Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Valt het kabinet deze week?
Ja zeker 25 20.49%
Wordt afwachten 43 35.25%
Nee, komt allemaal wel goed 54 44.26%
Aantal stemmers: 122. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2005, 14:02
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-04-2005 @ 14:51 :
http://www.politiekebarometer.nl/

Haha, de mensen hebben wel een héél kort geheugen. De PvdA staat alweer op 50 en Wilders is weer terug op 5. D'66 blijft onveranderd.
daarom stem ik groen links
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2005, 14:10
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-04-2005 @ 14:43 :
Dit blijf je zeggen, maar hoe kom je hierbij? Er is geen enkele reden, gezien de peilingen, om aan te nemen dat D'66 op de korte termijn zal verdwijnen.
Ik hoopte erop. Misschien een vorm van projectie? Ik kan me zo voorstellen dat de weinige D'66 stemmers die er nog waren ten tijde van het formeren van Balkenende-II ontzettend genoeg hebben van D'66 na te zien hoe ze zitten te flirten met rechts en te klungelen op links.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:18
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-04-2005 @ 15:10 :
Ik hoopte erop. Misschien een vorm van projectie? Ik kan me zo voorstellen dat de weinige D'66 stemmers die er nog waren ten tijde van het formeren van Balkenende-II ontzettend genoeg hebben van D'66 na te zien hoe ze zitten te flirten met rechts en te klungelen op links.
Er is nu eenmaal geen redelijk alternatief voor D'66.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-04-2005 @ 15:18 :
Er is nu eenmaal geen redelijk alternatief voor D'66.
begin een eigen partij zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-04-2005 @ 15:18 :
Er is nu eenmaal geen redelijk alternatief voor D'66.
Jawel, gewelddadige machtsovername.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 15:35
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-04-2005 @ 16:30 :
Jawel, gewelddadige machtsovername.
De D'66-definitie van "redelijk" houdt helaas geen dingen als 'echte beslissingen' of 'consistent bij standpunten blijven' in, dus ik ben bang dat dat uitgesloten is.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:03
Verwijderd
Citaat:
renee182 schreef op 02-04-2005 @ 15:42 :
begin een eigen partij zou ik zeggen
Kijk nog eens goed naar mijn avatar.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:07
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Zo dat zit erop. En nu terug naar de orde van de dag, bitches.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:09
Verwijderd
Hoe zit dat nu met dat congres? Is er al gestemd?

Edit: ik zie het al, het is goedgekeurd.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:10
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-04-2005 @ 17:09 :
Hoe zit dat nu met dat congres? Is er al gestemd?
Ja, aangenomen...en met overmacht, mag ik wel zeggen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:10
Verwijderd
D66-congres keurt paasakkoord goed

DEN HAAG Er komt geen kabinetscrisis. De leden van D66 stemden op hun congres in met het paasakkoord dat de D66-fractie heeft gesloten met het CDA en de VVD. In Den Haag stemde een ruime meerderheid voor het akkoord.

Het congres was het met de partijtop eens dat het akkoord onder de huidige omstandigheden het hoogst haalbare is. Partijleider Dittrich betuigde op het congres spijt over de snelle benoeming van minister Pechtold. Daarmee had hij het congres "voor het blok gezet".

De oud-partijleiders Terlouw en Van Mierlo lieten tijdens het congres al weten voor het akkoord te stemmen.

Bron: nos.nl
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:13
Prof
Prof is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-04-2005 @ 17:10 :
D66-congres keurt paasakkoord goed

DEN HAAG Er komt geen kabinetscrisis. De leden van D66 stemden op hun congres in met het paasakkoord dat de D66-fractie heeft gesloten met het CDA en de VVD. In Den Haag stemde een ruime meerderheid voor het akkoord.

Het congres was het met de partijtop eens dat het akkoord onder de huidige omstandigheden het hoogst haalbare is. Partijleider Dittrich betuigde op het congres spijt over de snelle benoeming van minister Pechtold. Daarmee had hij het congres "voor het blok gezet".

De oud-partijleiders Terlouw en Van Mierlo lieten tijdens het congres al weten voor het akkoord te stemmen.

Bron: nos.nl
voorspelbaar
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
gosh

volgens mij zijn ze gewoon schijterig geweest en hebben de meesten alleen maar voor gestemd omdat ze bang zijn bij nieuwe verkiezingen maar 1 zetel te hebben ofzo

schijterds.

nu krijgen ze mijn stem niet meer
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:21
Verwijderd
Ach ja. Misschien dat er nog wat extra geld voor onderwijs komt. Volgens Medy van der Laan ging het om 'echt, nieuw geld'. Maarja, waarschijnlijk is dat een typische 'D66-toezegging'.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:22
MH
Avatar van MH
MH is offline
Ik ben blij kunnen de partijen eindelijk hun goede kant laten zien de komende twee jaar.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:23
Verwijderd
Hee, dat klinkt net als twee jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 02-04-2005 @ 17:21 :
Ach ja. Misschien dat er nog wat extra geld voor onderwijs komt. Volgens Medy van der Laan ging het om 'echt, nieuw geld'. Maarja, waarschijnlijk is dat een typische 'D66-toezegging'.
500 miljoen, waarvan 250 miljoen gaat naar bèta-onderzoek. Het is in ieder geval meer dan ze zouden krijgen voor onderwijs met een CDA/VVD/LPF-kabinet.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:32
Verwijderd
Ik hecht pas (weer) waarde aan die toezegging als het geld in budgetten is ingedeeld en ter beschikking is gekomen van de Nederlandse universiteiten, de VSNU of de KNAW.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:34
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
jammer, maar erg voorspelbaar
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Onderwijs, kennis en innovatie. In het Hoofdlijnenakkoord wordt verwoord dat onderwijs en onderzoek (‘innovatie’)
een essentiële basis van de samenleving en de economie zijn. Duurzame economische groei wordt daar in toenemende
mate door bepaald. De extra middelen die het kabinet voor deze prioriteit in het beleid heeft uitgetrokken
in het Hoofdlijnenakkoord wordt versterkt met een impuls.
De begroting van onderwijs zal met € _ miljard structureel worden opgehoogd in verband met hogere deelname in
het onderwijs. Deze voortgaande en versnellende onderwijsexpansie brengt Nederland dichter bij de Lissabon
ambities.
Bij de bestemming van de aardgasbatenmeevaller in het FES wordt circa € _ miljard bestemd voor kennis, innovatie
en onderwijs. Ook bij toekomstige meevallers zal het aandeel van onderwijs, kennis en innovatie in het FES worden
uitgebreid.
• Daarmee wordt het mogelijk een stimulans te geven aan het VMBO om knelpunten in de huisvesting en de
inrichting (lokalen voor praktijkgericht onderwijs) op te lossen. Zo wordt de praktijkgerichtheid van het
beroepsonderwijs verbeterd.
• Daarnaast wordt een impuls gegeven aan toponderzoek zoals nanotechnologie, biotechnologie/pharma en innovatieve
ICT toepassingen.
• Tot slot wordt een bedrag gereserveerd voor een innovatie-impuls waarmee concrete initiatieven van het
Innovatieplatform kunnen worden ondersteund. Het innovatieplatform heeft bijvoorbeeld plannen op het terrein
van dynamisering van focus en massa in het wetenschappelijk onderzoek, de beroepskolom, grootschalige
onderzoeksinfrastructuur en sleutelgebieden.


Bron: tekst Paasakkoord d66.nl
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:47
one.
one. is offline
Jammer. Voorspelbaar.

Ik denk dat wanner Pechtold nog niet was aangesteld, het congres tegen had gestemd. Mijn dcent had zich al zo verheugd op maandag, wanneer hij de klassen kon meedelen dat het kabinet was gevallen.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:05
Daevrem
Daevrem is offline
Wat een blamage, alle D'66 prominenten zeiden dat het akkoord veel te mager was en op de belangrijke plekken ook nog eens zo lek als een vergiet maar toch zeiden ze allen met veel tegenzin voor te stemmen, vanwege het landsbelang.

Nu snap ik iets niet, dat van het landsbelang is dus een smoesje. Maar als ze het akkoord echt goed vinden dan durven ze dat toch wel gewoon te zeggen? Sterker nog, dat zou toch veel beter zijn? Welke reden hebben al die mensen dan om voor te stemmen?

Ook zou uit het kabinet stappen erg slecht zijn voor de toekomst van de partij. Kunnen die lui nu niet eens echt opkomen voor hun kiezers ipv een speelbal te zijn van de grotere partijen? Ik snap dat hele pragmatische niet. De partij zou geen zin hebben als ze niet kunnen regeren, dan bereik je immers niets, redeneert men. Is het vertegenwoordigen van hunkiezers, en zo de democratie laten functioneren, niet veel belangrijker?

En nu heeft men een motie aangenomen waarin men stelt dat naar 40 jaar nu ook het CDA en de VVD erkennen dat er wat moet veranderen. Uuuh, hoe komen ze daar nu in godsnaam bij? Hebben ze dat mondeling beloofd in de laatste onderhandelingen? Is dat de indruk die men achtergelaten heeft? Ik herinner me Van Aartsen nog arrogant met z'n handen bewegen: "Het is toch de schuld van de PvdA?" Gaf nu niet echt die indruk.
Het deel dat in die partijen voor een niet-benoemde burgermeester is is zeker minder groot dan het deel in de PvdA dat voor een rechtstreeks gekozen burgermeester is. De rest van de PvdA is natuurlijk voor een door de gemeenteraad gekozen burgermeester.

Het is toch bizar dat D'66 een partij die zogenaamd democratisch is het zover kan krijgen dat in een politiek spel de PvdA tegen iets moet stemmen waar ze voor zijn en CDA en VVD voor iets stemmen waar ze tegen zijn.

Ik heb het hele congres te zien en de D'66 leiding heeft alles slim geregiseerd. Met powerplay en goed timede D'66 prominenten die zeggen dat geen nieuwe verkiezingen willen, dat het akkoord niets voorstelde en dat ze toch maar voor gingen stoppen.

Bestuurlijke vernieuwing wordt waarschijnlijk niets. D'66 gaat nu overleggen en dan maar hopen dat alle grote partijen daarna doen wat hun nieuwe minister aanraad.

Ik was zelf nog iemand die misschien nog wel eens zou kunnen overwegen om op D'66 te stemmen, mochten ze wat linker of ideologischer zijn. Maar nu weet ik het zeker, wat een mietjes.

Ik vind het echt zo dom dat ze eerst niet gebroken hadden om daarna te gaan lijmen, dan heb je echt wel een betere onderhandelingspositie. Maar ik krijg zo het idee ddt mensen als Dittrich en Brinkhorst zich nogal VVDer voelen. Natuurlijk is dat niet zo, maar dat idee krijg je. Het lijkt net of ze het gewoon met Van Aartsen eens waren, en dus niet met De Graaf, ze hadden gewoon zonder crisis door kunnen regeren, het was immers de schuld van de PvdA en de 'Rat' van Thijn. Wat een rare man is die Brinkhorst. Je zou denken dat zo iemand oud en wijs zou worden en een stuk ontspannender en gerelativeerd zou zijn. Dat zie je vaak bij oude intellectuelen, iets wat ik altijd erg bewonder. Die rust en tevredenheid die deze mensen soms uitstralen. Maar Brinkhorst is precies omgekeerd. Het lijkt soms wel een tienermeisje met zware PMS.

Maar het bizarre blijft dat D'66 hier kiezers mee denkt te winnen.

Nee, het wordt tijd dat zowel de PvdA en de VVD opsplitst zodat ze verder kunnen gaan met de 'echte' D'66ers en een nieuwe partij kunnen vormen. Een echte ontzuilde sociaal liberale partij. Op partijprogramma scoort D'66 gewoon erg hoor. Maar de uitvoering is erg slecht.

Ik blijf erbij dat we vandaag het begin van het einde van D'66 gezien hebben. Jammer.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane

Laatst gewijzigd op 02-04-2005 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Daevrem,.. je haalt me de woorden uit de mond
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:12
Hydrogen
Hydrogen is offline
Er is ingestemd met het akkoord, dus slotje?
__________________
http://www.khalifaat.tk
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:12
Daevrem
Daevrem is offline
Nou, ik heb me vanmiddag in iedergeval wel vermaakt.

Hmm, ik zie dat ik ook nog even aan de spel en grammaticafouten moet sleutelen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:32
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 02-04-2005 @ 17:47 :
Jammer. Voorspelbaar.

Ik denk dat wanner Pechtold nog niet was aangesteld, het congres tegen had gestemd. Mijn dcent had zich al zo verheugd op maandag, wanneer hij de klassen kon meedelen dat het kabinet was gevallen.
Mag een leraar dan zomaar zeggen voor welke politieke partij hij is? Lekker subjectief zo'n leraar die zijn leerlingen beïnvloed/hun mening versterkt. Geen goede leraar als je het mij vraagt. Welk vak geeft hij?Zeker zo'n dom vak als tekenen.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Frankrijk schreef op 02-04-2005 @ 19:32 :
Mag een leraar dan zomaar zeggen voor welke politieke partij hij is? Lekker subjectief zo'n leraar die zijn leerlingen beïnvloed/hun mening versterkt. Geen goede leraar als je het mij vraagt. Welk vak geeft hij?Zeker zo'n dom vak als tekenen.


ik waardeer dat juist zeer
dan weet je tenminste wat voor een vlees je in de kuip hebt
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 18:53
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 02-04-2005 @ 19:05 u snap ik iets niet, dat van het landsbelang is dus een smoesje. Maar als ze het akkoord echt goed vinden dan durven ze dat toch wel gewoon te zeggen? Sterker nog, dat zou toch veel beter zijn? Welke reden hebben al die mensen dan om voor te stemmen?
Hoezo is het argument van het landsbelang volgens jouw een smoesje? Het is gewoon zo dat het land eronder gaat lijden als er weer een kabinetscrisis komt.

Citaat:
Daevrem schreef op 02-04-2005 @ 19:05 ok zou uit het kabinet stappen erg slecht zijn voor de toekomst van de partij. Kunnen die lui nu niet eens echt opkomen voor hun kiezers ipv een speelbal te zijn van de grotere partijen? Ik snap dat hele pragmatische niet. De partij zou geen zin hebben als ze niet kunnen regeren, dan bereik je immers niets, redeneert men. Is het vertegenwoordigen van hunkiezers, en zo de democratie laten functioneren, niet veel belangrijker?
Het vertegenwoordigen van je kiezers is één ding. Het realiseren van die dingen waar je voor staat, wat alleen in de regering kan, is uiteindelijk wat echt telt. D'66 is nu eenmaal een kleine partij en daarom hebben ze gewoon een minder sterke onderhandelingspositie. In plaats van dan maar veilig in de oppositie in de tweede kamer alles af te kraken kun je er ook met de kleine macht die je hebt er zoveel mogelijk uithalen.

Citaat:
Daevrem schreef op 02-04-2005 @ 19:05 :Ik was zelf nog iemand die misschien nog wel eens zou kunnen overwegen om op D'66 te stemmen, mochten ze wat linker of ideologischer zijn. Maar nu weet ik het zeker, wat een mietjes.
Het waren mietjes geweest als ze jankend uit het kabinet waren gestapt, nadat één van hun punten niet is gerealiseerd, met dank aan de oppositie. Ze hadden nooit aan dit kabinet moeten beginnen, maar ik ben blij dat ze tenminste hun verantwoordelijkheid durven nemen

Citaat:
Daevrem schreef op 02-04-2005 @ 19:05 :Maar het bizarre blijft dat D'66 hier kiezers mee denkt te winnen.
Dat zou eigenlijk wel moeten, maar dat is inderdaad maar de vraag.

Citaat:
Daevrem schreef op 02-04-2005 @ 19:05 :Ik blijf erbij dat we vandaag het begin van het einde van D'66 gezien hebben. Jammer.
Dat waren mijn woorden geweest als de motie was verworpen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 19:00
Daevrem
Daevrem is offline
Jij bent D'66 stemmer en hebt het hele congres gevolgd?
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 19:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Helaas, helaas, helaas: het kabinet wordt voortgezet. Eventjes had ik nog goede hoop dat men tegen zou stemmen -ik heb een stuk van de live-uitzending gevolgd- maar helaas...

Die Alexander Pechtoldt lijkt me overigens wel een symphatieke man.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 19:31
one.
one. is offline
Citaat:
Frankrijk schreef op 02-04-2005 @ 19:32 :
Mag een leraar dan zomaar zeggen voor welke politieke partij hij is? Lekker subjectief zo'n leraar die zijn leerlingen beïnvloed/hun mening versterkt. Geen goede leraar als je het mij vraagt. Welk vak geeft hij?Zeker zo'n dom vak als tekenen.
Nee, Frans. (niet dat dat geen stom vak is)

Volgens jou mag je dan ook alle Christelijke, Islamitische scholen etc. sluiten? Kinderen worden immers religieus beînvloed.
__________________
.

Laatst gewijzigd op 02-04-2005 om 19:33.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 19:33
one.
one. is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-04-2005 @ 19:06 :
Daevrem,.. je haalt me de woorden uit de mond
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 20:13
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 02-04-2005 @ 20:31 :
Nee, Frans. (niet dat dat geen stom vak is)

Volgens jou mag je dan ook alle Christelijke, Islamitische scholen etc. sluiten? Kinderen worden immers religieus beînvloed.
Ik zeg niet dat die scholen gesloten moeten worden, ik zeg dat leraren niet openlijk mogen zeggen voor welke partij ze zijn. Ze mogen wel zeggen wat ze willen dat er gaat gebeuren in de samenleving, maar niet direct een politieke partij erbij betrekken.
Welk vak was het dan trouwens wel?
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 20:20
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 02-04-2005 @ 19:53 :
Hoezo is het argument van het landsbelang volgens jouw een smoesje? Het is gewoon zo dat het land eronder gaat lijden als er weer een kabinetscrisis komt.


Het vertegenwoordigen van je kiezers is één ding. Het realiseren van die dingen waar je voor staat, wat alleen in de regering kan, is uiteindelijk wat echt telt. D'66 is nu eenmaal een kleine partij en daarom hebben ze gewoon een minder sterke onderhandelingspositie. In plaats van dan maar veilig in de oppositie in de tweede kamer alles af te kraken kun je er ook met de kleine macht die je hebt er zoveel mogelijk uithalen.


Het waren mietjes geweest als ze jankend uit het kabinet waren gestapt, nadat één van hun punten niet is gerealiseerd, met dank aan de oppositie. Ze hadden nooit aan dit kabinet moeten beginnen, maar ik ben blij dat ze tenminste hun verantwoordelijkheid durven nemen


Dat zou eigenlijk wel moeten, maar dat is inderdaad maar de vraag.


Dat waren mijn woorden geweest als de motie was verworpen.
Goed opgekomen voor je mening met duidelijke argumenten. Dit ontbreekt namelijk nog wel eens bij sommige hier, waarbij ik natuurlijk hoor. En wat ik nog even wil zeggen is dat er meerdere partijen afhankelijk zijn van grotere partijen zoals Sp en Groenlinks. Dus er zijn wel meerdere 'speelballen' hoor daevrem. Toen Pvda uiteindelijk tegen het gekozen burgemeester stemde deed daarna opeens Groenlinks die hier eerst voor was daar ook aan mee. Valt niet op hoor.

Groetjes,

Frankrijk

Voor de minder tevreden mensen: Always look at the bright side of life!
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 20:20
one.
one. is offline
Citaat:
Frankrijk schreef op 02-04-2005 @ 21:13 :
Ik zeg niet dat die scholen gesloten moeten worden, ik zeg dat leraren niet openlijk mogen zeggen voor welke partij ze zijn. Ze mogen wel zeggen wat ze willen dat er gaat gebeuren in de samenleving, maar niet direct een politieke partij erbij betrekken.
Wat is het verschil tussen politiek en religieus beînvloeden? Het gaat bij beide immers om denkbeelden.
Citaat:
Frankrijk schreef op 02-04-2005 @ 21:13 :
Welk vak was het dan trouwens wel?
Andermaal, Frans.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 20:23
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 02-04-2005 @ 21:20 :

Andermaal, Frans.
Sorry hoor, misschien denk je wat bezielt dat mens, wat ik me voor kan stellen, maar is die leraar Frans van jou een man of een vrouw?
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 20:27
Rimmer_Dall
Rimmer_Dall is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 02-04-2005 @ 20:00 :
Jij bent D'66 stemmer en hebt het hele congres gevolgd?
Op dit moment niet, misschien na de volgende verkiezingen. En ik heb het begin en het einde van het congres gevolgd.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 20:34
one.
one. is offline
Citaat:
Frankrijk schreef op 02-04-2005 @ 21:23 :
Sorry hoor, misschien denk je wat bezielt dat mens, wat ik me voor kan stellen, maar is die leraar Frans van jou een man of een vrouw?
Een man.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 20:35
one.
one. is offline
@Frankrijk.
Citaat:
SnakeZ schreef op 02-04-2005 @ 21:20 :
Wat is het verschil tussen politiek en religieus beînvloeden? Het gaat bij beide immers om denkbeelden.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 22:54
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Frankrijk schreef op 02-04-2005 @ 21:20 :
Dus er zijn wel meerdere 'speelballen' hoor daevrem. Toen Pvda uiteindelijk tegen het gekozen burgemeester stemde deed daarna opeens Groenlinks die hier eerst voor was daar ook aan mee. Valt niet op hoor.
Uuh, GL en SP hoeven toch geen consessies te doen aan de PvdA?

Ik heb het idee dat GL en SP eerstekamerfracties zowiezo wel tegen zouden stemmen.

Trouwens hebben de SP en de PvdA in het verleden behoorlijk ruzie gehad. Waarom zouden ze elkaar nu steunen terwijl daar geen voordeel mee te behalen valt?

Punt is dat men gewoon garanties wil over het nog in te dienen nieuwe wetsvoorstel voordat men tot deconstitutionalisering overging.

Ik snap dus niet hoe de PvdA deze partijen als speelbal gebruikt.

Persoonlijk ben ik trouwens wel voor een direct gekozen burgermeester dus ik vind het ook jammer dat deze er niet komt.


Citaat:
Rimmer_Dall schreef op 02-04-2005 @ 19:53 :
[B]Hoezo is het argument van het landsbelang volgens jouw een smoesje?
Als ik politici hoor praten heb ik altijd het gevoel dat ze niet helemaal eerlijk zijn een een geheim agenda hebben.

Citaat:
Het vertegenwoordigen van je kiezers is één ding. Het realiseren van die dingen waar je voor staat.
Naar mijn mening is de enige en dan ook echt de enige taak van een partij om bewegingen en geluiden uit de maatschappij te vertegenwoordigen. Ik geloof dus ook niet in een partij die leiderschap moet tonen. Of dat de partij van bovenaf op moet leggen dat ideeen ontwikkelen of veranderen. Regeren vind ik ook niet zo belangrijk. Ik heb veel liever dat de persoon waar ik op stem mij zo zuiver mogelijk vertegenwoordigd. Ik zal dus ook bijna altijd stemmen op een partij die in de oppositie komt. Ik kan het niet hebben dat iemand met mijn stem in handen iets roept waar ik het niet mee eens ben. Ook niet als hij daarmee macht verkrijgt en wellicht een van mijn andere meningen in praktijk kan brengen. Ik vind het dus ook jammer dat er geen nieuw kiesstelsel komt. Ik stem liever op personen met een mandaat.

Citaat:
Het waren mietjes geweest als ze jankend uit het kabinet waren gestapt, nadat één van hun punten niet is gerealiseerd, met dank aan de oppositie. Ze hadden nooit aan dit kabinet moeten beginnen, maar ik ben blij dat ze tenminste hun verantwoordelijkheid durven nemen
Inderdaad, ze hadden er eigenlijk niet in moeten stappen. Naar mijn mening was het dan ook dapperder geweest om op hun beslissing terug te komen.

Trouwens laat dit ook het gebrek aan leiderschap van Balkenende zien. Men had dit allang aan zien komen, ook de CDA en VVD fracties. Men deed niets. Nu staat er ook niets in het akkoord voor wanneer de gekozen burgermeester weer niet door kan gaan vanwege de eerste kamer.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane

Laatst gewijzigd op 02-04-2005 om 23:04.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 01:09
Fritske1987
Fritske1987 is offline
Ik hoop dat het kabinet valt. Al is het alleen maar om die achtelijke JPB. Ik ben die man zo zat, ik hoop dat het kabinet omver gaat, maar ondertussen is al weer bekend dat het kabinet toch overeind blijft omdat het Paasakkoord is aangenomen door de coalitie. Naja, ik stem voor een andere premier in ieder geval
__________________
When you lose something you can't replace
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Fritske1987 schreef op 03-04-2005 @ 02:09 :
ik stem voor een andere premier
Wow, hoe dan?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Frankrijk schreef op 02-04-2005 @ 19:32 :
Mag een leraar dan zomaar zeggen voor welke politieke partij hij is? Lekker subjectief zo'n leraar die zijn leerlingen beïnvloed/hun mening versterkt. Geen goede leraar als je het mij vraagt. Welk vak geeft hij?Zeker zo'n dom vak als tekenen.
yuo suck at teh thinking
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 12:29
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
Fritske1987 schreef op 03-04-2005 @ 02:09 :
Ik hoop dat het kabinet valt. Al is het alleen maar om die achtelijke JPB. Ik ben die man zo zat, ik hoop dat het kabinet omver gaat, maar ondertussen is al weer bekend dat het kabinet toch overeind blijft omdat het Paasakkoord is aangenomen door de coalitie. Naja, ik stem voor een andere premier in ieder geval
Maar concreet: waarom hoop je dat het kabinet valt? Als het alleen maar om de kop van de premier gaat... het lijkt me nu niet zo nodig dat je een bepaalde lichamelijke reactie krijgt bij het zien van z'n hoofd. Concrete argumenten graag.

Aan alle anderen: DIT IS EEN VRAAG AAN FRITSKE EN NIET AAN JULLIE! Laat je argumenten dus achterwege.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 12:32
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Zo te zien van niet.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 12:36
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
MH schreef op 03-04-2005 @ 13:29 :


Aan alle anderen: DIT IS EEN VRAAG AAN FRITSKE EN NIET AAN JULLIE! Laat je argumenten dus achterwege.
Nu gaan we het krijgen jongens
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 18:27
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-04-2005 @ 10:06 :
Wow, hoe dan?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 18:41
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-04-2005 @ 11:01 :
yuo suck at teh thinking
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 18:43
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
Pikey schreef op 03-04-2005 @ 19:41 :


Groetjes, Frankrijk
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 18:55
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Frankrijk schreef op 03-04-2005 @ 19:43 :


Groetjes, Frankrijk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.