Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2005, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 11-01-2005 @ 20:34 :
Als je dat al niet begrijpt, dan laat t maar zitten ook.
*negeer-mode*
Ik zet je wel op mn ignore list
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2005, 09:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 11-01-2005 @ 20:20 :
Daar had ik dus overheen willen lezen.
Dat dacht ik al.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 10:42
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-01-2005 @ 10:39 :
Dat dacht ik al.
Dat was een afleidingsmanoeuvre om je werkelijke intentie te verhullen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 10:46
Verwijderd
Palestinians killed in new Israeli raids


Wednesday 12 January 2005, 10:14 Makka Time, 7:14 GMT
Two Palestinians have been killed in the West Bank hours after Israeli troops, tanks and helicopters raided a Gaza district in the first reported deaths since Mahmud Abbas was elected president.

Both Palestinians were shot dead in an exchange with Israeli occupation troops near Ram Allah in the occupied West Bank.

Meanwhile, helicopters launched two missiles in the Shaikh Ajlin district and, according to residents, raked an open field with gunfire in what the military described as a pinpoint operation to arrest suspected resistance members on Wednesday.

There was one reported casualty in Gaza in what the army had described as a limited operation.

But Aljazeera's correspondent in the occupied territories said the Israeli tank intrusion provoked the gun battle which led to the arrests.

Five held

The correspondent said Israeli forces detained five Palestinian citizens from the Abu Shuqa family, a father and his four sons, who live about 600 to 700 metres from the Israeli settlement of Netsarim.

The correspondent added that Israeli forces also damaged the only coastal highway linking the city with the central and southern parts of the Gaza Strip when they bulldozed lands surrounding the settlement.



The military offered no comment on its incursion.

On Tuesday, Israeli Prime Minister Ariel Sharon had telephoned Abbas to offer good wishes, and both sides said they would meet, although no date was set.

bron
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 10:47
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-01-2005 @ 20:24 :
Je kunt niet ontkennen dat er al een conflict was. Sure, Sharon heeft het uitgelokt, maar het conflict was er al. Het is niet alsof de Palestijnen en Israëliërs eerst vrolijk dansend met elkaar door de weide liepen, Sharon naar de Tempelberg ging en ze vervolgens elkaar af gingen slachten.
Plannen is een te groot woord. Dat het niet borrelde tussen de Palestijnse bevolking en het Israelische leger door de bezetting was zichtbaar. De ontheiliging van de Tempelberg door Sharon (volgens de Palestijnen), barstte onder de Palestijnen uit in volkswoede, waardoor de opstand tegen de bezetting begon. Maar dat een er een plan gesmeed was door de Palestijnen gaat me wat te ver.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 10:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Madfet schreef op 12-01-2005 @ 11:42 :
Dat was een afleidingsmanoeuvre om je werkelijke intentie te verhullen.
zo kan ik er nog wel een hele draai aan bepaalde verhalen geven
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 08:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
122 Teletekst vr 14 jan
***************************************
Doden bij zelfmoordaanslag in Gaza

***************************************
JERUZALEM Bij een grensovergang tussen
Israël en Gaza zijn zeker negen doden
en meerdere gewonden gevallen bij een
zelfmoordaanslag.Onder de doden zijn
zes Israëliërs.De aanslag is opgeëist
door drie Palestijnse terreurgroepen.

De verklaring was afkomstig van de
al-Aqsa-Martelarenbrigades,Hamas en de
Volks-Verzetscomités.Bij de grenspost
brachten twee zelfmoordenaars een 120
kilo zware bom tot ontploffing.

Kort na de zelfmoordaanslag ging Israël
over tot vergelding.Een legerhelikopter
vuurde raketten af op een Palestijns
gebouw in een vluchtelingenkamp in de
Gazastrook.Een vrouw raakte gewond.

-----------------------------------------------------


Death toll in attack on Gaza-Israel crossing rises to six
By Amos Harel and Nir Hasson, Haaretz Correspondents, Haaretz Service and Agencies

The death toll in Thursday night's Palestinian terror attack on the Karni crossing between Israel and the Gaza Strip has risen to six, the army said Friday. All the Israelis killed were civilians.
Four Israelis were wounded in the attack, three seriously.
The wounded were evacuated to Soroka Medical Center in Be'er Sheva.

The crossing, which was shut down shortly after the attack, will remain closed for an indefinite amount of time while Israel discusses with the Palestinian leadership how it plans to improve security on the Palestinian side of the terminal, Israel Radio reported Friday.

"This is a central crossing through which merchandise, medicine and food are brought," Brig. Gen. Abir Kochavi, commander of the Gaza Division, told the radio Friday. "For a reason that is not clear to us, [the terrorists] are making every effort to destroy our every attempt to allow the Palestinians, their own people, [to lead] easier lives."

Kochavi said the amount of goods that will be allowed through the crossing will be cut drastically immediately following the attack, but that the army would do what it could to reduce damage to innocent civilians.

The terrorists began their attack at about 10:45 P.M. Thursday, using a very large explosive device - which experts estimate weighed more than 120 kilograms - to blast through a door that separates the Israeli and Palestinian sides at the crossing.

Palestinian gunmen then opened fire on the Israelis working at the crossing, including security guards, with mortars and light arms. The army at first said five Israelis were killed, but another body was found later.

Israel Defense Forces troops at the scene fired back, killing three Palestinian gunmen.

A short time after the attack, an Israel Air Force helicopter fired two
missiles at a medical centre in Deir el Balah refugee camp run by an Islamic charity, Al Salah, with links to Hamas, witnesses said. There were no reports of casualties.


The Palestinian attack, which came just four days after the election of Mahmoud Abbas, could be seen as a challenge to the new Palestinian Authority chairman, who has often condemned suicide bombings as harmful to the Palestinian cause.

Significantly, three militant groups claimed joint responsibility for the attack: Hamas, the Popular Resistance Committees and the Al-Aqsa Martyrs Brigades, an offshoot of Abbas' Fatah movement.

"The attack was a continuation of resistance," said Abu Abir of the Popular Resistance Committees in a joint claim of responsibility. It called it a response to Israel's killing of a West Bank militant and other Palestinians in recent days.

Hamas Islamic militants said they had hoped to kidnap Israeli soldiers to swap them for Palestinians held in Israeli jails.

Abu Abir said the attack was "further proof that the enemy will leave the Gaza Strip under fire from the strikes of the Palestinian resistance", referring to Prime Minister Ariel Sharon's plan to evacuate settlers from the Gaza Strip and the northern West Bank this year.

Palestinians identified one of the suicide bombers as Muhaned Al-Mansi, 18, from the Jabalya refugee camp in the northern Gaza Strip.

Israel and Washington have said that the first test of Abbas as a leader will be his willingness and ability to rein in terror groups. The Sharon government has set strong PA action against terror as a pre-condition for resumption of Israeli-Palestinian peace talks.

Shortly after the bombing at Karni, witnesses said an Israeli helicopter fired missiles at a medical center in Dir al-Balah refugee camp run by an Islamic charity, Al Salah, with links to Hamas.

There were no immediate reports of casualties in the air strike.

Palestinians also reported that an IDF tank opened fire on an open area south of Gaza city. No casulaties or damage were reported in this attack either.

The terminal, closed to Palestinian traffic at this hour, was relatively empty at the time of the attack. However, there is a permanent presence of Israeli civilian border authority personnel and a small IDF force permanently stationed at the crossing.

The large bomb used to demolish the dividing wall between the Israeli and Palestinian sides of the crossing was apparently smuggled into Karni in a vehicle.

The Karni crossing has been the target of dozens of attacks since the start of the intifada in September 2000.

In March 2004, Hamas and Fatah managed to smuggle two militants through the crossing, and they carried out a suicide bombing in the Ashdod port. The militants managed to pass through Karni inside a container, with the assistance of a senior officer in the Palestinian Preventive Security organization, who was in charge of security on the Palestinian side. Ten Israeli civilians were killed in that attack.

Hamas has been particularly eager to target crossings like Karni because of the relative ease with which Palestinians can approach them and the near-constant presence of Israelis there, and also because they can disrupt the economic link between the PA and Israel.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/527106.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 09:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Palestijns bestuur wil wapenstilstand

Uitgegeven: 14 januari 2005 10:44
Laatst gewijzigd: 14 januari 2005 10:46

GAZA - De enige manier om het geweld te stoppen is een wederzijdse wapenstilstand. Dit zei vrijdag een woordvoerder van het Palestijnse bestuur, Nabil Abu Rudeina, na een zelfmoordaanslag aan de rand van de Gazastrook.

Drie Palestijnen beroofden zich met de bomaanslag van het leven en sleurden zes Israëli's mee de dood in. Vijf mensen raakten gewond. Het was de eerste zelfmoordaanslag sinds de verkiezing zondag van Mahmud Abbas tot Palestijnse president.

Radicale Palestijnse groepen hebben de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëist.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=468398&c=23

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-01-2005 @ 10:58 :
Palestijns bestuur wil wapenstilstand

Uitgegeven: 14 januari 2005 10:44
Laatst gewijzigd: 14 januari 2005 10:46

GAZA - De enige manier om het geweld te stoppen is een wederzijdse wapenstilstand. Dit zei vrijdag een woordvoerder van het Palestijnse bestuur, Nabil Abu Rudeina, na een zelfmoordaanslag aan de rand van de Gazastrook.
Natuurlijk dat kan een kind nog bedenken, maar hoe zijn ze van plan dat te gaan regelen?
Citaat:
Drie Palestijnen beroofden zich met de bomaanslag van het leven en sleurden zes Israëli's mee de dood in. Vijf mensen raakten gewond. Het was de eerste zelfmoordaanslag sinds de verkiezing zondag van Mahmud Abbas tot Palestijnse president.

Radicale Palestijnse groepen hebben de verantwoordelijkheid voor de aanslag opgeëist.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=468398&c=23

Over eenzijdige berichtgeving gesproken
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 14-01-2005 @ 11:09 :
Natuurlijk dat kan een kind nog bedenken, maar hoe zijn ze van plan dat te gaan regelen?


Dat wordt moeilijk:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/527119.html

Citaat:

Over eenzijdige berichtgeving gesproken
Eenzijdig want.....?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-01-2005 @ 11:16 :


Dat wordt moeilijk:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/527119.html[/B]
Als je ze zo hoort was arafats dood een geschenk uit de hemel

Het valt me hier wel op dat ervan uit wordt gegaan dat alleen de palestijnen dwars liggen bij het vredesproces.En dat aan hun de keuze is, terwijl ze helemaal niks te kiezen hebben.

Citaat:

Eenzijdig want.....?
Waarom plaats jij alleen berichten waarin de slachtoffers aan israelische zijde benadrukt word?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 14-01-2005 @ 11:20 :
Als je ze zo hoort was arafats dood een geschenk uit de hemel

Het valt me hier wel op dat ervan uit wordt gegaan dat alleen de palestijnen dwars liggen bij het vredesproces.En dat aan hun de keuze is, terwijl ze helemaal niks te kiezen hebben.


tis een palestijn aan t woord.

Citaat:

Waarom plaats jij alleen berichten waarin de slachtoffers aan israelische zijde benadrukt word?
Ah, is het je daarom te doen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-01-2005 @ 11:44 :


tis een palestijn aan t woord.[/B]
Toch dragen ze geen concrete oplossingen aan, en dat het een palestijn is zegt ook niet zoveel



Citaat:
Ah, is het je daarom te doen.
Nee het is gewoon eenzijdige berichtgeving
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 14-01-2005 @ 11:47 :
Toch dragen ze geen concrete oplossingen aan, en dat het een palestijn is zegt ook niet zoveel


het ging niet om een oplossing, maar dat het moeilijk zou worden.
En dat het een Palestijn is, zegt wel zoveel, tenzij jij hem natuurlijk als collaborateur ziet ofzo.

Citaat:

Nee het is gewoon eenzijdige berichtgeving
En dat valt je niet op bij de lui die alleen maar berichtgeving laten zien over Pal. slachtoffers. Jouw commentaar is eenzijdig.

Ik tracht slechts de andere kant van de medaille te benadrukken, omdat er al zoveel wordt afgegeven op Israel.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 14-01-2005 @ 12:08 :


het ging niet om een oplossing, maar dat het moeilijk zou worden.
En dat het een Palestijn is, zegt wel zoveel, tenzij jij hem natuurlijk als collaborateur ziet ofzo. [/B]
Ik vroeg aan jou hoe ze van plan waren dat aan te pakken want aan loze kreten heeft men niets en dan kom je met zo'n artikel?!

Dat het een palestijn is die de palestijnse houding hekelt zegt niks, als ik de nederlandse regering afkraak ga jij er dan ook vanuit dat zij hun werk niet goed doen?
Citaat:

En dat valt je niet op bij de lui die alleen maar berichtgeving laten zien over Pal. slachtoffers. Jouw commentaar is eenzijdig.

Ik tracht slechts de andere kant van de medaille te benadrukken, omdat er al zoveel wordt afgegeven op Israel.
Welke lui?Jij bent hier degene die ellenlange artikelen post die over niks anders gaan dan palestijnse terreur zo en de palestijnse terreur zo.

Je slaat wel door in het aantonen van een andere kant van het medaille die ons heus niet ontgaan is hoor. Maar het is gewoon een feit dat het geweld niet in verhouding is en dat israel de touwtjes in handen heeft in het vredesproces.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:20
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 14-01-2005 @ 12:15 :
Ik vroeg aan jou hoe ze van plan waren dat aan te pakken want aan loze kreten heeft men niets en dan kom je met zo'n artikel?!

Dat het een palestijn is die de palestijnse houding hekelt zegt niks, als ik de nederlandse regering afkraak ga jij er dan ook vanuit dat zij hun werk niet goed doen?

Welke lui?Jij bent hier degene die ellenlange artikelen post die over niks anders gaan dan palestijnse terreur zo en de palestijnse terreur zo.

Je slaat wel door in het aantonen van een andere kant van het medaille die ons heus niet ontgaan is hoor. Maar het is gewoon een feit dat het geweld niet in verhouding is en dat israel de touwtjes in handen heeft in het vredesproces.
Voor Gatara vat ik het even kort samen: eenzijdig, Israel is fout!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:22
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 14-01-2005 @ 12:20 :
Voor Gatara vat ik het even kort samen: eenzijdig, Israel is fout!
Nee hoor ik zeg slechts dat zij degene zijn die de macht in handen hebben
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:25
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 14-01-2005 @ 12:22 :
Nee hoor ik zeg slechts dat zij degene zijn die de macht in handen hebben
Omdat je een mooie correcte zin heb gemaakt, zal ik reageren. Je suggereert in je eerdere reply dat Israel meer geweld gebruikt in verhouding tot de Palestijnen. Ik weet niet of je daar cijfers voor hebt, maar dat de Palestijnen zichzelf opblazen, zal ook wel niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:29
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 14-01-2005 @ 12:25 :
Omdat je een mooie correcte zin heb gemaakt, zal ik reageren. Je suggereert in je eerdere reply dat Israel meer geweld gebruikt in verhouding tot de Palestijnen. Ik weet niet of je daar cijfers voor hebt, maar dat de Palestijnen zichzelf opblazen, zal ook wel niet helpen.
Omdat jij eindelijk inhoudelijk reageert neem ik de moeite om je iets uit te leggen

Een paar zelfmoordterroristen blazen zichzelf op Israel komt met vergeldingsmaatregelen door de huizen van familieleden en mensen die verdacht worden ze te onderdak te geven te verwoesten, raketaanvallen te plegen etc.

Voor de daden van een paar individuen moet het een hele stad boeten ook lekker
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:32
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 14-01-2005 @ 12:29 :
Omdat jij eindelijk inhoudelijk reageert neem ik de moeite om je iets uit te leggen

Een paar zelfmoordterroristen blazen zichzelf op Israel komt met vergeldingsmaatregelen door de huizen van familieleden en mensen die verdacht worden ze te onderdak te geven te verwoesten, raketaanvallen te plegen etc.

Voor de daden van een paar individuen moet het een hele stad boeten ook lekker
Ik weet niet wat ik erger vind: dat Palestijnen er niet mee zitten om onschuldige kinderen en volwassenen op te blazen of dat het Israelische leger een aanval doet op een complete stad.
Ik denk dat het leger er van uit gaat dat de gehele bevolking de Hamas steunt (en dan zitten ze er niet ver naast). Daarbij is wat Israel doet een vergeldingsactie, ze beginnen niet.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:39
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 14-01-2005 @ 12:32 :
Ik denk dat het leger er van uit gaat dat de gehele bevolking de Hamas steunt (en dan zitten ze er niet ver naast). Daarbij is wat Israel doet een vergeldingsactie, ze beginnen niet.
Wat een onzin. Hamas riep de Palestijnen op om niet te stemmen, dat hebben ze toch gedaan. Op dhr. Abbas nog wel. Hamas staat lijnrecht tegenover Abbas. Is hij niet immers met een grote meerderheid gekozen voor president?
Dus kun je er niet van uitgaan dat Hamas een groot deel van de palestijnse bevolking vertegenwoordigd.

Ik denk wel dat áls het zo door blijft gaan (het geweld van beide kanten )dat zich dan steeds meer mensen zullen aansluiten bij dergelijke organisaties als Hamas.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 11:39
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 14-01-2005 @ 12:32 :
Ik weet niet wat ik erger vind: dat Palestijnen er niet mee zitten om onschuldige kinderen en volwassenen op te blazen of dat het Israelische leger een aanval doet op een complete stad.
Ik denk dat het leger er van uit gaat dat de gehele bevolking de Hamas steunt (en dan zitten ze er niet ver naast). Daarbij is wat Israel doet een vergeldingsactie, ze beginnen niet.
Voor een zogenaamde rechtstaat kan dat dus niet door de beugel.

Waarom denk je dat de steun voor Hamas zo groot is?Omdat ze geen keus worden gelaten. De aggresieve politiek die Israel erop nahoud drijft ze regelrecht in de armen van terreurorganisaties.
Is het niet cru dat zij moeten boeten voor wat anderen doen?

Dat zij niet beginnen is zeker geen rechtvaardiging voor zulke wandaden. Er is geen verschil tussen de Hamas en de Knesset beide maken gebruik van dezelfde methodes
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 12:50
professor2
professor2 is offline
Citaat:
makelville schreef op 14-01-2005 @ 12:39 :
Voor een zogenaamde rechtstaat kan dat dus niet door de beugel.

Waarom denk je dat de steun voor Hamas zo groot is?Omdat ze geen keus worden gelaten. De aggresieve politiek die Israel erop nahoud drijft ze regelrecht in de armen van terreurorganisaties.
Is het niet cru dat zij moeten boeten voor wat anderen doen?

Dat zij niet beginnen is zeker geen rechtvaardiging voor zulke wandaden. Er is geen verschil tussen de Hamas en de Knesset beide maken gebruik van dezelfde methodes
er is ALTIJD een keus
in een andere post geef je juist toe dat kleine kinderen word geleerd israel t haten en dat ze met zon haat worden opgevoed
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 14-01-2005 @ 12:32 :
Ik weet niet wat ik erger vind: dat Palestijnen er niet mee zitten om onschuldige kinderen en volwassenen op te blazen of dat het Israelische leger een aanval doet op een complete stad.
Ik denk dat het leger er van uit gaat dat de gehele bevolking de Hamas steunt (en dan zitten ze er niet ver naast). Daarbij is wat Israel doet een vergeldingsactie, ze beginnen niet.
Israel is een staat en gebonden aan de humanitaire beginselen, net zoals iedereen. Een terreurgroep als de hamas heeft lak aan zulke beginselen, het woord terreur geeft wel duidelijk aan om wat voor instantie het gaat.

Vergelding is in principe ook niet gelegitimeerd, en ik de gevallen waarin wel moet het altijd nog proportioneel zijn en niet mensen treffen die er niets mee te maken hebben. Verder moet over het algemeen het gevolg zijn dat de onrechtmatige acties zouden stoppen.

In feite treffen vergedingsacties nooit de daders, maar andere mensen. Verder stoppen de onrechtmatige acties ook niet wanneer men vergeldingsacties doorvoert, maar ze bewerken juist het tegen overgestelde. Verder zijn ze ernstig in strijd met de humanitaire beginselen, waarbij men van een serieuse staat ronduit mag verwachten dat deze ze inhoud.

En wie het eerst begonnen is, dat is een kinderachtige opvatting van de peuterspeelzaal, en doet niet altijd terzake. Verder is dat in dit hele conflict zover terug te voeren als je zou willen dat je net zo goed kan stellen dat het de zionisten uit de jaren 20 en 30 waren die begonnen zijn met etteren.

Wat belangrijker is, is de vraag wie zich fatsoenlijk en verstandig gedraagt, en wat men van wie mag en zou kunnen mogen verwachten. En in het geval van een staat die de pretentie een democratische rechtsstaat te zijn heeft, is het niet meer dan normaal aan te nemen dat men aan hen wel de hoge eisen kan stellen, die men aan terreurgroeperingen niet kan stellen, aangezien een eminent kenmerk van terreurorganisaties is dat ze juist lak hebben aan zulk soort geldende regeltjes en opvattingen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 13:29
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 14-01-2005 @ 13:50 :
er is ALTIJD een keus
in een andere post geef je juist toe dat kleine kinderen word geleerd israel t haten en dat ze met zon haat worden opgevoed
Keuzes worden beinvloed door de omgeving waarin men zich bevind. Als je in palastina woont kun je kiezen: je stuurt je kind niet naar school en het krijgt geen enkel diploma, of je stuurt je kind wel naar school terwijl de hamas het systeem in handen heeft en je weet dat de kind propaganda zinnetjes te horen krijgt, maar wel een diploma krijgt en later meer groei kansen heeft. Wat kies je dan?

Keuze vrijheid is bullshit.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 15:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 14-01-2005 @ 12:15 :
Ik vroeg aan jou hoe ze van plan waren dat aan te pakken want aan loze kreten heeft men niets en dan kom je met zo'n artikel?!


Verwacht je nu werkelijk van mij dat ik weet hoe de Palestijnse Autoriteit dit wilt oplossen?
Ik kan slechts wat suggereren (concessies doen naar Israel toe, maar zorgen dat dat niet teveel wordt), maar ik weet ook dat dat heel moeilijk wordt - en dat zag je wel terug in dat artikel waarbij een niet te onderschatten aantal palestijnen eigenlijk niet geinteresseerd is in het laten stoppen van de intifada.

Citaat:

Dat het een palestijn is die de palestijnse houding hekelt zegt niks, als ik de nederlandse regering afkraak ga jij er dan ook vanuit dat zij hun werk niet goed doen?


Nu ben jij geen professor en deze meneer wel en dus kan ik er op zich wel vanuit gaan min of meer dat er enige grotere waarde zit achter zijn uitspraken over de Pal. autoriteit en de samenleving dan jouw uitspraken t.a.v. het NLs beleid en de samenleving.

Citaat:

Welke lui?Jij bent hier degene die ellenlange artikelen post die over niks anders gaan dan palestijnse terreur zo en de palestijnse terreur zo.


Ben je blind ofzo?

Citaat:

Je slaat wel door in het aantonen van een andere kant van het medaille die ons heus niet ontgaan is hoor. Maar het is gewoon een feit dat het geweld niet in verhouding is en dat israel de touwtjes in handen heeft in het vredesproces.
Israel wordt te vaak een te grote rol aangemeten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 19:54
Verwijderd
'Sharon bevriest contacten met Palestijnen'
14 januari 2005, 20:07:18

JERUZALEM (ANP) - De Israëlische premier Sharon bevriest tot nader orde alle officiële contacten met de Palestijnse Autoriteit. Dat meldden twee Israëlische televisiezenders vrijdag. Het besluit zou een reactie zijn op de Palestijnse zelfmoordaanslag op de grensovergang Karni een dag eerder.

Daarbij kwamen zes Israëli's om. Het besluit van Sharon komt op een moment dat de hoop op hervatting van het vredesproces hooggespannen is na de verkiezing van PLO-leider Mahmoud Abbas tot Palestijnse president. Verwacht werd dat Abbas en Sharon elkaar ergens de komende week zouden ontmoeten. Abbas pleit al lang voor een einde aan de gewapende Palestijnse opstand.

Israël wil volgens de krant Haaretz dat de Palestijnse Autoriteit stappen neemt tegen gewelddadige groeperingen zoals Hamas na de aanslag bij Karni. Het tv-station Kanaal 2 berichtte dat de Israëlische premier de strijdkrachten het groene licht heeft gegeven voor een ,,grote operatie'' tegen gewapende Palestijnse groeperingen in de Gazastrook.

en ook nog eens op spiegel.de

Volgens mij wil sharon gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 19:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-01-2005 @ 20:54 :
Volgens mij wil sharon gewoon niet
Mischien is hij er wel ziek van dat na elke afspraak over vrede zijn mensen worden opgeblazen, iets dat weer gebeurd is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 20:06
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-01-2005 @ 20:59 :
Mischien is hij er wel ziek van dat na elke afspraak over vrede zijn mensen worden opgeblazen, iets dat weer gebeurd is.
Hij maakt afspraken met de PA en niet met de hamas. De PA heeft niets misdaan, de hamas wel.
Het was niet meer dan voorspelbaar dat dit ging gebeuren, iedereen wist het gewoon en kon voorspellen dat een terreurgroep actie zou gaan ondernemen. Sharon zet de besprekingen stil, en die groepen krijgen precies wat ze willen.
Verder heeft Abbas nog nieteens een kans gekregen of ome sharon blokkeerd alweer. Volgens mij komt het sharon veels te goed uit dat hij hier kan zeuren, dat leid weereens af van zijn falen in Israel zelf. Als die man echt vrede zou willen zou hij abbas proberen te steunen, en dat doet hij nu bij voorbaat al niet.

Die man heeft bij mij allang elke vorm van geloofwaardigheid verloren inmiddels.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 20:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik denk niet dat je Sharon kunt verwijten dat hij na zoveel jaren van praktisch oorlog voeren over en weer Abbas het voordeel van de twijfel niet langer gunt.

Je wist trouwens ook dat hij de besprekingen moet blokkeren, doorgaan kan hij absoluut niet aan zijn achterban verkopen, al zou hij het willen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 20:15
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-01-2005 @ 21:10 :
Ik denk niet dat je Sharon kunt verwijten dat hij na zoveel jaren van praktisch oorlog voeren over en weer Abbas het voordeel van de twijfel niet langer gunt.

Je wist trouwens ook dat hij de besprekingen moet blokkeren, doorgaan kan hij absoluut niet aan zijn achterban verkopen, al zou hij het willen.
Abbas is pas net gekozen. En het maakt niet uit, de enige optie die hij heeft is abbas steunen en proberen er het beste van te maken.

Hij kan het aan bijna heel links israel verkopen als hij zou willen en ook een groot deel van zijn eigen achterban. Maar hij doet het op andere vlakken ookal zo slecht dat hij hier nu wel de bikkel moet gaan uithangen, dat klopt, want anders word hij op de falende economie wel gepakt.

Maar het is niet serieus te nemen dat Israel zelf überhaupt vrede zou willen zolang het door sharon word geleid. De militante hamas zal ook nooit vrede willen. En de PA, die zit weereens in het midden en krijgt alle klappen, en de schuld van beide partijen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 20:16
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Welkom in de wereld van de polarisering.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 20:21
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-01-2005 @ 21:16 :
Welkom in de wereld van de polarisering.
Eigenlijk wil ik het een bepaalde forummer nog even duidelijk inwrijven dat de regering van Israel helemaal geen vrede wil.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 14-01-2005 @ 21:21 :
Eigenlijk wil ik het een bepaalde forummer nog even duidelijk inwrijven dat de regering van Israel helemaal geen vrede wil.


Je kan beter tegen een muur lullen, die zal waarschijnlijk eerder er op in gaan dan die ene forummer.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 20:54
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 14-01-2005 @ 21:46 :


Je kan beter tegen een muur lullen, die zal waarschijnlijk eerder er op in gaan dan die ene forummer.
De klaagmuur?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-01-2005 @ 21:54 :
De klaagmuur?


''veiligheidsmuur'' mag ook!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 08:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 14-01-2005 @ 21:06 :
Hij maakt afspraken met de PA en niet met de hamas. De PA heeft niets misdaan, de hamas wel.
1 van de terroristische groeperingen die de aanslag hadden opgeeist is anders gelieerd aan de PA.


__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 09:03
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2005 @ 09:35 :
1 van de terroristische groeperingen die de aanslag hadden opgeeist is anders gelieerd aan de PA.

[afbeelding]
[afbeelding]
wat is de PA? de Palestijnse staat?

In ieder geval komt deze aanslag zwaar ongelegen uit. Ze begonnen net te praten over vrede enzo, komt dit. Dat Israel nu boos is, is begrijpelijk. Men kon het verleden vergeten, en een nieuwe bladzijde inslaan, maar ook die is nu al weer vervuild met bloed. Maar dat Sharon hierop de besprekingen (!) stil legt, toont zijn wil voor vrede.

Met Sharon zal er mijns inziens nooit vrede komen. Met Hamas ook niet, maar Hamas is niet de regering van Palestina.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 09:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 15-01-2005 @ 10:03 :
wat is de PA? de Palestijnse staat?


Palestijnse Autoriteit
in dit geval.

Soms gebruik ik PA voor Palestine Areas.

Citaat:

In ieder geval komt deze aanslag zwaar ongelegen uit. Ze begonnen net te praten over vrede enzo, komt dit. Dat Israel nu boos is, is begrijpelijk. Men kon het verleden vergeten, en een nieuwe bladzijde inslaan, maar ook die is nu al weer vervuild met bloed. Maar dat Sharon hierop de besprekingen (!) stil legt, toont zijn wil voor vrede.


Als ik Sharon was, had ik de besprekingen "opgeschort" ipv "stil gelegd".
Dat komt op hetzelfde neer, maar klinkt positiever en hoopvoller

Citaat:

Met Sharon zal er mijns inziens nooit vrede komen. Met Hamas ook niet, maar Hamas is niet de regering van Palestina.
Hamas is niet de regering, maar heeft wel veel macht

En met Sharon zal er wellicht geen vrede komen, maar om vrede in het Israelische kamp zelf te bewaren (ivm radicaal-rechtse lui), is hij de beste optie _op dit moment_.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 09:49
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2005 @ 10:08 :


Palestijnse Autoriteit
in dit geval.

Soms gebruik ik PA voor Palestine Areas.
[/B]
Waarom niet gewoon Palestina? Ik dacht dat alleen het bestaan van Israel door sommige landen werd ontkend.


Citaat:
Als ik Sharon was, had ik de besprekingen "opgeschort" ipv "stil gelegd".
Dat komt op hetzelfde neer, maar klinkt positiever en hoopvoller
klinkt idd hoopvoller, maar wat heeft het voor nut om te stoppen met praten? Ik neem aan dat je inziet dat er alleen door middel van praten vrede kan komen. Je moet juist meer praten na zo'n aanslag, op zo'n moment zal de tegenpartij eerder je eisen inwilligen.

Citaat:
Hamas is niet de regering, maar heeft wel veel macht
en die macht wordt na elke actie van Israel tegen Hamas of Palestina alleen maar groter. Vooral als er zomaar mensen worden gedood. 5 januari, van dit jaar werden er 8 Palestijnse kinderen vermoord, terwijl die alleen maar bramen aan het oprapen waren. (Hier in Nederland was dat niet in het nieuws, maar op de Turkse tv wel.) Vooral zulke acties vergroten de macht van teroristische groepen als Hamas, en is Israel verantwoordelijk voor de grootte van die macht..
Moet Israel dan zomaar toezien dat Hamasleden Israeliers doden? Uiteraard niet, maar een staat mag absoluut niet gewone burgers aanvallen. Ze moeten zich niet verlagen naar het niveau van een terroristische groep. Precies wat gauloises zegt.
Citaat:
En met Sharon zal er wellicht geen vrede komen, maar om vrede in het Israelische kamp zelf te bewaren (ivm radicaal-rechtse lui), is hij de beste optie _op dit moment_.
dat vind ik ook zo ziek he, er zijn gewoon mensen op deze aardbol die Israel niet rechts genoeg vinden. Ik vraag me af wat nog meer ze willen doen tegen de Palestijnen. Ik ken de politieke situatie in Israel niet precies, maar er moeten toch ook wel linkse arbeiderspartijen zijn of niet? Krijgen die geen steun ofzo?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 10:22
Verwijderd
[QUOTE]Gatara schreef op 14-01-2005 @ 16:34 :
Citaat:


Verwacht je nu werkelijk van mij dat ik weet hoe de Palestijnse Autoriteit dit wilt oplossen?
Ik kan slechts wat suggereren (concessies doen naar Israel toe, maar zorgen dat dat niet teveel wordt), maar ik weet ook dat dat heel moeilijk wordt - en dat zag je wel terug in dat artikel waarbij een niet te onderschatten aantal palestijnen eigenlijk niet geinteresseerd is in het laten stoppen van de intifada.
Ik denk eerder dat de knesset er niet ingeinterreseerd is getuige de al vele malen spaak gelopen vredesproces waarin steeds dingen werden geist die buiten de macht lagen van de PA zoals Hamas laten stoppen met aanslagen

Citaat:
Nu ben jij geen professor en deze meneer wel en dus kan ik er op zich wel vanuit gaan min of meer dat er enige grotere waarde zit achter zijn uitspraken over de Pal. autoriteit en de samenleving dan jouw uitspraken t.a.v. het NLs beleid en de samenleving.
Professoren hebben er een handje naar om elkaar continu tegen te spreken. En persoonlijk zegt het me niet zo veel

Citaat:
Ben je blind ofzo?



Citaat:
Israel wordt te vaak een te grote rol aangemeten.
Niet in het vredesproces, zij kunnen het laten slagen maar verzuimen daadwerkelijk onderhandelen met de PA

Laatst gewijzigd op 15-01-2005 om 10:24.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 10:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 15-01-2005 @ 10:49 :
Waarom niet gewoon Palestina? Ik dacht dat alleen het bestaan van Israel door sommige landen werd ontkend.


Erm. Omdat het nog geen natiestaat is? Als dat wel t geval is, wil ik de Palestijnse gebieden wel Palestina noemen, hoor.

Citaat:

klinkt idd hoopvoller, maar wat heeft het voor nut om te stoppen met praten? Ik neem aan dat je inziet dat er alleen door middel van praten vrede kan komen. Je moet juist meer praten na zo'n aanslag, op zo'n moment zal de tegenpartij eerder je eisen inwilligen.


natuurlijk, maar Sharon moet ook een signaal naar Abbas uitgeven om hem te laten weten dat ie serieus is met zijn zeggen dat Abbas dit geweld van zelfmoordaanslagplegers niet kan tolereren.

Citaat:

en die macht wordt na elke actie van Israel tegen Hamas of Palestina alleen maar groter. Vooral als er zomaar mensen worden gedood. 5 januari, van dit jaar werden er 8 Palestijnse kinderen vermoord, terwijl die alleen maar bramen aan het oprapen waren.


Dat is volgens Pal. bron. Volgens Isr. bron zaten er militanten in t aardbeienveld (ja t waren aardbeien, niet bramen )

Citaat:

(Hier in Nederland was dat niet in het nieuws, maar op de Turkse tv wel.)


ow? Mm,.. ik heb t ook gezien. En nee, niet op Israelisch nieuws ofzo

Citaat:

Vooral zulke acties vergroten de macht van teroristische groepen als Hamas, en is Israel verantwoordelijk voor de grootte van die macht..


Eerder imo dat ze ziekenhuizen en scholen e.d. hebben kunnen oprichten. Maar natuurlijk draagt een geweldsspiraal ook bij.

Citaat:

Moet Israel dan zomaar toezien dat Hamasleden Israeliers doden? Uiteraard niet, maar een staat mag absoluut niet gewone burgers aanvallen. Ze moeten zich niet verlagen naar het niveau van een terroristische groep. Precies wat gauloises zegt.


Een ieder die doelbewust burgers doodschiet moet bestraft worden.

Simpel.

Maar dat er onschuldige burgers slachtoffer worden, is in een dichtbevolkt land met kids runnign around militanten en in gevechtslinies niet vreemd.

Citaat:

dat vind ik ook zo ziek he, er zijn gewoon mensen op deze aardbol die Israel niet rechts genoeg vinden. Ik vraag me af wat nog meer ze willen doen tegen de Palestijnen. Ik ken de politieke situatie in Israel niet precies, maar er moeten toch ook wel linkse arbeiderspartijen zijn of niet? Krijgen die geen steun ofzo?
Ow. Links krijgt ook steun hoor
Maar de rechtsen schreeuwen t hardst.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 15-01-2005 @ 10:49 :
dat vind ik ook zo ziek he, er zijn gewoon mensen op deze aardbol die Israel niet rechts genoeg vinden. Ik vraag me af wat nog meer ze willen doen tegen de Palestijnen. Ik ken de politieke situatie in Israel niet precies, maar er moeten toch ook wel linkse arbeiderspartijen zijn of niet? Krijgen die geen steun ofzo?
De linkse arbeiderspartij is pas nog toegetreden tot de regering, zodat Sharon zijn plannen ter ontruiming van de Gazastrook kan doorvoeren.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 10:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-01-2005 @ 11:51 :
De linkse arbeiderspartij is pas nog toegetreden tot de regering, zodat Sharon zijn plannen ter ontruiming van de Gazastrook kan doorvoeren.
yup

olv Peres
- of zoals de Palestijnen zeggen: Beres
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2005 @ 11:52 :
yup

olv Peres
- of zoals de Palestijnen zeggen: Beres
Wat is dat, een schoothondje?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 10:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-01-2005 @ 11:54 :
Wat is dat, een schoothondje?
nee ze hebben de P niet in t arabisch en spreken dus woorden waar een p inzit met een b uit

"bay the bill"
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 11:49
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2005 @ 11:38 :


Erm. Omdat het nog geen natiestaat is? Als dat wel t geval is, wil ik de Palestijnse gebieden wel Palestina noemen, hoor.
[/B]
Ooh op die manier.

Citaat:
natuurlijk, maar Sharon moet ook een signaal naar Abbas uitgeven om hem te laten weten dat ie serieus is met zijn zeggen dat Abbas dit geweld van zelfmoordaanslagplegers niet kan tolereren.
ok idd, signaal is goed, maar het niet spreken is geen teken van stop die terroristen. een ander teken is hier beter op zijn plaats, dan het onmogelijk maken van het enige middel om vrede te bereiken, praten.
Citaat:
Dat is volgens Pal. bron. Volgens Isr. bron zaten er militanten in t aardbeienveld (ja t waren aardbeien, niet bramen )
Aardbeien, ok. Militanten, nee . Het lijkt me aannemelijker dat kinderen eerder aardbeien rapen, dan militanten, maar goed. En ik had het van een Turkse krant, die meestal toch vrij objectief is.
Citaat:
ow? Mm,.. ik heb t ook gezien. En nee, niet op Israelisch nieuws ofzo
ow, ik niet. Dan was het in ieder geval veel minder uitgebreidt, als nu gebeurt met die palestijnse aanslag. Daar zal het door komen.

Citaat:
Eerder imo dat ze ziekenhuizen en scholen e.d. hebben kunnen oprichten. Maar natuurlijk draagt een geweldsspiraal ook bij.
Die ziekenhuizen zorgen er niet voor dat mensen zelfmoordaanslagen gaan plegen, die helpen alleen het imago van hamas. dat het niet een bloeddorstige terreurgroep is.
Citaat:
Een ieder die doelbewust burgers doodschiet moet bestraft worden.
nee, eenieder die burgers doodschiet moet bestraft worden. Doelbewust, of niet. Heel vaak wordt er ook gezegd dat het om militanten gaat, terwijl het gewoon burgers waren. Vooral Amerikanen zijn goed in zulke smoezen.
Citaat:
Maar dat er onschuldige burgers slachtoffer worden, is in een dichtbevolkt land met kids runnign around militanten en in gevechtslinies niet vreemd.
nog zo'n smoesje.
Citaat:
Ow. Links krijgt ook steun hoor
Maar de rechtsen schreeuwen t hardst.
gelukkig maar
hmm, hoeveel kost een megafoon?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2005 @ 11:38 :
Dat is volgens Pal. bron. Volgens Isr. bron zaten er militanten in t aardbeienveld (ja t waren aardbeien, niet bramen )
Over het algemeen schieten ze meestal vermoedelijke militanten dood, wat dus defacto inhoud, ze weten niet wat ze overhoop hebben geknalt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 11:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 15-01-2005 @ 12:49 :

Aardbeien, ok. Militanten, nee . Het lijkt me aannemelijker dat kinderen eerder aardbeien rapen, dan militanten, maar goed. En ik had het van een Turkse krant, die meestal toch vrij objectief is.


Ah. Ik heb t op TV gezien. En je zou als militant makkelijk jezelf kunnen verstoppen. Maar goed. Ik was daar niet bij en heb geen idee wie daar waren.

Citaat:

Die ziekenhuizen zorgen er niet voor dat mensen zelfmoordaanslagen gaan plegen, die helpen alleen het imago van hamas. dat het niet een bloeddorstige terreurgroep is.


Zo moet je dat niet zien. Als jij ziek bent, dan ben je dankbaar dat er een ziekenhuis is en dat de Hamas daaraan heeft bijgedragen. Je sympathie gaat dan logisch uit naar de Hamas waardoor je de mogelijkheid hebt om beter te worden. Want zonder de Hamas stond er waarschijnlijk geen ziekenhuis (aangezien Arafat al t geld in zn eigen zak stopte ).
Sympathie door de bevolking = grotere macht

Citaat:

nee, eenieder die burgers doodschiet moet bestraft worden. Doelbewust, of niet. Heel vaak wordt er ook gezegd dat het om militanten gaat, terwijl het gewoon burgers waren. Vooral Amerikanen zijn goed in zulke smoezen.


eeer. Ongelukken gebeuren. Je kunt niet iemand straffen voor iets waar ie niets aan kon doen.

Citaat:

nog zo'n smoesje.


Nee.

Citaat:

gelukkig maar
hmm, hoeveel kost een megafoon?
geen idee 80 shekkel ofzo?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 12:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-01-2005 @ 12:57 :
Over het algemeen schieten ze meestal vermoedelijke militanten dood, wat dus defacto inhoud, ze weten niet wat ze overhoop hebben geknalt.
Als je een minuut of wat wacht dan schiet het aardbeienveld met kalashnikovs of raketwerpers, dus dat het IDF dan niet er een drankje en verrekijker bij pakt om eens rustig te zien wat er precies rondloopt is ook niet iets dat je ze kan verwijten.

Uberhaupt, wat loopt langs de grenzen en verstopt zich zonder slechte bedoelingen te hebben? De boer die dat veld bijhoud weet heus wel dat hij juist openlijk moet laten zien wie hij is en waar hij mee bezig is, dus als iemand zich in zo'n veld verstopt heb je bijna per definitie te maken met iemand met slechte bedoelingen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Evaluatie geen Tiswah topic
Kitten
72 11-05-2009 20:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Israel vs Hezbollah; Libanon wordt aangevallen
Gatara
500 21-07-2006 21:54
Levensbeschouwing & Filosofie wat vinden jullie van een scheiding tussen school en kerk?
supergroverin
122 24-03-2005 14:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Israël-Palestina Topic [2]
naam onbekend
193 05-03-2004 16:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het grote Israel/PA topic, deel III
Sweet_Hadar
12 06-09-2003 20:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Palestijnse staat
LJ Flem
342 21-05-2003 10:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.