo makkelijk, maargoed NN maakt dat niet uit he, alle minderheden gaan voor!
Je gaat zo totaal voorbij aan de kern van zijn betoog.

De denkcirkel waar we hier telkens in vastzitten, is dat de mensen die zichzelf rechts noemen denken dat de beste oplossing is om elke criminele allochtoon er maar uit te schoppen. Natuurlijk is dat in principe de beste oplossing, maar hij is nu eenmaal niet uitvoerbaar. Dat moet je dus uit je hoofd zetten.

Ze zitten hier, ze zijn ons probleem en daarom moeten we ons ermee redden. Dat is altijd het probleem met nieuw rechts: zodra ze geconfronteerd worden met het feit dat hun harde aanpak niet mogelijk is, gaan ze miemelen over 'alle minderheden gaan voor'.

Iets slopen is makkelijk, dat kan elke lul met een grote bek. Maar iets opbouwen, daar zijn ook hersens voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 12:57
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 23-08-2003 @ 13:12:
Zo'n opmerking had ik al verwacht.

Het artikel is wel goed geschreven en ben het er 100% mee eens.
Ja, tuurlijk, voor jou is alles wat in de Telegraaf over allochtonen staat goed geschreven.
Jammer, dat zulke schrijvers nooit een betere kwaliteitskrant halen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 13:06
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-08-2003 @ 13:57:
Ja, tuurlijk, voor jou is alles wat in de Telegraaf over allochtonen staat goed geschreven.
Jammer, dat zulke schrijvers nooit een betere kwaliteitskrant halen
En jammer dat je altijd maar met die onzinnige kut troep aankomt.

Dom geval dat je bent.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 13:07
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 23-08-2003 @ 14:06:
En jammer dat je altijd maar met die onzinnige kut troep aankomt.

Dom geval dat je bent.
Ontken t maar eens dat je t bijna altijd mee eens bent over een artikel over allochtonen, wat in de Telegraaf staat.


Ja, ik ben toch een allochtoon
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 13:16
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 23-08-2003 @ 14:06:
En jammer dat je altijd maar met die onzinnige kut troep aankomt.

Dom geval dat je bent.
Je reageert wel lekker selectief he?
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 13:46
Verwijderd
Preak, kan je dat artikel hier plaatsen? Het is makkelijker oordelen op die manier.
Ik las vroeger overigens altijd De Telegraaf (ik was toen een jaar of tien).
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 13:53
kainie
Avatar van kainie
kainie is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 23-08-2003 @ 14:16:
Je reageert wel lekker selectief he?
Hij krijgt alleen een schijt hekel aan Atje85, dat is alles. Wie niet? Dikke loser die gast.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 13:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
kainie schreef op 23-08-2003 @ 14:53:
Hij krijgt alleen een schijt hekel aan Atje85, dat is alles. Wie niet? Dikke loser die gast.
hehe lol
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 13:56
kainie
Avatar van kainie
kainie is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 23-08-2003 @ 14:55:
hehe lol
Lach maar, beetje autochtonen bashen en Marokkaantjes indekken, meer kan je niet.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 14:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
kainie schreef op 23-08-2003 @ 14:56:
Lach maar, beetje autochtonen bashen en Marokkaantjes indekken, meer kan je niet.
haha
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 14:06
Prea|K
Avatar van Prea|K
Prea|K is offline
Wat wil je met een Pindabrein? ( )
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 14:09
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Prea|K schreef op 23-08-2003 @ 15:06:
Wat wil je met een Pindabrein? ( )
lol haha
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 15:24
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
NN schreef op 23-08-2003 @ 13:27:
[B]Als jij het artikel goed vind zal het wel weer op de stigmatiserende xenofobe manier van de Telegraaf zijn geschreven. Iets in de trant van: 'Oei wat zijn die Marokkanen toch crimineel', zodat alle LPF'ers zich er in kunnen terugvinden.
Stigmatiserende xenofobe manier van de telegraaf....

Je zegt dat je de telegraaf wel eens leest, maar hoe doe je dat dan als je niet kunt lezen
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 15:53
Verwijderd
Citaat:
kainie schreef op 23-08-2003 @ 14:56:
Lach maar, beetje autochtonen bashen en Marokkaantjes indekken, meer kan je niet.
En wat is jouw nuttige bijdrage van vandaag, of blijven die beperkt tot dit soort zielige opmerkingen?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:23
NN
NN is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-08-2003 @ 16:24:
Stigmatiserende xenofobe manier van de telegraaf....

Je zegt dat je de telegraaf wel eens leest, maar hoe doe je dat dan als je niet kunt lezen
Beste Dinalfos,

Vind je het ook niet een beetje dom om te reageren op iemand die toch niet kan lezen wat jij geschreven hebt?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:29
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
NN schreef op 23-08-2003 @ 19:23:
Beste Dinalfos,

Vind je het ook niet een beetje dom om te reageren op iemand die toch niet kan lezen wat jij geschreven hebt?
Vind jij het niet een beetje HEEL erg dom van jezelf dat je niet begrijpt wat ik daarmee bedoelde?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 18:37
NN
NN is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-08-2003 @ 19:29:
Vind jij het niet een beetje HEEL erg dom van jezelf dat je niet begrijpt wat ik daarmee bedoelde?
Ik begrijp ook niet wat je hier mee bedoelt. Maar ja, ik kan dan ook niet lezen. Wil je zo vriendelijk zijn het even uit te leggen? Dan houden we er over op voordat de forumbaasjes knorrig gaan doen.

Het lijkt me een goed idee als je eens op de inhoud van mijn idee in zou gaan, Prealk doet dat ook al niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.