Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2005, 16:25
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 01-01-2005 @ 16:45 :
ege

Ah, ok !
Ik wil nog wel even wat rechtzetten. Ik kan wel degelijk tegen kritiek. Alleen is het zo dat er vaak onterechte kritiek is op de Islam. I.p.v dat je blij en opgelucht bent dat moslims die 'bepaalde' aspecten niet erkennen als iets Islamitsich, blijf jij erop aandringen dat het wel degelijk Islamitisch is.
Wat wil je nou horen, dat we iets erkennen dat onjuist is, zodat jouw verkeerde beeld over de Islam bevestigd wordt?
Hm, dat is een lastige vraag.

Ik denk dat bepaalde misstanden die er bestaan binnen Islamitische landen wel degelijk met een bepaalde interpretatie van de Islam te maken hebben. Ik zou echter niet willen stellen dat die dingen dè Islam zijn.

Ik heb me wel bepaalde dingen uit de Koran laten citeren, die vrouwonvriendelijk en homoonvriendelijk te noemen zijn. Tegelijkertijd besef ik echter ook dat de Koran in een andere tijd is geschreven. Er zijn moslims die dat beseffen en de Koran op die punten niet letterlijk nemen, maar er zijn ook moslims die vinden dat de Koran tijdloos is en dat de dingen die er geschreven staan nog steeds op dezelfde manier gelden. Eigenlijk is dat net zoals met Christenen. In het evangelie staat dat homoseksuelen gedood moeten worden, maar de meeste christenen handelen daar gelukkig niet meer na. Er zijn echter ook Christenen op de Veluwe, in Staphorst etc. die dit soort dingen nog serieus nemen.

Ik denk dat het verstandig is als de 'goede' moslims en anderen niet zoveel van elkaar verschillen en samen moeten strijden tegen religieus radicalisme, dus zowel moslimfundamentalisme als christenfundamentalisme.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2005, 17:02
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 17:13 :
Hey jou moeder is een hoer wist je dat, jouw vader een neppe dwerg van 3 meter, evolutietheorie is een ziekte, als je daarin geloof ben je minder dan poep, en heb je hulp nodig
hoe lang jij woont in die nederland he?
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:04
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 01-01-2005 @ 17:25 :
Eigenlijk is dat net zoals met Christenen. In het evangelie staat dat homoseksuelen gedood moeten worden, maar de meeste christenen handelen daar gelukkig niet meer na. Er zijn echter ook Christenen op de Veluwe, in Staphorst etc. die dit soort dingen nog serieus nemen.

Gaarne zou ik hier een stukje bewijs van willen zien. Een bijbeltekst wel teverstaan.

Dude, mensen in Staphorst mogen niet eens TV-kijken, laat staan dat ze iemand willen doden.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:04
Verwijderd
Ik ga mee met nuclearwarfare <3
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:07
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Reverend schreef op 01-01-2005 @ 18:04 :
Ik ga mee met nuclearwarfare <3
Sowieso tegen iedereen die moslims dist<3
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:10
Verwijderd
Nee, sowieso met nuclearwarfare <3, al dist hij de nuchtere mens.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:16
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 01-01-2005 @ 18:04 :
Gaarne zou ik hier een stukje bewijs van willen zien. Een bijbeltekst wel teverstaan.
Lev 20,13

If a man lies with a male, as with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:17
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Joostje schreef op 01-01-2005 @ 16:03 :
heeft ook al een banaanvraag
banaan-vraag. "ha ha ha".
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:17
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
ewa fuck jullie en jullie moeders hahahahhaha, hey ga even naar niv2 mbo man, praat niet tegen mensen die in vwo zitten gymnasium, ewa fuck jullie en jullie kk moeders, en jullie neppe dwerg vaders van 5 meterrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:19
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
5 meter als ze op elkaar worden gezet he, 'you do the math'
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 18:17 :
ewa fuck jullie en jullie moeders hahahahhaha, hey ga even naar niv2 mbo man, praat niet tegen mensen die in vwo zitten gymnasium, ewa fuck jullie en jullie kk moeders, en jullie neppe dwerg vaders van 5 meterrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!
Jij bent het bewijs dat het niveau van het VWO schrikbarend omlaag is gegaan.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:19
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-01-2005 @ 18:16 :
Lev 20,13

If a man lies with a male, as with a woman, both of them have committed an abomination: they shall surely be put to death; their blood shall be upon them.
Dank je
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:20
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 18:17 :
ewa fuck jullie en jullie moeders hahahahhaha, hey ga even naar niv2 mbo man, praat niet tegen mensen die in vwo zitten gymnasium, ewa fuck jullie en jullie kk moeders, en jullie neppe dwerg vaders van 5 meterrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!
een dwerg van 5 meter! Daar kan je geld mee verdienen!
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:21
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 01-01-2005 @ 18:02 :
hoe lang jij woont in die nederland he?
biertjuhh??!! huuuhhhhh.....huhhhhh...iiihhuuuhh,

kom gaan we engels praten jij begint :

Wwwwwe wrom thie...huuuhhhhh..huhh
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:22
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 18:21 :
biertjuhh??!! huuuhhhhh.....huhhhhh...iiihhuuuhh,

kom gaan we engels praten jij begint :

Wwwwwe wrom thie...huuuhhhhh..huhh
Ik drink geen alcohol

En ik moet zeggen, je Engels is behoorlijk slecht!
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:22
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Zou die 25% wel voor het zingen de christelijke kerk uitgaan?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:26
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 01-01-2005 @ 18:22 :
Ik drink geen alcohol

En ik moet zeggen, je Engels is behoorlijk slecht!
heb ik van je moeder geleerd, hahaha, nee joh, jouw moeder is een sjaak. Dat is jullie engels, nederlanders zijn fucking slecht in engels!!!! leer meer dan 1 taal man
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:28
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 18:26 :
heb ik van je moeder geleerd, hahaha, nee joh, jouw moeder is een sjaak. Dat is jullie engels, nederlanders zijn fucking slecht in engels!!!! leer meer dan 1 taal man
Ja, en al jullie moslims zijn criminelen. Als we toch aan het generaliseren slaan
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 18:26 :
heb ik van je moeder geleerd, hahaha, nee joh, jouw moeder is een sjaak. Dat is jullie engels, nederlanders zijn fucking slecht in engels!!!! leer meer dan 1 taal man
Was ik maar zo briljant als jij.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:30
Verwijderd
No mang, Rafiq heeft dikke lol achter zijn comp.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
hasseltboy schreef op 01-01-2005 @ 18:07 :
Sowieso tegen iedereen die moslims dist<3
lolletje
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:35
nuclearwarfare
nuclearwarfare is offline
hij moet met z'n matties een dikke jonko smoken, dan wordt 'ie chill
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
nuclearwarfare schreef op 01-01-2005 @ 18:35 :
hij moet met z'n matties een dikke jonko smoken, dan wordt 'ie chill
of juist niet
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:36
nuclearwarfare
nuclearwarfare is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 18:17 :
ewa fuck jullie en jullie moeders hahahahhaha, hey ga even naar niv2 mbo man, praat niet tegen mensen die in vwo zitten gymnasium, ewa fuck jullie en jullie kk moeders, en jullie neppe dwerg vaders van 5 meterrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!
De Islam is toch een geloof van liefde? Wat zou Allah zeggen als hij jou zo tekeer hoort gaan knul?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:37
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Ja Nederlanders zijn echt flut in talen man.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:37
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
nuclearwarfare schreef op 01-01-2005 @ 18:36 :
De Islam is toch een geloof van liefde? Wat zou Allah zeggen als hij jou zo tekeer hoort gaan knul?
"Bij mezelf, wat een rotstreek !"
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 01-01-2005 @ 18:37 :
Ja Nederlanders zijn echt flut in talen man.
Ja, als je Nederlanders bijvoorbeeld vergelijkt met Britten en Fransen, bakken we er totaal niets van.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:42
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-01-2005 @ 18:38 :
Ja, als je Nederlanders bijvoorbeeld vergelijkt met Britten en Fransen, bakken we er totaal niets van.
Ja, je vergeet Amerikanen. En Ghanezen.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:44
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
EggeD schreef op 01-01-2005 @ 18:42 :
Ja, je vergeet Amerikanen. En Ghanezen.
Chinezen zijn ook zo taalkundig.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:45
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 01-01-2005 @ 17:25 :

Ik heb me wel bepaalde dingen uit de Koran laten citeren, die vrouwonvriendelijk en homoonvriendelijk te noemen zijn. Tegelijkertijd besef ik echter ook dat de Koran in een andere tijd is geschreven. Er zijn moslims die dat beseffen en de Koran op die punten niet letterlijk nemen, maar er zijn ook moslims die vinden dat de Koran tijdloos is en dat de dingen die er geschreven staan nog steeds op dezelfde manier gelden. Eigenlijk is dat net zoals met Christenen. In het evangelie staat dat homoseksuelen gedood moeten worden, maar de meeste christenen handelen daar gelukkig niet meer na. Er zijn echter ook Christenen op de Veluwe, in Staphorst etc. die dit soort dingen nog serieus nemen.
Ja, en één van die moslims ben ik, de Koran is tijdloos, daar ben ik van overtuigd.(Is slechts mijn mening) Maar de Sharia (Islamitische wetgeving) dient alleen in een Islamitische land te worden toegepast. En op dit moment is er geen enkele land op de wereld dat zich Islamitisch kan/mag noemen. De Koran dient trouwens samen met de Hadieth toegepast te worden. In de Hadieth wordt namelijk uitgelegd HOE je de Koran behoort te praktiseren, en dus kom je op één interpretatie uit.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:47
Verwijderd
Stelletje kleuters hier
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:51
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
S. schreef op 01-01-2005 @ 18:47 :
Stelletje kleuters hier
Moeten we dan serieus op zo'n kutmoslimmetje gaan reageren die overduidelijk undercover is?

(Nee, niet alle moslims zijn kut, maar hij wel)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 17:52
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 01-01-2005 @ 18:51 :
Moeten we dan serieus op zo'n kutmoslimmetje gaan reageren die overduidelijk undercover is?

(Nee, niet alle moslims zijn kut, maar hij wel)
Van wie zou hij undercover moeten zijn dan?
En negeren is natuurlijk ook een optie.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 18:01
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
S. schreef op 01-01-2005 @ 18:45 :
Ja, en één van die moslims ben ik, de Koran is tijdloos, daar ben ik van overtuigd.(Is slechts mijn mening)
Het is niet slechts jouw mening, het is een feit. Alle moslims weten dat de Koran voor alle tijden is, het is netalsof je zegt, je moet 5 keer per dag bidden, dat is mijn mening, het is een feit.
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 18:02
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
RanC schreef op 01-01-2005 @ 18:51 :
Moeten we dan serieus op zo'n kutmoslimmetje gaan reageren die overduidelijk undercover is?

(Nee, niet alle moslims zijn kut, maar hij wel)
Je vader is undercover in een dwergen pak
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 19:01 :
Het is niet slechts jouw mening, het is een feit. Alle moslims weten dat de Koran voor alle tijden is, het is netalsof je zegt, je moet 5 keer per dag bidden, dat is mijn mening, het is een feit.
Je moet begrijpen dat hier niet alleen moslims komen Rafiq. Op dit forum komen allerlei mensen die verschillende godsdiensten aanhangen en natuurlijk ook atheisten.

En Rafiq, jouw taalgebruik is ook niet echt wat de Islam tolereert, het is immers zo : "De sterkste persoon is diegene die zijn woede kan onderdrukken en controleren."

Probeer je te beheersen, en dergelijk taalgebruik te vermijden.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 18:19
Verwijderd
Allemachtig zeg. Als je niet kunt inzien waarom 'het staat in de Koran dus is het een feit' elke discussie de nek omdraait, ga dan gewoon weg want dan ben je echt je tijd aan het verdoen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 18:24
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-01-2005 @ 19:19 :
Allemachtig zeg. Als je niet kunt inzien waarom 'het staat in de Koran dus is het een feit' elke discussie de nek omdraait, ga dan gewoon weg want dan ben je echt je tijd aan het verdoen.
Ik heb jullie allemaal tegenbewezen, dus hou je mond, laat zien waar ik zei dat het een feit is omdat het in de Koran staat, ik daag je uit, laat zien dan...
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 19:24 :
Ik heb jullie allemaal tegenbewezen
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 18:27
langejongen
Avatar van langejongen
langejongen is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 01-01-2005 @ 17:25 :
..............In het evangelie staat dat homoseksuelen gedood moeten worden, maar de meeste christenen handelen daar gelukkig niet meer na. Er zijn echter ook Christenen op de Veluwe, in Staphorst etc. die dit soort dingen nog serieus nemen.
Er is hier een verkeerd beeld over hoe christenen in deze tijd met homoseksuele geaardheid omgaan.
Homoseksuele geaardheid komt ook onder christenen voor. Wat betreft vlees en bloed zijn ze niks anders dan andere ongelovige mensen, net zoals je ook gehandicapte mensen bij gelovige en ongelovige mensen tegenkomt.
De opdracht voor christenen is om homo's niet als oud vuil aan de kant te zetten, maar om hen te helpen om met hun geaardheid om te leren gaan. Die personen hebben die geaardheid ook bij hun geboorte meegekregen; daar hebben ze zelf niet om gevraagd, net zoals niemand om een handicap vraagt. Er zijn ook veel homo's die het moeilijk hebben met hun geaardheid en zich daar ook voor schamen. Daarom moeten christenen naast hen gaan staan, hen helpen met de strijd tegen hun geaardheid en hen niet te minachten.

Het gebod om homo's te doden is niet voor alle tijden.
__________________
De meeste mensen lopen in en uit je leven, maar alleen vrienden laten voetstappen achter in je hart.

Laatst gewijzigd op 01-01-2005 om 18:29.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 18:30
Rafiq
Avatar van Rafiq
Rafiq is offline
Citaat:
S. schreef op 01-01-2005 @ 19:05 :
[B]Je moet begrijpen dat hier niet alleen moslims komen Rafiq. Op dit forum komen allerlei mensen die verschillende godsdiensten aanhangen en natuurlijk ook atheisten.

En Rafiq, jouw taalgebruik is ook niet echt wat de Islam tolereert, het is immers zo : "De sterkste persoon is diegene die zijn woede kan onderdrukken en controleren."
Zeker, maar veel van de athiesten hier zijn gewoon dom, ze zijn athiesten omdat ze de waarheid niet herkennen en ze zijn echt achterlijk, toen ik hier kwam sprak ik op een normale toon, maar als ze geen respect kunnen tonen aan mij en niet op een normale manier kunnen discusieren zonder enkel bewijs dan toon ik ook geen respect aan hen. Ze moeten ook leren toegeven...

Het is namelijk allang bewezen dat de Islam de waarheid is, er wordt hier alleen herhaald, als zij niet eens de moeite nemen om debatten te bekijken, bijna elke onderwerp in de Islam is besproken en bewezen, de evolutietheorie is verledentijd en een van de grootste leugens dat de mensheid heeft gekend.
__________________
Those who disbelieve and repel from the path of GOD, then die as disbelievers, GOD will never forgive them.(Holy Quran 47-34)
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 19:30 :
Zeker, maar veel van de athiesten hier zijn gewoon dom, ze zijn athiesten omdat ze de waarheid niet herkennen en ze zijn echt achterlijk, toen ik hier kwam sprak ik op een normale toon, maar als ze geen respect kunnen tonen aan mij en niet op een normale manier kunnen discusieren zonder enkel bewijs dan toon ik ook geen respect aan hen. Ze moeten ook leren toegeven...

Het is namelijk allang bewezen dat de Islam de waarheid is, er wordt hier alleen herhaald, als zij niet eens de moeite nemen om debatten te bekijken, bijna elke onderwerp in de Islam is besproken en bewezen, de evolutietheorie is verledentijd en een van de grootste leugens dat de mensheid heeft gekend.

hahaahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 19:24 :
Ik heb jullie allemaal tegenbewezen, dus hou je mond, laat zien waar ik zei dat het een feit is omdat het in de Koran staat, ik daag je uit, laat zien dan...
Jij bent echt zo'n grappig knulletje he

Ik zou zeggen, blijf vooral denken dat je ons allemaal tegenbewezen hebt, we zijn volkomen uitgeluld en staren vol verbazing naar jouw posts vol wijsheid
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 18:46
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 19:30 :
Zeker, maar veel van de athiesten hier zijn gewoon dom, ze zijn athiesten omdat ze de waarheid niet herkennen en ze zijn echt achterlijk, toen ik hier kwam sprak ik op een normale toon, maar als ze geen respect kunnen tonen aan mij en niet op een normale manier kunnen discusieren zonder enkel bewijs dan toon ik ook geen respect aan hen. Ze moeten ook leren toegeven...

Het is namelijk allang bewezen dat de Islam de waarheid is, er wordt hier alleen herhaald, als zij niet eens de moeite nemen om debatten te bekijken, bijna elke onderwerp in de Islam is besproken en bewezen, de evolutietheorie is verledentijd en een van de grootste leugens dat de mensheid heeft gekend.


Fuck Hans Sibbel, Dolf Jansen, Youp van 't Hek, Theo Maassen en al die anderen.

Wij willen Rafiq!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 18:50
Verwijderd
Rafiq, ik heb nog steeds geen enkele weerlegging van een postulaat van de quantummechanica gezien.

PS: fb's, niet bannen deze gozer. Hij is veel te grappig.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 18:58
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 19:30 :
Zeker, maar veel van de athiesten hier zijn gewoon dom
Niet om 't een of 't ander, maar je spelt het als "atheist".
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Rafiq schreef op 01-01-2005 @ 19:30 :
Het is namelijk allang bewezen dat de Islam de waarheid is, er wordt hier alleen herhaald, als zij niet eens de moeite nemen om debatten te bekijken, bijna elke onderwerp in de Islam is besproken en bewezen, de evolutietheorie is verledentijd en een van de grootste leugens dat de mensheid heeft gekend.
Voila, een mirror van it-is-truth.org, een site die zich als doel heeft gesteld te bewijzen dat de Koran en Allah de waarheid zijn. http://www.kyaz.com/English/Index.html

Een klein voorbeeld van dat bewijs (onder 'Seas and Oceans'). Prof. Hay, volgens de site een bestaande onderzoeker aan een Amerikaanse universiteit, legt uit dat de zeeën verschillen in een aantal eigenschappen. De makers van de site vergelijken dit met de Koran:
Citaat:
These are partitions that can only be seen and perceived by scientific research and modern technology. Allah has informed us in the Qur'aan that: He has let free (maraja) the two seas meeting together: Between them is a barrier which they do not transgress. (Qur'aan 55:19-20).

[...]

"What is your opinion of this phenomenon, namely, that you have in your possession now texts which have been revealed 1400 years ago, and which described in minute detail secrets of the universe which no man at that time could ever have known, simply because the techniques and the equipment were not available?"

Professor Hay replied: "I find it very interesting that this sort of information is in the ancient scripture of the Holy Qur'aan, and I have no way of knowing where they would come from, but I think it is extremely interesting that they are there and that this work is going on to discover it, the meaning of some of the passages."

He was asked: “Then you have flatly denied it to be just from a human source. Whom do you think is the original source of such information?”

Professor Hay: "Well, I would think it must be the Divine Being!"

Truly this is divine knowledge which Allah sent in order to support the Message of the Prophet Muhammad (sallAllahu ‘alaihi wa sallam) who said:

Each Prophet has been given something to make his people believe in him. But I have been given a Revelation from Allah, and I hope that I will have the greatest number of followers on the Day of Judgement. [Al-Bukhari]

This Revelation contains its own miracle and stands as a proof for humanity until the Last Hour.
Is dat nou wetenschappelijk bewijs voor de echtheid van de Koran?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 19:31
Verwijderd
Dit is zeer lachwekkend en ontzettend vermoeiend tegelijk.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 20:05
Pakistaan
Pakistaan is offline
Het is jammer dat Rafiq zich erg laat meeslepen door provocaties van Darkside, nuclearwarfare, RanC e.a. Nog spijtiger is het feit dat na 5 pagina's vol onzin en off-topic replies er nog steeds geen forumbaas ( houdt waaromniet trouwens een winterslaap btw?) te vinden is die besluit er is aan te doen.
Het openingsbericht ging over een enquete waarin wordt verondersteld dat 75% van de christelijke studenten maagd zijn. Ineens gaat het over Maria, over de profeet Mohammed die een kind gemolesteerd zou hebben, over de excessen van de moslims en nu ineens weer over de authenticiteit van de Heilige Koran?

Waarom is deze topic nog steeds open?

Laatst gewijzigd op 01-01-2005 om 20:13.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 01-01-2005 @ 19:27 :
Er is hier een verkeerd beeld over hoe christenen in deze tijd met homoseksuele geaardheid omgaan.
Homoseksuele geaardheid komt ook onder christenen voor. Wat betreft vlees en bloed zijn ze niks anders dan andere ongelovige mensen, net zoals je ook gehandicapte mensen bij gelovige en ongelovige mensen tegenkomt.
De opdracht voor christenen is om homo's niet als oud vuil aan de kant te zetten, maar om hen te helpen om met hun geaardheid om te leren gaan. Die personen hebben die geaardheid ook bij hun geboorte meegekregen; daar hebben ze zelf niet om gevraagd, net zoals niemand om een handicap vraagt. Er zijn ook veel homo's die het moeilijk hebben met hun geaardheid en zich daar ook voor schamen. Daarom moeten christenen naast hen gaan staan, hen helpen met de strijd tegen hun geaardheid en hen niet te minachten.

Het gebod om homo's te doden is niet voor alle tijden.
Darkside had het mis. In de Bijbel staat niet dat homoseksuelen gedood moeten worden. Er staat dat twee mannen die seks met elkaar hebben gehad gedood moeten worden.
De reden hiervoor is: opdat het kwaad (seks tussen 2 mannen) tussen het volk van Israel weggedreven wordt zodat God bij Zijn volk kan blijven.

Nu zijn christenen geen joden en leven we niet als 1 volk van God in het land Israel. De regel is dus niet van toepassing meer.
De regel is overigens niet slecht. Niks wat in de wet van Mozes staat is fout (dat heeft Jezus gezegd).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.